اينكه تعرفه واردات كم بشه مثلا بشه 40-50 درصد اونم به تدريج ميتونه روش خيلي خوبي باشه كه بنده هم كاملا موافقم چون هرجا كه رغيبي در كار نباشه احتمالا پيشرفتي هم در كار نخواهد بود مخصوصا اگر صاحبان صنايع ادماي پول دوستي باشند؛ كه تنها انگيزه ميشه در امد مالي و در اين حالت يك رغيب خوب ميتونه پيشرفت رو به سايرين تحميل كنه.
باهات موافقم ولی اینو بگم مشکل ما فقط خودرو ساز نیست بلکه قطعه ساز هم است که یجورایی در قیمت خیلی نقش داره .
اکثر قطعه سازان از تکنولوژی پایین برخورداند و اگر تکنولوژی جدید رو هم بیارن قیمت همون قطعه رو افزایش می دن که هم منطقی هست هم نه !
منطقی به این دلیل که دیگر قطعه سازان با همون قیمت و همون کیفیت میسازند پس این قطعه ساز به چه علت برای تکنولوژی جدید هزینه کرده او هم انتظار دارد خودروساز قیمت بیشتری به او بدهد .
از طرفی این غیر منطقی هست چون د تکنولوژی جدید هزیته تولید به مثدار زیادی کاهش پیدا میکند پس چطور قیمت بایدزیاد شود .
مشکل اصلی ما فاصله بین قطعه ساز و خودرو ساز هست که میشه دستو پای همدیگه رو می گیرن .
در مورد تیبا مثلا از 3 سال پیش سایپا دنبال قطعه ساز می گرده که به توید انبوه برسونه ولی تازه شروع به تولید انبوه کرده .
به نظر من یکی از مشکلات اصلی مت در صنعت قطعه سازی و زنجیره تامین است .