[ اخبار سینما ] - اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ما در حوزه سینمای برون‌مرزی از همکاری با کشورهای همسو غافل هستیم

ما در حوزه سینمای برون‌مرزی از همکاری با کشورهای همسو غافل هستیم

جمال شورجه کارگردان سینما با اشاره به تفاهم‌نامه مشترکی که بین ایران، فلسطین و لبنان برای تولید آثار مشترک امضا شده ، گفت: یکی از نقیصه‌های ما در حوزه سینمای استراتژیک و برون‌مرزی این است که ما از همکاری با کشورهای همسو غافل هستیم. در این جور مباحث دیپلماسی فرهنگی ما تعطیل است
به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی برنامه هفت ؛ در بخش پایانی برنامه هفت میزگردی در ارتباط با آرمان‌ها و تولیدات مشترک سینمای ایران با حضور جمال شورجه و محمد درمنش برگزار شد همچنین احمد میرعلایی هم در این بحث به صورت تلفنی شرکت می‌کرد.

در ابتدای بحث گبرلو با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ انقلاب در کشورهای همسو با ایران است از تلاش سینمای ایران برای سرلوحه قرار دادن چنین مضامینی صحبت کرد اما توضیح داد که در نهایت به نظر می‌رسد سینمای ایران هنوز نتوانسته دراین ارتباط به نتیجه دلخواه دست یابد.

جمال شورجه در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به تفاهم‌نامه مشترکی که بین ایران، فلسطین و لبنان برای تولید آثار مشترک امضا شده است گفت: یکی از نقیصه‌های ما در حوزه سینمای استراتژیک و برون‌مرزی این است که ما از همکاری با کشورهای همسو غافل هستیم. در این جور مباحث دیپلماسی فرهنگی ما تعطیل است.

محمد درمنش نیز با اشاره به بضاعت و پتانسیل نیروی انسانی که در کشور ما وجود دارد از لزوم آسیب شناسی در این زمینه صحبت کرد و گفت: در جمع‌بندی اولیه از دو منظر نرم افزاری و سخت افزاری باید به این مسئله نگاه کنیم. شاید ما بتوانیم با کشورهای همسو تعامل مذهبی داشته باشیم اما بازهم تعبیر و تفسیرهای ما با این کشورها متفاوت است. پس باید درک مشترک و تعامل به وجود بیاید. ما باید به سراغ آثاری برویم که بتواند در زمینه تولیدات مشترک تعریف شود. همچنین باید نگاهمان در پرداختن به موضوعات ایدئولوژیک تلطیف شود.

میرعلایی در این زمینه عنوان کرد: سیاست‌هایی که اکران عمومی جهانی را در دست دارد در اختیار هالیوود و صهیونیست‌ها است بنابراین ارتباط به این راحتی نیست اما در طول سال‌های اخیر راه‌های خوبی باز شده و ما در حال بررسی این امر و امضا تفاهمنامه با کشورهای مختلف هستیم.

شورجه در ادامه بحث عنوان کرد: ما خیلی نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم حکومت‌های دست نشانده با ما همکاری کنند. بنابراین ناگزیر هستیم روی کشورهایی سرمایه گذاری کنیم که با ما همسو هستند. باید روی نقاط مشترک سرمایه گذاری کرد. مثلا صدا و سیما تولیداتی چون "مختارنامه"، "مردان آنجلوس"، "یوسف پیامبر" و... را ساخته که در کشورهای همسو با ما نیز با استقبال مواجه شده است. همانطور که می‌دانید آقای خاتمی سریال "مردان انجلوس" را در آن زمان به عنوان یک محصول فرهنگی ایرانی به پاپ هدیه داد.

وی ادامه داد: ما با کشورهای معدودی می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم. شاید بیشتر ایرانی‌هایی که در این کشورها هستند و با ما تعامل دارند بتوانند در مشارکت آثار سینمایی با ما همکاری کنند چون دولت‌های این کشورها کمتر علاقمند به همکاری با ایران هستند. نکته دیگر اینکه اکثر کشورهای دنیا سینمای ما را نمی‌شناسند و فقط به عنوان کشوری مسلمان از ما نام می‌برند.

میرعلایی در این زمینه توضیح داد: ما باید بررسی کارشناسانه کنیم. باید آهسته آهسته جلو برویم و اول بدانیم زبان سینما چیست. لازم نیست در اولین فیلم‌هایمان همه اهدافمان را به تصویر بکشیم. ابتدا باید زبان مشترک سینما در دنیا را بشناسیم بعد به دنبال نمایش اهدافمان برویم.

وی ادامه داد: در خیلی از کشورهای دنیا سینمای ایران را نمی شناسند. اگر ما بخواهیم فیلم‌هایمان در کشورهای دیگر اکران شود باید بتوانیم دست به تولید آثار مشترک استاندارد بزنیم. مثلا فارابی در حال حاضر دارد برای پخش جهانی فیلم "فرزند چهارم" اقدام می‌کند تا بتوانیم از این طریق بعد دیگری از سینمای ایران را در سطح جهانی معرفی کنیم.

درمنش در ادامه میزگرد با اشاره به انتخاب زبان نامناسب برای فیلم‌هایمان گفت: مثلا ما فیلمی تولید می‌کنیم که از دیدگاه جهانی دو استنباط را به وجود می‌آورد. مثلا بحث ضد تروریسم که ایران یکی از سردمدارانش است باید به زبان خود خارجی‌ها روایت شود.

شورجه دربخش دیگری از این بحث یادآور شد: تقابل با کشورهای همسو به معنی جدا افتادن از ایدئولوژی هایمان نیست اما باید کمی خودمان را هماهنگ با کشورهایی که قرار است با آنها تولید مشترک داشته باشیم کنیم. باید تم‌های داستانی انتخاب کنیم که قابلیت ارتباط با مخاطب جهانی را داشته باشد. این سیاستگذاری‌ها باید از طرف نظام مورد توجه قرار گیرد و بودجه لازم برای تولید این آثار در اختیار هنرمندان قرار داده شود. چون به فرهنگ ما نگاهی تزئینی وجود دارد. باید یک آکادمی بین المللی جهان اسلام راه بیفتند تا در این زمینه به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

میرعلایی در پایان این بحث گفت: مسئولین ما باید متوجه باشند که با این بودجه‌ها نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم و اینکه تمام ارگان‌ها و نهادها باید در تولید آثار مشترک سهیم باشند. ما راهی نداریم جز اینکه اکران آثارمان را در کشورهای خارجی پیگیری کنیم.

در میانه بحث نیز گفتگو با هنرمندانی چون پرویز شیخ طادی، حبیب کاوش و عباس رافعی پخش شد.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سریال‌های ماه رمضان حال و هوای معنوی ندارند

سریال‌های ماه رمضان حال و هوای معنوی ندارند

خبرگزاری تسنیم: منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون گفت: سریال‌های ویژه ماه رمضان باید معنویت این ماه را در جامعه نهادینه کند که فیلم‌های امسال فاقد این ویژگی هستند.

محمد کراچیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره روند فیلم‌های پخش شده در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه خودسازی و افزایش سطح ایمان و تصمیم گرفتن برای رو آوردن به مسایل اخلاقی است و با ماه‌ها و زمان‌های دیگر تفاوت دارد.
وی ادامه داد: این فضای متفاوت باید در فیلم‌ها و سریال‌های ویژه این ماه نیز رعایت شود به گونه‌ای که فضای رأفت قلبی وِیژه این ماه را در انسان‌ها تشدید کند و با استفاده از داستان‌های مناسب و بهره‌گیری از هم‌ذات‌پنداری ویژه آثار درام کاری کند که مخاطب پس از این ماه نیز حال و هوای آن را در درون خود حفظ کند.
منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون تاکید کرد: در واقع ماه رمضان اوج گرایش انسان‌ها به عرفان، اخلاق و مباحث دینی است و سریال‌های این ماه نیز باید با حال و هوای معنوی این ماه تناسب داشته باشند.
وی ابراز داشت: این در حالی است که فیلم‌هایی که در ماه مبارک رمضان امسال شاهد پخش آنها از شبکه‌های مختلف تلویزیونی بوده‌ایم مناسبت چندانی با این ماه نداشته است و هر زمان دیگر که در جدول پخش تلویزیون قرار می‌گرفت اشکالی ایجاد نمی‌شد.

مادرانه از ضعف نقاط تعلیق در فیلمنامه رنج می‌برد

کراچیان با اشاره به اینکه سریال«مادرانه» از ضعف نقاط تعلیق در فیلمنامه رنج می‌برد، تصریح کرد: اگر نویسنده نقاط تعلیق داستانی را به خوبی بشناسد، می‌تواند از موارد متفاوتی از این تعلیق در فیلمنامه استفاده کند در حالی که تعلیق در سریال مادرانه بیشتر بر فرار و فکر رهایی توسط «رها» یکی از شخصیت‌های داستان متمرکز شده است.
وی با اشاره به اینکه نام «رها» نیز اشاره ایهامی به مسئله تعلیقی داستان یعنی رهایی دارد، اضافه کرد: این مسئله بدان معناست که فرار و یا مسایلی در همین ارتباط در داستان مادرانه موضوع اصلی است و فراز و فرودهای داستان و تصمیم‌گرفتن برای ادامه فیلم به این مسئله بستگی دارد بنابراین نویسنده در این داستان نتوانسته است کشش درامی لازم را ایجاد کند.
منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون تصریح کرد: از سویی داستان مادرانه قصه تکراری مشکلات میان پدر و مادر، رها کردن مادر و سهم‌خواهی فرزندان از دو طرف ماجراست و بدین ترتیب اگر کلیشه را الگوی موفق تکرار بنامیم موضوع این سریال را می‌توان نخ‌نما شده نامید.

ظرفیت‌های داستانی قالیشویی در «دودکش» نادیده گرفته شده است

وی با اشاره به اینکه «دودکش» نیز داستانی غیرمناسبتی است که در یک قالیشویی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زیستگاه و محل کار افرادی که در قالیشویی کار می‌کنند یکسان است ایده ساخت سریال از این مکان موضوع خوبی را تشکیل داده که ظرفیت‌های خوبی ایجاد می‌کند.
وی اضافه کرد: مسئله اینجاست که گویی نویسنده فراموش کرده است که آدم‌های قالیشویی نیز مشکل و داستانی دارند و مدام اتفاقاتی در داستان ایجاد می‌کند که مخاطب را به خارج از این فضا بکشاند که این مسئله داستان‌های مختلف را به داستان اصلی تحمیل کند.
منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون ادامه داد: کافی بود نویسنده این سریال مدتی با آدم‌های درگیر در این شغل زندگی می‌کرد تا داستان آنها را درک کند و ناچار به ایجاد تعقیب و گریزهای بیهوده و خارج کردن داستان از فضای قالیشویی نشود.

سریال خروش پرش‌های داستانی بیش از اندازه دارد

وی ابراز داشت: شخصیت داستان «خروس» نیز » از میان 36 وضعیت نمایشی در موقعیت داستانی با نام« مخمصه قرار دارد و مهم‌ترین مشکل این سریال این است که پرش‌های داستانی زیادی دارد.
کراچیان با اشاره به اینکه در این سریال نیز عدم شناخت موقعیت‌های مکانی و عدم استفاده درست از اصول کلاسیک سریال‌نویسی به چشم می‌خورد، بیان داشت: اگر نویسنده فضای بیمارستان و دلواپسی‌ها و مشکلات را به خوبی می‌شناخت نیازی به فراموشی فضای اصلی داستان یعنی بیمارستان نداشت و از همین موقعیت می‌توانست صحنه‌های طنز خلق کند.
وی اضافه کرد: همچنین در این داستان گرچه افرادی تیپ و غیرتیپ در جامعه به چشم می‌خورند اما برخی افراد داستان اگر وجود نداشته باشند نیز به اصل داستان ضربه وارد نمی‌‌شود.

مشکل اصلی سریال‌های ماه مبارک ضعف داستانی است

منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه به طور کلی مشکل اصلی سریال‌های ماه مبارک ضعف داستانی است، گفت: هنوز نویسندگان ما شیوه صحیح تعریف قصه، قهرمان و ضد قهرمان، گره‌افکنی و گره‌گشایی، مانع، تحلیل و موارد مشابه دیگر را بلد نیستند که این مسئله سبب ضعف فیلم وسریال‌ها و روی آوردن مخاطب به شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شود.
وی ادامه داد: با کمال تاسف اگر داستان سر یال‌های ماه رمضان ارتباطی با این ماه داشته باشد، به طور معمول ماجراهایی درباره روح را تشکیل می‌دهد و یا سریالی که نوبت پخش نگرفته در این ماه به نمایش گذاشته می‌شود که این مسئله نگران‌کننده است.
 

پیوست ها

  • 13920431104851723867883.jpg
    13920431104851723867883.jpg
    23.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شیطنت مهناز افشار در اتاق گریم

شیطنت مهناز افشار در اتاق گریم

 

پیوست ها

  • 612.jpg
    612.jpg
    16 کیلوبایت · بازدیدها: 0

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نگاهی به کارنامه‌ بازیگری نگار جواهریان

نگاهی به کارنامه‌ بازیگری نگار جواهریان

شاید بعضی از تماشاگرانِ پیگیر تلویزیون اولین بار نگار جواهریان را با سریال «این راهش نیست» به‌یاد بیاورند، قصه‌ی سریال را حمید نعمت‌الله و‌هادی مقدم دوست نوشته بودند و اشکان خطیبی بازیگر دیگر سریال بود، ولی نه خودِ سریال و نه نقشِ نگار جواهریان طوری نبود که در‌یاد‌ها بماند. کمی‌ بعد نگار جواهریان نقشی کوتاه در «من ترانه پانزده سال دارم» بازی کرد، همان دختری بود که ماجرایی شبیه ترانه برایش پیش آمده بود و بچه اش را به بهزیستی سپرده بود و آن طور که رسول صدر عاملی همان زمان گفت از بین بازیگرانی انتخاب شده بود که برایِ بازی در نقش ترانه پرنیان تست داده بودند، نقشی که آخرِ سر به ترانه علیدوستی رسید. نقش اش در قدمگاه تقریبا بدونِ دیالوگ بود و بیشترِ بازی نگارِ جواهریان رویِ نگاه متمرکز بود و از همین جا انگار پرسونایِ بازیگری نگار جواهریان شکل گرفت، دختر آرام، معصوم، مهربان و دلسوز خانواده . در همان دوران کم و بیش در تئاتر هم فعال بود، این را تماشاگرانِ همیشگی تئاتر بهتر می‌توانند به ما بگویند. در چند تار مو‌ی ایرج کریمی ‌نقش پگاه را بازی می‌کرد و شعری که پشتِ تلفن برای هما، شخصیتِ اصلی فیلم می‌خواند تا مدت‌ها زمزمه می‌شد و در ذهنِ تماشاگران باقی ماند:
دختر کشتزار خوشه می‌چیند/ سربازی در راه او را می‌بیند/ دریغا مجالی/ دریغا مجالی.
سربازی در راه، تفنگی در دست/ تخته ای کودن، آهنی سرمست/ دریغا نهالی/ دریغا نهالی.
کسی نپرسید: سرباز جوان!/ می‌خواهی برو می‌خواهی بمان/ دریغا سوالی/ دریغا سوالی.
دختر کشتزار خوشه می‌چیند/ ردی از سرباز کس نمی‌بیند/ دریغا غباری/ دریغا غباری.

خوابگاه دختران و تجربه‌ی همکاری با محمد حسین لطیفی احتمالا می‌توانست نگار جواهریان را به طیفِ وسیع تری از تماشاگران سینما بشناساند، فیلم تجربه ای در ژانر وحشت بود و تجربه‌ی ناموفقی هم نبود. فیلمنامه‌ی ایرج طهماسب کمدی و وحشت را کنار هم نشانده بود، اما این باران کوثری و مجید صالحی بودند که بارِ اصلی ماجرا و شوخی‌هایِ فیلم را به دوش می‌کشیدند، نگار جواهریان همان دوستِ خوش قلب و مهربان قهرمانِ اصلیِ فیلم‌ها بود که در مواقع لزوم به دادِ قهرمانِ داستان می‌رسید. بازیِ نگار جواهریان در خوابگاه دختران اذیت نمی‌کرد، اما نکته‌ی خاصی هم نداشت که در ذهن بماند.
بازیِ نگار جواهریان در پابرهنه در بهشت را ندیده ام، اما خودش در مصاحبه با مجله 24 درباره‌ی بازی‌اش در این فیلم این طور گفته است: «پابرهنه در بهشت فیلم خوبی است و همه سرجایشان هستند، اما من خودم نیستم. آنجا دیر فهمیدم. دیر وارد فضا شدم. جا نیفتادم.»



نسل جادویی


صد سال به این سالها


صد سال به این سالها

فیلم‌هایِ بعدی کارنامه اش نسل جادویی، جعبه موسیقی و صدسال به این سال‌ها هنوز اکران عمومی‌نشده اند که بشود درباره‌ی کیفیتِ فیلم‌ها و ویژگی‌هایِ بازی نگار جواهریان در این فیلم‌ها حرف زد. جعبه موسیقی در جشنواره سه سال پیش به نمایش درآمد و نگار جواهریان نقش کوتاهی در آن داشت. نسل جادویی در زمان ساخت به خاطر حضور بازیگرانی مثلِ هدیه تهرانی، باران کوثری، رامبد جوان و کوروش تهامی ‌و به خاطر حضورِ کارگردانی مثلِ ایرج کریمی ‌پشتِ دوربین خبرساز شد ولی تا همین‌یک ماه گذشته خبری از اکران اش نبود. اما به نظر نمی‌رسد هیچ کدام از این فیلم‌ها وزنه‌ی سنگینی در کارنامه‌ی بازیگری نگار جواهریان به حساب بیایند، شاید باید همه‌ی این فیلم‌ها را دست گرمی ‌به حساب بیاوریم و این کارنامه را از زیر تیغ به این طرف جدی تر بررسی کنیم.
در زیر تیغ باز هم نگار جواهریان همان دخترِ آرام، مهربان و معصومِ خانواده است که پدر خانواده در اثرِ ‌یک اتفاق بوسیله‌ی صمیمی‌ترین دوست اش کشته می‌شود و خانواده در معرضِ ‌یک بحران قرار می‌گیرد، شخصیتِ نگار جواهریان در تنها شخصیتی است از بینِ اعضایِ خانواده مقتول که نگاهِ منطقی تری به کلِ ماجرا دارد و اتفاقا با خانواده‌ی قاتل همدردی می‌کند. شبیه همین نقش را نگار جواهریان به نوعی دیگر در کتاب قانون تکرار می‌کند، آدم‌های کتاب قانون البته بیشتر تیپ اند تا شخصیت و کوکب که نگار جواهریان نقش اش را بازی می‌کند همان ته تغاری مهربان و البته کمی ‌لوسِ خانواده‌های سنتی ایرانی است. کوکب در کتابِ قانون تنها شخصیتی است که با عروس تازه وارد و تازه مسلمان شده‌ی خانواده همراهی می‌کند، نماینده‌ی نسل تازه است و باسواد‌تر از بقیه‌ی اعضایِ خانواده به حساب می‌آید و بینِ اعضایِ خانواده تنها شخصیتی است که نقشِ تاثیرگذارتری در داستان ایفا می‌کند. برایِ اولین بار نگارِ جواهریان برایِ این فیلم کاندید دریافتِ بهترین بازیگر نقش مکمل در خانه سینما می‌شود.


تنها دوبار زندگی می کنیم

تنها دو بار زندگی می‌کنیم ‌یکی از مهم ترین فیلم‌هایِ کارنامه‌ی بازیگری نگار جواهریان است، شخصیتِ شهرزاد تنها دو بار زندگی می‌کنیم شباهت‌هایی به شخصیتِ پگاهِ فیلمِ چند تار مو دارد. بهنام بهزادی کارگردانِ فیلم درباره‌ی انتخابِ نگار جواهریان برای این فیلم گفته است: «روزی به دیدن نمایشی رفته بودم و پس از پایان نمایش به پشت صحنه رفتم تا دوستی را که دعوتم کرده بود ببینم. در آن جا برای‌یک لحظه به دختری برخوردم که حرکات رها و آزاد و خاصی داشت، حاکی از نوعی راحتی و رها شدگی که من به آن حرکات شهرزادی می‌گفتم. آن خانم با آن حرکات خاصش در ذهنم ماند. در کشاکش جستجو برای ‌یافتن بازیگر نقش شهرزاد، به ‌یاد آن شب افتادم و به دوستم تلفن زدم و سراغ آن خانم را گرفتم. گفت اسمش نگار جواهریان است. وقتی او را دیدم و گفت کارش بازیگری است خیلی جا خوردم چون اصلا قرار نبود از بازیگر حرفه ای برای نقش شهرزاد استفاده کنم. همان جا به او گفتم شما برای این نقش کاملا مناسب اید، فقط حیف که بازیگرید. او در جواب حرف جالبی زد که به نظرم برای انتخابش کاملا تعیین کننده بود، گفت خب خیال کنید من هم نابازیگرم!»
شهرزادِ فیلم آدمی ‌است که انگار از ‌یک سیاره‌ی دیگر آمده است، همیشه شاد و پرانرژی است، مدام می‌خندد و حسِ زندگی کردن دارد و اصلا انگار آمده است که سیامکِ فیلم را نجات بدهد و برود و وقتی فیلم را می‌بینیم احساس می‌کنیم که نگار جواهریان هم به اندازه‌ی شهرزاد فیلم نجات بخش است، این تنها چیزی است که از بازیِ صمیمی ‌و دوست داشتنیِ نگار جواهریان در فیلم می‌شود برداشت کرد.

در شبانه روز نقش کوتاهی با لهجه‌ی مشهدی داشت و با حامد بهداد همبازی بود اما فیلم‌هایِ کیوان علیمحمدی و امید بنکدار معمولا جوری هستند که بیشتر از آن که بازی بازیگر به چشم بیاید فرمِ کلی فیلم به چشم می‌آید و این در موردِ شبانه روز هم با آن همه بازیگر مطرح مصداق دارد.
هیچ و طلا و مس هر دو در جشنواره‌ی سال گذشته به نمایش درآمدند و طلا و مس سیمرغِ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای نگار جواهریان به همراه آورد. لیلا در فیلمِ هیچ‌ یکی از متفاوت ترین نقش‌هایِ کارنامه‌ی بازیگری نگار جواهریان است و البته‌ یکی از بهترین بازی‌هایِ فیلم هیچ، این جا دیگر خبری از آن دختر آرام و شیرین و سر به زیر نیست، لیلا شخصیتی است که اهلِ عمل است و‌ یکی از اولین اعضایِ آن خانواده است که حضور در محیطِ آن خانه را تاب نمی‌آورد و به جستجویِ سرنوشت و آرزوهایی که در سر دارد از خانه بیرون می‌زند. نقشِ زهرا سادات در طلا و مس باز هم همان ویژگی بازی‌هایِ قبلیِ نگار جواهریان را دارد که می‌شود آنها را با صفت‌های کلی مثلِ صمیمیت و شیرین بودن توصیف کرد، با این تفاوت که این بار‌یک زن و‌یک مادر است که درگیرِ بیماری لاعلاجی مثلِ ام اس می‌شود، زهرا سادات نقشی است که مظلومیتِ خاصی دارد و حتی نوعِ لهجه ای هم که برایِ این شخصیت انتخاب شده و لحنِ حرف زدن نگار جواهریان این مظلومیت را تشدید کرده است. در مورد چنین شخصیتی مهم این جاست که بازی نمایشی نشود و این همان چیزی است که اصطلاحا به آن طبیعی بودن می‌گویند و بازی نگار جواهریان در طلا و مس همین ویژگی را دارد؛ کمک گرفتن از عضلاتِ صورت، نوعِ خاص چادر سر کردن، صدایِ آرام و با تنالیته پایین و بازی با نگاه و حرکاتِ چشم جلوه‌هایِ بازی نگار جواهریان در طلا و مس اند.


طلا و مس


نگار جواهریان در هیچ

آخرین تصویرِ زهرا سادات در طلا و مس جایی است که سیدرضا به زهرا سادات می‌گوید: «دوستت دارم.» زهرا سادات چشمانش را می‌بندد و ما دیگر از آینده‌یا سرنوشت این شخصیت با خبر نمی‌شویم و همین پایان بندی احتمالا شخصیتِ زهرا سادات و چهره‌ی بازیگرش، نگار جواهریان را برایِ همیشه در ذهنِ تماشاگر حک می‌کند.
نگار جواهریان سابقه‌ی روزنامه نگاری هم دارد، مدتی در مجله صنعت سینما تحلیل بازیگری می‌نوشت، نمایشنامه‌ی خیانت از‌ هارولد پینتر با ترجمه‌ی او و تینوش نظم جو را نشر نی در قالب مجموعه‌ی دور تا دور دنیا منتشر کرده است. حالا با اکران تنها دو بار زندگی می‌کنیم، هیچ و طلا و مس و گرفتنِ سیمرغ بلورین از جشنواره در موقعیتِ حرفه ای خوبی قرار گرفته و به تازگی هم قراردادِ بازی در فیلم تازه‌ی رضا میر کریمی،‌ یک حبه قند را در کنار رضا کیانیان، سعید پورصمیمی، مریلا زارعی و هدایت ‌هاشمی ‌امضا کرده است. شاید ‌یک سال بعد وقتِ تماشای ‌یک حبه قند آن قدر برایِ تماشاگران شناخته شده باشد که کسی تویِ سالنِ تاریکی سینما از بغل دستی اش نپرسد: «این دختره، با این لبخند‌هایِ جولیا رابرتزی اسمش چی بود؟» و البته کاش آن موقع هم باز چیزِ تازه‌ای برایِ رو کردن در چنته داشته باشد.


پی نوشت: نقل قول‌ها از مجلات فیلم و بیست و چهار انتخاب شده اند.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سکانس جنجالی سریال «شاهگوش»!

سکانس جنجالی سریال «شاهگوش»!

در شرایطی که داوود میرباقری در اقدامی جالب توجه تصمیم گرفته در سریال جدیدش «شاهگوش» به شوخی با یکی از خواننده های آن سوی آب دست زند بد ندیدیم در طنزی فانتزی یکی از سکانسهای این سریال را پیش بینی کنیم: شب- داخلی -کنسرت اِسی
یک ساعت از موعد مقرر آغاز کنسرت گذشته است و اِسی (با هنرمندی محسن تنابنده) هنوز وارد سن نشده است. جمعیت فریاد اِسی اِسی سر می دهند. یکی از خالتورهای قدیمی سر مردم را به سبک «شومبلای لای لای لای شوملای لای لای» گرم می کند تا اینکه اسی بالاخره افتخار حضور می دهد. جمعیت جیغ می کشند. تعدادی از افراد جوگیر ناخن بر صورت می کشند و برخی از هوش می روند و گروهی فرصت طلب نیز جیب مردم را خالی می کنند! اسی مدام داد می زند: ای جون...، ای جون...، قربون همتون برم من!
اسی کارش را شروع می کند. بلندگو سوت می کشد. اسی پشت میکروفون می گوید: اگه این بلندگو سوت نکشه...! اسی ترانه را از سر می گیرد و ناگهان یک جوان صدو پنجاه کیلویی که وجودش ذوب عشق به اسی است روی سن می رود و او را بغل می کند. شانه های خمیده اسی که تاب این همه محبت را ندارد نقش روی خاک سن می شود و بادیگاردها جوان صدو پنجاه کیلویی را در حالی که دست و پا می زند به پشت صحنه می کشانند. اسی به خود می آید و به افتخار هوادار صد کیلویی اش می خواند: دلت مثل یه جعبه است...
دقایقی بعد یکی از هنرمندان نام آشنای سریالهای وزین مذهبی خودش را روی سن می رساند تا با اسی دیدار کند که گروهی به موقع می رسند و قبل از اینکه او با اسی رخ به رخ شود این هنرمند را در افقها محو می کنند و در پاسخ به بهت اسی که این فرصت تاریخی را از دست داده می گویند: چیزی نبود، فتوشاپ بود!


اسی سپس یکی از مهمانان ویژه کنسرتش را فرا می خواند. بله، چهره نام آشنای فوتبال ایران. «نیکی نام» دست تکان می دهد و اسی در ستایش نیکی نام می گوید: این جوون به هر چی پوله پشت پا زد و به عشق خلیج همیشگی فارس در ایرون موند و تو کشور خودش به چند تا چک بی محل چند صد میلیونی دل خوش کرد . قربونت برم نیکو ... اسی ادامه می دهد: همینجا می خوام به کسانی که پشت سر من حرف می زنن که چرا هیچ وقت ترانه خلیج فارس رو اجرا نمی کنه و از عربها می ترسه بگم که من از هیچکی نمی ترسم و تو خونه خودم شیرم! اسی آواز را سر می دهد: نفسم را از رود سپید و آسمان خزر و خلیج همیشگی فارس.... اسی آنقدر روی کلمه فارس فشاربه خودش وارد می کند که حالش بد می شود و صدایش می گیرد و او را به پشت صحنه منتقل می کنند و بعد از پانزده دقیقه خیلی شاد و شنگول و قبراق گویی که چهل سال جوانتر شده روی سن بر می گردد و از حضار می خواهد یک بیت ترانه اش را سی و پنج بار تکرار کنند تا وقت کنسرت تمام شود و او برود خانه و استراحت کند!
جمعیت در حالی که شعله فندک شان را آرام آرام تکان می دهند شروع می کنند به تکرار: وقتی دلگیری و تنها... چند جوان غافل گارد حرکات موزون می گیرند و برادران حراست سالن با یک چشم غره آنها را از راه دور روی صندلی خود می نشانند! جمعیت در هنگام ترک سالن با هم قرار می گذارند که فردا شب به خیابان سمنان بروند و دور هم خوش باشند!
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سحر قریشی و نواب صفوی در مراسم افطاری

سحر قریشی و نواب صفوی در مراسم افطاری

 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
«سریال مادرانه» جذابه بگو خب!

«سریال مادرانه» جذابه بگو خب!

سریال مادرانه به رغم ضعف‌ها و حفره‌های فیلمنامه‌ای متعددی که دارد، از چند ویژگی مثبت و جذاب سود می‌برد. ویژگی‌هایی که باعث شده‌اند تا مخاطبان بسیاری – همچون نگارنده - این مجموعه تلویزیونی را دنبال کنند. خصوصیاتی نظیر داستان جذاب، لحظات دیدنی، بازی‌های...
پیام فروتن در ادامه یادداشت خود در خبرآنلاین نوشت: اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیار مثبت این مجموعه که آن را برای مخاطب ملموس‌تر ساخته است، عبور از برخی رسوم و کلیشه‌های جا افتاده و رایج در سیما است. رویکردی که در دو سه قسمت اخیر این سریال پررنگ‌تر شده است و طبیعتا آن را دیدنی‌تر کرده است.
- طبق یک دستورالعمل - نوشته شده یا نانوشته - بیان جملات عاشقانه و محبت‌آمیز میان دو جنس مخالف در تلویزیون، تقریبا ناممکن و بعید بوده است. تماشاگران سریال‌های سیما کمتر شاهد جملاتی نظیر "دوستت دارم" بوده‌اند. حال این جمله را زنی به شوهرش و بالعکس می‌گوید یا پدری به دخترش یا ... به هر حال این عبارت و جملاتی مستقیم از این دست، تقریبا از دیالوگ‌های ممنوعه سیما و از خطوط نارنجی آن بوده‌اند. اما مجموعه مادرانه آگاهانه از این خط عبور کرده و سکانس‌های جذاب، دیدنی و ملموسی را به وجود آورده است. حتی اگر شکل اجرای این سکانس‌ها نیز خیلی حرفه‌ای نبوده باشد، نوع آشنایی‌زدایی که صورت گرفته بازهم این سکانس‌ها را تماشایی کرده است. نگاه کنیم به سکانسی که مهدی سلطانی، مستقیما و موکدا به دخترش می‌گوید که دوستش دارد و از او می‌خواهد که در کنارش باقی بماند. صحنه‌هایی به شدت قابل درک و دیدنی از تلاش یک پدر برای از دست ندادن تنها دخترش.
- اما شاید بتوان دیدنی‌ترین سکانس این مجموعه که در همین راستا خلق شده است را سکانس عذرخواهی اردلان در میان اعضاء هیئت مدیره مدرسه رها دانست. سکانسی که دیالوگ‌های آن به هیچ وجه از سوی مخاطب قابل پیش‌بینی نبود و مخاطب اصولا انتظار اظهار عشق اردلان به مریم را در این لحظه نداشت. آنچه این سکانس را جذاب ساخته نوع آشنایی‌زدایی است که نویسنده و کارگردان در همین سکانس از مخاطب تلویزیون کرده است. تقریبا در هیچ سریالی نمی‌توان رد پای اظهار عشق یک مرد به یک زن را بدین صورت و در میان جمع دنبال کرد. واقعیتی که در زندگی روزمره برخی از ما وجود داشته و دارد و بسیار دیده‌ایم؛ اما در تلویزیون ما کمتر مجال و اجازه‌ای برای به تصویر کشیدن داشته است. آنچه این سکانس را قابل ستایش ساخته است، نمایش صداقت و عشق‌ورزی آدم‌هاست. آدم‌هایی که لزوما سیاه مطلق نبوده و دارای عواطف و احساسات انسانی هستند. از سوی دیگر و مهم‌تر آن که این سکانس و صحنه‌هایی از این دست وارد حوزه فرهنگ‌سازی عمومی نیز می‌شوند . این گونه صحنه‌ها به مخاطبانشان یادآوری می‌کنند، می‌توان از عشق گفت و از احساسات زیبای انسانی. می‌توان اسیر خودسانسوری نشد و این گونه عواطف را سرکوب نکرد. می‌توان آن ها را صادقانه و از صمیم قلب افشا کرد. می‌توان شرمگین نبود و در میان جمع نیز با خود و احساسات خود یک رنگ و روراست بود؛ که چیزی برای خجالت کشیدن وجود ندارد.
وجود چنین صحنه‌ها و دیالوگ‌هایی در سریال مادرانه است که آن را دیدنی کرده است. ضعف‌های این مجموعه همچنان به قوت خود باقی هستند. ضعف‌هایی نظیر انتخاب نادرست برخی بازیگران همچون پدر مریم زمان که از نظر سنی چندان به قاعده به نظر نمی‌رسد. یا عدم تفتیش و بازرسی منزل نایب از سوی پلیس، بعد از کشته شدن او و ...
با این حال سریال مادرانه به واسطه عبور از برخی خطوط نارنجی غیرمنطقی و نابجا، توانسته است به جذابیت‌های متعددی دست یابد. جذابیت‌هایی که به احتمال بسیار تا انتها باقی خواهند ماند.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سریال های جدید بعد از ماه رمضان

سریال های جدید بعد از ماه رمضان

شاید بتوان اینطور گفت که یکی از دغدغه های اصلی تلویزیون چیدن کنداکتور اصلی برای پخش سریال ها است. آن هم با این همه فیلم و سریالی که از شبکه های فارسی زبان ماهواره پخش می شود. این روزها، سریال های «دوکش»، «خروس» و «مادرانه» از تلویزیون پخش می شود و به نظر می رسد که درست مانند تمام سریال های مناسبتی با اقبال مخاطبان روبرو شده است و برای راضی نگه داشتن مخاطبان، تلویزیون برای پخش سریال های بعدی اش باید با احتیاط بیشتری قدم بردارد. بد نیست سریال هایی که قرار است بعد از ماه رمضان از تلویزیون پخش شود را با هم مرور کنیم.

شبکه یک


برخلاف هر سال، شبکه یک، دو سریال برای پخش آماده کرده بود. «دودکش» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و «بچه های نسبتا بد» به کارگردانی سیروس مقدم. «دودکش» این روزها از شبکه یک پخش می شود و به نظر می رسد که سریال سیروس مقدم برای پخش بعد از ماه رمضان به روی آنتن برود اما بعد از تماس با روابط عمومی شبکه یک، مشخص شد شبکه یک، دو گزینه دارد، یکی از آنها «ماتادور» به کارگردانی فرهاد نجفی است و دیگر «بچه های نسبتا بد». هنوز پخش هیچ کدام قطعی نشده است.



فرهاد نجفی کارگردان «ماتادور» در گفتگو با تماشا می گوید: «ما قصد داریم بیست تا بیست و پنج روز قبل از شروع، تبلیغات برای سریال را انجام دهیم و فکر نمی کنم الان زمان کافی برای این کار را داشته باشیم، ما قصد داریم که سریال را به مناسبت هفته ناجا مهر ماه روی آنتن ببریم. شهریور ماه فضای مناسبی برای تبلیغات این سریال است و فکر می کنم که همان مهر گزینه مناسبی برای پخش است، ضمن اینکه قرار است این سریال به طور همزمان از شبکه های ماهواره هم پخش شود.»

با این تفاسیر اگر دقیقه نود شبکه یک، گزینه دیگری را رو نکند، «بچه های نسبتا بد» به کارگردانی سیروس مقدم بعد از ماه رمضان به روی آنتن خواهد رفت. این سریال داستان چهار جوان را روایت می کند که با یک دزدی چندین نفر را به دردسر می اندازند. میلاد کی مرام، یوسف تیموری، اشکان خطیبی،علی طباطبایی، حمید گودری، اکرم محمدی و ... از بازیگران این سریال هستند.



شبکه دو

سریال «خروس» به کارگردانی سعید آقاجانی این روزها از شبکه دو سیما در حال پخش است، اما قرار است که بعد از ماه رمضان، سریال «داوران» به کارگردانی احمد امینی و بیژن میرباقری روی آنتن برود.



سریال هفت اپیزود دو قسمتی را روایت می کند و هر کدام داستان های مجزای خودشان را دارند اما داستان اصلی اش در مورد خانواده ای است که همه قاضی و وکیل هستد و در هر قسمت درگیر یک پرونده خاص می شوند. مسعود رایگان، پریوش نظریه و ایوب آقاخانی از بازیگران اصلی این سریال هستند.





شبکه سه


شبکه سه که سریال «مادرانه» را به کارگردانی جواد افشار برعهده دارد، قرار است بعد از ماه رمضان سریال «پژمان» را به کارگردانی سروش صحت به روی آنتن ببرد. «پژمان» قرار بود برای پخش در عید نوروز آماده شود و به روی آنتن برود اما به دلایلی به عید نرسید و «همه خانواده من» به کارگردانی داریوش فرهنگ را به روی آنتن برد.



حالا «پژمان» در نوبت پخش قرار گرفته است و به طور قطعی بعد از ماه رمضان به روی آنتن خواهد رفت. داستان سریال در مورد پژمان جمشیدی ستاره سابق فوتبال است که برای چهارمینفصل متوالی موفق نشده است برای خودش یک تیم پیدا کند. به همین دلیل وارد زمانی می شودکه کمتر کسی او را در خیابان می شناسد. در واقع او دیگر آدم مشهوری نیست اما نمی تواند این واقعیت را قبول کند که دوران شهرت او به پایان رسیده است. حال او در سی و پنج سالگی تصمیم دارد یک زندگی جدید را شروع کند.



سام درخشانی، شقایق دهقان، بهاره رهنما، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه خواه و پژمان جمشیدی در این سریال ایفای نقش می کنند.





شبکه پنج

شبکه تهران، امسال از قافله پخش ماه رمضان عقب ماند و سریال «دروازه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ زاده از کنداکتور پخش حذف شد.



این روزها این سریال در مرحله فیلمبرداری قرار دارد. بر اساس آخرین آمارها هشت تا ده قسمت برای پخش آماده داشتند. به گفته روابط عمومی شبکه تهران، هنوز هیچ سریال به طور قطعی برای پخش بعد از ماه رمضان قرار ندارد و هیچ گزینه ای هم وجود ندارد اما خب می توان اینطور گفت که «دروازه بهشت» یکی از گزینه های اصلی برای پخش بعد از ماه رمضان است.

 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ابوالفضل پورعرب سرطان را شکست داد

ابوالفضل پورعرب سرطان را شکست داد


ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما که سال‌هاست با مریضی سرطان دست و پنجه نرم می‌کند درخصوص وضعیت سلامتی خود گفت: آخرین عمل خود را با موفقیت انجام داده‌ام و وضعیتم رو به بهبودی است. ابوالفضل پورعرب سرطان را شکست داد.

ابوالفضل پورعرب بازیگر سینما، تلویزیون، درخصوص وضعیت سلامتی خود گفت: آخرین عمل خود را با موفقیت انجام داده‌ام و وضعیتم رو به بهبودی است.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
محمد رضا حیاتی و همسرش به همراه لاله اسکندری

محمد رضا حیاتی و همسرش به همراه لاله اسکندری

 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حامد بهداد و سام درخشانی سر مزار سلطان قلب ها ، محمدعلی فردین

حامد بهداد و سام درخشانی سر مزار سلطان قلب ها ، محمدعلی فردین

 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نیما فلاح و سحر ولدبیگی در جمع بازیگران سریال جدید «مدیری»

نیما فلاح و سحر ولدبیگی در جمع بازیگران سریال جدید «مدیری»

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مهران مدیری در حال انتخاب بازیگران سریال جدیدش با نام «شوخی کردم» است.این سریال طی هفته آینده کلید می‌خورد و زوج نیما فلاح و سحر ولدبیگی جدیدترین بازیگرانی هستند که به این مجموعه اضافه شده‌اند.
بنا بر این گزارش، تا به حال بازیگران بسیاری نظیر لاله صبوری، بهنوش بختیاری، رضا شفیعی جم، مهران غفوریان، رضا فیض‌نوروزی، عارف لرستانی، الیکا عبدالرزاقی و برزو ارجمند در این مجموعه قطعی شده بود. ضمن اینکه در این مجموعه نیز مهران مدیری مانند کارهای قبلی خود یکی از بازیگران اصلی خواهد بود.
مجموعه «شوخی کردم» عنوان فیلم جدید مدیری است، «شوخی کردم» همچون سریال اخیر مدیری «ویلای من» توسط شرکت گلرنگ پخش تهیه و توزیع خواهد شد. این مجموعه بازگشت مدیری به آیتم‌سازی محسوب می‌شود و قرار است ابتدا در چهل قسمت ساخته شود و هر هفته دو قسمت آن در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. پس از پایان توزیع این چهل قسمت، 40 قسمت بعدی با لحاظ بازخوردهای بخش‌های قبلی ساخته و توزیع خواهد شد. خشایار الوند و امیرمهدی ژوله از جمله نویسندگان اصلی سریال هستند. مدیری با همکاری مجدد با تیم قدیمی خود سعی کرده است با نگاه نوستالژیک مردم را به دیدن مجموعه جدید خود مشتاق کند.
پس از قطعی شدن بازی رضا شفیعی جم که از سال 85 با مجموعه «باغ مظفر» در نقش گل مراد، همکاری اش با مدیری ادامه نیافت و مهران غفوریان که آخرین بار در جنگ هایی که مدیری در دهه 70 می ساخت، از جمله نوروز 76 بازی کرد،صبوری هم به این گروه پیوسته تا نشان دهد مدیری به بازیگران قدیمی خود رجوع کرده است.
مدیری که چند سالی است همکاری با تلویزیون را قطع کرده است با ساخت مجموعه های مختلف در شبکه خانگی سعی کرده است فعالیت های خود را متوقف نکند و مخاطبان خود را حفظ کند.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تصویربرداری فیلم تلویزیونی «مروارید» به پایان رسید

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «مروارید» به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین قسمت از سه گانه عشقه که شامل سه فیلم تلویزیونی با محوریت موضوع دفاع مقدس و پرداختن به زندگی خانواده شهدا و ایثارگران می شود، در هفته دفاع مقدس از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود. این اثر با عنوان"مروارید" که کاری از گروه فیلم های تلویزیونی شبکه سه است، داستان زندگی مادری است که بیش از دو دهه فرزند جانبازش را که دچار حیات نبانی است، نگهداری می کند. فرزندان دیگر در پی تغییر این زندگی سعی دارند مروارید را از پسرش جدا کنند. اگر چه این به صلاح مادر است اما سیر حوادث شکل دیگری به خود می گیرد.سعید پروینی تهیه کننده این اثر تلویزیونی در گفت و گو با روابط عمومی شبکه سه درباره موضوع این اپیزود 90 دقیقه ای بیان داشت: در تله فیلم مروارید و در باقی تله فیلم های سه گانه عشقه قرار است که به موضوع دفاع مقدس و وضعیت زندگی خانواده شهدا و ایثارگران و مشکلاتی که آن ها در جامعه با آن مواجه هستند، پرداخته شود. این تله فیلم ها کاملا رویکرد نمایشی دارند و در کار از بخش های مستند استفاده نشده است.
وی همچنین با اشاره به این که تصویربرداری نخستین فیلم تلویزیونی این پروژه در 27 جلسه به طول انجامیده است، اضافه کرد: هنوز زمان دقیق ساخت اپیزوهای دیگر مشخص نشده است. اما داستان یکی از آن ها نیازمند این است که در زمستان تصویربرداری شود.
آهو خردمند، پریناز ایزدیار، هادی دیباجی، معصومه رحمانی، علیرضا پیام یار، کیمیا حسینی گروه بازیگران این فیلم تلویزیونی را تشکیل می دهند.
برخی دیگر از عوامل و دست اندرکاران این پروژه نیز عبارتند از: مدیر تصویربرداری: روزبه رایگا، مدیر صدابرداری: شهرام متولی باشی، دستیار اول کارگردان: سعید عباسی، منشی صحنه، سحر خوش چشمان، تدوین: روح الله حجازی، عکاس: مهدی آشنا.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
«چهل» در روزهای پایانی تصویربرداری

«چهل» در روزهای پایانی تصویربرداری

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، فیلمنامه فیلم تلویزیونی «چهل» را هدیه حامدی نوشته است.تهیه کننده آن مرتضی عمادی است و بازیگران اصلی این فیلم فاطمه گودرزی، عبدالرضا اکبری، شهرزاد عبدالمجید، زهره صفوی، مینا جعفرزاده، سیما خضرآبادی، شاهین جعفری و احمد عباسقلی پویان گنجی هستند.
داستان «چهل» درباره زنی است که در روز تولد چهل سالگی‌اش اتفاقی می‌افتد که مسیر زندگی‌اش را عوض می‌کند. تدوین همزمان را سهراب خسروی انجام می‌دهد.
جلیلی ساخت سریال «قیطون» و تله فیلم «وعده دیدار» را در کارنامه دارد.

 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پیکر مرد رنگین‌کمانی دوبله در قطعه هنرمندان آرام گرفت

پیکر مرد رنگین‌کمانی دوبله در قطعه هنرمندان آرام گرفت

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مراسم تشییع پیکر زنده یاد «اصغر خواجه افضلی» که به واسطه اجراهای متفاوتش در نقش‌های گوناگون لقب مرد رنگین‌کمانی را گرفته بود، صبح امروز از مقابل منزل آن مرحوم واقع در تهرانپارس به سمت بهشت زهرا(س) برگزار شد.در این مراسم پیشکوست‌های دوبله و هنرمندانی نظیر منوچهر والی‌زاده، ایرج رضایی، حمیدرضا آشتیانی‌پور، علیمحمدی، شروین قطعه‌ای، شهراد بانکی، علی منانی، اکبر منانی، جواد پزشکیان، ابراهیم شفیعی، حسین معمارزاده، زهره شکوفنده، نجم، مریم شیرزاد، شهروز ملک‌آرایی، علی‌همت مومیوند، کسری کیانی، محمود فاطمی و ... حضور داشتند.
مراسم تشییع پیکر زنده یاد افضلی با یادآوری خاطرات وی از زبان علی‌همت مومیوند و ایرج رضایی همراه بود.
پیکر زنده یاد افضلی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
مراسم یادبود این هنرمند پیشکسوت روز پنجشنبه ۱۴ شهریورماه ساعت ۱۷ در مسجدالرضا(ع) واقع در میدان نیلوفر برگزار خواهد شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد:gol:
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید «هادی باغبانی» در حوزه هنری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید «هادی باغبانی» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت شهید هادی باغبانی که برای ساخت مستندی به سوریه سفر کرده بود و در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری و سلفی به شهادت رسید چهارشنبه 13 شهریور در حوزه هنری برگزار می‌شود.مراسم بزرگداشت شهید هادی باغبانی چهارشنبه ساعت 16 تا 19 با حضور مسوولان، هنرمندان، هنرجویان و فعالان حوزه مقاومت و مدیران اجرائی کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.
در این مراسم حجت الاسلام پناهیان و محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری به سخنرانی می‌پردازند. همچنین هنرجویانی که در سوریه حضور داشته‌اند و دوستان آن شهید به ذکر خاطرات می‌پردازند.
در این مراسم همچنین ازخانواده شهید باغبانی تجلیل به عمل می‌آید.
شهید هادی باغبانی خبرنگار و مستند ساز و از هنرجویان «مرکز آموزش تخصصی هنر اسلامی» حوزه هنری که برای ساخت مستندی به سوریه سفر کرده بود، در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید.
هادی باغبانی، متولد 1362، مستندساز، از هنرجویان مرکز آموزش تخصصی هنر اسلامی (معاونت آموزش و پژوهش) است.
وی از سال 90 در مرکز آموزش تخصصی هنر اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی به فعالیت مشغول شد و هم چنان نیز در این مرکز به عنوان هنرجو فعال بود.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
«امروز هنوز تموم نشده» از سه‌شنبه روی آنتن شبکه یک

«امروز هنوز تموم نشده» از سه‌شنبه روی آنتن شبکه یک

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، برنامه تلویزیونی «امروز هنوز تموم نشده» برنامه جدیدی است که به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی از شنبه تا چهارشبه ساعت 17 به مدت 75 دقیقه از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.قرار بود اولین قسمت این برنامه روز شنبه به روی آنتن برود که به دلیل مشکلات فنی و در ادامه سال روز شهادت امام جعفر صادق (ع) پخش آن به تعویق افتاد و اولین قسمت این برنامه روز سه شنبه روی آنتن می‌رود.
در برنامه تلویزیونی «امروز هنوز تموم نشده» سه شنبه با حضور آیدین خطایی در بخش تب چهل درجه، در خصوص تب بدنسازی در برنامه صحبت می‌کند. همچنین این برنامه بخشی به نام فالش و فولش خواهد داشت که به موسیقی می‌پردازد.
تیتراژ ابتدای برنامه با صدای میثم ابراهیمی و تیتراژ انتهای برنامه با صدای حامد زمانی پخش می‌شود و علی مرادی به عنوان مجری در برنامه حضور دارد.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]پیش تولید سریال «شوخی کردم» آغاز شد[/h]
سریال جدید «مهران مدیری» در حالی مراحل پیش تولید خود را سپری می کند که قرار است بازیگرانی نظیر رضا شفیعی جم و بهنوش بختیاری نیز در آن حضور داشته باشند.

مهران مدیری این روزها مشغول پیش تولید سریال جدید خود با نام «شوخی کردم» است.
بنا بر این گزارش، این سریال قرار است با حضور بیش از 80 بازیگر سینما و تلویزیون ساخته شود که از جمله آنها می توان به رضا شفیعی جم، بهنوش بختیاری، رضا فیض نوروزی، عارف لرستانی، الیکا عبدالرزاقی و برزو ارجمند اشاره کرد.
داستان های «شوخی کردم» را خشایار الوند، امیرمهدی ژوله، حمید برزگر و… می نویسند و قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.
داستان های سریال جدید مهران مدیری آیتمی و اپیزودیک است و مانند کارهای قبلی او از فضای طنز بهره می برد.
هر قسمت از این مجموعه احتمالاً هر هفته در مدت زمان 90 دقیقه شامل آیتم های نمایشی کمدی توزیع خواهد شد و به شوخی با مسائل روز اجتماعی خواهد پرداخت. ضمن اینکه با تعدادی از پربیننده ترین برنامه های ماهواره ای نیز شوخی خواهد شد.
منبع : خبرگزاری فارس
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]10 نکته کمتر شنیده شده درباره حامد بهداد[/h]
بهداد حدود 2 سال پیش به کانادا رفت و قصد داشت برای تحصیل در این کشور اقامت کند اما بحث بازی در فیلم آدمکش که پیش آمد، باعث برگشت او شد.

1- حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پیشنهاد او به همایون اسعدیان وارد سینما شد. او برای فیلم «آخر بازی» رل خود را به بهداد داد، قبل از آن بهداد در دفتر تبلیغاتی رامبد کار می کرد و ضمن تحصیل در رشته تئاتر آچار فرانسه این دفتر تبلیغاتی بود.
2- حامد در تهران به دنیا آمده اما در نیشابور بزرگ شده که این مهاجرت به دلیل شرایط شغلی پدرش پیش آمده است. بهداد به نیشابور و مردمش تعصب خاصی دارد و همیشه از ویژگی های آنها تعریف و تمجید می کند.
3- با حضور در نیشابور مدل رفتاری او و لباس پوشیدنش نسبت به همسن و سال هایش کلا تغییر می کند. رفتار پدر و مادرش هم با او تغییر می کند و او اولین کتک را از پدرش در این شهر خورد که برایش خاطره انگیز است!
4- پدر حامد ورشکسته می شود و خانواده بهداد مجبور می شوند به مشهد مراجعت کنند. پدر او اهل شعر و شاعری است و خانواده اش هم اهل مسابقه مشاعره بودند.
5- فردی که بیشترین تاثیر را روی زندگی حامد گذاشته سیدمحسن شهرنازدار است که حامد تمام اطلاعات شفاهی اش را با او چک می کند. حامد هر از گاهی به خراسان و سراغ او می رود، شهرنازدار روزنامه نگار بوده و در زمینه موسیقی و معماری کتاب هایی نوشته است.
6- حامد گفته در دوران دانشجویی و زمانی که تئاتر می خوانده فقر شدیدی را تحمل کرده و سختی زیادی کشیده است.
7- بهداد حدود 2 سال پیش به کانادا رفت و قصد داشت برای تحصیل در این کشور اقامت کند اما بحث بازی در فیلم آدمکش که پیش آمد، باعث برگشت او شد.
8- بهداد از 9 سالگی تئاتر بازی کرده و عاشق بازیگری است. او به مارلون براندو عشق می ورزد و این را مخفی هم نکرده که دوست دارد ادای او را دربیاورد. حامد گفته حتما روزی اسکار می گیرد و نوبل و اسکار برایش مهم است.
9- بهداد گفته برای بازی در یکی از فیلم های تئوآنجلو پلوس، فیلمساز شهیر و فقید یونانی به او پیشنهاد شده اما ریسک نکرده و این پیشنهاد را رد کرده است. او پیشنهاد بازی در فیلم «درباره الی» را هم رد کرد!
10- بهداد که امسال 40 ساله خواهد شد هنوز ازدواج نکرده است. او از عشق تعریفی فلسفی دارد و می گوید با وجود اعتقاد به زندگی مشترک، همسر یک سوپراستار شدن دشواری های زیادی دارد. خودش گفته دوست دارد ازدواج کند و بچه دار شود اما الان شرایطش مناسب نیست!

منبع : افکار نیوز
 

azizamoo

عضو جدید
هانیه توسلی محبوبه «شاهگوش» شد shahgoosh

هانیه توسلی محبوبه «شاهگوش» شد shahgoosh

پیوستن بازیگران صاحب نام به شاهگوش ادامه دارد. چند روز بعد از اینکه رضاکیانیان شاهگوشی شد؛ هانیه توسلی هم به این سریال شبکه نمایش خانگی پیوست.

توسلی که در جشنواره فیلم فجر پارسال برای بازی در فیلم «دهلیز»، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را شکار کرده بود، برای اولین بار با داود میرباقری همکاری کرد.
او در «شاهگوش»، نقش محبوبه، همسر سرگرد اسد خفته ملقب به شاهگوش (با بازی فرهاد اصلانی) را دارد. بدین ترتیب زوج اصلانی و توسلی، برای بار سوم بعد از فیلم‌های «خصوصی» و «به خاطر پونه»؛ این بار در «شاهگوش» در برابر هم قرار گرفتند.
توسلی در لوکیشن خانه خفته که در حوالی میدان قیام تهران قرار داشت، جلوی دوربین رفت تا اسم او هم به لیست بلند بالای بازیگران «شاهگوش» اضافه شود.
تاکنون 2 قسمت از «شاهگوش» توسط شرکت تصویر گستر پاسارگاد، روانه شبکه نمایش خانگی شده است و قسمت سوم هم بعد از ایام عزاداری دهه اول محرم، توزیع می‌شود.

در سریال «شاهگوش» که توسط سید محمد امامی و مهران برومند، تهیه کنندگی آن را برعهده دارند، بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی، اکبرعبدی، محسن تنابنده، مرجانه گلچین، طناز طباطبایی، حمیدرضا آذرنگ، هادی کاظمی، شهرام حقیقت دوست، احمد مهران فر، رضا کیانیان، الهام پاوه‌نژاد، سیروس گرجستانی، حامد میرباقری، علیرضا جعفری و... بازی می‌کنند؛ که حالا نام هانیه توسلی هم به آن‌ها اضافه شده است.

بازیگر بعدی که شاهگوشی می‌شود چه کسی است؟ باید صبر کرد و دید. صبری که مطمئنا طولانی نخواهد بود.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]ركورد 4 ميلياردي در تاريخ ديزني ثبت شد[/h][h=3]ديزني همچنين اولين استوديوي هاليوود است كه به ركورد مجموع يك ميليارد در گيشه سينماهاي آمريكا دست يافت.[/h]

گروه بين الملل ؛ سينما خبر – استوديوي فيلمسازي والت ديزني براي اولين بار در تاريخ اين استوديو به ركورد 4 ميليارد دلار در مجموع فروش گيشه بين الملل دست يافت.
در 12 نوامبر امسال (اوايل ماه جاري ميلادي) ، ديزني اعلام كرد كه از ركورد مجموع فروش 3 ميليارد و 791 ميليون دلار سال 2010 در گيشه بين الملل پيشي گرفته است. گفته ميشود فروش موفقيت آميز فيلم «ثور 2 :‌دنياي تاريك» (559 ميليون دلار) يكي از دلايل اصلي كسب چنين ركوردي براي ديزني است. همچنين نمايش فيلم «نجات آقاي بنكس» و انيميشن «فروزن» (Frozen) تا حد زيادي مي تواند در افزايش رتبه ركورد ديزني تا پايان سال 2014 كمك كند.
ديزني همچنين اولين استوديوي هاليوود است كه به ركورد مجموع يك ميليارد در گيشه سينماهاي آمريكا دست يافت.
اين استوديو سال 2013 را با موفقيت آغاز كرد . در ماه مه اكران فيلم «مرد آهني 3» ركورد موفقيت آميز 21. 1 ميليارد را براي آن به دنبال داشت . «دانشگاه هيولاها» را با 744 ميليون دلار و «اُز بزرگ و قدرتمند» با 493 ميليون از پرفروشترين فيلمهاي اين استوديو در سال 2013 بودند.
 

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئیس سازمان سینمایی به عیادت محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی رفت

رئیس سازمان سینمایی به عیادت محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی رفت

در اقدامی در خور تحسین؛

رئیس سازمان سینمایی به عیادت محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی رفت

تاریخ درج : ۲۴ آبان ۱۳۹۲

سرفصل : خبرهای ویژه | منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار


خلاصه مطلب : رئیس سازمان سینمایی در اقدامی قابل تحسین، به عیادت محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی، دو بازیگر بزرگ و پیشکسوت سینمای کشورمان رفت.



به گزارش سینمانگار، دکتر حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، به عیادت محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی رفت.


روابط عمومی سازمان سینمایی گزارش داد، در پی وصول خبر بروز کسالت برای استادان بازیگری سینمای ایران – محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی- دکتر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی عصر سه شنبه 21 آبان با حضور در منزل این دو هنرمند سینمای ایران، ضمن عیادت، از آخرین وضعیت جسمانی آنها اطلاع حاصل کرد.





















در عین حال، دکتر ایوبی در گفت و گوی تلفنی با هما روستا و عزت الله انتظامی نیز از آخرین وضعیت جسمانی این دو بازیگر با سابقه سینمای کشورمان مطلع و آمادگی سازمان سینمایی را برای پیگیری وضعیت ایشان اعلام کرد.


منبع : cinemanegar.com
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
[اخبار سینمایی]آخرین اخبار از «ردکارپت» رضا عطاران

[اخبار سینمایی]آخرین اخبار از «ردکارپت» رضا عطاران

خبرگزاری ایسنا: فیلم سینمایی «ردکارپت» دومین ساخته‌ی بلند سینمایی رضا عطاران به زودی آماده نمایش می‌شود.

احمد احمدی تهیه‌کننده این فیلم گفت:در حال حاضر نیما دبیرزاده مراحل تصحیح رنگ این فیلم را انجام می‌دهد، همچنین به طور همزمان محمد ثانی‌فر ساخت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای «رد کارپت» را در استودیو «ایران نوین» آغاز کرده است.



وی افزود: مراحل صداگذاری نیز با نظارت عطاران توسط پیمان واحدی انجام می‌شود و به زودی «ردکارپت» آماده نمایش خواهد شد.

نسخه‌ای از این فیلم نیز در موعد تعیین شده جشنواره فیلم فجر، برای بازبینی هیات انتخاب به دبیرخانه ارسال شده است.



در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «شما که غریبه نیستی، من 38 سال از خدا عمر گرفتم، 13 سال تئائر کار کردم، هنوز وضعیتم اینه، هیچی به هیچی، بالاخره باید کاری می‌کردم دیگه، اونور فکر می‌کنم می‌تونم کار کنم، می‌تونم شکوفا بشم.»

رضا عطاران، سوسن پرور، مارک انصاری، امیر نوری، کریستین بی‌فورت، حسین سلیمانی، ماجین موسوی، جمال هاشمی، هانی صالحی، ماریلو مینگ لانا، حسین یار یار، عبدالله صالحی، راد پورجبار، اندی کروک، فرشاد نجفی اسداللهی، محمد جواد علینقیان، عبدلیا صالح، امیر فلاحت‌نژاد، ملیحه خسروانی، مطهره کثیری و علی سرتیپی بازیگران این فیلم هستند.

گفتنی است: «رد کارپت» به تهیه‌کنندگی احمد احمدی و مریم شفیعی ساخته شده است.


برترین ها
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
[اخبار سینمایی] - فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر

[اخبار سینمایی] - فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر

بنا بر گزارشی نام ۱۶ اثر راه یافته به بخش مسابقه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شد.


فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر




تمشک: ساخته سامان سالور
چ: ساخته ابراهیم حاتمی کیا
خط ویژه: ساخته مصطفی کیایی
رستاخیز: ساخته احمدرضا درویش
زندگی جای دیگری است: ساخته منوچهر هادی
قصه‌ها: ساخته رخشان بنی اعتماد
گنجشکک اشی مشی: ساخته وحید نیکخواه آزاد- مسعود کرامتی- غلامرضا رمضانی
متروپل: ساخته مسعود کیمیایی
مهمان داریم: ساخته محمد مهدی عسگرپور
همه چیز برای فروش: ساخته امیرحسین ثقفی


آثار بخش مسابقه “فیلم‌های اول” (نگاه نو)

ارسال یک آگهی تسلیت: ساخته ابراهیم ابراهیمیان
انارهای نارس: ساخته مجیدرضا مصطفوی
با دیگران: ساخته ناصر ضمیری
چند متر مکعب عشق: ساخته جمشید محمودی
سیزده: ساخته هومن سیدی
ملبورن: ساخته نیما جاویدی

منبع : نخستان
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
اصغر فرهادی: فیلم جدیدم را قطعا در ایران می‌سازم

اصغر فرهادی: فیلم جدیدم را قطعا در ایران می‌سازم

«اصغر فرهادی»، کارگردان ایرانی برنده اسکار در مصاحبه‌ی جدیدش از جزییات فیلم آینده خود، سبک فیلمسازی، پیامدهای کسب اسکار و کارگردانان مورد علاقه‌اش سخن گفت.

به گزارش (ایسنا)، هالیوود ریپورتر که پای صحبت با اصغر فرهادی نشسته است در مقدمه گزارش خود می‌نویسد: «اصغر فرهادی از آغاز فعالیت هنری‌اش تاکنون با هر فیلم جدیدش تحسین و جوایز بیشتری را بدست آورده است. او پس از اینکه دو سال پیش با «جدایی نادر از سیمین» اسکار خارجی را کسب کرد و نامزد اسکار بهترین فیلمنامه نیز شد، اما فیلم تحسین‌شده «گذشته» که با انتخاب درست مسئولان ایرانی به آکادمی معرفی شد، با کم لطفی اعضای آکادمی از حضور در جمع نامزدهای نهایی بازماند.»

اصغر فرهادی که با «گذشته» نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب است، در این گفت‌وگو درباره پروژه بعدی سینمایی گفت: داستانی در ذهن دارم که در ایران اتفاق می‌افتد و فیلم جدیدم را قطعا در ایران خواهم ساخت.

فرهادی درباره حضور پررنگ کودکان در فیلم‌هایش و اظهار نظر اخیراش درباره اینکه نمی‌تواند بدون حضور کودکان فیلم بسازد گفت: شخصا آرزو دارم شبیه کودکان باشم. آنها صادق هستند و دنیا را پیچیده نمی‌بینند و این بزرگترها هستند که کودکان را از این صداقت و نوع نگاه به جهان جدا می‌کنند.

هالیوود ریپورتر در ادامه اشاره‌ای به اظهارات «محمود کلاری»، فیلمبردار مجرب ایرانی دارد که همکاری با فرهادی را بسیار جذاب دانسته؛ چرا که در فیلم‌های فرهادی همه‌چیز خود به خود روی می‌دهد و با تغییرات و تصمیمات در دقایق پایانی همراه خواهد بود. فرهادی درباره این موضوع می‌گوید: این امر بستگی به صحنه‌ای دارد که در حال کار کردن آن هستیم. برخی از صحنه‌ها از پیش به صورت کامل در ذهن شکل گرفته‌اند، اما وقتی این ایده‌ها واقعیت می‌یابند، آن چیزی که انتظارش را داشتیم نیستند، درحالیکه تمام تلاشم را برای به دست آوردن ایده جدید انجام می‌دهم.

وی افزود: زمانی که از تغییرات صحبت می‌کنم، منظورم فیلمنامه نیست؛ بلکه موقعیت افراد و یا دوربین و یا لحن دیالوگ‌هاست. شاید آنچه برای دیگران عجیب به نظر می‌رسد، این است که معمولا دلیل این تغییرات را توضیح نمی‌دهم.

فرهادی درباره سبک کارگردانی‌اش گفت: وقتی فیلمنامه می‌نویسم، آن را با جزئیات کامل به تصویر می‌کشم. زمانیکه کسی فیلمنامه را می‌خواند، گمان می‌کند عوامل و بازیگران جای هیچ گونه خلاقیتی در فیلم ندارند، اما زمان فیلمبرداری به عوامل این احساس را القا می‌کنم که آزاد هستند و سعی می‌کنم به شکل خودشان حرکت کنند و به آنچه در فیلمنامه نوشته‌ام نزدیک‌تر شوند.

فرهادی که امسال با فیلم «گذشته» در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم معنوی را گرفت، درباره تجربه کسب اسکار دو سال پیش با فیلم «جدایی» گفت: تجربه خوبی بود که مخاطبان فیلم‌هایم را در سراسر جهان افزایش داد. من از آن دسته کارگردانانی هستم که مخاطبان فیلم‌هایم برایم بسیار مهم هستند. نکته مهم‌تر این بود که فهمیدم مردم در سراسر جهان بسیار شبیه به یکدیگرند، بنابراین فیلم «جدایِی» که با داستانی ایرانی و در ایران اتفاق می‌افتد، توانسته با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کند. زمانی که این فیلم توسط آکادمی اسکار انتخاب شد، بدین معنی است که این فیلم با افراد بسیار زیادی که از فرهنگ ایرانی دور هستند ارتباط برقرار کرده است.

فرهادی در پایان گفت‌وگویش با خبرنگار هالیوود ریپورتر «آکی‌را کوروساوا»، «اینگمار برگمن» و «کیشلوفسکی» را از جمله فیلمسازانی معرفی کرد که از آنها تاثیر پذیرفته است و فیلم‌های داستان‌پردازانه «بیلی وایلدر» را نیز الهام‌بخش کارگردانی خود دانست.


منبع:خبرگزاری ایسنا / خانواده سبز
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
شهاب حسینی در نقش پیرمرد تاریخی

شهاب حسینی در نقش پیرمرد تاریخی

شبکه ایران: شهاب حسینی امسال با اولین فیلمش به عنوان کارگردان به جشنواره فجر می آید. فیلمی با عنوان «ساکن طبقه وسط» که فیلمنامه اش از محمدهادی کریمی است.

شهاب در این فیلم در 38 نقش مختلف بازی کرده؛ نقشهایی که از شیخ صنعان و مولانا گرفته تا سهروردی و زکریای پیامبر را دربرمی گیرد و شهاب در قامت این کاراکترها یک سفر سینمایی کاملا جذاب را پیموده است.



داستان فیلم که یک طنز فلسفی است درباره نویسنده جوانی است که وارد یک خانه سه طبقه شده و در آن خانه با اتفاقات جالب و عجیبی روبرو می‌شود.فرهاد اصلانی، بابک حمیدیان، طناز طباطبایی، ساره بیات، کامبیز دیرباز، حسین محب‌اهری، بهنوش بختیاری، حسین یاری، علی شادمان، مانی کسرائیان، مهدی فقیه، کیانوش گرامی، هنگامه قاضیانی، بهناز جعفری و سحر قریشی از جمله بازیگران «ساکن طبقه وسط» هستند که امیر سمواتی تهیه‌کننده‌ی آن است. جالب اینکه نویسنده فیلمنامه یعنی محمدهادی کریمی هم در این فیلم در نقش یک روانپزشک بازی کرده است!

شهاب از اواخر شهریورماه فیلمش را کلید زده و حدودا دو ماهی کار فیلمبرداری را ادامه داد. شهاب با همراهی مرتضی علی عباس میرزایی و علی مترصد تدوین کار را به پایان رساند و این روزها هم کار صداگذاری «ساکن طبقه وسط» در حال انجام است تا فیلم به جشنواره برسد.


منبع : برترین ها
 
آخرین ویرایش:

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هرگز نقش یک ایرانی را در خارج از کشورم بازی نخواهم کرد/ اگر «ایکس-ری» شرایط اکران در ایران را نداشت، هرگز در آن بازی نمی‌کردم، مردم ایران برایم از همه جا مهمتر هستند/ برای اخذ پروانه «تهرانجلس» اقدام خواهم کرد
جدیدترین گفتگو با پیمان معادی بازیگر بین المللی شده سینمای کشورمان درباره بازی در فیلم آمریکایی با کریستین استوارت
منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : پیمان معادی از تجربه حضور در جشنواره‌ی ساندنس، نقشش در فیلم آمریکایی «ایکس-ری» و جشنواره فجر سخن گفت.


به گزارش سینمانگار، پیمان معادی از تجربه حضور در جشنواره‌ی ساندنس، نقشش در فیلم آمریکایی «ایکس-ری» و جشنواره فجر سخن گفت.

در ادامه گفت‌وگوی تلفنی ایسنا، را با این بازیگر و کارگردان سینما که در آمریکا به سر می‌برد و فردا به ایران بازخواهد گشت می‌خوانیم.


از جشنواره فیلم ساندنس بگویید و اینکه چرا حضورتان در این جشنواره مهم بود؟

جشنواره فیلم ساندنس یکی از جشنواره‌های مهم سینمایی محسوب می‌شود و خوشبختانه استقبال از فیلم «ایکس-ری» خوب بود. اهمیت این جشنواره در این است که اساسا برای معرفی فیلم‌های مستقل و غیر هالیوودی و پخش آنها در آمریکا و جهان کمک می‌کند. در واقع جشنواره ساندنس به بازاریابی فیلم‌ها و شناخت مخاطب با آنها کمک می‌کند.

بازتاب‌ مردم از این فیلم چطور بود؟

همانطور که گفتم مردم با این فیلم که اولین تجربه فیلم‌سازی "پیتلر ستلر" است، ارتباط خوبی برقرار کردند. این فیلم به عنوان اولین اثر کارگردان می‌توانست از بسیاری جهات کیفی مورد نقد قرار بگیرد ولی خوشبختانه برخلاف آن به دلیل سطح کیفی مناسب و استاندارد بازتاب‌های مثبت داشت اما خیلی از ارتشی‌های قدیمی و امروزه آمریکا نسبت به این فیلم خشمگین شدند.

چرا؟

به دلیل اینکه داستان درباره زندان گوانتانومو است، زندانی که سال‌هاست باعث شرم دولت آمریکا شده. دولت‌ها یکی بعد از دیگری با وعده بستن این زندان می‌آیند ولی هیچ کاری نمی‌کنند. آقای اوباما با وعده دادن بستن این زندان روی کار آمد اما او هم نتوانست این زندان را منحل کند. همین الان حدود دویست نفر در گوانتانومو زندانی هستند و خیلی‌هاشان مثل علی که من نقشش را در این فیلم بازی می‌کنم، سال‌هاست با وجود اثبات بی‌گناهی‌شان کماکان در حبس هستند و نمی‌توانند آزاد شوند، چون هیچ کشوری حاضر به پذیرش آنها نیست.

علی یک ایرانی است؟

خیر، اول اینکه من هرگز نقش یک ایرانی را در خارج از کشورم بازی نخواهم کرد و تا به امروز هم بارها این پیشنهاد را رد کرده‌ام مگر اینکه نقش مثبت باشد، دوم اینکه در واقعیت خوشبختانه حتی یک ایرانی هم در گوانتانومو وجود ندارد. آنها زندانیان را بدون دادگاهی رسمی و بدون نظارت کنوانسیون ژنو سال‌هاست محبوس کرده‌اند و شکنجه می‌دهند. کوچکترین حق آنان محاکمه در دادگاه است. پس در بین زندانیان این فیلم حتی یک ایرانی هم وجود ندارد! علی یک مرد تونسی اما بزرگ شده آلمان است که به اشتباه دستگیر شده در صورتی که او بی‌گناه است. هیج اصراری به کار کردن در خارج ندارم. شرط اول من برای بازیگری قصه خوب است، هر کجا که باشد. سینمای آمریکا هرگز برای من چندان جذاب نبود است. به نظرم فیلمی مثل «جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم سال‌های اخیر است ضمن اینکه حضور من در همان فیلم علت اصلی انتخاب من در این فیلم بوده. کماکان ترجیح می‌دهم با فیلمسازان بزرگ ایرانی کار کنم که با دیدن فیلمهایشان عاشق سینما شدم.

این فیلم سیاسی‌ است؟

اصلا. راجع به یک رابطه غیر منتظره است و به ما یاد می‌دهد که آدم‌ها را با حرفای دیگران یا مطبوعات، قضاوت نکنیم. البته ترجیح می‌دهم در این رابطه بعد از اکران آن بیشتر حرف بزنم.

فکر می‌کنید پس از اکران این فیلم اتفاقات خوبی برای آن فیلم و شما بیفتد؟

من به آینده آن امیدوارم، در ضمن مذاکراتی کردم که فیلم همزمان در ایران پخش شود.

با توجه به اینکه «ایکس-ری» محصول آمریکاست، شرایط پخش در ایران را دارد؟

اگر این فیلم شرایط اکران در ایران را نداشت، من هرگز در آن بازی نمی‌کردم، چون مردم ایران برای من از همه جا مهمتر هستند.

شما امسال با دو فیلم «قصه‌ها» و «ملبورن» پس از سه سال دوری از سینما به عنوان بازیگر حضور دارید، جشنواره فجر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم امسال شاهد جشنواره غیوری هستیم، با توجه به حالِ خوب هنرمندان، امسال با حضور بزرگان سینما و البته کارگردانان آینده‌دار حتما جشنواره رنگ و بوی خوبی دارد که مدیون دولت جدید است. من هر دو فیلمی که در آن بازی کرده‌ام را بیش از حد دوست دارم و تا به حال هم بازتاب‌های مثبتی از دوستان همکار و منتقدان دریافت کرده‌ام.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی همایون غنی‌زاده هستم و بلافاصله با بازگشت به ایران برای اخذ پروانه فیلم جدیدم با نام «تهرانجلس» اقدام خواهم کرد
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با نگارش یک نامه خطاب به کارگردان فیلم «قصه‌ها»
عذرخواهی جمال شورجه از رخشان بنی‌اعتماد

منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : جمال شورجه راهیابی «قصه‌ها»ی رخشان بنی‌اعتماد به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر را تبریک و بابت بیان مطالبی درباره مجوز نداشتن این فیلم از کارگردان آن عذرخواهی کرد.
Share on facebook Share on email Share on favorites Share on print | More Sharing ServicesMore

به گزارش سینمانگار، جمال شورجه راهیابی «قصه‌ها»ی رخشان بنی‌اعتماد به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر را تبریک و بابت بیان مطالبی درباره مجوز نداشتن این فیلم از کارگردان آن عذرخواهی کرد.

این کارگردان سینما و عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی در نامه‌ای، خطاب به رخشان بنی‌اعتماد که ایسنا آنرا منتشر کرده، آورده است:

«سرکار خانم بنی‌اعتماد

ضمن عرض تبریک به خاطر حضور فیلم «قصه‌ها»ی حضرتعالی در بخش مسابقه سینمای ایران که خبرهای آن در منابع خبری منعکس شده است‌، یک عذرخواهی به شما بزرگوار بدهکار شدم و آن اینکه در یکی از سایت‌ها که با بنده در خصوص فیلم‌های غیرمجاز مصاحبه شده بود، اینطور القا شد که فیلم «قصه‌ها»ی حضرتعالی مجوز نداشته و به بخش مسابقه راه یافته است و حقیر نیز اظهاراتی را در این خصوص و فیلم‌های غیرمجاز که ساخته می‌شوند، بیان کردم.

اما امروز‌، هفتم دی‌ماه مطلع شدم که فیلم «قصه‌ها» مجوز ویدئویی داشته، طبق ضوابط از فیلتر شورای سه نفره سازمان سینمایی عبور کرده و به دلیل کیفیت سینمایی بالای آن، به شورای پروانه ساخت و هیات انتخاب جشنواره فجر راه پیدا کرده است.

بدین وسیله از حضرتعالی به دلیل اشتباه سهوی حقیر در خصوص اظهارنظر درباره مجوز نداشتن فیلم «قصه‌ها» عذرخواهی می‌کنم و برایتان آرزوی روزهای خوبی را از خداوند متعال طلب دارم».


شنبه (ششم دی‌ماه) 16 فیلم بخش مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلم‌های اول سی و دومین جشنواره فجر معرفی شدند که «قصه‌ها»ی رخشان بنی‌اعتماد نیز یکی از این فیلم‌ها بود.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کمدین مطرح از علت دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان در لوکیشن سریالش می‌گوید
مهران مدیری: قصد داشتم از طرف مردم سپاسگزار عملکرد آقای ظریف و دولت باشم
منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : مدیری درباره این دعوت گفت: انگیزه من برای دعوت از آقای ظریف، فعالیت های مثبت و سازنده ایشان در طول چند ماه اخیر در عرصه سیاسی و فضای رسانه ای کشور بود.
Share on facebook Share on email Share on favorites Share on print | More Sharing ServicesMore

به گزارش سینمانگار، به نقل از روزنامه بانی فیلم، مدیری درباره این دعوت گفت: انگیزه من برای دعوت از آقای ظریف، فعالیت های مثبت و سازنده ایشان در طول چند ماه اخیر در عرصه سیاسی و فضای رسانه ای کشور بود. وی افزود: ضمن اینکه ایشان به خاطر همین فعالیت ها تبدیل به یک چهره سیاسی محبوب شده اند. من قصد داشتم با این دعوت به نوعی به وی ادای دین کنم و به نمایندگی از همه مردم ایران، سپاسگزار عملکرد ایشان و دولت یازدهم باشم.

وزیر امور خارجه کشورمان با دعوت مهران مدیری در لوکیشن مجموعه در حال تولید «شوخی کردم» حاضر شد و از مراحل ساخت آن دیدار کرد.

محمد جواد ظریف سه شنبه شب گذشته در محل لوکیشن مجموعه طنز «شوخی کردم» به کارگردانی و تهیه کنندگی مهران مدیری واقع در بلوار ارتش حاضر شد و از مراحل تولید دیدن کرد. مدیری به دلیل علاقه شخصی خود، از حدود دو هفته پیش از ظریف برای انجام این کار دعوت کرده بود که فشردگی برنامه کاری ظریف مانع از انجام این دیدار می شد، اما در نهایت او سر صحنه «شوخی کردم» آمد.

ظریف که به همراه پسرش و محافظان خود در این لوکیشن حاضر شده بود، ابتدا مورد استقبال مدیری و تعدادی از بازیگران از جمله سیامک انصاری، نادر سلیمانی فر، نصر ا... رادش، محمدرضا هدایتی، علی لک پوریان، ماندانا سوری، فاطمه هاشمی، سوزان عزیزی و.... قرار گرفت.

از نکات جالب درباره این دیدار زنگ خوردن های مداوم تلفن همراه ظریف بود که با هربار تماس، گروه و حاضران در صحنه سکوت می کردند و وزیر امور خارجه کشورمان به زبان انگلیسی لحظاتی مشغول مکالمه می شد. این قضیه چند بار تکرار شد که درنهایت مدیری به شوخی از ظریف خواست تا تلفن خود را به او بدهد تا دقایقی پاسخگوی تماسهایش باشد که ظریف هم با لبخند پاسخ داد: «پس جواب دبیر کل سازمان ملل را هم خودت بده...!»

ظریف در این دیدار ابتدا به دلیل شلوغ شدن لوکیشن به طبقه بالا رفت و از مدیری جویای جریان تولید «شوخی کردم» شد و مدیری هم به توضیحاتی درباره آن پرداخت. به گفته یکی از عوامل حاضر در صحنه ظریف ضمن آنکه با صبر و حوصله عجیبی به تماسهای خود پاسخ می داد، برای شنیدن توضیحات مدیری نیز با علاقه وقت گذاشت. او سپس به طبقه پایین رفت و از لوکیشن ها دیدن و با گروه نویسندگان گفت و گو کرد. حضور وی با چهره ای بشاش و خنده رو سر صحنه، به گروه انرژی خاصی بخشیده بود.

البته چون ظریف پس از این دیدار باید در یکی از برنامه های زنده تلویزیون حضور پیدا می کرد، فرصتی برای تماشای بخش های ضبط شده پیدا نکرد.

این ملاقات صمیمانه با عکس یادگاری ظریف با بازیگران و عوامل این مجموعه به پایان رسید.

مدیری درباره این دعوت گفت: انگیزه من برای دعوت از آقای ظریف، فعالیت های مثبت و سازنده ایشان در طول چند ماه اخیر در عرصه سیاسی و فضای رسانه ای کشور بود.

وی افزود: ضمن اینکه ایشان به خاطر همین فعالیت ها تبدیل به یک چهره سیاسی محبوب شده اند. من قصد داشتم با این دعوت به نوعی به وی ادای دین کنم و به نمایندگی از همه مردم ایران، سپاسگزار عملکرد ایشان و دولت یازدهم باشم.

«شوخی کردم» با موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با حضور 67 بازیگر طنز ایران، از اواسط دی ماه در شبکه خانگی توزیع خواهد شد مجموعه طنز آیتمی «شوخی کردم»، جدیدترین پروژه ویدئویی مهران مدیری از نیمه شهریور امسال در لوکیشن دکورهایی در یک سوله حوالی بلوار ارتش جلوی دوربین رفته است و گروه تولید این روزها مشغول ضبط آیتم های مربوط به فصل پنجم هستند. هر فصل از این مجموعه شامل 20 تا 25 آیتم است.

هر پکیج از این مجموعه با محوریت یکی از موضوعات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... تولید می شود. مجموعه اول با موضوع دروغ تهیه شده که البته با ظرافت به نام «خلاقیت» عرضه می شود. عنوان سایر پکیج هایی که تاکنون جلوی دوربین رفته اند نیز عبارت است از: خشونت، ازدواج، اعتیاد و سلامت. قرار است پکیج اول با موضوع خلاقیت از اوایل زمستان توسط شرکت گلرنگ پخش توزیع شود و انتخاب ترتیب توزیع سایر پکیج ها هنوز صورت نگرفته است.

مهران غفوریان، رضا شفیعی جم، برزو ارجمند، جواد رضویان، سیامک انصاری، بهنوش بختیاری، کمند امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، یوسف صیادی، بیژن بنفشه خواه، رامین ناصرنصیر، لاله صبوری، سحر زکریا، محمدرضا هدایتی، فلامک جنیدی، عارف لرستانی، الیکا عبدالرزاقی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح، رضا فیض نوروزی، نادر سلیمانی فر، رضا نیکخواه، ساعد هدایتی، الهه حصاری، آرش نوذری، علی لک پوریان، نادر سلیمانی فر، رضا نیکخواه، امیر کاوه آهنین جان، مهدی فقیه، فاطمه هاشمی، رابعه اسکویی، ستاره پسیانی، ماندانا سوری و... در این آیتم ها بازی دارند.
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حسینی که به زودی با پخش سریال تاریخی «سرزمین کهن» به جعبه‌ کوچک تلویزیون باز می‌گردد، ماه گذشته طی ده شب روی صفحه‌ تلویزیون، مردم را به شرکت در جشنواره‌ی سینما حقیقت دعوت می‌کرد.
باشگاه خبرنگاران: شهاب حسینی به زودی با پخش سریال تاریخی سرزمین کهن به جعبه‌ی کوچک تلویزیون باز می‌گردد.

به عنوان‌ها و فعالیت‌های پرشمار شهاب حسینی در این سال‌ها باید عنوان «سفیر سینمای مستند» را هم اضافه کرد.

حسینی که به زودی با پخش سریال تاریخی «سرزمین کهن» به جعبه‌ کوچک تلویزیون باز می‌گردد، ماه گذشته طی ده شب روی صفحه‌ تلویزیون، مردم را به شرکت در جشنواره‌ی سینما حقیقت دعوت می‌کرد.

حاصل همکاری مدیران جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با گردانندگان تلویزیون، تیزری ساخته‌ رامین حیدری فاروقی بود که از شبکه‌های مختلف پخش شد و حسینی در آن رو به دوربین دعوت کننده به این رویداد سینمای مستند کشور بود.

جشنواره‌ی سینما حقیقت از 19 تا 26 آذر در تهران برگزار شد، در حالی که به‌نظر می‌رسد مدیران جدید برای احیای جریان اصیل سینمای مستند کشور کار دشواری برعهده دارند.

هر چند که نمایش چند مستند خارجی مهم امسال تجربه‌ی خوبی برای مخاطبان جشنواره و علاقه‌مندان مستندبینی و البته مستندسازان رقم زد.

گفتنی است، حسینی به زودی در جشنواره‌ فیلم فجر هم دیده خواهد شد.



منبع:فردا نيوز
 
بالا