[ آموزشی ] جستجوی تخصصي معماری در اينترنت

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
قصد دارم به كمك شما دوستان نحوه سرچ تخصصي رو آموزش بدم
در كنارش هم سعي در معرفي سايت هاي معماري دارم
پيشاپيش از همراهيتون ممنونم
در ابتدا ازتون خواهش ميكنم طريقه جستجوتون رو بگيد
googel?
yahoo?
يا .....
چه قدر با اين روش ها به نتيجه نهايتون ميرسيد؟
مرسي
منتظرم
تا بعد از نظر شما شروع كنيم به آموزش...
 

tornado*

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من خوب از هردو استفاده میکنم:D
ایمیج،گوگل ارث،همرو هم فارسی هم انگلیسی سرچ میکنم:razz:
گاهی لغتهایه هم معنیش رو :surprised:
گاهی فضاهایه اون مکان رو :eek:
اسمش رو خورد میکنم یا چنتا لغت دیگه کنارش قرار میدم:confused:
اشتباه روشم نه؟؟:cry:

آهان نتیجه رو یادم رفت بگم: نتیجه اینکه بالاخره هرطور شده پیداش میکنم،ینی بیشتره مواقع خوب بوده جز انگشت شماری:razz:
 

Pleiades.Arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
من واسه عکس علاوه بر گوگل تو فلیکر و کوربیس هم سرچ می کنم
اگه بنای خاصی مد نظرم نباشه و فقط بخوام چند نمونه خونه یا مدرسه یا رستوران یا هر بنای دیگه ای رو سرچ کنم از سایت archdaily استقاده میکنم
اگه کار معمارای معروف رو بخوام به سایت greatbuildings میرم
اکثرا انگلیسی سرچ می کنم
و بیشتر اوقات به نتیجه میرسم

فقط یه بار بدجوری گیر کردم! راجع به معماری اکوتک اطلاعات مقاله می خواستم ولی نه فارسی نه انگلیسی هیچی پیدا نکردم!
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
1

1

با سلام
در ابتدا لازم میدونم بگم که این مطالبی که میگم خلاصه فیلم کلاس و جزوه درس كارگاه استراتژي و ابزارهاي جستجو در اينترنت از پژوهشگاه اطلاعات و مدارك علمي ايران به مدرسی آقای مصطفی انوشه به آدرس ایمیل Email: msanoosheh@gmail.com که در تاریخ مرداد 88 برگزار شده میباشد.که جا دارد از تلاش های ایشون در این زمینه تشکر کنیم.
همون طور که بعضی از دوستان گفتن جستجوی اونها محدود به موتور های جستجو مثل googel و yahoo میشه و در مواردی به چند تا سایت محدود میشه....که اصلا کافی به نظر نمی رسه
همون طور که میدونید در حال حاضر بهترین موتور جستجو googel هستش که مطمئاً همه باهاش تا حدی آشنا هستید و معمولا این آشنایی به صورت خیلی محدودی میباشد
(آیا میدونید که مدیر شرکت گوگل ادعا کرده تا تا حالا تونستن %0.004 اطلاعاتی که توی اینترنت هست رو ایندکس کنند؟یعنی یه طورای فقط 0.004% اطلاعات توی اینترنت رو در استفاده کنند.و این به این معنی هستش که کسی که خودش رو به بهترین موتور جستجو محدود میکنه چشم روی بیش از 99.9 % اطلاعات اینترنت میبنده!)
در ادامه قصد داریم به انواع راههای دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت و همچنین معرفی و آموزش حرفه ای موتورهای جستجو گر یا به اصطلاح Search Engines بپردازیم و در پایان هم تعدادی سایت مفید در زمینه های گوناگون معرفی کنیم.
ادامه دارد....
 
آخرین ویرایش:

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام و ممنون از بحث بسیار مفیدی که شروع کردید .

با توجه به اینکه مبحث جستجو ، یکی از اصلی ترین پارامترهای موفقیت هر دانش اموخته ای هست ، توجه بیشتر به اون می تونه بار علمی و دستیابی و نتایج بهتر رو باعث بشه .
معمولا موتور های جستجو و در بین این موتورهای جستجو گوگل و یاهو ، بییشترین کاربری رو برای جستجو داشتن و دارن . ولی موتورهای جستجوی و امکانات دیگه ای هم هستن که می تونن برای جستجو های تخصصی به کار برن :
گوگل پژوهشگر :
از این آدرس می تونید وارد سایت گوگل پژوهشگر بشید و مطالب علمی و تخصصی خودتون رو جستجو کنید .
http://scholar.google.com


موتور جستجوهای تخصصی

مطلب زیر از سایت موسسه فرهنگی تبیان زنجان نقل می شه :

http://tebyan-zanjan.ir/papers/subpapers.aspx?id=285&category=SE


جستجوگر های زیادی در سراسر اینترنت وجود دارند.جستجوگر هایی هستند همانند گوگل و یاهو که این امکان را دارند که برای انواع چیز ها جستجو کنند.در این میان جستجوگر های نامشهوری هم در این عرصه وجود دارند که فقط برای چیز هایی خاص جستجو میکنند.ما ۸ سایت از این نوع را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را در ادامه این مطلب ببینید.این جستجوگر ها هر کدام برای جستجوی چیز متفاوتی ساخته شده اند که برای هر کدام کاربرد آنهم نیز ذکر شده است:
۱- Deligio

این سایت از برترین سایت های جستجوی نرم افزار و برنامه های کامپیوتری است که شما با استفاده از اون میتونید دنیای وب را برای نرم افزار مورد علاقه تان جستجو کنید!




۲- Yoozila!
این سایت از قوی ترین سایت های جستجوگر جهان است.این سایت همانند سایت گوگل و یاهو توانایی سرچ در وب،عکسها،ویدیوها،بلاگها و …. را دارد.این سایت همچنین میتواند همانند گوگل از تنظیمات آن استفاده کنید.این جستجوگر همچنین هنگام وارد کردن کلمات از طرف شما به شما پیشنهاداتی نیز ارائه میکند.از جمله دیگر امکانات دیگر این موتور جستجو میتوان به امکان ***** خانوادگی و مذهبی و … اشاره کرد.




این سایت سایتی برای جستجوی کتاب های الکترونیکی است.شما با استفاده از این سایت که به زبان های بسیاری ترجمه شده میتونید به کتاب های مورد علاقتون با فرمت پی دی اف دسترسی پیدا کنید.




این وبسایت موتور جستجوگری برای اخبار و مطالب هست.شما با استفاده از این سایت میتونید به مطالب سایت های بزرگ (طبق جستجویتان) دسترسی پیدا کنید.این سایت قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها را هم دارد.این وبسایت در واقع جستجوگری برای جستجو در توییتر،تکنوراتی،گوگل بلاگ،اسک.کام،فلیکر و … است.




این سایت سایتی برای جستجو کردن موسیقی هاست.در واقع این شما میتونید با استفاده از این سایت به دنبال فایل های موسیقی در جهان وب بگردید.شما همچنین میتوانید با استفاده از تنظیمات جستجوی این سایت محدوده نتایج را کاهش دهید.



۶- Scour
این سایت از برترین سایت ها در زمینه جستجو است! آنرا حتما امتحان کنید! شعار این سایت این است:جامعه را جستحو کنید!

شما با استفاده از این جستجوگر میتوانید با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نیاز خود عکس ها را در فلیکر جستجو کنید! این سایت دارای طراحی بسیار زیبایی است.



۸-Retrevo
شما با استفاده از این جستجو گر میتونید بازنگری ها و شرح هایی که بر وسایل الکترونیکی نوشته شده است را بخوانید.هنگامی که شما برای چیزی در این سایت جستجو میکنید نتیجه ها در بخش های مختلفی همچون بلاگها،مقالات،فروشگاه ها و… در اختیار شما قرار میگیرند.


البته مبحث جستجو فقط به موتورهای جستجو محدود نمی شن و شیوه های گوناگون و صحیح جستجو می تونن به هر کاربری نتایج بهتری رو معرفی کنن .
 

mkm-arch

عضو جدید
کاربر ممتاز
جلسه اول

جلسه اول

با تشکر از جناب دومان عزیز بخاطر اطلاعات مفیدشون وتشكر از دوستان به خاطر استقبالشون
جلسه اول.........
به طور کلی برای جستجو در اینترنت 4 روش کلی وجود دارد که به توضیح آنها همراه با مثال می پردازیم.

1-General Web Directories(فهرست عمومی سایت ها)(دسته بندی سایت هاي عمومي):
یه کسانی نشستن وتعداد زیادی از سایت های عمومی روبه صورت درختی دسته بندی کردن و شامل تعدادی شاخه و زیر شاخه هستن که ما بر اساس موضوعی که به دنبال مطلب در آن باره هستیم به شاخه و زیر شاخه مربوطه میرویم مثلا به دنبال لیست سایت های مربوط به معماری هستیم به شاخه دانش و زیر شاخه معماری میرویم.

.....................................................................................
· Yahoo Directory http://dir.yahoo.com





خوب حالا يه مثال ميزنيم كه موضوع روشن تر بشه.
مثلا به دنبال اطلاعات راجع به زاها حديد معمار مشهور ميگرديم
به سايت http://dir.yahoo.com ميريم و به شاخه ARTS&....و بعد به زير شاخه design arts و سپس architecture و همين طور روي موضوع و زير شاخه ها ريز تر ميشيم تا به موضوع خودمون ميرسيم
http://dir.yahoo.com/Arts/Design_Arts/Architecture/Architects/Masters/Hadid__Zaha__b__1950


............................................................................................


Open Directory http://dmoz.org (!به نظر خیلی ها بهترینه)



..........................................................................


Google Directory (based on dmoz.org) http://dir.google.com

.........................................................................​
http://Link.ir (لیست سایت ها ی فارسی)








.............................................................................​
(البته اينا چند تا از چند تا از معروف ترين ها هستند اگر كسي علاقه داره ميتونه سرچ كنه و سايت هاي بيشتري روپيدا كنه )
خوب حالا چه موقعی از این این سایت ها باید استفاده کنیم.
در مواقعی که یک سئوال عمومی داریم یا زمانی که شما در یک موضوع جامع اطلاعات واضحی ندارید و میخواهید بر مبنای طبقه بندی سایت ها را مرور کنید تا مقداری راهنمایی بگیرید.(البته در این موارد استفاده از دانش نامه ها نظیر wikipedia.com هم بسیار مفید خواهد بود)
اميدوارم مفيد بوده باشه
ادامه دارد....
 
آخرین ویرایش:

agostino

عضو جدید
سلام دومان
ممنون بابت اطلاعات مفیدت
من نتونستم از tag galaxiچیزی پیدا کنم یعنی هر چی سرچ میکنم اخرش میگه no related tags
ممنون میشم اگه کمکم کنی عزیزم:heart::heart:
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام دومان
ممنون بابت اطلاعات مفیدت
من نتونستم از tag galaxiچیزی پیدا کنم یعنی هر چی سرچ میکنم اخرش میگه no related tags
ممنون میشم اگه کمکم کنی عزیزم:heart::heart:
سلام به شما دوست خوبم

همونطور که در توضیح این موتور جستجو اومده ، ماخذ عکسهای این وب سایت از فلیکر هست . برای دستیابی به عکس دلخواهتون ، باید اول نام مورد جستجو رو داخل فیلد اصلی اون تایپ کنید . چنانچه موردی در فلیکر برای این موضوع یافت بشه ، یک سیاره سبز رنگ به شما با کرات اطرافش ، انتخابهای جدید رو بر اساس داشته ها خواهد داد . مثلا شما flower رو جستجو کنید . سیاره سبز رنگ جلو میاد و کرات اطراف اون رنگ گل رو به عنوان پارامتر بعدی جستجو به شما معرفی می کنن . بعد از این کار رنگ مورد نظر رو از بین کرات انتخاب کنید و روی سیاره مورد نظر کلیک کنید . چند لحظه طول می کشه تا سیاره مورد نظر عکسها روبه صورت گرافیکی به سمت خودش جذ کنه که حکم همون نیروی جاذبه یک سیاره رو داره ! بعد از اون شما با چرخوندن سیاره اصلی عکسها ، عکس مورد نظر رو با کلیک روی اون انتخاب می کنید .
امیدوارم مشکلتون حل بشه
 

art-s

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خیلی ممنون تاپیک خیلی خوبیه. این سرچ همیشه از مشکلات من بود. مسئله اول اینکه تو یه کلاس 90% مطالب بچه ها مثل هم میشه. نکته بعدی اینه که ساعتها وقت میزارم و به نتیجه دلخواه نمی رسم.و یکی از مشکلات بزرگم شده. اما روش سرچ من:
-سرچ فارسی و انگلیسی تو google

-البته برای تصاویر و مثلا پلان یه بنا شزچ yahoo رو ترجیح میدم که جوابهای بهتری میده اما جدیدا هرچی معرفی میکنه****(مثلا یه بار برای پلان طبفات موزه سانفرانسیسکو بوتا بعد از کلی جستجو و چند روز ناامیدی تو تصاویر yahoo پیداش کردم)

-برای معمارهای معروف و بناهاشون greatbuildings- galinsky

-یه جایی هم هست به اسم رزنت که دانشگاه ما هم مشترکشه و استادها خیلی تاکید می کنند که مقاله ازش ترجمه کنیم اما هنوز بعد کلی تلاش جمعی و راهنمایی مسئول سایت یاد نگرفتیم!!!!!!!!
 
آخرین ویرایش:

.After The Rain.

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
با تشکر از mkm-arch و آقای دومان...:gol:
با اجازه اینم من اضافه میکنم:

چگونه جستجوي حرفه اي تري در گوگل انجام دهيم؟
[FONT=tahoma,sans-serif]
[/FONT]​
[FONT=tahoma,sans-serif]گوگل كردن فقط تايپ چند كلمه و كليك روي دكمه جستجو نيست. برخي اوقات اين روش كمترين نتيجه دلخواه مارا رقم خواهد زد. اما مي‌توانيم با دانستن ترفندهاي جستجو به راحتي به نتايج دلخواهمان برسيم.

در موتور جستجوي گوگل مي‌توانيد از كدهاي زير استفاده كنيد:

filetype:
براي جستجوي نوع خاصي از فايل‌ها مي‌توان استفاده كرد. مثال
[/FONT]​
mohsen yeganeh filetype:mp3
[FONT=tahoma,sans-serif]

site:
جستجو درون يك سايت يا دامين. مثال:
آموزش زبان site:365rooz.com


inurl:
كلمه جستجو شده در بين دامين‌ها جستجو خواهد شد. مثال
inurl:marketing

allinurl:
اين كد هم مانند كد قبل عمل مي‌كنند اما مي‌توان از چندين كلمه در جستجو استفاده كرد. مثال
allinurl: marketing

intext:
جستجوي كلمات در متن اصلي سايت‌ها. مثال
intext: marketing

allintext:

اين كد هم بمانند كد قبل است با اين تفاوت كه امكان جستجوي چندين واژه وجود دارد. مثال
allintext: search marketing

intitle:
همانطور كه مشخص است در تيترها جستجو خواهد كرد. مثال
intitle:“search marketing”

allintitle:
بمانند كد قبل. مثال
allintitle: search marketing

related:
صفحاتي را مي يابد كه حاوي مقدار گفته شده باشد. مثال
related:www.365rooz.com

info:
مشخصات صفحه مورد نظر را برمي‌گرداند. مثال

link:
صفحاتي را جستجو مي‌كند كه به صفحه مورد نظر شما لينك داده‌اند. مثال
cache:
كش گوگل را از يك صفحه نمايش مي‌دهد! مثال
cache:www.365rooz.com
[/FONT]

define:

تعريف واژه شما. مثال
define:contribution

{street address}
نمايش نقشه و مشخصات آدرسي كه وارد شده. مثال
۱۲۳ main, chicago, il chicago, il chicago

{عمليات رياضي}

به راحتي مي‌توانيد عمليات رياضي را جستجو كنيد؛ گوگل نتيجه نهايي عمليات را برمي‌گرداند. مثال: ۳۵ * ۴۰ * ۵۲

______


http://mforoutan.blogfa.com/post-138.aspx

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
سلام و مرسی از تاپیک بسیار خوبتون

من از موتور altavista هم در کنار گوگل اسکولار استفاده می کنم که خالی از لطف نیست

با سپاس

سلام
چرا آموزشتونو ادامه نمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با تشکر از mkm-arch و آقای دومان...:gol:
با اجازه اینم من اضافه میکنم:
http://mforoutan.blogfa.com/post-138.aspx


سام .من بیشتر از گوگل استفاده میکنم..اما سایتایی که معرفی کردین واقعآا خوب بودد...تشکر;)

من هم اکثرا از گوگل و یاهو استفاده می کنم ولی خیلی وقتها ب بن بست خوردم :(اگه موتور اختصاصی معماری معرفی کنین ممنون میشم;)

سلام من تو گوگل و یاهو سرچ میکنم
با چند تا سایت دیگه
ولی اکثرا چیزی که میخوام پیدا نمیکنم

اشتباه نیست وسیعترش کن و وقتی یه موضوع رو پیدا کردی ادامه بده کمک خواستی بهم بگو



سلام به همه دوستان عزیزم
برای اینکه نوشته های دوستان خوبم از بین نره از متون عزیزان یک نقل قول تهیه کردم که با نام کاربریشون بمونه و در صورت نیاز به پاسخ از همین نقل قول استفاده بشه و پست های اصلی آموزش کاملا در دسترس باشن . ضمنا تقاضا می کنم اگر سوال شما هم بین یکی از همین سوالهاست مجددا مطرحش نکنید و پیگیر حلش با آغاز کننده های تاپیک باشید .

( به نقل از دومان ِ عزیز ) .
 

بخش نژاد

عضو جدید
با سلام
قصد دارم به كمك شما دوستان نحوه سرچ تخصصي رو آموزش بدم
در كنارش هم سعي در معرفي سايت هاي معماري دارم
پيشاپيش از همراهيتون ممنونم
در ابتدا ازتون خواهش ميكنم طريقه جستجوتون رو بگيد
googel?
yahoo?
يا .....
چه قدر با اين روش ها به نتيجه نهايتون ميرسيد؟
مرسي
منتظرم
تا بعد از نظر شما شروع كنيم به آموزش...

سلام میشه نحوه سرچ ژرنال های مرتبط با موضوع تحقیقمون را توضیح بدین؟
 

DDDIQ

مدیر ارشد
جستجو بر اساس عکس در گوگل

جستجو بر اساس عکس در گوگل

[h=1]جستجو بر اساس عکس در گوگل[/h] فناوری های نو - محمد امین خرمی
گوگل در یکی از آخرین تغییراتی که در سیستم موتور جستجوی خود اعمال کرده، این امکان را فراهم آورده است که کاربر بتواند جستجوی خود را بر اساس عکس انجام دهد. از این طریق، کاربر می تواند تمام انواع اطلاعات مربوط به یک عکس در فضای وب را در صفحه نمایش نتایج جستجو ببیند. کافی است عکسی را مشخص کنید و به گوگل بدهید؛ این موتور جستجو دیگر عکس های شبیه به آن، عکس های مرتبط با آن و نتایج جستجوی متنی مربوط به آن را در اختیار قرار می دهد.



برای دسترسی به صفحه جستجوی عکس گوگل، از صفحه اصلی گوگل بر روی لینک Image کلیک کنید.


برای جستجو بر اساس عکس در گوگل، چهار روش در نظر گرفته شده است:


درگ کردن آپلود عکس کپی آدرس URL عکس استفاده از افزونه


1- درگ کردن - drag and drop(کشیدن و رها کردن)
در صفحه جستجوی عکس گوگل، عکسی را از روی کامپیوتر یا از روی یک صفحه وب به داخل کادر جستجو درگ کنید. زمانی که عکس را به سمت کادر جستجو درگ می کنید، کادر بزرگ تری باز می شود که بر روی آن عبارت «Drop image here» (عکس را اینجا رها کنید) نوشته شده است.

2- آپلود عکس
در صفحه جستجوی عکس گوگل، بر روی ایکون
کلیک کنید. سپس بر روی گزینه آپلود عکس (Upload an image) کلیک کنید. با زدن دکمه «Browse» عکس مورد نظرتان را انتخاب و آپلود کنید.
3- کپی آدرس URL عکس
در صورتی که در صفحه ای بر روی وب، عکسی دیده اید که توجه شما را به خود جلب کرده است و اکنون اطلاعات بیشتری راجب آن می خواهید، کافی است بر روی عکس راست کلیک کرده و آدرس URL آن را کپی کنید: این کار در فایرفاکس با استفاده از گزینه «Copy Image Location» و در کروم با استفاده از گزینه «Copy Image URL» انجام می شود. در اینترنت اکسپلورر باید بعد از راست کلیک کردن بر روی عکس بر روی گزینه آخر، یعنی Properties کلیک کرده و سپس آدرس آن را کپی کنید. سپس به صفحه جستجوی عکس گوگل بروید و بر روی آیکون دوربین کلیک کنید. در قسمت «Paste image URL» آدرس کپی شده را وارد کرده و دکمه Search را بزنید.
به طور مثال می خواهیم اطلاعاتی در مورد عکس زیر به دست بیاوریم؛ این‌که نام این بازیکن چیست؟ مربوط به کدام تیم است؟ و در کدام بازی گرفته شده است؟ بر روی عکس راست کلیک کرده و آدرس URL آن را کپی کنید. حال به صفحه جستجوی عکس گوگل بروید و لینک را در قسمت مربوطه وارد کنید.

در صفحه نمایش نتایج جستجو می توان دید که این عکس، «کریم بنزما» از تیم «رئال مادرید» را نشان می دهد.

به خاطر داشته باشید حتی می توانید همین عکس را درگ کنید و در کادر جستجوی عکس رها کنید. به علاوه می توانید عکس را روی کامپیوتر خود ذخیره کرده و یک بار هم با آپلود کردن عکس نتایج جستجو را ببنید.

4- استفاده از افزونه و راست کلیک بر روی عکس در صفحه های وب
برای این که جستجو بر اساس عکس حتی سریع تر از این انجام شود، می توانید افزونه مخصوص مرورگر کروم و افزونه فایرفاکس را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این افزونه ها می توانید در مرورگر خود بر روی یک عکس راست کلیک کرده و آن را در قسمت جستجوی عکس گوگل، جستجو کنید.

جستجو بر اساس عکس در گوگل به شکلی تنظیم شده است که بتواند عکس هایی را که در محیط وب به خوبی برای موتورهای جستجو توصیف شده اند، در بر بگیرد. بنابراین نتایج حاصل از جستجوی شما به طور مثال برای عکس های شخصیت های معروف بهتر از عکس های شخصی جواب خواهد داد.

گوگل سعی می کند با مطابقت دادن عکس مورد نظر شما و عکس هایی که آن ها را ایندکس کرده است، «بهترین حدس» را به صورت یک عبارت در نتیجه جستجو نمایش دهد. صفحه نمایش نتایج جستجو، شامل عکس های مشابه نیز خواهد بود.

صفحه نمایش نتایج در این نوع جستجو نسبت به جستجوی معمولی در گوگل متفاوت خواهد بود. این صفحه حتی ممکن است حاوی نتایجی باشد که دارای هیچ عکسی نیستند اما با عکس مورد نظر شما ارتباط دارند. عناصر موجود در صفحه نمایش نتایج، با توجه به نوع عکس مورد نظر و اطلاعات گوناگونی که در ارتباط با آن عکس در فضای وب وجود دارد، متغیر خواهد بود.

بخش های صفحه نمایش نتایج:
پیش نمایش عکس: در بالاترین قسمت صفحه، عکس مورد نظر شما در اندازه ای کوچک نمایش داده می شود. (سایز عکس اصلی در کنار این عکس آورده می شود.)
بهترین حدس (Best guess for this image): سیستم گوگل در صورتی که بتواند عبارتی را که توضیح مناسبی برای عکس مورد نظر باشد بیابد، آن را در صفحه نمایش نتایج ارائه می دهد. این عبارت به صورت لینک آورده می شود و کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه جستجوی آن عبارت در «وب» هدایت می شود.
تصاویر مشابه (Visually similar images): مجموعه ای از عکس هایی که با عکس مورد نظر شما شباهت دارند زیر این عنوان نمایش داده می شود.
صفحه های حاوی عکس مورد نظر (Pages that include matching images): صفحه هایی که عکس مورد نظر شما در آن ها قرار دارد در این قسمت لیست می شوند.
جستجوهای دیگر مرتبط با این عکس (Other searches related to this image): سیستم در صورتی که برای عکس شما در بخش «بهترین حدس» چندین عبارت پیدا کند، آن ها را به صورت لینک در انتهای صفحه، نمایش می دهد. با کلیک بر روی هر یک به صفحه مربوطه هدایت می شوید.

تصویر زیر جزئیات بالا را دقیق تر نشان می دهد.


(برای دیدن عکس در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید)​

مرورگرهای سازگار:

  • کروم (Chrome)
  • فایرفاکس 3 و بالاتر (+Firefox 3.0)
  • اینترنت اکسپلورر 8 و بالاتر (+Internet Explorer 8)
  • سفری 5 و بالاتر (+Safari 5.0)

* نکته مهم: توجه داشته باشید که عکس هایی که آپلود می کنید یا آدرس URL آن ها را وارد بخش جستجو می کنید، در دیتاسنترهای بزرگ گوگل دخیره خواهند شد.

________
منبع : http://www.hamshahritraining.ir
 

پیوست ها

  • safhe manba.zip
    599.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

DDDIQ

مدیر ارشد
100 راهکار و ابزار مفید برای تحقیق و پژوهش در وب

100 راهکار و ابزار مفید برای تحقیق و پژوهش در وب

[h=2] 100 Useful Tips and Tools to Research the Deep Web [/h]
By Alisa Miller
Experts say that typical search engines like Yahoo! and Google only pick up about 1% of the information available on the Internet. The rest of that information is considered to be hidden in the deep web, also referred to as the invisible web. So how can you find all the rest of this information? This list offers 100 tips and tools to help you get the most out of your Internet searches.
Meta-Search Engines
Meta-search engines use the resources of many different search engines to gather the most results possible. Many of these will also eliminate duplicates and classify results to enhance your search experience
.

  1. [*=left]SurfWax. This search engine works very well for reaching deep into the web for information.
    [*=left]Academic Index. Created by the former chair of Texas Association of School Librarians, this meta-search engine only pulls from databases and resources that are approved by librarians and educators.
    [*=left]Clusty. Clusty searches through top search engines, then clusters the results so that information that may have been hidden deep in the search results is now readily available.
    [*=left]Dogpile. Dogpile searches rely on several top search engines for the results then removes duplicates and strives to present only relevant results.
    [*=left]Turbo 10. This meta-search engine is specifically designed to search the deep web for information.
    [*=left]Multiple Search. Save yourself the work by using this search engine that looks among major search engines, social networks, flickr, Wikipedia, and many more sites.
    [*=left]Mamma. Click on the Power Search option to customize your search experience with this meta-search engine.
    [*=left]World Curry Guide. This meta-search tool with a strong European influence has been around since 1997 and is still growing strong.
    [*=left]Fazzle.com. Give this meta-search engine a try. It accesses a large number of databases and claims to have more access to information than Google.
    [*=left]Icerocket. Search blogs as well as the general Internet, MySpace, the news, and more to receive results by posting date.
    [*=left]iZito. Get results from a variety of major search engines that come to you clustered in groups. You can also receive only US website results or receive results with a more international perspective.
    [*=left]Ujiko. This unusual meta-search tool allows for you to customize your searches by eliminating results or tagging some as favorites.
Semantic Search Tools and Databases
Semantic search tools depend on replicating the way the human brain thinks and categorizes information to ensure more relevant searches. Give some of these semantic tools and databases a try.​

  1. [*=left]Hakia. This popular semantic search engine only accesses websites that are recommended by librarians.
    [*=left]Zotero. Firefox users will like this add-on that helps you organize your research material by collecting, managing, and citing any references from Internet research.
    [*=left]Freebase. This community-powered database includes information on millions of topics.
    [*=left]Powerset. Enter a topic, phrase, or question to find information from Wikipedia with this semantic application.
    [*=left]Kartoo. Enter any keyword to receive a visual map of the topics that pertain to your keyword. Hover your mouse over each to get a thumbnail of the website.
    [*=left]DBpedia. Another Wikipedia resource, ask complex questions with this semantic program to get results from within Wikipedia.
    [*=left]Quintura. Entering your search term will create a cloud of related terms as well as a list of links. Hover over one of the words or phrases in the cloud to get an entirely different list of links.
    [*=left][true knowledge]. Help with current beta testing at this search engine or try their Quiz Bot that finds answers to your questions.
    [*=left]Stumpedia. This search engine relies on its users to index, organize, and review information coming from the Internet.
    [*=left]Evri. This search engine provides you with highly relevant results from articles, papers, blogs, images, audio, and video on the Internet.
    [*=left]Gnod. When you search for books, music, movies and people on this search engine, it remembers your interests and focuses the search results in that direction.
    [*=left]Boxxet. Search for what interests you and you will get results from the "best of" news, blogs, videos, photos, and more. Type in your keyword and in addition to the latest news on the topic, you will also receive search results, online collections, and more.
General Search Engines and Databases
These databases and search engines for databases will provide information from places on the Internet most typical search engines cannot.​

  1. [*=left]DeepDyve. One of the newest search engines specifically targeted at exploring the deep web, this one is available after you sign up for a free membership.
    [*=left]OAIster. Search for digital items with this tool that provides 12 million resources from over 800 repositories.
    [*=left]direct search. Search through all the direct search databases or select a specific one with this tool.
    [*=left]CloserLook Search. Search for information on health, drugs and medicine, city guides, company profiles, and Canadian airfares with this customized search engine that specializes in the deep web.
    [*=left]Northern Light Search. Find information with the quick search or browse through other search tools here.
    [*=left]Yahoo! Search Subscriptions. Use this tool to combine a search on Yahoo! with searches in journals where you have subscriptions such as Wall Street Journal and New England Journal of Medicine.
    [*=left]CompletePlanet. With over 70,000 databases and search engines at its disposal, this is an excellent resource for searching the deep web.
    [*=left]The Scout Archives. This database is the culmination of nine years’ worth of compiling the best of the Internet.
    [*=left]Daylife. Find news with this site that offers some of the best global news stories along with photos, articles, quotes, and more.
    [*=left]Silobreaker. This tool shows how news and people in the news impacts the global culture with current news stories, corresponding maps, graphs of trends, networks of related people or topics, fact sheets, and more.
    [*=left]spock. Find anyone on the web who might not normally show up on the surface web through blogs, pictures, social networks, and websites here.
    [*=left]The WWW Virtual Library. One of the oldest databases of information available on the web, this site allows you to search by keyword or category.
    [*=left]pipl. Specifically designed for searching the deep web for people, this search engine claims to be the most powerful for finding someone.
Academic Search Engines and Databases
The world of academia has many databases not accessible by Google and Yahoo!, so give these databases and search engines a try if you need scholarly information.​

  1. [*=left]Google Scholar. Find information among academic journals with this tool.
    [*=left]WorldCat. Use this tool to find items in libraries including books, CDs, DVDs, and articles.
    [*=left]getCITED. This database of academic journal articles and book chapters also includes a discussion forum.
    [*=left]Microsoft Libra. If you are searching for computer science academic research, then Libra will help you find what you need.
    [*=left]BASE – Bielefeld Academic Search Engine. This multi-disciplinary search engine focuses on academic research and is available in German, Polish, and Spanish as well as English.
    [*=left]yovisto. This search engine is an academic video search tool that provides lectures and more.
    [*=left]AJOL – African Journals Online. Search academic research published in AJOL with this search engine.
    [*=left]HighWire Press. From Stanford, use this tool to access thousands of peer-reviewed journals and full-text articles.
    [*=left]MetaPress. This tool claims to be the "world’s largest scholarly content host" and provides results from journals, books, reference material, and more.
    [*=left]OpenJ-Gate. Access over 4500 open journals with this tool that allows you to restrict your search to peer-reviewed journals or professional and industry journals.
    [*=left]Directory of Open Access Journals. This journal search tool provides access to over 3700 top "quality controlled" journals.
    [*=left]Intute. The resources here are all hand-selected and specifically for education and research purposes.
    [*=left]Virtual Learning Resource Center. This tool provides links to thousands of academic research sites to help students at any level find the best information for their Internet research projects.
    [*=left]Gateway to 21st Century Skills. This resource for educators is sponsored by the US Department of Education and provides information from a variety of places on the Internet.
    [*=left]MagBot. This search engine provides journal and magazine articles on topics relevant to students and their teachers.
    [*=left]Michigan eLibrary. Find full-text articles as well as specialized databases available for searching.
Scientific Search Engines and Databases
The scientific community keeps many databases that can provide a huge amount of information but may not show up in searches through an ordinary search engine. Check these out to see if you can find what you need to know.​

  1. [*=left]Science.gov. This search engine offers specific categories including agriculture and food, biology and nature, Earth and ocean sciences, health and medicine, and more.
    [*=left]WorldWideScience.org. Search for science information with this connection to international science databases and portals.
    [*=left]CiteSeer.IST. This search engine and digital library will help you find information within scientific literature.
    [*=left]Scirus. This science search engine moves beyond journal articles and also includes searches among such resources as scientists’ webpages, courseware, patents, and more.
    [*=left]Scopus. Find academic information among science, technology, medicine, and social science categories.
    [*=left]GoPubMed. Search for biomedical texts with this search engine that accesses PubMed articles.
    [*=left]the Gene Ontology. Search the Gene Ontology database for genes, proteins, or Gene Ontology terms.
    [*=left]PubFocus. This search engine searches Medline and PubMed for information on articles, authors, and publishing trends.
    [*=left]Scitopia. This "deep federated search" brings the best information from the fields of science and technology.
    [*=left]Scitation. Find over one million scientific papers from journals, conferences, magazines, and other sources with this tool.
Custom Search Engines
Custom search engines narrow your focus and eliminate quite a bit of the extra information usually contained in search results. Use these resources to find custom search engines or use the specific custom search engines listed below.​

  1. [*=left]CustomSearchEngine.com. This listing includes many of the Google custom search engines created.
    [*=left]CustomSearchGuide.com. Find custom search engines here or create your own.
    [*=left]CSE Links. Use this site to find Google Coop custom search engines.
    [*=left]PGIS PPGIS Custom Search. This search engine is customized for those interested in the "practice and science" of PGIS/PPGIS.
    [*=left]Files Tube. Search for files in file sharing and uploading sites with this search engine.
    [*=left]Trailmonkey’s Custom Search Engine. This outdoor adventure search engine will help find information such as trails, maps, and wildlife around the world.
    [*=left]Rollyo. "Roll your own search engine" at this site where you determine which sites will be included in your searches.
    [*=left]Webhoker.com. Use this custom search engine to find information about Northern Ireland.
    [*=left]Figure Skating Custom Search Engine. Use this search engine to learn about figure skating. The more this search engine is used, the better the results become.
    [*=left]Custom Search Engines. There are three custom search engines here, two of which may be relevant for anyone interested in Utah constitution or juvenile justice.
    [*=left]Go Pets America Custom Search Engine. This search engine will help you find information on pets and animals, their health and wellness, jobs in the field, and more.
Collaborative Information and Databases
One of the oldest forms of information dissemination is word-of-mouth, and the Internet is no different. With the popularity of bookmarking and other collaborative sites, obscure blogs and websites can gain plenty of attention. Follow these sites to see what others are reading.​

  1. [*=left]Del.icio.us. As readers find interesting articles or blog posts, they can tag, save, and share them so that others can enjoy the content as well.
    [*=left]Digg. As people read blogs or websites, they can "digg" the ones they like, thus creating a network of user-selected sites on the Internet.
    [*=left]Technorati. Not only is this site a blog search engine, but it is also a place for members to vote and share, thus increasing the visibility for blogs.
    [*=left]StumbleUpon. As you read information on the Internet, you can Stumble it and give it a thumbs up or down. The more you Stumble, the more closely aligned to your taste will the content become.
    [*=left]Reddit. Working similarly to StumbleUpon, Reddit asks you to vote on articles, then customizes content based on your preferences.
    [*=left]Twine. With Twine you can search for information as well as share with others and get recommendations from Twine.
    [*=left]Kreeo.com. This collaborative site offers shared knowledge from its members through forums, blogs, and shared websites.
    [*=left]Talk Digger. Find information on the Internet based on what others are saying about it. Members discuss web sites, blogs, and specific topics here.
Tips and Strategies
Searching the deep web should be done a bit differently, so use these strategies to help you get started on your deep web searching.​

  1. [*=left]Don’t rely on old ways of searching. Become aware that approximately 99% of content on the Internet doesn’t show up on typical search engines, so think about other ways of searching.
    [*=left]Search for databases. Using any search engine, enter your keyword alongside "database" to find any searchable databases (for example, "running database" or "woodworking database").
    [*=left]Get a library card. Many public libraries offer access to research databases for users with an active library card.
    [*=left]Stay informed. Reading blogs or other updated guides about Internet searches on a regular basis will ensure you are staying updated with the latest information on Internet searches.
    [*=left]Search government databases. There are many government databases available that have plenty of information you may be seeking.
    [*=left]Bookmark your databases. Once you find helpful databases, don’t forget to bookmark them so you can always come back to them again.
    [*=left]Practice. Just like with other types of research, the more you practice searching the deep web, the better you will become at it.
    [*=left]Don’t give up. Researchers agree that most of the information hidden in the deep web is some of the best quality information available.
Helpful Articles and Resources for Deep Searching
Take advice from the experts and read these articles, blogs, and other resources that can help you understand the deep web.​

  1. [*=left]Deep Web – Wikipedia. Get the basics about the deep web as well as links to some helpful resources with this article.
    [*=left]Deep Web – AI3:::Adaptive Information. This assortment of articles from the co-coiner of the phrase "deep web," Michael Bergman offers a look at the current state of deep web perspectives.
    [*=left]The Invisible Web. This article from About.com provides a very simple explanation of the deep web and offers suggestions for tackling it.
    [*=left]ResourceShelf. Librarians and researchers come together to share their findings on fun, helpful, and sometimes unusual ways to gather information from the web.
    [*=left]Docuticker. This blog offers the latest publications from government agencies, NGOs, think tanks, and other similar organizations. Many of these posts are links to databases and research statistics that may not appear so easily on typical web searches.
    [*=left]TechDeepWeb.com. This site offers tips and tools for IT professionals to find the best deep web resources.
    [*=left]Digital Image Resources on the Deep Web. This article includes links to many digital image resources that probably won’t show up on typical search engine results.
    [*=left]Federated Search 101. Learn about federated search tools in this article that will be helpful to businesses thinking about purchasing a federated search product.
    [*=left]Timeline of events related to the Deep Web. This timeline puts the entire history of the deep web into perspective as well as offers up some helpful links.
    [*=left]The Deep Web. Learn terminology, get tips, and think about the future of the deep web with this article.

 

DDDIQ

مدیر ارشد
۹ روش برای جستجوی حرفه ای تر در موتور جستجوی Bing

۹ روش برای جستجوی حرفه ای تر در موتور جستجوی Bing


موتور جستجوی بینگ شرکت مایکروسافت را بعد از گوگل میتوان جستجوگر برتر دانست . این مورد را کاربران اینترنت نیز تایید میکنند . چون در حال حاضر موتور جستجوی بینگ در رده دوم جستجوها ایستاده است . بر خلاف جستجوگر یاهو که در صفحه ابتدایی آن همه چیز یافت میشود و با کلی خبر و تبلیغ کالاها مواجه میشوید ، در صفحه اصلی بینگ خبری از این چیزها نیست . صفحه اصلی بینگ یک صفحه ساده است که هر روز با یک تصویر بسیار زیبا از کاربران خود استقبال میکند . شاید قبلا در مورد ترفندهای گوگل و روش های هوشمندانه تر برای جستجو ، مطالبی را خوانده باشید . برخی کلمات کلیدی و دستور العمل ها هستند که با انجام آنها میتوانید راحت تر ، سریع تر و دقیق تر به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنید . در این مطلب قصد داریم تا با هم ۹ روش برای جستجوی حرفه ای تر در موتور جستجوی بینگ را مرور کنیم . پس با ما همراه باشید ……
۱- جستجوی دقیق یک عبارت
در این بخش بینگ تفاوتی با گوگل ندارد و برای جستجوی دقیق یک عبارت باید آن را بین دو کوتیشن قرار دهید . به عنوان مثال به مورد زیر توجه کنید :
“find this exact phrase”
در واقع دلیل این کار ، استراتژی میباشد که جستجوگر در مورد ورودی شما به کار میگیرد . اگر جمله بالا را بین دو کوتیشن قرار ندهید ، جستجوگر هر جای یک صفحه وب که این کلمات را بیابد ، آن صفحه را در لیست نتایج خود نمایش میدهد . اما در صورتی که به روش بالا عمل کنید ، تنها صفحاتی در لیست نتایج جستجو ظاهر خواهند شد که دارای این جمله باشند .
۲- حذف نتایج دلخواه از لیست نتایج
در صورتی که میخواهید نتایج را فیلتر کنید و مواردی که مد نظرتان نیست را از آن حذف نمایید ، بهتر است از یکی از این دو روش استفاده کنید . کلمات کلیدی یا بهتر بگوییم عملگرهایی هستند که این کار را انجام میدهند . عملگر NOT و علامت منها باعث فیلتر کردن نتایج مورد نظر ما خواهند شد . به عنوان مثال میخواهیم در مورد اسمارت فون ها جستجو کنیم . اما میخواهیم کاری کنیم که نتایجی را که به آیفون اشاره دارند ، در لیست نتایج ظاهر نشوند . اکنون با استفاده از دو عملگری که قبلا به آنها اشاره کردیم ، این کار را انجام خواهیم داد . به مثال های زیر توجه کنید :
Smartphones NOT iphone
Smartphones –iPhone
3- جستجو به صورت همزمان
اگر میخواهید در مورد چند کلمه به صورت همزمان جستجو کنید ، عملگرهای “OR” یا ” | ” میتوانند گزینه های خوبی باشند . مثلا میخواهیم در مورد اندروید و آیفون جستجو کنیم . با استفاده دو عملگر مذکور ، میتوان به صورت همزمان جستجو کرد . مثال زیر این مسئله را بهتر روشن میکند .
Android OR iPhone
Android | iPhone
x- جستجو در محتوای وبسایت ها
گاهی اوقات سیستم جستجوی وبسایت ها کار شما را راه نمی اندازد و مجبورید برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود از موتورهای جستجوی مشهور مثل گوگل و بینگ کمک بگیرید . برای مثال میخواهیم عبارت Bing را در وبسایت HowToGeek جستجو کنیم . اگر میخواهید این کار را با استفاده از موتور جستجوی بینگ انجام دهید ، کافیست به روش زیر عمل کنید :
Site:howtogeek.com bing
اکنون نتایج جستجو از وبسایت HowToGeek استخراج میشوند .


۴- جستجوی فایل ها شما میتوانید فایل های مورد نظرتان را نیز با استفاده از موتور جستجوی بینگ پیدا کنید . اگر به دنبال فایل های PDF که در رابطه با جستجوگر بینگ هستند میگردید ، بهتر است از عملگر filetype استفاده کنید . روش کار به صورت زیر است :
filetype:pdf Bing

5- صفحات حاوی لینکی به یک فایل
بینگ همه فایل ها را ایندکس نمیکند . به عنوام مثال برای یافتن فایل هایی با فرمت MP3 نمیتوانید از روش بالا استفاده کنید . برای درک بهتر این موضوع ، متن زیر را با بینگ جستجو کنید :
filetype:mp3 eminem

اکنون به نتایج جستجو دقت کنید .
مشاهده میکنید که به جز خبرهایی در مورد Eminem چیز دیگری یافت نشد . اما برای حل این مشکل و پیدا کردن صفحاتی که حاوی لینکی به فایل های مورد نظر ما باشند ، باید از عملگر Contains استفاده کنید . به صورت زیر :
Contains:mp3 eminem
مشاهده میکنید که بیش از یک میلیون و ششصد هزار نتیجه توسط بینگ یافت شد . در این صفحات لینکی به فایل های MP3 مربوط به این خواننده وجود دارد . ۶- جستجو بر اساس نزدیکی کلمات جستجو شده اگر شما عبارت “Bing awesome” را تایپ کنید ، در نتایج جستجوی شما صفحاتی ظاهر خواهند شد که حاوی کلمات Bing و Awesome باشند . در این حالت فرقی نمیکند که این دو کلمه در کجای صفحه باشند . حتی اگر فاصله بین این دو کلمه خیلی زیاد باشد نیز مهم نیست . اما اگر میخواهید جستجوی خود را بر اساس میزان نزدیکی این دو کلمه انجام دهید ، باید از عملگر near استفاده کنید . ساختار این روش جستجو نیز به این صورت میباشد که ابتدا باید کلمه اول را بنویسید . سپس از عملگر near استفاده کرده و بعد از آن باید فاصله بین کلمه اول و کلمه دوم را مشخص کنید . مثلا ۵ . حالا باید کلمه دوم را بنویسید . به مثال زیر توجه کنید :
Bing near:5 Awesome
7- جستجوی آی پی ها اگر میخواهید بدانید یک آی پی متعلق به چه آدرسی میباشد ، میتوانید از عملگر ip استفاده کنید . کافیست ابتدا عملگر ip را نوشته و سپس آی پی مورد نظر خود را مقابل آن تایپ کنید . مانند زیر :
ip:208.43.115.82
8- جستجو بر اساس مکان و زبان با استفاده از عملگر loc میتوانید مکان خاص را مشخص کرده و جستجوی خود را بر اساس آن مکان انجام دهید . در مثال زیر میخواهیم به جاذبه های توریستی در انگلستان دسترسی پیدا کنیم .
loc:UK tourist attractions
عملگر language نیز برای مواقعی میباشد که میخواهید موارد مورد نظر خود را در یک وبسایت به زبان دلخواه تان جستجو کنید . مثلا اگه میخواهید جاذبه های توریستی را در وبسایت های انگلیسی زبان جستجو کنید ، میتوانید به روش زیر عمل کنید :
tourist attractions language:en
لازم به ذکر است که لیست کامل کدهای مربوط به مکان ها و زبان ها را میتوانید در وبسایت شرکت مایکروسافت مشاهده کنید . ۹- جستجوی فیدها اگر به دنبال فیدهایی میگردید که شامل یک کلمه خاص باشند ، میتوانید از عملگر feed استفاده کنید . به عنوان مثال میخواهیم فیدهایی که حاوی کلمه geek هستند را پیدا کنیم .
feed:geek
دستور بالا در نتایج جستجو ، آدرس اصلی فیدها را نمایش میداد . اما در صورتی که میخواهید سایت های به نمایش در آیند که دارای فید هستند ، بایستی از عملگر hasfeed استفاده کنید


منبع http://mshow.mihanblog.com/post/174
 

DDDIQ

مدیر ارشد
مایکروسافت و افزودن 270 ترابایت تصاویر هوایی (چشم پرنده) به نقشه بینگ

مایکروسافت و افزودن 270 ترابایت تصاویر هوایی (چشم پرنده) به نقشه بینگ




مایکروسافت و افزودن 270 ترابایت تصاویر هوایی (چشم پرنده) به نقشه بینگ

http://www.bing.com/maps

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=200794&d=1394963303


اگر چه در دنیای نقشه های دیجیتال، گوگل مپس خودش را تثبیت کرده ولی نمی شود از حرکت های برجسته سایر شرکت ها در این زمینه نیز بی تفاوت عبور کرد.

مایکروسافت سال گذشته 215 ترابایت تصاویر ماهواره ای به سرویس نقشه بینگ اضافه کرد، حجمی خیره کننده، اما صبر کنید. دیروز اتفاقی بزرگتری برای بینگ مپس رخ داد.

در حرکتی که می توان آن را افزودن بزرگترین حجم از تصاویر چشم پرنده (Bird's Eye shots) تا کنون دانست، شوالیه های ردموند 270 ترابایت تصاویر هوایی در ارتفاع کم را با کیفیت بالا به پایگاه داده نقشه بینگ اضافه کرده اند. در بین آنها، تصاویر هوایی رم و میلان در ایتالیا، استاوانگر در نروژ، و کاناپالی در هاوایی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

علاوه بر این، نقشه های محلی بینگ هم بهبود یافته اند و حالا امکان "گزارش مشکل" در نقشه اضافه شده تا کاربران اشکالات آن را به مایکروسافت اطلاع دهند.

رقابت نقشه ها هر روز داغ تر می شود و این یعنی بالا رفتن کیفیت به نفع کاربران. شما هم اکنون می توانید سفر هوایی خود به مکان های دیدنی دنیا را با بینگ مپس تجربه کنید.


منبع : وبسایت نارنجی
 

پیوست ها

  • xrome.jpg.pagespeed.ic.JoEIj-eFxh.jpg
    xrome.jpg.pagespeed.ic.JoEIj-eFxh.jpg
    37.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

beheshti.z70

عضو جدید
سلام دوست عزیز
سرچ تخصصی رو نمیدونم ...
اما بستگی به موضوع مورد نظر داره.موضوع رو داخل گوگل میزنیم بعدم سرچ دیگه
شما راه دیگه ای واردی بگو
 
بالا