تحصیل در سوئد

nima.sweden

عضو جدید
کشور سوئد در سالهای اخیر یکی از بهترین فرصتهای تحصیلی برای دانشجویان به شمار می آید. هزینه رایگان تحصیل، سطح بالای دانشگاهها از نظر آموزشی و نیز رشته‌های به زبان انگلیسی از جمله مهمترین دلایل جذب دانشجو از سراسر دنیا به سوئد است.
در ادامه به صورت تیتر وار به برخی عناوین مهم در رابطه با تحصیل در سوئد پرداخته می‌شود. در صورتی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در سوئد هستید می‌توانید از خدمات رایگان مشاورین مهاجرت استفاده کنید.
هزینه تحصیل در سوئد

در کشور سوئد تحصیلات در تمام مقاطع رایگان است(تا سال ۲۰۱۱) و دانشجویان هیچ هزینه ای برای تحصیل در دانشگاههای سوئد پرداخت نمی‌کنند. به تازگی دولت تصمیم به قرار دادن هزینه‌ای برای بررسی مدارک متقاضیان نموده که مبلغ آن ۱۰۰۰ کرون است.(جهت مشاهده برابری نرخ ارز سوئد با پول ایران اینجا را کلیک کنید
هزینه زندگی در سوئد

هزینه زندگی یک دانشجو در کشور سوئد با در نظر گرفتن اجاره خوابگاه وغذا ـ رفت و آمد ـ حدود ۳۵۰۰ کرون می‌باشد. این هزینه‌ها در شهرهای مختلف متفاوت است. همچنین عوامل بسیاری در تغییر این مبلغ سهم دارند. مانند داشتن فرزند، نیاز به شرایط خاص، محل زندگی و …
اخذ پذیرش جهت دانشگاه‌های سوئد

اکثر دانشگاه‌های معتبر سوئد به انگلیسی تدریس دارند.برای ورود به دانشگاه‌ها داشتن مدرک معتبر بین‌المللی زبان در اکثر موارد الزامی است. گذراندن دوره پیش دانشگاهی و یا دیبلم چهار ساله نظام قدیم نیز اجباری است.
کار در سوئد

دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی هستند اجازه کار در سوئد را دارند ومی‌توانند به صورت نیمه وقت کار کنند. این قانون شامل همراه(برای مثال همسر) دارنده ویزای تحصیلی نمی‌شود.(اطلاعات بیشتر در مورد کار در سوئد و قوانین مربوطه را می‌توانید با عضویت در خبرنامه و یا صفحه کار در سوئد به دست آورید.
ترم‌های تحصیلی در دانشگاه‌های سوئد

۱/ ترم پاییز
۲/ ترم بهار

معمولا در ترم بهار تعداد رشته ها محدودتر هستند.
سیستم آموزشی به صورت ترمی و زبان آموزشی در مقطع لیسانس برای اکثر رشته‌ها سوئدی است(به استثنای چند رشته معدود). اکثر رشته‌ها در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی هستند.
مدارک مورد نیاز متقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد

مدرک دیپلم, مدرک پیش دانشگاهی, ریز نمرات دیپلم و ریز نمرات پیش دانشگاهی.(کپی تائید شده)
مدرک دانشگاهی (فوق دیپلم, لیسانس, فوق لیسانس), ریز نمرات (>فوق دیپلم, لیسانس, فوق لیسانس).(کپی تائید شده). شماره تماس و نام فردی در دانشگاه که این مدارک را تائید کرده نیز باید در زیر این مدارک قید شود تا مسولان دانشگاه سوئد در صورت لزوم بتوانند با او تماس بگیرند. ( متقاضیان فوق لیسانس )
ترجمه تائید شده کلیه مدارک در بند ۱
ترجمه تائید شده کلیه مدارک در بند ۲ ( متقاضیان فوق لیسانس )
سابقه کار(در صورت دارا بودن) اگر نامه سابقه کار به فارسی است, ترجمه تائید شده آن نیز مورد نیاز است.
۲ سری کپی از تمامی صفحات پاسپورت .
۱ سری کپی از تمامی صفحات شناسنامه .
۶ قطعه عکس رنگی مخصوص پاسپورت .
CV به زبان انگلیسی
مدرک TOFEL یا IELTS و نمرات کسب شده.
شایان ذکر است مدارک فوق به صورت کلی مطرح شده‌اند و برای هر رشته و دانشگاه بر حسب سطح آموزشی و رشته ارائه شده ممکن است متغیر باشد.
دوره دکترا در کشور سوئد رایگان بوده و دانشجو می‌تواند در طی این مدت از دانشگاه حقوق نیز دریافت ‌کند. بدیهیست داشتن مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاههای سوئد می‌‌تواند شانس فرد را برای پذیرش در دوره دکترا افزایش دهد
 
بالا