Sergio_Ramos
عضو جدید
زن با الهام فطري دريافته است که عزت و احترام او به اين است که خود را رايگان در اختيار مرد قرار ندهد
و همين سبب شده که زن توانسته با همه ناتواني جسمي، مرد را به عنوان خواستگار به آستانه خود بکشاند و مردها را به رقابت با يکديگر وادار کند.
قرآن کريم با لطافت و ظرافت بي نظيري ميگويد: (وآتُو النِسأَ صَدُقاتِهِنَّ نَحْلًَْ);{2} يعني مهريه زنان را که به خود آنها تعلق دارد (نه به پدران يا برادران آنها) و عطيه و پيشکشي است از جانب شما به آنها به خودشان بدهيد. قرآن کريم در اين جمله کوتاه به سه نکته اساسي اشاره کرده است: اولاً با نام صدُقه ياد کرده است نه با نام مهريه زيرا نشانه راستين بودن علاقه مرد است. ديگر اينکه با ملحق کردن ضمير (هُنَّ) به اين کلمه ميخواهد بفرمايد که مهريه به خود زن تعلق دارد نه پدر و مادر، مهريه مزد پرورش و شيردادن و تغذيه و خوراک او نيست. سوم اينکه با کلمه نحله کاملاً تصريح ميکند که مَهر هيچ عنواني جز عنواني تقديمي و پيشکشي و عطيه و هديه ندارد.{3
و همين سبب شده که زن توانسته با همه ناتواني جسمي، مرد را به عنوان خواستگار به آستانه خود بکشاند و مردها را به رقابت با يکديگر وادار کند.
قرآن کريم با لطافت و ظرافت بي نظيري ميگويد: (وآتُو النِسأَ صَدُقاتِهِنَّ نَحْلًَْ);{2} يعني مهريه زنان را که به خود آنها تعلق دارد (نه به پدران يا برادران آنها) و عطيه و پيشکشي است از جانب شما به آنها به خودشان بدهيد. قرآن کريم در اين جمله کوتاه به سه نکته اساسي اشاره کرده است: اولاً با نام صدُقه ياد کرده است نه با نام مهريه زيرا نشانه راستين بودن علاقه مرد است. ديگر اينکه با ملحق کردن ضمير (هُنَّ) به اين کلمه ميخواهد بفرمايد که مهريه به خود زن تعلق دارد نه پدر و مادر، مهريه مزد پرورش و شيردادن و تغذيه و خوراک او نيست. سوم اينکه با کلمه نحله کاملاً تصريح ميکند که مَهر هيچ عنواني جز عنواني تقديمي و پيشکشي و عطيه و هديه ندارد.{3