سلام
ما با چند تا از دوستان روی سامانه های حمل و نقل مافوق نور که در اصطلاح علمی کرمچاله نامیده میشوند کار میکنیم
توی امریکا یک انستیتو تحقیقاتی تاسیس کردیم
و خوشحال میشیم با شما هم همکاری کنیم
البته بودجه و تخصص نداریم و فقط صرفا از روی علاقه اوقات فراغت رو روی این مسائل میزاریم.
==================
سامانه های مافوق نور
یا کرمچاله از نظر تاریخی شواهد زیادی برای انها وجود دارد از جمله در قران که تخت بلقیس را جنی با سرعت بالا میخواست
قبل از اینکه سلیمان سخنانش را پایان دهد با سرعت بالا مثلا سرعت صوت
در برابر سلیمان حاضر کند که اصف بن برخیا وزیر سلیمان با یک چشم بر هم زدن یعنی مافوق نور ان را در همان جا حاضر کرد
در اصطلاح امروزی به ان طی الارض نیز گفته میشود که سیتسم میدان الکتریکی بدن تحت شرایط خاص و استثنائی میتواند
این کار را انجام بدهد
از نظر علمی اینشتین نظریه سرعت ما فوق نور را در نظریه نسبیت اثبات کرده و شرایط خاصی را برای ان تعریف کرد
در ازمایشگاههای امریکا در ابعاد میکرو این نظریه ثابت گردیده و مشاهده شد
همچنین طبق شواهدی گفته میشود که امریکا در جنگ جهانی دوم از این فناوری
بعنوان ازمایش انتقال کشتی ها در زمان استفاده کرد
در کشورهای جهان دانشمندان مختلفی روی ساخت این وسیله در حال کار هستند که طرح های مختلفی برای ساخت این دستگاه داده شده است
اگر خواستید مقاله های علمی ارائه شده به دانشگاه کرنل امریکا را میتوانم تقدیم کنم
طبق تحقیقات انجام گرفته برای ساخت این دستگاهها
که بتواند با سرعت مافوق نور تونلی در فضا و زمان ایجاد کرده
و جسمی را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نماید
نیاز به ماده شگفت
ماده تاریک
و سایر ابزارهائی که در علم فیزیک مدرن کشف شده اند داریم
اما هزینه تولید این ابزارها بالا بوده و بنابر این
در اروپا برای ساخت شتابدهنده خاصی بزرگترین بودجه تحقیقاتی تاریخ بشر یعنی هفت میلیارد دلار اختصاص داده شده است
که این شتابدهنده تحقیقاتی ساخته شده و در حال انجام ازمایشات مختلف به دست اوردن فناوری مربوطه هستند
===============
اما برای حرکت در فضا و زمان و انتقال جرم زیاد
نیاز به یک ابزار فیزیکی نیز میباشد که برای این منظور هواپیماهای غول پیکری مانند ایر باس 380 بهترین گزینه هستند.
که برای این امر از بین انواع توربین های گازی من روی موتور جنرال الکتریک GE90 مطالعه کردم
طبق اعلام شرکت جنرال الکتریک که تاسیس کننده اولیه این شرکت سالها قبل توماس ادیسون بوده است
شرکت جنرال الکتریک با ترکیب فناوری موتورهای CF6 و CFM56 و پنج میلیارد دلار بودجه و ده سال زمان
در نهایت موفق به ساخت قوی ترین و بزرگ ترین توربین گازی و موتور جت (توربوفن) جهان گردیده است.
طبق امار اعلامی خودشان در همان سالهای اول بیش از 70 میلیارد دلار از این خانواده به فروش رسانیده اند
که فقط کشور امارات با قرارداد پنجاه میلیارد دلاری تعداد زیادی هواپیمای ایر باس 380 که موتور انها اکثرا از این نسل موتور هستند را خریداری کرده است
و اخیرا در طول سالهای اخیر شرکت جنرال الکتریک شدید در حال جذب نیروی پشتیبانی برای استقرار در دوبی و امارات میباشد
در زیر مشخصات قویترین مدل این نسل موتور توربوفن را برایتان می اورم
این موتور قویترین توربین گازی جهان در دنیا است که برای ساخت ان ده سال زحمت کشیده شده است
مجموعه اطلاعات فنی را سه سال پیش در قالب یک طرح صنعتی در کتابخانه ملی ایران ثبت کردم و در حال حار هستم تا با جمع اوری بخشی از فناوریها
با طراحی یک موتور با قدرت و بهره وری بالاتر
اگر به نتیجه برسم یک اختراعی را ثبت کنم
البته امار و ارقام را برای طولانی نشدن مطلب خلاصه اوردم
اگر مایل بودید بیشتر خواهم اورد
============
Specifications (GE90-115B)
General characteristics
Type: axial flow, twin-shaft, bypass turbofan engine
Length: 287 in (7,290 mm)[12]
Diameter: overall: 135 in (3,429 mm);[12] fan: 128 in (3,251 mm)
Dry weight: 18,260 lb (8,283 kg)[12]
Components
Compressor: axial: 1 wide chord swept fan, 4 low pressure stages, 9 high pressure stages
Turbine: axial: 6 low pressure stages, 2 high pressure stages
Performance
Maximum thrust: max at sea level: 115,540 lbf (514 kN) ; world record set at 127,900 lbf (568,9 kN) 827 feet above sea level
Overall pressure ratio: 42:1
Thrust-to-weight ratio: approx. 6.3:1
بد نیست بدانید
قیمت این موتور ها در سال 2009 حدود 24 میلیون دلار بود
برای مقایسه انواع موتورهای شرکت جنرال الکتریک جدول زیر
بهترین جدولی است که همه انها را با هم مقایسه کرده است:
http://www.geae.com/engines/commercial/comparison_turbofan.html
===================
خوشحال میشم من رو هم توی گروهتون راه بدین
تخصص من طراحی و ساخت سوپر کامپیوتر هست
ولی به مسائل فنی به خصوص هوافضا و سایر رشته های فنی مهندسی علاقه دارم
در زمینه طراحی و ساخت سامانه شبیه سازی توربین اگر هر اطلاعاتی خواستید میتوانم در خدمت تان باشم
از تهیه و گرد اوری قطعات و نصب نرم افزارها تا مونتاژ سوپر کامپیوتر بسیار قویتر و ارزانتر از سوپر کامپیوتر دانشگاه امیر کبیر
جهت اطلاع
یک طرح اختراعی هم در زمینه نسل جدید سوپر کامپیوتر دارم
اگر حوصله داشتید به مقاله ضمیمه درباره پروژه فیلادلفیا هم نگاهی بیاندازید بد نیست.
گرچه مستندات ان پروژه را پیدا نکردم ولی خواندنش خالی از لطف نیست.
===========
از امروز شروع میکنم کل تاپیک رو از اول بخونم ببینم توی این سه سال تاپیک چیکارا کردین و چه کاری از دست من بر میاد
حد اقل از تجربه هاتون استفاده کنم
