» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي
کد خبر: 94110100126
پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
پژوهش محققان دانشکده پزشکی دانشگاه راتگرز نشان میدهد تجربیات نامطلوب در اوایل کودکی نظیر حبس توسط والدین و سوءاستفادههای فیزیکی و روانی، سلامت کودکان را در بزرگسالی تهدید و تأثیرات منفی بر دستاوردهای آینده تحصیلی آنها بر جای میگذارد.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، به گفته پژوهشگران این یافتهها از این حیث پر اهمیت است که رابطه بین سلامت، مهارتهای رفتاری و تحصیلاتی را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار داده و تعامل مناسب و اخلاقی بین اعضای خانواده و اجتماع را به عنوان راهکاری برای بهبود شانس موفقیت کودک در کسب دستاوردهای اجتماعی و تحصیلاتی مهم برشمرده است.
طی این پژوهش، هزار کودک در 30 شهر بزرگ آمریکا از نظر تجربیات نامطلوب کودکی و تأثیر آن بر رفتار، مهارتهای اجتماعی و دستاوردهای درسی مورد بررسی قرار گرفتند. بیش از نیمی از کودکان حداقل با یکی از تجربیات نامطلوب و 12 درصد با تعداد سه الی بیشتر از حوادث تأثیرگذار و مخرب در زندگیشان مواجه شده بودند.
نتایج نشان داد کودکانی که تعداد بیشتری از این تجربیات نامطلوب را تجربه کردند از لحاظ درسی و به ویژه مهارتهای ادبی و زبانی عملکرد بسیار ضعیفی در حد زیر میانگین از خود نشان دادند. از جنبه رفتاری و اجتماعی نیز در سطح پایینی از عملکرد قرار داشته و رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمآمیز نیز در میان این کودکان باعث نگرانی عنوان شد.
این پژوهش در مجله "Pediatrics" منتشر شده است.
کد خبر: 94110100126
پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

پژوهش محققان دانشکده پزشکی دانشگاه راتگرز نشان میدهد تجربیات نامطلوب در اوایل کودکی نظیر حبس توسط والدین و سوءاستفادههای فیزیکی و روانی، سلامت کودکان را در بزرگسالی تهدید و تأثیرات منفی بر دستاوردهای آینده تحصیلی آنها بر جای میگذارد.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، به گفته پژوهشگران این یافتهها از این حیث پر اهمیت است که رابطه بین سلامت، مهارتهای رفتاری و تحصیلاتی را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار داده و تعامل مناسب و اخلاقی بین اعضای خانواده و اجتماع را به عنوان راهکاری برای بهبود شانس موفقیت کودک در کسب دستاوردهای اجتماعی و تحصیلاتی مهم برشمرده است.
طی این پژوهش، هزار کودک در 30 شهر بزرگ آمریکا از نظر تجربیات نامطلوب کودکی و تأثیر آن بر رفتار، مهارتهای اجتماعی و دستاوردهای درسی مورد بررسی قرار گرفتند. بیش از نیمی از کودکان حداقل با یکی از تجربیات نامطلوب و 12 درصد با تعداد سه الی بیشتر از حوادث تأثیرگذار و مخرب در زندگیشان مواجه شده بودند.
نتایج نشان داد کودکانی که تعداد بیشتری از این تجربیات نامطلوب را تجربه کردند از لحاظ درسی و به ویژه مهارتهای ادبی و زبانی عملکرد بسیار ضعیفی در حد زیر میانگین از خود نشان دادند. از جنبه رفتاری و اجتماعی نیز در سطح پایینی از عملکرد قرار داشته و رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمآمیز نیز در میان این کودکان باعث نگرانی عنوان شد.
این پژوهش در مجله "Pediatrics" منتشر شده است.