تست ایمنی خودرو تیبا(سایپا)

sfk123

اخراجی موقت
دوستان و مهندسین عزیز که به این تاپیک آمدید خواهشا یه سر به لینک زیر بزنید.:thumbsdown:این دوستان عزیز از شرکت سایپا سفارش گرفتن که تست های ایمنی خودرو تیبا (سایپا) رو انجام بدن تا این جای کار مشکلی نیست ولی هنگامی که مطالب سایت رو مطالعه میکنید متوجه می شوید که برای این کار از نرم افزارهای 3DsMax,cinema4d,softimageبرای طراحی خودرو

و از نرم افزار هایRealflow,Thinking Particle,maya,...برای شبیه سازی صحنه تصادف!!!! استفاده کرده اند.


با تعجب این کامنت رو برای سایت فرستادم:
"با سلام خدمت دوستان
از مدیر سایت خواهش می کنم این نظر را حذف نکند
این از ضعف صنعت ماست که شرکتی مثل سایپا برای تست خودروهاش از این روش های صرفا تبلیغاتی استفاده می کنه در حالی که در شرکت های بزرگ خودرو سازی و هوا و فضا(از ناسا،دارپا، بنز، بی ام و، جنرال موتورز و ... که بزرگتر نداریم) برای مدل سازی از نرم افزار های تخصصی مثل catia,siemnesNX و در شرکت های کوچکتر از solidworks یا PTC استفاده میشه وبرای تست تصادف و انفجار این مدل ها از LS-Dyna و برای سایر تست های محیطی و آیرودینامیکی از Ansusو Abaqus استفاده می کنند. این نرم افزارها صرفا برای ایجاد ارتباط بین رایانه با صنعت طراحی شده اند در صورتیکه نرم افزار هایی که شما ذکر کردید قابلیت های مورد نیاز در صنعت رو ندارند و صرفا برای تبلیغ استفاده می شوند.
شرکت های بزرگ بر خلاف شرکت های ایرانی تنها به این نرم افزار های مهندسی(که در صورت استفاده درست نتایج بسیار شبیه به واقعیت را بدست می آورند)اکتفا نکرده واز تست های واقعی تصادف به صورت سیکلی در محصولات نیز استفاده میکنند.کاری که در سایپا و ایران خودرو،اتلاف بیت المال تصور می شود.
این دلیل کیفیت پایین طراحی ها و ایمنی محصولات ایرانی است.
بهتر است نگاهی به تلفات خورو های ایرانی و مونتاژ شده در ایران مثل اسکانیا بیاندازید.
تا زمانی که ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار نشود وضع همین است."

وتنها جواب ظاهرا معقولانه مدیر سایت :"وقتی فلسفه تولید این نمونه کارهارو نمی دونیم چرا باید نظراتی بدیم که ارتباطی با این نمونه کار نداره"

بعد لطف کردند و کامنت پاسخ بنده به خودشون رو بدون جواب دادن حذف کردند کاری که سایر بازدید کننده گان نیز از آن دلخور بودند.


دوستان و مهندسان عزیز کار صنعت ما به کجا رسیده که شرکت های بزرگی مثل سایپا برای تست ایمنی محصولات خودشون به جای استفاده از مهندسان و نرم افزار های مهندسی رو به استفاده از نرم افزار های گرافیکی می اورند و با معرفی خروجی این نرم افزار ها به عنوان تست ایمنی تیبا(سایپا)!!!مردم را فریب می دهند و قشر تحصیل کرده به جای ایستادن در مقابل این حرکت به صورت منفعل درآمده اند.(اینم فلسفه کار ی که شما و دوستتان انجام دادید )

جواب خون هزاران نفر که هر ساله در جاده ها با این محصولات تلف می شوند را چه کسی غیر از من و شما باید بدهد.

در کشور بیکاری موج میزند چون این ابر کارخانه ها یا بهتر بگویم تراست های اقتصادی به جای استفاده از متخصصین، برای کاهش هزینه و افزایش درآمد به این گونه تبلیغات کثیف، ظاهر علمی می پوشانند و جلوی هر گونه انتقاد را می گیرند.

دوستی در این سایت ذکر کرده ظاهرا هزینه انجام این تست ها در نرم افزار های تخصصی 40میلیون میشده و این زیاد بوده؟
بله دوست عزیز 40 میلیون که هیچ هزار تومان هم برای آسایش و امنیت رانندگان زیاد است آن هم برای شرکت فقیری مثل سایپا که پرایدش با آن همه امکانات را در حراجی کم نظیر 17-18 میلیون می فروشد!!!!

من منکر تبلیغات نیستم ولی سوء استفاده از علم برای مقاصد اقتصادی را نمی تونم تحمل کنم.


با نرم افزارهای گرافیکی خیلی راحت می توان کاری کرد که یک پراید در برخورد با تانک، تانک را منهدم کند و خود هیچ آسیبی نبیند ،ولی در نرم افزارهای تخصصی مهندسی آیا میتوان این کار را انجام داد بدون اینکه کاربران حرفه ای این نرم افزارها متوجه دروغ آنها نشوند؟(تنها راه استفاده از پرایدی با بدنه آلیاژ تیتانیوم با ضخامت 50 سانتی متر است که در خروجی این نرم افزارها مشخص می شود)

لینک زیر هم نظر کاربران آپارات در مورد این کلیپ
لینک:آپارات

با این تبلیغات به کجا میرویم؟
دیروز:کرم حلزون:surprised:
امروز:تست ایمنی خودرو تیبا(سایپا) :eek:
فردا:تست ایمنی تاسیسات هسته ای نطنز توسط متخصصین با فتوشاپ:weirdsmiley:


دوستان در برابر این حرکات ساکت ننشینید و حداقل با انتشار این قبیل کارها در فضای مجازی به این افراد بفهمانیدکه

"سکوتمان نشانه رضایت نیست بلکه قطع امید کردن از شعور برخی هاست".
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز

sfk123

اخراجی موقت
مراحل انجام تست تصادف ماشین در ایران
test tasadof irani.jpg

اصل این تصویر(تصاویر 1-4) رو از اینترنت گرفتم ولی 5-6 خودم اضاف کردم
اگه مایلید پیام+ ایده بدید تا بعد پیدا کردن یا ساختن، تصاویر جدیدتری رو قرار بدم​
 
آخرین ویرایش:

sfk123

اخراجی موقت
من که دیشب گفتم ایمنی پراید از تیبا بیشتره!

درسته شما دیشب گفتید ولی اون تاپیک همون دیشب به رحمت خدا رفت.:hypocrite:
گفتم این یکی رو آپدیت کنم تا بقیه هم بدونن.

کسی میدونه چرا با این جور بحث ها بد برخورد میشه؟ نمونش تاپیک دیروزی یا

مدیر اون سایت که ذکرش رفت پس از تمام شدن فحش هاش به بنده، من این کامنت رو دادم:(قرمزها مربوط به کامنت مدیر بود)
دوست عزيز
1-(سیستم مشکل پیدا کرده بود و کامنت دوبار ثبت شده بود به خاطر همین کامنتت پاک شد، و یکسری حرفها هم در مورد عقده ای بودن و مشکل داشتن بنده)کامنت بنده در سايت ثبت شده بود، اونهم يک بار، کامنتي که براي توهين به بنده نوشته بوديد دوتا بود، اونهم با دو نوشتار متفاوت که يکيشون رو پاک کرديد.
2- اگه حق باشماست چرا راه پاسخ به کامنت رو بستي؟ (کلا جلوی جواب به کامنت رو بسته بود)ميترسيد به دوستان سايپاييتان بربخورد؟
3- مرگ نلسون ماندلا و عقده هاي دروني من رو بزار کنار(تو کامنتشون این القاب +چیزهای دیگه رو به من داده بودن)، صفحه ايجاد شده علمي بود من هم يک سوال علمي پرسيدم.ولي جوابتون به سوال مربوط نبود؟
3-با فرض ايجاد مشکل در سيستم براي بنده و چند تن از دوستان که قبل از من صابون اشکال سيستم به کامنتشان خورده چرا کامنت را دوباره تاييد نکرديد.اگر امکانش نبود لطف کنيد اين کامنت را در سايت قرار دهيد.
براي بار دوم جواب سوال هايتان را مي دهم:
جواب سوال1شما(چرا با نام واقعی خودت نیومدی):حضرت علي (ع):ببينيد چه مي گويد نه آنکه که مي گويد.(اسم من ايمان.ب، کيوان.ر يا "يک مهندس"(تخصص بنده رو معرفي ميکنه) هيچ تفاوتي در اصل مطلب و سوال من نميکنه)
جواب سوال2شما(وقتی نمیدونی فلسفه یه کار چیه چرا باید درباره اون نظر بدیم؟):انجام تست ايمني تيبا(سايپا)اينم فلسفه اين صفحه شما بود و بنده هم از شما پرسيدم که شما براي اين کار که با جان مردم سرو کار دارد از ابزارهاي صرفا تبليغاتي براي مقاصد علمي استفاده کرده ايد که کاري بسيار غير اخلاقي مي باشد. شايد استانداردهاي شرکت هاي ايراني با شرکت هاي اروپايي متفاوت است؟
يک مثال:
با نرم افزارهاي گرافيکي خيلي راحت مي توان کاري کرد که يک پرايد در برخورد با تانک، تانک را منهدم کند و خود هيچ آسيبي نبيند ،ولي در نرم افزارهاي تخصصي مهندسي(که در صورت استفاده درست تقريبا 100% مطابق واقعيت عمل ميکنند) آيا مي توان اين کار را انجام داد بدون اينکه کاربران حرفه اي اين نرم افزارها متوجه دروغ آنها نشوند چون اين اطلاعات در خروجي اين نرم افزار ها نشان داده مي شود(تنها راه استفاده از پرايدي با بدنه سوپر آلياژ با ضخامت 50 سانتي متر است که در خروجي اين نرم افزارها مشخص مي شود)؟
لطفا به جاي هوچي گري به سوالات جواب بدهيد.


با اين تبليغات به کجا ميرويم؟
ديروز:کرم حلزون
امروز:تست ايمني خودرو تيبا(سايپا) با 3dmax
فردا:تست ايمني تاسيسات هسته اي نطنز توسط متخصصين با فتوشاپ!!!

، به جای جواب درست، تمام کامنت های من بجز اولی رو به انضمام کامنت های فحش خودش پاک کرد و در یک کامنت جدید ضمن خطاب کردن بنده با عنوان برادر گرامی!!! من رو پاس داد به سایت ایران خودرو و سایپا در حالی که در اون سایت افراد سازنده کلیپ تبلیغاتی حضور داشتن و در کامنت ها تبلیغ کارشون رو میکردن ولی جوابی به من ندادن:que: هرکی باور نداره به لینکی که دادم بره کامنت های افراد شرکت رو بررسی کنه؟
 

moham2

عضو جدید
سلام
تیبا تویه یکی از موئسسه های تست کشور پرتغال تست شده اما نمی دونم چرا تصاویرش موجود نیست در ضمن امنیتش از پراید خیلی بیشتره
اما این کار سایپا واقعا خجالت آوره
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
پولدار شدم میخوام یه رویای جوانی بگیرم!!:biggrin:
 

مکا1

عضو جدید
دوست عزیز ممنون از جوک خنده دارتور ولی نگفتید ای خودرو و این افتخار ملی رو به چه عنوان بردن پرتغال؟ کاردستی بچه دبستانی ها! عزراییل مکانیکی!...
 

Similar threads

بالا