آیا فرش ماشینی گبه برای نشستن مناسب است؟

mahtabrostami

عضو جدید
[h=2]اگر در بین انواع مدل فرش فانتزی چرخی بزنین حتما فرش ماشینی گبه رو پیدا میکنین. پس اینجا میشه متوجه شد که فرش گبه یه فرش فانتزی شمرده میشه. فرش گبه از زمان های قدیم به عنوان اولین زیرانداز، تولید و مورد استفاده قرار گرفت. اگر موقع خرید فرش مردد شدین و نمیدونین خرید گبه برای اتاق نشیمن کار درستی هست یا نه باید بگیم که همه چیز بسته به سلیقه و شیوه زندگی شما داره اما عمدتا از این فرش برای آشپزخانه و بعد هم در بخش هایی از خونه به عنوان تزئین استفاده میکنن.[/h]

فرش گبه دستباف بهتره یا فرش ماشینی گبه ؟

اینکه بخوایم فرش دستباف رو با فرش ماشینی مقایسه کنیم و کیفیت اونا رو بسنجیم کار درستی نیست چون کاملا واضح و روشنه که فرش دستباف و اصیلی که با بهترین الیاف طبیعی بافته میشه قابل قیاس با هیچی نیست و کیفیت و ارزش زیادی داره. اما فرش گبه ماشینی هم در انواع خودش دارای کیفیت و ویژگی های منحصر به فردی هست. پس اگر قراره خیلی هزینه نکنین بهتره به دنبال خرید فرش گبه باشید.

چرا به فرش ماشینی گبه، قالیچه خرسک میگن؟

گبه ها در ابتدا به دست زنان عشایر و با تصورات ذهنی اونها بافته میشد. یعنی هرچی که در ذهنشون بود به علاوه چیزهایی که میدیدن و مدام جلوی چشمشون میومد رو بر روی تار و پود قالی پیاده میکردن. به همین خاطر تنوع نقش و طرح در قالی گبه زیاده به طوری که شاید هیچ دو تا گبه ای رو با یه طرح نتونین پیدا کنین.

فرش ماشینی گبه چه ویژگی هایی داره؟

گبه ماشینی یه فرش ۵۰۰ شانه ۱۰۰۰ تراکم هست که در ۶ رنگ بافته میشه اما رنگ های فرش گبه ماشینی با فرش گبه دستباف اولیه تفاوت داره. رنگ گبه های امروزی شاد بوده و باعث میشه یه فرش فانتزی و شیک تولید بشه اما توی گبه های قدیمی چون رنگرزی ها محدود به چند رنگ اصلی بود تنوع بالایی نداشت و فقط در رنگ های مشکی، خاکستری، کرم و … محدود میشد.

فرش گبه در اندازه های ۶ متری، ۴ متری و ۲ متری با قیمت بسیار مناسبی تولید میشه. فرش گبه پرزهایی بلندتر از قالی معمولی داره و تعداد گره های پود اون زیاده به همین دلیل یه فرش نرم و لطیفه. معمولی ترین طرح در گبه ها که به طرح ساده شناخته میشه شامل یک ردیف لوزی، مربع و یا مستطیلی هست که از راس به هم متصل شدن و در پایین فرش کنار هم نقش بستن و بعد از اون، فرش گبه تک رنگ از ساده ترین بافته های صنعت فرش به شمار میره.​


 

Similar threads

بالا