چه زیباست که آرام گیریم
و دیگر هیچ نگوییم و نخواهیم
و لحظه لحظه های عمرمان را به تو و حکمتت بسپاریم
و بگذاریم که تو پیش بری آنچه را که برایمان مقدر فرموده ای و حمایتش می کنی
و ما بی نگرانی از فرداهای نیامده,
امروز را مهربان ببخشاییم و عاشقانه و
صبورانه زندگی کنیم.
دلم گرفته ... دلم عجیب گرفته است
و هیچ چیز،
نه این دقایق خوشبو، که روی شاخه ی نارنج می شود خاموش ،
نه این صداقت حرفی ، که در سکوت میان دو برگ این گل شب بوست
نه ...
هیچ چیز مرا ازهجوم خالی اطراف نمی رهاند
و فکر می کنم
که این ترنم موزون حزن تا به ابـــــد
شنیده خواهد شد .
می دانی؟ یک وقت هایی باید
روی یک تکه کاغذ بنویسی
تـعطیــل است !
و بچسبانی پشت شیشه ی افـکارت
باید به خودت استراحت بدهی
دراز بکشی
دست هایت را زیر سرت بگذاری
به آسمان خیره شوی
و بی خیال ســوت بزنی
در دلـت بخنــدی به تمام افـکاری که
پشت شیشه ی ذهنت صف کشیده اند
آن وقت با خودت...
با خودمان می گوییم، عادت می کنیم و با صراحت زیادی ، این جمله را تکرار می کنیم . آن چیزی که هیچ کس نمی پرسد ، این است که :
" به چه قیمتی عادت می کنیم ؟ "
" ژوزه ساراماگو "
اینگونه به زندگي نگاه کنيد...
*مرد را به عقلش نه به ثروتش
*زن را به وفايش نه به جمالش
*دوست را به محبتش نه به کلامش
*عاشق را به صبرش نه به ادعايش
*مال را به برکتش نه به مقدارش
*خانه را به آرامشش نه به اندازه اش
*اتومبيل را به کاراییش نه به مدلش
*غذا را به کيفيتش نه به کميتش
*درس را به...
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم