[ اخبار سینما ] - اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این هنرمند سینمای ایران متولد سال 1311 بوده و در دوران کاری خود فیلمبرداری آثار برجسته ای همچون فیلم امام علی، هزار دستان، روز واقعه و ... برعهده داشته است. همچنین در کارنامه هنری خود کارگردانی سه فیلم سینمایی را نیز به چشم می خورد.
فارس: مازیار پرتو فیلمبردار و کارگردان برجسته سینمای ایران دوم بهمن ماه در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت.

مازیار پرتو یکی از سینماگران سرشناس و برجسته سینمای ایران در دو بهمن ماه در سن 81 دارفانی را وداع گفت.



مازیار پرتو پشت صحنه فیلم روز واقعه

این هنرمند سینمای ایران متولد سال 1311 بوده و در دوران کاری خود فیلمبرداری آثار برجسته ای همچون فیلم امام علی، هزار دستان، روز واقعه و ... برعهده داشته است. همچنین در کارنامه هنری خود کارگردانی سه فیلم سینمایی را نیز به چشم می خورد.

مازیار پرتو سال های پایانی عمر خود را در امریکا گذراند.




منبع:فردا نيوز
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]«مازیار پرتو» درگذشت[/h] [h=3] مازیار پرتو، فیلبردار، فیلمساز و تدوینگر سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی و در اثر بیماری قلبی درگذشت.[/h] به گزارش سينماپرس، مازیار پرتو، فیلبردار، فیلمساز و تدوینگر سینمای ایران در سن ۸۰ سالگی و در اثر بیماری قلبی درگذشت.
این هنرمند سینمای ایران متولد سال 1311 بوده و در دوران کاری خود فیلمبرداری آثار برجسته ای همچون فیلم امام علی، هزار دستان، روز واقعه و ... برعهده داشته است. همچنین در کارنامه هنری خود کارگردانی سه فیلم سینمایی را نیز به چشم می خورد.
وی سال‌های پايانی خود را در كاليفرنيا آمريكا زندگی كرد و در همان جا دارفانی را وداع گفت.
منبع:cinemapress.i
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تازه‌ترین خبرهای سینمانگار از مراحل آماده سازی فیلمهای مطرح حاضر در سی‌ودومين دوره جشنواره فیلم فجر
از پوستر «طبقه حساس» جدیدترین ساخته سینمایی کمال تبریزی با بازی رضا عطاران رونمایی شد

منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : از پوستر فیلم «طبقه حساس» جدیدترین ساخته سینمایی کمال تبریزی رونمایی شد. این فیلم برای اولین بار، در سی‌ودومين دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.


به گزارش سینمانگار، از پوستر فیلم سینمایی «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی، که در بخش سودای سیمرغ سی ودومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد، رونمایی شد.

«طبقه حساس» پانزدهمین اثر سینمایی کمال تبریزی، که مراحل پایانی آماده سازی را سپری می‌کند، اولین بار در سی‌ودومين دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد و در بخش سودای سیمرغ(مسابقه اصلی سینمای ایران) با سایر فیلمها به رقابت خواهد پرداخت. پوستر فیلم سینمایی «طبقه حساس» توسط آرش صادقی طراحی شده است.

«طبقه حساس» با فیلمنامه‌ای از پیمان قاسم خانی، داستان مردی را روایت می ‌کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می ‌کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می ‌رود، متوجه می ‌شود به اشتباه مردی غریبه ای در طبقه دیگر قبر دفن شده است.

رضا عطاران(در نقش کمال)، پانته آبهرام(در نقش زن کمال)، آزاده صمدی(در نقش مهین)، سوگل قلاتیان(در نقش زری)، عرفان ناصری(در نقش سعید)، هوتن شکیبا(در نقش حسن)، بهاره رهنما(در نقش زن محتشم)، پیمان قاسم خانی(در نقش محتشم)، بهادر مالکی(در نقش رسول)، محمد بحرانی(در نقش پرویز)، کاظم سیاحی(در نقش جلال)، لیلی فرهادپور(در نقش عمه) ایفای نقش می کنند.

اسامی عوامل سازنده فیلم سینمایی «طبقه حساس» عبارتند از:

تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار: جواد نوروزبیگی با مشارکت شرکت پوپامهر، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مریم هژیروند، انتخاب بازیگران و بازیگردان: حبیب رضایی، مجری طرح: فرشته مهدی‌زاده، دستیار تهیه: محمد سلطانی، مدیر تولید: نادر مهدی‌پور، دستیار تولید: سارا اسماعیل‌پور، منشی صحنه: ماریا میرنژاد، دستیار دوم کارگردان: مهدی لطیفی، دستیار دوم کارگردان:‌ نگار جنیدی، دستیار اول فیلمبردار‌: بهمن نادیاب، دستیاران فیلمبردار: حسین اسدی، پارسا مژد کمالی، فرهاد شکری، صدابردار: مهران ملکوتی،‌ دستیاران صدابردار: جواد فراهانی، اشکان فتاحی، طراحی گریم: سودابه خسروی، مجریان گریم: سعید سدایی، ساناز مقدم،‌ مسعود عزیزی، مدیر تدارکات: کاظم نامنی، دستیاران تدارکات:‌ آرش نجفی، مجید نامنی، مسعود ریحانی، طراح صحنه و لباس: سارا سمیعی، دستیاران صحنه و لباس : جواد فاضلی و آرزو رحیم‌آبادی، دستیار لباس: مینا سلیمی، مدیر صحنه: حامد محمدیان، فیلمبردار پشت صحنه: علی جدیدی،‌ امیر حسین نوروز بیگی، عکاس: زهرا مصفای تبریزی، جلوه‌های رایانه‌ای: بهنام خاکسار.

 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اسکار 2014؛ و معرفی نامزدهای جایزه بهترین کارگردانی

اسکار 2014؛ و معرفی نامزدهای جایزه بهترین کارگردانی

از مارتین اسکورسیزی کبیر تا دیوید او راسل، الکساندر پین، استیو مک کوئین و آلفونسو کوارون
اسکار 2014؛ و معرفی نامزدهای جایزه بهترین کارگردانی
منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : مراسم اعطای جوایز اسکار امسال روز دوم ماه مارس در هالیوود برگزار خواهد شد. در این مطلب نگاهی داریم به کارگردان هایی که در بخش بهترین کارگردانی امسال نامزد شده اند و آنچه منتقدان در مورد آنها گفته اند.



به گزارش سینمانگار، به نقل از بی بی سی، مراسم اعطای جوایز اسکار امسال روز دوم ماه مارس در هالیوود برگزار خواهد شد. در این مطلب نگاهی داریم به کارگردان هایی که در بخش بهترین کارگردانی امسال نامزد شده اند و آنچه منتقدان در مورد آنها گفته اند.



آلفونسو کوارون، 52 ساله
او با کارگردانی فیلم «جاذبه» نامزد اسکار شده است- فیلمی جذاب و مهیج با صحنه پردازیهای خیره کننده، با شرکت ساندرا بولاک و جورج کلونی در نقش دو فضانوردی که پس از وقوع یک سانحه در فضاپیمای آنها در فضا سرگردان می شوند.

سابقه در جوایز اسکار: این کارگردان مکزیکی تاکنون در بخش بهترین کارگردان برای جوایز اسکار نامزد نشده است ولی در سال 2003 به خاطر فیلم «مادر تو هم» در بخش فیلمنامه اوریجینال و در سال 2007 در بخش فیلمنامه اقتباسی و تدوین فیلم «فرزندان انسان» نامزد اسکار شده بود.

نظر منتقدان: ریچارد کورلیس در مجله تایمز می نویسد: "اگر گذشته‌ی سینما مرده است، فیلم «جاذبه» شکوه آینده سینما را به ما نشان می دهد. این فیلم در سطوح مختلف مهیج و اعجاب آور است. آلفونسو کوارون یک فیلم ساز پیشرو با افق دید وسیع است و واقعا صحنه هایی تماشایی تر از این نمی توان خلق کرد."


استیو مک کوئین، 44 ساله
او با کارگردانی فیلم «12 سال بردگی» نامزد اسکار شده است- یک داستان تاریخی و درام قوی که بر اساس خاطرات یک مرد سیاهپوست که حدود 160 سال پیش منتشر شد، نوشته شده است. سولومان نورثاپ شخصیت اصلی داستان، مرد سیاهپوست آزاد و ساکن نیویورک را ربوده و در بازار برده ها می فروشند. بازی چیتریل اجیفورو هنرپیشه انگلیسی در نقش اول این فیلم تحسین برانگیز است.

سابقه در جوایز اسکار: این کارگردان سیاهپوست بریتانیایی تاکنون در جوایز اسکار سابقه ای نداشته ولی دو فیلم بلند قبلی وی به نامهای «شرم» و «گرسنگی» در بخش بهترین فیلم جوایز بفتا نامزد شده اند.

نظر منتقدان: کالوم مارش در مجله سینمایی سایت اند ساوند می نویسد: «12 سال بردگی» جسارت استیو مک کوئین و مهم تر از آن جدیت وی به عنوان یک داستان پرداز را ثابت می کند. این فیلم به زرق و برق معمول در سینما توجهی ندارد و کیفیت تعیین کننده آن درد و خشونتی است که این داستان برای رساندن پیام خود به آن نیاز دارد."


الکساندر پین، 52 ساله
او با کارگردانی فیلم «نبراسکا» نامزد اسکار شده است- یک فیلم عاطفی و سیاه و سفید در مورد عزم پدر سالخورده ای که قصد دارد با پیمودن صدها کیلومتر یک جایزه یک میلیون دلاری را که بعدا معلوم می شود جعلی است، دریافت کند. پسر جوان وی که اعتمادی به این ماجرا ندارد ضمن شوخی کردن با پدرش تصمیم می گیرد در این سفر به او بپیوندد.

سابقه در جوایز اسکار: الکساندر پین در سال 2005 با فیلم «راههای فرعی» و در سال 2012 با فیلم «فرزندان» جایزه فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد. هر دو این فیلم ها در بخش بهترین کارگردان نیز نامزد شده بودند. وی در سال 1999 برای اولین بار به خاطر فیلمنامه فیلمی به نام «انتخابات» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

نظر منتقدان: پیتر تراورس در مجله رولینگ استون می نویسد: "فیلم «نبراسکا» یک کمدی و یا یک درام است؟ مثل خود زندگی هر دوی آنهاست. الکساندر پین با آرامش و حوصله با موضوع برخورد می کند. این یکی از آن فیلم هایی است که باید آن را به خانه برد و با آن زندگی کرد و مدت ها پس از آنکه روی قلب شما تاثیرش را گذاشت باید در مورد آن فکر کرد. این فیلم یک درام بی نقص است."


دیوید او راسل، 55 ساله
او با کارگردانی فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» نامزد اسکار شده است، که ماجرای آن همکاری دو کلاهبردار خورده پا با ماموران اف بی آی برای ردگیری و بازداشت سیاستمداران فاسد و تبهکاران ایالت نیوجرسی است.

سابقه در جوایز اسکار: دیوید او راسل طی چهار سال گذشته سه بار به عنوان بهترین کارگردان نامزد شده است. از جمله فیلم «مبارز» در سال 2011 و فیلم «دفترچه امید بخش» در سال 2013.

نظر منتقدان: پیتر برادشو در روزنامه گاردین می نویسد: "رد پای منحصر به فرد دیوید او راسل را که فضایی کمدی، پرهیاهو و حتی عصبی دارد، می توان در همه فیلم های وی از هر ژانری که باشند به خوبی احساس کرد. وی طنز شور خود را تقطیر کرده و آن را در سینما پمپاژ می کند."


مارتین اسکورسیزی، 71 ساله
او با کارگردانی فیلم «گرگ وال استریت» نامزد اسکار شده است، که ماجراهای آن براساس داستان واقعی صعود و افول یک دلال موسسات مالی در بازار بورس آمریکا نوشته شده است. این فرد در سالهای دهه 1990 از طریق کلاهبرداری به ثروت زیادی رسید و تمام پول خود را صرف خوشگذرانی کرد و در نهایت به جرم 200 میلیون دلار کلاهبرداری از مشتریان خود به زندان افتاد.

سابقه در جوایز اسکار: این هشتمین باری است که مارتین اسکورسیزی در بخش بهترین کارگردان نامزد می شود. در پنج مورد اول یعنی فیلم «گاو خشمگین» محصول سال 1981، «آخرین وسوسه مسیح» محصول سال 1989، «رفقای خوب» محصول 1991، «دارودسته های نیویورکی» محصول 2003 و «هوانورد» محصول 2005 جایزه ای به وی تعلق نگرفت. اما بالاخره در سال 2007 با فیلم «رفتگان» اولین اسکار خود را دریافت کرد و در سال 2012 نیز یک بار دیگر به خاطر فیلم «هوگو» در بخش بهترین کارگردان نامزد شد.

نظر منتقدان: رابی کولینز در روزنامه تلگراف می نویسد: "فیلمسازان بزرگ مثل بقیه ماها پیر نمی شوند و مارتین اسکورسیزی در 71 سالگی فیلمی ساخته است که می تواند هر کارگردان دیگری را که نصف او سن دارد از پا بیندازد."
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
10 بهمن و روز سینما: [h=2]همه مردم ایران ۲ روز تماشای رایگان فیلم مهمان دولت می‌شوند[/h]


مدیر طرح اکران رایگان فیلم‌های سینمایی در سینماهای کشور از اجرای این طرح در روزهای ۱۰ بهمن و نیز روز ملی سینما در تاریخ ۲۱ شهریورماه خبر داد.

به گزارش مهر، حبیب ایل‌بیگی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و مدیر طرح «سینما سلام» در مورد این طرح توضیح داد: قرار بر این شده است که 2 روز در سال را به اکران رایگان فیلم‌هایی که بر روی پرده هستند، اختصاص بدهیم و این طرح که به نام «سینما سلام» معروف شده در این 2 روز به اجرا درخواهد آمد.
وی افزود: در ابتدا قرار شد که یک‌سری از فیلم‌ها را انتخاب کرده و آنها را شامل این طرح کنیم ولی با توجه به مشکلاتی که این کار پیش می‌آورد به این نتیجه رسیدیم همه فیلم‌هایی که در تاریخ اجرای طرح «سینما سلام» روی پرده هستند برای اکران رایگان در نظر گرفته شوند.
ایل‌بیگی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه فیلم‌هایی که اکنون اکران هستند، بررسی کرده و متوجه شدیم این فیلم‌ها همگی فیلم‌های خوبی هستند و این بهترین فرصت است که در طرح رایگان دیدن آثار سینمایی همه این فیلم‌ها در نظر گرفته شوند.
وی 2 روزی را که این طرح اجرا خواهد شد روزهای 10 بهمن و 21 شهریور دانست و گفت: 10 بهمن به دلیل فرارسیدن ایام دهه فجر و روز 21 شهریور هم به دلیل اینکه روز ملی سینما نام دارد برای این طرح انتخاب شدند.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در مودر مکانیسم مالی این طرح توضیح داد: با دفاتر انجمن سینمای جوانان در کل کشور، ادارات ارشاد استان‌ها، انجمن سینماداران و انجمن تهیه‌کنندگان سینما هماهنگ کرده و مکانیسم و چگونگی پرداخت هزینه را هم حساب کرده‌ایم.
وی افزود: قرار بر این شد که قیمت بلیت برپایه قیمت هفته قبل در آن روز باشد و بلیت‌های اکران توسط ارشاد خریداری و رقم آن به حساب سینماداران واریز شود تا آنها با تهیه‌کنندگان تسویه کنند.
به نوعی مردم در این 2 روز مهمان سازمان سینمایی خواهند بود و این سازمان کل بلیت‌های اکران سینماها را خواهد خرید.
این مدیر فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا این طرح می‌تواند به بالابردن تعداد مخاطبان سینما که به یکی از معضلات سینمای ایران تبدیل شده است، کمک کند، گفت: حتما کمک می‌کند.
ما سابقه اکران فیلم‌ها با نصف قیمت در یک روز هفته را داریم که طرحی کاملا موفق است پس به طور قطع با طرح «سینما سلام» بر علاقه‌مندان به سینما افزوده خواهد شد.
به نظر ما این کار در مردم برای رفتن به سینما علاقه‌مندی ایجاد می‌کند.
وی با ذکر این جمله که این طرح در هرجای ایران که سینمایی وجود داشته باشد اجرا می‌شود، ادامه داد: همه سالن‌های سینما یعنی هم پردیس‌ها و هم سینماهای خصوصی در این طرح حضور دارند.
ایل‌بیگی در پایان سخنان خود در مورد هزینه این طرح توضیح داد: برای این کار بین 100 تا 200 میلیون تومان هزینه خواهد شد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]آغاز فصل جشنواره‌های فیلم ایران در آمریکا[/h]



فصل جشنواره‌های فیلم ایران در آمریکا آغاز شده و چهار مرکز فرهنگی معتبر آمریکا میزبان فیلم‌های مختلف ایرانی در دو ماه آینده خواهند بود.

به گزارش ایسنا، هجدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در گالری "سکلر" و "فریر" موسسه "اسمیت سونین" شهر واشنگتن دی سی از تاریخ 20 دی تا 3 اسفند فیلم‌های "روز روشن" ساخته حسین شهابی، "پرده" ساخته مشترک جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی، "لرزاننده چربی" ساخته محمد شیروانی، "پرویز" ساخته مجید برزگر و "من نگهدار جمالی وسترن می‌سازم" ساخته کامران حیدری را به نمایش می‌گذارد.
دو فیلم "سنگ صبور" ساخته عتیق رحیمی سینماگر افغان و "سینمای عدم رضایت" ساخته جمشید اکرمی را نیز در این برنامه گنجانده است.
بیستمین جشنواره فیلم‌های ایرانی موزه هنرهای زیبای بوستون نیز پنج فیلم ایرانی "روز روشن"، "لرزاننده چربی"، "پرویز"، "پرده" و "موری زن می‌خواد" ساخته بکتاش آبتین را از 27 دی تا 6 بهمن به نمایش گذاشته است.
فیلم "سینمای عدم رضایت" هم در این برنامه حضور دارد.
بیست و یکمین جشنواره فیلم‌های ایرانی، هیوستون نیز در موزه هنرهای زیبای هیوستون و دانشگاه رایس از 3 تا 12 بهمن،فیلم‌های "روز روشن" ساخته حسین شهابی، "پرده" ساخته مشترک جعفر پناهی و کامبوزیا پرتوی، "لرزاننده چربی" ساخته محمد شیروانی، "پله آخر" ساخته علی مصفا و "من نگهدار جمالی وسترن می‌سازم" ساخته کامران حیدری و نیز دو فیلم "سنگ صبور" و "سینمای عدم رضایت" را نیز در برنامه خود دارد.
بیست و چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در شیکاگو به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم‌های ایرانی در آمریکای شمالی، از تاریخ 18 بهمن تا 9 اسفند فیلم‌های "برف‌روی کاج ها" ساخته پیمان معادی، "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" ساخته روح الله حجازی، "روز روشن" ساخته حسین شهابی، "زندگی خصوصی آقا و خانم محمودی" ساخته روح الله حجازی، "پرویز" ساخته مجید برزگر و "من نگهدار جمالی وسترن می‌سازم" ساخته کامران حیدری و نیز "سینمای عدم رضایت" را در مرکز فیلم جین سیسکل شیکاگو به نمایش می‌گذارد.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شارون استون معاون رئیس جمهور ایالات متحده شد

منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : سریره طاهرافشار: "شارون استون" قرارداد بازی در درام- اکشن «مامور x» را امضاء کرد. این بازیگر در این فیلم نقش معاون رئیس جمهور آمریکا را بازی خواهد کرد



به گزارش سینمانگار، "شارون استون" قرارداد بازی در درام- اکشن «مامور x» را امضاء کرد. این بازیگر در این فیلم نقش معاون رئیس جمهور آمریکا را بازی خواهد کرد.

فیلمنامه این فیلم را "ویلیام بلیک هیرون" (فیلمنامه نویس هویت بورن) نوشته است و تولید این فیلم را TNTبرعهده دارد.

در «مامور X»، "استون" نقش "ناتالی مک کابی" اولین معاون رئیس جمهور زن ایالات متحده را ایفا خواهد کرد.

او زنی باهوش، زیبا و خونسرد است که بعد از مرگ همسرش که برای سناتوری کاندیدا شده بود، تصمیم می گیرد که راه او را ادامه دهد. بعد از درخشش های متعدد، این زن خود را در مکان نامزدان معاون ریاست جمهوری ایالات متحده می بیند. این مقام برای او وظایف محرمانه ای به همراه می آورد، از جمله حمایت از قانون اساسی در زمان بحرانی بزرگ که به کمک دستیارش "استیوارت" و تیم عملیاتی طراحی شده اش با عنوان "مامورx" صورت می گیرد.

"شارون استون" اولین بار در سطح بین الملل، با فیلم «غریزه اصلی» در سال 1992 به شهرت رسید و در سال 1996 اولین جایزه گولدن گلاب و نامزدی اسکار را برای نقش آفرینی در فیلم «کازینو» ساخته "مارتین اسکورسیزی" دریافت کرد.

در تلویزیون نیز، "استون" در فیلم شبکه HBO با عنوان «اگر این دیوارها می توانستند سخن بگویند 2» در سال 2001 خوش درخشید. این بازیگر همچنین در سریالهای «ویل و گریس»، «رُزآن» و «نظم و قانون» حضور یافت.

به گزارش سینمانگار،از "شارون استون" امسال دو فیلم «محو شدن ژیگولو» به کارگردانی "وودی آلن" و «درباره عشق چطور» را در کنار "اندی گارسیا" خواهیم دید.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چنار «عمر گل لاله» در «موج کوتاه ردیف 444» بازی خواهد کرد
امضاء قرارداد علیرضا امینی با تولگاهان سایشمان بازيگر مشهور ترکیه‌ای برای بازی در جدیدترین فیلمش + عکس

منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : علیرضا امینی برای ساخت جدیدترین فیلمش از "تولگاهان سایشمان" بازیگر مشهور ترکیه‌ای استفاده خواهد کرد.

به گزارش سینمانگار، علیرضا امینی برای ساخت جدیدترین فیلمش از "تولگاهان سایشمان" بازیگر مشهور ترکیه‌ای استفاده خواهد کرد.

علیرضا امینی با حضور در ترکیه، برای ساخت فیلم سینمایی «موج کوتاه ردیف 444» با یک کمپانی فیلمسازی این کشور به توافق رسید.

همچنین وی با امضاء قرارداد با "تولگاهان سایشمان" بازیگر مشهور ترکیه‌ای، از بازی وی در فیلم «موج کوتاه ردیف 444» بهره خواهد برد. "سایشمان" یکی از نقش‌های اصلی این فیلم را در کنار دو بازیگر مطرح ایرانی بازی خواهد کرد.
به گزارش سینمانگار، «موج کوتاه ردیف 444» نخستین تجربه همکاری "تولگاهان سایشمان" با یک کارگردان ایرانی است و آنچنان که گفته شده، وی برای بازی در این فیلم، به مدت یک ماه در ایران اقامت خواهد داشت.

مخاطبان ایرانی "تولگاهان سایشمان" را به سبب بازی اش در نقش "چنار" در سریال ترکیه‌ای «عمر گل لاله»، که از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نیز پخش شده است، می شناسند.

امضای قرارداد همکاری "تولگاهان سایشمان" برای بازی در فیلم علیرضا امینی، بازتاب گسترده ای در رسانه ها و مطبوعات ترکیه داشته است.

به گزارش سینمانگار، آخرین ساخته سینمایی علیرضا امینی تا پیش از این، «بلوک 9 خروجی 2» نام دارد، که هیات انتخاب سی‌ودومين دوره جشنواره فیلم فجر، آنرا برای حضور در بخش های مختلف این جشنواره نپذیرفت.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به اسم خودشان اعتماد و باور ندارند/ این کارها شبیه کار همان آدمی است که اسکناس 350 تومانی چاپ کرده بود تا پولدار شود!
واکنش اصغر فرهادی به مصاحبه ساختگی و جعلی هفته‌نامه متعلق به نماینده اصول‌گرای مجلس با تهیه‌کننده مشهور آمریکایی

منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : این گفت‌وگو، واکنش‌های تعجب‌برانگیزی داشت؛ به‌طوری که خوانندگان آن، به خیلی از مسایل مطرح‌شده به دیده شک و تردید نگاه کردند. به‌همین دلیل در بدو امر، برای دوری از هرگونه پیش‌داوری، با اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه «اسکار»، تماس گرفتیم و نظرات او را جویا شدیم.



به گزارش سینمانگار، گفت‌وگوی منتشر شده در یکی از هفته‌نامه‌های کشور با "هوارد گوردون"، تهیه‌کننده سریال‌های «24» و «هوملند»، بازتاب‌های متعددی داشته است.

در این گفت‌وگو به اصغر فرهادی و جایزه "اسکار"اش، فعالیت‌های خانه سینما در دوره ریاست جواد شمقدری و جعفری جلوه، نگاه تحقیر‌آمیز آمریکایی‌ها به ایران و... پرداخته شده بود.

این گفت‌وگو، واکنش‌های تعجب‌برانگیزی داشت؛ به‌طوری که خوانندگان آن، به خیلی از مسایل مطرح‌شده به دیده شک و تردید نگاه کردند. به‌همین دلیل روزنامه شرق، در بدو امر، برای دوری از هرگونه پیش‌داوری، با اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه اسکار، تماس گرفت و نظرات او را جویا شد.

فرهادی در پاسخ چنین گفت: «من در صربستان بودم که از طریق یکی از دوستان، از موضوع این مطلب منتشرشده خبردار شدم. حین خواندن مطلب، با توجه به تعارضات و تناقضاتی که در آن وجود داشت، احساس کردم نمی‌تواند واقعی باشد ولی تمایلی هم برای ورود به این بازی‌ها و حاشیه‌های زرد نداشته و ندارم. با این حال در غیاب من، روابط‌ عمومی دفتر ما در تهران، با روابط‌ عمومی فیلم‌های «جدایی... » و «گذشته» در آمریکا تماس گرفتند، ترجمه گفت‌وگو را به‌همراه اصل آن فرستادند، تا آنها در تماس با فردی که ادعا شده این مصاحبه با او انجام گرفته، به صحت و سقم این مصاحبه دسترسی پیدا کنند. صبح امروز طی ایمیلی که از طرف گروه روابط‌ عمومی در آمریکا فرستاده شد، اظهار کردند که این تهیه‌کننده آمریکایی کاملا چنین مصاحبه‌ای را تکذیب کرده و جمله‌ای که در پاسخ به صحت و سقم این مصاحبه اعلام کرده، این است: «Not true at all. It is insaine. I never had this interview.

به هیچ‌وجه واقعیت ندارد. این دیوانگی است. من هیچ‌گاه چنین مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام.»

البته پیش از دریافت این ایمیل هم ظاهرا ایشان در یکی از شبکه‌های اجتماعی این مصاحبه را تکذیب کرده بودند.

همچنین فرهادی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه این تهیه‌کننده چنین اظهاراتی را تکذیب کرده، به‌طور کلی نظرتان درباره این نوع اتفاقات چیست، گفت: «این کارها شبیه کار همان آدمی است که اسکناس 350 تومانی چاپ کرده بود تا پولدار شود! احساسم این است کسانی که این مصاحبه را تنظیم کرده‌اند، می‌توانستند همین حرف‌ها، تهمت‌ها و توهین‌ها را از زبان خودشان و به اسم خودشان همچون همیشه به‌عنوان دیدگاه و اعتقاداتشان ارایه دهند. نیازی نبود اگر به این نظرات باور دارند و برای آن مدرک و استدلال در دستشان است، آن را از زبان یک تهیه‌کننده آمریکایی و در یک مصاحبه جعلی ارایه دهند. این حاوی این نکته است که گویی به اسم خودشان اعتماد و باور ندارند و احساس می‌کنند مخاطب اگر حرف‌هایشان را از زبان یک آمریکایی بشنود، بیشتر باور می‌کند و مورد قبول واقع می‌شود تا خود ایشان.»

همچنین کارگردان فیلم «گذشته» در پاسخ به این مطلب که پیش از این هم شاهد چنین اظهارنظرهای مغرضانه‌ای در مورد شما بودیم و همیشه شما در برابر این شایعات سکوت کرده‌اید، آیا تمایل ندارید که پاسخی درخور بدهید، گفت: «اگر قرار بر پاسخ و ورود به این نوع حاشیه‌ها بود، من باید انرژی و فرصتی را که صرف کارهایم می‌کنم، به این موضوعات بی‌ارزش و توخالی اختصاص می‌دادم. بعضی از این ادعاها و تهمت‌ها نیاز به پاسخ ندارند. خواننده خود به واهی‌بودن آنها در حین خواندن پی می‌برد. آنها همچون همیشه کارشان تهمت، توهین، جعل، تحریف و تخریب بوده و خواهد بود و در این سو، کار من فیلم‌ساختن است. در پایان این زندگی از هرکدام این دوسو چه بر جای خواهد ماند؛ از آنها تخریب‌هایشان و از من فیلم‌هایم.»

کارگردان برنده اسکار درباره اینکه پاسخ‌های شما درباره شایعات می‌تواند یک‌بار برای همیشه پایان‌بخش این حواشی باشد، چنین گفت: «مطمئنم یک‌بار برای همیشه نخواهد بود و باز این تهمت و تخریب‌ها ادامه خواهد داشت، با این حال می‌توانیم این هماهنگی‌ها را انجام دهیم.»
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عکس: عیادت بازیگران و عوامل سازنده سریال خاطره انگیز «پدرسالار» از محمدعلی کشاورز
منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : تعدادی از بازیگران و عوامل مجموعه «پدرسالار» که یکی از پربیننده ترین آثار تلویزیونی اوایل دهه 70 بود، از محمدعلی کشاورز عیادت کردند.

تعدادی از بازیگران و عوامل مجموعه «پدرسالار» که یکی از پربیننده ترین آثار تلویزیونی اوایل دهه 70 بود، از محمدعلی کشاورز عیادت کردند.

محمدعلی کشاورز بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون مدتی است به دلیل بیماری در منزلش بستری است. تعدادی از بازیگران و عوامل مجموعه «پدرسالار» که یکی از پربیننده ترین آثار تلویزیونی اوایل دهه 70 بود، از این بازیگر عیادت کردند.
در این دیدار محمود پاک نیت، حمید شنگله، سیامک اطلسی، کمند امیرسلیمانی، فرحناز منافی ظاهر و اکرم محمدی بازیگران این مجموعه حضور داشتند.

همچنین اکبرخواجوی کارگردان، علی اکبر محلوجیان نویسنده و هوشنگ بنایی تصویربردار، و سید جواد سیدی نیز در این دیدار صمیمی حضور داشتند.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]فرید: بهداد از گزینه‌های «کوروش کبیر» است/ «بی‌تابی بیتا» با سه مورد اصلاحی هفته بعد به شبکه خانگی می‌رود[/h] [h=3] مهرداد فرید گفت:سه مورد اصلاح از طرف وزارت ارشاد به فیلم سینمایی«بی تابی بیتا» برای پخش در نمایش خانگی تحمیل شد و من این اصلاحات را اعمال کردم ،به این خاطر که خیلی دوست داشتم مردم این فیلم را ببینند.[/h] به گزارش خبرنگار سینماپرس فیلم سینمایی«بی تابی بیتا» به کارگردانی مهرداد فرید که قرار بود در شبکه نمایش خانگی پخش شود به منظور انجام اصلاحات پخش چند روزی به تعویق افتاده است.
مهرداد فرید کارگردان این فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: فیلم سینمایی«بی‌تابی بیتا» در اختیار شرکت فیلمسازان جوان است و طبق برنامه هایی که این شرکت به من اعلام کرده است ،این فیلم باید ظرف 10 روز آینده به بازار بیایید.اگر زمان انتشار در بازار کمی عقب و جلو شود جزو سیاست های آن شرکت است و من در این زمینه دخیل نیستم.
وی افزود: سه مورد اصلاح از طرف وزارت ارشاد به فیلم سینمایی«بی تابی بیتا» برای پخش در نمایش خانگی تحمیل شد و من این اصلاحات را اعمال کردم ،به این خاطر که خیلی دوست داشتم مردم این فیلم را ببینند.
فرید ادامه داد: در حال حاضر در حال انجام مراحل مقدماتی و پیش تولید پروژه «کوروش زنده است» هستم و پس از اتمام نگارش فیلمنامه و گرفتن پروانه ساخت ،پیش تولید را شروع کردیم و هنوز با هیچ کس قرار داد نبسته ایم.امیدوارم زودتر بتوانیم پیشرفت کنیم و به سمت تولید برویم.
فرید اظهاد داشت:قصد و نیت من این است که در اواخر سال92 فیلم سینمایی«کوروش زنده است» را تولید کنیم ولی این به تکمیل شرایطمان بستگی دارد.
وی تصریح کرد: فیلم سینمایی«کوروش زنده است» عکس تصوری که از آن می رود قصه معاصر است و شخصیت اصلی داستان مردی است به اسم کوروش که در تهران زندگی می کند.جرقه شکل گیری فیلمنامه این است که اگر کوروش کبیر الان در تهران زندگی می کرد چه روز و حالی داشت، و این جرقه من را بر این داشت تا این فیلمنامه را بنویسم و برای ساخت آماده کنم.فیلم این پرسش را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که آیا اگر کوروش زنده بود در شرایط امروز می‌توانست همان شکوه و جلال را حفظ کند یا مثل همه ما در این شرایط حل می‌شد؟
فرید عنوان کرد :بازیگر خاصی برای این فیلم در نظر گرفته ام اما چون هنوز با او قرارداد امضا نکرده ام نمی توانم نامی از او ببرم.
تاکنون حضور بایرام فضلی به عنوان مدیر فیلمبرداری در پروژه قطعی است.با توجه به حضور حامد بهداد در «بی تابی بیتا» و علاقه فرید به این بازیگر گفته می شود حامد بهداد یکی از گزینه های اصلی او برای نقش کورش است.
سرویس تولیدونمایش
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]لغو تصویربرداری «پایتخت ۳» در ترکیه[/h] [h=3] تهیه‌کننده« پایتخت ۳» گفت: از تصویربرداری بخش خارجی در ترکیه صرف نظر کردیم و به احتمال زیاد لوکیشن‌ها را در ایران طراحی می‌کنیم تا کار در زمان تعیین شده به پخش برسد.[/h] به گزارش سینماپرس به نقل از تسنیم الهام غفوری تهیه‌کننده «پایتخت 3» از بازدید مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما از مراحل ساخت این سریال در شیرخوارگاه شمال خبر داد و گفت: فرجی در سفر به شمال از جزییات مراحل ساخت و تولید این مجموعه نوروزی در جریان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تا دو هفته دیگر کار تصویربرداری شمال کشور تمام می‌شود، افزود: تا 22 بهمن ماه و پایان قسمت ششم در شمال کشور خواهیم بود و در ادامه کار را در تهران دنبال می‌کنیم.

غفوری با اشاره به دلیل اینکه کار تولید سری جدید «پایتخت» را کمی دیرتر از سال‌های گذشته آغاز کردیم، یادآور شد: احتمالا ضبط تصاویر در ایام عید نوروز نیز پیگیری شود.

تهیه‌کننده «پایتخت 3» از منتفی شدن سفر گروه تولید به کشور ترکیه خبر داد و گفت: از تصویربرداری بخش خارجی در ترکیه صرف نظر کردیم و به احتمال زیاد لوکیشن‌ها را در ایران طراحی می‌کنیم تا کار در زمان تعیین شده به پخش برسد.

وی از تغییر دیگری در این مجموعه یاد کرد و افزود: ارسطو نیز همانند سالهای گذشته کامیون خود را دارد اما با این تفاوت که کامیون ارسطو را نیز عوض کردیم و تغییر داده‌ایم.


سرویس سایررسانه ها
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]دختر محجبه‌ای در قامت یک خون‌آشام![/h] [h=3] با نمایش فیلمی از آنا لیلی امیرپور داستانی حیله‌گرانه و خون آشامی در دنیا خیالی ایران در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد.[/h] به گزارش سینماپرس به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «دختری تنها در شب پیاده به خانه می‌رود» رمانس زنانه خون آشامی از خاورمیانه اولین فیلم بلند آنا لیلی امیرپور است که تلاش کرده است شبیه زیرشاخه‌ای از ژانر عامه‌پسند خون آشامی استانداردهای این ژانر را هم حفظ کند.
«دختری تنها در شب پیاده به خانه می رود» در دنیای خیالی ایران می‌گذرد. این کارگردان و نویسنده ایرانی-آمریکایی با استفاده از عناصر نئو نوآر و حتی اسپاگتی وسترن و ترکیب آنها در عین حال قصد دارد سیاست های جنسیتی معاصر را نقد کند.
کارگردان در این فیلم از شات‌های طولانی برای ارایه چهره با حجاب قهرمانش به نام «نوسفرتا» در عبور از خیابان‌ها به دنبال خون استفاده کند و او را در فضای بیابان‌مانند شب عبور دهد.
این داستان در شهری به نام بد سیتی (شهر بد) می گذرد؛ شهری بی قانون که ظاهرا در ایران واقع است اما در مسیری صنعتی و سوخته و با جعبه‌هایی که عناوینی از حومه شهر را بر خود دارد، تصویر می شود.
این فیلم که در کالیفرنیا فیلمبرداری شده به نوعی اشاراتی به فیلم «شهر گناه» فرانک جی میلر دارد و کارگردانش تلاش دارد به نوعی با این فیلم یادآور کتاب‌های مصور هم باشد و این عناصر را به صورتی سرزده وارد فضایی کند که دربردارنده فرهنگ سنتی ایرانی است.
یک مرد جوان ایرانی به نام آرش که خودش را جیمز دین ایرانی می‌نامد در قالب پانکی جوان با ماشین اسپرت و رویاهای شبیه «شهر گناه» نیز در فیلم حضور دارد. سعید یک زن‌ستیز و از دیگر شخصیت‌های این فیلم است.
این فیلم 105 دقیقه‌ای به زبان فارسی تهیه شده و بیشتر گروه ساخت آن آمریکایی هستند. در میان تهیه‌کنندگان ویژه این فیلم نام الیجا وود، دانیل نوا و جاش والز نیز به چشم می‌خورد که کارشان را بر ساخت فیلم‌های ترسناک متمرکز کرده‌اند.
در سی امین دوره جشنواره ساندنس یک فیلم دیگر ایرانی به نام «سپیده» نیز با هدف زیر سوال بردن فرهنگ حاکم بر ایران در سرنوشت زنان، هفته پیش به نمایش درآمد.
آنا لیلی امیرپور نویسنده «یک خودکشی کوچولو» نویسنده و کارگردانی است که با ساخت فیلمی به همین نام در سال 2012 برای اولین بار راهی جشنواره ساندنس شد. «عشق واقعی» در سال 2010 و «احساس حماقت می‌کنم» در سال 2012 دیگر فیلم‌های کوتاه وی بودند. او ساکن لس آنجلس است.
به گزارش مهر، این نخستین‌بار نیست که دشمنان ایران و اسلام در قالب آثار سینمایی به ارائه چهره‌های تاریک و غیرواقعی از اسلام و ایران می‌پردازند. این توهین‌ها و افتراها گاهدر قالب توهین به اسلام و شخصیت‌های اسلامی و دینی و گاه در قالب توهین به شخصیت‌های ملی ایران بروز پیدا کرده است.






سرویس سایررسانه ها
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]مردم در روز سینما سلام ۱۷ اثر را رایگان تماشا می‌کنند [/h]



مدیر کمیته سینما سلام گفت که مردم در روز سینما سلام در ۱۰ بهمن ماه می‌توانند به تماشای ۱۷ فیلم سینمایی در حال اکران بنشینند.


به گزارش ایرنا، حبیب ایل بیگی 6 بهمن در نشست خبری سینما سلام که در محل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد، افزود: طرح سینما سلام به منظور فرهنگسازی برای سینما رفتن مردم اجرا می‌شود و امروز کشور نیازمند برگزاری چنین طرح هایی است.
وی ادامه داد: در جلسه ای که با کانون پخش کنندگان، انجمن سینماداران و خانه سینما داشتیم این طرح بررسی و در نهایت با اجرای ان موافقت شد.
مدیر کمیته سینما سلام توضیح داد: این طرح با بودجه سازمان سینمایی به عنوان هدیه ای به مردم در ایام جشن انقلاب در 10 بهمن برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه این طرح روز 21 شهریورماه مصادف با روز ملی سینما نیز به اجرا در خواهد آمد.
ایل بیگی یادآور شد: در روزهایی که سینماها آماده میزبانی جشنواره فیلم فجر هستند، با همکاری های انجام شده با مسئولان فنی جشنواره و سینماداران، بستر اجرای طرح سینما سلام ایجاد و در نهایت روز پنجشنبه 10 بهمن ماه به عنوان یک روز تعطیل برای مردم برای حضور رایگان در سینماها انتخاب شد.
وی گفت: هم اکنون اکران 17 اثر سینمایی در سینماهای کشور ادامه دارد که از جمله آنها می‌توان به فیلم های خسته نباشید، سر به مهر، جیب بر خیابان جنوبی، عملیات مهد کودک، استرداد، آسمان زرد کم عمق، روز روشن، برلین منفی هفت و اکباتان اشاره کرد.
در همه این فیلم ها تنوع دیده می‌شود و این طرح به نوعی کمک به فیلم هایی است که در آخرین روزهای اکران قرار دارند.
مدیر کمیته سینما سلام افزود: با هماهنگی پخش کنندگان و سینماداران مقرر شده میانگین فروش روز پنجشنبه سینما به سینماداران و صاحبان فیلم پرداخت شود که این بودجه از سوی سازمان سینمایی تامین خواهد شد.
ایل بیگی تاکید کرد: ما سعی کردیم از این فرصت طلایی برای پرسیدن نظر مردم درباره سینمای ایران نیز استفاده کنیم از این رو نظرسنجی هایی در اختیار مخاطبان در روز 10 بهمن ماه قرار خواهد گرفت که از سوی مرکز مطالعات و توسعه دانش فعالیت های سینمایی طراحی شده و از طریق دست اندرکاران انجمن سینمای جوان در استان های مختلف اجرا می‌شود.
مدیر کمیته سینما سلام اظهار امیدواری کرد که مردم در روز پنجشنبه 10 بهمن ماه با حضور در سینماهای تازه تاسیس، از امکانات این سینماها استفاده کرده و در دیگر ایام سال نیز از این سالن ها استفاده کنند.
ایل بیگی با یادآوری اینکه در برخی استان ها، سالن سینمایی مناسبی وجود ندارد گفت که بعد از استان تهران، استان های خراسان رضوی با 13 سالن، فارس از 11 سالن، خوزستان با 10 سالن و آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان اصفهان با 9 سالن، بیشتر سینماهای کشور و استان های خراسان شمالی، کهکیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان و زنجان نیز با 1 سالن، کمترین سالن های سینمایی کشور را در اختیار دارند.
وی ادامه داد: طرح سینما سلام به فیلم های سینمایی آسیب نمی‌زند و این طرح پس از موافقت انجمن سینماداران و پخش کنندگان به اجرا خواهد رسید.
چنین طرح هایی باید به اجرا برسد و سپس بازخوردهای آن را دریافت کنیم از این رو پیش از برپایی این طرح نمی‌توانیم بگوییم که طرح سینما سلام خیلی خوب است.
رییس انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه از تلویزیون درخواست کرد که به وجه معرفی فیلم های سینمایی بخصوص در هنگام تولید توجه بیشتری داشته باشد.
این مهم در فرانسه انجام می‌شود و تبلیغات به گونه ای است که مردم چنانچه تماشای یک اثر سینمایی را از دست بدهند احساس شرم می‌کنند.
ایل بیگی از اینکه دست اندرکاران تلویزیون، از عنوان فیلم سینمایی برای فیلم های ویدیویی و تله فیلم ها استفاده می‌کنند انتقاد کرد و گفت: تلویزیون آدرس غلط به مردم می‌دهد و تله فیلم ها را به عنوان فیلم سینمایی معرفی می‌کند درصورتی که تعریف سینما با تلویزیون فرق دارد.
وی تاکید کرد: بهتر است برای صیانت از سینما در کنار فیلم های تلویزیونی از عنوان سینمایی استفاده نکنیم.
البته در سال های اخیر فیلم هایی در سینما ساخته شد که فاصله اندکی با آثار تلویزیونی داشت در صورتی که فیلم سینمایی باید با آثار تلویزیونی متفاوت باشد.
رسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی نیز در ادامه از ساخت تیزر طرح سینما سلام از سوی سیف الله صمدیان خبر داد.
به گفته وی در مراسمی که روز چهارشنبه 9 بهمن ماه در سازمان سینمایی برگزار می‌شود، از 14 سینماساز برتر تقدیر خواهد شد.
مردم در روز 10 بهمن ماه می‌توانند به صورت رایگان به سینما بروند و آثار مورد نظر خودشان را تماشا کنند.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مطالب ویژه پایان سال مسیحی و ایام کریسمس/1
از پیتر اوتول سالخورده و کهنه‌کار تا راجر ایبرت منتقد، جیمز گاندولفینی میانسال و البته پل واکر جوان/ گزارشی از سینماگرانی که در سال 2013 چشم از جهان فرو بستند
منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : سینمای جهان در سال 2013 همچون هر سال تعدادی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین فعالان خود را در عرصه‌های گوناگون از دست داد؛ از "راجر ایبرت" و "پیتر اوتول" سالخورده و کهنه‌کار تا "پل واکر" جوان و جویای نام. در فاصله چند روز مانده به پایان سال 2013 میلادی نگاهی خواهیم انداخت به مهمترین و سرشناس‌ترین چهره‌های سینمایی که در سال جاری دار فانی را وداع گفتند.
به گزارش سینمانگار، سینمای جهان در سال 2013 همچون هر سال تعدادی از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین فعالان خود را در عرصه‌های گوناگون از دست داد؛ از "راجر ایبرت" و "پیتر اوتول" سالخورده و کهنه‌کار تا "پل واکر" جوان و جویای نام.

در فاصله چند روز مانده به پایان سال 2013 میلادی نگاهی خواهیم انداخت به مهمترین و سرشناس‌ترین چهره‌های سینمایی که در سال جاری دار فانی را وداع گفتند.


** مایکل وینر

کارگردان انگلیسی که سابقه ساخت 30 فیلم از جمله همکاری با "مارلون براندو"،‌ بازیگر افسانه‌ای سینمای آمریکا را در کارنامه داشت، روز 21 ژانویه پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری در خانه‌اش در جنوب لندن درگذشت. "وینر" در سال 1971 اولین فیلم خود را در هالیوود به نام «مرد قانون» با بازی "برت لنکستر" و "رابرت دوال" تجربه کرد و سال پس از آن فیلم «شب‌روها» را با بازی "مارلون براندو" کارگردانی کرد‌. اما بیشتر شهرت خود را با کارگردانی فیلم‌های «آرزوی مرگ» به دست آورد که به ترتیب در سال‌های 1974،‌ 1982 و 1985 ساخته شدند. "وینر" در طول زندگی هنری خود بیش از 30 فیلم را کارگردانی کرد و در 20 سال گذشته به عنوان منتقد در روزنامه «ساندی تایمز» قلم می‌زد.


** راجر ایبرت

منتقد سرشناس آمریکایی که حضور فعالی در عرصه‌ نقد آثار تلویزیونی و سینمایی داشت، پس از نزاع با بیماری سرطان غده تیروئید در روز چهارم آوریل 2013 و در سن 70 سالگی بدرود حیات گفت. "ایبرت" نخستین فردی بود که جایزه‌ی «پولیتزر» را برای نقد فیلم از آن خود کرد. او منتقد شناخته شده‌ای بود که با آثار ماندگار "فدریکو فلینی" و "اورسن ولز" بزرگ شد. "ایبرت" فیلم «همشهری کین» را مهم‌ترین، اما نه بهترین فیلم تاریخ سینما می‌دانست. "ایبرت" در طول عمر حرفه‌ای خود بیش از 15 کتاب با موضوعات مختلف از جمله نقد آثار "مارتین اسکورسیزی" به نگارش درآورد که «بیدار در تاریکی» از معروفترین آنهاست. کتاب دوم دربردارنده‌ مجموعه‌ای از نقدهای منفی او محسوب می‌شود.


** ری هری هاوزن

از پیشگامان عرصه جلوه‌های ویژه در سینمای آمریکا روز هفتم می 2013 و در سن 92 سالگی درگذشت. این استاد جلوه‌های بصری هالیوود در فیلم‌هایی چون «جیسون و آرگونات‌ها» و «نبرد تایتا‌ن‌ها» مدل‌های خود را با دست‌ ساخت و سپس با فیلم‌برداری فریم به فریم توانسته بود بهترین و زنده‌ترین سکانس‌های انیمیشنی را در سینما رقم بزند. "هری هاوزن" منبع الهام بسیاری از کارگردانان سرشناس هالیوود چون "جیمز کامرون"، "استیون اسپیلبرگ" و "پیتر جکسون" بوده است.


** جیمز گاندولفینی

بازیگر مشهور سینما و تلویزیون آمریکا و ایفاگر نقش‌هایی در «30 دقیقه‌ بامداد» و «خانواده سوپرانوس» در 19 ژوئن بر اثر حمله قلبی در سن 51 سالگی درگذشت. "گاندولفینی" متولد 1961 در فاصله سال‌های 1997 تا 2007 با بازی در مجموعه تلویزیونی «خانواده سوپرانوس» در نقش رییس یک باند تبهکار مافیایی شش‌بار نامزد دریافت جایزه امی بهترین بازیگر مرد شد که سه‌بار موفق به کسب این جایزه شد. وی طی سال‌های حضور در دنیای سینما در فیلم‌های زیادی حضور یافت که از آن جمله می‌توان به «مردی که آنجا نبود»، «گروگانگیری در پلهام»، «به ریلیز خوش آمدید»، «آنها را به آرامی بکش» و «برت واندرسون شگفت‌انگیز» اشاره کرد.



** ری دالبی

مهندس نابغه‌ صدا و مخترع سیستم با کیفیت "دالبی اِن. آر" (سیستم کاهش نویز صدا) و همچنین رییس و موسس لابراتوارهای دالبی روز دوازدهم سپتامبر 2013 در سن سن 80 سالگی در خانه‌اش واقع در سانفرانسیسکو آمریکا درگذشت. "دالبی" به سبب نقش قابل ملاحظه‌اش در پیشبرد صدا در سینما، جوایز متعددی را از رویداد‌های مهم سینمایی مانند جشنواره‌های کن و برلین، جوایز اسکار و امی گرفت. همچنین کسب مدال "ادیسون" و مدال ملی فناوری آمریکا، از دیگر افتخارات او محسوب می‌شود. "ری دالبی" مالک بیش از 50 حق امتیاز محصولات آمریکایی است و در سال 2012 میزان دارایی او 4 / 2 میلیارد دلار تخمین زده شد.


** پل واکر

بازیگر مجموعه فیلم‌های اکشن «سریع و خشن» روز سی‌ام نوامبر در یک تصادف رانندگی در کالیفرنیا در سن 40 سالگی درگذشت. "واکر" نقش‌آفرینی در فیلم‌های «سریع و خشن» را از سال 2001 آغاز کرد و در تمامی شش قسمت از این فیلم پرفروش مقابل دوربین رفت. وی در حالی‌ که عازم یک مراسم خیریه با دوستش بود، دچار سانحه رانندگی شد و پلیس ماشین آنها را در حالی که در آتش می‌سوخت پیدا کرد و مرگ دو سرنشین آن تایید شد. "پل واکر" برای نقش‌آفرینی در پنج قسمت از شش قسمت فیلم‌های اکشن و هیجانی «سریع و خشن» به محبوبیت فراوانی دست یافته بود و از او به عنوان نماد مسابقات رانندگی در خیابان یاد می‌شود. فیلم «ساعت‌ها» آخرین نقش‌آفرینی "واکر" که درباره توفان کاترینا است از 13 دسامبر اکران خواهد شد و فیلم «خانه‌های آجری» که در مراحل نهایی تولید قرار است نیز سال آینده میلادی اکران می‌شود.


** پیتر اوتول

بازیگر هالیوودی و معروف فیلم «لاورنس عربستان» روز چهاردهم دسامبر در سن 81 سالگی در بیمارستان ولینگتون لندن درگذشت. وی که هشت نامزدی اسکار و کسب سه جایزه‌ گلدن گلوب از جمله افتخارات سینمایی اوست، پس از یک بیماری طولانی دار فانی را وداع گفت. "اوتول" 50 سال پیش با بازی در فیلم «لاورنس عربستان» به اوج شهرت رسید؛ فیلمی که هفت جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای "دیوید لین" به ارمغان آورد. جایزه‌ اسکار افتخاری 20 سال پس از آخرین نامزدی اسکار برای فیلم «سال مورد علاقه‌ی من» به او رسید. زمانیکه احتمال اینکه "اوتول" بتواند دوباره نامزد جایزه اسکار شود بسیار کم بود. وی در سال 2006 آخرین نامزدی اسکار را نیز برای بازی در فیلم «ونوس» کسب کرد، اما متاسفانه دوباره نتوانست جایزه اسکار را کسب کند و جایزه به "فارست ویتاکر" برای فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند» رسید. اما "اوتول" همچنان به خاطر دریافت اسکار افتخاری در هالیوود مورد احترام است. از افتخارات سینمایی "پیتر اوتول" می‌توان به جایزه بافتا در سال 1963، چهار جایزه‌ی دیوید دوناتلو معروف به اسکار سینمای ایتالیا و سه جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.


** جوآن فونتین

بازیگر فیلم‌های «ربکا» و «سوءظن» به کارگردانی "آلفرد هیچکاک" روز پانزدهم دسامبر در سن 96 سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت. "فونتین" در اوایل دهه 1940 با نقش‌آفرینی‌های به‌یاد‌ماندنی در دو فیلم "آلفرد هیچکاک" «سوءظن» (1941) - که به خاطر آن برنده اسکار شد - و «ربکا» (1940) که اولین نامزدی اسکار را برایش به همراه داشت، جایگاه یک ستاره را پیدا کرد و برای بازی در فیلم «دختر وفادار» (1943) برای سومین بار نامزد اسکار شد. حضور در نقش قهرمان فیلم «جین ایر» (1944) در مقابل "اورسن ولز"، بازی در تریلر رمانتیک «ماجرای سپتامبر» (1950) روبروی "جوزف کاتن"، بازی در فیلم تاریخی «آیوانهو» (1952) با "رابرت تیلور" و حضور در نقش زنی اشرافی در فیلم «جزیره‌ای در خورشید» (1957) مقابل "هری بلافونته"، از دیگر فعالیت‌های سینمایی درخور توجه "فونتین" است.


** جیم کلی

هنرمند رزمی‌کار و همبازی "بروس‌ لی" در فیلم «اژدها وارد می‌شود» در سن 67 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. وی سابقه حضور در بسیاری از فیلم‌های رزمی در دهه 70 میلادی را داشت که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به «جونز کمربند سیاه»، «سه راه سخت» و «سامورایی سیاه» اشاره کرد، اما پس از آن حرفه بازیگری را رها کرد و به صورت حرفه‌ای به ورزش تنیس پرداخت. وی در سال 1971 چهار جایزه اصلی هنرهای رزمی را به صورت پیاپی دریافت کرد و به ستاره‌ای در دنیا کاراته مبدل شد. در سال 1973 تهیه‌کننده‌ای به نام "فود ونتروپ" او را برای نقشی کوتاه در فیلم «اژدها وارد می‌شود» انتخاب کرد و بدین ترتیب وی پا به عرصه سینما گذاشت.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اتفاقی که عصبانیت و ناراحتی شدید کارگردان صاحب سبک را سبب شد
لو رفتن فیلمنامه، کوئنتین تارانتینو را از ساخت فیلم وسترن جدیدش منصرف کرد
منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : کوئنتین تارانتینو،‌ کارگردان برنده اسکار، اعلام کرده است که از ساخت فیلم تازه اش منصرف شده، چون فیلمنامه اش به دست کارگزاران هالیوودی افتاده است.


به گزارش سینمانگار، به نقل از بی بی سی، "کوئنتین تارانتینو"،‌ کارگردان برنده اسکار، اعلام کرده است که از ساخت فیلم تازه اش منصرف شده، چون فیلمنامه اش به دست کارگزاران هالیوودی افتاده است.

"تارانتینو" گفت زمانی از لو رفتن متن فیلمنامه وسترن به هالیوود باخبر شده که کارگزارهای مختلف به دفتر کارش زنگ زدند و بازیگران زیر پوشش خود را برای بازی در نقش های فیلم پیشنهاد دادند.

"تارانتینو" که با وبسایت سینمایی ددلاین گفتگو می کرد، گفت که فیلمنامه اش (با عنوان Hateful Eight) را فقط به شش نفر داده بوده است.

او گفت که "خیلی خیلی ناراحت" است.

"تارانتینو" که برای فیلم «جانگو آزادشده» اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال را در سال گذشته برد، گفت:‌ "من نسخه اول فیلمنامه را تمام کرده بودم و تصمیم نداشتم تا زمستان سال بعد فیلمبرداری را شروع کنم."

این کارگردان 50 ساله گفته است که تصمیم دارد فیلمنامه را به شکل کتاب منتشر کند و بعد از چند سال، دوباره به ساخت فیلم آن فکر کند.

"تارانتینو" گفته است که این فیلمنامه را به سه بازیگر از جمله "تیم راث" داده است که در دو فیلم اولش،‌ «سگهای انباری» و «پالپ فیکشن»، بازی کرده بود.

او گفت:‌ "می دانم که تیم راث این کار را نکرده. یکی دیگر از بازیگرها فیلمنامه را به کارگزارش داده بوده که بخواند، و حالا آن کارگزار فیلمنامه را به دست همه آدم های هالیوود رسانده."

نوامبر سال گذشته، خود "تارانتینو" خبر پروژه تازه اش را در شوی تلویزیونی جی لنو اعلام کرده بود.

او حالا گفته است: "من کتابش را منتشر می کنم. کارم با آن تمام شده. می روم سراغ کار بعدی." ولی در عین حال گفت که ممکن است کلا نظرش عوض شود.

"اگر منبع الهامم به من زنگ بزند که این کار را بکنم، این کار را می کنم."

«جانگو آزاد شده» پرفروش ترین فیلم تارانتینوست که در سراسر جهان 425 میلیون دلار فروخت و نامزد 5 جایزه اسکار شد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]سینماگران ترکیه از تعامل با ایران استقبال می‌کنند :[/h]


کارگردان فیلم سینمایی موج کوتاه ردیف ۴۴۴ گفت: توافق برای حضور یکی از بازیگران ترکیه ای در این اثر سینمایی، به تعامل سینمای ایران با دیگر کشورها از جمله ترکیه کمک می‌کند و سینماگران این کشور از این مهم استقبال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا امینی افزود: سوژه فیلم موج کوتاه ردیف 444 به گونه ای است که باید از یک بازیگر خارجی زبان استفاده می‌کردیم.
وی یادآور شد: با توجه به این ساختار ترجیح دادم از بازیگری استفاده کنم که این ویژگی را دارد از این رو تولگان هان سایشمان برای بازی در این اثر سینمایی انتخاب شد.

کارگردان فیلم سینمایی موج کوتاه ردیف 444 ادامه داد: این اثر سینمایی روایت دو نفر است که روی یک سکوی نفتی گیر می‌کنند و زبان همدیگر را نمی‌فهمند.
امینی با اشاره به استقبال اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ترکیه از همکاری مشترک یک بازیگر ترکیه ای با پروژه سینمایی موج کوتاه ردیف 444 توضیح داد: این اتحادیه مشتاقانه به دنبال ایجاد تعامل میان سینمای ترکیه و ایران است و در زمان عقد قرارداد با تولگان هان سایشمان، این استقبال به وضوح دیده شد.
وی با اشاره به تاکید مدیریت فرهنگی کشور به تعامل سینمای ایران با دیگر کشورها و پیگیری این سیاست از سوی سازمان سینمایی گفت: حضور یک بازیگر ترکیه ای در یک اثر ایرانی می‌تواند آغازی بر این راه باشد و امیدوارم این اقدام زمینه ساز تعامل موثر سینمای ایران با کشورهای همسایه باشد.
کارگردان فیلم بلوک 9 خروجی 2 با اشاره به پیشرفت ترکیه در زمینه سریال سازی و پخش این آثار از کشورهای متعدد توضیح داد: دست اندرکاران فرهنگی این کشور به دنبال پیشرفت در عرصه سینما هستند و در عین حال آنان علاقه خاصی به فرهنگ مردم کشور ما دارند.
امینی با یادآوری اینکه به عنوان نماینده ایران به ترکیه رفتم ادامه داد: بازتاب حضور یک بازیگر ترکیه ای در یک فیلم سینمایی ایرانی بسیار گسترده بود تا جایی که بسیاری از رسانه های کشورهای مختلف به این موضوع پرداختند که این مهم می‌تواند به تعامل بیشتر سینمای ایران با دیگر کشورها کمک کند.
وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت های معنوی سازمان سینمایی و رسانه ها، روند افزایش تعامل سینمای ایران با دیگر کشورها ادامه یابد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
درباره حضور اهالي تئاتر در سينما و گاهي هم برعكس [h=2]رفت‌وآمد فرهنگی[/h]



۱- از وقتی خاک صحنه‌خورده‌ها اعتبار و شهرت‌شان را به شبه بازیگرهای تلویزیونی باختند و آنکه بیشتر لابه‌لای کلوزآپ‌ها و رنگ و لعاب جعبه جادو و پرده سینما به چشم آمد ره صد ساله بازیگر شدن را یک‌شبه پیمود، جماعت تئاتری فهمید روزگار را باید به‌گونه‌ای دیگر بگذراند.

در دهه 40هر چند صحنه رونق داشت اما پای ثابت‌هایش سراغی هم از دنیای تصویر می‌گرفتند و جالب اینکه در این مهمانی برگ برنده نزد آنهایی بود که بازیگران تئاتر را مهمان ساخته‌هایشان می‌کردند. درخشش گروهی از بهترین‌های تئاتر در ساخته همیشه تحسین‌شده داریوش مهرجویی در اواخر این دهه را می‌توان جدی‌ترین آغاز برای این میزبانی از اهالی صحنه در سینما قلمداد کرد؛ «گاو» با تئاتری‌های شناخته‌شده‌ای چون عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جعفر والی، پرویز فنی‌زاده و... ثابت کرد اهالی تئاتر شاید سوپراستار نباشند اما به‌معنای واقعی بازیگرند.
2- البته حضور بازیگران تئاتر در سینما و تلویزیون در تمام این سال‌ها ادامه داشته و چنان مؤثر و جدی بوده است که نمی‌توان سینما و تلویزیون ایران را بدون حضور امثال زنده‌یاد مرحوم خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی، ثریا قاسمی، مهدی هاشمی، مرحوم رضا ژیان، فردوس کاویانی، رضا کیانیان و ده‌ها هنرمند دیگر تئاتر ایران به‌خاطر آورد. تئاتر اما بدون هیچ تعارفی جذابیت و اقتدارش را در دهه‌های اخیر به رقبایش باخته است. مشکلات همیشگی اهالی صحنه و بی‌توجهی‌های مستمر به این هنر فاخر از یک‌سو و کانالیزه‌شدن جریان شهرت و پولسازی در سینما و تلویزیون از سوی دیگر را باید به‌عنوان 2 عامل اصلی برای به احتضار درآمدن حال تئاتر و تئاتری‌های ایران برشمرد.
رویت همین شرایط بود که باعث شد کوچ اجباری نه از روی خواسته‌قلبی تئاتری‌ها به سینما و تلویزیون در 2 دهه گذشته بسیار به چشم بیاید. بازیگرانی که بعد از سال‌ها تجربه‌اندوزی روی صحنه و بازی با متدهای مختلف و رایج بازیگری دنیا برای گرفتن دستمزدهای ناچیز و فروش بلیت‌های اندک خون به جگر می‌شدند و حتی نداشتن سالن تمرین و اجرای مناسب برایشان معضلی تکراری و لاینحل بود، زخم دلبستگی به تئاتر را با دستمزدهای بیشتر و سر وقت تلویزیون و البته شهرت سینما مرهم کردند.
3- در 3-2سال گذشته اما گویی بعضی چهره‌های سینمایی و تلویزیونی به دلایل مختلف که شاید اثبات تسلط بازیگری، به فراموشی سپردن رزومه بدون اجرای صحنه یا موج‌سواری در دریای خبر بعضی از دلایلش باشد مهاجرتی معکوس از تلویزیون و سینما به صحنه تئاتر را در دستور کار خود قرار داده‌اند. البته نیاز به یادآوری نیست که کم نبوده‌اند ستاره‌های درخشان بازیگری سینما که در تمام این سال‌ها از حضور در دنیای جادویی نمایش و صحنه غافل نشدند و به محض فراهم‌شدن شرایطی مناسب ریه‌هایشان را از هوای اجرا روی صحنه پر کرده‌اند. آنها حسابی جدا در این کوچ‌نشینی دارند و شاید به‌معنای دقیق‌تر باید گفت که آنها بازیگرانی درجه‌یک هستند که به فراخور شرایط کاری‌شان به ییلاق تئاتر یا قشلاق سینما می‌روند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]جایزه کارگردانان برای جاذبه[/h]



آلفونسو کوارون برای کارگردانی تریلر فضایی «جاذبه» جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی را از انجمن کارگردانان آمریکا دریافت کرد و یک گام دیگر به بردن جایزه اسکار نزدیک شد.

فیلمساز مکزیکی برای کسب جایزه DGA با پل گرینگرس برای کاپیتان فیلیپس، استیو مک‌کویین برای 12سال بردگی، دیوید اُ. راسل برای حقه‌بازی آمریکایی و مارتین اسکورسیزی برای گرگ وال‌استریت رقابت داشت.

بن افلک که سال گذشته با «آرگو» جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی را برده بود، صبح یکشنبه به وقت ایران نام برنده شصت و ششمین دوره جوایز DGA را اعلام کرد که با رأی 15هزار عضو انجمن کارگردانان انتخاب شده بود. نکته جالب اینکه افلک یکی از معدود برندگان جایزه DGA لقب گرفت که نتوانست به جایزه اسکار برسد و حتی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی هم نبود. در اسکار 2013جایزه بهترین کارگردان به آنگ لی برای «زندگی پای» رسید.
پیش از افلک، 9سال مداوم برندگان جایزه انجمن کارگردانان آمریکا اسکار کارگردانی را هم از آن خود کرده بودند. آخرین‌بار سال2003 برنده این دو جایزه متفاوت بود؛ در آن سال راب مارشال برای شیکاگو جایزه DGA را برد و رومن پولانسکی برای پیانیست برنده اسکار شد. کوارون، اُ. راسل، مک‌کویین و اسکورسیزی نامزد اسکار بهترین کارگردانی هستند اما الکساندر پین برای نبراسکا بدون نامزدی در DGA می‌تواند برای بردن اسکار رقابت کند.
جایزه بهترین مستند بلند به «میدان» به کارگردانی جیهان نجیم رسید که روایتی درباره انقلاب مصر و پیامدهای آن است. این مستند سیاسی سال2013 در جشنواره تورنتو جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را برده بود. در بخش تلویزیون، برکینگ بد بهترین سریال درام و پشت چلچراغ استیون سودربرگ بهترین فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه شناخته شدند.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

در سال‌های گذشته با اینکه برخی سریال‌های تلویزیون حداقل برای دو فصل ادامه‌دار شدند، اما بسیاری از این مجموعه‌ها در سری دومشان موفق نبودند.


خبرآنلاین: در سال‌های گذشته با اینکه برخی سریال‌های تلویزیون حداقل برای دو فصل ادامه‌دار شدند، اما بسیاری از این مجموعه‌ها در سری دومشان موفق نبودند.

مدت‌هاست بسیاری از کارگردانان تلویزیون ظرفیت سریال‌هایشان را برای ادامه‌دار شدن یا به اصطلاح در چند فصل ساخته شدن مناسب می‌بینند، مثلاً بعد از پایان سریال «زمانه»، حسن فتحی داستان این مجموعه را برای ساخت سری دوم مناسب دانست و اعلام کرد: اگر شرایط مناسب باشد، فصل دوم آن را خواهد ساخت. سروش صحت هم بعد از موفقیت سریال «پژمان» علاقه‌مند است با حمایت مدیران تلویزیون، فصل دوم این مجموعه را بسازد.

مدتی قبل نیز داریوش فرهنگ از ساخت سری دوم مجموعه «سلطان و شبان»؛ سریالی که در سال ۶۳ از شبکه اول سیما روی آنتن رفت و مخاطبان بسیاری داشت، خبر داد و اعلام کرد به محض تأمین بودجه ساخت این سریال را آغاز خواهد کرد. با این وجود نمی‌توان تصور روشنی از ساخت دوباره سریالی که دهه ۶۰ بسیاری را با خود همراه کرده است، داشت. دلیل این ابهام در درجه اول تغییر ذائقه مخاطبانی است که در طول این سال‌ها مذاقشان به دیدن سریال‌هایی از جنس دیگر عادت کرده است.



مجموعه«زیر گنبد کبود»با اجرای بهرام شاه محمدلو

دنباله‌دارهای دهه‌های ۶۰ و ۷۰


اما در دهه ۶۰ و ۷۰ نیز سریال‌هایی ساخته شدند که در چند فصل دنبال شدند. سریال «داستان یک شهر» در دو فصل از شبکه تهران روی آنتن رفت و از جمله مجموعه‌های خوب تلویزیون در دهه ۷۰ محسوب می‌شد یا مجموعه «زیر آسمان شهر» که در سه فصل از شبکه۳ سیما روی آنتن رفت، این سریال طنز در فصل‌های بعدی خود به نسبت سری اول از کیفیتی که باید برخوردار نبود و به دلیل جدایی برخی بازیگران سریال و شتابی که در ساخت آن رخ داد، فصل‌های دوم و سوم مجموعه بسیاری از مخاطبانش را از دست داد.

«زیر گنبد کبود» از جمله مجموعه‌های موفق تلویزیون در دهه ۶۰ بود که سری اول آن به کارگردانی ایرج طهماسب و با اجرای بهرام شاه‌محمدلو (آقای حکایتی) از برنامه‌های محبوب کودکان دهه ۶۰ محسوب می‌شد و البته سری دوم آن هم سال ۷۴ روی آنتن رفت، البته این روز‌ها خبر ساخت سری سوم این مجموعه هم به گوش می‌رسد و باید دید آیا پس از ۱۸سال سری سوم این مجموعه ساخته خواهد شد یا خیر؟ یا ساخت سری سوم آن می‌تواند جذابیت‌های لازم را برای نسل جدیدی که مخاطب آن خواهند بود دارا باشد؟



مجموعه تلویزیونی «کاراگاه علوی»

از «کلانتر» تا «مرد هزار چهره»


سری اول سریال «کلانتر» نیز به کارگردانی مسعود شاه‌محمدی سال ۸۲ ساخته شد. این سریال پلیسی که نقش اول آن به عهده ایرج نوذری بود در دو فصل دیگر ادامه‌دار شد و البته این سریال نیز مثل اغلب مجموعه‌های تلویزیونی که به مرور در فصل‌های بعدی طیف عظیمی از مخاطبانش را از دست می‌دهد، به این سرنوشت دچار شد.

حسن هدایت هم مجموعه «کارآگاه علوی» را در دو فصل ساخت. این مجموعه در سال ۷۵ با عنوان «کارآگاه» و در سال ۸۷ با نام «کارآگاه علوی» روی آنتن رفت. در هر دو فصل این مجموعه احمد نجفی عهده‌دار نقش اول سریال بود.

«عملیات ۱۲۵» که از جمله سریال‌های اکشن تلویزیون محسوب می‌شود، در سه فصل و با کارگردان‌هایی چون بهروز افخمی، محمدرضا آهنج و مسعود آب‌پرور ساخته شد و از شبکه تهران روی آنتن رفت. این سریال در هر قسمت به یکی از حادثه‌هایی که مأموران آتش‌نشانی برای کمک‌رسانی اعزام می‌شوند، می‌پردازد.

مهران مدیری هم دیگر کارگردانی است که یکی از سریال‌هایش در دو فصل ادامه‌دار شد. سریال «مرد هزار چهره» در نوروز سال۸۷ روی آنتن شبکه۳ سیما رفت و مدیری در نقش مسعود شصت‌چی ایفاگر نقش اول این سریال بود. او در این مجموعه موقعیتهای مختلفی را به تصویر می‌کشید که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد تا به جای دیگری اشتباه گرفته شود. «مرد دوهزار چهره» هم سال ۸۸ روی آنتن رفت و بار دیگر مدیری آنتن نوروزی شبکه۳ سیما را به خود اختصاص داد.



مجموعه«مرد هزارچهره»

گره‌افکنی و گره‌گشایی مناسب

سریال «هوش سیاه» به کارگردانی مسعود آب‌پرور هم از جمله سریال‌هایی بود که در دو فصل ساخته شد. کیکاووس یاکیده و حسین یاری دو شخصیت اصلی این سریال بودند که داستان تعقیب و گریز شخصیت پلیس و ضد قهرمان به صورت داستانی دنباله‌دار در دو فصل ادامه‌دار شد.

مسعود آب‌پرور، کارگردان این مجموعه تلویزیونی در گفت‌وگو با روزنامه «خبر» درباره ساخت سریال‌هایی که در فصل‌های بعدی ادامه‌دار می‌شوند، گفت: «این اتفاق که تلویزیون به سمت ساخت سریال‌های ادامه‌دار حرکت کرده بسیار مبارک است و باید از ظرفیت نمایشی برخی قصه‌ها استفاده کرد و تماشاچی را از دیدن آن‌ها محروم نکنیم.»

او ادامه داد: «اما ساخت سریال‌ها در چند فصل شرایط خاص خودش را دارد؛ این‌که از ابتدا به موضوع ادامه‌دار شدن سریال فکر کنیم و اگر قرار است در فصل‌های بعدی ادامه داشته باشد، گره‌افکنی و گره‌گشایی داستان در عطف‌های درست قصه اتفاق بیفتد و کاملاً طراحی شده باشد.»

این کارگردان افزود: «باید بدانیم که قصه فصل بعدی را از کجا می‌خواهیم شروع کنیم، مثلاً در سریال «هوش سیاه» ابتدا به فکر ساخت سری دوم آن نبودیم اما به مرور و در اواسط تولید سریال به این فکر کردیم که قصه ظرفیت ادامه‌دار شدن در فصل‌های بعدی را دارد،‌‌ همان زمان محور قصه را به سمت دیگری هدایت کردیم که پایان قصه می‌توانست این تعلیق را ایجاد کند که داستان می‌تواند تمام شود یا ادامه داشته باشد.»

آب‌پرور تأکید کرد: «بنابراین باید برای آغاز فصل دوم سریال طراحی مشخصی وجود داشته باشد. در هر فصل باید کشش درام و بزنگاه‌ها، نقطه اوج و فرود قصه به خوبی مشخص شود و کشش درام بیشتر از فصل قبل باشد، درگیری‌های مهیب‌تر و خواستنی‌تری برای مردم ایجاد کنیم تا از طرف مخاطب پذیرفته شود و کیفیتش افت نکند.»

او ادامه داد: «نکته بعدی در ساخت سریال در فصل‌های بعدی این است که شخصیت‌های داستان باید ظرفیت لازم را برای مورد تعقیب قرار گرفتن از سوی مخاطب داشته باشند. معمولاً در مورد آثار طنز این اتفاق بسیار کم رخ می‌دهد که موفقیت قسمت اول در قسمت‌های بعدی سریال ادامه‌دار باشد و در این میان تنها کارهای ملودرام و تراژدی هستند که ظرفیت و کشش لازم را برای ادامه‌دارشدن دارند.»



مجموعه«هوش سیاه»

کارگردان سریال «هوش سیاه» با اشاره به اینکه تعیین نقشه راه برای ادامه‌دارشدن سریالی به ذکاوت مدیران تلویزیون نیز برمی‌گردد، گفت: «درایت مدیران و کسانی که برای ساخت سریال در فصل‌های بعدی تصمیم می‌گیرند هم از نکات مهمی است که می‌تواند در موفقیت مجموعه تأثیر‌گذار باشد، باید دید یک مجموعه کشش ادامه‌دارشدن دارد؟ تا از طریق ساخت سریال‌های جذاب و پرکشش همه را پای سفره تلویزیون کشاند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا خود او برای ساخت سری سوم «هوش سیاه» برنامه‌ریزی کرده است یا خیر؟ گفت: «برای ساخت فصل سوم مجموعه این نقشه راه را دارم اما دچار چالش‌های اجرایی آن هستم و شرط‌هایی دارم که اگر احراز شود، وارد گردونه ساخت سریال می‌شوم. اگر شرایط آن‌طور که من می‌خواهم فراهم نشود و به این نتیجه برسم که ساخت سری سوم مجموعه نمی‌تواند کیفیت یا موفقیت دو سری قبل را داشته باشد، ترجیح می‌دهم «هوش سیاه» در اوج به پایان برسد و فصل سوم آن هیچ وقت ساخته نشود.»

داستان‌هایی که جذابیت ادامه‌دار‌شدن را ندارند

سه سال پیش هم سیروس مقدم قصه خانواده‌ای را به تصویر کشید که با یک کامیون سفری را آغاز می‌کنند و در طول این سفر اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد. سری اول این سریال به قدری مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که تولیدکنندگان این مجموعه تصمیم گرفتند این موفقیت را در ایام نوروز سال ۹۲ نیز تکرار کنند و البته بار دیگر در نوروز پیش‌رو نیز باید منتظر خانواده نقی سریال «پایتخت» بود و فصل سوم سریال را دید.



مجموعه«پایتخت»

مجموعه «ستایش» که با بازی نرگس محمدی، داریوش ارجمند و مهدی پاکدل از شبکه ۳ سیما روی آنتن می‌رفت، درفصل دوم هم ادامه‌دار شد و مدتی است پخش آن از شبکه۳ سیما آغاز شده است و باید منتظر ماند و دید که آیا می‌تواند موفقیت قسمت نخستش را تکرار کند؟

تجربه سریال‌سازی در تلویزیون کشورمان ثابت کرده است معمولاً ساخت فصل‌های دوم یا سوم سریال‌ها به خوبی کیفیت سری اول آن‌ها نیست و معمولاً در بسیاری از مواقع مخاطبانشان را از دست می‌دهند، شاید یکی از دلایل آن این است که اغلب سریال‌های تلویزیونی از قصه‌های پرکشش و جذاب بی‌بهره‌اند و داستان بسیاری از سریال‌ها قابلیت روایت در فصل‌های بعدی را ندارند. سپردن ساخت سری دوم سریال به کارگردانی دیگر یا جدا شدن برخی بازیگران از سریال که عامل موفقیت فصل اول مجموعه بودند، دیگر دلایلی است که می‌توان برای عدم موفقیت سریال در فصل‌های بعدی متصور بود. این عوامل دست به‌دست هم می‌دهند تا بیشتر سریال‌های تلویزیونی در فصل‌های بعدی از نفس بیفتند و نتوانند موفقیت اولیه خود را تکرار کنند.

http://www.bartarinha.ir
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

تلویزیون نیاز به بازنگری جدی دارد. این را در یک نظرسنجی ساده، درگپی دوستانه با هنرمندان یا حتی مخاطبان عام این رسانه می‌توان درک کرد. به راستی مشکل تلویزیون چیست که مخاطبانش رفته‌رفته در حال ریزش هستند؟ این رسانه با فقر سوژه روبه‌روست؟


روزنامه ایران: تلویزیون نیاز به بازنگری جدی دارد. این را در یک نظرسنجی ساده، درگپی دوستانه با هنرمندان یا حتی مخاطبان عام این رسانه می‌توان درک کرد. به راستی مشکل تلویزیون چیست که مخاطبانش رفته‌رفته در حال ریزش هستند؟ این رسانه با فقر سوژه روبه‌روست؟ یا این‌که افراد درجه سوم و چهارم جای حرفه‌ای‌ها و شماره یک‌ها را گرفته‌اند؟ آنچه هم‌اکنون مثل تهدیدی تلویزیون را نشانه می‌رود، این است که نگاه‌ها از روی برنامه‌های بومی به سوی شبکه‌های ماهواره‌ای تغییر جهت دهند. تلویزیون برای بازسازی خود به نگاه‌های کارشناسانه دقیق‌تری نیاز دارد. نگاه تبلیغی و تجاری از این رسانه ملی باید رخت بربندد یا دست‌کم متعادل شود. صدا و سیما باید با برنامه‌های آموزشی، فرهنگسازانه و جذاب دست آشتی به سوی طیف کلان مخاطبان میلیونی‌اش دراز کند. با این حال ابرازنظرهای هنرمندان درباره این رسانه گسترده، چندان مثبت نیست. گویی دکمه‌ جعبه جادویی هر از گاهی با انگشتان آن‌ها روشن و سپس به سرعت به خاموشی می‌گراید.


هنرمندان چقدر تلویزیون تماشا می‌کنند

خاطرات کودکی‌ام با یک تلویزیون رنگی 14 اینچ شکل گرفت با کارتون‌ها و سریال‌هایی که من و هم نسلانم هنوز هم به خاطر داریم. بزرگتر شدیم تلویزیون‌ها هم بزرگتر شدند و حالا در اکثر خانه‌ها تلویزیون‌هایی مجهز به آخرین تکنولوژی روز وجود دارد، اما سؤال اینجاست که آیا این ابزار مهم دنیای امروز باز هم برایمان خاطره‌سازی می‌کند؟ چقدر برنامه هایش را دنبال می‌کنیم؟ چقدر برنامه هایش جذاب است؟ اصلاً هنرمندان خودشان تلویزیون تماشا می‌کنند؟ این سؤال پایانی را از تعدادی هنرمند پرسیدیم و با نظرات مختلفی روبه‌رو شدیم. نظراتی که خواندنش را به شما هم پیشنهاد می‌کنیم.

فاطمه گودرزی: اخبار و مسابقات فوتبال را حتماً دنبال می‌کنم. بیشتر کارهای خودم و آثار همکارانی که بخواهند کارشان را ببینم، تماشا می‌کنم. نود را هم حتماً می‌بینم.

داریوش ارجمند: ما مثل رستوراندارهایی هستیم که غذای خودمان را نمی‌خوریم چون وقت نداریم. من بیشتر اخبار را دنبال می‌کنم و رادیو را هم دنبال می‌کنم. تلویزیون برای کسانی است که فرصت کافی دارند اصلاً ما برای همین نوع افراد کار می‌کنیم.



طاهر شیخ الحکمایی: تلویزیون بسیار کم می‌بینم. روزها که بیرون از منزل هستم و شب‌ها هم حدود یک ساعت برنامه‌های مستند تماشا می‌کنم. به نظرم تلویزیون باید برنامه‌های موازی را حذف کند مثلاً در یک زمان خاص می‌بینیم فلان مسابقه فوتبال از چند شبکه پخش می‌شود و این شیوه درست نیست.

فرزاد مؤتمن: من سی سال است که تلویزیون نگاه نکردم نه این‌که ماهواره ببینم، در واقع در خانه‌ام تلویزیون ندارم.

یکتا ناصر:‌ واقعاً بسیاری روزها تلویزیون نمی‌بینم. بسیاری افراد به اخبار علاقه‌مند هستند اما من به اخبار هم علاقه ندارم. قبلاً بیشتر سریال می‌دیدم الان هم اکثر سریال‌ها را به خاطر کارم مجبورم ببینم اما برایم جذابیتی ندارند. باقی برنامه‌ها هم خوب نیستند. انسان که همیشه به کسب علم نیاز ندارد، سرگرمی و جذابیت هم لازم است. همه این گزینه‌ها باید در کنار هم قرار بگیرد و تلویزیون ما هم باید این موضوع را در نظر بگیرد.

کمند امیر سلیمانی:
قبلاً تقریباً همه سریال‌ها را می‌دیدم اما حالا کم می‌بینم شاید مثلاً ممکن است زمان صرف ناهار برنامه‌ای ببینم. به تلویزیون به عنوان بیننده عام نگاه می‌کنم اما متأسفانه هیچ برنامه سرگرم‌کننده‌ای ندارد. یک وقت‌هایی به خاطر دوستانم سریال‌ها را می‌بینم اما حالا عوامل گروه‌ها را هم چندان نمی‌شناسم.

مجید انتظامی:
چندان وقتم را صرف تماشای تلویزیون نمی‌کنم چون بیشتر مشغول کار هستم.

شاهد احمدلو: نمی‌توانم بگویم روزی چند دقیقه تلویزیون تماشا می‌کنم، اما به خاطر شرایط کاری و علاقه‌ای که به این رسانه دارم تماشا می‌کنم چون به تجربیات خودم اضافه می‌شود. دیدن کار دیگر همکارانم در هر سطحی که باشد برای آینده کاری من مؤثر است. این حرف را قبول ندارم که برخی می‌گویند تلویزیون ایران را نمی‌بینیم. به نظرم هر اتفاقی که بیفتد تلویزیون همچون آینه‌ای در برابر ما وجود دارد. البته قبول دارم که این رسانه دچار رکود و افت مخاطب شده و این بشدت قابل احساس است.

من و هم نسلانم در زمانی آثاری را برای تلویزیون ساختیم که هدفمان جلوگیری از تهاجم فرهنگی بود اما حالا ماهواره فراگیر شده است. شعار دادن هیچ فایده‌ای ندارد و باید عمل شود و برای این رسانه درست هزینه شود. به عنوان یک کارگردان معتقدم وقتی می‌شنوم تلویزیون پول و بودجه ندارد، یعنی شکست خورده است. در مجموع برنامه‌های تلویزیون خودمان را دنبال می‌کنم. مثلاً برنامه‌های ورزشی، یا چند قسمت از هر سریال را می‌بینم.

مهدی امینی خواه:
قاعدتاً تلویزیون وقتی برنامه‌های جذابی داشته باشد فرقی نمی‌کند هنرپیشه باشید یا مخاطب عام، همه مخاطبان آن برنامه خوب را تماشا می‌کنند. یکی از کانال‌های مورد علاقه من در تلویزیون ایران شبکه مستند است. متأسفانه تلویزیون برنامه تکراری هم زیاد پخش می‌کند که اصلاً کار خوبی نیست. من طرفدار برنامه خوب هستم و شبکه و نام شبکه برایم مهم نیست مهم این است که برنامه خوبی ببینم و پیام آن را بگیرم.

پویا امینی: برخی مواقع ممکن است برنامه خاص و مورد علاقه‌ام باشد مثلاً فوتبال که حتماً می‌بینم. به‌طور میانگین در طول هفته 10 ساعت تلویزیون تماشا می‌کنم.

بهاره رهنما: خیلی خیلی کم می‌بینم مگر این‌که خودم یا دوست خاصی برنامه داشته باشد چون واقعاً برنامه‌های تلویزیون برایم جذاب نیست.

روناک یونسی: چندان تلویزیون نمی‌بینم چون به نظرم سطح کیفی آثار پایین آمده است. به عنوان یک مخاطب عام برنامه‌های علمی و خبری را دوست دارم اما متأسفانه تلویزیون در این زمینه آثار خوبی ندارد یا در زمان مناسبی پخش نمی‌شود. به نظرم باید یک مدیریت مناسب در زمینه کیفیت کارها و زمان بندی پخش انجام بگیرد.

فرشته صدرعرفایی: شاید روزی نیم ساعت خبر دنبال کنم.

آناهیتا نعمتی: واقعیت این است که در خانه ما چندان تلویزیون روشن نیست. تلویزیون ایران را هم هر‌از‌چند گاهی دنبال می‌کنم حتی ممکن است برخی از سریال‌ها را از دست بدهم.

بهنوش طباطبایی:‌ نمی‌توانم بطور میانگین بگویم روزی چند دقیقه تلویزیون می‌بینم چون وقتی سر کار هستم ممکن است چند ماه تلویزیون نبینم اما اگر وقت داشته باشم برنامه‌های جذاب و خوب را دنبال می‌کنم.

لاله صبوری: من بچه کوچک دارم و به همین دلیل اولویت تماشای تلویزیون با اوست و بیشتر هم کارتون می‌بیند. شاید در مجموع خودمان روزی یک ساعت ببینیم.

مازیار عصری: بستگی دارد به این‌که آن روز برنامه مورد علاقه‌ام پخش بشود یا خیر. مثلاً برنامه نود را دنبال می‌کنم یا سریال بچه‌های نسبتاً بد را دوست داشتم. به هر حال کار خوب و موفق را همه مردم تماشا می‌کنند.

الهام چرخنده: به نظرم کسانی مثل ما که در این حرفه هستند باید تلویزیون ببینند مثل یک پزشک که باید از علم پزشکی روز باخبر باشد. با این‌که وقت کم دارم اما بیشتر زمان اوقات فراغتم را برای تلویزیون می‌گذارم چون معتقدم باید کارها را ببینم و از حال اعضای خانواده سینما و تلویزیون باخبر باشم. باید کارها را ببینیم و همان‌طور که اعضای یک خانواده دور هم جمع می‌شوند و درباره خودشان حرف می‌زنند ما هم نظر بدهیم تا از این طریق کارها به استاندارد نزدیک شود. برای من تماشای تلویزیون، خواندن فیلمنامه، خواندن و فیلم دیدن بخشی از کارم است. من وقتی فیلم و سریال می‌بینم با چیپس و پفک همراه نیست چون به چشم سرگرمی نگاه نمی‌کنم. کارها را می‌بینم تا خوب‌ها را تشویق کنم و بدها را تکرار نکنم.

رویا تیموریان:‌
زمان مشخصی ندارد چون ممکن است مدت‌ها تلویزیون نبینم و برخی مواقع هم برنامه‌ها را دنبال کنم. قطعاً تماشاچی کارهای خوب را از دست نمی‌دهد. مردم همیشه از آثار خوب و با کیفیت استقبال می‌کنند.

میترا حجار: وقت زیادی برای تماشای تلویزیون ندارم از طرفی تلویزیون ایران برنامه‌های جذابی ندارد و متأسفانه علی رغم هزینه و بودجه‌ای که برای کارها می‌شود، سطح کیفی آثار نازل و پایین است. با وجود زحمت فراوانی که برای تولید کارها کشیده می‌شود اما بسیاری از عوامل از جمله خود من هنوز از برخی پروژه‌ها طلبکاریم و دستمزدمان را نداده‌اند.




حسن اکلیلی: ساختار زندگی اجتماعی امروز ایجاب می‌کند که برنامه‌های تلویزیونی منطبق با ذائقه مردم باشند. متأسفانه هر گونه تولید تجربه‌ای است که دست‌اندرکاران آزمایش و نتایجش را بگیرند و به سراغ تجربه جدید بروند. تلویزیون همیشه باید پیشگام باشد اما متأسفانه عقب است به همین دلیل مخاطبانش را از دست داده است. در گذشته یک سریال، یک شهر را خلوت می‌کرد اما علی رغم این‌که تولیدات زیاد شده و متنوع است اما آن غنای لازم را ندارند.

تلویزیون ما با ذائقه مردم منطبق نیست و حتماً باید فکری در این زمینه کرد و برنامه‌های جذاب‌تری تولید شود تا به این نیاز مخاطب پاسخ داده شود. مثلاً اگر روزی بخواهیم دور هم جمع شویم از یکدیگر می‌پرسیم برای غذا چه کنیم. خوب از مردم هم باید پرسید چه می‌خواهید و نیازتان چیست؟

آرام جعفری: در گذشته بیشتر مشتاق تلویزیون بودم چون برنامه‌ها کیفیت بیشتری داشت اما متأسفانه کیفیت سریال‌ها پایین آمده چون کارها سریع ساخته می‌شود و مشکل بودجه هم وجود دارد و این‌ها روی کیفیت آثار تأثیر گذاشته است اما هر از گاهی سریال‌ها را می‌بینم یا برنامه‌هایی همچون هفت سین سریال. کیفیت کارها پایین آمده و آثار بحث برانگیز و جریان‌سازی ساخته نمی‌شود که مردم درباره‌اش حرف بزنند. امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که باز هم آثار خوبی تولید شود.

سعیده هادی: وقت زیادی برای تماشای تلویزیون ندارم. چون مدام مشغول مطالعه و پژوهش هستم و وقتی برای تلویزیون نیست.

مسعود کرامتی: تلویزیون نمی‌بینم، متأسفانه برنامه‌های تلویزیون ما جذاب نیست. نگاهی وجود دارد که برنامه‌ها یا باید طنز باشند یا به مردم درس بدهند، شاید حوزه طنز جواب بدهد اما واقعاً به مردم درس دادن خسته‌کننده است و طبیعی است که در چنین شرایطی من هم تلویزیون نبینم.

کاظم هژیرآزاد: سریال‌ها را چون مربوط به حرفه خودم هستند، می‌بینم. سعی می‌کنم اخبار را هم دنبال کنم اما به دلیل کارم بیشتر سریال می‌بینم چون می‌خواهم کار همکارانم را هم دنبال کنم. بطور متوسط روزی نیم ساعت تلویزیون تماشا می‌کنم.

پریناز ایزدیار: بیشتر تلویزیون ایران را دنبال می‌کنم. اگر سریالی واقعاً خوب باشد حتماً برایش وقت می‌گذارم. زیاد اهل اخبار نیستم اما سریال‌های خوب را می‌بینم. در مجموع اگر یک روز کامل در منزل باشم حدود 4 ساعت تلویزیون تماشا می‌کنم.

مهدی یراحی: جدا از این‌که برنامه‌ای را دوست داشته باشم یا نه به دلیل همکاری با تلویزیون برنامه‌ها را هم دنبال می‌کنم. اگر هم سریال یا برنامه‌ای را دوست داشته باشم دنبال می‌کنم مثلاً برنامه‌های اجتماعی که جسارت داشته باشند را می‌پسندم.

ایوب آقاخانی: شاید ماهی نیم ساعت تلویزیون ببینم. به دلیل وقت کم ترجیح می‌دهم فیلم‌ها و سریال‌های جهانی را در قالب دی‌وی‌دی دنبال کنم. این نیم ساعت هم پیگیری خبر مهم یا درخواست همکاری مبنی بر دیدن کارش است. اخبار را هم از طریق اینترنت دریافت می‌کنم.

برزو ارجمند: وقت زیادی برای تماشای تلویزیون ندارم و بیشتر برنامه‌های ورزشی خصوصاً فوتبال را دنبال می‌کنم.

مجید مظفری: بستگی دارد به این‌که اخبار مهمی باشد یا خیر. اگر خبر مهمی باشد حتماً پیگیری می‌کنم. در مجموع روزی یک ساعت تلویزیون می‌بینم حالا یا سریال یا اخبار.

داریوش فرهنگ:
به نظرم کسانی که در این حرفه هستند خودشان تلویزیون نمی‌بینند.

مسعود اطیابی:
من در مجموع 3 تا 4 ساعت تلویزیون می‌بینم که بخش بیشتری از این زمان را به تلویزیون خودمان اختصاص می‌دهم. بیشتر بخش‌های خبری و برنامه‌های مستند و بخشی از سریال‌ها را دنبال می‌کنم.

امرالله احمدجو:
من به شکل منظم تلویزیون نمی‌بینم، مگر این‌که خبر مهمی باشد مثلاً مذاکرات ژنو که بسیار مهم بود و آن را پیگیری کردم. نود را هم حتماً می‌بینم و بخشی از سریال‌ها را تماشا می‌کنم برخی مواقع هم کل برنامه‌های یک شبکه را از ابتدا تا انتها می‌بینم تا در جریان نوع برنامه‌سازی و شیوه پخش باشم.

سامان احتشامی: بسیار کم تلویزیون خودمان را می‌بینم مگر در شرایط خاص مثلاً سخنان رئیس جمهوری را دیدم و شنیدم چون به نظرم برای آینده کشورمان مهم بود یا این‌که برنامه‌های رفقایم باشد مثلاً سریال بچه‌های نسبتاً بد را می‌دیدم چون دوست خوبم اشکان خطیبی در آن بازی می‌کرد.

اردوان کامکار: در مجموع روزی 2 تا 3 ساعت تلویزیون خودمان را می‌بینم بیشتر اخبار را دنبال می‌کنم و فیلم و سریال هم می‌بینم.

کاظم راست گفتار:
سالی 12 دقیقه می‌بینم. (با خنده)برای سریال‌سازی در تلویزیون چهار مرحله داریم. فیلمساز باید اثرش را منطبق بر خواست و نظر تهیه‌کننده بسازد. تهیه‌کننده بر اساس نظر مدیرگروه، مدیر گروه بر اساس نظر مدیر شبکه و مدیر شبکه هم طبق نظر مدیر صداوسیما.

اگر این چهار مرحله درست انجام شوند فرد می‌تواند سریال بسازد به همین دلیل فقط چند کارگردان می‌توانند کار کنند که اتفاقاً درسشان را هم خوب بلد هستند و اصلاً مهم نیست مردم کارشان را ببینند و خوششان بیاید. به نظرم این آثار نمایشی که از تلویزیون می‌بیینیم با دغدغه مردم همراه نیست.

نیما رئیسی: تلویزیون خودمان را هر از چند گاهی دنبال می‌کنم مثلاً آثار نمایشی یا اخبار 20:30 و اخبار ورزشی.

خسرو معتضد: به‌ طور کلی برنامه‌های تلویزیون خودمان را دنبال می‌کنم اما بستگی به موضوع دارد که چقدر برایم مهم است مثلاً سخنرانی آقای روحانی را به دلیل اهمیت دنبال کردم یا سخنرانی‌های مقام معظم رهبری را حتماٌ پیگیری می‌کنم چون نکات بسیار مهمی را مطرح می‌کنند. بیننده دائم تلویزیون نیستم و به همین دلیل نمی‌توانم بگویم چه مقدار زمانی وقت می‌گذارم. خبر در رسانه‌ای همچون تلویزیون بسیار مهم است و چنین رسانه‌ای باید ما را در جریان اخبار چند دقیقه قبل جهان قرار دهد و به همین دلیل معتقدم شبکه خبر نباید دنبال تفسیر خبر باشد. دست اندرکاران تلویزیون ما زحمت می‌کشند اما برنامه‌ها باید تنوع و جذابیت بیشتری داشته باشد. به نظرم باید با هنر به جنگ ماهواره رفت وقتی برنامه‌های ما جذاب باشد حتماً مردم هم آثار خودمان را دنبال می‌کنند. همچنین یکی از ضعف‌های تلویزیون ما عدم استفاده درست و بجا از موسیقی است چون مخاطب موسیقی دوست دارد.



جابر قاسمعلی: معمولاً زیاد برای تماشای تلویزیون وقت نمی‌گذارم. شب‌ها هم پس از پایان نوشتن معمولاً و بطور مرتب و برنامه‌ریزی شده یا کتاب می‌خوانم یا فیلم می‌بینم. همان‌طور که اشاره کردم وقت چندانی برای تماشای تلویزیون نمی‌گذارم مگر موارد خاص مثلاً سریال‌هایی همچون هزاران چشم، امام علی(ع) و خواب و بیدار را دیدم اما متأسفانه این اواخر کار شاخصی ندیدم.گاهی اخبار و گاهی هم برنامه هفت را دنبال می‌کنم.



آهو خردمند: معمولاً زیاد تلویزیون نگاه نمی‌کنم مگر این‌که برنامه‌ای خاص باشد یا همکارانم پیشنهاد بدهند که فلان برنامه را ببینم. اخبار را از طریق شبکه‌های خارجی دنبال می‌کنم و باید بگویم به دلیل کارم زیاد فیلم می‌بینم.

سحر دولتشاهی:
وقت زیادی ندارم و به همین دلیل تلویزیون بین حرفه‌ای نیستم چه ایران و چه ماهواره.

ویشکا آسایش: کلاً وقت دیدن تلویزیون را ندارم و اخبار را هم از طریق اینترنت دنبال می‌کنم.

مهشید افشارزاده: فقط سریال‌های الف را که آثار خوبی هستند دنبال می‌کنم. در گذشته بیشتر تلویزیون خودمان را می‌دیدم اما در حال حاضر برنامه‌ها برایم جذابیت چندانی ندارند و وقتی با مردم و اطرافیانم صحبت می‌کنم هم چنین نظری دارند. اگرچه تلویزیون بین حرفه‌ای نیستم اما وقتی سریالی را می‌بینم که بازیگران خوبی دارد و تیم خوبی آن را ساخته‌اند برایم جدی می‌شود و آن را دنبال می‌کنم. یکی از عوامل اصلی دیده شدن سریال بازیگر است. وقتی هر کسی به قول معروف از خانواده‌اش قهر می‌کند بازیگر می‌شود اتفاق خوبی در این حوزه نمی‌افتد. بازیگر حرفه‌ای دستمزد خوب هم می‌گیرد اما آن فرد تازه کار حاضر است پولی بدهد تا نقش بگیرد. برای مردم هم مهم است که کار خوب ببینند.

عبدالرضا اکبری: روزهایی که سرکار نباشم بیشتر وقتم را تلویزیون پر می‌کند بخصوص سریال که کار و رشته و تخصصم است. برنامه‌های ورزشی و خبر را هم دنبال می‌کنم. در مجموع روزی که سرکار نباشم حدود 5 ساعت از وقتم را تلویزیون می‌گیرد.

کامبوزیا پرتوی: تلویزیون ایران را نمی‌بینم چون برنامه‌های خوبی برای تماشا ندارد.

حسن جوهرچی: تقریباً برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌کنم در اوقات فراغت برنامه‌های ورزشی، شبکه خبر و 20:30 را دنبال می‌کنم. در مجموع بیش از دوساعت روزانه تلویزیون می‌بینم.

همایون ارشادی: وقت زیادی برای تماشای تلویزیون ندارم و اگر هم بخواهم برنامه‌ای دنبال کنم برنامه‌های ورزشی است.

محمد صالح علا: اگر مسابقه ورزش مورد علاقه‌ام، بسکتبال باشد حتماٌ می‌بینم در غیراینصورت فقط روزی بیست دقیقه خبر را دنبال می‌کنم.

افشین یداللهی: به دلیل مشغله زیاد چندان فرصت تماشای تلویزیون را ندارم البته نه این‌که اصلاً نبینم اما بسیار کم. حتی شاید فرصت نکنم سریالی که خودم هم ترانه تیتراژش را گفته باشم، ببینم.

هادی مرزبان: از شبکه‌های داخلی و خارجی اخبار را دنبال می‌کنم. از تلویزیون خودمان علاوه بر اخبار برنامه‌های ورزشی را هم می‌بینم اما بطور میانگین روزی 10 دقیقه تلویزیون خودمان را می‌بینم.

الهام پاوه ن‍ژاد: شاید بین 30 دقیقه تا یک ساعت آن هم شب‌ها از ساعت 9 به بعد که شبکه یک سریال دارد و شبکه دو خبر و شبکه تهران هم سریال، کارها را مرور می‌کنم البته بیشتر اخبار را دنبال می‌کنم.
منبع:برترين ها
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] علی انصاریان و لیلا اوتادی در یک فیلم با هم همبازی شدند/ عکس[/h]
[h=2]تله فیلم «کلاف» در مرحله تصویربرداری قرار دارد.[/h]

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «کلاف» به کارگردانی شهرام شاه حسینی هم اکنون به مرز ۵۰ درصد رسیده و طبق برنامه ریزی ها اواخر هفته آینده به پایان می رسد. گروه تاکنون در مناطقی چون بلوار ارتش، هتل استقلال، چند خیابان در مرکز شهر تصویربرداری را انجام داده اند و در حال حاضر نیز تولید در یک رینگ بوکس انجام می شود.
نکته جالب توجه در این فیلم حضور علی انصاریان فوتبالیست سابق تیم ملی و پرسپولیس است که در نقشی کاملاً جدی و البته منفی مقابل دوربین رفته است. البته انصاریان پیش از این در سریال «زیر آسمان شهر» مهران غفوریان و «پژمان» سروش صحت و... در نقش های مختلف ایفای نقش کرده بود و در این تله فیلم در نقشی کاملاً خاص و متفاوت خود را محک جدی زده است.
انصاریان خود به همراه شهرام دانشپور تهیه کنندگی این پروژه را برعهده گرفته است.
لیلا اوتادی، کیکاوس یاکیده، مرتضی کاظمی، نیما راد، شهاب فریدپور، شیما چنگیزی دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند.
گروه تولید به جای خلاصه داستان این متن را برای روزنامه ارسال کرده اند: من واسه فریبا کار می کنم. فریبا واسه مسعود. مسعود واسه نادر. نادر واسه یکی دیگه. اونم حتما واسه یکی دیگه. ولی من دیگه نمی خوام واسه کسی کار کنم... .


شاه حسینی در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی «آقای هفت رنگ»، «زن‌ها فرشته‌اند»، «کلاغ‌پر» و... و فیلم های تلویزیونی «تاوان» و... را دارد. سایر عوامل اصلی «کلاف» عبارتند از: نویسنده: علیرضا محمودی، مدیر تصویربرداری: خسرو دادگرمرام، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی، طراح گریم و طراح صحنه: نوید فرح مرزی، مجری طرح: سپیده کامرانی، مدیر برنامه ریزی: شیرین خشایی، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، مدیر تولید: مهدی ریحان صفت، مدیر تدارکات: علیرضا قدرتی، عکس: امید صالحی، حسام خلوصی.
بانی فیلم
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] سام درخشانی: ظرف یک سال آینده ازدواج می کنم [/h]
[h=2]در مورد ازدواج هیچ وقت با فشار و اجباری از سوی خانواده مواجه نبوده ام و تصمیم گیری در این مورد برعهده خودم بوده است. طی این سالها به دنبال تثبیت جایگاه مالی و شغلی خودم بوده ام و کم کم دارم به جایگاهی میرسم که مطمئن و امن است و می توانم فرد جدیدی را وارد زندگیم کنم. خدا را شکر به لحاظ مالی به جایگاهی رسیده ام که بتوانم به ازدواج فکر کنم. انشاا.. ظرف یک سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.[/h]

سام درخشانی بازیگری که با سریالهای «پژمان» و این روزها «آوای باران» به شدت در کانون توجه مخاطبان قرار گرفته است در تازه ترین گفتگویش نکات جالبی را درباره حضور بازیگر «حریم سلطان» در «آوای باران» و همچنین مساله ازدواجش بیان کرده است. به گزارش شبکه ایران درخشانی پیرامون شایعاتی که درباره حضور بازیگر نقش «ابراهیم» سریال «حریم سلطان» در «آوای باران» مطرح شده به مصطفی امامی در «خانواده سبز» می گوید:«این موضوع صحت ندارد. بازیگری که برای یکی از نقشهای این سریال انتخاب شده تنها شبیه آن بازیگر ترک است اما این بازیگر یکی از بازیگران جوان ایرانی است و این مساله فقط یک شباهت ظاهری است. اینکه ما در ترکیه فیلمبرداری داشتیم هم به این ماجرا دامن زد. خوشبختانه در کشورمان آن قدر بازیگر خوب داریم که نیازی نباشد به استفاده از بازیگران خارجی.»
درخشانی همچنین درباره ازدواجش اظهار می دارد:«در مورد ازدواج هیچ وقت با فشار و اجباری از سوی خانواده مواجه نبوده ام و تصمیم گیری در این مورد برعهده خودم بوده است. طی این سالها به دنبال تثبیت جایگاه مالی و شغلی خودم بوده ام و کم کم دارم به جایگاهی میرسم که مطمئن و امن است و می توانم فرد جدیدی را وارد زندگیم کنم. خدا را شکر به لحاظ مالی به جایگاهی رسیده ام که بتوانم به ازدواج فکر کنم. انشاا.. ظرف یک سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.»
شبکه ایران
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] مهناز افشار خواننده میشود...[/h]
[h=2]خبر حضور افشار در آلبوم روزبه نعمت اللهی می‌تواند جالب توجه باشد...[/h]


موج گرایش هنرمندان عرصه سینما به سمت موسیقی ادامه دارد و از قرار معلوم محبوبیت و گستردگی مخاطب دنیای موسیقی، ولع حضور هنرمندان عرصه سینما در این وادی را بیش از پیش افزایش داده است .
پس از امین حیایی، محمد رضا گلزار ، شهاب حسینی ، نیکی کریمی و… در تازه‌ترین تجربه هنرمندان در دنیای موسیقی ، مهناز افشار به عنوان همخوان و دکلمه کننده ترانه‌ها در آلبوم جدید روزبه نعمت اللهی حضور یافته و این عرصه را نیز تجربه کرد.
این در حالی ست که از مدت ها قبل خبر حضور این بازیگر توانا در آلبوم «بهران رادان» به گوش می‌رسید که با تائید این خبر از سوی مدیر هنری آلبوم رادان ، خبر حضور افشار در آلبوم روزبه نعمت اللهی می‌تواند جالب توجه باشد
آلبوم نعمت اللهی «رویای روزهای بارانی» نام دارد که با ۱۳ قطعه با اشعاری از مولانا، نیما یوشیج، اخوان ثالث، میثم یوسفی، لیلا رضایی، حسین غیاثی، مسرور نعمت الهی و شاهکار بینش پژوه و حضور موزیسین هایی چون رضا تاجبخش، فردین قره گزلو، پیام قربانی و مرتضی ساعدی در آخرین مراحل تولیدی اش به سر می برد و تا اواخر آبان ماه در بازار موسیقی کشور منتشر خواهد شد.
منبع : پرشین وی
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]
رهبران بزرگ دنیا کدام فیلم ها را دوست دارند؟
[/h]


هفته پیش بود که نخست وزیربریتانیا دیوید کمرون در گفت وگویی با یک روزنامه بریتانیایی از فیلم های محبوب خود نام برد. در میان پنج فیلم محبوب او چندتایی قابل پیش بینی بودند اما کمرون ده دقیقه پایانی انیمیشن شرک دو را هم دوست دارد. به همین بهانه فیلم های محبوب رهبران دنیا را با توضیح به شما معرفی می کنیم.

۱- دیوید کمرون:

در گفت وگوی اخیر دیوید کمرون با دیلی میل او به برخی از فیلم های محبوب اش اشاره کرد،مثل شخصیت ماریا در اشک ها و لبخندها.اما پنج انتخاب دیوید کمرون عبارتند از لورنس عربستان،فیلم وسترن با بازی کلینت ایستوود« دره عقاب ها»،«خوب بد زشت»،«فهرست شیندلر»،«کازابلانکا» و در ادامه او یک انتخاب بیشتر هم انجام داد: ده دقیقه آخر انیمیشن شرک ۲.


۲- کیم جونگ ایل

به گفته کارگرداناهل کره جنوبی شین سنگ اوک( که در سال ۱۹۷۸ توسط رهبر کره شمالی دستگیرشد)کیم جونگ ایل از علاقه مندان فیلم رمبو:نخستین خون، جمعه ی سیزدهم،فیلم های حادثه ایی هنگ کنگی بود.رهبر کره شمالی کمدی های استودیو ایلینگ وفیلم «مثل بکهام خم شو» را دوست داشت.می گویند کیم جونگ –ایل بیش از ۲۰ هزار دی.وی.دی و فیلم ویدیویی داشت.


۳- نیکلای سارکوزی


قبل از آنکه رهبر پیشین فرانسه با اخرین همسرش کارلا برونی آشنا شود در زمینه سینما هنرنشناس بود و فیلم محبوب اش نجات سرباز وظیفه رایان که بدین ترتیب و بی شک در فرانسه از خودش یک احمق می سازد. اما کارلا برونی او را با دنیای سینمای کلاسیک آشنا کرد و حالا سارکوزی می تواند درباب فیلم های کارل تئودور درایر سخنرانی کند.


۴- جوزف استالین

او هم دیکتاتوری است که اتفاقا عاشق سینما بود.زمانی که پزشکان را بی دلیل دستگیر نمی کرد.هوس تهیه کنندگی به سرش می زد خودش را در قالب تهیه کننده،سفارش دهند ه ی فیلم ، اصلاح فیلمنامه و قیچی کردن نگاتیوها در اتاق تدوین می دید. پس تعجبی ندارد فیلم محبوب جوزف استالین کمدی جاز ی باشد که خود تهیه کرده بود: ولگا ولگا



۵- باراک اوباما:


در گفت وگوی باراک اوباما با خبرنگار شبکه ی ای.بی.سی نیوز او پدرخوانده ۱و۲ را فیلم های محبوب اش می داند . و مانند دیوید کمرون فیلم های لورنس عربستان و کازابلانکا را هم دوست دارد.


۶- بیل کلینتن

یکبار منتقد مشهور راجر ایبرت فقید افشا کرد که فیلم محبوب بیل کلینتن وسترن ظهر (فرد زینه مان۱۹۵۵) است.در این فیلم مارشال گری کوپر یک تنه شهر را ازگزند راهزنان حفظ می کند.


۷- آدولف هیتلر

فیلم محبوب آدولف هیتلر «کینگ کونگ» بود که منطقی هم هست. در کینگ کونگ نابودی شهری در ابعاد گسترده صورت می گیرد. انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله دیگر فیلم محبوب اوبود.


۸- ریچارد نیکسن


او شیفته «پاتن» ساخته فرانکلین شافنر بود که زندگی نامه ژنرال مشهوری با نقش آفرینی جرج.سی اسکات است. در کتاب باب وودوارد و کارل برنستاین درباره این رئیس جمهور منفور آمریکا؛آنها می گوییند که ریچارد نیکسن بارها و بارها پاتن را در کاخ سفید به نمایش می گذاشت.

۹ -جرج دبلیو بوش

سرزمین رویاها را محبوب ترین فیلم رئیس جمهور پیشین آمریکا می دانند.داستان در سال های ۱۹۵۰ و دوران طلایی ورزش بیسبال می گذرد.برخی از منتقدان این انتخاب بوش را ناشی از محدودیت فکر او می دانند.


۱۰- صدام حسین:


دیکتاتور سابق عراق علاقه به فیلم های با موضوع قتل،توطئه و دسیسه چینی داشت. به نقل از مجله آتلانتیک فیلم محبوب صدام حسین فیلم روز شغال بود. البته وی فیلم های مکالمه،دشمن مردم و پدرخوانده را هم دوست داشت.


۱۱- تونی بلر

همسر تونی بلر،شری می پذیرد که نخست وزیر سابق بریتانیا از علاقه مندان دو آتشه مجموعه فیلم های ساعت شلوغی است.شری حتی در یک مهمانی این موضوع را به ستاره فیلم جکی چان بیان کرد.





گردآوری و تنظیم:گروه فرهنگ و هنر پرشین پرشیا
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]
حاشیه‌های بازگشت ملک‌مطیعی به سینما/کارگردان «نقش نگار» از حضور فیلمش در جشنواره خبر ندارد
[/h]


در حالی که امروز یک روزنامه سینمایی از حضور «نقش نگار» در جشنواره فیلم فجر خبر داده است اما علی عطشانی کارگردان اثر اطلاعی در این باره ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین ساخته علی عطشانی که با سرمایه گذاری بابک زنجانی ساخته شده است، در کنار بهرام رادان و آتیلا پسیانی، ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما پس از 35 سال جلوی دوربین این کارگردان قرار گرفته است.


همان زمانی که خبر حضور این بازیگر در رسانه‌ها منتشر شد پیش‌بینی می‌شد که حضور این بازیگر برای حضور فیلم در جشنواره اما و اگرهایی به وجود آورد اما گمان می‌رفت عوامل فیلم از جمله کارگردان و تهیه کننده مجوزهای لازم را از ارشاد گرفته‌اند.
زمانی که لیست فیلم‌های بخش‌های مختلف سی و دومین جشنواره فیلم فجر منتشر شد، نامی از «نقش نگار» در هیچ بخشی دیده نمی‌شد. اعلام این لیست همزمان با دستگیری بابک زنجانی سرمایه‌گذار فیلم بود و خیلی ها گمان کردند که شاید به دلیل همین موضوع فیلم در فجر حضور ندارد. اما پس از مدتی مشخص شد که مشکل این فیلم به دلیل حضور ناصر ملک‌مطیعی بازیگر قدیمی سینما است.


البته در این شرایط هیچ کدام از عوامل فیلم درباره پذیرفته نشدن «نقش نگار» در جشنواره فجر صحبتی نکردند، اما در این میان شنیده‌ها حاکی از آن بود که به کارگردان پیشنهاد شده که سکانس‌های مربوط به ناصر ملک مطیعی را حذف کند که وی نیز نپذیرفته است. البته شنیده شد که هیات انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم موافق حذف این صحنه‌ها نبودند.
در حالی که چند روز تا برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده است، امروز یک روزنامه سینمایی از حضور این فیلم در جشنواره فجر خبر داد و در این مطلب عنوان شده است که اطلاعات «نقش نگار» در کاتالوگ جشنواره منتشر شده و این دلیلی برای حضور فیلم در فجر است. این خبری است که تا امروز به طور رسمی از سوی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر تایید نشده است.

علی عطشانی کارگردان فیلم درباره این موضوع به خبرنگار مهر گفت: من هیچ اطلاعی درباره شرایط نمایش فیلم در جشنواره فجر ندارم و مثل شما این خبر را در روزنامه خواندم.




گردآوری و تنظیم:گروه فرهنگ و هنر پرشین پرشیا
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]
چهره متفاوت نیکی کریمی,پارسا پیروزفر و یکتا ناصر در یک فیلم جدید+عکس
[/h]


در ادامه گزارش تصویری پشت صحنه فیلم سینمایی «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی و بازی نیکی کریمی، پارسا پیروزفر، یکتا ناصر و حامد بهداد را مشاهده می‌نمائید.












































گردآوری و تنظیم:گروه فرهنگ و هنر پرشین پرشیا
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هنرپیشه‌ای که از همبازی بودن با مارلون براندو، تا کسب جایزه گلدن گلوب را نیز در کارنامه خود داشت
ماکسیمیلیان شل بازیگر برنده اسکار در 83 سالگی درگذشت

منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : "ماکسیمیلیان شل"،‌ هنرپیشه اتریشی که با بازی در فیلم «داوری در نورمبرگ» در سال 1961 برنده جایزه اسکار شده بود،‌ در 83 سالگی درگذشت.

به گزارش سینمانگار، به نقل از بی بی سی، "ماکسیمیلیان شل"،‌ هنرپیشه اتریشی که با بازی در فیلم «داوری در نورمبرگ» در سال 1961 برنده جایزه اسکار شده بود،‌ در 83 سالگی درگذشت.

به گفته کارگزار "ماکسیمیلیان شل"،‌ او پس از یک بیماری ناگهانی و جدی در بیمارستانی در شهر اتریشی اینسبروک درگذشت.

او یکی از مشهورترین هنرپیشگان آلمانی زبان بود که به شهرتی بین المللی هم دست یافته بود.

"ماکسیمیلیان شل" در سال 1930 در وین به دنیا آمد و یکی از چهار فرزند یک نویسنده سوییسی و یک هنرپیشه زن اتریشی بود.

پدرو مادرش هشت سال بعد،‌ وقتی آلمان نازی اتریش را تصاحب کرد،‌ به سوییس مهاجرت کردند.

"ماکسیمیلیان شل" که چند سال بازیگر تئاتر بود، کار حرفه ای خود در هالیوود را در اواخر دهه 1950 آغاز کرد و در فیلم «شیرهای جوان» - که روایتی از جنگ جهانی دوم را بازگو می کرد- با "مارلون براندو" همبازی شد.

در سال 19561 او با بازی در نقش وکیل مدافع یک مجرم جنگی نازی، جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفت.

در طی سه دهه بعد از ساخت این فیلم،‌ "ماکسیمیلیان شل" در چندین فیلم مهم آمریکایی ایفای نقش کرد.

نقش های متنوع او شامل بازی در نقش دزد موزه در فیلم «تاپکاپی» (1964)، تا یک دانشمند روانی در فیلم علمی تخیلی «حفره سیاه» (1979)، تا کلنل کا گ ب روسی در «شمع ها در تاریکی» (1998) می شود.

"ماکسیمیلیان شل" همچنین در محصولات تلویزیونی بین المللی متعددی هم ظاهر شده بود. بازی او در نقش "ولادیمیر لنین" در مجموعه تلویزیونی آمریکایی «استالین» در اوایل دهه 1990 برایش یک جایزه گلدن گلوب به ارمغان آورد.

او همچنین چند فیلم را کارگرانی کرد از جمله فیلم مستند «مارلین» را درباره "مارلین دیتریش"،‌ هنرپیشه،‌ که نامزد جایزه اسکار شد.

"ماریا"، خواهر درگذشته "ماکسیمیلیان شل"، هم هنرپیشه ای مشهور بود.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کیفر ساترلند بار دیگر در نقش "جک باوئر" ظاهر می‌شود
فیلمبرداری فصل جدید سریال پرطرفدار «24» در لندن آغاز شد

منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : "کیفر ساترلند" که با بازی در نقش "جک باوئر"، مامور اداره مبارزه با تروریسم آمریکا در مجموعه تلویزیونی «24» مشهور است، بار دیگر در فصل جدید این مجموعه نقش آفرینی می‌کند.

به گزارش سینمانگار، به نقل از بی بی سی، "استیون فرای"، بازیگر، کمدین، مجری و نویسنده بریتانیایی در فصل جدید مجموعه تلویزیونی «24» نقش نخست وزیر بریتانیا را بازی می‌کند.

او در توئیتر خود این خبر را تائید کرده و نوشته است که "تره‌ور دیویس"، نخست وزیر بریتانیا در این مجموعه تلویزیونی "رهبری قدرتمند و کاریزماتیک" است.

"کیفر ساترلند" که با بازی در نقش "جک باوئر"، مامور اداره مبارزه با تروریسم آمریکا در مجموعه تلویزیونی «24» مشهور است، بار دیگر در فصل جدید این مجموعه نقش آفرینی می‌کند.

در فصل جدید «24»، با عنوان «یک روز دیگر زنده بمان»؛ "جک باوئر" که تحت تعقیب سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به لندن فرار می‌کند و باقی ماجرا در بریتانیا می‌گذرد.

فیلمبرداری فصل جدید «24» از چند روز پیش در شرق لندن آغاز شده و کلیک عکس‌های از صحنه های فیلمبرداری آن منتشر شده است.

آخرین فصل «24» چهار سال پیش ساخته شد.

استیون فرای در فصل جدید «24» نقش نخست وزیر بریتانیا را بازی می‌کند​

قرار است فصل جدید این مجموعه از 5 مه امسال در آمریکا آغاز شود و پس از آن کمی بعد شبکه یک اسکای آن را در بریتانیا پخش می‌کند.

تفاوت این فصل با فصل‌های پیشین این است که این مجموعه 12 قسمتی خواهد بود و برخلاف فصل‌های پیشین داستان هر اپیزود بر اساس زمان واقعی ساعت به ساعت پیش نخواهد رفت.

در این فصل رابطه دوستانه شخصیت‌های نخست وزیر بریتانیا و "جیمز هلر"، رئیس جمهور آمریکا به تصویر کشیده می‌شود که رو به سردی می‌گذارد.

مجموعه تلویزیونی «24» در 192 اپیزود بین سال‌های 2001 تا 2010 پخش شد و بارها در بخش‌های مختلف جایزه "امی" به دست آورد.

شهره آغداشلو، بهار سومخ، نوید نگهبان و نازنین بنیادی بازیگران ایرانی تباری هستند که در بخش‌هایی از این مجموعه پرطرفدار بازی کرده‌اند.

 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بمب خبری امروز هالیوود
دخترخوانده وودی آلن وی را به سوءاستفاده جنسی از خود متهم کرد

منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : دختر خوانده "وودی آلن" مدعی شده که این فیلمساز آمریکایی از او در کودکی‌اش سوءاستفاده جنسی کرده است.


به گزارش سینمانگار، به نقل از بی بی سی، دختر خوانده "وودی آلن" مدعی شده که این فیلمساز آمریکایی از او در کودکی‌اش سوءاستفاده جنسی کرده است.

"دیلن فارو" در نامه‌ای سرگشاده نوشته است که "وودی آلن" در سال 1992 او را که آن زمان هفت ساله بود، در "اتاقی زیر شیروانی تاریک که شبیه کمد بوده" مورد سوءاستفاده قرار می‌داده است.

"دیلن فارو" که فرزنده خوانده مشترک "میا فارو"، بازیگر، و "وودی آلن" است، در نامه خود از هالیوود انتقاد کرده و نوشته آنها همچنان از "متجاوزی که به خانه‌مان مصیبت آورد" قدردانی می‌کنند.

همان زمان از "آلن" در ارتباط با اتهام آزار جنسی کودکان تحقیق به عمل آمد، اما هیچگاه متهم به ارتکاب این جرم نشد.

هیئتی از روانشناسان که از سوی پلیس و دادستانان آمریکا مسئول رسیدگی به این پرونده بود، اعلام کرد که "دیلن" مورد سوءاستفاده قرار نگرفته بود.

این پرونده وقتی بحث‌برانگیز شد که بعدها یکی از دادستانان گفت که "شواهدی احتمالی" برای متهم کردن "وودی آلن" وجود داشت، اما او این کار را به منظور محافظت از کودک انجام نداد.

با این حال "وودی آلن" همواره اظهار بی‌گناهی کرده است. او پیشتر "میا فارو"، شریک زندگی سابقش و مادرخوانده "دیلن" را متهم می‌کرد که این ادعا ساخته ذهن "فارو" در پی جدایی پر سر و صدای این دو نفر در سال 1992 بوده است.

"دیلن فارو" در نامه‌ سرگشاده خود که در نیویورک تایمز منتشر شده، نوشته: "محبوب‌ترین فیلم وودی آلن برای شما کدام‌ است؟ پیش از آنکه پاسخ دهید، باید بدانید که وقتی من هفت ساله بودم، وودی آلن من را به اتاق زیر شیروانی تاریک در طبقه دوم خانه‌مان، که شبیه کمد بود می‌برد و به روی شکم می‌خواباند و در حالی که من را به بازی با قطار برقی برادرم مشغول می‌کرد، مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌داد."

"دیلن فارو" که اکنون با نام دیگری در فلوریدا زندگی می کند، می‌گوید که پس از آن دچار سوءتغذیه شده و به خود آسیب می‌رسانده است.

او گفته است تصمیم برای شکستن سکوتش آن هم پس از دو دهه، به مناسبت نامزدی تازه‌ترین ساخته "وودی آلن" (جاسمین غمگین) برای سه جایزه اسکار بوده است.

او در نامه‌اش نوشته است: "هرگاه تصویر کسی که به من تجاوز کرده را روی پوستر، تی‌شرت یا تلویزیون می‌دیدم، فقط می‌توانستم هراس خود را پنهان کنم تا گوشه‌ای بیایم و تنها باشم و عذاب بکشم. اما دیگر نمی‌خواهم عذاب بکشم."

او همچنین انگشت اتهام را به سوی بازیگران فیلم‌های "آلن" نیز نشانه رفته و از جمله خطاب به "کیت بلانشت"، بازیگر «جاسمین غمگین» نوشته: "کیت بلانشت، اگر بچه خودت بود چه می کردی؟ دایان کیتون، تو از موقعی که من بچه بودم مرا می شناختی. آیا فراموشم کرده‌ای؟"

"میا فارو"، ستاره هالیوود در دهه 1980 رابطه‌ای عاشقانه‌ای با "وودی آلن" پیدا کرد. این دو که هیچگاه ازدواج نکردند و در خانه‌های مجزا زندگی می‌کردند، مشترکا یک دختر (دیلن) و یک پسر (موزز) را به فرزندی پذیرفتند.

این زوج در سال 1992 در پی آشکار شدن رابطه "وودی آلن" با "سون-یی"، دختر خوانده دیگر "میا فارو" از هم جدا شدند.

کمی بعد ادعای سوءاستفاده جنسی "آلن" از دختر خوانده‌شان مطرح شد.

در همان زمان "وودی آلن" در بیانیه‌ای این ادعا را "سوءاستفاده‌ای مخرب و وحشتناک از معصومیت کودکان در جهت اهداف شخصی و تلافی جویانه" خواند.

هنوز این فیلمساز 78 ساله واکنشی به ادعای "دیلن فارو" نشان نداده است.

 
بالا