تعمیرگاه تخصصی خودرو زیر نظر متخصصان باشگاه

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
میخواستم بدونم موتور خودرو لیفان که به تازگی کرمان خودرو زده میگن مدل bmw cooper هست البته میدونم خود ماشین چینیه و اطلاعات کاملی از ماشین دارم فقط یه شک تو این زمینه دارم شما خبری دارین ؟

یه بنده خدایی از ما پرسیده.. کسی میدونه جوابشو؟!
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام داداش
اين ليفان چند نوع موتور داره به نظرم همين سه نوع باشه كه يكي از اونا همون موتور BMW Mini Cooper هست كه شتاب صفر تا صد اون حدود 10 ثانيه اي ميشه و با اين موتور تونسته


نوع موتور ها : TRITEC1.6L- LF481Q1 – LF479Q1 ، 4 سیلندر 16 سوپاپ



اينم مدل و اسم موتور BMW Mini Cooper : TRITEC
این موتور در سه حجم 1342 سی سی ، 1587 و 1598 سی سی بر ليفان نصب شده
با اين موتور تونسته يورو 3 رو كسب
 
آخرین ویرایش:

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
ازش دلگير بودم و فروختمش به نظرم بهترين كار رو كردم
و حالا يه لوگان خريدم عاليه
مبارك باشه به نظر من كار درستي كردي .
شايد افرادي بر اين عقيده باشن كه يكم بدريخته ولي از نظر موتوري و فني از هم تيپ هاي دور و ورش خيلي سره / يكم اسپرتش كني خيلي ماه ميشه مخصوصا اگه اينكاره باشي
چند تا عكس برات ميزارم








 

Spatra

عضو جدید
خودت ماهي
چيكار كردي ؟بالاخره چي خريدي ؟

اي بابا چرا ميزني ؟:surprised: بيا و تعريف كن ها . . .
شوخي كردم آقا امين گل . ما شما رو نداشتيم چيكار ميكرديم ؟
بله لوگان خريدم و خدايي راضيم خدا هم از ما راضي باشه
داش امين انشاالله كي دوباره چشم ما به جمال شما روشن ميشه ؟ دفعه ي قبل خيلي حال كردم بخ خدا يادش به خير . . .
خيلي ميخوامت داداش
ميگم هرزگاهي يه احوالي از اين فقير فقرا بگيري بد نيست ها :gol:
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
سلام منهدس
می تونی یه لیست از کتاب های تخصصی که در دوران تحصیل خوندی اینجا بنویسی.
و بگی هر کدوم رو برای په درسی باید می خوندید؟

کار طولانی اه، هر وقت حالشو داشتی بی زحمت یه وقتی روش بزار.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام منهدس
می تونی یه لیست از کتاب های تخصصی که در دوران تحصیل خوندی اینجا بنویسی.
و بگی هر کدوم رو برای په درسی باید می خوندید؟

کار طولانی اه، هر وقت حالشو داشتی بی زحمت یه وقتی روش بزار.
سلام
منهدس خودتي :biggrin:
به ديده ي منت/ زحمت كدومه؟ رحمته ، ولي يه سوال
اين ليست ها ميخواي چيكار ؟
حتما خبر داري كه دانشگاههاي ايران ، كلا نظام آموزشي ايران خيلي ضايع عمل ميكنه (دانشگاه آزاد كه اينجوره ) هر دانشگاه و هر استاد يه جزوه و يه كتاب معرفي ميكنه و خيلي از استاد ها هم اصلا كتاب معرفي نميكنن .اصلا چارت درسي يه رشته مثل خودرو يا ديگر رشته ها در دانشگاه ها متفاوته (يه جورايي با هم فرق ميكنه )من در حال حاضر كه خودرو ميخونم مدير آموزش دو درس رو براي ما اضافه كرده كه اصلا ربطي به خودرو نداره و در اصل براي رشته مهندسي تاسيساته ، زماني كه اعتراض ميكنيم ميفرمايند كه دست خودمه زيادي حرف بزنيد 2 واحد مامايي هم اضافه ميكنم براتون ، حالا با اينا چه كار بايد كرد ؟؟؟؟؟
چشم من دروسي رو كه گذروندم رو براتون ميذارم و اگر كتابي هم استاد معرفي كرده بود اضافه ميكنم :smile:
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
می خوام بدونم وضع رشته مهندسی خودرو تو ایران چه جوری.
می خواهم با چند تا کتاب هم آشنا بشم و بدونم یه مهندس خودرو چه درس هایی پاس باید بکنه.
خیلی ممنون.
من هنوز مهندس نشدم. ایشالا این ترم. :)
 

Arminiya

عضو جدید
سلام
منهدس خودتي :biggrin:
به ديده ي منت/ زحمت كدومه؟ رحمته ، ولي يه سوال
اين ليست ها ميخواي چيكار ؟
حتما خبر داري كه دانشگاههاي ايران ، كلا نظام آموزشي ايران خيلي ضايع عمل ميكنه (دانشگاه آزاد كه اينجوره ) هر دانشگاه و هر استاد يه جزوه و يه كتاب معرفي ميكنه و خيلي از استاد ها هم اصلا كتاب معرفي نميكنن .اصلا چارت درسي يه رشته مثل خودرو يا ديگر رشته ها در دانشگاه ها متفاوته (يه جورايي با هم فرق ميكنه )من در حال حاضر كه خودرو ميخونم مدير آموزش دو درس رو براي ما اضافه كرده كه اصلا ربطي به خودرو نداره و در اصل براي رشته مهندسي تاسيساته ، زماني كه اعتراض ميكنيم ميفرمايند كه دست خودمه زيادي حرف بزنيد 2 واحد مامايي هم اضافه ميكنم براتون ، حالا با اينا چه كار بايد كرد ؟؟؟؟؟
چشم من دروسي رو كه گذروندم رو براتون ميذارم و اگر كتابي هم استاد معرفي كرده بود اضافه ميكنم :smile:

خدا وكيلي راست ميگه
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
سلام
چیزی در مورد تکنولوژی cooled exhaust gas recirculation (CEGR) می دونید؟
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
يوسف جان لطفا يكم باز كن مطلبو ببينم منظورت چيه ؟

تو این مقاله از SAE نوشته:
http://www.sae.org/mags/SVE/9368
همون پاراگراف اول. کپیش می کنم اینجا:
Case CE new full-size excavators are clean and fast
31-Jan-2011 15:53 GMT
Case Construction Equipment's C Series excavator line, which replace B Series models, features Tier 4 Interim-certified cooled exhaust gas recirculation technology.

Case Construction Equipment C Series excavator line now features the CX250C, CX300C, and CX350C excavators, which replace B Series models. They feature Tier 4 Interim-certified cooled exhaust gas recirculation (CEGR) technology for a cleaner burn and more power: 177, 207, and 266 net hp (132, 154, and 198 kW), respectively.
Some of the upgrades include what Case calls an Intelligent Hydraulic System, which is said to reduce total fuel consumption and improve performance. Boom Economy Control lowers engine rpms during the boom down and swing operation, while the Auto Economy Control lowers rpms when the joysticks are inactive.
Swing Relief Control technology manages the hydraulic power allotted at the start of the swing operation, and Spool Stroke Control creates an automatic pressure adjustment during digging operations.
Case says that a CX250C excavator used in trenching applications can save as much as 3 gal of fuel per hour compared to competitive models. According to Tim O’Brien, Marketing Manager, Case CE, if an operator puts 1000 hours on a machine in a year, $9000 can go straight to the bottom line.
“Fuel efficiency gains are especially significant,” said O’Brien. “While typical CEGR systems lose fuel efficiency, we’ve actually increased fuel efficiency on our C Series excavators by up to 10% over our previous B Series models.”
Along with up to 5% faster cycle times—the new C Series can load up to 10 more trucks during every work shift—the excavators offer operators smoother and easier control and maneuverability, claims Case.
The three C Series models feature up to 6% more lift capacity for bigger jobs. The CX250C has an operating weight of 55,400 lb (25 100 kg), and the CX300C and CX350C weigh in at 65,900 and 80,000 lb (29,900 and 36,300 kg), respectively.
“C Series operators also benefit from a more spacious, comfortable, and quiet cab,” according to O’Brien. Noise-reduction improvements, including vibration refinement on the cab’s reinforced tubular structures, contribute to the "extra-quiet cab environment" with noise levels as low as 69.9 dBa. “It’s like being in a car even when the excavator is running at full throttle,” he said.
The cab on the new excavators provides 7% more overall space and 25% more airflow. Air-conditioning performance also has increased by 8%.
A rearview camera feeds video to a 7-in LED monitor in the cab to expand the operator’s view around the machine. The operator can easily switch between rear and optional side camera views. Plus, they have simultaneous visibility to key operating data, including a new function that provides fuel consumption per hour. “Operators can use this information to refine fuel efficiency for their particular operation,” said O'Brien.
The C Series excavators also include a standard air-suspension seat and an in-cab auxiliary hydraulic setting system with a new option for 10 memory-recall settings to make tool changes quick and easy.
Extended service intervals for the excavators include 500-h for engine oil, 5000-h for hydraulic oil, and 1000-h for greasing intervals with Easy Maintenance System bushings. The cab includes new access points to easily reach the air filter and fuse box.
The redesigned engine, cooling, and exhaust systems were efficiently packaged while maintaining excellent serviceability and operator visibility, according to O’Brien. “The machines feature wide-open panels for easy access to service points and ground-level access to grouped lubrication points.”
A range of attachments are offered for the C Series excavators, including buckets and multifit couplers. The new line of Case excavator buckets, including general-purpose, heavy-duty, ditching, rock, and Couplex application buckets, are all available with the Case SmartFit durable bucket tooth system with tips that can be switched without hammering pins.

Jean L. Broge

 

little galaxy

عضو جدید
میشه چند تا کتاب ساده مفهومی راجع به خودرو که راحت قابل درک باشه معرفی کنین میخوام همه چیز توش باشه.
از یکی از دوستان پرسیدم (Bosch Auotomotive Handbook) رو پیشنهاد کردن میخوام بدونم از این ساده ترم هست؟
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
میشه چند تا کتاب ساده مفهومی راجع به خودرو که راحت قابل درک باشه معرفی کنین میخوام همه چیز توش باشه.
از یکی از دوستان پرسیدم (Bosch Auotomotive Handbook) رو پیشنهاد کردن میخوام بدونم از این ساده ترم هست؟

به عنوان يه پيغام براتون ارسال كردم
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز

به عنوان يه پيغام براتون ارسال كردم
این کتابی که معرفی کردی به ما هم بگو

داداش يوسف من فارسي رو هم به سختي ميفهمم برام ENG گذاشتي :biggrin: . لطفا برام چكيدشو بگو

چیز خاصی نگفته، فقط گفته این تکنولوژی باعث سوختن تمیز تر و با توان بیشتر موتور شده، بعدش هم دیگه راجع به بقیه خواص این بیل مکانیکی جدید صحبت کرده.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
تكنولژي مكانيك خودرو -1 (مولد قدرت-شاسي و بدنه -انتقال قدرت)
تكنولژي مكانيك خودرو -2 (سوخت رساني بنزيني -موتور هاي ديزل)

انتشارات موسسه ي فني برگ سبز ساعي
مكانيك كامل خودرو هاي سواري به زبان ساده
و در مورد اون سيستم چيزي در موردش نشنيدم ولي لازمه روش كار كنم
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز

به عنوان يه پيغام براتون ارسال كردم

تكنولژي مكانيك خودرو -1 (مولد قدرت-شاسي و بدنه -انتقال قدرت)
تكنولژي مكانيك خودرو -2 (سوخت رساني بنزيني -موتور هاي ديزل)

انتشارات موسسه ي فني برگ سبز ساعي
مكانيك كامل خودرو هاي سواري به زبان ساده
و در مورد اون سيستم چيزي در موردش نشنيدم ولي لازمه روش كار كنم

این کتاب ها بدرد من هم می خورند؟ می شه لینک دانلود پیدا کرد؟
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
چیزی در مورد تکنولوژی cooled exhaust gas recirculation (CEGR) می دونید؟

با سلام...
با اجازه استاد خودمون آقا امین..:gol:
احتمال میدم منظورش همون سیستم EGR باشه! یعنی گردش مجدد گاز خروجی از اگزوز به داخل موتور!
وقتی دمای مانی فولد دود به حد کافی بالا میره و گرم میشه یه دریچه از خروجی اگزوز یه مسیر به ورودی مانی فولد گاز باز می کنه که واسه خودش فلسفه ای داره که چرا اینکار انجام میشه!
یه سری به این وبلاگ بزن ! تقریبا کامل توضیح داده!


http://rahmati.blogdoon.com/post-6.aspx
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقا انگار درست بود ... این سیستم اسمش Cooled EGR هست..
البته در اصل همون سیستمه...اما فقط یه خنک کننده بهش اضافه کردن تا دمای گازی که میخواد به مصرف موتور برسه زودتر کاهش پیدا کنه...!
این عکس مال این سایته...تقریبا واضحه...!

 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
با سلام...
با اجازه استاد خودمون آقا امین..:gol:
احتمال میدم منظورش همون سیستم EGR باشه! یعنی گردش مجدد گاز خروجی از اگزوز به داخل موتور!
وقتی دمای مانی فولد دود به حد کافی بالا میره و گرم میشه یه دریچه از خروجی اگزوز یه مسیر به ورودی مانی فولد گاز باز می کنه که واسه خودش فلسفه ای داره که چرا اینکار انجام میشه!
یه سری به این وبلاگ بزن ! تقریبا کامل توضیح داده!

http://rahmati.blogdoon.com/post-6.aspx

آقا انگار درست بود ... این سیستم اسمش Cooled EGR هست..
البته در اصل همون سیستمه...اما فقط یه خنک کننده بهش اضافه کردن تا دمای گازی که میخواد به مصرف موتور برسه زودتر کاهش پیدا کنه...!
این عکس مال این سایته...تقریبا واضحه...!


سلام عليرضا خان
مرد حسابي اين حرفا چيه ؟ اجازه كدومه ؟ من و شما نداريم
مرسي از راهنماييت توي يه مجله خوندم كه اين سيستم رو تثبيت كننده ي آلاينده ها معرفي كرده بود ؟؟!!؟؟
خب به گمانم اشتباه كرده و ما رو به بيراهه كشاند


داداشي كي بريم تمرين موي تاي ؟ يكم همديگه رو بزنيم ؟ راستي يه باشگاه زدم وقت كردي بيا يه سري بزن و با هم يه تمريني بكنيم

هامري رو كه خريدم ديدي ؟ يه عكس ازش برات گذاشتم ، خوشت اومد ؟
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
فراموش كردم بگم
جان جفتمان
خود هامر يه طرف اون 10 تا اشانتيون يه طرف . . . :confused:

من میخواااااااااااام!
یدونم واسه من میخریییییییییییییییی؟؟؟!!!

ماشینو نگرفتیم نگرفتیااااا! همون اشانتیوناشو واسم بفرست باهاشون سواری می کنم!:D:biggrin:
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
من میخواااااااااااام!
یدونم واسه من میخریییییییییییییییی؟؟؟!!!

ماشینو نگرفتیم نگرفتیااااا! همون اشانتیوناشو واسم بفرست باهاشون سواری می کنم!:D:biggrin:

منم می خواهم. جاتون خالی الان که داشتم می اومدم خونه یکی داشت تو خیابونا پرسه می زد.
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منم می خواهم. جاتون خالی الان که داشتم می اومدم خونه یکی داشت تو خیابونا پرسه می زد.
حالا که همه میخواین بیاین پولامونو رو هم بزاریم یدونه بخریم
من 10هزار تومن دارم:دی
فکر کنم پیچ دسته موتورش رو بتونم بخرم:دی
بقیش با شما:دی
 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
حالا که همه میخواین بیاین پولامونو رو هم بزاریم یدونه بخریم
من 10هزار تومن دارم:دی
فکر کنم پیچ دسته موتورش رو بتونم بخرم:دی
بقیش با شما:دی
منم آشنا دارم، پلاک زدنش با من :)
 

Similar threads

بالا