[ برج ] ساختمان شارد لندن

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
برج شارد توسط رنزو پیانو یکی از معماران بین المللی طراحی و ساخته شده است و بیش از ۱۱ هزار پنجره دارد
این برج 310 متر ارتفاع دارد و دارای 95 طبقه واحدهای مسکونی , اداری و تجاری می باشد. دولت قطر بیش از 600 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده تا این آسمانخراش شیشه ای را در قلب لندن بسازد . ساخت آن سه سال طول کشیده و در برگیرنده یک هتل , چندین رستوران و آپارتمان های منحصر بفرد است . ساختمان شارد در نقطه ای بدور از ساختمان های هم طراز خود در جنوب رودخانه تیمز واقع شده است.


رنزو پیانو در این خصوص گفت: فکر می کنم که در ایده پرواز برفراز زمین و بر فراز شهر به ویژه اگر روی آسمانخراش باشی چیزی جادویی وجود دارد. به طوری که در مقابل صورت تو همه چیز درحال پرواز به نظر می رسد.
وی افزود: این برج، حتی از نظر مصرف انرژی نیز نسل جدیدی از آسمانخراشها را نشان می دهد. درحقیقت، مصرف انرژی این ساختمان بسیار پایین است.12 سال از زمانی که این معمار ایتالیایی اولین طرحهای مفهومی برج شارد را ارائه کرد می گذرد.این سازه عظیم شیشه ای ماه به ماه پیشرفت کرده است و اکنون به سمت طبقه 95 که آخرین طبقه آن است پیش می رود.ساخت این برج به دلیل اینکه روی کلیسای جامع معروف «سنت پل» سایه می اندازد و همچنین می تواند به جای این کلیسا به محلی برای جذب گردشگران تبدیل شود با انتقادات بسیاری مواجه بود.«رنزو پیانو» اظهار داشت: سنت پل نماد لندن است و نماد لندن باقی خواهد ماند.همیشه قبول چیزهای نو سخت است. حتی سنت پل نیز در زمان خود بسیار مدرن بود.براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، برج «شارد» پروژه است که 450 میلیون پوند هزینه داشته است. در داخل بلندترین آسمانخراش اروپا رستورانها، ادارات و آپارتمانهای لوکسی ساخته خواهند شد و بین طبقات 68 تا 72 رصدکده ای با چشم انداز 360 درجه از لندن قرار می گیرد.پیش بینی می شود که این برج در می 2012 به اتمام برسد. آسمانخراش شارد لندن، بلندترین ساختمان اتحادیه اروپا و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا است.حضور برج های مرتفع در خاورمیانه، آمریکا و شرق و جنوب شرقی آسیا امروز به یک پدیده عادی تبدیل شده است به طوریکه ارتفاع برج خلیفه دبی 850 متر، برج 101 تایپه 508 متر، «برج های سیرز» در شیکاگو 442 متر ارتفاع و «برج های پتروناس» در کوالالامپور 452 متر ارتفاع دارند اما در اروپا به دلیل وجود ساختمان های قدیمی و آثار تاریخی که از جاذبه های توریستی و یک منبع مهم درآمدزایی به شمار می روند ساخت برج های مرتفع پدیده ای کاملاً غیرعادی است.


منبع : سایت ایرانیان انگلستان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Ashkan-kamrani

عضو جدید
آشنایی با برج شارد لندن – بریتانیا+عکس

آشنایی با برج شارد لندن – بریتانیا+عکس

این برج یا آسمانخراش هرمی شکل، بلندترین برج اتحادیه اروپا و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا است که در لندن پایتخت کشور انگلستان سر به فلک کشیده.

کار ساخت برج شارد در ماه مارس سال ۲۰۰۹ آغاز شد و ۵ جولای سال ۲۰۱۲ به پایان رسید.
این شاهکار معماری با ۹۵ طبقه، توسط رنزو پیانو؛ طراح ایتالیایی ساخته شده است و مالکیت آن متعلق به چندین موسسه مالی قطری است.
برای ساخت این سازه عظیم شیشه‌ای ۴۵۰ میلیون پوند هزینه شده است. این آسمانخراش که کاربری مسکونی و اداری، تجاری دارد، دارای رستوران‌ها، ادارات و آپارتمان‌های لوکس است. همچنین بین طبقات ۶۸ تا ۷۲ این برج، رصدکده‌ای با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از شهر لندن قرار دارد.
طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، برج شارد قبل از برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به بهره‌برداری رسید.

مراسم پرده‌برداری از آسمانخراش شارد، بلندترین برج با نمای شیشه اروپای غربی، ۵ جولای سال ۲۰۱۲ با حضور شاهزاده اندرو یکی از سه پسر ملکه الیزابت، و حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر، برگزار شد.
رنزو پیانو، طراح ایتالیایی این آسمانخراش سیصد و ده متری، شارد را یک شهر کوچک عمودی خوانده است. همچنین نمایش این برج، واکنش‌های متفاوتی را در میان شهروندان لندن در پی داشته است.




لینک منبع: http://www.shahrsazionline.com/4557/آشنایی-با-برج-شارد-لندن-بریتانیا/
 
بالا