برپا داشتن و حضور در مجالس فضائل و مناقب امام عصر (عج)

المینا

عضو جدید
حضور يافتن در مجالسي که فضائل و مناقب و ساير امور مربوط به آن حضرت در آنها ياد مي شود از نشانه هاي محبت است و از مصاديق اعمال خيري است که مطابق آيه 148 سوره بقره مامور شده ايم که به سوي آنها سبقت بگيريم. «فاستبقوا الخيرات» به سوي کارهاي خير سبقت گيريد... مولايمان حضرت امام رضا(ع) مي فرمايند: هرکس در مجلسي بنشيند که امر ما در آن زنده مي گردد، روزي که دل ها مي ميرند دل او نخواهد مرد. (بحار الانوار)
و نيز بر اين مطلب دلالت دارد فرموده حضرت امام صادق(ع) به فضيل در حديثي که در بحار روايت شده که حضرت فرمودند: مي نشينيد و حديث مي گوييد؟ فضيل عرضه داشت: آري فدايت شوم. امام صادق(ع) فرمود: همانا من آن مجالس را دوست مي دارم. پس امر ما را احيا کنيد. اي فضيل، خداوند رحمت کند کسي که امر ما را احيا نمايد.
همچنين برپا داشتن مجالسي که مولايمان صاحب الزمان روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفدا در آنها ياد شود و مناقب و فضايل آن حضرت در آنها ترويج و منتشر گردد و در آن مجالس براي آن جناب دعا شود و با جان و مال در راه تشکيل آن مجالس تلاش کردن از وظايف دلباختگان و ارادتمندان به آن جناب است زيرا که اين کار ترويج دين خداوند و برتري دادن کلمه الله و ياري نمودن بر نيکي و تقوي و تعظيم شعائر الهي و نصرت ولي الله است.


 
بالا