احكام عجيب وغريب علي محمد شيرازي و حسينعلي نوري

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
به طور خلاصه، برخي ازمحققان102 گفته اند كه:«بابي گري از لحاظ تحوّل تاريخي،دنباله ي تحولات تاريخي بعضي ازمذاهب پس از اسلام وبه ويژه مذهب شيخي است...منشأ بابي گري ازنظر عقايد،به ترتيب:دين مبين اسلام،مذهب حقّه تشيّع ومذهب شيخيّه؛و در درجه ي دوم، بعضي از فلسفه هاي اخلاقي و سياسي مانند:كتاب هاي«جمهوريت افلاطون» و«مدينه ي فاضله ي فارابي»و اديان،دين مسيح(ع) و زردشت، و اعلاميه ي حقوق بشر بوده است.»و نگارنده، منابع احتمالي ديگري هم در اين نوشتار ذكرنموده است و به نظر مي رسد اشخاص رده ي اول(و رهبران) بابيّت و بهائيّت به دليل كم ظرفيتي و كم دانشي،آنچه را كه اجمالاً از مكاتب و اديان مختلف حفظ كرده يا مي فهميدند، در ذهن خويش چنان انباشته و تكرار مي كردند كه چون با دشمني شديد عليه علماي شيعه و يا حكّام قاجاريه و جاه طلبي و خودبزرگ بيني آنها مي آميخت،به صورت اختلالات رواني و ادّعاهاي شبه ديني بروز مي نمود.

¤ برخي از احكام علي محمد شيرازي و حسينعلي نوري(براي سنجيدن با آراء و مكاتب و اديان قرن19و پيش از آن):

1-درمورد ارث،به بهانه ي اين كه مراتب توحيد در هفت حرف تمام مي گردد(حرف اثبات)لذا طبقات و رّاث را نيز هفت عده دانسته و شوهر را از ارث زنش محروم كرده و معلّم را جزء ورّاث قرار داده است:surprised:. به طور كلي احكام ارث آن دو با احكام ارث اسلام مغاير و مخالف است.103

2-باب بر پيروانش حلال كرده كه به هم نگاه و با هم صحبت كنند(زنان و مردان نسبت به هم حتي با علاقه و محبت)و آزاد باشند، همان طور كه در بهشت هستند! 104 و زنان لباس هاي حرير بپوشند و آرايش كنند و از خانه ها درآيند و ميان مردان وارد شوند و بدون حجاب بر صندلي ها بنشينند.105:surprised:

3-وي به زنان و مرداني كه از همسرانشان بچه دار نشوند،پس از گذشت ده سال از موقع ازدواج اجازه داده كه به اجازه ي همسرشان با فرد ديگري قرين و بچه دار شوند106(يعني سياست افزايش تعداد بابيان با تشويق توليد ولدالزّنا از طريق زناي محصنه كه در اسلام،حكم آن اعدام به وسيله ي رجم و سنگسار است)! آيا براي ترويج بي غيرتي و بي بند و باري، راهي بدتر و پليدتر از اين هم وجود دارد؟!:surprised:



4-وي فضله ي موش و ابابيل (پرستو) و خفاش و امثال آن را پاك دانسته و به دليل آن كه در آينده ي دور (بيش از دو هزار سال بعد!) قرار است«من يظه ره الله«پديد آيد،لذا مني را نيز پاك دانسته است107 و چيزهايي مثل ايمان به كتاب خودش (بيان)و لمس آيه اي از آن و قطع نسبت به غير بابيان و وصل با اهل بيان و عناصر اربعه و خورشيد و نيز 66بار اسم خدا را بر چيز نجس خواندن و غيره را پاك كننده(مطهّ رات)دانسته كه برخي را از اسلام گرفته و برخي را نيز از آيين زردشتي.108 اما حسينعلي نوري همه چيز را در روي زمين، پاك اعلام كرده است.پيداست كه وي نظر خويش را از عرف غربي هاي سكولار و ملحد گرفته كه به چيزي به نام نجس اعتقاد ندارند و به جاي نجس و پاك،به آلوده و تميز بودن(يعني به ظاهر فاقدآلودگي و ميكروب بودن)اشياء توجه دارند و اين، به خاطر رد و انكار شريعت و اديان الهي توسّط آنهاست.


5-هر دوي آنها حلال بودن ربا خواري(به منزله ي نوعي معامله)به شرط رضايت طرفين به خاطر رونق يافتن امور اقتصادي را اعلام كرده اند!109:surprised: پيداست كه اين حكم ضد الهي را نه از دين و شريعت، بلكه از مدل اقتصادي رايج در غرب گرفته اند.

6-حرام كردن نماز جماعت به عنوان اين كه امام جماعت به صورت واسطه در عبادت و مانند شريك خدا و نماز جماعت به منزله ي شرك است، و تغيير احكام نماز.110

7-تحريم مسكرات و توتون و ترياك و داروهاي طبي.111

8-حلال كردن استماع موسيقي و به كار بردن طلا و نقره و تراشيدن ريش.112

9-حسينعلي نوري در بخشي از كتاب«الواح»،نماز را(به كيفيت خاص خودش نه مطابق شرع اسلام)نه ركعت قرار داده كه در ظهر و شب و صبح انجام مي شود و بقيه ي نماز را به بهائيان بخشيده است!(در حالي كه نماز،لطف خدا و باعث تقرّب بندگان به خدا و نردبان ترقي پرهيزگاران است و حذف آن،موجب دوري از خدا و غرق شدن در دنيا و گناهان و هوي و هوس ها مي شود)وي در زمان حياتش،مقام مقدس خود در عكا(!) و براي پس از مرگش قبرش را قبله ي بهائيان قرار داد! حكم نماز آيات و حكم نماز جماعت جز در نماز ميّت را نيز لغو نمود!

10-همچنين براي بيت العدل(حيفا)سهمي در ارث در نظر گرفت كه ثلث مال ميت(و اگر فرزند نداشته باشد،تمام ما ترك او )است.

11-باب خانه ي خود در شيراز را و بهاء هم خانه و مدفن خود در عكاي فلسطين را به جاي كعبه قرار داده اند :surprised:كه به سوي آن حج به جا آورند! و اين خلاف عرف همه ي پيامبران(ع)است.

12-باب دست بوسي را حرام اعلام كرده است(شايد براي قطع نفوذ علماي دين و محترمين و معمّرين بلاد اسلامي كه مردم دست هاي ايشان را مي بوسيدند) و دستور داده كه مردم موهاي خود را نتراشند.

13-اشتغال به يك كار و صنعت و كسب و امثال آن را كه براي بهائيان و ديگران نفع داشته باشد،واجب و بطالت و كسالت و طلب كردن مال از مردم را ممنوع كرده است.

14-اوقاف را متعلق به خودش،سپس به پسرانش و پس از آن به بيت العدل مي شمرد.

15-حسينعلي نوري علم آموختن و خط آموختن به فرزندان را بر پدران واجب نموده است و علي محمد شيرازي نيز گفته كه بچه را تا 5 سال مطلقاً نبايد بزنند و پس از آن هم فقط تا چند ضربه مي توانند روي لباسش بزنند، طوري كه به بدنش نخورد و دردش نيايد.

16-ثلث ديات را متعلّق به بيت العدل دانسته و مجازات هر زن و مرد زناكار را پرداخت چند مثقال طلا جريمه ي نقدي(ديه!)به بيت العدل تعيين نموده است! (توجه كنيد:بودجه ي بيت العدل از محل زنا تأمين مي شود!)

17-كسي كه خانه اي را عمداً آتش بزند،او را بسوزانيد و كسي كه فردي را عمداً بكشد، او را بكشيد.

18-خريد و فروش غلامان و كنيزان حرام است(شايد به دليل اعلام لغو برده داري توسط انگلستان).

19-از نظر حسينعلي،آب نطفه(مني) پاك است و تمام اشياء در اوّل رضوان كه او بر هركس كه در امكان است،تجلي كرده در درياي طهارت فرو رفتند و همه چيز پاكند و نجاستي وجود ندارد!(پيداست كه نجاست مربوط به پليدي و زيانباري است نه به تجلي و عنايت خدا!)
20- زكات صد مثقال طلا،نوزده مثقال طلا است كه متعلق به خداي زمين و آسمان(خود وي)است!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
102 . همان،ص71.
103 . همان،ص71.
104 . بيان،واحد هشتم.
105 . همان،واحد هشتم،باب دهم.
106 . تفسير سوره يوسف(خطاب به قرّه العين).ميرزا حسينعلي نوري نيز ممنوعيت ازدواج را فقط در مورد زن پدر اعلام و در بقيه ي موارد سكوت كرده و حرمت محارم جنسي را اصلاً مطرح ننموده است و از بيان حكم لواط هم خجالت كشيده است!(متن نوشته ي اين خداي خجالتي را در صفحه ي38 كتاب اقدس او بخوانيد).
107 . بيان،واحد4،باب15،و واحد8،باب15.
108 . بيان،واحد6،باب15و16.
109 . بيان،واحد5،باب15.
110 . بيان،واحد5،باب18. و اشراقات بهاءالله.
111 . بيان فارسي،واحد9،باب9.
112 . بيان،واحد9،باب8.

 

Similar threads

بالا