بخار دادن به صورت

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
يکـي از سـوالاتي که به وفور مطرح مي شود اين است که چگونه ميتوانيـم پوست خـود را جـوان و شاداب نگه داريم؟
چـقدر جـالـب اسـت بـدانـيد کـه پـاسـخ اين سـوال را اقوام باستان بهتر از ما ميدانسته اند. به عنوان مثـال پاک کردن و تميز کردن پوست با استفاده از بخار برمي گردد بـه زمان رومـي هـا. آنـها بـراي تميز کردن بزرگان خود ابتدا آنها را درمحلي پر از بخار وارد ميکردند، سـپس آنها را مي شستند و بعد هم ماساژ مي دادند. در عصر اخير بخار دادن بـعنوان خـدماتي فـانتزي از سـوي سـالن هـاي آرايشـي محسوب مي شود.


بخار دادن به صورت از مزاياي فراواني برخوردار است:
منافذ پوست را باز مي کند.
سلول هاي مرده ي پوست را از روي آن پاک مي کند.
جريان خون را تسريع مي کند.
پاک کنندگي عمقي را مقدور مي سازد.
براي بهبود آکنه و جوش هاي سر سياه مفيد است.

مي توانيد بخار دادن به پوست را هفته اي يک مرتبه به صورت روتين انجام دهيد و پس از آن ماسک صورت را بر روي پوست خود استعمال کنيد.

براي اينکه بهترين سود را ببريد و هزينه هاي بالاي سالن هاي آرايش هم بر شما تحميل نشود، مي توانيد به راحتي اين کار را در منزل انجام دهيد. تنها چيزي که نياز داريد ماده ي تميز کننده، ظرف، آب و يک حوله ي بزرگ است.

1- آرايش روي صورت را پاک کنيد. پوست خود را با آب و صابون و يا هر ماده ي تميز کننده ي ديگري که مي دانيد پاک کنيد و سپس پوست صورت را به طور کامل خشک نماييد.

2- ظرف را پر از آب کنيد. حداقل 3 فنجان آب؛ و آن را جوش بياوريد.

3- آب را داخل يک ظرف کم عمق و پهن بريزيد.

4- صورت خود را حداقل 20 سانتي متر بالا تر از ظرف قرار دهيد، حوله را روي سر خود بيندازيد. بخار بايد گرم و آرام بخش باشد نه داغ و سوزاننده! اگر بخار خيلي داغ بود و احساس ناراحتي مي کرديد، سريعاً اين کار را متوقف کنيد!

5- براي مدت زماني نزديک به 5 تا 10 دقيقه زير حوله بمانيد، سپس پوست خود را با آب سرد بشوييد. اين کار به مصدود شدن منافذ پوست کمک مي کند.

6- در اين زمان مي توانيد از مرطوب کننده و يا ماسک صورت استفاده کنيد.

شما مي توانيد در بخار آب از گياهاني نظير چاي سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع نيز استفاده کنيد. گياه را در يک فنجان خيس کرده و به آب در حال جوش اضافه نماييد. پيش از استفاده از هر گونه گياهي مطمئن شويد که به گياه مورد نظر آلرژي نداشته و پوستتان نسبت به آن حساسيت ندارد.
 

Similar threads

بالا