آموزش تمرينات مربوط به سرشانه در بدنسازي (دلتوئيد)

hasport37

عضو جدید




سرشانه (دلتوئيد):عضلات سرشانه مهمترين عضله در اندام يك بدنساز را بازي ميكند ،چرا كه از تمامي زوايا قابل مشاهده هستند.
شما ممكن است بدنسازان حرفه اي با ضعف در ناحيه بازو ،زيربغل،پا و... ببينيد اما بدنسازي كه در ناحيه سرشانه دچار ضعف باشد هيچ شانسي براي رقابت نخواهد داشت .
بايد بدانيد كه عضلات بازو يا زيربغل را ميتوان از ديد داوران به نحوي پنهان كرد اما عضلات سرشانه ضعيف را به هيچ وجه نميتوان از ديد انها دور نگاه داشت .
از مهمترين و پرطرفدارترين حركات براي افزايش حجم اين عضله ،حركات سرشانه هالتر از پشت ،سرشانه هالتر از جلو و نشر از جانب را ميتوان نام برد.
حركات مناسب براي افزايش حجم:سرشانه هالتر از پشت ،كول هالتر ،نشر از جانب،نشر خم ،نشر از جلو با دمبل ، سرشانه هالتر از جلو
حركات مناسب براي تفكيك عضلاني:نشر از جانب با سيم كش،نشر خم با سيم كش،كول با سيم كش


به ادامه مطالب برويد






تمرينات قسمت جلويي سرشانه
سرشانه هالتر از جلو ( پرس نظامي ):اين حركت براي ناحيه جلويي و مياني عضله دلتوئيد مناسب ميباشد.و به دو صورت نشسته و ايستاده ميتوان انجام داد.


نشسته





نشسته با دستگاه اسميت





نشر از جلو:انجام اين حركت براي ناحيه جلويي عضله دلتوئيد مناسب ميباشد،همچنين ناحيه مياني اين عضله و عضله ذوزنقه اي نيز مورد فشار قرار ميگيرند.اين حركت را ميتوان به چند صورت نشر از جلو دمبل ، نشر از جلو هالتر ،نشر از جلو سيم كش و ... انجام داد .


نشر از جلو با دمبل جفت دست





نشر از جلو با دمبل بصورت تك تك (متناوب)










نشر از جلو با دمبل بر روي ميز شيب دار





نشر از جلو با هالتر





نشر از جلو با صحفه(وزنه)





نشر از جلو با سيم كش:اين حركت به بخش جلويي و مياني عضله دلتوئيد فشار وارد ميكند. عضله كول (آموزش بدنسازی ذوزنقه اي) نيز ضمن انجام اين حركت ،تمرين داده ميشوند.انجام اين حركت به تفكيك هر چه بيشتر بين بخش جلويي و بخش مياني دلتوئيد كمك ميكند و از اين لحاظ انجام ان در فضل مسابقات مفيد است.


 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
H تمرينات قسمت مياني سرشانه بدنسازي بدنسازی 0

Similar threads

بالا