ارزیابی نحوه اجرای شرایط قرارداد بین شرکت های پیمانکاری و شرکت های صنایع پتروشیمی جهت پروژه تعمیرات و نگهداری روزانه

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
ارزیابی نحوه اجرای شرایط قرارداد بین شرکت های پیمانکاری و شرکت های صنایع پتروشیمی جهت پروژه تعمیرات و نگهداری روزانه با کمک روش آزمایش و ارزیابی تصمیم گیری (DEMATEL) و روش دلفی فازی در مطالعه موردی پتروشیمی مبین

هدف اصلی ارائه این مقاله، بررسی مشکلات موجود در پروژه های نگهداری و تعمیرات شرکت های پتروشیمی می باشد. از آنجا که عدم اجرای مفاد قرارداد توسط شرکت های پیمانکار، عدم رضایت کارفرما(از شرایط عملیاتی شرکت پیمانکار برخلاف خواسته ها) و تاثیر بر میزان رضایت مندی پرسنل تعمیرات جهت اجرای دقیق امورمحوله بسیار مهم می باشد، با استفاده از تکنیک demateبه بررسی علل وجود این مشکلات پرداخته ایم.
اساس این روش بر مبنای نظرات خبرگان صنعت و عوامل اجرایی آن می باشد که با بررسی نظرات توسط روش دلفی فازی و اجماع یک جواب واحد(بدلیل تفاوت زیاد در نظرات از منظر پیمانکار و کارفرما که منجر به ایجاد فاصله بیش از حد نظرات دو گروه میگردد)، نحوه اجرای مدل را بررسی نموده و به نتایجی رسیده ایم.
در نهایت مشخص شد که بیشترین علل در ایجاد موانع اجرایی هرچه بهتر عملیات تعمیرات و نگهداری عدم توانایی شرکت پیمانکار در تامین ماشین آلات و ابزار آلات می باشد که امید است با بررسی های دقیق تر جهت رفع اینگونه عوامل اقدام گردد تا شاهد توفیق روز افزون صنایع پتروشیمی و در نتیجه اقتصاد کشور باشیم.
 
بالا