دوست عزیز هم من هم مهندس ریاحی هیچ کدوم قصد کورکسیون نداریم چون هر دو قبول شدیم ولی این نکته ای بود که خیلی دوستان سردرگم شده بودن به خاطر همین ما به عنوان نکته توضیح کامل دادیم...
اگر هم فکر میکنید نکته آزمون نبوده که از مدیر تاپیک درخواست کنید پستها رو به تاپیک مناسب انتقال بدهند
منظور مرید اینه شماهایی که همون دفعه اول قبول شدید همراه تصاویر نکات رو هم لطف کنید بفرمایید بگید تا پربارتر بشه. همانطور که فرزاد واقعا کم نذاشت واسه شما
سلام دوستان
ویندوز عوض شد وفارسی نصب کردم - خداروشکر......هورااااااااااا
منظور شما از آکسها چیه؟ اجرا کردنش به نظر آسونه - خاک رو میریزی و میکوبی و شیب بندی میکنی... و بعدش روشو بتن مسلح میریزی -بعد نازک کاری
به نطر من فقط کد ارتفاعی ها اشتباه نوشته شده وگرنه خود طرح ایرادی نداره-
با تشکر از زحمات تمام دوستانیکه بدون هیچ چشم داشتی اطلاعاتشونو در اختیار همه میذارن...
لطفا توضیح بدید کادر قرمز رنگ چطور اجرا میشه؟ ( با توجه به آکس ها) و اینکه کد ارتفاعی موتورخانه در این تصویر چطور حساب کردین؟
مشاهده پیوست 222696
با تشکر از زحمات تمام دوستانیکه بدون هیچ چشم داشتی اطلاعاتشونو در اختیار همه میذارن...
لطفا توضیح بدید کادر قرمز رنگ چطور اجرا میشه؟ ( با توجه به آکس ها) و اینکه کد ارتفاعی موتورخانه در این تصویر چطور حساب کردین؟
مشاهده پیوست 222696
کد ارتفاعی درسته چیش مشکل داره؟؟
درسته مهندس ...عملا اون ستون به هیچ دردی نمیخوره اون وسط....من نمیدونم چرا اونو اونجا گذاشتمدوست عزیز از اونجایی که صرفا بحث پله مطرح بود و یکی از دوستان میخواستن بدونن که چطور مساله ارتفاع طبقه همکف حل شده خانم مهندس عارفه یک راهکار ارائه دادند و اون این بود که قسمت لابی طبقه همکف رو 84 سانتیمتر مثبت کردند و به طبع قسمت زیرین اون رو هم با چند پله بالاتر آوردند و دقیقا 84 سانتیمتر بالا اومده . همه اینها راه حل هایی هستند که به ذهن ما اومده و گفتیم . من هم یک راحل دیگه ای ارائه دادم که پله ها رو بردیم داخل لابی. شما هم اگر راه حل دیگه ای به نظرتون میرسه میتونید بفرمایید
مساله بعدی مساله آکس بندیه که اونهم راه حلهای مختلفی داره و به نظر من اگر ستون c5 حذف بشه مساله حل میشه چون پوتر ستونهای c4,b4سرگیر نیست.
در مورد اجرا هم برای رمپ میتونید از روشی که دوستمون توضیح دادن و روشهای دیگه استفاده کنید و برای سقف همکف مابین ستونهای b 4,5 و c4,5 میتونید از دال مجوف یا همون به اصطلاح کنسول استفاده کنید.
اینو باید خدمتتون عرض کنم که نقشه تنها زبان بین المللی دنیاست که احتیاج به تفسیر نداره و اگر کسی به این زبان آشنایی داشته باشه میتونه منظور طراح رو بفهمه و همه ما اینجا در تلاشیم که به این زبان تسلط پیدا کنیم و همه این تلاشها تمرینهایی در جهت یادگیری این زبانه.
موفق و پیروز باشید
منظور مرید اینه شماهایی که همون دفعه اول قبول شدید همراه تصاویر نکات رو هم لطف کنید بفرمایید بگید تا پربارتر بشه. همانطور که فرزاد واقعا کم نذاشت واسه شما
نه اتفاقا گفته بودید ترم دو هستید و با این اوصاف بازم خوب متوجه میشید....و این خودش یعنی پیشرفتی که در آینده نزدیک خواهید داشت....ببخشید اشتباه گفتم .... البته من کل طرح رو قبول داشتم که درسته ولی نمیدونستم که شیب داره و تازه فهمیدم!!!!!!!!!!!!!! فک کردم باید 160- باشه!!!
با چیزایی که دو تا استاد گفتند فهمیدم که هنوز خیلی مونده یاد بگیرم
ولی یه جای حرفم درست بود)))) اونم کد ارتفاعی پاگرد پله زیر زمین!! البته شک دارم ! منظورم اینه که توضیح بدید لطفا!!!![]()
درسته مهندس ...عملا اون ستون به هیچ دردی نمیخوره اون وسط....من نمیدونم چرا اونو اونجا گذاشتمچون دهنه بین c4 و c6 اندازه اش 6.6 هست...با این حساب جواب میده اگر اون ستون c 5 رو حذف کنم ...درست متوجه منظورتون شدم مهندس؟
دوست من " من به عنوان یک تازه وارد که تازه اومدم اینجا از دوستان اینجا خیلی چیزا یاد گرفتم و ازشون ممنون هستم. اگه پیغامهای قبلو نگا کنی میبینی که اینها هم از کسانی که قبلا بهشون کمک کردند در چند جا تشکر کردند .البته من آقا فرزاد رو نمیشناسم ولی اگر ایشون هر زحمتی که کشیدند اینها هم قدردانش بودند ودارن راهشو ادامه میدن و آقا فرزاد هم حتما آموزشهاشون عمومی بوده و خصوصی به این دوستان یاد نداده و اگر هم قبول شدند به تلاش خودشون هم بوده.
اینکه با لحن طلبکاری باهاشون حرف بزنی درست نیست.من شما رو هم نمیشناسم ولی از هر چی ناراحت هستید این راهش نیست
درسته خانم مهندس بیشتر بحث ما در مورد پله این طرح بودش که حل شده
اگه حالا بخواهیم در مورد سازه این طرح دقیقتر بشیم باید بگم که ستون c5 باید حذف بشه و پیش آمدگی طبقه همکف بر روی رمپ نباید از 3.33 بیشتر بشه که در اینجا هستش و باید کمی عقبتر بره. در مودر پوتری که بین c4 , b4 وجود داره هم اگر مهندس سازه وجود اونو الزامی دونست میتونه اونو 80 سانت بالاتر در نظر بگیره و بالاتر اجرا بشه تا سرگیر نشه.
البته راههای دیگه ای هم هست که تغییراتش بیشتره
این قسمت از صحبتتونو متوجه نشدم عذر خواهی میکنم....ممنونم میشم یکم مفصلتر یا اینکه روی کار توضیح بدید...ممنونم
عارفه تو پوستای قبلی یکی از بچه ها اینو مفصل توصیخ داده...اگه تو طبقه ی همکف روی رمپ بیشتر از طول 3مترو سیوسه پوشیده بشه رمپ سرگیر میشه و ارتفاع 1.95 که ارتفاع سرگیری هس رعایت نمیشه، البته من فعلا وقت نکردم وپستای قبلو ببینمو که جناب ریاحی کجارو دارن میگن ایشالا میبینم...
با عرض سلام وخسته نباشید به همه دوستان وهمکارای عزیز، از خانم عارفه وریاحی تشکر میکنم بابت وقتی که میذارید،
خانم عارفه میخواستم خواهش کنم این کاری که قبول شدید رو کاملشو واسمون بذارید.... ممنون
این قسمت از صحبتتونو متوجه نشدم عذر خواهی میکنم....ممنونم میشم یکم مفصلتر یا اینکه روی کار توضیح بدید...ممنونم
تو مقررات گفته 1.80.......1.95 بگیریم؟
باید حساب کنیم؟ قانون 3.33 صادق نیست؟
میدونید اشتباهم کجا بوده؟؟؟اینجا که 30 سانت ضخامت سقف زیرزمین رو توی محاسبات طولی نمیوردم....از کف همکف 1.95 زده...درصورتی که باید بعدش یه 30 سانت به سمت بالا آفست میکردم....اوکیییییییییییییییییییییییی...مرسی مهندس....وضع موجود و اصلاحیه پیشنهادی رو به صورت شماتیک کشیدم که براتون اینجا میزارم
وضع موجود
مشاهده پیوست 222740
پس از تغییرات
مشاهده پیوست 222741
اگر بازم سوالی در موردش هست دوستان مطرح کنند تا به نتیجه برسیم
اره تو مقررات گفته 1/80 اگه محل عبور پیاده نباشه اگه محل عبور پیاده بود 2/10تو مقررات گفته 1.80.......1.95 بگیریم؟
باید حساب کنیم؟ قانون 3.33 صادق نیست؟
اره تو مقررات گفته 1/80 اگه محل عبور پیاده نباشه اگه محل عبور پیاده بود 2/10
این قضیه 3.33 چیه؟
قضیه 3.3 برای پارکینگ با ارتفاع 2.40، از انتهای رمپ 3.33 جدا کنیم میشود 1.95،،،، اگه 2.66 جدا کنیم میشه 2.05 و اگه 4.33 جدا کنیم میشه 1.80 قبل از اینا باید طول رمپ رو بدست بیارین 1.4=0.2-1.6 باشیب 15 درصد طولش میشه 9.33=1.40/0.15 در نتیجه 11.33=2+9.33 طول رمپ 11.33 ابتدا وانتهای رمپ 1 متر با شیب 10 درصد برای ارتفاع سر گیری 2.05 2.66=1+1.66 ،،،،،،1.66=0.25/0.15 ،،،،،،0.25=0.10-0.35 ،،،،،0.35 =2.05 -2.40 روش محاسبهاره تو مقررات گفته 1/80 اگه محل عبور پیاده نباشه اگه محل عبور پیاده بود 2/10
این قضیه 3.33 چیه؟
میدونید اشتباهم کجا بوده؟؟؟اینجا که 30 سانت ضخامت سقف زیرزمین رو توی محاسبات طولی نمیوردم....از کف همکف 1.95 زده...درصورتی که باید بعدش یه 30 سانت به سمت بالا آفست میکردم....اوکیییییییییییییییییییییییی...مرسی مهندس....شانس اوردم پس قبول شدم...هاهاها ایرادات داره فوران میشه
![]()
دقییییییییقا.... درصورتی که کار پزشکی و عمل و... هم توی چند ساعت حتی ب 8ساعتم ممکنه آون عمل نرسه همانا... ولی ببینید چقدر رشته محترمیه... تازه ممکنه طرفم ب کشتن بدناااا.... مقصر خودمونیم که اجازه میدیم هر کی از راه میاد برا ما تعیین تکلیف کنهدوست عزیز شانس نیاوردید قبولی حقتون بوده "
البته برای اشکالات طرحتون هم حتما نمره کم کردند.
قطعا کار طراحی که طی 8 ساعت بدون وقفه و با استرس و بدون منابع موثق انجام بشه بدون اشکال نخواهد بود در صورتی که این حجم از طراحی باید طی چند روز انجام بشه و این روش امتحان گرفتن فقط کار طراحی رو بی ارزش کرده .!!!
برای همینه که مراجعه کننده از شما توقع داره که یک روزه طرحش رو بهش تحویل بدی و در مقابل هم در ذهنش میگه دستمزد یک روز کار کردن چیز زیادی نیست...
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
Z | تمرین گروهی آزمون طراحی - اردیبهشت 97 | آزمون های نظام مهندسی | 15 | |
![]() |
تمرین گروهی آزمون طراحی - اسفند 95 | آزمون های نظام مهندسی | 51 | |
![]() |
تمرین گروهی آزمون طراحی-شهریور 95 | آزمون های نظام مهندسی | 137 | |
M | تمرین گروهی آزمون طراحی - بهمن94 | آزمون های نظام مهندسی | 1443 | |
M | تمرین گروهی آزمون طراحــی - مرداد 94 | آزمون های نظام مهندسی | 1423 |