برای حفظ شادابی پوست در ماه رمضان مایعات بیشتری بنوشید

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز



یک متخصص پوست و مو در خراسان جنوبی، گفت: حفظ شادابی پوست در ماه رمضان با مصرف مایعات میسر می‌شود.
"فاطمه شیرنژاد" در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری(ایسنا) - خراسان جنوبی، گفت: برای شاداب ماندن پوست و جلوگیری از خشکی آن در وعده‌های سحری و افطار به اندازه کافی مایعات، مخصوصا‌ آب نوشیده شود و از نوشیدن مایعات ادرارآور ازجمله چای پررنگ که باعث از دست رفتن آب بدن‌ می‌شود، پرهیز شود.
شیرنژاد با اشاره به اینکه نظم و حجم غذای دریافتی در ماه رمضان تغییر می‌کند، افزود: به منظور جلوگیری از کم شدن آهن، روی و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن ها می‌شود، باید در وعده‌های غذایی سحر و افطار، غذایی کامل که همه گروه‌های غذایی را دارد، مصرف شود.
وی ادامه داد: می توان غذاهای پُرکالری‌تر و کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها و سبزیجات را در وعده سحری و غذاهای سبک ‌تر مانند لبنیات در کنار سبزیجات و انواع سالاد را در وعده افطارقرار داد.
این پزشک متخصص اضافه کرد: بانوان بیشتر با مشکل کمبود روی، آهن وغیره دست به گریبان‌اند به آنها توصیه می‌شود با نظر یک پزشک متخصص، مکمل‌ ویتامین‌های گروه B یا سایر مکمل‌های مورد نیاز را مصرف کرده تا پس از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا شکنندگی ناخن‌ها نشوند.
شیرنژاد تصریح کرد: برای جلوگیری از دی هیدریشن یا از دست دادن آب بدن باید حداقل روزانه هشت لیوان آب نوشیده شود.
وی اضافه کرد: اگردر روز به اندازه کافی آب نوشیده نشود از دست رفتن آب بدن شروع می‌شود و این هشت لیوان شامل دیگر نوشیدنی‌ها مثل چای، قهوه، آبمیوه و شیراست که در طول روز می‌نوشید نمی‌شود.
این متخصص پوست و مو، ادامه داد: حتی بعضی از آنها خشکی پوست شما را بیشتر کرده و یا موجب آکنه می‌شود.
شیرنژاد خاطرنشان کرد: بعضی از بیماری‌ها از جمله تب و سرطان نیز باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند که در واقع عامل نگهدارنده آب را سست می‌کنند.
انتهای پیام
 

Similar threads

بالا