امکانات و خدمات میزبان های وب – بخش اول

www.pacyrus.com

عضو جدید
در این مقاله به خدمات متنوعی که معمولا توسط میزبان های وب ارائه می شود می پردازیم. لیست طولانی خدمات یک هاست نمی تواند دلیلی حتمی بر کیفیت آنها باشد با این حال می تواند اشاره ای برگسترده بودن زمینه فعالیتهای هاست و تجربه کاری آنها باشد. نکته قابل توجه برای خریداران این است که نباید با دیدن چنین لیستی که معمولا به نحوی زیبا تهیه شده است کار انتخاب خود را تمام شده فرض کنند و حداقل کاری که باید بکنند این است که تمام لیست را به دقت بررسی کرده و نیازهای خود را با خدمات سایت تطبیق دهند. زیرا برخی از این لیستها فقط به خدمات اجرایی سایت اشاره می کنند و به آن دسته از خدمات وب متداولی که توسط سایت پیاده نشده است اشاره ای نمی نمایند. در زیر به نمونه هایی از امکانات وب هاست ها اشاره می شود.
میزان فضا:
طرح های مختلف ارائه شده از سوی هاست دارای فضای میزبانی متفاوتی هستند. معمولا ارزانترین طرح ارائه شده با 100 مگابایت فضا به اندازه کافی مناسب است که بتواند تمام نیازهای یک وب کوچک و متوسط را برآورده کند. درهرصورت شما می توانید هر زمان که خواستید نوع طرح انتخاب شده خود را با پرداخت مبلغی اضافه تر ارتقا دهید.
ترافیک ماهیانه:
هرچه میزان ترافیک ماهیانه ارائه شده برای طرح های کوچک، بالاتر باشد مفیدتر است. مثلا یک طرح 100 مگابایتی با 1000 مگابایت ترافیک ماهیانه گزینه مناسبی برای اکثر سایتهای وب به شمار می رود. زیرا حجم اطلاعات منتقل شده هرچند هم بالا باشد باز هم نمی تواند تمام 1 گیگابایت ترافیک تقریبی را مصرف کند. البته اگر وب سایت شما برای انجام امور دانلود و آپلود فایل درنظر گرفته شده باشد باید طرح های مناسبتری را از نظر میزان فضا و ترافیک ماهیانه انتخاب نمایید.
تعداد ایمیل:
اگر نام سایت شما www.pacyrus.com باشد آدرس ایمیل های شما به صورت name@pacyrus.com خواهد بود. معمولا تعداد ایمیل مناسبی از طرف هاست در اختیار مشتریان قرار می گیرد. با این حال اگر در فکر راه اندازی یک سرویس پست الکترونیک هستید باید به این گزینه توجه بیشتری داشته باشید. در این حالت تعداد نامحدود ایمیل های ارئه شده از سوی هاست می تواند گزینه مناسبی برای فعالیت شما باشد.
دسترسی به ایمیل:
هر کدام از سرویسهای POP3 و IMAP برای دسترسی یا خواندن یا لیست کردن ایمیلهای موجود در صندوق پست الکترونیک به کار می رود. درصورت وجود این گزینه ها می توانید به اطلاعات موجود در صندوق پست خود دسترسی داشته یا اطلاعات ایمیل مشتریان سایت خود را در اختیار آنها قرار دهید. هرکدام از این دو گزینه همچنین این قابلیت را برای شما فراهم می کنند که از طریق برنامه های مختلف پست الکترونیکی مانند برنامه Outlook و بدون رجوع به سایت بتوانید ایمیل های خود را بخوانید.
ارسال نامه:
سرویس SMTP شمار را قادر می کند تا از طریق کدهای نوشته شده توسط خودتان یا از طریق برنامه های آماده مانند Outlook بتوانید نامه ها الکترونیکی به هر آدرسی ارسال کنید. معمولا اکثر مدیران سایتها علاقه دارند تا از طریق سایت خود بتوانند ایمیلهایی برای مشتریان خود ارسال کنند. دراینصورت باید به وجود این گزینه در لیست امکانات توجه کنید. این گزینه همچنین شما را قادر می کند تا از طریق برنامه Outlook یا برنامه های مشابه و بدون مراجعه به سایت بتوانید ایمیلهایی را از پشت کامپیوتر خود به هر آدرسی بفرستید.
انتقال ایمیل:
سرویس Email Forwarding متناظر با سرویس SMTP است. هرگاه شما از طریق کدهای نوشته شده در سایت یا از طریق برنامه های آماده بتوانید ایمیلی را به سرور پست الکترونیکی خود بفرستید اگر یکی از دو گزینه فوق فعال باشد ایمیل شما به سمت آدرس گیرنده ایمیل ارسال می شود. درغیر اینصورت با پیغام خطایی مواجه خواهید شد. پیام خطای پورت 25 و پیام خطای پورت 110 و پیام خطای پورت 143 به ترتیب مربوط به عدم وجود یا غیرفعال بودن سرویسهای SMTP ، POP3 و IMAP است.
وب میل:
سرویس Web Mail شما را قادر می کند تا از طریق مراجعه به سایت وب ارئه شده از سوی هاست بتوانید به ارسال یا دریافت یا مدیریت صندوق های ایمیل خود بپردازید.
پاسخ دهی اتوماتیک:
سرویس Email Responder یکی دیگر از گزینه های سرور ایمیل است که شما را قادر می کند تا بتوانید پیامهایی آماده را برای پاسخگویی به ایمیل های وارد شده به صندوق پست الکترونیکی تان فعال کنید.
در بخش دوم این مقاله به سایر امکانات ارائه شده از سوی هاست ها اشاره می شود.
مهندس فرهاد جوان
موسسه تهیه و تدوین محتوای وب Hostingterms.com
 

Similar threads

بالا