استفاده از توربین های بادی برای تولید برق

venus4164

عضو جدید

توربین های بادی به گونه ای طراحی شده اند که می توانند با یک باد ونسیم کوچک هم بچرخند. این آزمایش اخیرا" توسط شرکت Ciarian در سیاتل انجام گرفته است.این توربین 36 اینچی میتواند تا 40 کیلو وات ساعت (در یک ماه) برق تولید نماید که برای یک خانه با مساحت 3600 متر مربع کافی است. آزمایش ها نشان می دهد که 15 توربین میتوانندتمامی برق کاخ سفید (حدود 55 هزار متر مربع) را تولید نمایند. برای رساندن برق به خانه تنها نیاز به سیم و دو شاخه بوده و تکنولوژی مدرنی تمی خواهد
 

sabagh

عضو جدید
استفاده از زمین در توربین بادی
ربین‌های بادی باید ده برابر قطرشان در راستای باد غالب و پنج برابر قطرشان در راستای عمودی از هم فاصله داشته باشند تا کمترین تلفات حاصل شود. در نتیجه توربین‌های بادی تقریباً به ۰٫۱ کیلومترمربع مکان خالی به ازای هر مگاوات توان نامی تولیدی نیازمند هستند.
معمولا برای نصب این توربین‌ها نیازی به پاکسازی درختان منطقه نیست. کشاورزان می‌توانند برای ساخت این توربین‌ها زمین‌های خود را به شرکت‌های سازنده اجاره می‌دهند. در ایالات متحده کشاورزان حدود ۲ تا ۵ هزار دلار به ازای هر توربین در هر سال دریافت می‌کنند. زمین‌ها مورد استفاده قرار گرفته برای توربین‌ها بادی همچنان می‌توانند برای کشاورزی و چرای دام مورد استفاده قرار بگیرند چراکه تنها ۱٪ از زمین برای ساخت پی توربین و راه دسترسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عبارت دیگر ۹۹٪ زمین هنوز قابل استفاده‌است.
توربین‌های بادی عموما در مناطق شهری نصب نمی‌شوند چراکه ساختمان‌ها جلوی وزش باد را سد می‌کنند و قیمت زمین نیز معمولا زیاد است. با این حال پروژه نمایشی تورنتو اثبات کرد که نصب توربین‌های بادی در چنین مکان‌هایی نیز ممکن است.
 

barghghodrat.ir

عضو جدید
در این پروژه خواننده با مفاهیم اولیه در مورد نیروگاه بادی آشنا می شود . بحث نیروگاه بادی موضوع روز مهندسی برق قدرت می باشد چرا که بعد از حادثه سونامی در ژاپن و آشکار شدن خطرات تازه استفاده از نیروگاههای اتمی توجه به انرژی های تجدید پذیر بسیار بیش از گذشته در مطالعات جاری مهندسی برق قدرت قرار گرفته است . این پروژه برای درس تولید و نیروگاه و درس انرژیهای تجدیدپذیر مناسب می باشد



آشنایی با نیروگاه بادی دانلود رایگان

http://barghghodrat.ir/images/stories/download/badi.zip

منبع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rezasani1234

عضو جدید
سلام
چه عواملی برای انتخاب نوع و ظرفیت بهینه توربین های یک مزرعه بادی دخیل است؟
سرعت باد ، جاده های دسترسی به مزرعه و ....
مقالات و کتابی در این مورد می شناسین؟
با تشکر
 

***##***

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام ممنون بابت پاورپوینت واسه پروژم به اطلاعات درباره توربین بادی خیلی نیازدارم.ببخشیدسایتی رونمی شناسیدکه درباره توربین های بادی محورچرخش عمودی وافقی اطلاعات بیشتری داشته باشه؟
 

ابوذر 321

عضو جدید
سلام
به سایت سانا مراجعه کنین توی قسمت انتشارات دو تا کتاب در مورد توربین بادی وجود داره
 

mosalasezard

عضو جدید
توربین های بادی چگونه کار میکنند؟

در بالای هر توربین یک بادنما وجود دارد که جهت باد را نشان داده و باعث چرخش توربین رو به باد می شود. نیروی باد که یک انرژی جنبشی است، پس از برخورد با توربین، پره ها را به حرکت در می آورد. این پره ها از مواد سبک و مقاوم ساخته شده اند و می توانند تا 60 متر طول داشته باشند. پره ها از طریق یک هاب به شفت و در نهایت به گیربکس متصل می شوند.


برای مشاهده ی ویدئوی روش کار توربین بادی به لینک زیر در آپارات مراجعه کنید
http://www.aparat.com/v/XhaVd
 

mosalasezard

عضو جدید
چرا توربین بادی از سه پره ساخته شده است؟

چرا توربین بادی از سه پره ساخته شده است؟

چرا توربین بادی از سه پره ساخته شده است؟

در این ویدئو یک توربین سه پره ای استاندارد با انواع رقیب آن یعنی توربین های دو و چهار پره ای مقایسه می شود. اینطور فرض می کنیم که در تمامی این توربین ها، پره ها از طراحی یکسانی برخوردار هستند. با در نظر گرفتن هزینه ها، می توانیم توربین چهار پره ای را حذف کنیم.

برای مشاهده ی ویدئوی این مطلب به لینک زیر در آپارات مراجعه کنید
http://www.aparat.com/v/7L9cX
 

Similar threads

بالا