بهترین خودرو های بنز در جهان از گذشته تا امروز + مشخصات فنی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
بهترین خودرو های بنز


امروزه صنعت خودروسازی بسیار گسترده تر از دیروز به روند خود ادامه می دهد و شرکت های جدید با خلاقیت و نوآوری خاص خود وارد رقابت با غول های خودروسازی دنیا مثل بنز ، فراری ، پورشه و بی ام و شده اند اما همچنان شرکتی مثل بنز با کیفیت و خلاقیت های مثال زدی خود جزء برند های برتر ماشین سازی بشمار می آید. از حیث قدمت این برند 97 سال با فعالیت های خود علاقه مندان به حوزه خودرو را همیشه به وجد آورده است. طراحی های منحصر به فرد شرکت بنز سلیقه ی هر نوع مخاطبی را به خود جلب کرده و باعث افزایش محبوبیت این برند نیز شده است.

ابتدا بیایید به تاریخچه از کمپانی بنز بپردازیم ، مرسدس بنز شرکت خودروسازی آلمانی است که در تاریخ 15 فوریه سال 1925 تاسیس شد اما جالب است بدانید این کمپانی 37 قبل از تاسیس در سال 1888 اولین موتور پیشران خود را تولید کرد و از آن در patent motorcar اولین خودرویی که در سال 1885 توسط German Karl Benz ساخته شده بود استفاده کرد.

جالب است بدانید محصولات این کمپانی طیف وسیعی دارد و از خودرو های شخصی و لاکچری گرفته تا کامیون ، آمبولانس و ون های مسافربری همه در این کارخانه ی عظیم ساخته می شوند. سابقه ی درخشان این برند در تولید خودرو های سواری با تولید تعداد 2.32 میلیون دستگاه خودرو سبب شد تا در سال 2018 بزرگترین تولید کننده خودرو لقب گیرد.

پتنت موتورواگن اولین خودروی بنز

پتنت موتورواگن اولین خودروی بنز​

پتنت موتور واگن اولین خودروی بنز بوده که تاریخ تولید آن به قبل از شروع فعالیت این برند بازمی‌گردد. به دلیل همین تاریخچه جالب بسیاری این خودرو را روح و جان کمپانی مرسدس بنز می دانند. از آن جایی که همسر صاحب کمپانی بنز هم از این خودرو استفاده می‌کرد و مسافت های طولانی را با این خودرو طی می کرد، ایرادات خودرو های با مکانیسم سوخت داخلی برطرف می شد و اهمیت این خودرو برای پیمودن مسافت های طولانی بر همه آشکار شد. این خودرو یکی از اولین و بهترین ماشین های مرسدس بنز در آن زمان بود که مکانیزم سوخت داخلی داشت، به همین دلیل به راحتی امکان سفر در مسیرهای طولانی وجود داشت.

بنر SSK کلاسیک و زیبا

بنر SSK کلاسیک و زیبا​

SSK نقطه پرتاب و پیشرفت بنز در سراسر دنیا بود. این خودرو که در دهه های 30 و 40 تولید شد، بر اساس استانداردهای آن دوره یک خودروی اسپرت و مسابقه‌ای بود که با تولید این اتومبیل شهرت بنز آغاز شد. البته شاید با تصویر فعلی ما از خودروهای مسابقه‌ای در تضاد باشد اما از بنز SSK در رقابت‌های اتومبیلرانی استفاده می‌شد. بعد از آن هم برندهای دیگری سعی کردند تا ماشین‌های خود را مشابه SSK طراحی و تولید کنند.

مدل  600 BENZ

مدل 600 BENZ

کمپانی بنز تنها به تولید خودرو های سواری آمبولانس و .. بسنده نکرد و برای اینکه گوی رقابت را در زمینه ماشین های سوپر لوکس از شرکت هایی چون کادیلاک و رولز رویس برباید دست به کار شد و تولید مدل 600 خود را از سال 1963 تا 1981 توسط مایلر بنز ادامه داد. وجه تمایز این مدل نسبت به خودرو های مشابه در آن دوران می توان تجهیزات هیدرولیکی بکار رفته در این اتومبیل سوپر لوکس می باشد این در صورتی است که خودرو های هم دوره ی BENZ 600 مجهز به تجهیزات الکترونیکی برای باز و بسته کردن درب ها بودند.

SLR 2000

SLR 2000

SLR در زبان آلمانی مخفف sport leicht rennen می باشد که به معنای مسابقه ای ، سَبُک ، ورزشی است در سال 1955 میلادی بعد از جنگ جهانی دوم این مدل از خودرو همزمان با به عهده گرفتن خسارت های ناشی از جنگ جهانی اول توسط شرکت بنز تولید شد. SLR 2000 خودرویی قدیمی اما قدرتمند بوده که از آن در مسابقات اتومبیلرانی استفاده می‌شد. نکته جالب اما ناراحت کننده در مورد این خودرو، اتفاق مرگباری بود که در یک مسابقه رانندگی رخ داد. راننده بنز SLR 2000 با سرعت از مسیر منحرف شده و به سمت تماشاگران رفت. این حادثه باعث مرگ تعداد زیادی از تماشاگران شد.

مدل SL 3000 بنز

مدل SL 300 بنز

سرنوشت کمپانی بنز بالا و پایین‌های زیادی داشت اما پس از مدتی غایب بودن از صحنه سازندگان بزرگ دنیا، این شرکت با معرفی SL 3000 که یکی از نوستالژیک ترین خودرو های این برند است دوباره به اوج خود بازگشت. این خودرو یکی از بهترین ماشین های بنز بوده و ظاهر فریبنده‌ای داشته است. از آنجا که قرار بوده این محصول شکل خاص و متفاوتی نسبت به دیگر خودروها داشته باشد، طراحی بدنه به شکلی انجام شده که درها به سمت بالا باز می‌شدند. بخش زیادی از فضای این ماشین به موتور اختصاص داده شده؛ از این رو قدرت موتور این ماشین نسبت به وزنش بسیار زیاد است.

SL 6.3 300 شیک و قدرتمند

SL 6.3 300 شیک و قدرتمند

برند بنز همیشه سعی داشته تا محصولات خود را در بالاترین کیفیت ارائه دهد و به مشخصه‌ های خاصی نیز به عنوان نمادهای اصلی این برند توجه داشته باشد. در خودروی SL 6.3 300 می‌توان دید که چه میزان روی موتور آن کار شده و فضا و حجم مورد نیاز برای آن به شدت افزایش یافته است. طراح آن، یعنی اریک وکسنبرگ، در این مدل در کنار استفاده از بدنه‌ای شیک و جذاب، یک موتور 8 سیلندر به آن اضافه کرد که در جاده به راحتی هر رقیبی را پشت سر می‌گذارد. اریک برای دفاع از طراحی های پیشین خود و اعاده حیثیت در برابر منتقدان خود این خودرو را به این سبک طراحی کرد.

BENZ G CLASS

BENZ G CLASS

بهترین خودروهای بنز در این سری قرار گرفته‌اند. البته این حرفی است که علاقمندان به آفرود آن را زیاد تکرار می‌کنند. در اصل قرار بود از خودروهای ساخته شده از این نسل تنها در موارد نظامی استفاده گردد و به همین خاطر 38 سال کمپانی بنز طرح اصلی آن را حفظ کرد اما با توجه به امکانات و هزینه بالای ساخت آن، دیگر علاقمندان به صنعت ماشین نیز به سمت سری G متمایل شدند. GELADEWAGEN نام دیگر این سری بوده و سال‌ها است که کلیت طرح بدنه آن ثابت مانده است. اگر دوست دارید خودرویی بسیار قدرتمند از سری بهترین ماشین های بنز را تهیه کنید، قطعا به بخش G یک نگاه جدی داشته باشید.

COSWORTH – E190

سری مسابقه‌ای COSWORTH – E190

قطعا متوجه نام عجیب این مدل خودرو شده اید و برای شما هم سوال شده که چرا شرکت بنز اینگونه نام گذاری کرده است در واقع این مدل با همکاری برنده مسابقه ای COSWORTH تولید شده است و انگیزه اصلی ساخت COSWORTH – E190 رقابت با بی ام و M3 بود با این حال کمپانی مرسدس بنز با این اتومبیل در مسابقات بسیاری شرکت و برنده شد. از مشخصات فنی می توان به موتوری 2.3 لیتری دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ اشاره کرد.

SLS AMG

بنز SLS AMG

سری SLS بنز سابقه طولانی داشته و از جمله دیگر تولیداتی است که درب‌ های آن به سمت بالا باز می شوند و مخاطبان خود را به یاد مدل SL 300 می اندازد که در دهه ی 50 ساخته شد. این خودروها به دلیل متفاوت بودن نسبت به دیگر محصولات بازار مشتریان خاص خودش را داشته و این ویژگی به آن شخصیت متفاوتی بخشیده است و حس نوستالژیکی را منتقل می کند. این ماشین با موتوری 6.2 لیتری به شکل 8 سیلندر طراحی شده و به دلیل داشتن فضای کافی، موتور آن به شدت قدرتمند است که دارای توانی برابر با 751 اسب بخار می باشد. به دلیل استقبال فراوان طرفداران این سری بنز، مدل الکتریکی آن نیز تولید شده و می‌توانید یک قدم به حفظ محیط زیست خود نزدیک‌تر شویم.

مرسدس بنز AMG GT

مرسدس بنز AMG GT

مدل AMG GT نتیجه همکاری بنز و کمپانی AMG بوده که خودروی شیک و لوکس است. این خودرو که در سال 2015 تولید شده با بدنه کوچکتر و موتور پیشرانه قوی‌تر، یکی از بهترین خودروهای بازار بوده است. بنابراین می‌توانیم اینطور نتیجه بگیریم که همکاری این دو برند منجر به تولید خودروی لاکچری اما باکیفیت و پرطرفدار شده است.

مرسدس کلاس A

مرسدس کلاس A​

این یک مورد تکامل یافته در طول زمان خواهد بود زیرا، همانطور که تصویر منحصر به فرد ما نشان می دهد، آن را به صورت بدون صندوق (H-Back) از مدل فعلی عرضه خواهند کرد.بر این اساس، این نسخه به روز شده فرمت MFA خواهد بود و در نتیجه A-Class جدید بسیار بهتر از مدل های پیشین خود بسته بندی شده است، تا فضای داخلی بیشتری و کفی بزرگتر، با باز شوهای بزرگتر را فراهم کند.در این بین موتور دیزلی ۲٫۱ لیتری برای سیستم جدید برتر از سیستم بسیار ملایم ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر از E-Class خواهد بود.

همچنین احتمال دارد ما یک موتور بنزینی ۲٫۰ لیتری جدید و یک کلاس A هیبریدی پلاگین با محدوده ی خالص الکتریکی حدود ۳۰ مایل برای استفاده از Audi A3 e-tron به این مدل اضافه کنیم.در عین حال، طرفداران این مدل با شنیدن خبر اینکه آئودی AMG A 45 با قدرت بیشتری نسبت با آئودی RS3 تولید خواهد شد، خوشحال می شوند. انتظار می رود قدرت ۴۰۰ اسب بخار موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ آن، از طریق یک سیستم چرخ دنده ای به ۴ چرخ منتقل شود.

مرسدس کلاس C

مرسدس کلاس C​

در حالی که مرسدس بنز در تلاش است تا هر خلا را در بخش SUV پر کند، از این بابت دیگر محدوده را نادیده نمی گیرد، زیرا یک مدل محبوب به نام C-Class را در اختیار دارد.انتظار می رود که ظاهری برجسته تر تولید کند اما نه به مقدار زیاد، همانطور که فیلم های جاسوسی ما نشان می دهد و جایگزینی برای مدل قدیمی اتومبیل دیزلی ۲٫۱ لیتری با آخرین موتور ۲٫۰ لیتری پیدا کند، به علاوه معرفی برخی از تکنولوژی های کلاس E بزرگتر نیز انتظار می رود. انتظار می رود به روز رسانی برای پوشش تمامی مدل های C-Classباشد، از جمله Coupe، Cabriolet و Estate، در حالی که پلاگین های صرفه جویی و سرعتی خودروهای مرسدس بنز AMG نیز بهبود خواهد یافت.

مرسدس بنز CLS

مرسدس بنز CLS​

CLS اصلی اولین مدل کوپه بزرگ چهار درب را ارائه کرد و پس از آن زمان آئودی و BMW نیز این کار را تکرار کردند. خودروی جدید Mk3 قرار است از همان تکنولوژی موجود در کلاس E که بر اساس آن استفاده می شود بهره مند شود، بنابراین ما می توانیم مقدار زیادی از ابزارها و ویژگی های نیمه مستقل را انتظار داشته باشیم، در حالی که محدوده قدرت موتور نیز ممکن است افزایش یابد.تصویر منحصر به فرد ما نشان می دهد که CLS با مدل چهار درب AMG GT متفاوت خواهد بود؛ مدل اولی یک اتومبیل لوکس می باشد و خودروی دوم بر روی عملکرد تمرکز دارد. مدل جدید قرار است در نمایشگاه LA Motor Show در ماه دسامبر منتشر شود.

مرسدس GLE

مرسدس GLE​

کلاس GLE یکی از طولانی ترین SUV های موجود در بازار است، زیرا اساسا همان نسخه M-Class Mk3 است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد.نسل جدید این خودرو که سال آینده منتشر خواهد شد ظاهری منحنی تر خواهد اشت که الهام گرفته از GLC می باشد ، در حالی که بسیاری از فناوری و امکانات لوکس E-Class نیز به مدل جدید منتقل خواهند شد. این باید شامل آخرین ویژگی های مستقل مرسدس بنز باشد، در حالی که انتظار می رود تمام محدوده رانندگی برگرفته شده از چهار چرخ و یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته باشد.

مرسدس بنز AMG GT کوپه چهار درب

مرسدس بنز AMG GT کوپه چهار درب​

مدل گل سرسبد مرسدس AMG GT مسیری از یک مدل مستقل تا تبدیل شدن به یک نام تجاری مستقل را طی کرده است که نشان از موفقیت سریع آن می باشد و مدل بعدی که قرار است به صورت یک کوپه چهار درب ساخته شود، رقیب پورشه پانامرا و آئودی A7 آینده خواهد بود.از نظر مفهومی AMG GT 4 Door، یک خودروی لوکس بزرگ با سیستم و ظاهری مشابه به roadstar و coupe با همان سیستم دماغه و رانندگی است، اما یک بدنه طولانی تر برای ایجاد فضای لازم برای حمل ۴ فرد بالغ را دارد.

کابین به خوبی مونتاژ خواهد شد، در حالی که مدل های استاندارد و قوی تر S به احتمال زیاد برای درجه بندی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و از سیلندر V8 با توربوی دوقلوی ۴ لیتری مرسدس نیزبهره خواهد گرفت.اگر تنها بحث حرکت رو به جلو مطرح باشد، مدل های هیبریدی نیز باید مد نظر قرار گیرند ؛ این مدل به عنوان یک مدل هیبریدی در نمایشگاه اتومبیل ژنو ارائه شده است. که با پوشیدن مارک جدید EQ Power درکنار بازار خودروی آلمان نمایش داده شد.
 

Similar threads

بالا