تصاويري از خلق مناظر بی نظیر توسط کرم های شب تاب در یک غار

fantastic.fati

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جي تاك: کرم های شب تاب، منظره تماشایی و بی نظیری از ستارگان آسمان شب را در غاری در نیوزیلند خلق می کنند.

فکر کردن درباره آنچه که مردم در این غار کشف کردند و تصوری که راجع به اون داشتند، باید رویایی باشد؛ آیا اونها فکر می کردند خوشه ای از ستاره ها در زیر زمین گیر افتاده است؟ هرچند ما می دانیم این طور نیست، هیچ چیزی نیست که بتواند حتی یک ذره از حس حیرت برانگیز غارهای کرم شب تاب وایتومو بکاهد؛ غاری در نیوزیلند که بعنوان مامن تعدادی از کرم های شب تاب و دیگر موجودات کشف شد.

چراغ های درخشان و نخ های منجوق دوزی شده آویزان، کار آرکنوکامپا لومینوسا است؛ گونه هایی از کرم شب تاب که تنها در نیوزیلند زندگی می کنند. این حشرات در مرحله لاروی، با ذرات بزاق خود رشته های طویلی از ابریشم درست و پخش می کنند و از اون برای گیر انداختن حشرات حین پرواز استفاده می کنند. از آنجایی که باد به راحتی می تواند اونها رو در هم بپیچد یا به تله های اونها آسیب برساند، این کرم ها برای پناه بردن از باد فقط در غارها یا جنگل های بارانی انبوه زندگی می کنند. یکی دیگر از سازگاری های اونها با محیط، درخشش شب تابی آنهاست؛ زمانی که گرسنه هستند درخشش آنها بیشتر می شود. در یک غار تاریک، این نور می تواند طعمه را به سمت دام جذب کند؛ درست مثل نور ایوان یا یک چراغ قوه که می تواند حشرات جنگل به سمت خود بکشاند.

با وجود آنکه دانشمندان با دقت تمام این غار را رصد می کنند تا اطمینان حاصل کنند ما هرگز این گنجینه طبیعی را از دست نمی دهیم، این غار برای بازدید تورهای هدایت شده باز است. گذشته از کلونی های کرم شب تاب، این غار ساختارهای زیبایی از تشکیلات سنگ آهکی و دیگر موجودات که مامن آنها غار می باشد دارد.


این عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده در سایز اصلی ( 586‍‍×880 ) کلیک کنید.


این عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده در سایز اصلی ( 604‍‍×880 ) کلیک کنید.


این عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده در سایز اصلی ( 495‍‍×880 ) کلیک کنید.



این عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده در سایز اصلی ( 600‍‍×800 ) کلیک کنید.


این عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده در سایز اصلی ( 565‍‍×800 ) کلیک کنید.





این عکس تغییر سایز داده شده است. برای مشاهده در سایز اصلی ( 534‍‍×800 ) کلیک کنید.



 

Similar threads

بالا