تصاویری از شهر Pripyat (شهر ارواح)

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در 26 آپریل 1986، یکی از دو فاجعه بزرگ اتمی تاریخ در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در شوروی سابق (اوکراین کنونی) رخ داد (دیگر فاجعه مرگبار در فوکوشیما ژاپن به وقوع پیوست).

پس از گذشت 27 سال هنوز هم تا شعاع 30 کیلومتری این نیروگاه، یکی از آلوده ترین مناطق از نظر تشعشعات هسته ای در جهان است و تا سال ها این منطقه همچنان غیرقابل سکونت باقی خواهد ماند.

در ماه های می و اکتبر 2012، مایکل کُتِر (Michael Kötter) ملقب به СмdяСояd به منطقه حفاظت شده چرنوبیل سفر کرد و تعدادی عکس وهم انگیز و غمناک از این منطقه خالی از سکنه گرفت.

همان طور که در این عکس ها می بینید، همه چیز همان طور دست نخورده باقی مانده است. در زمان وقوع حادثه به مردم گفته شد که در نهایت ظرف 3 روز به خانه های خود بازخواهند گشت، اتفاقی که هرگز نیافتاد. پس از گذشت 26 سال (با توجه به تاریخ گرفتن عکس ها) به نظر می رسد شهر Pripyat که زمانی محل سکونت نزدیک به 50000 نفر بود، در زمان متوقف شده است.

بد نیست به این نکته نیز اشاره کرد که سری بازی ویدئویی مشهور S.T.A.L.K.E.R. توسط شرکت اوکراینی GSC Game و با الهام از این رخداد ساخته شده و مکان بازی منطقه آلوده اطراف چرنوبیل است. نام بازی سوم از این سری دقیقا به نام شهر پریپیات اشاره دارد:
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat


در ادامه برخی از عکس های مربوط به این منطقه را می توانید ببینید:





































منبع: Flickr Weekly


 

Similar threads

بالا