استفاده از موسیقی برای تقویت انگلیسی

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز


در رابطه با نحوه استفاده از موسیقی برای افزایش مهارت در تکلم و مهارت گوش دادن (Listening) من رو بر اون داشت تا استراتژی های مناسبی رو که یک فرد می تونه هنگام گوش دادن به موزیک استفاده کنه تا مهارتاش بالا بره رو معرفی بکنم:
اول اینکه همیشه توجه داشته باشید هر آهنگی مناسب نیست، از ابعاد مختلفی می شه به قضیه نگاه کرد، حالا چه موسیقی هایی که از نظر اخلاقی و چه از نظر محتوایی دارای ارزش خاصی نیستند رو توصیه نمی کنم. چون شاید در کنار کمی افزایش مهارت های شما آسیب های روحی رو هم وارد کنه، لذا در انتخاب نوع آهنگ خیلی دقت کنید. لازم به توضیح هست که چنانچه به سبک مورد علاقه خودتون گوش بدید طبیعتا تاثیرش بیشتر خواهد بود.
حالا با فرض اینکه تمام شرایط برای گوش دادن یک موزیک آماده هست (البته با هدف افزایش مهارت ها) گوش دادن رو شروع کنید. البته شرایط حاکم هم بسیار مهم هستند، آرامش درونی و بیرونی، کیفیت مطلوب فایل صوتی و تحت پوشش مناسب صدا قرار گرفتن، دقت کنید که استفاده از هدست می تونه بهترین انتخاب باشه.
در ابتدای امر سعی کنید فقط بشنوید، مهم اینه که یک سری تصاویری از موسیقی در ذهن شما تداعی بشه، در قدم بعدی سعی کنید کلمات و محتوا را درک کنید، در صورت درک نکردن چیزی اصلا نا امید نشوید. به خاطر دلایل بسیاری از قبیل نا آشنا بودن لهجه و گویش، تن صدای خواننده و … درک مضامین موجود در موسیقی برای دفعات اولیه کمی سخت است، لذا توصیه می کنم برای هدف دار کردن این امر نوشته های موسیقی را از منبعی موثق تهیه کنید. سایت های بسیاری را می توان از طریق جستجو پیدا کرد، کافیه نام موسیقی رو به همراه کلید واژه lyric برای جستجو وارد کنید، سایت های متعددی در این زمینه متن موسیقی را برای شما آماده کرده اند.
حال برای چند بار متوالی موسیقی را از روی lyricها یا در اصطلاح همان متن موسیقی گوش دهید، به دنبال کلمات ناآشنا گشته و تمامی نکات نا مفهوم رو تا جایی که برایتان ممکن است هموار کنید، درک کامل موسیقی لذت شنیدن آن را برای شما مطمئنا چند برابر خواهد کرد.


همزمان با گوش دادن به موسیقی نکاتی را هم همیشه به یاد داشته باشید، اینکه تمام چیزهایی که جدیدا در این موسیقی یاد می گیرید، علاوه بر اینکه تاثیر مستقیمی بر مهارت listening شما دارد، عملا می تواند تاثیر بسزایی روی speaking یا مهارت صحبت کردن شما بگذارد، بشرطی که از تمامی اصطلاحات و لغاتی که یاد می گیرید استفاده اصولی بکنید.
سعی کنید موسیقی را در ذهن خود به آرامی زمزمه کنید و از نکات یا کلمات جالب آن در جملات کوتاهی که در ذهن خودتان می سازید استفاده کنید.
mimic کردن یا در اصطلاح همخوانی هم کمک شایانی را خواهد کرد.

و نهایتا اینکه سعی کنید کلمات و اصطلاحات و مفاهیم جدیدی را که مشاهده می کنید حتما به دنبال مصداق واقعی آن ها در زندگی روزمره بگردید و انواع آن را در طمع های مختلف در مکان های مختلف تجربه کنید تا برای همیشه در دایره انگلیسی مغز شما نهادینه شود
 
بالا