تجهیزات آزمایشگاهی ، تحقیقاتی و دانشگاهی

sra1254

عضو جدید
شرکت زیست فرآیند ارشیا علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی ژنتیک و بیولوژی سلولی، در تجهیز آزمایشگاههای عمومی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از سال ١٣٨٠ تاکنون فعال بوده است.
در طی این سال ها، همواره سعی در ارائه دستگاههای با کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب سرلوحه کار ما بوده است.
لذا گوشه ای از خدمات این شرکت به شرح ذیل می باشد:
در زمینه تجهیز آزمایشگاههای دانشگاهی و تحقیقاتی عمومی، کلیه تجهیزات با کیفیت و تضمین شده از قبیل :
انواع سمپلر های ثابت و متغیر تک کاناله، هشت کاناله و دوازده کاناله و همچنین سر سمپلر های مربوطه.
میکرو پیپت یا سمپلر در سایز های متفاوت برای جابجائی نمونه های مایع آزمایشگاهی استفاده می شود. انواع قابل استریل توسط اتوکلاو و یا تحت اشعه UV مورد استفاده بیشتری دارد.
دقت، صحت، کالیبراسیون پایدار و شکل ارگونومیک میکرو پیپت ها، آنها را از هم مجزا و جذابیت برای مصرف کننده ایجاد می کند.
انواع سانتریفیوژ و میکرو سانتریفیوژ های آزمایشگاهی، معمولی و دور بالا، ساده و یخچالدار، دارای امکان نصب انواع روتور برای استفاده میکرو تیوب های ٠.٢ml/ ٠.٥ml/ ١.٥ml/ ٢ml/ ١٥ml falcon/ ٥٠ml falcon و یا انواع لوله های دیگر جهت استفاده در آزمایشگاه های ژنتیک، مولکولی، تشخبص پزشکی، صنایع داروئی، غذائی و غیره قابل ارائه می باشد.
انواع اسپکتروفتومتر های Vis ، UV/Vis بصورت تک پرتوئی و یا دو پرتوئی قابل ارائه می باشد. این دستگاه یک طیف سنج نوری است که بر اساس میزان جذب نور نمونه ها، غلظت آنها را تعیین می کند که درعلم شیمی کاربرد دارد.
البته اکنون برای تعیین میزان غلظت دی ان ای DNA و آر ان ای RNA هم در علم ژنتیک به کار می رود.
آن دسته از نمونه هائی که نور مرئی را جذب می کنند توسط اسپکتروفتومتر ویزیبل Visible شناسایی و تعیین غلظت می شوند و آن دسته نمونه هائی که نور مرئی را عبور می دهند باید توسط اسپکتروفتومتر های UV Visible شناسائی و تعیین غلظت شوند.
انواع میکروسکوپ های بیولوژی ( معمولی، فلورسنت، فاز کنتراست، اینورت، سیستم عکسبرداری و فیلم برداری، استاد دانشجو )، زمین شناسی و متالورژی قابل ارائه می باشد. میکروسکوپ وسیله ای است که به کمک علوم فیزیک، اپتیک و اپتیک هندسی، برای بزرگنمائی و مشاهده نمونه ها در علوم طبیعت مورد استفاده قرار می گیرد.
یک میکروسکوپ شامل موارد زیر است: پایه و بدنه اصلی، هد چشمی دارای لنز های چشمی، صفحه چرخان لنز های شیئی، سیستم نوری، کندانسور جهت تمرکز نور روی نمونه و استیج برای قرار گرفتن نمونه که معمولا" متحرک است.
انواع اولترا فریزر های ایستاده و صندوقی ٨٦- درجه سانتیگراد در ابعاد مختلف و فریزر های صندوقی خورشیدی قابل ارائه می باشند.
این فریزر ها معمولا" جهت نگهداری نمونه ها و مواد مورد نیاز آزمایش های مولکولی در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.
انواع فریزر آزمایشگاهی ایستاده و صندوقی در ابعاد مختلف قابل ارائه می باشد.
روش کار فریزر همانند یخچال است با این تفاوت که ترموستات آن برای دمای پایین‌تری تنظیم می‌شود. همچنین مناسب است که از گاز مبردی استفاده شود که دمای تبخیر آن پایین‌تر باشد (مانند فریون ۱۲).
در فریزرهای پرقدرت از بادبزن (فن خنک کننده) برای خنک‌کردن کمپرسور و کندانسور استفاده می‌شود. دمای فریزرها از -١٤ درجه سلیسیوس سردتر باید باشد تا به نمونه داخل آسیب نرسد .اکثر فریزرهای معمولی دمای تنظیمی از -١٤ تا-٢٥ درجه سلیسیوس دارند.
انواع یخچال آزمایشگاهی ،یخچال داروئی، یخچال بانک خون در ابعاد مختلف قابل ارائه می باشد.
یخچال دستگاهی است که از یک وسیله سردکننده به همراه یک عایق حرارتی و سازوکاری برای انتقال گرما از داخل این محفظه به بیرون تشکیل می‌شود. از یخچال برای خنک نگهداشتن مواد غذایی، داروها و دیگر چیزهای فاسدشدنی استفاده می‌شود.
انواع انکوباتور های آزمایشگاهی ( معمولی، شیکر دار، یخچالدار، CO٢ دار )
انکوباتور(به انگلیسی: Incubator) یک ابزار آزمایشگاهی است که در آزمایشگاه های بیولوژی برای کشت و رشد دادن نمونه های زنده مانند سلول ها یامیکروب ها به کار می رود.این وسیله با کنترل رطوبت، دما، میزان اکسیژن و دی اکسید کربن شرایطی مناسب برای رشد اورگانیسم های زنده فراهم می کند.
انکوباتور یکی از از ابزار های مهم در آزمایش های میکروبیولوژی، زیست‌شناسی سلولی و... به حساب می آید.این وسیله توسط پزشک کودکان فیلیپینی فیدل موندو (به انگلیسی: Fe del Mundo) اختراع شده است.
انواع آون در ابعاد مختلف ( معمولی، فن دار، ٣٥٠ درجه، تست کهنگی ) قابل ارائه می باشد.
آون آزمایشگاهی یا فور، دستگاهی است که توسط حرارت خشک ابزار آلات یا شیشه آلات آزمایشگاهی را خشک و استریل می کند. عموما" محدوده دمائی از دمای محیط تا ٢٢٠ درجه سانتیگراد قابل تنظیم است.
البته انواع خاص تر آون ها تا دمای ٣٥٠+ درجه را نیز پوشش می دهند. در صنایع لاستیک و پلاستیک نیز برای تست کهنگی قابل استفاده هستند. اگر نمونه آزمایش قابل اشتعال و یا انفجار باشد، باید از انواع ضد انفجار استفاده نمود.
انواع اتوکلاو های کلاس B و N ، وکیوم دار، رومیزی، ایستاده آزمایشگاهی، در ابعاد مختلف.
اتوکلاو(به انگلیسی: Autoclave) برای استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی در فشار و دمای بالا و با استفاده از بخار آب می باشد.
همچنین از این وسیله در مواردی که برای انجام واکنش شیمیایی نیاز به دما و فشار بالا باشد استفاده می‌شود. ابعاد این وسیله از اندازه آزمایشگاهی که معمولا به شکل یک استوانه دردار است تا ابعاد صنعتی که طول آن به ۵۰ فوت می رسد متغیر است.
این وسیله توسط میکروبیولوژیست فرانسوی چارلز چمبرلن در سال ۱۸۷۹ اختراع شد. واژه اتوکلاو از ترکیب دو واژه (auto) در زبان یونانی به معنی خودکار و (clavis) در زبان لاتین به معنی کلید تشکیل شده است.
انواع بن ماری در ابعاد مختلف ( معمولی، شیکر دار، سیرکوله، یخچالدار ).
بن ماری از واژه فرانسوی bain marie به معنی حمام آب که معادل انگلیسی آن water bath می باشد گرفته شده است. این دستگاه برای گرم کردن تدریجی و یکنواخت، به محلول ها در یک بازه زمانی خاص استفاده می شود.
محدوده دمایی بن‌ماری‌ ها كه به طور طبیعی و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد از دمای اتاق تا ١٠٠ درجه سانتی گراد می بایست باشد.
انواع دستگاه های آب مقطر گیر یکبار و دو بار تقطیر، لامینار ، آب خالص ساز با حجم های خروجی مختلف قابل ارائه می باشد. دستگاه آب مقطر گیر دارای سیستم حرارت دهی توسط المنت است که آب محفظه دستگاه را به جوش آورده و سپس بخار ایجاد شده با عبور از مسیر مبرد ها پس از سرد شدن دوباره، به آب تبدیل می شود.
بهتر است که دستگاه مجهز به پیش فیلتر ورودی آب باشد تا املاح آب قبل از ورود به منبع آب دستگاه جذب فیلتر شود. اگر دستگاه امکان انجام مجدد این عمل را داشته باشد، دو بار تقطیر است.
انواع هات پلیت ، هات پلیت مگنت، استیرر (همزن مغناطیسی)، انواع شیکر های آزمایشگاهی در اندازه های مختلف و شیکر لوله (ورتکس میکسر) قابل ارائه می باشد. هات پلیت (صفحه داغ) در آزمایشگاه، به شعله مستقیم ترجیح داده می شود. هات پلیت آزمایشگاهی دارای کنترل دما است و در نوع همزن دار، مجهز به استیرر مگنت می باشد.
صفحه هات پلیت در اشکال مربعی، دایره و یا مستطیل و گاها" دارای روکش سرامیکی برای تسهیل در پاکیزکی و یا از جنس استیل ساخته می شود.
شیکر لوله یا ورتکس میکسر نوعی شیکر آزمایشگاهی است که دارای یک هد کوچک به اندازه قرار گرفتن انتهای لوله آزمایش می باشد. معمولا" برای مخلوط کردن مواد داخل لوله آزمایش برای زمان کوتاه استفاده می شود.
البته برای جدا کردن رسوب انتهای لوله آزمایش بعد از سانتریفیوژ نیز کاربرد دارد. این نوع شیکر ها معمولا" متعلقاتی برای نصب به جای هد اصلی دارند که توسط آنها انواع میکرو تیوب و لوله های آزمایش بزرگ به تعداد محدود قابل شیکر شدن است و برای کاربر قابل سفارش می باشد..
انواع هود های آزمایشگاهی( لامینار، بیو هازارد کلاس A٢, B٢ ) در ابعاد مختلف، اتاق تمیز
انواع کوره آزمایشگاهی از دمای ٩٠٠ تا ١٧٠٠ درجه سانتیگراد در ابعاد مختلف
انواع روتاری اواپراتور مورب و عمودی دیجیتالی و آسانسور اتوماتیک
انواع پمپ های خلاء خشک و روغنی با قدرت های مختلف
انواع ترازوی آزمایشگاهی دقیق و انالیتیکال با دقت ها و ظرفیت های مختلف از کمپانی های معتبر دنیا ( A&D, Adam Lab, Sartorius,و .........) قابل ارائه می باشد.
 
آخرین ویرایش:
بالا