بچه نهنگی که سونامی به مزارع برنج انداخت/ عکس

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز


سونامی 17 روز پیش ژاپن،‌ همراه موج‌های عظیم خود، موجودات بسیاری را از دریا به خشکی کشاند. از آن جمله بچه نهنگ دندان‌داری بود که درون یک مزرعه برنج گل‌آلود گیر افتاده بود و به تازگی به اقیانوس بازگردانده شد
بعد از گذشت 17 روز از زلزله 9 ریشتری و سونامی عظیمی که بخش‌های زیادی از ژاپن را زیر و رو کرد،‌ همچنان مردم این کشور و گروه‌های بسیاری از کشورهای دیگر در تلاش برای کمک به باز‌ماندگان این فاجعه هستند. این فاجعه بیش از ده هزار کشته و 17500 مفقودشده تا به امروز داشته است. اما در بین قربانیان، نباید حیوانات را فراموش کرد.
به گزارش دیسکاوری،ریو تایرا که خود صاحب یک فروشگاه حیوانات خانگی در سندایی ژاپن بوده است،‌ داوطلبانه به کمک گروه‌های جستجو و امداد آمده تا حیوانات را نجات بدهد. 11 روز بعد از حادثه، یک نفر به تایرا خبر داد که یک بچه نهنگ درون یک مزرعه برنج دور از ساحل گیر افتاده است. تایرا برای بررسی موضوع به محل رفت و متوجه شد که نهنگ جوان در آب‌های گل‌آلود و کم‌عمق به دردسر افتاده است.





این موجود آبی که در واقع یک نهنگ دندان‌دار است،‌ بسیار شبیه به دلفین است،‌ در حدی که تایرا اول فکر کرد با یک بچه دلفین روبرو است.
تایرا برای نجات بچه نهنگ دندان‌دار مجبور شد وارد آب شود و موجود 1.2 متری را در میان بازوانش بگیرد. وی بچه نهنگ را تا بیرون از مزرعه و روی جاده کشاند. در آن‌جا دوستانش حوله‌های خیس را اطراف بدن بچه نهنگ پیچاندند و آن را تا اقیانوس کشاندند.
خود تایرا در این باره می‌گوید: «نمی‌دانم زنده خواهد ماند یا نه، ‌اما به هر حال بهتر از این است که در یک مزرعه برنج بمیرد.»

 

Similar threads

بالا