آموزش برنامه نویسی اتولیسپ (فصل دوم) (قسمت پنجم)
آموزش برنامه نویسی اتولیسپ (فصل دوم) (قسمت پنجم)
(getcorner) انتخاب گوشه دیگر
(getcorner) شبیه به (getpoint) کار میکند با این تفاوت که یک نقطه انتخاب میشود و به یک متغیر اختصاص می یابد. حالا احتیاج به نقطه دوم دارید، این نقطه به عنوان نقطه دوم در نظر گرفته میشود.
برنامه Les3.lsp
حالا با این دستور یک چهار ضلعی ترسیم میکنیم.
دستورات زیر را تایپ کنید:
(defun c:rectan1 (/ p1 p2 p3 p4)
(setq p1 (getpoint “\nPick Corner of Rectangle "))
(setq p2 (getcorner “\nPick Other Corner of Rectangle “ p1))
(setq p3 (list (car p1) (cadr p2)))
(setq p4 (list (car p2) (cadr p1)))
(command “line” p1 p2 p3 p4 “c”)
)
توضیح خط به خط برنامه
(defun c:rectan1 (/ p1 p2 p3 p4)
تعیین نام برنامه و محلی کردن متغیرها
(setq p1 (getpoint “\nPick Corner of Rectangle “))
تعیین متغیر p1 به عنوان نقطه اول و جمله Pick Corner of Rectangle در خط فرمان نمایش داده میشود. باید نقطه ای را در اتوکد انتخاب نمایید.
(setq p2 (getcorner “\nPick Other Corner of Rectangle “ p1))
تعیین متغیر p2 به عنوان نقطه دوم و جمله Pick Other Corner of Rectangle در خط فرمان نمایش داده میشود. اینبار مکان نما به صورت پنجره در میآید.
(setq p3 (list (car p1) (cadr p2)))
تعیین متغیر p3 به عنوان نقطه سوم (مختصات X را از نقطه p1 و مختصات Y را از نقطه p2 گرفته و به نقطه p3 تخصیص میدهد)
(setq p4 (list (car p2) (cadr p1)))
تعیین متغیر p4 به عنوان نقطه سوم (مختصات X را از نقطه p2 و مختصات Y را از نقطه p1 گرفته و به نقطه p4 تخصیص میدهد)
(command “line” p1 p3 p2 p4 “c”)
نقاط به دست آمده را به هم متصل میکند و تشکیل یک چهار ضلعی را میدهد.
)
برنامه را به اتمام میرساند.
منبع: http://cadman2013.blogfa.com/post/20