[اخبار هنر های تجسمی] - ششمین جشنواره بین المللی هنر های تجسمی فجر

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
55 كشور در ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر




هنرمندان 55 كشور در ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر شركت كردند.

به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، 153 هنرمند از 55 كشور در بخش بين المللي ششمين جشنواره تجسمي فجر در رشته هاي عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي شركت كردند و آثار خود را ارسال كردند.

تركيه، برزيل، اندونزي، صربستان، روماني، اتريش، ايالات متحده آمريكا، هند، روسيه، يونان، آرژانتين، آلمان، بلژيك، ايتاليا، بلغارستان، سوريه، كانادا، نيجريه،‌هلند، پرو، كوبا، استراليا، كره شمالي، لبنان، مالزي و ...
از كشورهاي شركت كننده در ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر هستند.
بخش بين الملل ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته هاي كاريكاتور با دو گرايش كارتون با موضوع هنر و چهره با موضوع سياستمداران مطرح جهان، عكاسي با موضوع اميد و شادي هاي زندگي، پوستر با موضوع انرژي و تصويرسازي با موضوع خانواده برگزار مي شود. هيات انتخاب بخش بين الملل پس از بررسي آثار رسيده به دبيرخانه شامل هشت هزار و 894عكس، يكهزار و 419 اثر پوستر، 845 كاريكاتور و يكهزار و 689 اثر تصويرسازي، آثار پذيرفته شده براي جشنواره را معرفي مي كند. ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، نگارگري، سراميك هنري، مجسمه سازي و خوشنويسي)، بين الملل(عكاسي، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي، و بخش مكمل (فيلم مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا پنجم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.
تاريخ خبر: 1392/10/14
 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

مرحله اول انتخاب آثار بخش ملي جشنواره تجسمي فجر پايان يافت


انتخاب يك چهارم آثار در مرحله اول مرحله نخست انتخاب آثار بخش ملي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر پايان يافت. به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرها ي تجسمي فجر، مرحله نخست انتخاب آثار بخش ملي ششمين جشنواره تجسمي فجر از روي تصاوير آثار انجام شد و از بين شش هزار و 223 اثر كه در بخش ملي در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي به دبيرخانه جشنواره رسيده است، يك هزار و 340 اثر در مرحله نخست انتخاب شد.
مرحله نخست انتخاب آثار بخش ملي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر از روي تصاوير آثار كه به دبيرخانه رسيده انجام شد و مرحله دوم انتخاب آثار بخش ملي در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي با بررسي و ارزيابي اصل آثار پذيرفته شده مرحله نخست انجام مي شود. در مرحله نخست انتخاب آثار بخش ملي از بين سه هزار و 833 اثر نقاشي 453 اثر، از 965 اثر خوشنويسي در سه گرايش نستعليق، شكسته نستعليق و نسخ و ثلث 435 اثر، از 804 اثر نگارگري در سه گرايش نقاشي ايراني، گل و مرغ و تذهيب 296 اثر، از 326 اثر مجسمه 45 اثر و از 295 اثر سراميك هنري 111 اثر در مرحله نخست انتخاب شدند. هنرمنداني كه در مرحله نخست انتخاب آثار در بخش ملي آثارشان پذيرفته شده و اسامي آنها در سايت جشنواره به نشاني www.ivafestival.ir اعلام شده است مي توانند تا 26 دي ماه جاري از ساعت 9 صبح تا 16(4عصر) اصل آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارائه كنند، تا مرحله دوم انتخاب آثار بخش ملي بر اساس اصل آثار انجام شود. غلامحسين اميرخاني، محمد سلحشور و علي شيرازي در گرايش نستعليق، يدالله كابلي خوانساري، مجتبي ملك زاده و محمد حيدري در گرايش شكسته نستعليق و احمد عبدالرضايي، سيد رضا بني رضي و علي رضاييان در گرايش نسخ و ثلث انتخاب و داوري آثار رشته خوشنويسي را بر عهده دارند. در رشته نگارگري در گرايش نگارگري حسين عصمتي، علي اصغر تجويدي و اميرحسين آقاميري و در گرايش تذهيب فريدون جوقان، سليمان سعيدآبادي و مهين دخت سالك و در گرايش گل و مرغ حسين ماچياني، عباس سليماني و سيدرضا فتاحي انتخاب و داوري آثار را انجام مي دهند.انجام مي دهند. مهدي حيدري، اميد قجريان و رجحانه حسيني انتخاب و داوري آثار رشته سراميك هنري و مرتضي نعمت اللهي، الهام پوريامهر و ماريا كازروني انتخاب آثار مجسمه سازي را بر عهده دارند و عبدالمجيد حسيني راد، كاظم چليپا، احمد وكيلي، يعقوب عمامه پيچ و مرتضي افشاري اعضاي هيات انتخاب و داوري رشته نقاشي جشنواره هستند. انتخاب آثار بخش بين الملل ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته هاي كاريكاتور، عكاسي،‌ پوستر و تصويرسازي كه يك مرحله اي است، از امروز (شنبه 21 دي ماه) تا 24 دي ماه انجام مي شود. ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه امسال برگزار مي شود.

تاريخ خبر: 1392/10/21
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

149اثر تصويرسازي و 54 پوستر در بخش رقابتي جشنواره تجسمي فجر


149اثر تصويرسازي و 54 اثر پوستر به ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر راه يافت.

به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، انتخاب آثار بخش تصويرسازي و پوستر ششمين جشنواره تجسمي فجر انجام شد و در رشته تصويرسازي 149 اثر از 141 هنرمند و در رشته پوستر 54 اثر از 51 هنرمند براي جشنواره پذيرفته و انتخاب شد. در رشته تصويرسازي با موضوع "خانواده" يكهزار و 689 اثر و در رشته پوستر با موضوع "انرژي" يكهزار و 419 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيده بود كه هيات انتخاب از بين آنها به ترتيب 149 اثر تصويرسازي و 54 پوستر را براي جشنواره انتخاب كرد. انتخاب آثار رشته كاريكاتور و عكاسي در بخش بين المللي جشنواره نيز تا پايان هفته جاري انجام مي شود. بين الملل ششمين جشنواره تجسمي فجر در رشته هاي تصويرسازي، كاريكاتور،‌عكاسي و پوستر آغاز شده و تا پايان هفته جاري آثار و هنرمندان نهايي راه يافته به بخش بين الملل جشنواره اعلام مي شود. ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، نگارگري، سراميك هنري، مجسمه سازي و خوشنويسي)، بين الملل(عكاسي، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي، و بخش مكمل (فيلم مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا پنجم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.
تاريخ خبر: 1392/10/23
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفي داوران فيلم هاي مستند جشنواره تجسمي فجر




مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي داور جشنواره تجسمي فجر شد هيات انتخاب و داوري فيلم مستند هنرهاي تجسمي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر معرفي شدند. به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، عليرضا قاسم خان؛ دبير فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي ششمين جشنواره تجسمي فجر گفت: هيات پنج نفره انتخاب وداوري فيلم هاي مستند تجسمي تركيبي از هنرمندان مستند ساز و تجسمي است تا در انتخاب و داوري آثار علاوه بر معيارهاي سينماي مستند به مشخصه هاي هنرهاي تجسمي توجه شود. قاسم خان با معرفي هيات انتخاب و داوري فيلم هاي مستند تجسمي جشنواره فجر افزود: سيد محمد مهدي طباطبايي نژاد(كارشناس فرهنگي و مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي)، مهرداد اسكويي( مستندساز و عكاس)، ارد عطارپور( مستند ساز و پژوهشگر)، منوچهر معتبر(طراح و نقاش) و محمد تقي جليلي(نقاش و كارگردان فيلم در حوزه آموزش) انتخاب و داوري آثار فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر را بر عهده دارند. قاسم خان در ادامه گفت: تعداد و فهرست نهايي فيلم هاي مستند تجسمي كه به دبيرخانه ششمن جشنواره تجسمي فجر رسيده است هفته آينده اعلام مي شود و انتخاب آثار نيمه اول بهمن ماه انجام خواهد شد. بخش فيلم مستند هنرهاي تجسمي امسال در ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر 26 بهمن تا اول اسفندماه در سينما تك موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي شود. ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، نگارگري، سراميك هنري، مجسمه سازي و خوشنويسي)، بين الملل(عكاسي، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي، و بخش مكمل (فيلم مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود. علاقه مندان براي اطلاع از برنامه هاي جشنواره تجسمي فجر مي توانند به سايت جشنواره به نشاني www.ivafestival.ir مراجعه كنند.
تاريخ خبر: 1392/10/24
 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

200 كاريكاتور و عكس در جشنواره تجسمي فجر


هيات انتخاب رشته هاي كاريكاتور و عكاسي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر 134 اثر كاريكاتور و 64 عكس از 61 هنرمند را براي جشنواره انتخاب كردند. به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر،‌ از بين هشت هزار و 894 اثر رسيده به دبيرخانه 64 اثر از سوي هيات انتخاب براي جشنواره پذيرفته شد. همچنين در بخش كاريكاتور از بين 845 اثر رسيده به دبيرخانه جشنواره، 134 اثر از 11 كاريكاتوريست ايراني و خارجي به جشنواره راه يافت كه 97 اثر در بخش كارتون موضوعي با موضوع "هنر" و 97 اثر كاريكاتور چهره با موضوع "سياستمداران مطرح جهان" است. رشته عكاسي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر با موضوع "اميد و شادي هاي زندگي" برگزار مي شود و سيف الله صمديان، محسن راستاني و عباس كوثري آثار را انتخاب كردند. انتخاب آثار رشته كاريكاتور در بخش كارتون موضوعي "هنر" را كامبيز درم بخش، مسعود ضيايي زردخشويي و بزرگمهر حسين پور و در بخش چهره با موضوع "سياستمداران مطرح جهان" را جواد عليزاده، عليرضا پاكدل و نسرين عبدوشيخي بر عهده داشتند. اسامي هنرمندان راه يافته به ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش بين المللي در رشته هاي تصويرسازي، پوستر،‌عكاسي و كاريكاتور در سايت جشنواره به نشاني www.ivafestival.ir اعلام شده است و انتخاب نهايي آثار بخش ملي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، مجسمه سازي، سراميك هنري و نگارگري هفته آينده انجام مي شود. ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، نگارگري، سراميك هنري، مجسمه سازي و خوشنويسي)، بين الملل(عكاسي، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي، و بخش مكمل (فيلم مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفندماه سال جاري برگزار مي شود.



تاريخ خبر: 1392/10/25
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

مدیر کل هنرهای تجسمی: جشنواره تجسمي فجر مي توند در سطح ملي نقش بنيادين داشته باشد




جلسه شورای دبیران ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور مدیر کل هنرهای تجسمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، مجید ملانوروزی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی در این جلسه گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر می تواند در سطح ملی نقش بنیادین و فراگیری داشته باشد و بخش بیشتری از پیکره فرهنگی، هنری کشور را در بر گیرد و کیفیت و کمیت در این رویداد در نظر گرفته شود. ملانوروزی ادامه داد: جشنواره تجسمی فجر می بایست بر اساس سیاست مشخص دنبال شود و حضور هنرمندان شاخص و بزرگان هنرهای تجسمی نیز در این رویداد اهمیت دارد. مدیر کل هنرهای تجسمی با تاکید بر ارتباط با مجموعه هنرمندان کشور گفت: تلاش می کنیم جدایی مرکز هنرهای تجسمی و هنرمندان را از بین ببریم. بنابراین در این مسیر می بایست به همه سلیقه ها و شیوه ها ارج بگذاریم و به حضور هنرمندان پیشکسوت و بزرگان تجسمی بگذاریم، هنرمند احترام ببیند و فضای فعالیت باز شود. ملانوروزی افزود: کاستی های جشنواره هنرهای تجسمی فجر می بایست برطرف شود و ما منتقدان را دعوت می کنیم تا جشنواره را نقد کنند. مدیر کل هنرهای تجسمی با تاکید بر دوری از موازی کاری در رویدادهای هنرهای تجسمی گفت: قرار نیست بی ینال ها و جشنواره های تجسمی فجر موازی کاری کنند و ما برای برگزاری بی ینال ها با نگاه تخصصی و حرفه ای برنامه داریم، تقویم بی ینال ها را به زودی تهیه می کنیم تا در زمان مشخص و منظم برگزار شوند و برای تحقق آن به سوی انجمن ها دست دوستی دراز می کنیم. ملانوروزی با اشاره به ارتباط و تعامل با نهادها و مجموعه های هنری و شرکت ها و سازمان های خصوصی افزود: ارتباط با مجموعه های هنری و سازمان های خصوصی برای حمایت از هنرهای تجسمی و جلوگیری از موازی کاری و تعارض برنامه ها ضرورت دارد و ما در این روزها ارتباطی با نهادها و مجموعه های هنری برقرار کرده ایم و بعضی از شرکت ها و سازمان های خصوصی نیز برای حمایت از هنرهای تجسمی و مشارکت در این حوزه آمادگی خود را اعلام کرده اند. سید عباس میرهاشمی؛ دبیر کل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در این جلسه با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بر اساس شیوه نامه برگزاری جشنواره برگزار می شود و شورای سیاستگذاری نحوه برگزاری جشنواره ، بخش ها، گرایش ها و موضوعات آن را تعیین می کند. میرهاشمی در ادامه گفت: جشنواره تجسمی فجر در این چند سال مسیری را طی کرده و به یک ثبات رسیده است و هنرمندان پیشکسوت نیز در این سال ها در شورای سیاستگذاری، داوری، دبیری رشته ها و بخش ها و بخش های جنبی جشنواره حضور داشته اند. در ادامه جلسه دبیران رشته های مختلف جشنواره گزارش و نظرات و دیدگاههای خود را درباره وضعیت و ضرورت های هر یک از بخش های جشنواره بیان کردند. ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در بخش های ملی (نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، سرامیک هنری، بین الملل ( پوستر، کاریکاتور، عکاسی و تصویرسازی) و بخش مکمل (فیلم های مستند هنرهای تجسمی) 14 بهمن تا چهارم اسفندماه امسال برگزار می شود.

تاريخ خبر: 1392/10/28
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

110 اثر نقاشي و 255 اثر خوشنويسي


انتخاب نهايي نقاشي و خوشنويسي جشنواره فجر انجام شد






110 اثر نقاشي و 255 اثر خوشنويسي به ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر راه يافت.

به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، انتخاب نهايي آثار نقاشي و خوشنويسي به پايان رسيد و 110 اثر نقاشي از 94 نفر و 255 اثر خوشنويسي از 181 خوشنويس براي جشنواره پذيرفته شد. در رشته خوشنويسي در گرايش نستعليق غلامحسين اميرخاني ، محمد سلحشور و علي شيرازي 133 اثر، در گرايش شكسته نستعليق يدا... كابلي خوانساري، مجتبي ملك زاده و محمد حيدري 88 اثر و در گرايش نسخ و ثلث احمد عبدالرضايي، سيدرضا بني رضي و علي رضاييان 34 اثر را براي جشنواره انتخاب كردند. در رشته نقاشي با موضوع « انسان معاصر » يعقوب عمامه پيچ، احمد وكيلي، مجيد حسيني راد، كاظم چليپا و مرتضي افشاري 110 نقاشي را براي جشنواره انتخاب كردند. اسامي هنرمنداني كه آثارشان به ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر راه يافته است در سايت جشنواره به نشاني www.ivafestival.ir اعلام شده است. انتخاب نهايي آثار مجسمه سازي، سراميك هنري و نگارگري تا پايان هفته جاري انجام مي شود. ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود.

ر
وابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر

تاريخ خبر: 1392/10/30
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

84 فيلم مستند تجسمي به جشنواره فجر رسيد.




84 فيلم مستند هنرهاي تجسمي به دبيرخانه ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر رسيد.

به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، با پايان مهلت ارسال فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي به جشنواره تجسمي فجر 84 فيلم مستند به دبيرخانه رسيد كه پس از بررسي هيات انتخاب، فيلم هاي پذيرفته شده براي نمايش در جشنواره اعلام مي شود. هيات پنج نفره انتخاب و داوري فيلم هاي مستند تجسمي تركيبي از هنرمندان مستند ساز و تجسمي است و سيد محمد مهدي طباطبايي نژاد(كارشناس فرهنگي و مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي)، مهرداد اسكويي( مستندساز و عكاس)، ارد عطارپور( مستند ساز و پژوهشگر)، منوچهر معتبر(طراح و نقاش) و محمد تقي جليلي(نقاش و كارگردان فيلم در حوزه آموزش) انتخاب و داوري آثار فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر را بر عهده دارند. بخش فيلم مستند هنرهاي تجسمي امسال در ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر 26 بهمن تا اول اسفندماه در سينما تك موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي شود. ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود.

تاريخ خبر: 1392/11/01
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

آثار نهايي بخش رقابتي جشنواره تجسمي فجر اعلام مي شود:





انتخاب نهايي آثار ششمين جشنواره بين المللي تجسمي فجر تا پايان هفته انجام مي شود و آثار نهايي راه يافته به جشنواره شنبه پنجم بهمن ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، آثار نهايي بخش بين الملل ششمين جشنواره تجسمي فجر انتخاب شده و انتخاب نهايي آثار بخش ملي نيز در اين هفته انجام مي شود و فهرست هنرمندان و آثار پذيرفته شده بخش رقابتي هفته آينده اعلام مي شود. در بخش بين المللي 149 اثر تصويرسازي(خانواده)، 54 پوستر(انرژي)،‌ 134 كاريكاتور(سياستمداران مطرح جهان- هنر) و 64 عكس (اميد و شادي هاي زندگي) به جشنواره راه يافته اند. در بخش ملي هم تاكنون 110 اثر نقاشي(انسان معاصر) و 255 اثر خوشنويسي براي جشنواره انتخاب شده اند و آثار نهايي نگارگاري، سراميك هنري و مجسمه سازي نيز تا اول هفته آينده انتخاب مي شود.

انتخاب نهایی آثار نگار گری


انتخاب نهایی آثار سرامیک


انتخاب نهایی آثار بخش مجسمه سازی


84 فيلم مستند هنرهاي تجسمي نيز به دبيرخانه جشنواره رسيده كه انتخاب فيلم هاي مستند جشنواره تجسمي فجر نيز تا 10 بهمن ماه انجام مي شود. بخش فيلم مستند هنرهاي تجسمي امسال در ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر 26 بهمن تا اول اسفندماه در سينما تك موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي شود. ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود.
روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر



تاريخ خبر: 1392/11/02
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

990 اثر از 800 هنرمند در بخش رقابتي جشنواره تجسمي فجر 5 درصد آثار رسيده به جشنواره راه يافت

انتخاب نهايي آثار ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر پايان يافت و 992 اثر از 801 هنرمند به بخش رقابتي جشنواره راه يافت.
به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، 992 اثر از 801 هنرمند در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، سراميك هنري، مجسمه سازي، پوستر،‌كاريكاتور، عكاسي و تصويرسازي در بخش رقابتي جشنواره تجسمي فجر به نمايش گذاشته مي شود. در بخش ملي در رشته نقاشي با موضوع انسان معاصر 110 اثر، خوشنويسي در گرايش هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ و ثلث 254 اثر، نگارگري 166 اثر، مجسمه سازي با موضوع "راه بي انتها" 30 اثر و سراميك هنري 35 اثر براي بخش رقابتي ششمين جشنواره تجسمي فجر پذيرفته شده است. در بخش بين الملل جشنواره در رشته عكاسي با موضوع "اميد و شادي هاي زندگي" 64 اثر، تصويرسازي با موضوع "خانواده 147 اثر، پوستر با موضوع "انرژي" 54 اثر و كاريكاتور با موضوع چهره "سياستمداران مطرح جهان" و "هنر" 132 اثر در بخش رقابتي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر به نمايش گذاشته مي شود. نمايشگاه آثار ايرج اسكندري و كاظم چليپا در موزه هنرهاي معاصر تهران نيز از برنامه هاي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر است. بخش غير رقابتي جشنواره نيز با آثاري از استادان و هنرمندان در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، مجسمه سازي، سراميك هنري، عكاسي، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي برگزار مي شود. بخش فيلم مستند هنرهاي تجسمي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر نيز 26 بهمن تا اول اسفندماه در سينما تك موزه هنرهاي معاصر تهران خواهد شد. ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود. روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز



77 هنرمند در بخش غير رقابتي جشنواره تجسمي فجر


آثار77 هنرمند در بخش غير رقابتي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجربه نمايش گذاشته مي شود. به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، نمايشگاه آثار غير رقابتي ششمين جشنواره تجسمي فجر با آثار 77 هنرمند در رشته هاي عكاسي، پوستر ، تصوير سازي ، كاريكاتور ، نقاشي، سراميك هنري، مجسمه سازي، نگارگري و خوشنويسي برگزار مي شود. در رشته نقاشي آثار رضا بانگيز، رضوان صادق زاده، محمد معمارزاده، حبيب توحيدي، جواد نو بهار، حسن روح الاميني و علي محمد شيخي و در رشته خوشنويسي آثار ازهار شركا، مجتبي سبزه، شمس الدين مرادي، صغري حسيني، علي رضاييان، جمشيد ياري شير مرد، حسين زنوزي، رضا زدوار، سعيد قادري و عباسعلي صحافي مقدم در بخش غير رقابتي به نمايش گذاشته مي شود. محمد مهدي انوشفر، جعفر نجيبي، اميد قجريان، مهدي مكي نژاد و رضا تايبي در رشته سراميك هنري، نادر قشقايي، نسرين زندي روان، سميه دهقان، محمد كردي، كيهان خليلي فرد، عليرضا رضايي و ندا پولاد زاده در رشته مجسمه سازي و مهين دخت سالك، امير حسين آقا ميري، حسين عصمتي و حسينعلي ماچياني دررشته نگارگري آثارخود را در بخش غيررقابتي جشنواره به نمايش مي گذارند. آثار 12 طراح گرافيك، 10 عكاس، 10 كاريكاتوريست و 12 تصويرگر نيز در بخش غير رقابتي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر به نمايش گذاشته مي شود. ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود. روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز


آثار هنرمندان 31 کشور به جشنواره تجسمی فجر راه یافت

آثار 57 هنرمند خارجی از 31 کشور جهان به ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر راه یافت.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، پس از انتخاب نهایی آثار جشنواره در بخش بین الملل در رشته های تصویر سازی، عکاسی، پوستر و کاریکاتور آثار 57 هنرمند از 31 کشور پذیرفته شد. آثار 43 کاریکاتوریست، 10 هنرمند تصویرسازی و چهار هنرمند در رشته پوستر به ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به جشنواره راه یافت و از بین آثار عکس از عکاسان خارجی که به دبیرخانه جشنواره ارائه شده بود، اثری پذیرفته نشد. آثار هنرمندانی از کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان، بریتانیا، پرو، چین، جمهوری چک، مکزیک، یونان، بلژیک، بلغارستان، رومانی، فرانسه، سوریه، ترکیه، کوبا، یونان، روسیه، لهستان، اتریش، اوکراین، صربستان و ... در جشنواره تجسمی فجر به نمایش گذاشته می شود. 153 هنرمند از 55 کشور آثار خود را در رشته های عکاسی، تصویرسازی، پوستر و کاریکاتور به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند که پس از بررسی هیأت انتخاب آثار 57 هنرمند خارجی از 31 کشور در رشته های کاریکاتور، تصویرسازی و پوستر را برای جشنواره انتخاب کرد. ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود. روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر 1392/11/09

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

موسسه صبا، فرهنگسرای نیاوران و 20 استان، میزبان جشنواره تجسمی فجر


ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در موسسه فرهنگی هنری صبا، فرهنگسرای نیاوران و 20 استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، موسسه فرهنگی هنری صبا و فرهنگسرای نیاوران در تهران میزبان ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر هستند. نمایشگاه آثار بخش رقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر با 901 اثر از 800 هنرمند در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری، مجسمه سازی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می شود و آثار 77 هنرمند در بخش غیر رقابتی جشنواره در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می شود. بخش بین الملل جشنواره در رشته های تصویرسازی، عکاسی، پوستر و کاریکاتور با آثار هنرمندان کشورمان و 31 استان کشور برگزار می شود و منتخبی از آثار بخش بین الملل علاوه بر تهران در 20 استان کشور به نمایش در می آید. استان هاي آذربايجان غربي ، اردبيل، البرز، چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي، خوزستان، سمنان، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، قم، كردستان، كرمانشاه، گيلان، لرستان، مركزي و جنوب كرمان ميزبان ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر هستند. ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود.

روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر

تاريخ خبر: 1392/11/12
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

پيام مدير كل هنرهاي تجسمي به جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر



مجید ملانوروزی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی به ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد. به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، ملانوروزی در این پیام آورده است: هنرهاي تجسمي در همه دوران ها رنگ تاريخ و زمانه دارد، با انديشه و خلاقيت هنرمندان و تاثير از جريان ها تحول يافته و در فرهنگ و توسعه جامعه منشا اثر بوده است. در كشوري كه ريشه در تاريخ و فرهنگ كهن و ديرپا دارد، هنرمندان با شناخت سنت هاي بصري و درك زيباشناسنانه و جامعه شناسانه در شيوه هاي رايج زمان فضايي بديع ايجاد مي كنند كه مي تواند معيار هويت بخشي به هنر باشد، هويتي ملي كه جهان معاصر را هم در بر مي گيرد. تاريخ به ما آموخته كه شيفتگي و دلدادگي خارج از قاعده به ميراث گذشته و يا تقابل و ستيز از روي تعصب با هنرمدرن و جريان هاي روز حاصلي براي هنر ندارد و نگاه معاصر و نو به ميراث گذشته است كه خوانشي نوين از بن مايه هاي اين سرزمين و زبان جهاني به هنر مي دهد. در ادامه پیام مدیر کل هنرهای تجسمی آمده است: هنرها و هنرمندان تجسمي، ظرفيت و توانمندي فراواني دارند كه جلوه هايي از آن آشكار و پديدار شده، از مرزها فراتر رفته و نگاه هنردوستان و هنرشناسان را معطوف كرده است. هنرمندان جوان نيز استعدادها و خلاقيت هايي از خود به نمايش مي گذارند كه اگر با درك و شناخت بيشتر ميراث و فرهنگ گذشته همراه شود بنابر اعتقاد بزرگان هنر موثرتر خواهد بود و اينجاست كه نياز به نقش محوري پژوهش و آموزش و بازنگري در آنها احساس مي شود. رويدادها و جشنواره هاي هنرهاي تجسمي فرصتي براي بررسي ظرفيت ها، استعدادها و تحولات هنري است، دوسالانه هاي تخصصي با رويكرد حرفه اي مي توانند بيانگر تحولات و دستاوردهاي معاصر هر يك از شاخه هاي هنري باشند و جشنواره بين المللي هنرهاي فجر بستر مناسبي است تا با نگاهي فراگير جريان هنرهاي تجسمي در سراسر كشور را در سطوح و بخش هاي گوناگون به تصوير بكشد. ملانوروزی در ادامه پیام آورده است: جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در اين شش دوره رشد كمي داشته و طيف گسترده اي از هنرمندان جوان را با خود همراه كرده اما انتخاب آثار معدود بيانگر سياست و دغدغه مسوولان و داوران بر كيفيت آثار جشنواره است چنانكه در اين دوره حدود فقط پنج درصد آثار رسيده به جشنواره راه يافتند. بخش فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي نيز كه براي سومين دوره در جشنواره قرار گرفته بستري است كه مي تواند جريان مستمر و پويايي را در مستند سازي در باره هنرهاي تجسمي ايجاد كند و از بستر سينماي مستند، هنرهاي تجسمي معرفي شود. از خدمات و همراهي دبيران، داوران و همكاران ستاد جشنواره و مشاركت موسسه فرهنگي، هنري صبا، موزه هنرهاي معاصر تهران، فرهنگسراي نياوران، ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها در برگزاري ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر قدرداني مي كنم و توفيق روزافزون را براي هنرمندان و فعالان اين عرصه آرزو دارم. ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود.

روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر

تاريخ خبر: 1392/11/12
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] اهداف و سیاست‌های جشنواره های فجر بررسی می‌شود
[/h]



رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی اهداف و سیاست‌های عمومی و اختصاصی جشنواره‌های فجر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع رویدادهای هنری و بررسی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار شد.
محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: اساسنامه دانشگاه هنرهای سنتی با نظرات هنرمندان و کارشناسان تهیه شده است و پس از بررسی های لازم برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.
ایمانی خوشخو با اشاره به طرح های پژوهشی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با نظر اعضای کمیسیون طرح های پژوهشی تهیه اطلس جامع هنر کشور، بررسی وضعیت پژوهش در معماری، تهیه و تدوین سند معماری وضعیت آموزشگاه های آزاد هنری و هنرهای فراموش شده در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است که در کارگروه‌ هایی با حضور استادان، پژوهشگران و کارشناسان انجام خواهد شد.
ایمانی خوشخو درباره جشنواره های فجر گفت: اهداف و سیاست های عمومی و تخصصی جشنواره های هنری فجر در کمیسیون هنر و معماری بررسی می‌شود تا یک سند بالادستی با اهداف و سیاست های جشنواره های فجر ملاک عمل قرار گیرد و انتظارات هم بر اساس آن باشد.
در ادامه جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی سید عباس میرهاشمی؛ دبیر ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گزارشی از جشنواره ارائه کرد و گفت جشنواره تجسمی فجر جشنواره جوانی است اما در این شش دوره سعی شد ساختار مناسبی برای آن فراهم شود.
میرهاشمی افزود: بعد از پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر جلسات برای برنامه ریزی جشنواره ششم آغاز شد و با تعیین شورای سیاستگذاری سیاست ها، بخش های جشنواره و موضوعات با نگاه به برنامه چشم انداز 20 ساله مشخص شد.
دبیر ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با اشاره به بخش های جشنواره گفت: جشنواره در سه بخش ملی در رشته های نقاشی، خوشنویسی، سرامیک هنری، مجسمه سازی و نگارگری، بخش بین الملل در رشته های عکاسی، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی و بخش مکمل (فیلم های مستند هنرهای تجسمی) برگزار می‌شود و در شورای سیاستگذاری و هیات داوری جشنواره استادان و پیشکسوتان هنرهای تجسمی حضور دارند.
میرهاشمی ادامه داد: در بخش رقابتی حدود بیش از 900 اثر از 800 هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود و در بخش غیر رقابتی آثار استادان هنرهای تجسمی ارائه می‌شود.
در ادامه جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات و دیدگاه های خود را درباره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بیان کردند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: [h=2]هنرهای تجسمی ظرفیت بالایی برای حضور در رسانه‌ها دارد [/h]



معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه دائمی و منسجم به پویایی و ارتقای جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر کمک می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه نهایی جشنواره تجسمی فجر با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، مسعود زنده روح کرمانی دبیر هنری و عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره در دبیرخانه برگزار شد.
سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با ارائه گزارشی گفت: خوشبختانه امور جشنواره انجام شده و امیدواریم شاهد جشنواره ای با کیفیت و موثر در حوزه هنرهای تجسمی باشیم.
در بخش رقابتی بیش از 900 اثر از 800 هنرمند انتخاب شده و داوران براساس کیفیت آثاری را برای جشنواره پذیرفته اند و در بخش غیر رقابتی آثار 77 هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.
میرهاشمی با تاکید بر ضرورت فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره برای ارتباط مستمر با هنرمندان ضرورت دارد و نیاز است که تعامل و ارتباط حفظ و تقویت شود.
دبیر ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ادامه داد: امسال برای اولین بار داورانی از چند کشور به جشنواره می‌آیند و نشست ها و ورک شاپ هایی با حضور داوران خارجی جشنواره برگزار می‌شود.
میرهاشمی همچنین با اشاره به کم توجهی به پژوهش در حوزه هنرهای تجسمی تاکید کرد که جشنواره تجسمی فجر می‌تواند نیازهای پژوهشی را مطرح کند و به آنها بپردازد.
علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه دائمی و منسجم می‌تواند به پویایی و ارتقای جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر کمک کند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر حضور بیشتر هنرهای تجسمی در رسانه ها از جمله صدا و سیما تاکید کرد و گفت: هنرهای تجسمی ظرفیت های فراوانی دارد که می‌بایست در رسانه ها مورد توجه قرار گیرد، درباره آنها اطلاع رسانی و نقد و تحلیل شود.



 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر افتتاح شد





مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درحالی برگزار شد که وزیر ارشاد در این مراسم حضور نیافت.

به گزارش مهر، شب گذشته دوشنبه 14 بهمن ماه، مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد، سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل جشنواره ششم فجر، مسعود زنده‌روح کرمانی، دبیر هنری و تعدادی از هنرمندان این عرصه و البته بدون حضور وزیر ارشاد در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

علی مرادخانی، نخستین سخنران این مراسم کوتاه بود که گفت: هنرهای تجسمی ظرفیت‌های گسترده‌ای دارد بنابراین باید در عرصه بین‌الملل و جهانی مطرح شود.
وی ادامه داد: برخلاف جشنواره‌هایی مثل تئاتر و موسیقی که از نظر اجرایی با مشکلاتی مواجه است هنرهای تجسمی از موضوعاتی است که اگر بتوان فضای علمی و مباحث محتوایی این جشنواره‌ها را به گونه‌ای متفاوت‌تر برگزار کرد از نظر غنایی موثرتر خواهد بود.
وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به هنرهای تجسمی بی‌توجهی شده است که امیدوارم در آینده با حضور پرشور هنرمندان جوان و همچنین همکاری مسئولان و متولیان این مشکلات و موانع از بین برود.
وی در پایان سخنان خود از استقبال گسترده هنرمندان به ویژه هنرمندان پیشکسوت از این جشنواره خبر داد و بیان کرد: این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور استادان تجسمی کشورمان رونق بیشتری یافته است.
در ادامه سید عباس میرهاشمی، دبیر کل ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به روی سن رفت و ضمن ارائه آمار این جشنواره گفت: جشنواره بین‌المللی فجر امسال در سه بخش ملی، بین المللی و مکمل برگزار شده است.
وی تصریح کرد: بخش ملی این جشنواره در رشته های نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی، نگارگری و سرامیک هنری و در بخش بین الملل در زمینه عکس، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور و هم چنین در بخش مکمل هم شامل فیلم های مستند تجسمی است.
امسال 9 رشته با 15 گرایش را در جشنواره شاهد هستیم.
وی درباره نمایش تمامی آثار فجر در یک فضای هنری نیز گفت: امسال برنامه ریزی برای نمایش تمامی آثار ششمین جشنوراه بین المللی هنرهای تجسمی فجر در یک فضای هنری صورت گرفته است بنابراین در این دوره تمامی رشته های رقابتی در گالری های موسسه فرهنگی و هنری صبا به نمایش گذاشته می‌شود.
این هنرمند عکاس با ذکر این جمله که جشنواره بین‌المللی فجر بزرگترین رویداد در حوزه هنرهای تجسمی محسوب می‌شود، گفت: امسال بخش هنرمندان انقلاب که با عنوان سیری در هنر معاصر ایران است با آثار ایرج اسکندری و کاظم چلیپا در موزه هنرهای معاصر تهران و نیز بخش رقابتی در موسسه فرهنگی هنری صبا برپا شده است و البته بخش جنبی نیز با عنوان بخش غیررقابتی که در برگیرنده آثار هنرمندان پیشکسوت است در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.
وی درباره آمار کلی این دوره از جشنواره هم گزارش داد و گفت: تعداد کل آثار رسیده به جشنواره ۴۸۸۳ اثر از ۲۶۹۰ شرکت کننده است که در بخش بین‌المللی نیز ۸۲ هنرمند از ۴۶ کشور دنیا در این دوره شرکت کرده‌اند.
در پایان این مراسم کامبیز درم‌بخش، پیشکسوت هنر کاریکاتور ایران و افشین شاهرودی عکاس و داور بخش عکس این جشنواره سخنرانی کردند و سپس درهای نمایشگاه ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.

92/11/15
 
آخرین ویرایش:

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] وی‍ژه برنامه جشنواره تجسمی فجر در رادیو ایران
[/h]



برنامه گنج و گنجینه، ویژه ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از امشب ۱۴ بهمن از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه "گنج و گنجینه" به مدت هشت شب ساعت 23 به مدت یک ساعت به اطلاع رسانی و بررسی ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر می‌پردازد.
هر یک از قسمت های این برنامه ویژه جشنواره تجسمی فجر یکی از رشته های جشنواره را در گفت و گو با دبیران، داوران و شرکت کنندگان بررسی می‌کند.
نمایشگاه آثار بخش رقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر با 901 اثر از 800 هنرمند در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری، مجسمه سازی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود و آثار 77 هنرمند در بخش غیر رقابتی جشنواره در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود.
بخش بین الملل جشنواره در رشته های تصویرسازی، عکاسی، پوستر و کاریکاتور با آثار هنرمندان کشورمان و 31 استان کشور برگزار می‌شود و منتخبی از آثار بخش بین الملل علاوه بر تهران در 20 استان کشور به نمایش در می‌آید.
ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی و بین الملل و مکمل(فیلم های مستند هنرهای تجسمی) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
ظريف و اشتون در جشنواره تجسمي فجر

كاريكاتور سياستمداران جهان در ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر امروز در موسسه صبا روي ديوار مي رود.

به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، سياستمداران مطرح جهان موضوع كاريكاتور چهره جشنواره است كه در اين بخش كاريكاتورهايي از سياستمداران مانند محمد جواد ظريف ، كاترين اشتون، باراك اوبوما، نلسون ماندلا، جان كري ، معمر قذافي و ... به نمايش گذاشته مي شود. 134 اثر از كاريكاتوريست هاي ايراني و 23 كشور به جشنواره راه يافته است كه 97 اثر در بخش كارتون موضوعي با موضوع "هنر" و 97 اثر كاريكاتور چهره با موضوع "سياستمداران مطرح جهان" است. آثاري از كاريكاتوريست هاي اتريش، تركيه، اسپانيا، بلغارستان، پرو، آلمان، روسيه، روماني، فرانسه، كوبا، جمهوري چك، صربستان، اوكراين و در جشنواره تجسمي فجر حضور دارند. در بخش ملي در رشته نقاشي با موضوع انسان معاصر 110 اثر، خوشنويسي در گرايش هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ و ثلث 254 اثر، نگارگري 166 اثر، مجسمه سازي با موضوع "راه بي انتها" 30 اثر و سراميك هنري 35 اثر براي بخش رقابتي ششمين جشنواره تجسمي فجر پذيرفته شده است. در بخش بين الملل جشنواره در رشته عكاسي با موضوع "اميد و شادي هاي زندگي" 64 اثر، تصويرسازي با موضوع "خانواده 146 اثر، پوستر با موضوع "انرژي" 54 اثر و كاريكاتور با موضوع چهره "سياستمداران مطرح جهان" و "هنر" 132 اثر در بخش رقابتي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر به نمايش گذاشته مي شود. بخش غير رقابتي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر آثار 77 هنرمند هفته آينده در فرهنگسراي نياوران آغاز مي شود.

تاريخ خبر: 1392/11/14
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
داوران خارجي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر ورك شاپ برگزار مي كنند.
داوران خارجي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر ورك شاپ برگزار مي كنند. به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، هفت هنرمند خارجي كه در روزهاي پاياني جشنواره به تهران مي آيند، ورك شاپ هاي برگزار مي كنند و نشست هايي با حضور داوران خارجي در موزه هنرهاي معاصر تهران و موسسه فرهنگي هنري صبا برگزار مي شود. "فلیپ تابوردا" و "راجر ملو" هر دو از برزیل، "محی‌تین کوراوغلو" از ترکیه، "آجیم سولاج" از آلبانی، "لیز اندرسن" از دانمارک و "خاویر برمودز" از کشور مکزیکی، "ژان گامي" از فرانسه داوران خارجی این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر هستند. فلیپ تابوردا طراح گرافیست فارغ التحصیل دانشگاه کاتولیک ریو است که سینما و عکاسی را در مدرسه بین‌المللی فیلم لندن (انگلستان)، هنرهای ارتباطی را در موسسه فن‌آوری و طراحی گرافیک را در مدرسه هنرهای تجسمی آمریکا آموخته و از سال ۱۹۹۰ در زمینه‌های فرهنگی، انتشار و ضبط موسیقی فعالیت دارد. همچنین‌ انتشار "Brazil Designs" ، چند شماره ویژه مجله آمریکایی Print، برنامه‌ریزی و دبیری جشنواره ۳۰پوستر محیط زیست و توسعه طی کنفرانس Eco برزیل. طراحی و دبیری "تصویر صدا"، پروژه گرامی‌داشت موسیقیدانان معروف برزیل از طریق هنرهای تجسمی هنرمندان معاصر و نمایشگاه اخیر "Brazil Designs" در گالری باشگاه مدیران هنری نیویورک را در کارنامه دارد. آثار تابوردا تاکنون در کتاب‌های "طرح‌های گرافیک قرن ۲۱"، "یکصد هنرمند بر‌تر گرافیک جهان" (تاشن – آلمان)، "طراحی گرافیک جهان" (انتشارات مرل انگلستان)، "کالبد‌شناسی طرح" (انتشارات راکپورت – آمریکا)، نیز ثبت شده‌اند. او همچنین تالیف خود با عنوان "طراحی گرافیک آمریکای لاتین" را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد که اولین کتاب جامع در رابطه با طراحی تاریخی و معاصر گرافیک در این منطقه است و توسط انتشارات تاشن به چاپ رسیده است. راجر ملو تصویرگر، نویسنده و فیلمنامه‌نویس در سال ۱۹۶۵ در برزیل متولد شد. او بیش از یکصد عنوان کتاب را به تصویر کشیده که بیست و دو عنوان را نیز خود به نگارش درآورده است. ملو جوایز متعددی را برای تصویرگری و نگارش دریافت کرده است. بنیاد ملی کتابهای کودکان و نوجوانان برزیل نیز علاوه بر اعطای جوایز گوناگون در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ او را به عنوان نماینده برزیل در بخش تصویرگری به جایزه بین المللی هانز کریستین اندرسون معرفی کرد که در هر دو دوره وی بین ۵ نفر بر‌تر جای گرفت. اتاق کتاب برزیل هم طی ۹ دوره جایزه جابوتی را به وی اعطاء نموده است. همچنین مجموعه آثار وی جوایز متعددی را از فرهنگستان ادبیات برزیل و انجمن نویسندگان برزیل دریافت کرده است. سه عنوان کتاب این هنرمند هم با عنوان‌های "گل‌های طرف دیگر"، "باید مراقب باشی!" و "بچه‌های جنگل مرداب" در سال ۲۰۰۷ در فهرست کتابهایی که باید هر کودک قبل از رسیدن به سن بلوغ بخواند منتشر شده توسط "Folha de São Paulo" (نشریه برزیلی) قرار گرفت.

محی‌تین کوراوغلو متولد سال ۱۹۴۸ و فارغ التحصیل رشته نقاشی دکوراتیو در سال از سال ۱۹۸۹ فعالیت خود را بعنوان کارتونیست حرفه‌ای آغاز کرد. آثار وی با عنوان "حال زمان محیط زیست است" و "حال زمان عشق است" در چندین کشور جهان از جمله ایتالیا، اسپانیا، قبرس، بلغارستان، مقدونیه و چند شهر ترکیه به نمایش درآمده است. وی برنده بیش از ۷۰ جایزه بین المللی از جمله دیپلم افتخار بیست و نهمین مسابقه بین المللی کاریکاتور آیدین دوگان – ترکیه، جشنواره بین المللی کاریکاتور "علیه تروریسم" – ایران، دوازدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور پورتو – پرتغال، همچنین مدال طلای هفدهمین جشنواره بین المللی کاریکاتور دایکاکو – کره جنوبی، چهارمین جشنواره بین المللی شبکه کاریکاتور آزاد چین، دومین جشنواره بین المللی کاریکاتور سوریه است. آجیم سولاج یکی از معروف‌ترین نقاشان آلبانی است. او تحصیلات خود را در سال ۱۹۸۵ در فرهنگستان هنر تیرانا به پایان رساند و در‌‌ همان سال همکاری خود را با نشریه سیاسی و طنز "Hosteni" آغاز کرد. این امر درهای جهان طنز را به روی هنرمند جوان گشود و واقعه‌ای مهم در شکل گیری فعالیت هنری وی گردید. همزمان وی سبک "فراواقع گرا" خود که در کارهای بعدی وی بیشتر مشاهده می‌شود را توسعه داد. برای اولین بار در سال ۱۹۹۳، آجیم آثاری که در دوره کمونیسم خلق کرده بود را در نمایشگاه انفرادی "رالی دی ریمینی" ایتالیا به نمایش گذاشت که مورد استقبال گرم عموم مواجه شد. از آن زمان در شهر ریمینی حرفه نقاشی "فراواقع گرا" و کاریکاتور خود را ادامه داد. آثار کاریکاتور این هنرمند شهرت جهانی یافته‌اند. آجیم سولاج برنده جوایز متعدد بین المللی است و آثار وی جوایز متعدد جهانی از کشورهای چین، روسیه، بلژیک، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، یونان، آمریکا، لهستان، ترکیه، آلمان، سوئد و ایران را به خود اختصاص داده‌اند. او همچنین در نمایشگاه‌های گروهی به همراه هنرمندان معروف نظیر چیریکو، بالتوس، نردروم، سندورفی، دیوید هاکنی و غیره شرکت کرده است. آثار وی تصاویر زیبای سورئال طنز و نماد وضعیت محیط و عجز در محافظت از آن است.
لیز اندرسن متولد ۱۹۵۸دانمارک، کار‌شناس ارشد زبان‌شناسی اسکاندیناوی دوره مطالعات فیلم و رسانه را با دریافت ۴ مدرک از دانشگاه کوپنهاگ گذرانده است. او در سال ۲۰۰۱ نیز تحصیل در رشته هنرهای تجسمی معاونت آموزشی دانشگاه آرهوس را به پایان برده است.
نمایندگی در خدمات بین المللی کتاب کودکان، نگارش داستان و تصویرسازی کتاب‌های مختلف در سطح ملی، تدریس ادبیات کودکان دانمارک در مرکز ادبیات کودکان دانشگاه آرهوس، ویرایش و ترجمه آزاد کتاب کودکان و برنامه ریزی نمایشگاه "تصویرگری از ایران" در دانمارک از سوابق و فعالیت‌های عمده او محسوب می‌شود. اندرسن همچنین سمت نایب رئیسی IBBY دانمارک و عضویت هیات داوران بین المللی BIBبراتیسلاوا را بر عهده داشته است. خاویر متولد مکزیکو سیتی طراحی گرافیک را در مکزیک و ایتالیا آموخته و مدرس و سخنران در کشورهای اسپانیا، کانادا، برزیل و آمریکا است. او یکی از موسسین آکادمی تجسمی تراما و از جمله برگزارکنندگان دوسالانه پوس‌تر مکزیک است. آثار او در نشریات "Line Graph"، "Print"، "Affiche" و "Idea" منتشر شده‌اند. او عضو هیئت داوری دوسالانه‌های لهستان، فنلاند، فورت کالینز (آمریکا) و بولیوی بوده و آثارش در مجموعه‌های متعدد جهانی به نمایش درآمده است. اندرسن پروژه‌های موسسه فرانسه برای آمریکای لاتین، موسسه گوته، موسسه ملی هنرهای زیبا و مجموعه الفبای سیریلی بلغارستان را نیز اجرا کرده است. "خاویر برمودز" متولد مکزیکو سیتی طراحی گرافیک را در مکزیک و ایتالیا آموخته و مدرس و سخنران در کشورهای اسپانیا، کانادا، برزیل و آمریکا است. او یکی از موسسین آکادمی تجسمی تراما و از جمله برگزارکنندگان دوسالانه پوس‌تر مکزیک است. آثار او در نشریات Line Graph"، "Print"، "Affiche و "Idea" منتشر شده‌اند برمودز عضو هیئت داوری دوسالانه‌های لهستان، فنلاند، فورت کالینز (آمریکا) و بولیوی بوده و آثارش در مجموعه‌های متعدد جهانی به نمایش درآمده است. او پروژه‌های موسسه فرانسه برای آمریکای لاتین، موسسه گوته، موسسه ملی هنرهای زیبا و مجموعه الفبای سیریلی بلغارستان را نیز اجرا کرده است. ژان گامی؛ فرانسوی. متولد اوت 1948 دوره ای کوتاه با آژانس ویوا گذراند و سپس به آژانس گامای فرانسه در سال 1973 پیوست. وی در سال 1975 دو پروژه طولانی با موضوع هایی که تا آن زمان هیچ کس در فرانسه به آنها نپرداخته بود را آغاز نمود: اول در خصوص یک بیمارستان که در سال 1967 منتشر شد و دومی "زندانیان" در خصوص زندانهای فرانسه که در سال 1976 تهیه و در سال 1983 منتشر شد. در سال 1977 و پس از حضوری چشمگیر در جشنواره بین المللی عکاسی آرل (1976) وی به آژانس ماگنوم پیوست. در سال 1984 وی اولین فیلم خود با نام "دزدان دریایی" را ساخت که نامزد دریافت جایزه "سزار" در سال 1986 برای بهترین فیلم مستند شد. پس از آن فیلم های دیگری که اغلب آنها نیز برنده جوایز شدند را ساخت و تمامی آنها از تلویزیون های فرانسه و اروپا پخش شده است. در همان سال وی چرخه سفرهای زمستانی را در کشتی های ماهیگیری آغاز و آن را تا سال 1998 ادامه داد که منجر به انتشار کتاب "در دریا" در سال 2001 گردید. وی در سال 2001 موفق به دریافت جایزه Nadar گردید. اولین سفر وی به ایران در سال 1986 رخ داد که این سفرها تا سال 1997 ادامه داشت. از جمله فیلم های ساخته وی "ژان ژاک" است که به روایت زندگی در روستا از نگاه ژان ژاک می پردازد که اشتباها" به "دیوانه روستا" معروف بود. این فیلم در سال 1987 آغاز و ساخت آن به مدت 2 سال به طول انجامید. وی در سال 1994 سومین فیلم خود با نام "مارسل ، کشیش" را در مرکز فرانسه و طی مدت چند سال ساخت. از سال 2005 وی در جستجوی لوکیشن (مکان) مناسب و فیلمبرداری "زیردریایی" مشغول است و چهار ماه را نیز در یک زیردریایی گذرانده است. کسب عنوان "نقاشی رسمی نیروی دریایی" در سال 2008 برای تصاویر و فیلم های ساخته از تجربه هاي گتمي است. در سال 2008 پس از فیلمبرداری در یک زیردریایی وی پروژه شناسایی و عکاسی را آغاز کرد که تاکنون او را از دریای قطب شمال تا اراضی آلوده چرنوبیل و فوکوشیما کشادپنده است. همزمان و برای همان پروژه وی مجموعه منظره های کوهستانی را شروع و کتاب آن را منتشر کرد که منجر به دریافت جایزه Nadar برای دومین بار (واقعه ای بسیار نادر) در سال 2010 گردید. گامي اخیرا" به منطقه قطب شمال بازگشته است.

تاريخ خبر: 1392/11/16
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز




آثار داوران خارجي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در جشنواره نمايش داده مي شود.
به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، آثار داوران خارجي جشنواره تجسمي فجر در رشته هاي عكاسي، پوستر، كاريكاتور و تصويرسازي به صورت ويدئو پروجكشن در موزه هنرهاي معاصر ترهان نمايش داده مي شود و مورد بررسي قرار مي گيرد. "فلیپ تابوردا" و "راجر ملو" هر دو از برزیل، "محی‌تین کوراوغلو" از ترکیه، "آجیم سولاج" از آلبانی، "لیز اندرسن" از دانمارک و "خاویر برمودز" از کشور مکزیکی، "ژان گامي" از فرانسه داوران خارجی این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر هستند. هفت هنرمند خارجي كه در روزهاي پاياني جشنواره به تهران مي آيند، ورك شاپ هاي برگزار مي كنند و نشست هايي با حضور داوران خارجي در موزه هنرهاي معاصر تهران و موسسه فرهنگي هنري صبا برگزار مي شود و آثار اين هنرمندان نمايش داده مي شود. ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی(نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری و مجسمه سازی)، بین الملل( عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی) و مکمل( فیلم های مستند هنرهای تجسمی) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار می شود.

تاريخ خبر: 1392/11/19
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز

هنرهاي تجسمي ظرفيت هايي براي ديپلماسي فرهنگي و هنري دارد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر پيام داد. علي جنتي؛ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين پيام نوشه است: هنر جلوه حقيقت است، حقيت نهفته در هستي كه با احساس، انديشه و خلاقيت هنرمند با زبان و بيان هنري جلوه گر مي شود. هنر، از ديرباز بخش مهمي از تمدن بشري بودن و بي ترديد تبيين جهان، با فهم هنر آسان تر و زيباتر است. نقش هنرهاي تجسمي در گسترش و تعالي فرهنگي ممتاز و متمايز است، آثار هنري هنرمندان سرزمين ما از گذشته داراي جايگاه ارزشمندي در موزه هاي معتبر بين المللي بوده و نگاه هاي مردم نقاط مختلف جهان را به خود معطوف داشته است و در سال هاي متمادي هنرمندان تجسمي در عرصه جهاني درخشيده اند. در ادامه پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آمده است: هنرمندان عرصه گسترده هنرهاي تجسمي با شناخت پيشينه و هويت فرهنگي و داشته هاي هنري ايران از يك سو و نگاه به جريان ها و تحولات هنر معاصر جهان از ديگر سو توانسته اند آثار ارزشمندي ارائه نمايند كه معرف فرهنگ و هنر اين سرزمين بوده و با تحولات فرهنگي در ساير كشورها نيز قابل سنجش و رقابت باشد. هنرهاي تجسمي با توجه به شايستگي، استعدادها و ظرفيت هايش شايسته تقدير و استفاده از قابليت آن در عرصه تعامل با ديگر كشورها و از جمله در ديپلماسي فرهنگي و هنري است . نگاه حمايتي از نظر مادي و معنوي و تقويت انجمن هاي تخصصي در رشته هاي مختلف هنرهاي تجسمي و حضور آثار فاخر هنري در مجامع بين المللي مورد نظر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي است و اميد مي رود زمينه براي فعاليت شايسته هنرمندان اين عرصه گسترده، مهيا و فراخ تر گردد. جنتي در اين پيام آورده است: جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر بستر و رويدادي است كه بخش مهمي از استعدادها و ظرفيت ها را آشكار مي سازد و با تعامل بيشتر و ارائه آثار پيشكسوتان، استادان و جوانان مي تواند فراگيرترين رويداد هنري كشور و بيش از گذشته تاثير گذار باشد. لازم مي دانم از مشاركت فعال و همراهي هنرمندان در برگزاري ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر و سعي و تلاش ارزنده معاونت امور هنري، اداره كل هنرهاي تجسمي، ستاد برگزاري جشنواره، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها و همه دست اندركارن جشنواره سپاسگزاري نموده مزيد توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

تاريخ خبر: 1392/11/19
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
فردا در فرهنگسراي نياوران، افتتاحيه بخش غير رقابتي جشنواره تجسمي فجر برگزار مي شود

افتتاحيه بخش غير رقابتي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر دوشنبه 21 بهمن ماه جاري در فرهنگسراي نياوارن برگزار مي شود. به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر ، بخش غير رقابتي ششمين جشنواره تجسمي فجر با آثار 77 هنرمند با حضور هنرمندان و مسئولان ساعت 17 روز دوشنبه 21 بهمن ماه جاري در فرهنگسراي نياوارن آغاز مي شود. آثار ابراهيم حقيقي، بيژن صيفوري، مصطفي اسداللهي، كوروش پارسانژاد، علي خورشيدپور، محمدرضا دوست محمدي، مجيد كاشاني، علي وزيريان، پريسا تشكري، سيدحسن موسي زاده،‌ سيدحميد شريفي و محمدرضا ميري در رشته پوستر با موضوع « انرژي» و آثار محمود غفوري، افشين شاهرودي، بهزاد تركي زاده، كيارنگ علايي، علي قلم سياه، محمود عبدالحسيني، محمدمهدي رحيميان، محمدابراهيم صافي، مجتبي آقايي و محمد خدادادي مترجم زاده در رشته عكاسي با موضوع « اميد و شادي هاي زندگي» در بخش غير رقابتي جشنواره حضور دارند.
كامبيز درم بخش، داوود شهيدي، جواد عليزاده، مسعود ضيايي زردخشويي، مسعود شجاعي طباطبايي، محمود آزادنيا، رفيع ضيايي، عليرضا ذاكري، احمدپوررفيع عرباني و حميدرضا مسيبي در رشته كاريكاتور و فرشيد شفيعي، سيدحسام الدين طباطبايي، سيدكمال الدين طباطبايي، مرتضي زاهدي، پژمان رحيمي زاده، زهرا هاشم پور، عطيه بزرگ سهرابي، مريم طباطبايي، محمد حقاني، رجبعلي خدايي، امير شعباني پور و ماهني تذهيبي در رشته تصويرسازي آثارشان را در بخش غير رقابتي جشنواره به نمايش مي گذارند.
در رشته نقاشي با موضوع انسان معاصر آثار رضا بانگيز، رضوان صادق زاده، محمد معمارزاده، حبيب توحيدي، جواد نوبهار، حسن روح الاميني و علي محمد شيخي، در رشته خوشنويسي آثار ازهار شركا، مجتبي سبزه، شمس الدين مرادي، صغري حسيني، علي رضاييان، جمشيد ياري شيرمرد، حسين زنوزي، رضا زدوار، سعيد قادري و عباسعلي صحافي مقدم، در رشته سراميك هنري آثار محمد مهدي انوشفر، جعفر نجيبي، اميد قجريان، مهدي مكي نژاد و رضا تايبي، در رشته مجسمه سازي آثار نادر قشقايي، نسرين زندي روان، سميه دهقان، محمد كردي، كيهان خليلي فرد، عليرضا رضايي و ندا پولاد زاده و در رشته نگارگري آثار مهين دخت سالك، امير حسين آقا ميري، حسين عصمتي و حسينعلي ماچياني به نمايش گذاشته مي شود.
ششمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر در بخش ملي(نقاشي، خوشنويسي، ‌نگارگري، سراميك هنري و مجسمه سازي)، بين الملل( عكاسي، كاريكاتور، پوستر و تصويرسازي) و مكمل( فيلم هاي مستند هنرهاي تجسمي) 14 بهمن تا چهارم اسفند ماه برگزار مي شود.
روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر

رشته عكاسي با موضوع « اميد و شادي هاي زندگي»
محمود غفوري، افشين شاهرودي، بهزاد تركي زاده، كيارنگ علايي، علي قلم سياه، محمود عبدالحسيني، محمدمهدي رحيميان، محمدابراهيم صافي، مجتبي آقايي و محمد خدادادي مترجم زاده رشته كاريكاتور كامبيز درم بخش، داوود شهيدي، جواد عليزاده، مسعود ضيايي زردخشويي، مسعود شجاعي طباطبايي، محمود آزادنيا، رفيع ضيايي، عليرضا ذاكري، احمدپوررفيع عرباني و حميدرضا مسيبي رشته تصويرسازي فرشيد شفيعي، سيدحسام الدين طباطبايي، سيدكمال الدين طباطبايي، مرتضي زاهدي، پژمان رحيمي زاده، زهرا هاشم پور، عطيه بزرگ سهرابي، مريم طباطبايي، محمد حقاني، رجبعلي خدايي، امير شعباني پور و ماهني تذهيبي

تاريخ خبر: 1392/11/20
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
پيام معاون امور هنري وزارت ارشاد به جشنواره تجسمي فجر

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آستانه آغاز بخش غير رقابتي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر به اين جشنواره پيام داد. به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر، علي مرادخاني؛ معاون امور هنري وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيام خود به جشنواره تجسمي فجر نوشته است: فرهنگ و هنر براي پيشرفت و توسعه به زمينه ها و امكانات لازم و مناسب نياز دارد و هر يك از رشته هاي هنري بنابر شاخص ها و ظرفيت هاي خاص خود مي بايست به نحو شايسته مورد حمايت و بستر سازي براي رشد و تعالي آن هنر قرار گيرد. در حوزه هنرهاي تجسمي با توجه به گستردگي عرصه و رشته هاي مختلف آن كه طيف وسيعي از گونه هاي هنري و هنرمندان فرهيخته و صاحب سبك را دربر مي گيرد، ضرورت تمهيد شرايط براي رونق و پويايي آن به ويژه از سوي مديران هنري و انجمن هاي تخصصي و صنفي در تعامل فعال با هنرمندان اين حوزه فاخر هنر بيش از پيش احساس مي شود. هنرهاي تجسمي واجد ظرفيت هاي متنوع آموزشي، نمايشگاهي و كاربردي است كه مي بايست به درستي شناسايي و براي ورود آن در زندگي و سبد مصرف عمومي مردم برنامه ريزي شود. مرادخاني در ادامه اين پيام آورده است: هنرهاي تجسمي با حضور كيفي و ارزشمند خود در جشنواره بين المللي فجر و معرفي آثار هنري و هنرمندان رشته هاي گوناگون هنرهاي تجسمي مي تواند گام هاي بلندي در جهت تحقق اهداف و پيشبرد برنامه هاي خود بردارد و آينده پراميدي را در افق ديد فعالان اين عرصه بزرگ قرار دهد. برگزاري ششمين دوره جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر حاصل همدلي و همراهي مديران محترم هنري و هنرمندان عاليقدر، هيات هاي انتخاب و داوري، همكاران دفتر هنرهاي تجسمي و ستاد و دبير جشنواره، همكاري نهادها و موسسات هنري و ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها و ساير دست اندركاران اين رويداد ارزشمند هنري است كه ضمن تقدير، توفيق و سربلندي همه عزيزان را آرزو مي نمايم. ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر از 14 بهمن ماه با بخش رقابتي جشنواره آغاز شده است و بخش غير رقابتي دوشنبه 21 بهمن ماه در فرهنگسراي نياوران افتتاح مي شود.

تاريخ خبر: 1392/11/20
 

Similar threads

بالا