سلام
چند نکته رو به عنوان کسي که چند ساله به عنوان مصاحبه کننده از مهندسين صنايع و مديريت در سطوح کارشناسي در زمينه کنترل کيفيت - تضمين کيفيت- برنامه ريزي و انبار- وکنترل پروژه است رو لازم به ذکر ميدونم:
1- يه رزومه کاري عکس دار تهيه کنيد که شامل موارد زير باشه:
*نام و نام خانوادگي - ش ش - معدل - دانشگاه و رشته - وضعيت تاهل - وضعيت نظام وظيفه
*پروژه هايي که انجام دادين(دانشجويي يا کاري) و محل کارآموزيتون
*زمينه هاي کاري که فعاليت داشتين(مثل کنترل کيفيت يا پياده سازي سيستم و......)
*عنوان هاي شغلي
*دوره هاي آموزشي و مدارک اخذ شده
*تخصصهايي که دارين(مثل کار با نرم افزارها - زبان و.......)
*و بالاخره آدرس و شماره تماس و ايميل
سعي کنيد جهت فکس و ايميل راحتتر و اينکه خواننده در يه نگاه همه چي رو ببينه و حوصلش سر نره تو يه صفحه تنظيمش کنين.
2- مصاحبه توي مراکز صنعتي بزرگ شامل(امتحان کتبي عمومي و فني-امتحان کتبي انگليسي-مکالمه انگليسي عمومي و فني-مصاحبه فني-گزينش حراستي-گزينش کارگزيني)هستن که بسته به نوع سازمان از نظر کوچکي و بزرگي کم و زياد ميشن.
3-معمولا امتحان هاي کتبي رو که اول از همه ميگيرن اثر کمتري دارن اصل, مصاحبه هاي شفاهيه.
3-تويه مصاحبه هاي شفاهي اصلا خودتونو نبازين و از مصاحبه کننده نترسين چون معمولا شما خيلي بيشتر از مصاحبه کننده بلدين (جدي ميگم؟)چون معمولا اونا خيلي وقته فارغ التحصيل شدن و فقط بعضي موارد اونم به صورت موردي يادشون هست.
4- در طول مصاحبه سعي کنيد که ابتکار عملو شما تو دستتون بگيرين و نذارين مصاحبه کننده شمارو از اين شاخه به اون شاخه بپرونه(چون اون وقت بيچارتون ميکنه(شرمنده ام ولي چه کنيم که حقيقته؟؟!!))مثلا وقتي در طول مصاحبه به يه موضوعي رسيدين که شما تبحر دارين ديگه همش روي اون موضوع بچرخين و بحث رو به جايي که دوست دارين بکشونين(مثلا بگين آره اين مورد رو ما فلان جا فلان کارو کرديم و اين نتيجه رو گرفتيم و از اين جور حرفا.......نميدونين چه تاثيري داره؟؟!!)
5- مهمترين بخش اينه که سعي کنيد همون اول بدونين شما رو واسه چه سمتي ميخوان چون معمولا با هر سمتي که وارد بشي حداقل4-3 سال همون هستي(نگه ندارين که حالا بريم تو مشغول کار بشيم و تا بعد ......)
6- تويه فرم کارگزيني يه بندي هست که نوشته ميزان حقوق درخواستي:
اينجا ديگه کار حساس ميشه بهترين جمله اينه:
مطابق توافقات بعدي يا ميزان حقوقي که ميخواين بنويسين
ولي بدترين جمله اينه:
مطابق عرف شرکت يا پول کمتري بنويسين(ديگه اونوقت بدبختتون ميکنن )
به عنوان آخرين جمله : اعتماد به نفس داشته باشين و خودتونو دست کم نگيرين و اينطور فکر نکنين که من به اين کار نياز دارم چون واستون ضعف مياره !(هميشه نياز دو طرفه است يعني علاوه بر اينکه شما به اين کار نياز دارين سازمان هم به شما نياز داره چون اگه نداشت چرا شما رو صدا کرده؟/)
به اميد موفقيت در هر جا که باشين
