[آموزش] خاص ترین کادوی جهان را بپیچید

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
مجله زندگی ایده آل:



١- برای این كار به دو عدد صابون و چند وسیله تزئینی مثل ربان، پولك و مروارید احتیاج داریم كه در تصویر مشاهده می‌كنید.



٢- ابتدا صابون‌ها را داخل یك تكه تور قرار می‌دهیم و دقت می‌كنیم كه تور خیلی بزرگتر از صابون باشد طوری كه وقتی آن را می‌پیچیم اضافه تور روی صابون جمع شود.



٣- تمامی اطراف تور را بالا آورده و در یك نقطه كنار صابون جمع می‌كنیم و دوبار دور خودش می‌پیچیم تا محكم‌تر شود.



٤-در این مرحله یك سیم مفتولی دور تور می‌پیچیم، آن را محكم می‌كنیم و سیم را چندبار دور خودش تاب می‌دهیم و اضافه سیم را از انتهای سیم‌پیچ حاصل می‌بریم.



٥- اضافات تور را دو دسته كرده و هر دسته را آنقدر دور خودش می‌پیچیم تا لوله شود و لوله را نیز دور خودش می‌پیچیم و انتهای آن را توسط چسب حرارتی روی صابون می‌چسبانیم.



٦- توسط چسب حرارتی در قسمت‌های مركزی تور‌های لوله شده، مرواریدی به رنگ دلخواه می‌چسبانیم.



٧- از یك پارچه طلایی آهار‌دار تعدادی برگ می‌بریم و پشت آنها توسط چسب حرارتی سیم‌های مفتولی می‌چسبانیم تا راحت فرم بگیرند.



٨- یكی، دو تا از برگ‌ها را كنار گل‌های توری می‌چسبانیم تا بتوانیم ساقه‌های بقیه برگ‌ها را مابین این برگ ها و صابون بچسبانیم.



٩--از برگ‌های طلایی آماده استفاده كرده و چند تا از آنها را به هم می‌تابانیم و گل حاصل را پشت گل‌های توری می‌چسبانیم.



١٠-از یك تكه ربان حریر كه بهتر است لبه‌های آن سیم‌دوزی باشد استفاده می‌كنیم آن را یك بار روی خودش تا می‌زنیم طوری كه هر طرف تا، پنج تا شش سانت طول داشته باشد.



١١- ادامه ربان را به همین شكل روی خودش تا می‌زنیم تا شبیه پاپیونی شود كه دو طرف آن روی هم خوابیده است، درنهایت انتهای ربان را با نخ یا سیم مفتولی محكم می‌بندیم.



١٢-قسمت سیم‌پیچ انتهایی پاپیون را توسط چسب حرارتی روی صابون در كنار گل‌های توری می‌چسبانیم، این كار در عكس كاملا واضح است.



١٣- از یك تكه ربان به جنس مخمل یا ساتن كه طول آن حدود ٢٥ سانتی‌متر باشد برای آماده كردن گل رز استفاده می‌كنیم. برای این كار ابتدا عرض ربان را روی هم تا زده و دور خودش لوله می‌كنیم.



١٤- در این مرحله از اینجا به بعد ربان را هم دور خودش لوله می‌كنیم و هم حول محوری كه ایجاد كرده‌ایم، می‌پیچیم.



١٥-انتهای روبان را توسط چسب حرارتی به دیواره گل می‌چسبانیم و اگر لازم بود مابین گل را نیز چند بار به صورت نقطه‌ای با چسب به یکدیگر چسبانده و محكم می‌كنیم.



١٦- درنهایت گل راروی صابون در كنار برگ‌ها و گل‌های دیگر چسبانده و اطراف آن را توسط چسب حرارتی مروارید می‌چسبانیم. در صورت دلخواه روی صابون آماده شده را در انتهای كار اسپری خوشبو‌كننده می‌پاشیم.


برترین ها
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
كادوپيچي در خانه، چه آسان

كادوپيچي در خانه، چه آسان

مجله زندگی ایده آل: برای آماده کردن این کادو احتیاج داریم به کاغذ رنگی به اندازه 60×40 سه برگ، پولک طلایی، سیم مفتولی، چسب حرارتی، برگ‌های طلایی تزئینی و چسب نواری.



براي اين نوع كادو بستن كه كار بسيار ساده‌اي است، ابتدا يك ورق كاغذ رنگي در ابعاد 40×30 را از وسط تا مي‌زنيم طوري كه عرض كاغذ روي خودش تا شود سپس از روي خط تا كاغذ را مي‌بريم.



يك‌بار ديگر عرض كاغذ بريده شده را روي خودش تا مي‌زنيم طوري كه نواري بلند و باريك حاصل شود. از يك طرف شروع به لوله كردن كاغذ مي‌كنيم طوري كه قسمت تا خورده بالا باشد.



در حالي كه كاغذ را لوله مي‌كنيم قسمت پاييني آن را در دست جمع كرده و به حالت چين دادن فرم مي‌دهيم كه حالت گل شود.



به طریقی كه در تصوير مشاهده مي‌كنيد از سمت راست كاغذ را لوله كرده و از سمت چپ در دست چين مي‌دهيم و حول محور اوليه مي‌پيچيم واين كار را ادامه مي‌دهيم تا كاغذ تمام شده و شبيه به گل رز شود.



كادوي مورد نظر را داخل يك يا دو كاغذ مي‌پيچيم و كاغذ‌ها را با چسب يا با پيچيدن روبان به دور كاغذ محكم مي‌كنيم.



انتهاي گل آماده را چسب حرارتي با چسب مايع مي‌زنيم و گل را روي قسمت بالايي كار كه محل به هم رسيدن كاغذ‌هاي دور كادو و گره زدن روبان است، مي‌چسبانيم.



انتهاي گل آماده را چسب حرارتي با چسب مايع مي‌زنيم و گل را روي قسمت بالايي كار كه محل به هم رسيدن كاغذ‌هاي دور كادو و گره زدن روبان است، مي‌چسبانيم.



در صورت تمايل روي لبه گل‌ها را چسب مايع مي‌زنيم و روي تمام گل‌ها را پولك مي‌پاشيم تا روي قسمت‌هايي كه آغشته به چسب است، بچسبند. سپس اضافه آنها را مي‌تكانيم.



٧٠ سانتي‌متر تور طلايي در نظر مي‌گيريم و دو سر آن را با روبان جمع كرده و پاپيون مي‌كنيم و از پشت گره پاپيون آنها را آغشته به چسب مايع كرده و همانند تصوير به قسمت زيري گل‌ها مي‌چسبانيم.

برترین ها
 

Similar threads

بالا