اسکار ۲۰۱۲ ، جدایی نادر از سیمین و حواشی آن

behnaz J

عضو جدید
مراسم اعطاي جوایز حلقه منتقدان فیلم نیویورک دوشنبه شب (سه‌شنبه صبح به وقت ایران) با حضور گروهی از چهره‌های سرشناس سینما از جمله فرانسیس فورد کاپولا، مریل استریپ، رابرت دنیرو، آنجلینا جولی و براد پیت در منهتن برگزار شد.
این گروه از منتقدان نیویورکی 29 نوامبر (هشتم آذر) «جدایی نادر از سیمین» فرهادی را به عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان سال 2011 انتخاب کرد.
..
..
..
شــــــــــــــــــــــــِِِِِِِِِِِِِِــــــــــــــــــــــــــره
پیش به ســــــــــــــوی اسکار2012
 

hale a.a

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه خدا بخواد و گوش شيطون كر و يه ادماي عقب مونده اي همچون جناب سلحشور بذارن انگار با استاد فرهادي ميشه به اينده ي اين سينما اميدوار بود...
پيش به سوي اسكـــــــــــــــــــــــار
 

behnaz J

عضو جدید
اصغر فرهادی با جدایی نادر از سیمین جایزه بهترین فیلم خارجی رو از دستان مدونا در مراسم گلدن گلاب دریافت کرد.
:w33:
THEY DID IT. A Separation won the Golden Globe!! Bring on the Oscars.

اصغر فرهادی همراه با پیمان معادی به روی صحنه رفت و جایزه را گرفت و گفت:

" داشتم فکر می کردم که اگر جایزه را گرفتم از کی تشکر کنم، از مادرم، از پدرم، از همسر مهربانم، از دخترم یا از گروه فیلمم؟ اما حالا می خواهم از مردمم بگویم.... آنها مردمی دوست داشتنی و صلح دوست هستند ... متشکرم. "

تبـــــــــــــــــــــر یـــــــــــــــــــــــک
:gol:
408763_10150708601668761_397214703760_12222308_936659748_n.jpg
 

كندو

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولين فيلم ايراني برنده جايزه اسكار

اولين فيلم ايراني برنده جايزه اسكار

فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار را از آن خود کرد. اصغر فرهادی کارگردان و نویسنده این فیلم جایزه خود را از ساندرا بولاک دریافت کرد.



این نخستین بار است که فیلمی ایرانی در مراسم اسکار به جایزه ای دست می یابد.

این فیلم به کارگردانی اصغر فرهادی در دو رشته بهترین فیلم زبان خارجی و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی در هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار نامزد دریافت این جایزه شده بود.

فرهادی در هنگام دریافت جایزه اش گفت: «سرزمین من فرهنگ کهن و غنی دارد که زیر غبار سنگین سیاست مخفی شده است. جایزه ام را به مردمم تقدیم می کنم. مردمی که مخالف خشونت هستند و با تمدن ها و فرهنگ های دیگر سر سازگاری دارند.»



 

fa_arch

عضو جدید
جدایی نادر از سیمین برنده اسکار ۲۰۱۲ شد

جدایی نادر از سیمین برنده اسکار ۲۰۱۲ شد

فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی به عنوان بهترین فیلم خارجی جایزه اسکار را از آن خود کرد تا افتخاری بزرگ نصیب سینمای ایران شود.
اصغر فرهادی لحظاتی پیش جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را از ساندرا بولاک دریافت کرد. این برای دومین بار بود که فیلمی از ایران به مرحله نهایی کسب جایزه اسکار رقابت می کرد ، اما اولین فیلمی است که این جایزه را دریافت می کند .

اصغر فرهادی پس از دریافت جایزه دقایقی را برای حضار سخنرانی کرد. او سخنرانیش را با «سلام به مردم سرزمینم» آغاز کرد. وی همچنین گفت در این لحظه بسیاری از ایرانیان در سراسر دنیا ما را مشاهده می کنند و من تصور می کنم همه آنان خوشحال هستند. فرهادی همچنین گفت در زمانه ای که همه سیاستمداران با نام کشورشان از جنگ صحبت می کنند ، ایران با نام فرهنگ غنی و تمدن درخشان خود با همه دنیا سخن می گوید.

اصغر فرهادی سخنانش را اینگونه به پایان برد که با افتخار تمام این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می کنم که علیرغم وجود دشمنی ها ، به همه فرهنگ ها و تمدن ها احترام می گذارند.



لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی‌اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی در «جدایی نادر از سیمین» بازی می‌کنند.

علاوه بر این «جدایی نادر از سیمین» برای بخش فیلم نامه غیر اقتباسی هم نامزد دریافت جایزه بود که اسکار در این بخش به فیلم نامه فیلم «نیمه شب» در پاریس وودی آلن رسی.

«کله‌شق» ساخته میشائیل آر. روسکام از بلژیک، «پانویس» ساخته جوزف سدار از رژیم صهیونیستی، «در تاریکی» ساخته آنی‌یژکا هولاند از لهستان و «آقای لازار» ساخته فیلیپ فالاردو از کانادا دیگر نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بودند.

مراسم اعطاء جوایز اسکار ۲۰۱۲ از ساعت ۵ صبح روز دوشنبه در «کداک تیه‌تر » لس آنجلس در حال برگزاری است.

یش از این هم فیلم بچه های آسمان به کارگردانی مجید مجیدی از ایران نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود اما موفق نشده بود این جایزه را از آن خود کند.

گروه اینترنتی روزنه این موفقیت بزرگ را به اصغر فرهادی و تمامی علاقه مندان سینمای ایران تبریک می گوید .

از راست به چپ: پيمان معادي، ليلا حاتمي، اصغر فرهادي، سارينا فرهادي(دختر اصغر فرهادي)،محمود کلاري(فيلمبردار)









در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ که یکشنبه ۲۶ فوریه در سالن کداک تیاتر در هالیوود آغاز شد و تا حدود پنج ساعت بعد ادامه داشت، فیلم هیوگو به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و آرتیست به کارگردانی میشل آزاناویسیوس هر کدام با بردن پنج جایزه بیشترین تعداد جایزه های اسکار امسال را به خود اختصاص دادند.

فیلم هیوگو پنج جایزه فیلمبرداری، کارگردانی هنری، صدابرداری، تدوین صدا و جلوه های ویژه را از آن خود کرد.

آرتیست به کارگردانی میشل آزاناویسیوس نیز جایزه بهترین فیلم، بهترین طراحی لباس، بهترین موسیقی، بهترین هنرپیشه نقش اول مرد و بهترین کارگردانی را برد.

مریل استریپ برای بار سوم جایزه اسکار را به دست آورد. او آخرین بار سی سال پیش این جایزه را برده بود. مریل استریپ این جایزه را برای بازی در نقش مارگرت تاچر، نخست وزیر پیشین بریتانیا در فیلم بانوی آهنین گرفت.

در مراسم اهدای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به اکتاویا اسپنسر برای فیلم خدمتکاران رسید. کریستوفر پلامر هم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم تازه واردها از آن خود کرد. جایزه اسکار بهترین کارگردانی به میشل آزاناویسیوس برای کارگردانی فیلم آرتیست اهدا شد.
 

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دم همتون گرم

دم همتون گرم

دم همه بچه های جدایی گرم
ولی حیف که یه بار هم رادیو تلویزیون اعلام نکرد ....:mad:
خدا میدونه از چی میترسن :cry:
 

Iman MM

عضو جدید
کاربر ممتاز
دم همه بچه های جدایی گرم
ولی حیف که یه بار هم رادیو تلویزیون اعلام نکرد ....:mad:
خدا میدونه از چی میترسن :cry:
چرا بیست و سی زور زد خبرشو داد ده ثانیه اما تصاویر برنده شدنش توی جشنواره فجرو نشون داد!!
 

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
چرا بیست و سی زور زد خبرشو داد ده ثانیه اما تصاویر برنده شدنش توی جشنواره فجرو نشون داد!!
من 20:30 رو ندیدم ولی واقعا برای این موفقیت کافی بود
حالا یکی از آقایون صحبت کنه 30 دقیقه پخش میکنن .
 

وضعیت سفید

عضو جدید
قسمتی از نامه پیمان معادی به اصغر فرهادی

قسمتی از نامه پیمان معادی به اصغر فرهادی

[FONT=tahoma, sans-serif](( وقتی آنجلينا جولی درباره کار بعدی‌ات پرسيد و ساده و راحت درخواست کرد که در فيلمت بازی کند و در پاسخ حرفت که گفتی شخصيت زن فيلمت فرانسوی زبان است ، گفت تا آن تاريخ می‌تواند زبان فرانسه ياد بگيرد، من غرق در غرور شدم ))

421873.jpg[/FONT]
 

وضعیت سفید

عضو جدید
[FONT=tahoma, sans-serif]سخنان فرهادی به هنگام دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی:[/FONT][FONT=tahoma, sans-serif] [/FONT]​
[FONT=tahoma, sans-serif] [/FONT]​
[FONT=tahoma, sans-serif]
سلام به مردم خوب سرزمینم.
ایرانی های زیادی در سراسر جهان در حال تماشاى این لحظه‌اند و تصور می کنم که خوشحالند. نه فقط به خاطر یک جایزه مهم، یک فیلم یا یک فیلمساز.
آن‌ها خوشحال‌اند چون در روزهایى که میان سیاستمداران حرف از جنگ، تهدید، و خشونت تبادل می شود، نام کشورشان ایران از دریچه باشکوه فرهنگ به زبان مى‌آید.
فرهنگى غنى و کهن که زیر غبار سیاست پنهان مانده است.
من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مى‌کنم. مردمى که به همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از دشمنى و کینه بیزارند.....[/FONT]
زنده با ایران و ایرانی


65eh6643ca0agiiem3uj.jpg
 

كندو

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظرتون چيه؟ قسمتي از نامه پيمان معادي به اصغر فرهادي . . .

نظرتون چيه؟ قسمتي از نامه پيمان معادي به اصغر فرهادي . . .



قسمتی از نامه پیمان معادی به اصغر فرهادی

"وقتی آنجلینا جولی درباره کار بعدی‌ات پرسید

و ساده و راحت درخواست کرد که در فیلمت بازي كند

و در پاسخ حرفت که گفتی شخصیت زن فیلمت فرانسوی زبان است،

گفت تا آن تاریخ می‌تواند زبان فرانسه یاد بگیرد،

من غرق در غرور شدم."
 
آخرین ویرایش:

كندو

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصغر فرهادي عزيز خيلي چاكريم!

اصغر فرهادي عزيز خيلي چاكريم!

اصغر فرهادی عزیز
از زمان بازگشتم از مراسم گلدن‌گلوب و حلقه منتقدان لس‌آنجلس كه همراه با تو و فیلم‌مان در آن حاضر بودم، می‌خواستم این نامه را بنویسم؛ اما تلاش برای آماده شدن فیلم اولم «برف روی كاج‌ها»، مجال مناسبی باقی نگذاشت. در مراسم پایانی جشنواره فجر، وقتی فیلمم جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم را می‌گرفت، یاد تو افتادم. تو كه همیشه قدردان مردم سرزمینت، سرزمین‌مان، بودی و هستی؛ و با خودم گفتم حالا وقت این نامه است. به‌خصوص كه كمتر از ۱۰روز دیگر به برپایی مراسم اسكار مانده؛ و خواهم گفت ربط این ماجرا با آن یاد و ارزش مردم و نظرشان چیست. یكی از خطاهای دید آدمی، این است كه وقتی چیزی را از نزدیك تجربه می‌كند، متوجه عظمت آن نمی‌شود. سفر و تجربه‌های اخیری كه با دیدن و شنیدن واكنش‌های مختلف نسبت به «جدایی نادر از سیمین» در كنارت داشتم، به تلاشم برای اینكه دچار این خطای دید نشوم، بسیار كمك كرد. مطمئنم خیلی از مردم ایران از خواندن این واكنش‌ها شادمان خواهند شد. خصوصا در روزهایی كه عده‌ای تلاش دارند، موفقیت‌های این فیلم را به دلایل واهی به سیاست ربط دهند و همین انگیزه برای من كافی است تا این نامه را بنویسم و منتشر كنم. واكنش‌های دیگری هم كه پیش می‌آید، ممكن است حرف‌هایی را در پی داشته باشد كه چندان اهمیتی ندارد. از قدیم می‌گفتند همیشه بدتر از این‌كه پشت سرت حرف بزنند، این است كه پشت سرت هیچ حرفی نزنند! همان اوایل سفر اخیر، وقتی محمود كلاری كه در شرق آمریكا و در تجربه تحسین شدن فیلم در حلقه منتقدان نیویورك همراهت بود، در تماس تلفنی به من گفت كه تجربه بسیار عجیبی در مورد این فیلم در انتظارمان است، به قدر كافی تعجب كردم.

كلاری می‌گفت نكته اساسی این است كه ما با سینما زندگی كرده‌ایم و سال‌های سال فیلم و مراسم سینمایی را دیده‌ایم؛ و حالا به خودمان می‌گوییم قرار است بعضی از نام‌های بزرگ را در این‌گونه مراسم ببینیم، در حالی كه این بار در كمال تعجب، آنها منتظرند تا ما را ببینند! و این خاصیت فیلم‌های بزرگ است. تجربه‌های قبلی البته میزان تعجب یا هیجان آدم را از این واكنش‌ها كمتر می‌كند. اما هرگز آن را از بین نمی‌برد. حس پشت حرف كلاری را بعدا ذره‌ذره لمس كردم. وقتی وودی آلن كه همیشه در نظرم سرچشمه خلاقیت بوده، به واسطه خواهرش برایت پیغام داده بود كه طبق معمول نمی‌تواند - یا نمی‌خواهد - به مراسم بیاید ولی دوست دارد در نیویورك ما را ملاقات و درباره فیلم صحبت كند، تازه فهمیدم آنچه از قول او درباره فیلم شنیده بودم، چه معنایی داشت: آلن گفته بود سال‌ها بود نه‌تنها از سینمای ما، بلكه به‌طور كلی از سینما انتظار نداشته كه در این دوران بتواند چیزی بیافریند كه چنین تاثیری روی او بگذارد! وقتی توماس لانگمن پسر كلود بری، كارگردان و تهیه‌كننده مشهور و تازه درگذشته فرانسوی كه خودش تهیه‌كننده فیلم آرتیست و برنده انبوهی جایزه است، می‌گفت همه دارند از محصول من تعریف می‌كنند اما وقتی فیلم تو را دیدم، آرزو كردم كه كاش من آن را تهیه كرده بودم، همه چیز داشت معنای كامل‌تری پیدا می‌كرد. وقتی براد پیت می‌گفت شب قبل از برگزاری جلسه مطبوعاتی گلدن‌گلوب، دی‌وی‌دی جدایی نادر از سیمین را در دستگاه گذاشته‌اند و در میانه‌های همان صحنه دادگاه اول فیلم، آنجلینا جولی با دیدن آن جدل زناشویی فیلم را نگه داشته، متاثر شده، فاصله‌ای انداخته و بعد از چند لحظه باز تماشا را ادامه داده‌اند، اطمینانم بیشتر شد وقتی آنجلینا جولی درباره كار بعدی‌ات پرسید و ساده و راحت درخواست كرد كه در فیلمت بازی كند و در پاسخ حرفت كه گفتی شخصیت زن فیلمت فرانسوی زبان است و گفت تا آن تاریخ می‌تواند زبان فرانسه یاد بگیرد، من غرق در غرور شدم.
وقتی مریل استریپ درباره جزییات كارگردانی یا بازی صحنه‌های مختلف فیلم می‌پرسید و با اشتیاق گفت دوست دارد با تو كار كند، وقتی استیون اسپیلبرگ گفته بود كه اعتقاد دارد جدایی نادر از سیمین با فاصله زیاد بهترین فیلم امسال دنیاست، وقتی دیوید فینچر نیم‌ساعت وقت گذاشت تا با تو حرف بزند و نظرهایش را بگوید، وقتی چند سینماگر سرشناس می‌گفتند كه فیلم را ندیده‌اند اما تعریف‌های زیاد فرانسیس فورد كوپولا را درباره آن شنیده‌اند و خیلی كنجكاوند، وقتی الكساندر پین كه خودش گلدن‌گلوب فیلم و كارگردانی را گرفت فقط به دلیل علاقه به فیلم تو در طول آن روزها به یكی از نزدیك‌ترین دوستان هم صحبت‌ات بدل شده بود و در هر دو مراسم گلدن‌گلوب و حلقه منتقدان لس‌آنجلس می‌گفت در طول حرف‌هایت روی صحنه سعی می‌كرده انرژی مثبت به سمت تو بفرستد.
وقتی دیگرانی كه مجاز نیستم نام‌شان را بیاورم، از فیلمت به عنوان یكی از محبوب‌ترین‌های فهرست شخصی‌شان در دو، سه سال اخیر یاد می‌كردند، تازه درست دستگیرم شد كه فیلم در دل آدم‌هایی كه سالی ده‌ها فیلم بزرگ و تاثیرگذار می‌بینند یا یكی‌، دوتایش را هر سال می‌سازند، چه مرزهایی را درنوردیده و چه قله‌هایی را فتح كرده است. در مراسم برگزیدگان منتقدان آمریكا (Critics’ Choice Award) كه باب دیلن بزرگ قطعه جدید بسیار زیبایی را روی صحنه اجرا كرد، ما از لذت شنیدن و دیدن اجرایش حرف می‌زدیم و به ما گفتند اگر می‌دانستید خود باب درباره فیلم‌تان با چه لذتی حرف می‌زد، چه می‌گویید. و
این تازه بخشی از آن چیزی است كه من شنیدم و دیدم. باقی‌اش بماند برای روزگاری دیگر، مخصوصا داستان تو و رابرت دنیرو كه امیدوارم آقای كلاری روزی تعریفش كند. اصغر فرهادی عزیز، در جلسه مطبوعاتی ویژه گلدن‌گلوب، یكی از چهار، پنج باری كه حاضران به شكلی استثنایی در میان حرف‌های تو دست زدند، در جواب سوالی بود كه می‌پرسید چطور با محدودیت‌های توی ایران چنین فیلمی‌ ساخته‌ای. گفتی هیچ‌كس مرا مجبور نكرده بود آنجا با وجود محدودیت‌ها فیلم بسازم، خواست خودم و قصه‌ای كه داشتم، طوری بود كه باید همانجا و با همان شرایط ساخته می‌شد و برای ساخت این فیلم شما فكر كنید همه چیز همان‌طور كه من دلم می‌خواسته فراهم بوده است.
گفتی نمی‌خواهم بگویم شرایط فیلمسازی در كشورم آرمانی است، اما تصویری هم كه شما از فیلمسازی در ایران دارید، خیلی دقیق نیست. این حرف‌هایت وقتی یادم آمد كه لابه‌لای حرف‌ها و كارها و مصاحبه‌های مختلف، به من راجع به طرحی می‌گفتی كه قرار است در آینده در تهران بسازی و آن را خیلی دوست داری. حرف دیگرت كه باز به تشویق حاضران آن جلسه انجامید، همان بود كه گفتی تفاوت‌های مردمان نقاط مختلف دنیا بسیار كمتر از شباهت‌هایشان است، اما به نفع سیاست است كه تفاوت‌ها و فاصله‌ها را بیشتر جلوه دهد و بر آنها تاكید كند.
این روزها كه در ایران خبر جوایز فیلم تو حتی مانند نوعی گسترش فرهنگی عمل می‌كند و از جمله، گاهی حتی طیف‌هایی را به پیگیری اخبار فرهنگی وامی‌دارد كه به طور معمول هیچ كاری به اتفاق‌های هنری نداشتند، این روزها كه تبریك‌های هر همكار و هر دوست، هر رهگذر خیابان و حتی هر بیمار اتاق‌های بیمارستانی كه برای بستری كردن و ترخیص پدرم به آن پا گذاشتم، امید را در دل آدم می‌كارد و می‌پروراند، یاد همان حرفت می‌افتم. بله، بین مردمان مختلف دنیا و احساس‌های انسانی‌شان، تفاوت‌ها ناچیز است. اما آن نفعی كه گفتی، آنقدر همه جا رخنه كرده كه همین مردم این روزها در گذر و خیابان از من می‌پرسند وقتی از آمریكا برگشتی، كاری با تو نداشتند؟
در خود مراسم، چه حال خوبی بود وقتی من هم مثل میلیون‌ها ایرانی حرف‌هایت را موقع دریافت جایزه شنیدم. از آن بالا كه چشم می‌انداختی، می‌دیدی همه بزرگان سینما كه عمری كارهایشان را دیده‌ای و درباره‌شان خوانده‌ای، بهت زل زده‌اند؛ و انگار عشق و انرژی مردم ایران باعث شده بود ما آنجا محكم بایستیم. آن لحظه‌ای كه تو از مردم یاد كردی، می‌دانستم میلیون‌ها نفر در كشورمان هم به ما زل زده‌اند و تو به پشتوانه عشق‌شان، به جای هر عزیز دیگرت از آنها یاد كردی؛ و راستش اصغر، آن بالا چه حالی داد ایرانی بودن.
قدر و منزلتی كه تو برای این مردم قایلی، زمانی با آن نمایندگی كردن به‌درستی پیوند می‌خورد كه حرف آن منتقد آمریكایی را به یاد بیاوریم؛ كه در یادداشتی بر جدایی نادر از سیمین نوشته بود: «اگر می‌خواهید تهدیدی نثار این كشور كنید، بهتر است قبل از آن این فیلم را ببیند، تا بدانید با چه مردمانی روبه‌رویید، تا در تصمیم خود تجدید‌نظر كنید.» اینكه یك فیلم بتواند چنین دستاوردی، چنین تاثیری داشته باشد، یعنی اینكه تو بارها بیشتر از آن جمله‌هایی كه در ستایش مردمان دیارمان می‌گویی، دین خودت را به آنها ادا كرده‌ای.
حالا دیگر واقعا مهم نیست كه فیلم در یكی از دو رشته «فیلم خارجی» و «فیلمنامه» كه نامزد شده، جایزه آكادمی را بگیرد یا نه. مهم‌تر این است كه این فیلم در طول این مدت به این مردم امید، اشتیاق و افتخار بخشید. برای همین امید، اشتیاق و افتخار است كه می‌خواهم با صدایی صد بار بلندتر از آن فریادی كه بعد از جایزه گرفتن‌ات در جشنواره برلین، در سالن برلیناله پالاس برآوردم، فریاد بزنم: «اصغر؛ خیلی چاكریم! »
 

yalda.2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسیارعالی

منم به داشتن چنین شخصیتی افتخارمی کنم
 
بالا