قوانین ده گانه شهید مجتبی علمدار

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هرچي كه جلوتر ميريم به تنبلي و ناتواني خودم مطمئن تر ميشم.
شما كه سعادت داشتين لطفا براي منم دعا كنيد كه خدا منم مورد توجه ويژش قرار بده البته اگر بازم خودم روم رو بر نگردونم...
شما رو به خدا دعا كنيد

سلام دوست عزیز

خب منم نمیتونم همه ی قانون ها رو انجام بدم.

نه شما تنبل نیستید:
حدیث داریم وقتی انسان به دنبال شروع کردن کار خیری میره شیطان اون کار رو خیلی سخت براش جلوه و با هزار ترفند نمیخواد بذاره که انسان
کار خیر رو انجام بده.

در ضمن یاس دومین گناه کبیره است که بعد از شرک قرار گرفته.

شما هم قرار نیست همه ی قوانین رو انجام بدید از آسونترینش شروع کنید. و هیچ وقت اگه چند روز یادتون رفت اون قانون رو انجام بدید
دل سرد نشین و از انجام اون قانون دست نکشید.

به نظرم انجام این قانون ها مبارزه با شیطان هم هست.
در ضمن این قوانین میتونه به ما کمک کنه که اراده مون هم بالا ببریم.

پیروز و سر افراز باشید
التماس دعا:gol:
 
آخرین ویرایش:

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام من تازه اومدم به جمع شما دوستان

انشاءالله که خیلی هم دیر نشده باشه!!


سلام دوست عزیز

خیلی خوش اومدید:gol:

هیچ وقت برای انجام کار خیر دیر نیست.

شما هم اگه دوست دارید میتونید تا 3 قانون باقیمانده با ما باشید بعد که قوانین تمام شد از قانون اول شروع کنید.(هر جور مایلید میتونید از همون قانون اول هم شروع کنید.)

قواعد تاپیک هم که اگه صفحات رو خوونده باشید فهمیدید.
ما هر هفته یک قانون میذاریم و تو اون هفته اجراش میکنیم.
و اگه موردی هم بود درباره اش بحث میکنیم.

در ضمن قرار نیست ما همه ی قانون ها رو بعده اتمام قوانین انجام بدیم
بلکه هر کس قوانینی رو که بیشتر دوست داره با توجه به تواناییش انجام میده.
حالا بعضی از دوستان سعادت دارن و همه ی قوانین رو انجام میدن.
ولی امیدوارم حداقل 2 قانون رو تا آخر عمرمون انجام بدیم.

موفق باشید التماس دعا.:gol:
 

bitajan

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
هرچي كه جلوتر ميريم به تنبلي و ناتواني خودم مطمئن تر ميشم.
شما كه سعادت داشتين لطفا براي منم دعا كنيد كه خدا منم مورد توجه ويژش قرار بده البته اگر بازم خودم روم رو بر نگردونم...
شما رو به خدا دعا كنيد

منم همچین حسی بهم دست میده ولی نباید عقب کشید

منم خودم هر شب نمیتونم نماز شب بخونم

با نظر خوب یکی از دوستان(s.1.8.1.18) سعی میکنم اول پنج شنبه ها وجمعه ها بخونم بعد کم کم عادت کنم

اگه مشکلی تو انجام این قوانین داشتین بهتره اینجا مطرح کنید،دوستان راه حل های خیلی خوبی دارن

ممنون از همه ی دوست خوبم
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
هرچي كه جلوتر ميريم به تنبلي و ناتواني خودم مطمئن تر ميشم.
شما كه سعادت داشتين لطفا براي منم دعا كنيد كه خدا منم مورد توجه ويژش قرار بده البته اگر بازم خودم روم رو بر نگردونم...
شما رو به خدا دعا كنيد

نميدونم چرا نميتونم به خودم بقبولونم كه شما تنبل و ناتوان هستيد!
هر كس مطمئنا براي خداوند جايگاه ويژه اي داره
فكر نكنيد كه دوستاني مثل من حقير كه اينجا حضور دارن معصوم هستيم، همه كوچك و بزرگ گناه انجام داده ايم،‌ ولي به نظرم مهم اينه كه ثابت قدم باشيم، چيزي كه بنده هنوز متاسفانه به خوبي بهش نرسيده ام!
بياين يه برنامه بذاريم؛ هر هفته گزارش بديم(همانطوري كه استارتر محترم هم پيشنهاد داده بودند) به هم پيشنهاد بديم و اگه شد حتي مطلبي به تاپيك اضافه كنيم؛ اجازه نديم برنامه رو عقب بندازيم؛ به نظرم اگه حتي با ديدن اين تاپيك يادمون بياد كه مثلا اين كار رو انجام نداديم، بريم و انجام بديم خيلي خوب ميشه. حتي از حال هم تو تاپيك باخبر شيم كه چرا فلاني گزارش نداده تا ان شاءاله تمام امور ملكه ذهنمون بشه
با آرزوي موفقيت براي همه دوستان
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نميدونم چرا نميتونم به خودم بقبولونم كه شما تنبل و ناتوان هستيد!
هر كس مطمئنا براي خداوند جايگاه ويژه اي داره
فكر نكنيد كه دوستاني مثل من حقير كه اينجا حضور دارن معصوم هستيم، همه كوچك و بزرگ گناه انجام داده ايم،‌ ولي به نظرم مهم اينه كه ثابت قدم باشيم، چيزي كه بنده هنوز متاسفانه به خوبي بهش نرسيده ام!
بياين يه برنامه بذاريم؛ هر هفته گزارش بديم(همانطوري كه استارتر محترم هم پيشنهاد داده بودند) به هم پيشنهاد بديم و اگه شد حتي مطلبي به تاپيك اضافه كنيم؛ اجازه نديم برنامه رو عقب بندازيم؛ به نظرم اگه حتي با ديدن اين تاپيك يادمون بياد كه مثلا اين كار رو انجام نداديم، بريم و انجام بديم خيلي خوب ميشه. حتي از حال هم تو تاپيك باخبر شيم كه چرا فلاني گزارش نداده تا ان شاءاله تمام امور ملكه ذهنمون بشه
با آرزوي موفقيت براي همه دوستان

سلام

با پیشنهادتون خیلی موافقم.
مثلا" شما بیاین و دلایل ثابت قدم بودنتون رو برای ما بگید.
یا مثلا" زمانی که میخواید کاهلی کنید چه موردی مانع این اتفاق میشه؟؟
و ما هم میتونیم دلایل سستی مون رو بگیم و دوستان کمکمون کنن تا بتونیم رفعش کنیم.
به نظرم هر چی بیشتر اینجا رو به روز نگه داریم بیشتر حواسمون به انجام قوانین هست.
و هر روزم یا حداقل یک روز درمیون یا دیگه کسی که واقعا" وقت نداره هفته ای یکبار, بیایم و گزارش کارمون رو
بدیم تا بیشتر هم ترغیب به انجام قوانین بشیم.


التماس دعا از همگی:gol:
 
آخرین ویرایش:

صدای سکوت

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
منم تنبلم خب:cry: چکار کنم
اما نه تنبل نیستم سستم اراده ام قوی نیس
قانون هارا انجام میدم دست وپا شکسته
شاید به این خاطره که مثل شهید علمدار خودمو تنبیه نمیکنم بیشتر وقتا خودمو توجیه میکنم که به این دلایل نشده
مشکل زیاد هست اما واسه همه شرایط تقریبا همینطوره وقت نداشتنم تنها بهانه اس خودم اینا رو خوب میدونم اما بازهم........

این قانون صلوات فرستادن در رکوع و سجده را انجام میدادم اما الان اگه به قانون شهید بخوام انجام بدم تلاش میکنم هرگز فراموش نشه بخاطر صدقه اش گفتما:D چون صدقه عمر را زیاد میکنه.......

گزارش دادن خوبه اما اینکه من هر بار بیام کم وکاستیا رابگم چه فایده داره وقتی هنوز خودما نشناختم که بتونم خودموبسازم
برای خودسازی باید از خودمون معرفت داشته باشیم که من هنوز کامل نیست
این چند وقته خیلی کم سراغ مستحبات رفتم.........:cry:
 

medjoon

عضو جدید
خدايا با من قهري ...!!!

بنده ي من نماز شب بخوان که يازده رکعت است...

- خدايا! خستـه ام، نمـي توانم نيمه شب يازده رکعت بخوانم!

- بنده ي من! قبل از خواب اين سه رکعت را بخوان...

- خدايا! سه رکعت زياد است!

- بنده ي من! قبل از خواب وضو بگير و رو به آسمان کن و بگو يا الله...

- خدايا! من در رختخواب هستم و اگر بلند شوم، خواب از سرم ميپرد!

- بنده ي من! همان جا که دراز کشيده اي تيمم کن و بگو يا الله...

- خدايا! هوا سرد است و نمـي توانم دستانم را از زير پتو بيرون بياورم!

- بنده ي من! در دلت بگو يا الله، ما نماز شب برايت حساب مي کنيم.....

بنده اعتنايي نمي کند و مـي خوابد.....

- ملائکه ي من! ببينيد من اين قدر ساده گرفته ام، اما بنده ي من خوابيده است. چيزي به اذان صبح نمانده است، او را بيدار کنيد، دلم برايش تنگ شده است، امشب با من حرف نزده است...

- خداوندا! دو بار او را بيدار کرديم، اما باز هم خوابيد...

- ملائکه ي من! در گوشش بگوييد پروردگارت، منتظر توست...

- پروردگارا! باز هم بيدار نمـي شود!

اذان صبح را مـي گويند، هنگام طلوع آفتاب است...

- اي بنده! بيدار شو، نماز صبحت قضا مـي شود...

خورشيد از مشرق سر برمـي آورد. خداوند رويش را برمـي گرداند.

ملائکه ي من! آيا حق ندارم که با اين بنده قهر کنم؟

واي نه ... !

خداي مهربونم..... با منم قهري.....؟؟!

ولي باز هم خدا من رو مي بخشد .

و باز هم ... !

خدایا! ای خدای زیبا!

ای خدا زیبایی ها!

به من یاد بده چگونه

خود را دل را زیبا کنم

خدایا کمکم کن یاد بگیرم

زیبا حرف بزنم و

زیبا رفتار کنم

خدایا شنیده ام صدای هر کس

که تو را می خواند

و دستانش را به سویت دراز می کند

می شنوی

شنیده ام دلهای شکسته را پیوند می زنی البته دل خودم

نشکسته چون تو رو توش دارم

گل امید را در دلها می کاری

چون نمی خواهی بند گانت

نا امید باشند پس دل شکسته ی دوستام

را به تو

می سپارم و دستان محتاجم را

به سوی تو دراز می کنم صدایم

را بشنو

تا مثل هر شب

عاشقانه برایت بخوانم...




عالی بود،ممنون
 

bitajan

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
نميدونم چرا نميتونم به خودم بقبولونم كه شما تنبل و ناتوان هستيد!
هر كس مطمئنا براي خداوند جايگاه ويژه اي داره
فكر نكنيد كه دوستاني مثل من حقير كه اينجا حضور دارن معصوم هستيم، همه كوچك و بزرگ گناه انجام داده ايم،‌ ولي به نظرم مهم اينه كه ثابت قدم باشيم، چيزي كه بنده هنوز متاسفانه به خوبي بهش نرسيده ام!
بياين يه برنامه بذاريم؛ هر هفته گزارش بديم(همانطوري كه استارتر محترم هم پيشنهاد داده بودند) به هم پيشنهاد بديم و اگه شد حتي مطلبي به تاپيك اضافه كنيم؛ اجازه نديم برنامه رو عقب بندازيم؛ به نظرم اگه حتي با ديدن اين تاپيك يادمون بياد كه مثلا اين كار رو انجام نداديم، بريم و انجام بديم خيلي خوب ميشه. حتي از حال هم تو تاپيك باخبر شيم كه چرا فلاني گزارش نداده تا ان شاءاله تمام امور ملكه ذهنمون بشه
با آرزوي موفقيت براي همه دوستان

خیلی خوبه

نیت اگه خالصانه باشه در ثابت قدمی تاثیر داره ،چون اگه با علاقه باشه هرطوری باشه خودمونو به برنامه میرسونیم

و اینکه یه برنامه ی کلی داشته باشیم واسه روزهامون ،سخته ولی با یکم تلاش درست میشه

چون اگه بدونیم کارهامون چیه و چقدر وقت میبرن واسشون همون اندازه رو در برنامه قرار میدیم ویکی یکی و سر وقت و با آرامش انجامشون میدیم

توکل به خدا

التماس دعا
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
سلام به همگي دوستان عزيز
اميدوارم خوب و خوش و سلامت باشيد
من خودم متاسفانه خيلي زياد هم ثابت قدم نيستم، اينم ميذارم به حساب تنبليم و به قول قرآن "فشل"(متاسفانه)
ولي كارهايي كردم كه براي نفسم عذاب آوره و يه جورايي يادم ميندازه،‌مثلا تو گوشيم يه ساعت مشخصي رو آلارم گذاشتم(ساعت 10:45)كه برنامه روزانه همين كارهايي كه تو تاپيك مطرح كرديم انجام بدم؛ البته بعضي اوقات فقط زنگشو ميشنوم و باز كاري نميكنم، ولي اميد دارم كه در آينده همون ساعت برام ملكه بشه و هر وقت ديگه ساعت 10:45 شد به اين فكر بيفتم كه آيا كارهامو انجام دادم يا نه!
فكر كنم خوب باشه يه جدول درست كنيم(هفتگي) و جلوي اسم هر كسي يادداشت كنيم كه چه كسي در طول هفته چه كارهايي انجام نداده(انجام داده ها رو نميزنيم تا مغرور نشيم!)بعد، اولا جريمه هاشو كنار بذاريم و هفته بعدش از همون دوستمون طلب كنيم كه جريمه ها رو انجام داده يا نه، موافقيد؟فقط يه مسئول ميخواد،‌از فردا شروع كنيم؟اينجوري ملزم ميشيم كه گزارش هفتگي با جزئيات كامل بديم
اميدوارم از اين فشلي در بيايم
التماس دعا
ياحق
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همگي دوستان عزيز
اميدوارم خوب و خوش و سلامت باشيد
من خودم متاسفانه خيلي زياد هم ثابت قدم نيستم، اينم ميذارم به حساب تنبليم و به قول قرآن "فشل"(متاسفانه)
ولي كارهايي كردم كه براي نفسم عذاب آوره و يه جورايي يادم ميندازه،‌مثلا تو گوشيم يه ساعت مشخصي رو آلارم گذاشتم(ساعت 10:45)كه برنامه روزانه همين كارهايي كه تو تاپيك مطرح كرديم انجام بدم؛ البته بعضي اوقات فقط زنگشو ميشنوم و باز كاري نميكنم، ولي اميد دارم كه در آينده همون ساعت برام ملكه بشه و هر وقت ديگه ساعت 10:45 شد به اين فكر بيفتم كه آيا كارهامو انجام دادم يا نه!
فكر كنم خوب باشه يه جدول درست كنيم(هفتگي) و جلوي اسم هر كسي يادداشت كنيم كه چه كسي در طول هفته چه كارهايي انجام نداده(انجام داده ها رو نميزنيم تا مغرور نشيم!)بعد، اولا جريمه هاشو كنار بذاريم و هفته بعدش از همون دوستمون طلب كنيم كه جريمه ها رو انجام داده يا نه، موافقيد؟فقط يه مسئول ميخواد،‌از فردا شروع كنيم؟اينجوري ملزم ميشيم كه گزارش هفتگي با جزئيات كامل بديم
اميدوارم از اين فشلي در بيايم
التماس دعا
ياحق

سلام
من موافقم.
اگه ممکنه خودتون مسئولیتش رو به عهده بگیرید
چون یکی رو میخوایم که خودش بهتر از بقیه قوانین رو اجرا کنه
من که خیلی ثابت قدم نیستم:cry:

التماس دعا
 
آخرین ویرایش:

medjoon

عضو جدید
سلام به همگي دوستان عزيز
اميدوارم خوب و خوش و سلامت باشيد
من خودم متاسفانه خيلي زياد هم ثابت قدم نيستم، اينم ميذارم به حساب تنبليم و به قول قرآن "فشل"(متاسفانه)
ولي كارهايي كردم كه براي نفسم عذاب آوره و يه جورايي يادم ميندازه،‌مثلا تو گوشيم يه ساعت مشخصي رو آلارم گذاشتم(ساعت 10:45)كه برنامه روزانه همين كارهايي كه تو تاپيك مطرح كرديم انجام بدم؛ البته بعضي اوقات فقط زنگشو ميشنوم و باز كاري نميكنم، ولي اميد دارم كه در آينده همون ساعت برام ملكه بشه و هر وقت ديگه ساعت 10:45 شد به اين فكر بيفتم كه آيا كارهامو انجام دادم يا نه!
فكر كنم خوب باشه يه جدول درست كنيم(هفتگي) و جلوي اسم هر كسي يادداشت كنيم كه چه كسي در طول هفته چه كارهايي انجام نداده(انجام داده ها رو نميزنيم تا مغرور نشيم!)بعد، اولا جريمه هاشو كنار بذاريم و هفته بعدش از همون دوستمون طلب كنيم كه جريمه ها رو انجام داده يا نه، موافقيد؟فقط يه مسئول ميخواد،‌از فردا شروع كنيم؟اينجوري ملزم ميشيم كه گزارش هفتگي با جزئيات كامل بديم
اميدوارم از اين فشلي در بيايم
التماس دعا
ياحق

سلام
من موافقم.
اگه ممکنه خودتون مسئولیتش رو به عهده بگیرید
چون یکی رو میخوایم که خودش بهتر از بقیه قوانین رو اجرا کنه
من که خیلی ثابت قدم نیستم:cry:

التماس دعا



سلام دوستان

اول ممنونم از همه دوستانی که به این تاپیک سر میزنن و نظر و گزارش میدن و اجازه نمیدن که از رونق بیفته و کم کم فراموش بشه

از نظر من هرکسی یه ظرفیتی داره، نباید انتظارداشته باشیم که از روز اول همه بتونن همه قوانین رو پیاده سازی کنن و حتی جریمه هاشم انجام بدن، هرکسی خودش رو بهتر میشناسه، در مرحله اول هر نفر درحد توان خودش یه تعدادی از قوانین رو انتخاب کنه و تلاش کنه این قوانین رو ملکه ذهنش کنه تا مانند نمازهای روزانه به طور خودکار انجامشون بده و بحث جریمه در کار نباشه، در مرحله دوم هروقت در اون قوانینی که همیشه انجام میداده کوتاهی کرد جریمه رو اجرا کنه، در مرحله سوم بره سراغ اجرای یه قانون دیگه و به همین ترتیب...

امیدوارم این تاپیک همیشه ی همیشه استمرار داشته باشه، انجام کامل مجموعه این قوانین حداقل برا من شاید چندین سال طول بکشه، یادتون باشه سنگ بزرگ نشانه نزدنه، به نظرم خرد خرد با تلاش مضاعف بریم جلو بهتر باشه...
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قانون هشتم:

قانون هشتم:

هر کجا که نمازم را کامل میخوانم باید در هفته 2 روز را روزه بگیرم

بهتر است که دوشنبه و پنج شنبه باشد



جریمه : اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم در هفته ی بعد به ازای 2

روز 3روز و به ازای هر روز 100 ریال بپردازم
 

حلما68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام دوستان
برای منم دعا کنین منم خیلی تنبلی میکنم:(
شاید گزارش هفتگی که دوستمون m4material پیشنهاد دادن بتونه به امثال من کمک کنه

راستی بچه ها این قوانین خیلی خوبن اما ای کاش کنارشون خودمون قوانین اخلاقی برای خودمون میذاشتیم من همیشه به اینکه بتونم علاوه بر واجبات و مستحبات به اخلاقیاتم برسم و محاسن اخلاقی فکر میکنم

مثلا اینکه حد اقل هفته ای یکبار دست مامان بابامونو ببوسیم:redface:(البته در این مورد حدیثم هست)
و اگر نتونستیم این کارو انجام بدیم یه هدیه حتی کوچیک بهشون بدیم

لطفا نظر بدید....
 
آخرین ویرایش:

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان

اول ممنونم از همه دوستانی که به این تاپیک سر میزنن و نظر و گزارش میدن و اجازه نمیدن که از رونق بیفته و کم کم فراموش بشه

از نظر من هرکسی یه ظرفیتی داره، نباید انتظارداشته باشیم که از روز اول همه بتونن همه قوانین رو پیاده سازی کنن و حتی جریمه هاشم انجام بدن، هرکسی خودش رو بهتر میشناسه، در مرحله اول هر نفر درحد توان خودش یه تعدادی از قوانین رو انتخاب کنه و تلاش کنه این قوانین رو ملکه ذهنش کنه تا مانند نمازهای روزانه به طور خودکار انجامشون بده و بحث جریمه در کار نباشه، در مرحله دوم هروقت در اون قوانینی که همیشه انجام میداده کوتاهی کرد جریمه رو اجرا کنه، در مرحله سوم بره سراغ اجرای یه قانون دیگه و به همین ترتیب...

امیدوارم این تاپیک همیشه ی همیشه استمرار داشته باشه، انجام کامل مجموعه این قوانین حداقل برا من شاید چندین سال طول بکشه، یادتون باشه سنگ بزرگ نشانه نزدنه، به نظرم خرد خرد با تلاش مضاعف بریم جلو بهتر باشه...

سلام

یعنی شما میگید ممکنه گزارش هفتگی باعث زدگی ما بشه؟؟
ولی به نظر من باعث میشه که بدونیم یه نظارتی رومون هست و بعدش حداقل دیگه برامون عادت بشه!!!
الان خوده من دیشب نماز شبم رو یادم رفت بخوونم از سر شب هی گفتم یادم نره ولی آخرش یادم رفت:cry:
الان با خودکار علامت زدم روی دستم که یادم نره!!! خب همین کار خیلی طول میکشه تا برای عادت بشه!
نظر شما آهسته رفتن و پیوسته رفتن هست که خیلی خوبه.
خب میتونیم تو این تاپیک مطالبی بذاریم که تشویق به انجام قوانین بشیم
مثل مطالبی که شما در رابطه با فواید نماز میذاشتین و خیلی خوب بودن.
مثلا" اگه ما نماز شب رو مطرح کردیم بیایم تاثیر نماز شب رو توی زندگی بزرگان بررسی کنیم
و درباره اش حدیث و اینا بذاریم.

سلام دوستان
برای منم دعا کنین منم خیلی تنبلی میکنم:(
شاید گزارش هفتگی که دوستمون m4material پیشنهاد دادن بتونه به امثال من کمک کنه

راستی بچه ها این قوانین خیلی خوبن اما ای کاش کنارشون خودمون قوانین اخلاقی برای خودمون میذاشتیم من همیشه به اینکه بتونم علاوه بر واجبات و مستحبات به اخلاقیاتم برسم و محاسن اخلاقی فکر میکنم

مثلا اینکه حد اقل هفته ای یکبار دست مامان بابامونو ببوسیم:redface:(البته در این مورد حدیثم هست)
و اگر نتونستیم این کارو انجام بدیم یه هدیه حتی کوچیک بهشون بدیم

لطفا نظر بدید....

سلام

منم موافقم
اتفاقا" ناراحت بودم که تا 2هفته ی دیگه کار این تاپیک تموم میشه.
میتونیم بعده این قوانین یا دوباره کار بیشتری روی قانون ها کنیم یا اینکه
در یک تاپیکه دیگه موارد اخلاقی یا ترک گناه رو ادامه بدیم.




التماس دعا از همگی
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
هر کجا که نمازم را کامل میخوانم باید در هفته 2 روز را روزه بگیرم

بهتر است که دوشنبه و پنج شنبه باشد



جریمه : اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم در هفته ی بعد به ازای 2

روز 3روز و به ازای هر روز 100 ریال بپردازم
ممنون s.1.8.1.18 خانم
نميگم اين قانون شدني نيست، ولي خيلي زمان ميبره.(يه زماني منم ميخواستم اين قانون رو انجام بدم، اما...
:()
ايكاش اين قانون رو جزء قوانين آخر قرار ميداديد و زمان اجراشم يه ماه ميذاشتيد.
فكر نكنم بشه توي يه هفته اين قانون رو اجرا كرد.
شايد بهتر باشه روي كيفيت هم كار بشه تا تنها بر روي كميت.شايد بهتر باشه انجام اين كار قانون اخير رو به تعويق بندازيم و فعلا روي كيفيت كار كنيم!
قربون شهيد عزيزمون برم، همين كارها رو انجام داده كه لياقت شهادت پيدا كرده.
اللهم الرزقنا الشهادة في سبيلك

سلام دوستان

اول ممنونم از همه دوستانی که به این تاپیک سر میزنن و نظر و گزارش میدن و اجازه نمیدن که از رونق بیفته و کم کم فراموش بشه

از نظر من هرکسی یه ظرفیتی داره، نباید انتظارداشته باشیم که از روز اول همه بتونن همه قوانین رو پیاده سازی کنن و حتی جریمه هاشم انجام بدن، هرکسی خودش رو بهتر میشناسه، در مرحله اول هر نفر درحد توان خودش یه تعدادی از قوانین رو انتخاب کنه و تلاش کنه این قوانین رو ملکه ذهنش کنه تا مانند نمازهای روزانه به طور خودکار انجامشون بده و بحث جریمه در کار نباشه، در مرحله دوم هروقت در اون قوانینی که همیشه انجام میداده کوتاهی کرد جریمه رو اجرا کنه، در مرحله سوم بره سراغ اجرای یه قانون دیگه و به همین ترتیب...

امیدوارم این تاپیک همیشه ی همیشه استمرار داشته باشه، انجام کامل مجموعه این قوانین حداقل برا من شاید چندین سال طول بکشه، یادتون باشه سنگ بزرگ نشانه نزدنه، به نظرم خرد خرد با تلاش مضاعف بریم جلو بهتر باشه...
سلام دوست عزيز
يه جورايي با فرمودتون موافقم
البته اين نكته هم هست كه تا وقتي زور بالاي سر نفس نباشه ازت فرمان نميبره!
ولي روي اين موضوع كه بايد به كيفيت هم بيشتر پرداخته بشه كاملا موافقم.
به نظرم يه هفته كافي نيست، شايد بهتره يه ماه رو روي همين قوانين(به جز اين آخري) كار كنيم و طبق پيشنهادم هر كسي آخر هفته برنامه بده و پيگيري بشه، بعد دوباره ادامه بديم،‌نظرتون چيه دوستان؟


سلام
من موافقم.
اگه ممکنه خودتون مسئولیتش رو به عهده بگیرید
چون یکی رو میخوایم که خودش بهتر از بقیه قوانین رو اجرا کنه
من که خیلی ثابت قدم نیستم:cry:

التماس دعا
ممنون، ولي من هم خيلي ثابت قدم نيستم و همين آزارم ميده:cry:
نظر بنده اين بود كه چون شما خودتون استارتر تاپيك هستيد و بيشتر از دوستان سر ميزنيد و اطلاع رساني رو هم شما زحمتشو ميكشيد، خودتون هم اين مسئوليت رو به عهده داشته باشيد.
از مسئوليتش نميترسم، ميترسم به خاطر مشغله درسي زياد نتونم به اينجا سر بزنم و انجام همان برنامه ها خودش از نظر زماني برام كافي باشه.
حالا باز هرچي دوستان بگن، من تابع جمع هستم؛‌ولي منو گزينه آخر قرار بدين بي زحمت
:redface:
سلام دوستان
برای منم دعا کنین منم خیلی تنبلی میکنم:(
شاید گزارش هفتگی که دوستمون m4material پیشنهاد دادن بتونه به امثال من کمک کنه

راستی بچه ها این قوانین خیلی خوبن اما ای کاش کنارشون خودمون قوانین اخلاقی برای خودمون میذاشتیم من همیشه به اینکه بتونم علاوه بر واجبات و مستحبات به اخلاقیاتم برسم و محاسن اخلاقی فکر میکنم

مثلا اینکه حد اقل هفته ای یکبار دست مامان بابامونو ببوسیم:redface:(البته در این مورد حدیثم هست)
و اگر نتونستیم این کارو انجام بدیم یه هدیه حتی کوچیک بهشون بدیم

لطفا نظر بدید....
سلام دوست عزيز
راستش همين كاري كه شما ميفرماييد رو در گذشته عملي كرديم ولي متاسفانه الان تاپيكش داره خاك ميخوره
ميتونيد يه سر به تاپيك
آرشيو اتاقهاي مطالعه تاپيك مهديه بزنيد. در اتاقهاي مطالعه، هر هفته روي يك فضيلت يا يك رذيلت بحث ميكرديم و خودمونو ملزم ميكرديم كه در اون هفته (و هفته هاي آينده) اون فضيلت رو سرلوحه كارمون بذاريم يا اون رذيلت رو از خودمون دور كنيم.
به نظرم اگه موافق باشيد دوباره اون تاپيكها رو ادامه بديم.
موفق و سلامت و شاد باشيد
عيد غدير هم بر شما رهروان آن امام پاك مبارك باد
 

medjoon

عضو جدید
سلام

یعنی شما میگید ممکنه گزارش هفتگی باعث زدگی ما بشه؟؟
ولی به نظر من باعث میشه که بدونیم یه نظارتی رومون هست و بعدش حداقل دیگه برامون عادت بشه!!!
الان خوده من دیشب نماز شبم رو یادم رفت بخوونم از سر شب هی گفتم یادم نره ولی آخرش یادم رفت:cry:
الان با خودکار علامت زدم روی دستم که یادم نره!!! خب همین کار خیلی طول میکشه تا برای عادت بشه!
نظر شما آهسته رفتن و پیوسته رفتن هست که خیلی خوبه.
خب میتونیم تو این تاپیک مطالبی بذاریم که تشویق به انجام قوانین بشیم
مثل مطالبی که شما در رابطه با فواید نماز میذاشتین و خیلی خوب بودن.
مثلا" اگه ما نماز شب رو مطرح کردیم بیایم تاثیر نماز شب رو توی زندگی بزرگان بررسی کنیم
و درباره اش حدیث و اینا بذاریم.


سلام

منظورم این نبود که گزارش دادن یا نظارت باعث زدگی میشه یا نظارت نباشه، ببینید همه ما با حجم وسیعی از قوانین روبرو شدیم و معمولا هم قادر به انجامشون نیستیم، چه برسه به انجام جریمه ها که چندین برابر میکنه هر قانون رو، حالا احساس میکنم دوستان برای اینکه خودشون رو مجبور به انجام قوانین کنن به ابزار نظارتی روی آوردن که قوانین براشون عادت بشه، اما واقعیت اینه که این حجم وسیع با نظارت کردن هم قابل اجرا نیست، فقط زمان میتونه مشکل رو حل کنه، به نظره من یه تعداد محدودی از قوانین رو اجرا کنیم و گزارش بدیم و نظارت هم بشه تا واقعا قابلیت اجرا داشته باشه و کم کم که این چند قانون عادتمون شد بریم سراغ قوانین بعدی، عادت شدن هر کدوم از قوانین زمان زیادی میخواد، این تاپیک میتونه حتی برای چندین سال ادامه داشته باشه، طوری نباشه که با سنگین کردن وظایفمون اصلا انجامشون ندیم و این تاپیک خیلی زود پروندش بسته بشه
ممنونم
 

حلما68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام دوست عزيز
راستش همين كاري كه شما ميفرماييد رو در گذشته عملي كرديم ولي متاسفانه الان تاپيكش داره خاك ميخوره
ميتونيد يه سر به تاپيك
آرشيو اتاقهاي مطالعه تاپيك مهديهبزنيد. در اتاقهاي مطالعه، هر هفته روي يك فضيلت يا يك رذيلت بحث ميكرديم و خودمونو ملزم ميكرديم كه در اون هفته (و هفته هاي آينده) اون فضيلت رو سرلوحه كارمون بذاريم يا اون رذيلت رو از خودمون دور كنيم.
به نظرم اگه موافق باشيد دوباره اون تاپيكها رو ادامه بديم.
موفق و سلامت و شاد باشيد
عيد غدير هم بر شما رهروان آن امام پاك مبارك باد

سلام
تاپیکارو دیدم بله خیلی خوب میشه
هرجور که خودتون صلاح میدونین فقط کاش گروهی باشه چون اینجوری حد اقل ملزم به اجراش میشیم
ممنون
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون s.1.8.1.18 خانم
نميگم اين قانون شدني نيست، ولي خيلي زمان ميبره.(يه زماني منم ميخواستم اين قانون رو انجام بدم، اما...
:()
ايكاش اين قانون رو جزء قوانين آخر قرار ميداديد و زمان اجراشم يه ماه ميذاشتيد.
فكر نكنم بشه توي يه هفته اين قانون رو اجرا كرد.
شايد بهتر باشه روي كيفيت هم كار بشه تا تنها بر روي كميت.شايد بهتر باشه انجام اين كار قانون اخير رو به تعويق بندازيم و فعلا روي كيفيت كار كنيم!
قربون شهيد عزيزمون برم، همين كارها رو انجام داده كه لياقت شهادت پيدا كرده.
اللهم الرزقنا الشهادة في سبيلك

سلام
درباره ی این قانون موافقم
کاش میذاشتمش آخرین قانون که بهتر باشه!
ببخشید من به خاطر درسام نتونستم شنبه بیام و دیشب هم در حد سر زدن 30مین فکر کنم اومدم وگرنه قانون هشتم رو عوض میکردم.
الان دیگه نمیتونم عوضش کنم.
بله کیفیت خیلی مهمه. ولی اگه هر یک ماه این قوانین بیان میشد امکان فراموشی اینجا بیشتر میشد.
حالا ان شاء الله اگه دوستان راضی بودن و خواستن رو قوانین بحث میکنیم.



سلام دوست عزيز
يه جورايي با فرمودتون موافقم
البته اين نكته هم هست كه تا وقتي زور بالاي سر نفس نباشه ازت فرمان نميبره!
ولي روي اين موضوع كه بايد به كيفيت هم بيشتر پرداخته بشه كاملا موافقم.
به نظرم يه هفته كافي نيست، شايد بهتره يه ماه رو روي همين قوانين(به جز اين آخري) كار كنيم و طبق پيشنهادم هر كسي آخر هفته برنامه بده و پيگيري بشه، بعد دوباره ادامه بديم،‌نظرتون چيه دوستان؟

یعنی روی این قانون تا یک ماه دیگه وقت بذاریم؟؟
من برام مسئله ای نیست.
هرجور دوستان بگن.


ممنون، ولي من هم خيلي ثابت قدم نيستم و همين آزارم ميده:cry:
نظر بنده اين بود كه چون شما خودتون استارتر تاپيك هستيد و بيشتر از دوستان سر ميزنيد و اطلاع رساني رو هم شما زحمتشو ميكشيد، خودتون هم اين مسئوليت رو به عهده داشته باشيد.
از مسئوليتش نميترسم، ميترسم به خاطر مشغله درسي زياد نتونم به اينجا سر بزنم و انجام همان برنامه ها خودش از نظر زماني برام كافي باشه.
حالا باز هرچي دوستان بگن، من تابع جمع هستم؛‌ولي منو گزينه آخر قرار بدين بي زحمت
:redface:

منم که از لحاظ ثابت قدم بودم نفر آخرم
فکر نمی کنم حداقل تا اول آذر بتونم زیاد سر بزنم.
امتحانای میانترم ما شروع شده.
اگه من رو از این مسئولیت بزرگ معاف کنید ممنون میشم.
 

bitajan

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
منم که از لحاظ ثابت قدم بودم نفر آخرم
فکر نمی کنم حداقل تا اول آذر بتونم زیاد سر بزنم.
امتحانای میانترم ما شروع شده.
اگه من رو از این مسئولیت بزرگ معاف کنید ممنون میشم.

باشه

ممنون دوست خوبم تا اینجا هم خیلی لطف کردین

من 10تا قوانین رو یادداشت کردم .... سختی دارن ولی توکل به خدا تا جایی که توان باشه ادامه میدیم

شما هم انشاءالله در درساتون موفق باشید

:gol: :gol: :gol:
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قانون نهم:

قانون نهم:

در هر روز باید 5 مسئله از احکام امام (ره) را بخوانم

اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم, روز بعد باید 15 مسئله بخوانم.:gol:

 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
در هر روز باید 5 مسئله از احکام امام (ره) را بخوانم

اگر به هر دلیلی نتوانستم این عمل را بجا بیاورم, روز بعد باید 15 مسئله بخوانم.:gol:


سلام
ممنون بابت پستهاتون
بله، يه حديثي هم در اين مورد بود؛‌الان دقيقشو يادم نمياد؛‌ولي اشاره ميكرد كه حداقل يه روز رو براي مسائل ديني و فراگيريشون بايد گذاشته بشه؛ براي همين بود كه با خودم قرار گذاشته بودم كه روزهاي پنجشنبه احكام بخونم؛ البته مسائل ديني فقط احكام نيست، ولي خب هر چي آغاز و شروعي داره، مثل معرفت كه پله اولش طهارت هستش.
بياييد اين قاونون رو با مسائل جديد به روزش كنيم؛ پيشنهاد:
هر هفته 5 حكم از احكام مرجعمون بخونيم و آخر هفته جمع بندي داشته باشيم
 

bitajan

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
مــــردم به 3 گروه تقسیم مــــــی شوند:

1) تلاشگر و با شتاب که رستگارانند*

2) جویای سعادت ولی کندرو و امیدوار*

3) کسی که در وظایف خود کوتاهی کرده و سرنگون در آتش است*

راست گرایی و چپ گرایی هر دو گمراهی است،راه میانه راه نیکبختی و سعادت است.
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان

میشه بگین تونستین کدوم از قانون ها رو تا به حال انجام بدین ؟

درضمن چیکار کردین که براتون راحت تر بشه ؟

سلام دوست عزیز

ممنون که این سوال رو پرسیدین و فضای اینجا رو عوض کردین.
من خیلی پیشرفت نداشتم
تنها 3 قانون رو اجرا میکنم
1.خوندن روزی یک صفحه قرآن(تقریبا هر روز! همیشگی نیست)
2. صلوات ها در نماز(برام عادت شده در سجده ها و رکوع هام صلوات بدم)
3.نمازشب روزهای 5شنبه و جمعه(برای این همیشه علامت میزنم روی دستم!!! که یادم نره)

التماس دعا
 

bitajan

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز

ممنون که این سوال رو پرسیدین و فضای اینجا رو عوض کردین.
من خیلی پیشرفت نداشتم
تنها 3 قانون رو اجرا میکنم
1.خوندن روزی یک صفحه قرآن(تقریبا هر روز! همیشگی نیست)
2. صلوات ها در نماز(برام عادت شده در سجده ها و رکوع هام صلوات بدم)
3.نمازشب روزهای 5شنبه و جمعه(برای این همیشه علامت میزنم روی دستم!!! که یادم نره)

التماس دعا

سلام

ممنون دوست عزیزم

خیلی خوبه که تو زندگیمون کم کم داره تاثیر میذاره

ومن هرجا که هستم سعی میکنم بیشتر ذکر صلوات رو بگم وبعد نماز استغفار کنم

چندتا از احکام کوچیکی که امام انجام میدادن رو انجام بدم(البته اینو از کتاب درس زندگی ایشون خوندم)

و از یک فصل کتاب بیشتر به باطن نماز و اعمال ظاهری و باطنی او پی بردم که کمکم کرد تا با حوصله ی بیشتر نمازبخونم

اما بچه ها :یه خورده از بدن ضعیف شدم و تو نماز شب هنوز نتونستم حتی یکبار در هفته بخونم(بدجوری تب میکنم و ...)فقط 2بار

بخاطر ضعف بدنم خیلی از قانون هارو هنوز نتونستم انجام بدم ولی خیلی دلم میخواد با شما پیش برم

التماس دعا
التماس دعا
التماس دعا بچه ها:gol:
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قانون دهم:

قانون دهم:

در هر 24 ساعت , باید 5 بار تسبیح حضرت زهرا(علیها سلام) برای نماز یومیه و 2 بار هم برای نماز قضا بگویم.

اگر به هر دلیلی نتوانستم این فریضه ی الهی را انجام دهم باید به ازای هر یکبار , سه مرتبه این عمل را تکرار کنم.


 
آخرین ویرایش:

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در هر 24 ساعت , باید 5 بار تسبیح حضرت زهرا(علیها سلام) برای نماز یومیه و 2 بار هم برای نماز قضا بگویم.

اگر به هر دلیلی نتوانستم این فریضه ی الهی را انجام دهم باید به ازای هر یکبار , سه مرتبه این عمل را تکرار کنم.



سلام به همه ی دوستان

پرونده ی این تاپیک هم به پایان رسید:cry: البته الان هر کدوم از ما به بعضی از قوانین عمل میکنیم
و ان شاء الله عادتی بشه برامون که تا آخر عمر انجامشون بدیم.

ممنون از همگی که تا قانون آخر این تاپیک رو خالی نذاشتید
ان شاء الله بتونیم راه و روش شهدا رو در زندگی و جامعه پیاده کنیم.

در آخر یه پیشنهاد::

دوستان حالا که قوانین تموم شد به عنوان خداحافظی هر کس هر خاطره ای از انجام این قوانین داره بگه.
کلا" هر چیزی که مربوط به این قوانین بوده(حالا میتونه انتقاد از این تاپیک هم باشه) و....
تا ما هم بیشتر به انجام قوانین تشویق بشیم.
اگه هم روش موثری کسی در انجام این قوانین داشته ما رو از خووندنش دریغ نکنه.


التماس دعا از همگی:gol:
موفق باشید.
 

Similar threads

بالا