انتقال مزار شهيد 13 ساله جنگ در مسجد سليمان

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
انتقال مزار شهيد 13 ساله جنگ در مسجد سليمان
پيکر بهنام محمدي شهيد 13 ساله خرمشهري امروز از قبرستان کلگه محل دفن فعلي وي به قبرستان شهداي گمنام نفتک در مسجد سليمان انتقال مي يابد.

به گزارش مهر، شهيد بهنام محمدي در بهمن ماه سال 1345 در محله کوت شيخ خرمشهر به دنيا آمد، از همان دوران کودکي با سختيها و دشواريهاي زندگي آشنا و اين امر موجب شد تا براي مبارزات عالي و ارزشمند در عرصه زندگي آمادگي بيشتر به دست آورد.

با وجود تمام سختيها با کار، فعاليت و حرفه آموزي انس يافت و کارهايي چون خياطي، تعمير ماشين و تعمير راديو و تلويزيون را فرا گرفت، بهنام پس از انقلاب در تعميرگاه سپاه ‌پاسداران مشغول به همکاري شد.

در دوران دفاع مقدس و هجوم دشمنان به خرمشهر راه مبارزه با متجاوزان را در پيش گرفت. او با همان جسم کوچک اما روح بزرگ و دل دريايي‌اش به قلب دشمن مي زد و با وجود مخالفت فرماندهان، خود را به صف اول نبرد مي‌رساند تا از شهر و ديار خود دفاع کند.

چندين بار نيز به اسارت دشمن درآمد اما هر بار با توسل به شيوه‌اي خود را رهايي داد و دوباره به نبرد و دفاع پرداخت. بهنام با استفاده از توان و جسارت خود توانست اطلاعات ارزشمندي از موقعيت دشمن به دست آورده و در اختيار فرماندهان جنگ قرار ‌دهد و در يکي از مصاحبه‌هايش از پدر و مادرها خواسته بود که بچه‌هاي خود را اهل مبارزه و جنگ و جهاد بار آورند.

بهنام به بچه‌ها اينگونه سفارش کرده بود: از بچه‌ها مي‌خواهم که نگذارند امام تنها بماند و خداي ناکرده احساس تنهايي بکند و در هر کاري خدا را فراموش نکنند و به خدا توکل کنند.

آن مبارز شجاع و پرتلاش همچنين کار رساندن مهمات به ساير رزمندگان اسلام را نيز انجام مي داد و گاه آنقدر نارنجک و فشنگ به بند حمايل و فانسقه خود آويزان مي‌کرد که به سختي اين سو و آن سو مي‌رفت، حضورش به ديگر رزمندگان روحيه مي‌داد و تلاش بي‌امان و بي‌وقفه‌اش عرصه را بر دشمن تنگ مي کرد.

بهنام محمدي نوجوان13 ساله خرمشهري در نخستين سال جنگ تحميلي عاقبت بر اثر اصابت ترکش خمپاره در خرمشهر به شهادت رسيد و شهيد “فهميده”اي ديگر شد.

شهيد بهنام محمدي در تاريخ 28 مهرماه سال 1359 نزديک فروشگاه فرهنگيان در خيابان آرش خرمشهر ترکشي به سينه‌اش اصابت کرد و شهيد شد.

به علت اينکه مسجد سليمان شهر ابا و اجدادي بهنام محمدي بود وي در اين شهرستان به خاک سپرده شد ولي اکنون مديران ارشد استان تصميم گرفته اند پيکر مطهر اين شهيد را به قبرستان شهداي گمنام که محل تردد بيشتري نسبت به قبرستان گلکه است منتقل تا در آنجا مکاني باشکوه بنا کنند و مردم بيشتري با فداکاري اين شهيد نوجوان آشنا شوند.

فرماندار مسجدسليمان در خصوص مراسم انتقال پيکر اين شهيد نوجوان گفت: پس از کسب نظر و اجازه از مراجع معظم تقليد و رهبر معظم انقلاب قرار است در روز 13 آبان مزار اين نوجوان شهيد که هم اکنون در مکاني نامناسب با ارزشهايش قرار دارد به مکان تپه شهداي گمنام اين شهر انتقال يابد.


منبع :

http://www.bultannews.com/fa/pages/?cid=33870
 

Similar threads

بالا