تا حدودی فهمیدم:
بدلیل وجود پدیده های سرژ و استال در کمپرسور و نبود آن در توربین می باشد.
حالا چطوری؟
من میگم که چون ما نمیتونیم افزایش فشار رو تو هر استیج در کمپرسور بدلیل این دو پدیده زیاد در نظر بگیریم لذا از طبقات بیشتری استفاده میشود
پدیده های سرژ و استال!!!!
مطمئنی؟
این پدیده ها که باعث ارتعاش و جریان برگشتی و کاهش خیلی زیاد دبی میشن!!!!
بعیده که با وجود این پدیده ها چند تا کمپرسور رو آنم پشت سر هم به صورت طبقه بندی قرار بدن!!(اگه کمپرسورها به صورت یه مجموعه بهم متصل باشن امکان داره کل کمپرسورها با ارتعاشات یکی از کمپرسورها داغون شن!!!)
کلا توش ضرره!!!
حالا جدا از هم بودن با خنک کن میانی حداقل بازده بالا میرفت!!!و بعد حرف تو رو هم ساپورت میکرد!!
به لینک های زیر توجه کن،شایدم من اشتباه کنم!!-یاعلی
لینک1
لینک2