مسابقه *** هركي گفت اين چه گياهيه ...؟

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله شما درست میگین یک گیاه هستن . عکس سوم من و یاد گل گاو زبان می انداخت ، فراموش کرده بودم فراموشم نکن هم از خانواده گل گاو زبان هستش .

خب این گیاه : گل فراموشم نکن Myosotis arvensis L هستش از خانواده گاوزبان .اطلاعات بیشتر رو میتونین از تاپیکی که آقای مهدوی با همین نام ایجاد کردن بخونین . گل فراموشم نکن :gol:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
:eek:هنوز یه دقیقه هم نشده.کی تحقیق کردی:eek:

در مورد این گل فقط یه مطلب انگلیسی پیدا کردم فارس گیرم نیود بخاطر همین نمیتونم راهنمایی کنم

سرمدجان بنده هم از همون تاپيك فراموشم مكن ديده بودم اما ...پست اولم رو از حافظه خودم كمك گرفتم ...و پست دوم رو از تاپيك مزبور با اطمينان گفتم .براي همين يك دقيقه هم بيشتر طول نكشيد. :gol:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
سرمد جان ميخواستم ازت درخواست كنم كه يه عكس ديگه برامون قرار بدي عزيز .... بازم ميل خودتونه تمام اين 48 ساعت متعلق به شماست ... هرطور مايل بوديد ميتونيد ازش استفاده ببريد.


گلاب دوست شما:gol:
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
چون این عکسا قبلا" بوده من عکسامو عوض میکنم.البته از گلاب اجازه گرفتم.
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
گلاش چقدر شبیه طاووسیه ...میشه یه راهنمایی کنی از کدوم خانواده هستش؟:gol:
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
از گیاهان گوشتخوار
[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
من این گل رو دیدم
تو بازدید محلاتمون ازش عکس و فیلم گرفتم ولی اسمشو نمی دونم.:cry:
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
سرمد جان اين گياه گل بلدرورت يا گياه مثانه دار هست؟
براي شكار حشرات از كيسه ايي كه در انتهاي هر برگ آن قراردارد استفاده ميكند. اين گياه بيشتر در كنار آبگيرها و آبهاي كم عمق ميرويد و غالبا بدون ريشه است و معمولا بر سطح آب شناور ميباشند.


اگه درست گفتم بفرماييد تا اطلاعات بيشتري بدم.:twisted:


گلاب خاتون :gol:
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
آره درسته.امتیازت خیلی جالب شده دلم نیود خرابش کنم11111
 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
[FONT=&quot]بلدرورت[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]
(bladderwort)
بلدرورت یا گیاه مثانه دار در برکه ها، دریاچه ها و نهرهایی با جریان آب آهسته و در کل در آبهایی با عمق کمتر از 60 سانتیمتر یافته میشود. این گیاه بدون ریشه در نزدیکی سطح آب شناور میشود و شاخه های آن تا 90 سانتیمتر و بلندتر رشد میکند و ساقه های آن پر برگ هستند. این ساقه ها تا 20 سانتیمتر بالای سطح آب رشد میکنند و خوشه هایی از گلهای زرد رنگ که شبیه گل میمون هستند، بر آنها میشکفد.

ساقه های زیرآبی منشعب شده و برگهای نخ مانند بسیار از آنها جوانه میزند. این برگها دارای کیسه های کوچک و سبکی هستند که مثانه یا bladder نام دارند. مثانه های جوان شفاف هستند و به تدریج تیره میشوند. هر مثانه در واقع تله ریز و تو خالیی است که ورودی آن یک طرفه است.

اگر یک حشره آبزی کوچک یکی از چهار تار محرک این مثانه را لمس کند، در تله باز میشود و مانند یک جارو برقی، حشره به داخل این کیسه مکیده شده و درب تله در یک چشم برهم زدن –حدود یک 15 هزارم ثانیه - بسته میشود.

ساقه ها که دارای غدد ترشح آنزیم هستند، کار هضم و جذب طعمه را بر عهده دارند. مثانه پس از یک یا دو ساعت آماده شکار طعمه جدید خواهد بود
. [/FONT]
 

گلابتون

مدیر بازنشسته
خوب سرمد جان دست شما درد نكنه عزيز زحمت كشيدي ... مطلبتون واقعا جالب و مفيد بود عزيزجان ...:gol:

خوب نوبت گلرخ خانم هست كه عكسشون رو براي دوستان قرار بدن .

و متاسفانه دوستمون 878 هنوز واژه علميشون رو برامون تشريح نكردن ... :w20:اميدوارم كه بيشتر و بهتر بتونن همراهيمون كنند ... در ضمن دوست عزيز ديگه اي هم داشتيم به نام كاستين جان كه ايشون هم برامون عكس يه گياه گذاشتن ولي متاسفانه ايشون هم علي رغم تمام تلاشهاي من و گذاشتن چندين پيام خصوصي و غيره هنوز تشريف نياوردن . در هر حال ما خوشحال ميشديم كه دوستان بيشتر از اين با ما يار ميشدند.سعادت نداشتيم .

به اين ترتيب از دوست خوبمون حميد جان درخواست ميكنيم كه برامون واژه علمي قرار بدن .


گلاب خاتون ناظم :gol:
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم عکس این بار من ...

 

amin_rogh

كاربر فعال مهندسی کشاورزی
کاربر ممتاز
سلام
خسته نباشید. میبینم که خیلی سریع میرانید!1!!
گلرخ جان این کاستانه آ نیست؟
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
راهنمایی کمی سخته چون یکم راهنمایی کنم یعنی جواب رو گفتم! براتون از خصوصیات گیاه میگم . که البته با کمی دقت به عکسا میشه همش رو حدس زد ! :D

این درخت به خاطر تاج متراکمش سایه خوبی ایجاد میکنه و در طراحی فضای سبز کاربرد وسیعی داره . بیشتر بعنوان سایبان، حاشیه خیابان و بصورت تک درخت در سطح چمن استفاده میشه .

گرما رو تحمل میکنه اما به خشکی حساس هستش تنها عیب استفاده ازش تو فضای سبز ریزش برگ و میوه و گل و شاخکهاشه که به اصطلاح گیاه آشغالریزی توصیف میشه .

گلش در اوایل بهار به پهنای 2 تا 3 سانتیمتر بصورت پانیکول مثلثی شکل به ازای 12 تا 20 سانتیمتر در تمام سطح تاج شکوفا میشه.

میوه اش هم که خاردار ، کروی ،قهوه ای رنگ طولشم 3 تا 4 سانتیمتره که تا آخر پاییز روی شاخه های لخت باقی میمونه .:gol:
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
امین جان خیلی نزدیک شدی .شاید به فارسی هر دو درخت به یک اسم صدا بشن . اما از اختلاف برگها و گل اذین میشه حدست رو تغییر داد و به جواب رسوند . هر چند که میدونم با علم به اشتباه گفتی تا برای ما راهنمایی باشه ...
 

فرزام

عضو جدید
سلام خدمت تمامی دوستان

ببخشید که چند روز غیبت داشتم .. از امروز در خدمتتون هستم ...;)

طبق آخرین اخبار متاسفانه برای دستگاه رایانه گلاب جان مشکلی پیش اومده و ایشون برای مدتی نمی توانند در باشگاه حضور یابند. :(:(
برای همین به من امر فرمودند که در غیبت ایشان تاپیک رو اداره کنم ... (خواهش میکنم تشویق نفرمایید):sweatdrop:

بنابراین از همینجا اعلام می نمایم که ما همچنان منتظر حمید خان هستیم تا واژه علمی شان را اعلام نمایند.. برای معرفی گیاه هم نوبت گلرخ جان می باشد که امشب باید گیاه رو معرفی کنند... بعد از گلرخ جان نیز نوبت من است که گیاه معرفی کنم .... بعد از من نیز نوبت امین رخ است ...

با تشکر
موفق باشید.
 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینم عکس این بار من ...


اسم علمی این درخت:م (Aesculus glabra)

و اسم انگلیسیش: [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Ohio Buckeye
هستش.



اون گیاهی که گلاب گفت : شاه بلوط سرخ هندی اسمشه aesculus carnea از خانواده ی [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]hippocastaneaceae[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]هستش .هر دو بسیار به هم شبیه هستند و از یک خانواده هستن . توضیحاتشم همونا بود که گفتم .فقط در مورد آبیاری هر ماه یک آبیاری عمیق میخواد .از افاتش شته هستش. که با سموم فسفره و مالاتیون میشه سمپاشی کرد . .


خب برنده این دوره گلابه.:gol:
[/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]

[/FONT]​
 

فرزام

عضو جدید
دست شما درد نکنه گلرخ خانم. اطلاعات خوبی دادید. :)
تبریک به گلاب خانم که در دوران غیبت هم برنده میشوند ..:w23:

حالا بریم سر انتخاب نفر بعدی. طبق قوانین الان نوبت گلاب خانم است که گیاه بعدی رو معرفی کنند . ولی با توجه به مشکلی که براشون پیش اومده و درخواست خودشون بنده حقیر رو قابل دونستند و نوبتشون رو به من دادند ...

راستش چند تا عکس در مسافرت گرفتم که خودم این گیاهان رو تا حالا ندیده بودم . اسمشون رو هم نمیدونم. (البته این از بی سوادی منه :()ولی شاید دوستان زیاد دیده باشند و بدونند چیه . منم دلم میخواست اسم این گیاهان رو بدونم. امیدوارم عکسهایی که گرفتم اونقدر گویا باشه تا با کمک بقیه بتونیم شناسایی کنیم.

حالا اگر بقیه دوستان مشکلی ندارند و اجازه میدن من گیاه هم رو معرفی کنم. :whistle:
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
خواهش می کنم فرزام خان
اتفاقا سایه جون پیام خصوصی داده به من که فرزام قراره زحمت تاپیکو بکشه تا سایه بیاد و بقیه بچه ها هم باید کمک کنن و حرفه فرزام حرفه سایه هست.
پس هر چی بگین من و بقیه همونو انجام میدیم.
بفرمایین عکسارو بزارین خوشحال میشیم.:gol:
راستش من که خیلی این روزا نمی تونم کاری انجام بدم ولی همه تاپیکارو میبینم.:crying2::crying2::crying2:
فقط یکم فعالیتم کمتر شده که ایشالا بچه ها میبخشن منو.:crying2::crying2::crying2:
این مدت بگذره حتما تلافی می کنم.:crying2::crying2::crying2:
ببخشید اسپم نبود
ا
:cry::cry::cry:
 

فرزام

عضو جدید
خیلی ممنون افسون جان :smile:

پس با اجازه عکسهای اولین گیاه رو میذارم ... ( فقط اگر خیلی معروف بود مسخره ام نکنید ها... چون من ندیده بودمش ) :redface:


 

کلروفیل

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب چیزی که من از عکس فهمیدم اینه که : دو لپه هستش . از خانواده ی لگو مینوزه (به نظرم برگهاش شبیه به ابریشم میمونه ) .باید از درختچه های وحشی باشه .کمی صبر کنی اسمش رو میگم.....:gol:
 

Similar threads

بالا