اتاق گفتگوی برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
too:I hope that you always happy
به نظر من گرایش تحلیل سیستمها خوبه ولی به شرط اینکه بتونی یک مهندس کامپیوتر خوب هم باشی چون این گرایش بیشتر با برنامه ریزی وبرنامه سازی سر کار داره


به نظر من كه خودم تو گرايش تحليل سيس درس خوندم....اين گرايش درسته با برنامه ريزي سر وكار داره ولي نه اينكه خود ادم كاملا يه برنامه نويس خوب باشه بنظر سر در اووردن از يه زبون برنامه نويسي ساده هم ميتونه كار سار باشه يني منظورم اينه كه اگر به مهندس تحليل سيستم بتونه از مثلا vb(visual basic) هم خوب سر در بياره كارش تا حد زيادي راه ميفته چرا؟؟؟ چون بيشتر اين مهمه كه من به عنوان يه مهندس بتونم ايده ها و نظرهاي خودم رو به يه برنامه نويس مثلا براي نوشتن برنامه ي انبار منتقل كنم و بهش بفهمونم كه دقيقا چي ميخوام و اين در صورتي بهتر و راحتتر بدست مياد كه خودم از زبان برنامه نويسي سر در بيارم و بدونم كه تا چه حد ميشه انعطاف پذير باشه و در نهايت برنامه اي باب ميل خودم رو از اون مهندس نرم افزار تحويل بگيرم.
 

AieAMIRKABIR

عضو جدید
یکی دیگه از دروس 3 واحدی رشته ما درس اصول علم مواد هستش که همونطور که در چارت ملاحظه میشه پیش نیاز اون درس شیمی عمومی هستش. لازمه برای اونایی که جدیدالورود هستند توضیحی راجع به علم مواد داده بشه.امیدوارم مفید و موثر باشه:
علم مواد را می توان از جمله کهن ترین علوم بشر بشمارآورد و پیدایش آن را به دوران باستان نسبت داد، جایی که دورانی را عصر حجر و عصری را دوران آهن نامیدند. انسان، این موجود متفکر خلقت آن زمان نیز فلزات و غیر فلزات را می شناخت و به زعم خود خواص گوناگونشان را ارزیابی می نمود و از هم تمیز می داد. از لحظه ای که دریافت، برای ساخت خانه ، ابزار شکار، زیورآلات ، شمشیر ، گاو آهن و ظروف غذا می تواند از مواد گوناگون استفاده کند و توانست آنها را از لحاظ کاربردی و تولیدی مورد ارزیابی قرار دهد تا به امروز که شناسایی مواد به منظور انتخاب و تهیه و گاهاً بهسازی آنها برای ساخت وسائل و تجهیزات متنوع و گوناگون امری بدیهی است.

در انجیل و اساطیر یونانی و نروژی از کارگرفلز یاد شده است. متالورژی یک فن وهنر قدیمی است. در 3500 سال قبل از میلاد مسیح از طلا برای ساخت زیورآلات ، بشقاب و ظروف استفاده می کردند. فن گدازش، پالایش و شکل دادن فلزات توسط مصریها و چینیها بسیار تکامل یافت.

بعد از اواخر ربع قرن نوزدهم دانشمندان توانستند فعالیتهای فلزنگاری و مطالعه ساختار فلزات را توسط میکروسکوپ – علم متالوگرافی – آغاز کنند.

متالورژی علم وفن فلزهاست. متالورژی فرآیندی شیمیایی مربوط به استخراج فلزها از سنگ معدن و تشخیص آنهاست.

متالورژی فیزیکی، آن گروه از خواص فیزیکی ومکانیکی فلزها را بیان می کند که از ترکیب شیمیایی، کارهای مکانیکی و عملیات حرارتی تأثیر می پذیرند.

متالورژی علم مستقلی نیست و بسیاری از مفاهیم اساسی آن از فیزیک ، شیمی و بلورشناسی مشتق شده است.

مهندسین مواد و متالورژی در طراحی و اداره کارخانه های تولیدی مواد مهندسی مانند واحدهای ذوب فلزات، فولاد سازی، ریخته گری، آهنگری، متالورژی پودر و تولیدات سرامیکی نقش اساسی دارند.

تنوع مواد مورد مصرف در برآوردن نیازهای روزمره، موجب گسترش فزاینده علوم مرتبط با مهندسی مواد شده است. این گستره از صنایع پلیمر و پلاستیک گرفته تا صنایع فلزی ومواد سرامیکی و مرکب و از مواد نرم و شکل پذیر گرفته تا مواد بسیار محکم را شامل می شود. بنابراین کمتر فعالیتی است که به مهندسی مواد نیاز نداشته باشد.
خیلی خوب گفتید :gol:
 

mohsenjoon

عضو جدید
سوألی از دوست عزیزم

سوألی از دوست عزیزم

در این تاپیک سعی میشه گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستمها و هم چنین دروس اون بیشتر شفاف سازی بشه و در مورد درس ها هر کس ایرادی داشته باشه میتونه در اینجا با دیگران مشورت کنه.
بهتره که با چارت درسی این رشته آشنا بشیم(البته ورودی های جدید دانشگاه) بعد میتونید راجع به درسهای مختلف با هم مشورت کنیم.امیدوارم با هم همکاری خوبی داشته باشیم و دوستان هم شرکت کنند و استقبال خوبی رو داشته باشن.
سلام اقا من یک سوأل داشتم این چارتی که گذاشتی مربوط به کدوم دانشگاه من تو پیام نورم ولی تعدادی از این درسا رو ما نداریم :que:
 

مهدي.

عضو جدید
در این تاپیک سعی میشه گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستمها و هم چنین دروس اون بیشتر شفاف سازی بشه و در مورد درس ها هر کس ایرادی داشته باشه میتونه در اینجا با دیگران مشورت کنه.
بهتره که با چارت درسی این رشته آشنا بشیم(البته ورودی های جدید دانشگاه) بعد میتونید راجع به درسهای مختلف با هم مشورت کنیم.امیدوارم با هم همکاری خوبی داشته باشیم و دوستان هم شرکت کنند و استقبال خوبی رو داشته باشن.
سلام
خيلي خوشحالم كه تحليل سيستمها در اين تاپيك گفته ميشه.
من تخصصم در زمينه تحليل سيستم ها است
تا جايي كه بتونم در اين تاپيك شركت خواهم كرد.
 

مهدي.

عضو جدید
با سلام
من دانشجوی ترم دوم مهندسی صنایع - برنامه ریزی و تحلیل سیستمها هستم . می خواهم در مورد دروس اصلی و تخصصی این رشته اطلاعات بیشتری داشته باشم زیرا قصد تغییر رشته به مهندسی عمران - عمران را دارم (فقط به خاطر علاقه بیشتر) و دوست دارم تصمیمی که می گیرم آگاهانه باشد. (آیا تصمیم من در رابطه با تغییر رشته با توجه به شرایط کنونی کشور درست است؟)
اگر لطف کنید و مرا در این زمینه راهنمایی کنید ممنون می شوم

با تشکر از همه
سلام. بابا بيخيال عمراااااااااان:mad:
از شوخي گذشته بستگي به اين داره كه دنبال چي هستي ؟
من ليسانس كامپيوتر ارشد صنايع سيستم هستم
موضوعاتي كه دوره ارشد ميتوني كار كني
1- الگوريتمهاي فرا ابتكاري 2- forecasting
3-مهندسي مجدد 4-كنترل كيفيت 5-سستمهاي دايناميكي 6-شبيه سازي
7- كار با شبكه هاي عصبي و سريهاي زماني 7-مديريت زنجيره تامين
8-(ITS ) سيستمهاي هوشمند در حمل ونقل
9-اقتصاد در صنعت
در آخر هدفتو بشناس بعد تصميم بگير و به نظر من تغيير نده
 
آخرین ویرایش:

آلاله سبز

عضو جدید
سلام
من دانشجوی ترم3صنایع-تکنولوژی صنعتی ام
میشه بپرسم چه دوره های فنی به درد مابچه های تکنولوژی می خوره؟
الآن دره ی CNCفرز میرم
تشکر
 

mina jamshidi

عضو جدید
تحلیل سیستمها


1- شاخص مناسب مي تواند در عين سادگي بيانگر وضعيت كل سازمان باشد.
2- در تحليل شاخص بايد جنبه هاي مختلف را بررسي نمود. گاهي بهبود ناگهاني يك شاخص بيانگر رشدهاي سرطاني و ناموزون سيستم است.

در اين مرحله است كه كمپاني بر صدد درك اين مطلب بر مي آيد كه اين امتياز در مديريت پروژه يك راه بدون پايان است .
اين مرحله داراي 4 خصوصيات است كه عبارتست از :
1- سازمان بايد فايلهاي درسي آموزنده اي از جلسات توجيح كننده در آخر هر پروژه بوجود بياورد . مطالعه شده در آخر هرپروژه ، بحث در مورد اشتباهات رخ داده و دانشهاي آموخته شده ، بسيار پر اهميت هستند در جلوگيري از تكرار اشتباهات .
2- دانش آموخته شده در هر پروژه بايد به ديگر پروژه ها و تيمها منتقل شود .
اين كار مي تواند از طريق بحث هاي انجام شده در جلسات تمريني و برنامه هاي تمريني انجام شود .
3- كمپاني بايد يك برنامه مياندار را به رسميت بشناسد براي مديران پروژه هاي آينده از بين برنامه هاي مياندار انتقال داده شود .
4- آخرين خصوصيات اين مرحله فهم وسيع است كه طراحي استراتژي براي مديريت پروژه يك فرآيند مداوم و پياپي است .
مستند سازي نتايج پروژه در فايلهاي آموخته شده درسها و آماده كردن مطالعه موردي ممكن است به سختي انجام شود . مردم از هر دوي پيروزي و شكست چيزهايي مي آموزند .
يك نظريه اجرايي مي گويد پروژه هايي كه شكست مي خورند حاكي از اينست كه ما هيچ چيزي نياموختيم . نظريه اجرايي ديگر مي گويد بازگويي پروژه ، زمان را هدر مي دهد مگر اينكه چيزي از آنها بياموزيم .
مستند سازي موفقيت ها آسان است . اما مستند سازي اشتباهات بسيار دشوارتر است چون مردم نمي خواهند كه اسمشان به اشتباهات الحاق شود بخاطر ترس از مجازات . كارمندان شركت مي دانند كدام افراد روي پروژه ها كار كردند حتي زماني كه مطالعه موردي تغيير چهرده دهد . يك فرهنگ قوي ، محتاج مستند سازي اشتباهات كار به صورت مؤثر است .
مناطق بهبود مستمر :
روش شناسي هاي مديريت پروژه بايد بهبود مستمر را طي كند . اين ممكن است به صورت استراتژيك مهم باشد براي جلو ماندن در رقابت ها ، بهبود هاي مستمر در يك روش شناسي ممكن اس توسط فاكتورهايي از قبيل دسترسي به نرم افزار هاي بهتر ، يك فرهنگ مستمر يا تمرين ساده و آموزش مصرف روش شناسي هدايت شود . فاكتورهاي هدايت كننده خارجي عبارتند از :
ارتباط با مصرف كننده و تأمين كننده ، فاكتورهاي قانوني و حقوقي ، فاكتورهاي اجتماعي ، فاكتورهاي فني و حتي فاكتورهاي سياسي .
5 منطقه براي بهبود مستمر در روش شناسي مديريت پروژه به صورت ذيل هستند
1- بهبود فرآيند موجود :
* فركانس و تكرار استفاده :
آيا مي توان استفاده را تمديد كرد ؟
  • <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>دسترسي به مصرف كننده : آيا ما مي توانيم روش شناسي را بهبود دهيم براي نزديك تر شدن به مصرف كنندگانمان ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>تعويض محصول : آيا محصول جديدي در محل فروش وجود دارد براي جايگزيني و يا بهبود روش شناسيمان ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>شرايط كار بهتر : آيا مي توان شرايط كار را عوض كرد براي حذف بخشهايي از روش شناسي ؟
  • استفاده بهتر از نرم افزاري : آيا استفاده از نرم افزارهاي بهتر يا جديدتر به ما اجازه مي دهد كه قسمت هايي از مستندسازي و گزارشات را حذف كنيم ؟

2- بهبود فرآيند جامع :
* سرعت تجمع :
آيا راه هايي براي تغيير روش شناسي به منظور افزايش سرعت فعاليت هاي جامع وجود دارد ؟
  • <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>ملزومات تمريني : آيا تغييراتي در ملزومات تمريني در روش شناسي اتفاق افتاده است ؟
  • پذيرش وسيع مستمر : آيا روش شناسي بايد به منظور بدست آمدن پذيرش وسيع تغيير كند ؟
3- پيامد رفتاري :
  • <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>تغييرات در رفتار سازمانها : آيا روش شناسي و كاستي رفتار تغيير مي كند؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>تغييرا ت فرهنگي : آيا فرهنگ ما به اندازه اي كه روش شناسي مي تواند تغيير كند ، تغيير مي كند ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>حمايت مديريت : آيا حمايت مديريت تا به جايي بهبود مي يابد كه روزنه هاي كمتري مورد نياز باشد ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>تأثير بر روي مديريت غير رسمي پروژه : آيا فرهنگ متحد كافي وجود دارد تا مديريت غير رسمي پروژه بتواند مورد استفاده قرار بگيرد در يك روش شناسي؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>شيفتها در قدرت اقتدار : آيا اقتدار و قدرت تعويض اختيار را به يك بارنده و يا يك روش شناسي جدي تر تبديل مي كند .
  • ملاحظات ايمني : آيا تغييرات ايمني يا محيطي اتفاق افتاده است كه روش شناسي را تحت تأثير قرار دهد ؟

4- معياري (Bench mar king)
ايجاد يك مديريت پروژه (coe) : آيا ما همينك يك گروه هسته اي براي مسئوليت Bench mar king داريم ؟
Bench mar king فرهنگي : آيا سازمانهاي ديگر فرهنگ بهتري نسبت به روش انجام مديريت پروژه ما دارند ؟
فرآيند Bench mar king : چه فرآيندهاي جديد ديگري سازمانهاي ديگر به روش سنجي خود اضافه مي كنند .
5- پيامدهاي مديريتي : ( Managerial 1 ssves)
  • <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>ارتباط با مشتري : آيا تغييري در ارتباط با مشتري هايمان رخ داده است ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>ظرفيت منابع در مقابل نيازها : اگر نيازهاي ما نغيير كرده است ، چه اتفاقي براي ظرفيت منابع ما مي افتد ؟
  • بازسازي ملزومات : آيا بازسازي باعث مي شود كه طراحي ملزومات را عوض كنيم ؟
پنج عامل كه بالا ملاحظه شد يك كمپاني با يك قالب كاري خوب را براي يك بهبود مستمر بوجود مي آورد .
مزاياي بهبود مستمر شامل مي شود :
شرايط رقابت بهتر
يگانگي و وحدت
آناليز بهينه شده هزينه
ارزش مشتري مضائف
مديريت بهتر توقعات مشتري
سهولت انجام كار

چرخه بدون پايان THE NEVER-ENDING CYCLE
حقيقت امر اينست كه كمال و رشد در مديريت پروژه به چرخه بدون پايان مي انجامد ما مي توانيم مزيت مديريت پروژه را تحت عنوان يك چرخه بدون پايان تعريف كنيم كه شامل :
معياري(Benchmarking) بهينه سازي مستمر ، بهبود روش سنجي انفرادي كه مرحله هاي3,4,5 دوباره تكرار مي شوند .

بهبود مستمر :
اكثرا رضايت و آسودگي خاطر فرآيند تصميم گيري را هدايت مي كند . اين مخصوصا درستي سازمانهاست كه به بعضي از درجات عالي مديريت پروژه دست يافته اند و خودشان از مديريتشان به رضايت دست يافته اند . آنها اغلب خيلي دير اين را را درك كردند كه مزاياي رقابت را از دست داده اند . اين زماني اتفاق مي افتد كه در مورد شناخت اهميت بهبود مستمر شكست بخورند .

ضد حمله ي رقبا
شركت هايي كه شروع به رسيدن بلوغ در مديريت پروژه كرده و به درجاتي از برتري ها رسيدند ، به موفقيت رقابتي تأئيد شده دست يافته اند .
دست يابي به اين لبه ممكن است به تنهايي يكي از اهداف استراتژيك شركت باشد. زماني كه شركت به اين لبه رسيد ، حالا شروع به بهره برداري مي كند .
متأسفانه : رقابت با بيكاري به شما نگاه نمي كنند ، از مزاياي موقعيت رقابتي بهره برداري كنيد ، شروع به ضد حمله و پاتك مي كند . وقتي آنها شروع مي كنند ، شما بهره زيادي از دست خواهيد داد ، اگر همه را از دست ندهيد . براي بدست آوردن دوباره اثر و رقابت ، سازمان شما بايد بهبود مستمر را شناسايي كند . بهبود مستمر به شركت اجازه مي دهد كه مزاياي رقابت را نگه دارد حتي زماني كه ضد حمله رقبا شروع شود
 

مهدي.

عضو جدید
سلام
من دانشجوی ترم3صنایع-تکنولوژی صنعتی ام
میشه بپرسم چه دوره های فنی به درد مابچه های تکنولوژی می خوره؟
الآن دره ی CNCفرز میرم
تشکر
در اين دوره از زمان به نظر من نرم افزارهاي صنايع رو ياد بگيري خيلي بهتره :smile:
فقط نرم افزار
مثل minitab, primavera,يك زبان برنامه نويسي حتما كار كن و نرم افزارهاي شبيه سازي
:)
 

مهدي.

عضو جدید
تحلیل سیستمها


1- شاخص مناسب مي تواند در عين سادگي بيانگر وضعيت كل سازمان باشد.
2- در تحليل شاخص بايد جنبه هاي مختلف را بررسي نمود. گاهي بهبود ناگهاني يك شاخص بيانگر رشدهاي سرطاني و ناموزون سيستم است.

در اين مرحله است كه كمپاني بر صدد درك اين مطلب بر مي آيد كه اين امتياز در مديريت پروژه يك راه بدون پايان است .
اين مرحله داراي 4 خصوصيات است كه عبارتست از :
1-سازمان بايد فايلهاي درسي آموزنده اي از جلسات توجيح كننده در آخر هر پروژه بوجود بياورد . مطالعه شده در آخر هرپروژه ، بحث در مورد اشتباهات رخ داده و دانشهاي آموخته شده ، بسيار پر اهميت هستند در جلوگيري از تكرار اشتباهات .
2-دانش آموخته شده در هر پروژه بايد به ديگر پروژه ها و تيمها منتقل شود .
اين كار مي تواند از طريق بحث هاي انجام شده در جلسات تمريني و برنامه هاي تمريني انجام شود .
3- كمپاني بايد يك برنامه مياندار را به رسميت بشناسد براي مديران پروژه هاي آينده از بين برنامه هاي مياندار انتقال داده شود .
4- آخرين خصوصيات اين مرحله فهم وسيع است كه طراحي استراتژي براي مديريت پروژه يك فرآيند مداوم و پياپي است .
مستند سازي نتايج پروژه در فايلهاي آموخته شده درسها و آماده كردن مطالعه موردي ممكن است به سختي انجام شود . مردم از هر دوي پيروزي و شكست چيزهايي مي آموزند .
يك نظريه اجرايي مي گويد پروژه هايي كه شكست مي خورند حاكي از اينست كه ما هيچ چيزي نياموختيم . نظريه اجرايي ديگر مي گويد بازگويي پروژه ، زمان را هدر مي دهد مگر اينكه چيزي از آنها بياموزيم .
مستند سازي موفقيت ها آسان است . اما مستند سازي اشتباهات بسيار دشوارتر است چون مردم نمي خواهند كه اسمشان به اشتباهات الحاق شود بخاطر ترس از مجازات . كارمندان شركت مي دانند كدام افراد روي پروژه ها كار كردند حتي زماني كه مطالعه موردي تغيير چهرده دهد . يك فرهنگ قوي ، محتاج مستند سازي اشتباهات كار به صورت مؤثر است .
مناطق بهبود مستمر :
روش شناسي هاي مديريت پروژه بايد بهبود مستمر را طي كند . اين ممكن است به صورت استراتژيك مهم باشد براي جلو ماندن در رقابت ها ، بهبود هاي مستمر در يك روش شناسي ممكن اس توسط فاكتورهايي از قبيل دسترسي به نرم افزار هاي بهتر ، يك فرهنگ مستمر يا تمرين ساده و آموزش مصرف روش شناسي هدايت شود . فاكتورهاي هدايت كننده خارجي عبارتند از :
ارتباط با مصرف كننده و تأمين كننده ، فاكتورهاي قانوني و حقوقي ، فاكتورهاي اجتماعي ، فاكتورهاي فني و حتي فاكتورهاي سياسي .
5 منطقه براي بهبود مستمر در روش شناسي مديريت پروژه به صورت ذيل هستند
1- بهبود فرآيند موجود :
* فركانس و تكرار استفاده :
آيا مي توان استفاده را تمديد كرد ؟
  • <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>دسترسي به مصرف كننده : آيا ما مي توانيم روش شناسي را بهبود دهيم براي نزديك تر شدن به مصرف كنندگانمان ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>تعويض محصول : آيا محصول جديدي در محل فروش وجود دارد براي جايگزيني و يا بهبود روش شناسيمان ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>شرايط كار بهتر : آيا مي توان شرايط كار را عوض كرد براي حذف بخشهايي از روش شناسي ؟
  • استفاده بهتر از نرم افزاري : آيا استفاده از نرم افزارهاي بهتر يا جديدتر به ما اجازه مي دهد كه قسمت هايي از مستندسازي و گزارشات را حذف كنيم ؟

2- بهبود فرآيند جامع :
* سرعت تجمع :
آيا راه هايي براي تغيير روش شناسي به منظور افزايش سرعت فعاليت هاي جامع وجود دارد ؟
  • <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>ملزومات تمريني : آيا تغييراتي در ملزومات تمريني در روش شناسي اتفاق افتاده است ؟
  • پذيرش وسيع مستمر : آيا روش شناسي بايد به منظور بدست آمدن پذيرش وسيع تغيير كند ؟
3- پيامد رفتاري :
  • <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>تغييرات در رفتار سازمانها : آيا روش شناسي و كاستي رفتار تغيير مي كند؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>تغييرا ت فرهنگي : آيا فرهنگ ما به اندازه اي كه روش شناسي مي تواند تغيير كند ، تغيير مي كند ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>حمايت مديريت : آيا حمايت مديريت تا به جايي بهبود مي يابد كه روزنه هاي كمتري مورد نياز باشد ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>تأثير بر روي مديريت غير رسمي پروژه : آيا فرهنگ متحد كافي وجود دارد تا مديريت غير رسمي پروژه بتواند مورد استفاده قرار بگيرد در يك روش شناسي؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>شيفتها در قدرت اقتدار : آيا اقتدار و قدرت تعويض اختيار را به يك بارنده و يا يك روش شناسي جدي تر تبديل مي كند .
  • ملاحظات ايمني : آيا تغييرات ايمني يا محيطي اتفاق افتاده است كه روش شناسي را تحت تأثير قرار دهد ؟

4- معياري (Bench mar king)
ايجاد يك مديريت پروژه (coe) : آيا ما همينك يك گروه هسته اي براي مسئوليت Bench mar king داريم ؟
Bench mar king فرهنگي : آيا سازمانهاي ديگر فرهنگ بهتري نسبت به روش انجام مديريت پروژه ما دارند ؟
فرآيند Bench mar king : چه فرآيندهاي جديد ديگري سازمانهاي ديگر به روش سنجي خود اضافه مي كنند .
5- پيامدهاي مديريتي : ( Managerial 1 ssves)
  • <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>ارتباط با مشتري : آيا تغييري در ارتباط با مشتري هايمان رخ داده است ؟ <LI style="TEXT-JUSTIFY: kashida; TEXT-ALIGN: justify; LINE-HEIGHT: 150%" dir=rtl>ظرفيت منابع در مقابل نيازها : اگر نيازهاي ما نغيير كرده است ، چه اتفاقي براي ظرفيت منابع ما مي افتد ؟
  • بازسازي ملزومات : آيا بازسازي باعث مي شود كه طراحي ملزومات را عوض كنيم ؟
پنج عامل كه بالا ملاحظه شد يك كمپاني با يك قالب كاري خوب را براي يك بهبود مستمر بوجود مي آورد .
مزاياي بهبود مستمر شامل مي شود :
شرايط رقابت بهتر
يگانگي و وحدت
آناليز بهينه شده هزينه
ارزش مشتري مضائف
مديريت بهتر توقعات مشتري
سهولت انجام كار

چرخه بدون پايان THE NEVER-ENDING CYCLE
حقيقت امر اينست كه كمال و رشد در مديريت پروژه به چرخه بدون پايان مي انجامد ما مي توانيم مزيت مديريت پروژه را تحت عنوان يك چرخه بدون پايان تعريف كنيم كه شامل :
معياري(Benchmarking) بهينه سازي مستمر ، بهبود روش سنجي انفرادي كه مرحله هاي3,4,5 دوباره تكرار مي شوند .

بهبود مستمر :
اكثرا رضايت و آسودگي خاطر فرآيند تصميم گيري را هدايت مي كند . اين مخصوصا درستي سازمانهاست كه به بعضي از درجات عالي مديريت پروژه دست يافته اند و خودشان از مديريتشان به رضايت دست يافته اند . آنها اغلب خيلي دير اين را را درك كردند كه مزاياي رقابت را از دست داده اند . اين زماني اتفاق مي افتد كه در مورد شناخت اهميت بهبود مستمر شكست بخورند .
ضد حمله ي رقبا
شركت هايي كه شروع به رسيدن بلوغ در مديريت پروژه كرده و به درجاتي از برتري ها رسيدند ، به موفقيت رقابتي تأئيد شده دست يافته اند .
دست يابي به اين لبه ممكن است به تنهايي يكي از اهداف استراتژيك شركت باشد. زماني كه شركت به اين لبه رسيد ، حالا شروع به بهره برداري مي كند .
متأسفانه : رقابت با بيكاري به شما نگاه نمي كنند ، از مزاياي موقعيت رقابتي بهره برداري كنيد ، شروع به ضد حمله و پاتك مي كند . وقتي آنها شروع مي كنند ، شما بهره زيادي از دست خواهيد داد ، اگر همه را از دست ندهيد . براي بدست آوردن دوباره اثر و رقابت ، سازمان شما بايد بهبود مستمر را شناسايي كند . بهبود مستمر به شركت اجازه مي دهد كه مزاياي رقابت را نگه دارد حتي زماني كه ضد حمله رقبا شروع شود
خيلي خوب بوده
منبع شما چي بوده ؟ ممنون:smile:
 

haaddii

عضو جدید
با سلام و تشکر از حس همکاری دوستان
با این همه از نظر عاطفه خانم خدادادی استقبال می کنم
بچه ها بهتر نیست جدی تر روی بحث سیستم ها کار کنیم آخه همه زندگیمون سیستمه. از خواب و بیداری گرفته تا فرایند دوستیابی، همسریابی، خرید و ...
اگه از راسل ایکاف کسی چیزی خونده بگه استفاده میکنیم وگرنه خودم شروع میکنما...
درضمن بهار طبیعت با ورود من به این سایت قرین بود. مبارکتون باشه ورود من....
 

fatima0916

عضو جدید
سلام من یه نمونه ای از پروژه ی تجزیه و تحلیل سیستمها لازم دارم تا بتونم پروژه ی خودمو تحویل بدم خواهشا کمکم کنید این ایمیل منه yara_0916@yahoo.com
 

minerva

عضو جدید
سلام....
بچه ها این جا کسی هست که حسابداری رو با خانم فخار داشته باشه؟
 

ba-moazami

عضو جدید
یکی دیگه از دروس 3 واحدی رشته ما درس اصول علم مواد هستش که همونطور که در چارت ملاحظه میشه پیش نیاز اون درس شیمی عمومی هستش. لازمه برای اونایی که جدیدالورود هستند توضیحی راجع به علم مواد داده بشه.امیدوارم مفید و موثر باشه:
علم مواد را می توان از جمله کهن ترین علوم بشر بشمارآورد و پیدایش آن را به دوران باستان نسبت داد، جایی که دورانی را عصر حجر و عصری را دوران آهن نامیدند. انسان، این موجود متفکر خلقت آن زمان نیز فلزات و غیر فلزات را می شناخت و به زعم خود خواص گوناگونشان را ارزیابی می نمود و از هم تمیز می داد. از لحظه ای که دریافت، برای ساخت خانه ، ابزار شکار، زیورآلات ، شمشیر ، گاو آهن و ظروف غذا می تواند از مواد گوناگون استفاده کند و توانست آنها را از لحاظ کاربردی و تولیدی مورد ارزیابی قرار دهد تا به امروز که شناسایی مواد به منظور انتخاب و تهیه و گاهاً بهسازی آنها برای ساخت وسائل و تجهیزات متنوع و گوناگون امری بدیهی است.

در انجیل و اساطیر یونانی و نروژی از کارگرفلز یاد شده است. متالورژی یک فن وهنر قدیمی است. در 3500 سال قبل از میلاد مسیح از طلا برای ساخت زیورآلات ، بشقاب و ظروف استفاده می کردند. فن گدازش، پالایش و شکل دادن فلزات توسط مصریها و چینیها بسیار تکامل یافت.

بعد از اواخر ربع قرن نوزدهم دانشمندان توانستند فعالیتهای فلزنگاری و مطالعه ساختار فلزات را توسط میکروسکوپ – علم متالوگرافی – آغاز کنند.

متالورژی علم وفن فلزهاست. متالورژی فرآیندی شیمیایی مربوط به استخراج فلزها از سنگ معدن و تشخیص آنهاست.

متالورژی فیزیکی، آن گروه از خواص فیزیکی ومکانیکی فلزها را بیان می کند که از ترکیب شیمیایی، کارهای مکانیکی و عملیات حرارتی تأثیر می پذیرند.

متالورژی علم مستقلی نیست و بسیاری از مفاهیم اساسی آن از فیزیک ، شیمی و بلورشناسی مشتق شده است.

مهندسین مواد و متالورژی در طراحی و اداره کارخانه های تولیدی مواد مهندسی مانند واحدهای ذوب فلزات، فولاد سازی، ریخته گری، آهنگری، متالورژی پودر و تولیدات سرامیکی نقش اساسی دارند.

تنوع مواد مورد مصرف در برآوردن نیازهای روزمره، موجب گسترش فزاینده علوم مرتبط با مهندسی مواد شده است. این گستره از صنایع پلیمر و پلاستیک گرفته تا صنایع فلزی ومواد سرامیکی و مرکب و از مواد نرم و شکل پذیر گرفته تا مواد بسیار محکم را شامل می شود. بنابراین کمتر فعالیتی است که به مهندسی مواد نیاز نداشته باشد.
سلام من یه سوال در مورد نرم ازار کنترل پروژه داشتم؟ولی نمیدونم از کی و نجا باید بپرسم؟
 

jighari

عضو جدید
در این تاپیک سعی میشه گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستمها و هم چنین دروس اون بیشتر شفاف سازی بشه و در مورد درس ها هر کس ایرادی داشته باشه میتونه در اینجا با دیگران مشورت کنه.
بهتره که با چارت درسی این رشته آشنا بشیم(البته ورودی های جدید دانشگاه) بعد میتونید راجع به درسهای مختلف با هم مشورت کنیم.امیدوارم با هم همکاری خوبی داشته باشیم و دوستان هم شرکت کنند و استقبال خوبی رو داشته باشن.




مرسی عزیزم خیلی خوبه
 

minerva

عضو جدید
سلام بچه ها....
چه شكلي مي تونم بهترين استفاده رو از بخش مهندسي صنايع بكنم؟!
 

aboozar 61

عضو جدید
سلام من تازه عضو سامانه شدم . مننونم که ازم استقبال کردین . تشکر دوست عزیز
 

elf.ro42

عضو جدید
سلام
ميشه يه جزوه درباره ي علم مواد برام تو همين صفحه بذارين
ممنون ميشم
 

اصغر شاهین

عضو جدید
با سلام
حقیر به عنوان فردی که در محیط کار مهندسی صنایع می باشم به همه دوستان خواستار ورود به بازار کار خصوصا گرایش تحلیل سیستم ها توصیه می کنم در زمینه مفاهیم فرایندها ,و مدیریت فرایند های کسب و کار، و سیستم های بهرو وری و تعالی سازمانی و مفاهیم سازمان اطلاعات بیشتری کسب کنند
البته گرایش تحصیلی بنده تولید میباشد
با آرزوی موفقیت
 

dvb237

عضو جدید
سلام
یه سوال خیلی مهم داشتم
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین
من الان دانشجوی ترم 2 مهندسی برق-الکترونیک(آزاد) هستم
میخوام امسال دوبارره کنکور بدم برای مهندسی صنایع-تحلیل سیستم ها
سوالم اینجاس که اگه ایشالا صنایع قبول بشم اون وقت این 2ترمی که برق خوندم چی میشه؟
دوباره باید این واحدارو پاس کنم و از ترم 1 صنایع رو شروع کنم؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین
خیلی مهمه برام
 

STAR_ALONE

عضو جدید
تحلیگر سیستم کیه

تحلیگر سیستم کیه

خواهش می کنم بیگین تو استخدامی کدوم کتابا میاد
 

ehsanmadadi

عضو جدید
مهندسی صنایع جدا از بحثهای قشنگی که جزء ذات خودشه یه سری درسهای پایه هم داره که چاره ای جز پاس کردنشو نداشتیم و نداریم . ولی پیشنهاد می کنم تمرکز توضیحات به سمت درسهای کاربردی و کلیدی تر سوق پیدا کنه.
 

ehsanmadadi

عضو جدید
خیلی چیزها بسته به دانشگاهی داره که شما پذیرفته می شوید ولی معمولا دروس مشترکی در ترمهای اول همه رشته های مهندسی وجود داره که امکان جابجایی آنها البته با کمی رایزنی با آموزش و .. وجود داره.
 

ehsanmadadi

عضو جدید
من هم با تجربه ای که در محیط کار دارم مطمئن که بچه های صنایع با داشتن اطلاعات در مباحث BPR، تعالی سازمانی ، فرآیندها و ... حرفهای بهتری برای گفتن تو سازمانها دارند.:)
 

hosseini niek

عضو جدید
سلام
ممنون از اینکه این اطلاعات مفید رو میذارید اگه مطلبی هم در باره شرح عملکرد واحد طرح و برنامه به صورت مفصل دارید بزارید
ممنونم
 

sara abedi

عضو جدید
salam

salam

salam
In vahed hayii ke tu in 2 term khundid , doruse omumi ya payeyie ke dar har do reshte moshtareke agar nomreye payane terme shoma dar oon dars balaye 12 shode bashe dige lazem be pas kardane an vahedha nist , vali age payine 12 gerefte bashid baz bayad unha ro pas konid .​





سلام
یه سوال خیلی مهم داشتم
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین
من الان دانشجوی ترم 2 مهندسی برق-الکترونیک(آزاد) هستم
میخوام امسال دوبارره کنکور بدم برای مهندسی صنایع-تحلیل سیستم ها
سوالم اینجاس که اگه ایشالا صنایع قبول بشم اون وقت این 2ترمی که برق خوندم چی میشه؟
دوباره باید این واحدارو پاس کنم و از ترم 1 صنایع رو شروع کنم؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین
خیلی مهمه برام
 

swamp

عضو جدید
سلام دوستان عزیز
فرق ّبین context diagram با dfd سطح صفر چیه؟
چون استاد هر دو نمودار رو ازمون خواسته!
ممنون میشم سریع جواب بدید
 
بالا