ادعای دروغین هکرها: استیو جابز مرده است!

ali...

عضو جدید
به گزارش scmagazineuk.com در جريان برگزاري کنفرانس Macworld 2009، هنگامي که فيل شيلر (Phil Schiller) نايب رئيس بازرگاني شرکت اپل مشغول سخنراني بود، هکرها با دست کاري کردن يک web feed، پيامي منتشر کردند که در آن ادعا شده بود استيو جابز فوت کرده است!

چند لحظه بعد، پيام ديگري ظاهر شد به اين مضمون: «مطلب مربوط به استيو جابز تکذيب مي‌شود... ما نمي‌دانيم چگونه feed ما دستکاري شده است. استيو فوت نکرده است.»

بر اساس اين گزارش چند لحظه بعد هم پيغام ديگري منتشر شد که مي‌گفت: «اوه! صبر کنيد. متاسفيم. استيو مرده است. ما تسليت مي‌گوييم.»

به گزارش scmagazineuk.com اکنون مشخص شده است که هکرها با سايت مشهور 4Chan ارتباط داشته‌اند. هک کردن سايت کليساي ساينتولوژي و رخنه به ايميل سارا پيلين معاون مک‌کري نامزد شکست‌خورده انتخابات رياست جمهوري آمريکا، در پرونده 4Chan ديده مي‌شود.

در سايت Macrumors.com آمده است که با هک شدن MacRumorsLive keynote، تصاوير و متن نامناسبي بر آن قرار گرفته است. اين سايت ضمن عذرخواهي از اين پيشامد، گفته است که در حال حاضر مشغول اصلاح اين سرويس هستند.

کنفرانس Macworld 2009 امسال از پنجم تا نهم ژانويه در سان‌فرانسيسکو برگزار شد. Apple در 16 دسامبر 2008 اعلام کرد که Macworld 2009 آخرين سري برگزاري اين همايش خواهد بود.

گفتني است «همکاران سيستم» چندي پيش خبري منتشر کرد که در آن آمده بود: به دنبال انتشار اخباري مبني بر عدم سخنراني استيو جابز در همايش سالانه Macworld، نگراني‌ها در مورد سلامت مديرعامل اپل بيشتر شده است.
 
بالا