«جرم» سیمرغ بهترین فیلم جشنواره بیست و نهم را به پرواز درآورد...(اسامی برندگان سیمرغ تمامی رشته های جشنواره)

ali66469691

عضو جدید
بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با معرفي برگزيدگان در بخش هاي مختلف به كار خود پايان داد و در اين ميان 'اصغر فرهادي' با فيلم سينمايي 'جدايي نادر از سيمين' سيمرغ بهترين فيلمنامه، كارگرداني و بهترين فيلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص داد.
«جرم» بهترین فیلم جشنواره بیست و نهم شد...




با اهدای جوایز بخش دوم مراسم پایانی جشنواره، فیلم «جرم» ساخته مسعود کیمیایی بهترین فیلم جشنواره بیست و نهم شد. به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، بخش دوم مراسم با اجرای زنده علیرضا قربانی آغاز شد و سپس «ژیلا صادقی» نوشته ای دیگر درباره سینمای ایران خواند و گفت: پی به استعداد خودم بردم با راهنمایی درست وبه جای دهقان نسب عرصه اجرا رفتم و زانوی شاگردی زدم. من هم دوست داشتم بازیگری را تجربه کنم و افتخار دارم در این خانواده سینمایی حضور دارم. دست تردیدی به استوانه سینمای ایران در آنسوی سرزمین ما نیست حامد بهداد. از دویدنش در نانت فرانسه تا برلین و نخل طلای کن و هرآنجا که پای نهاده چه در سینمای کوتاه و مستند و چه در سینمای بلند و قصه گو پس شکی نیست سیمرغ که از اینجا پر می کشند به هر آنجا که جای واقعی سینمای ماست پر می کشند. از یاد نبریم سرزمین مادری ایرانی مان را که به اتفاق جهان می توان گرفت . باشد آنچنان که نکوست هنرمندان این سرزمین سربلند سربلند باشند.
در این بخش رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور، جواد شمقدری معاونت سینمایی ، مسعود شاهی دبیر جشنواره بیست و نهم و هیات داوران، داود رشیدی ،مرتضی شایسته و شهرام اسدی جوایز بخش پایانی را اهدا می کنند.

هاشمی بهترین بازیگر مرد شد

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1200x800 and weights 189KB.


دیپلم افتخار به همراه خودرو پراید بهترین بازیگر مرد به علی مصفا برای فیلم آسمان محبوب اهداء شد.
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به همراه خودرو سمند در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به مهدی هاشمی برای بازی در فیلم‌های سینمایی «آقا یوسف و آلزایمر»اهداشد. هاشمی جایزه خود را از رحیم مشایی دریافت کرد.
مهدی هاشمی ضمن تشکراز هیات داوران و برگزارکنندگان جشنواره و دکتر رفیعی عزیز و معتمدی نیمی ازجایزه را به خانه سینما تقدیم می کنم که عضو آن هستم و نیم دیگر را تقدیم به استاد کیانوش عیاری تقدیم می کنم که فیلم ایشان را نشان ندادند. دلیل حضور ما در اینجا این است که بگوییم سینما مال ماست. سینما مال همه ماست. بدون اینکه شقه شقه اش کنیم. سینما مال همه ماست.
نامزدهاي بهترين بازيگر مرد عبارت بودند از: مهدي هاشمي (آقا يوسف و آلزايمر)، پرويز پرستويي (سيزده 59)، فرخ نعمتي (برف روي شيرواني داغ)، علي مصفا (آسمان محبوب)، پولاد كيميايي (جرم)، پژمان بازغي (ندارها)، حسين ياري (پاريس تا پاريس)

کارن همایون فر بهترین سازنده موسیقی
سیمرغ بلورین بهترین موسیقی به همراه یک دستگاه خودرو سمند در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به کارن همایونفر سازنده موسیقی فیلم سینمایی«جرم» اهدا شد. همایونفر جایزه خود را از مجید انتظامی دریافت کرد.
همایون فر با تشکر از هیات داوران گفت: بیست سال پیش با فیلم ردپای گرگ آقای کیمیایی به سینما هدایت شدم. دو سال بعد سلطان را و الان برای فیلم ایشان جایزه می گیرم که افتخار می کنم.
نامزدهاي بهترين موسیقی عبارت بودند از: كارن همايونفر (جرم)،بهزاد عبدي (فرزند صبح)، عليرضا كهن ديري (سيزده 59)، حيدر ساجدي (ورود آقايان ممنوع)، محمدرضا درويشي (باد و مه)

واروژ کریم مسیحی بهترین تدوینگر شد
سیمرغ بلورین بهترین تدوین به همراه دستگاه خودرو سمند در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به واروژ کریم مسیحی برای تدوین فیلم سینمایی «ندارها» اهدا شد.کریم مسیحی جایزه خود را از علی معلم دریافت کرد.
نامزدهاي بهترين تدوین عبارت بودند از:هايده صفي‌ياري (جدايي نادر از سيمين)، واروژ كريم مسيحي (ندارها)، مصطفي خرقه‌پوش (جرم)، حسن حسندوست (آسمان محبوب)، حسين غضنفري (برف روي شيرواني داغ)، نازنين مفخم (گلچهره)، حسن ايوبي (سي و سه روز)

محمود کلاری بهترین فیلمبردار شد
سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به همراه یک دستگاه خودرو سمند جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به محمود کلاری برای فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغرفرهادی اهدا شد. محمود کلاری جایزه خود را از مرتضی شایسته دریافت کرد.
کلاری با عرض سلام و تشکر از هیات داوران گفت: من قصد ندارم جایزه ام را تقدیم کنم به خصوص به همسرم. هرچه که دارم متعلق به اوست. خیلی شوکه شدم پس از نزدیک به سه دهه این اولین فیلمی است که از قواعد پیشین در کار فیلمبرداری با هدایت و راهنمایی اصغر فرهادی فاصله بگیرم و به سمت فیلمبرداری برویم که دیده نشود. از این که این تلاش از سوی هیات داوران دیده شده است خوشحالم. امشب شب استاد مسعود کیمیایی است و من دلم نمی آید دوست بزرگوارم تورج منصوری یاد نکنم. آنچه که آموختم در قدم های آغازین با راهنمایی های او بود. امیدوارم سینما بالنده تر بشود. از محمود سماک باشی تشکر می کنم که صدای دوربین را به حدی پایین آورد که شما صدای آن را نشنوید.و محمد ابراهیمیان که همراه من آمد کار بسیار دشوار و او مرا همراهی کرد . بسیار متشکرم.
نامزدهاي بهترين فیلمبرداری عبارت بودند از: تورج منصوري (جرم)،فرخ مجيدي (آسمان محبوب)،بهرام بدخشاني (راه آبي ابريشم)،مسعود سلامي (سيزده 59)،محمود كلاري (جدايي نادر از سيمين)


ویشکا آسایش بهترین بازیگر زن شد

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1200x800 and weights 227KB.


دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به همراه خودرو پراید در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به مهتاب کرامتی برای بازی در فیلم «آلزایمر» اهداء شد. مهتاب کرامتی جایزه خود را از جواد شمقدری معاونت سینمایی دریافت کرد.
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن به همراه یک دستگاه خودرو سمند در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به «ویشکا آسایش» برای بازی در فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» اهدا شد. آسایش جایزه خود را از مجید انتظامی دریافت کرد.
مهتاب کرامتی با عرض سلام و تشکر از هیات داوران گفت: ممنون از جناب آقای سعدی برای تهیه فیلم خوب آلزایمر
ویشکا آسایش در ابتدا سلام و تشکر از هیات داوران گفت: من می خواهم تشکر به خصوص از دوستان و همکاران فیلم ورود آقایان ممنوع کنم. از رامبد جوان و پیمان قاسم خانی برای فیلمنامه خوبش. از رضای عزیزم که اجازه داد به راحتی و بدون دغدغه کار کنم تشکر می کنم.
نامزدهاي بهترين بازيگر زن عبارت بودند از: ليلا حاتمي (جدايي نادر از سيمين)، ويشكا آسايش (ورود آقايان ممنوع)، مهتاب كرامتي (آلزايمر)، لادن مستوفي (گلچهره)،غزل شاكري (آينه‌هاي روبرو)،هانيه توسلي (ندارها)، فاطمه معتمدآريا (اينجا بدون من)

اصغر فرهادی بهترین نویسنده فیلمنامه شد
دیپلم افتخار به همراه یک خودرو سواری پراید بهترین فیلمنامه به احمدرضا معتمدی برای فیلم سینمایی آلزایمر اهداء شد. معتمدی جایزه خود را از جواد شمقدری دریافت کرد.
سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به همراه یک دستگاه خودرو پراید در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به «اصغر فرهادی» برای نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» اهدا شد. کلاری به نمایندگی از اصغر فرهادی جایزه ایشان را از مهدی مسعود شاهی دریافت کرد.
کلاری به روی صحنه آمد و پس از دریافت جایزه فرهادی گفت: نزدیک به شش ساعت پیش با فرهادی صحبت کردیم. فیلم به واقع برلین را تکان داده است سینمای ایران است و باعث افتخار است. این ماموریت را به من سپردند. یک جمله گفت آخرین شب فیلمبرداری که نقل قول می کنم. ما که جایزه را گرفتیم و وقتی فیلم تمام شد لذت بردیم از این به بعد هرچه اتفاق بیافتد جوایزی است که دریافت خواهیم کرد. او وقتی فیلم را ساخت لذتش را از ساخت آن برده بود.
نامزدهاي بهترين فیلمنامه عبارت بودند از:اصغر فرهادي (جدايي نادر از سيمين(، داريوش مهرجويي و حميده محمدي‌فر (آسمان محبوب)، احمدرضا معتمدي (آلزايمر)، مسعود كيميايي (جرم)، نگار آذربايجاني و فرشته طائرپور (آينه‌هاي روبرو)، علي رفيعي (آقا يوسف)، عليرضا طالب‌زاده (ندارها)

اصغر فرهادی بهترین کارگردان شد
سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به همراه دستگاه خودرو سمند در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به «اصغر فرهادی» برای کارگردانی فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» اهدا شد. شهاب حسینی به نمایندگی از اصغر فرهادی این جایزه را از رحیم مشایی دریافت کرد.
شهاب حسینی به نمایندگی از فرهادی گفت: این جایزه تقدیر از یک متفکر و بعد یک فیلمساز است. مبارکشان باشد
نامزدهاي بهترين کارگردانی عبارت بودند از: مسعود كيميايي (جرم)، داريوش مهرجويي (آسمان محبوب)، اصغر فرهادي (جدايي نادر از سيمين)، احمدرضا معتمدي (آلزايمر)،محمد بزرگ‌نيا (راه آبي ابريشم)

«جرم »بهترین فیلم شد

Click this bar to view the small image.


سیمرغ بلورین بهترین فیلم به همراه یک دستگاه خودرو سمند جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به فیلم سینمایی «مسعود کیمیایی» برای کارگردانی فیلم سینمایی «جرم»اهدا شد. کیمیایی جایزه خود را از جواد شمقدری دریافت کرد.
مسعود کیمیایی در ابتدا به حضار سلام و عرض ادب کرد و گفت: سلام و سپاس به خانم ها و آقایان قربان محبت همه شما عزیزان. نمی دانم سی سال پیش جا مانده به من داده می شود نمی دانم چه اتفاقی افتاده که به یاد من افتادند. درود به این هیات داوران که بخش مهم سینمای مستقل را نگاه کردند و به فیلم مستقل جایزه دادند. دسته بندی نبود من فیلمساز تنها و وابسته به جایی نیستم و با سرمایه شخصی فیلم ساختم. تشکر می کنم از هیات داوران که این استقلال را این بار احساس کردم نه برای جایزه این حرمت استقلال در این هیات داوران نگه داشته شد. علی کهن فروتقه
پولاد کیمیایی که به همراه پدر روی صحنه آمده بود گفت: با عرض سلام و ادب، خوشحالم در خدمت شما هستم. طی این سالها چیزهای زیادی از پدر آموختم.افتخار می کنم در کنار پدر هستم و استقبال شما عزیزان را می بینم.
سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیات داوران به همراه یک دستگاه سمند به داریوش مهرجویی برای ساخت فیلم آسمان محبوب اهداء شد. وحیده محمدی فر جایزه همسر خود را از مجید انتظامی دریافت کرد.
محمدی فرپس از دریافت جایزه مهرجویی گفت: مهرجویی به خاطر سرماخوردگی نتوانستند در جشنواره حضور پیدا کنند. از هیات داوران تشکر کردند وهمه همکاران در آسمان محبوب.
دیپلم افتخاربه همراه پنج سکه بهار آزادی برای ساخت فیلم ملاقات به شاپور قریب اهداء شد. رافعی به نمایندگی از قریب از علی معلم دریافت کرد.
اولین نمونه سیمرغ زرین به بهترین فیلم از نگاه ملی به همراه 12 سکه بهار آزادی به محمدرضا بزرگ نیا برای فیلم راه آبی ابریشم اهداء شد.
دیپلم افتخار ویژه جشنواره به همراه خودرو پراید به محمدرضا اسلام لو برای فیلم «جعبه سیاه» اهدا شد
سیمرغ بلورین ویژه جشنواره به همراه خودرو پراید به فیلم «33 روز» به کارگردانی جمال شورجه اهدا شد.
سیمرغ بلورین ویژه جشنواره به همراه خودرو پراید نمایش ارزش های نام دفاع مقدس به حمید بهمنی برای فیلم سینمایی گلوگاه شیطان
سیمرغ بلورین و دستگاه خودرو از نگاه تماشاگران به فیلم «جدایی نادر از سیمین» به اصغر فرهادی اهداء شد.
جمال شورجه در این بخش گفت: خوشحالم همه آزادانه آمدند و اظهار نظر کردند ومطالبی را گفتند. این آزادی را مدیون ملت شهید پرور ایران هستیم. من تشکر می کنم از مردم شریف و قهرمان لبنان و از هیات داوران و برگزارکنندگان جشنواره که ماهها شبانه روز تلاش کردند تا فیلم های خوبی به نمایش دربیاید.
حمید بهمنی نیز در این بخش گفت: این فیلم به هیات داوران نشان داده نشد اما من تشکر می کنم که آقای شمقدری و مسعودشاهی فیلم را دیدند. این جایزه را به شهدای غواص لشکر 19 فجر تقدیم می کنم.
در ادامه مراسم، اصغر فرهادی از طریق تلفن همراه با مدیرعامل بنیاد فارابی گفت: من دلم می خواست آنجا باشم تشکر می کنم از گروه بسیار خوب که مرا همراهی کردند. همه کسانی که در تولید و چه در ساخت فیلم مرا یاری رساندند تشکر می کنم.
نامزدهاي بهترين فیلم عبارت بودند از: آسمان محبوب (داريوش مهرجويي)، جدايي نادر از سيمين (اصغر فرهادي)،جرم (مسعود كيميايي)، آلزايمر (احمدرضا معتمدي)، سي‌و‌سه روز (جمال شورجه)
در پایان مراسم ژیلا صادقی از همه حضار و مدیران سینمای ایران تشکر کردند.
 

Similar threads

بالا