امپراطوری شهر باران(هواداران داماش گیلان)

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
لیگ سیزدهم

لیگ سیزدهم

هفته سوم

داماش گیلان
1 - 1 نفت تهران

سه شنبه ۱۵۸۶ اسفندارˇما 29
سه شنبه 15 مرداد 1392

( ورزشگاه عضدی رشت )
=================================

داماش ( دقيقه ٦٩ روح الله سيف الهى) - نفت تهران ( دقيقه ٥٥ وحيد اميرى )

اتفاق ویژه :

پرده اى در ورزشگاه خود نمايى مى كرد با اين مضمون:نوروز بل ، نوروز گيلكان مبارك باد.
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز



 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
لودگى هاى فردوسي پور رشتى ها را نمى خنداند



داستان فردوسى پور و فوتبال رشت شده به مانند بعضى از كارشناسان لس آنجلس نشين تلويزيون هاى سياسى كه همچنان با معلومات سال 57 مى خواهند مسايل روز ايران را تجزيه و تحليل كنند و معيارهاى تحليل شان گويى قرار نيست هرگز به روز شود!

عادل هم بدون اينكه در تمامى اين سال هاى شكوفايى فوتبال رشت حتا يك بار گام به رشت بگذارد و جو پر از شور و شوق مردمان اين شهر را از نزديك لمس كند تنها به استناد آنچه از گذشته هاى دور در ذهن دارد و گزارش هاى نصف و نيمه گزارشگران اغلب تازه كار و غير حرفه اى اش در رشت، مى خواهد به بينندگانش القا كند آنچه كه خود او فقط به آن باور دارد و با واقعيت فرسنگها فاصله دارد، درست است و ديگران شعر مى گويند!


اگر با استناد به برنامه هاى نود در اين پانزده ساله بخواهيم يك گزارش تحليلى درباره فوتبال رشت بنويسيم، بايد بگوييم: مردم رشت اغلب غير فوتبالى اند و آن اندك فوتبالى هايش يا هوادار پرسپوليس اند و يا استقلال. همانها كه در بين دو نيمه بازى داماش سريع به خانه مى روند تا مسابقه پرسپوليس استقلال را ببينند( حالا آن چهار پنج هزار نفرى كه در ورزشگاه تا پايان مانده اند قرار است در دوربين عادل ديده نشوند چون آن ده پانزده نفرى كه رفته اند با آنچه در ذهن عادل وجود دارد جور در مى آيد!) شهر رشت هرگز ستاره اى را نتوانسته در سطح نخست فوتبال پرورش دهد و همه كسانى كه در فوتبال اين شهر مى درخشند دست پرورده تيمهاى ديگر هستند و تنها به قصد پول پارو كردن به رشت آمده اند( حالا جهانبخش از فوتبال رشت به قلب اروپا رفته و حسن زاده و سيف الهى كه در ليست مازاد پرسپوليس بودند و در داماش پديده شدند و ستارگانى چون مهدوى، آبشك، حسين و مرتضى ابراهيمى، چاوشى، طباطبايى، افتخارى، داداش زاده، هرندى، نظيف كار، نظرمحمدى و دهها ستاره ديگر از فوتبال رشت در فوتبال ايران گل مى كنند و مى درخشند همه از نظر استاد جرقه اى هستند و نبايد خيلى به موضوع هاى بى اهميتى مانند بى توجهى مربيان تيم ملى به عدم دعوت امثال آبشك و نظيف كار و جهانبخش و ابراهيمى پرداخته شود).

در رشت هيچ وقت هيجان فوتبالى در بين مردم روى نمى دهد، از آن مدلها كه هميشه عادل در برنامه هايش پيش از بازى هاى حساس در آبادان و دروود و انزلى پخش مى كند( در گزارش هاى نود از شهرهاى ديگر مثلا چسباندن يك كاغذ در تبليغ فوتبال پشت در يك بقالى به عنوان شور و شوق فوتبال محسوب مى شود اما وقتى جوان هاى رشتى براى حمايت از داماش شان پشت در استاندارى تحسن مى كنند، پشت اتاق نماينده مجلس زجه مى زنند و براى بازى هاى خارج از خانه با دهها اتوبوس به شهرى ديگر لشگر كشى مى كنند و در حالى كه مجموع حضور تماشاگران در شيراز و اصفهان و قم و كرج و اهواز پنج هزار نفر نمى شود، در رشت براى هر بازى غير حساس هفت هشت ده هزار نفر ورزشگاه را پر مى كنند لابد از ديدگاه عادل همگى از استان همسايه به عضدى ترانسفر مى شوند كه ارزش بازگو نمودن و مقايسه را ندارد!)


مردم اين نقطه از سرزمين ما هيچ وقت تحليل درستى از فوتبال ندارند و مثلا اگر داماش در يك بازى برتر و به لطف نگرفتن دو پنالتى به استقلال مى بازد، گزارشگر نود حرفهاى هوادارى را پخش مى كند كه مى گويد بايد مربى خوب خارجى بياوريم!( اين هواداران فوتبال دوست رشتى همان هايى هستند كه با هر مدلى كه مى توانستند مربى غير بومى كه نتيجه نمى گرفت را كنار گذاشتند و در عوض پشت مربى كاربلدى چون ناظمى ايستادند، آنهم در روزهايى كه داماش با ناظمى باخت مى آورد و در آستانه سقوط به ليگ يك بود يا امسال كه اوايل بد نتيجه مى گرفت. لطفا دست تان را روى قلبتان بگذاريد و بگوييد اگر تماشاگران مثلا شاهين بوشهر يا نفت آبادان بعد از حذف در مرحله نيمه نهايى يا باخت مقابل تراكتورسازى و آستانه سقوط به ليگ برتر ده دقيقه يك بند از مربى و تيم بازنده شان تقدير كنند، چند ويژه برنامه توسط فردوسى پور به آن پرداخته مى شد و رفرنس داده مى شد!؟) طبق مانيفست فردوسى پور رشت در جغرافياى فوتبال ايران هرگز مكان سوق الجيشى محسوب نمى شود و فقط بايد گزارشگران عادل طبق دستور گاف هاى رشتى ها را بگيرند!

اينكه چند نفر روى نيمكت داماش مى نشينند و چند نفر با موبايل روى نيمكت حرف مى زنند، يك كمدين لوده گوش فرزندش را مى گيرد تا صداهاى ناجور به گوش بچه اش نرسد( آخر در ساير شهرهاى ايران موسيقى باخ از تماشاگران پخش مى شود!) يا چند تماشاگرى كه از شهرهاى اطراف براى ورود مجبور است خود را هوادار داماش جا بزند، غافل از اينكه يك ورزشگاه پر از داماشى است و به اين رنگين كمان بازى ها رشتى ها نيازى نخواهند داشت و دهها سخن ديگر...

عادل در سال گذشته و در دعواى مديريتى داماش هم طرف كسى را گرفت كه در دل رشتى ها جايى نداشت و به نوعى روى اسب بازنده شرط بست! و وقتى هم فهميد كه چه گاف بزرگى داده هرگز حاضر نشد از همه ى آنهايى كه دلشان را شكست پوزش بطلبد. و حالا هم سوژه تازه عادل در اين چند مدت جور شده است: اينكه ناظمى در داماش يك مجسمه است و همه كاره عابدينى است! اگر داماش مى برد ناظمى هيچ كاره است! اگر تعويضى طلايى مى كند ناظمى تنها نظاره گر است. اگر در سال گذشته قهرمانى را داماش از سپاهان مى گيرد و جشن قهرمانى استقلال را خراب مى كند و تراكتور را امسال به با شكست به خانه مى برد و هر شاهكارى از خود در مى كند در برنامه نود مطرح نمى شود مگر به قصد تخريب فوتبال رشت است و بس.


از نظر فردوسى پور، رسول خطيبى وقتى تيمش را به ليگ برتر مى آورد شاهكار كرده اما ناظمى هرگز نبايد شايسته تقدير باشد كه در پنج بازى تيمش يازده امتياز كسب كرده است. آخر ناظمى كه عادل به بينندگانش شناسانده، يك شبه وارد فوتبال شده است و آن افشين ناظمى كه سالها كاپيتان استقلال رشت بود و بيش از ده سال سابقه كمك مربى در تيمهاى استيل آذين. پگاه و بعد داماش و نساجى در كنار جهانپور، بگويچ، اصغر شرفى، نادر دست نشان، فيروز كريمى، دينورزاده، درخشان، يسيج، قاسمپور و ... را داشته هرگز وجود خارجى نداشته است. عادل به بينندگانش مى گويد كه عابدينى بدون حضور در تمرينات و جلسه هاى كوچينگ كادر فنى در طول هفته و شب مسابقه، تنها با دادن ليست نفرات فيكس و اعلام تعويض بازيكنان آن هم به صورت تلفنى قادر است تيمش را به برترى برساند و كسى هم نمى پرسد كه اگر چنين فردى در فوتبال ايران هست چرا از او در كوچينگ تيم ملى استفاده نمى شود!؟

فردوسى پور كه بارها با نشان دادن گزارش هاى تصويرى اعتراض مردم ساير شهرها به او ژست روشنفكرى گرفته است، تا امروز حاضر نشده است كه حتا يك پرده نوشته يا شعارهاى انتقادى و اعتراضات گسترده مردم ديار باران را از خود به نمايش بگذارد. اما عادل يك نكته را فراموش كرده است، آنان كه حداكثر شعاع ديدشان نوك بينى است در برابر باد ديوار مى سازند و كسانى كه قدرت پردازشان وسيع است در برابر باد، بادبان مى سازند. عادل و شركا بدانند كه مردمان شهرباران ديگر نه با لوده بازى ها و متلك پراكنى هاى آنها لبخندى بر لبانشان ظاهر مى شود و نه از كم لطفى ها و كينه توزى هايشان دلگير مى شوند. اينجا در رشت پس از هر بار تحريف ها و وارونه جلوه دادن هاى عادل، يك تلخند بر لبان ديار مردم باران نقش مى بندد و مى گويند:ماه درخشنده چو پنهان شود ، شب پره بازيگر ميدان شود!

نگارنده: رادني ديدار
خزرآنلاين
 
آخرین ویرایش:

arrow

عضو جدید
فردوسی پور ک کلا دلال. ی چند سالی هم هست ک پای داداشش هم توی فوتبال باز شده. خانوادگی دلالی میکنن.
در مورد تیم داماش هم باید بگم ک با اینکه ستاره ای رو این فصل نخرید ولی بازیکنای جوونش دارن توی این تیم میدرخشند مثل حسن زاده و سیف الهی. افشین ناظمی هم ب نظرم مربی خوبیه.
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
لودگى هاى فردوسي پور رشتى ها را نمى خنداند



..........
فردوسى پور كه بارها با نشان دادن گزارش هاى تصويرى اعتراض مردم ساير شهرها به او ژست روشنفكرى گرفته است، تا امروز حاضر نشده است كه حتا يك پرده نوشته يا شعارهاى انتقادى و اعتراضات گسترده مردم ديار باران را از خود به نمايش بگذارد. اما عادل يك نكته را فراموش كرده است، آنان كه حداكثر شعاع ديدشان نوك بينى است در برابر باد ديوار مى سازند و كسانى كه قدرت پردازشان وسيع است در برابر باد، بادبان مى سازند. عادل و شركا بدانند كه مردمان شهرباران ديگر نه با لوده بازى ها و متلك پراكنى هاى آنها لبخندى بر لبانشان ظاهر مى شود و نه از كم لطفى ها و كينه توزى هايشان دلگير مى شوند. اينجا در رشت پس از هر بار تحريف ها و وارونه جلوه دادن هاى عادل، يك تلخند بر لبان ديار مردم باران نقش مى بندد و مى گويند:ماه درخشنده چو پنهان شود ، شب پره بازيگر ميدان شود!

فردوسی پور اصلا شخصیت مهمی نیس تا حرفاش مهم باشه ......;)
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
لطفا به اشتراک بگذارید و اطلاع رسانی کنید

مسابقه انتخاب پرطرفدارترین تیم لیگ برتر از نگاه هواداران با همکاری سازمان لیگ فوتبال ایران و شرکت همراه اول برگزار می‌شود.

مشترکان همراه اول برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با ارسال عدد تیم مورد علاقه خود به این سامانه در قرعه‌کشی بزرگ یک دستگاه خودرو قشقایی شرکت کنند.
هواداران داماش گیلان باید عدد 5 را به شماره 6092 ارسال نمایند. ( مهلت شرکت تا 25 بهمن )

 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
داماش در بین اندوه هواداران خود به لیگ دسته یک سقوط کرد. 22 فروردین 1393
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
جهانبخش در گفت‌وگو با تسنیم: سقوط داماش بدترین خاطره ورزشی عمرم است

خبرگزاری تسنیم: مهاجم سابق داماش گیلان با بیان اینکه سقوط داماش بدترین خاطره ورزشی عمرم است، گفت: اهل بازار گرمی نیستم و تا قضیه پیشنهاد تیم‌های اروپایی جدی نشود به آنها فکر نمی‌کنم، بعد از جام جهانی شاید اوضاع خیلی فرق کند.


علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در ارتباط با سقوط داماش اظهار کرد: من دو سال عالی با خاطرات منحصر به فرد و فراموش نشدنی در داماش داشتم و همه چیز در این باشگاه خوب و باشکوه بود.
وی افزود:کادر فنی، مدیریت و پرسنل خوب بودند و از هیچ نظری ما مشکل نداشتیم به جز داستان مالی، مشکل عمده و شاید تنها مشکل ما، مالی بود که بیشتر از دو سال گریبان این تیم را گرفته است و با این وجود سال نسخت در لیگ هفتم شدیم و سال بعد هم خوب بودیم و در لیگ توانستیم خودمان را حفظ کنیم، اما امسال آب پاکی را روی دست بچه‌ها ریختند و هیچ جای امیدی برای آنها باقی نماند.
مهاجم سابق داماش گیلان گفت: بچه‌ها فقط به عشق هوادار بازی می‌کردند اما مساله مالی امری نیست که بشود برای همیشه با آن دست و گریبان برد و از لحاظ روحی روی بچه‌ها تاثیر بدی می‌گذارد.


سقوط داماش بدترین خاطره فوتبالی تمام عمر من است
جهانبخش تصریح کرد: من تمام بازی‌های داماش را امسال دنبال می‌کردم و در هفته آخر دقیقه به دقیقه شرایط سایر تیم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دادم، چرا که داماش را هنوزم تیم خودم می‌دانم و تا این لحظه نتوانستم باور کنم که داماش سقوط کرده است، این سقوط بدترین خاطره فوتبالی تمام عمر من بوده است.
وی افزود: داماش هوادارانی دارند که برای تیم‌شان از جان مایه می‌گذارند و این تیم برای آنها همه چیز است و به آن هویت بخشیده‌اند و آن را با هویت شهر رشت و استان گیلان گره زده‌اند.
بازیکن باشگاه نایمخن هلند خاطرنشان کرد: همه امید من و هواداران بازیکنان این است که با یک مدیریت خوب این تیم خیلی زود به سطح نخست فوتبال ایران بازگردد و خدای نکرده مانند سپیدرود سال‌ها در لیگ‌های پایین باقی نماند چرا که حق مردم رشت این نیست که یک تیم شایسته فقط به خاطر بی‌پولی سقوط کند.
جهانبخش درباره پیشنهاد‌های اروپایی‌اش به خصوص منچستر و لیگ برتر، گفت: بیشتر در حد گمانه‌زنی و صحبت‌های اولیه است، اما چند تیم با مدیر برنامه‌هایم صحبت کرده‌اند و مطمئناٌ بعد از جام جهانی شاید اوضاع خیلی فرق کند، اهل بازار گرمی نیستم و تا قضییه جدی نشود به آنها فکر نمی‌کنم.
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
خداحافظ مــــــه آفــــــریــــد

خداحافظ مــــــه آفــــــریــــد

سه سال مالک داماش بود ولی هیچ وقت مثل باقی مالک ها (از هدایتی گرفته تا قویدل و ...) برای خودنمایی دور افتخار نزد،چون مثل بعضی ها(بغل گوش مان) فقط ژست خدمت به ورزش کشور را نگرفت!
در طول این سه سال فقط یک بار به باشگاه داماش آمد و مثل بعضی ها نبود که در عرض یک روز،سه بار به باشگاه برود و ...
فقط یک بار با بازیکنان تیم دیدار کرد ولی در عوض هیچ کمبود مالی و معنوی برای بازیکنان و پرسنل باشگاه نگذاشت!
دلیل این موارد می دانید چیست؟
صلابت و ابهت ایشان،جلوگیری از خودنمایی!
خاطره ای مشترک از بازیکنانی می گویم که فقط یک بار او را دیدند...
وقتی داماش تابستان 89 در تهران اردو زده بود و خودش را برای مسابقه پلی اف با نفت آبادان آماده می کرد،به همراه امیرعابدینی به هتل المپیک،محل اقامت داماشی ها رفت و با بازیکنان صحبت کرد و در پایان سرپرست تیم،آقای هوشنگی به نمایندگی از بازیکنان گفتند اگر صعود کنیم به بازیکنان یک پراید می دهید؟؟
فکر می کنید چی گفت؟
گفت:ارزش شما خیلی بالاتر از پراید است و شما غصه پول رو نخورید و اگر هم صعود نکنید من اراده کنم فردا بهترین تیم لیگ برتر را میخرم تا شما در آن بازی کنید ولی می خواهم خودتان صعود کنید.
.
.
.
یک سال بعد:
وقتی داماش جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد ؛ علاوه بر اینکه به ازای هر برد و مساوی خارج از خانه به بازیکنان پاداش داده می شد،از سوی مالک باشگاه مبلغی هم به هر کدام از بازیکنان داماش پاداش داده شد.
.
خیلی ها سرمایه دار هستند،ولی مرام و مردانگی ندارند.شاید از لحاظ مالی سرمایه کلانی داشت ولی خدمات و حقوق دادن به 24 هزار نفر سرمایه واقعی و اُخُوَتِ اوست!در حالی که اگر به فکر کلاهبرداری بود خیلی راحت می توانست از کشور خارج شود...
.
.
پی نوشت:این ها را فقط به رسم قدردانی گفتم تا شاید هواداران داماش رو به عنوان یک دوست واقعی که در شرایط سخت هم دوستش را از یاد نبردند، ثابت کنیم.

منبع وارش اسپورت
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
دو خاطره از مه آفرید

صبح امروز ماه آفرید خسروی به خاک سپرده شد و من به عنوان یکی از کارمندانش و کسی که حداقل 5 سال بر سفره ای که او برای بیش از 19 هزار خانوار ایرانی (که اکثریتشان را نیز هم استانی های من تشکیل می دادند) پهن کرده بود، نشستم، باید بگویم که درگذشت او چنان سنگین و جانسوز بود که به سختی به باور می نشیند، اما این تقدیر خداوند بزرگ است و چاره ای جز تسلیم و رضا بر آن نیست.

در طول حضورم در باشگاه داماش تنها یکبار او را از نزدیک دیدم. " دو شب به بازی داماش و مهرکام پارس در ورزشگاه عضدی مانده بود، چمن مصنوعی این ورزشگاه قرار بود در روز مسابقه افتتاح شود، ساعت حوالی 10 شب بود و من و تنی چند از همکارانم در ورزشگاه عضدی بر مراحل پایانی کار نظارت میکردیم، خبر دادند که ماه آفرید خسروی به دفتر باشگاه داماش می آید، به دفتر رفتیم و دقایقی بعد او به اتفاق همراهانش به باشگاه آمدند، از همه واحدها بازدید کرد و با همه ما صحبت نمود. او گفت داماش مال مردم گیلان است و این تیم به این مردم تعلق دارد و جملاتی دیگر از آنچه در ذهنش برای داماش متصور بود را بیان کرد و رفت...

روزی شنیدم که به علتی خاص اختلافی در کارخانه آب داماش ایجاد شد و مدیریت درب کارخانه را بست، خبر به ماه آفرید خسروی رسید و خود را به روستای داماش رساند و درب را گشود و گفت: من تا روزی که زنده ام نمیگذارم کسی بیکار شود من آمدم تا برای همشهریانم و هم استانی هایم شغل ایجاد کنم و اگر بتوانم روزی برای همه ...

پروفایل شخصی علی احمدی سراوانی ( مدیر روابط عمومی و رسانه باشگاه داماش گیلان )
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
یادبود مه آفرید امیرخسروی در رشت

یادبود مه آفرید امیرخسروی در رشت

تصاویر زیر اعلامیه ترحیم مه آفرید امیرخسروی در خیابان حاجی آباد رشت و در ساختمانی که میزبان 12 شرکت متعلق به او بود .




 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
سميعي عضو باشگاه‌هاي سپيدرود و داماش شد

سميعي عضو باشگاه‌هاي سپيدرود و داماش شد

پرفسور سميعي به عضويت افتخاري باشگاه هاي سپيدرود و داماش گيلان در آمد.

به گزارش "ورزش سه"، طی مراسمی در پارک مفاخر رشت پیراهن تیم هایداماش و سپیدرود رشت به پرفسور مجید سمیعی به رسم یادبود اهداء شد.

صبح روز سه شنبه در پارک مفاخر رشت، طی مراسمی از پرفسور مجید سمیعی تجلیل شد و در پایان ایشان به عضویت افتخاری دو باشگاه سپیدرود و داماش گیلان در آمدند.

بنابراین گزارش فاز دوم پارک مفاخر با حضور پرفسور سمیعی، مورد بهره برداری قرار گرفت. در این مراسم اعضای شورای شهر رشت، پرفسور انوش برزیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهردار رشت و گروه کثیری از مردم حضور داشتند.

پرفسور مجید سمیعی پس از دریافت پیراهن های سپیدرود رشت و داماش گیلان و لوح یادبود دو باشگاه گفت:
این بهترین هدیه ای بود که در طول سفرم به ایران به من داده شده است.

وی افزود: شما فکر نکنید که من از فوتبال بی خبرم. من تاکنون طرفدار تیم هانوفر آلمان بودم، شهری که سال ها در آن زندگی می کنم و از این پس شما مرا طرفدار داماش و سپیدرود بدانید.

پرفسور سمیعی با ابراز مسرت از عضویت افتخاری در این دو باشگاه گفت: لازم شد که مرا به ورزشگاه دکتر عضدی رشت دعوت کنید تا بتوانم از نزدیک بازی این دو تیم همشهری ام را تماشا کنم.


در این مراسم ضمن دادن لوح یادبود با پرفسور سمیعی از سوی دو باشگاه پیراهن های شماره 93 این دو تیم نیز به ایشان اهدا شد تا پس از این شماره یاد شده در تلار افتخارات دو باشگاه به نام ایشان نگهداری شود.




 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
هفته 12 لیگ دسته دو ( داماش گیلان - شهرداری بندرعباس )

هفته 12 لیگ دسته دو ( داماش گیلان - شهرداری بندرعباس )

داماش شهر باران 2
شهرداری بندرعباس 0

شنبه - 6 آذر 1395
شنبه - ۱۵۹۰ تيرˇما 22

=======================================

حدود سه هزار هوادار در نخستین روز از هفته و در سرمای سوزناک عضدی برای حمایت از تیم محبوب خود به استادیوم آمدند. داماشی ها به مانند همیشه نود دقیقه ایستاده به تشویق از لاجوردی پوشان شهر رشت پرداختند.

هواداران داماش در جایگاه تیفوسی ها، به مناسبت سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی در یازدهم آذرماه، کاغذهایی را در دست داشتند که بر روی آن ها جملاتی چون: "
زنده باد میرزا، زنده باد جنگل" ، "یه میرزا یه ایران ، جانم فدای گیلان" ، "میرزا آرام بوخوس، گیله مردان بیدارید" ، "ای میرزا کوچک ، جنگل های سرزمین من بزرگی تو را شهادت می دهند" و... نوشته شده بود.

همچنین هادی طباطبایی نیز پس از پیروزی به شدت از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار گرفت.







 
آخرین ویرایش:
بالا