طالع بینی...یا...تالع بینی...یا...بینی...یا یه چیزی تو همین مایه ها

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شاید به همین منظور پژوهشگران اداره ملی آمار انگلیس در یک تحقیق کاملاً جدی و با استفاده از اطلاعات تازه ترین سرشماری ماههای تولد افرادی را که در ۱۹ شغل مختلف مشغول به کار هستند تجزیه و تحلیل کرده و نوع ارتباط میان ماه تولد و شغل آینده را تعیین کردند.http://www.roozeshadi.com/%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af-%d9%87%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%da%86%d9%87-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%af%d8%a7/talebini-mahe-tavalod/
برپایه این بررسیها برای مثال بیشتر دندانپزشکان متولد ماه دسامبر هستند درحالی که ماه فوریه برای پرورش هنرمندان ماه ایده آلی است.
پیک تعداد پزشکان عمومی و ماموران مالیات در ماه ژانویه افزایش می یابد. ماه مارس برای خلبانان و موسیقیدانان ماه مناسبی است.
ماه ژوئن مهد روسای شرکتها و برندگان نوبل است. به طوریکه از ۲۲ نفر از آخرین برندگان نوبل ۵ برنده متولد این ماه هستند.
اما ماههای تابستان برای فوتبالیست شدن خوب نیست، هرچند می توانید امیدوار باشید که فرزند تابستانی شما از این شانس برخوردار باشد که روزی رئیس جمهور شود. در واقع “بیل کلینتون” و “باراک اوباما” مهر تائیدی بر این ادعا هستند.
براساس گزارش دیلی میل، تعداد بناها و آریشگرها در ماه سپتامبر افزایش می یابد. درحالی که ماه نوامبر دوره تولید بیماران اسکیزوفرنی و قاتلان سریالی است.
متولدین آوریل بهتر است کاملاً نا امید شوند. این افراد ضریب هوشی پایینی دارند و ممکن است دیکتاتور شوند. به طوریکه صدام و هیتلر متولد این ماه هستند. البته نباید چندان نا امید شد. چون نوابغی چون چارلی چاپلین هم متولد این ماه هستند. شاید هم یکروز ملکه شدید و سالیان طولانی به ملکه بودن خود ادامه دادید (ملکه الیزابت دوم متولد آوریل است).
ارتباط میان مشاغل و ماههای تولد از دیدگاه اداره آمار انگلیس:
ژانویه: درصد بالای پزشکان عمومی و ماموران مالیات
فوریه: ماه مناسب برای هنرمندان و کنترل کننده های ترافیک
مارس: خلبانان و موسیقیدانان
آوریل: ضریب هوشی پایین تر از حد متوسط و تولید دیکتاتور: صدام، هیتلر- شاید هم نابغه شدید: چارلی چاپلین
می: چند فوتبالیست از جمله دیوید بکهام و تعداد بیشتری سیاستمدار (جان اف کندی و تونی بلر)
ژوئن: ماه ایده آل برای روسای شرکتها و برندگان نوبل
جولای: ماه مناسب برای بناها، رانندگان قطار، آرایشگرها و آدمهایی که از راههای عجیبی معروف می شوند: جولین آسانژ، جی. کی رولینگ، دانیل ردکلیف (بازیگر هری پاتر)
آگوست: بازهم تعداد زیادی بنا اما رئیس جمهور هم در این ماه زیاد متولد شده است: باراک اوباما و بیل کلینتون.
سپتامبر: فوتبالیستها و افراد معروف دانشگاهی
اکتبر: ماه مناسب برای کسانی که می خواهند عمر طولانی داشته باشند. به طورمتوسط متولدین این ماه ۲۱۵ روز بیشتر از متولدین ماه مارس زندگی می کنند.
نوامبر: این احتمال وجود دارد که به یک قاتل زنجیره ای و یا بیمار اسکیزوفرنی تبدیل شوید.
دسامبر: متوسط تعداد دندانپزشکان در این ماه زیاد است.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اگر زمانی تصمیم گرفتید رنگ زندگی خود را تغییر دهید، با رنگ اتاق‌ها شروع کنید. تغییر رنگ راه‌حل مناسب و سریعی برای تغییر و دادن ظاهری جدید به خانه است.http://www.roozeshadi.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d9%86%da%af%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d8%b4%d8%a7/shakhsiyat-rang/
توجه داشته باشید رنگی که انتخاب می‌کنید یا رنگ مورد علاقه شما پیامی در وراء ظاهر خود به همراه دارد که از نظر روانشناسان گویای شخصیت شما است. با این توضیح شما کدامیک از این ۱۵ رنگ را می‌پسندید؟
۱- قرمز:
قرن‌هاست که قرمز به معنی شور و اشتیاق و احساسی شناخته شده است. به همین دلیل دادن یک دسته رز قرمز به یک فرد نشانه زیاد دوست داشتن اوست.
از سیب قرمز و رز گرفته تا گوجه فرنگی و ماشین آتش‌نشانی همه را جزو قرمز حساب کنید. افرادی که به طیف‌های قرمز علاقه دارند، عموما خوشبین، برون‌گرا، مرفه و مشتاق به زندگی هستند.
۲- آبی:
آیا شما آبی هستید؟ کسانی که به رنگ آبی تمایل دارند، افراد آرام، دلسوز و به دنبال یک دوره ثبات هستند.
آبی یادآور آب و آسمان بوده و طیف‌های مختلف آن مورد توجه کسانی است که شخصیت آرام، ملایم و مسالمت‌آمیزی دارند.
۳- سبز:
افراد دوستدار رنگ سبز به گل و گیاه هم علاقمندند. این افراد علاقمند به تعادل بوده و متمدن به حساب می‌آیند.
۴- زرد:
در نگاه اول، زرد رنگی روشن و آفتابیست و کسانی که طیف‌های مختلف زرد را برای دکوراسیون انتخاب می‌کنند، عموما افراد شادی هستند. اما در نگاه عمیق‌تر، کسانی که علاقمند به زرد هستند، افراد روشنفکر و ماجراجویی بوده و برای آزادی ارزش زیادی قائلند.
۵- بنفش:
طیف‌های بنفش از اسطوخودوس تا بادمجان یعنی از بنفش مایل به آبی تا بنفش مایل به قرمز، حالت دراماتیک و خاصی به هر دکوراسیون می‌دهند. دوستداران رنگ بنفش خود نیز دراماتیک، احساسی و افراد هنرمند و متفاوتی هستند.
۶- مشکی:
استفاده کم از مشکی در دکوراسیون از نظر کلاس، نشانه قدرت است. آن‌هایی که مشکی را می‌پسندند، بر این تاکید می‌کنند که چیزهای ناگفته زیادی دارند.
۷- سفید:
افرادی که سفید را برای محیط اطراف خود انتخاب می‌کنند، سفید را به تمیزی برف می‌بینند. استفاده از سفید نشانه شخصیتی است که راحتی را در سادگی می‌یابد و دنیا را از دریچه جوانی و معصومیت می‌بینند.
رنگ در دکوراسیون
۸- نارنجی:
فضایی که طیف‌های نارنجی در آن به کار رفته باشد، نشانه شادی و سرزندگی است. افرادی که از نارنجی در تزیین استفاده می‌کنند، حتی با وجود مرکز توجه بودن مایلند برون‌گرا، اجتماعی و راحت باشند.
۹- طلایی:
طلایی رنگ رفاه، وفور، شجاعت و زرق و برق است و جسارت، گرمی و لوکس بودن را می‌رساند. این رنگ قدمتی طولانی و شاهانه دارد و شکوه و عظمت را می‌رساند.
۱۰- خاکستری:
افرادی که رنگ خاکستری را در دکوراسیون انتخاب می‌کنند، به دنبال صلح و آرامش و دارای دید خاصی در طراحی داخلی مدرن هستند.
از آن جا که این رنگ حد فاصل سفید و مشکی است، این افراد تقریبا اهل سازش و مصالحه هستند.
۱۱- صورتی:
صورتی رنگ احساس، شور، عشق و محبت است. آن‌هایی که خانه را با صورتی تزیین می‌کنند، دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند و افراد فرهمندی هستند.
صورتی ملایم، ظاهر زیبایی به اتاق می‌دهد. صورتی همراه با خاکستری و مشکی فضا را مدرن می‌کند.
۱۲- خرمایی:
افراد کامل رنگ خرمایی و کمی روشن‌تر از قرمز را در دکوراسیون می‌پسندند. این افراد بخشنده بوده و می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند. در اتاقی که دیوارها و مبلمان آن خرمایی باشد، هیجانات قابل کنترل خواهد بود.
۱۳- قهوه‌ای:
آیا به رنگ قهوه‌ای علاقمندید؟ شاید آدم سرسختی هستید؟
افرادی که به قهوه‌ای علاقه دارند، ثبات را ترجیح می‌دهند و مایلند به دوستان و اقوام خود اعتماد کنند. این افراد در عین حال خودرای هستند.
رنگ قهوه‌ای استحکام را می‌رساند. برای آن که فضا را از یکنواختی درآورید، به دنبال رنگ‌های مکمل قهوه‌ای باشید.
۱۴- بژ:
اگر کمال و زیبایی مدرن مورد نظر شماست، اما سفید و قهوه‌ای از نظر شما خشک و سردند، بژ رنگی خنثی، گرم و ایده‌آل کسانیست که به دنبال سادگی و در عین حال استحکام و رنگ‌های زمینی هستند.
کسانی که به دنبال بژ هستند، شخصیت‌های آرامی دارند و از این آرامش لذت می‌برند.
۱۵- رنگ ترکیبی سبز و زرد:
اگر به دو رنگ سبز و زرد علاقه دارید، از ترکیب آن‌ها استفاده کنید. این رنگ ترکیبی شور و نشاط رنگ زرد را دارد و در عین حال هماهنگی و تعادل را می‌رساند. این رنگ ترکیب‌کننده چوب‌های تیره و لمینت است.
افرادی که این رنگ را می‌پسندند، احتمالا افراد وابسته و در دوستی لجوج هستند.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آيا فکر مي کنيد اينکه فرزند چندم خانواده باشيد، مي تواند بر شکل گيري شخصيت شما تاثير گذار باشد؟
* تک فرزندان
نقاط مثبت: اين افراد همان ها هستند که دنيا را متحول مي کنند. افرادي تکليف-گرا، مرتب و منظم، با وجدان و وظيفه شناس، و بسيار قابل اطمينان مي باشند. آنها عاشق واقعيت، افکار و انديشه ها، و جزئيات هستند. و از قبول مسئوليت هاي مختلف واهمه اي ندارند.

نقاط منفي: يکي از خصيصه هاي منفي اين افراد سرسختي و خشونت شديد آنهاست. کمي کينه اي و پرتوقع هستند و معمولاً از قبول اشتباهاتشان سر باز ميزنند. به هيچ وجه انتقادپذير نيستند. در برابر ديگران افرادي بسيار حساس و نفوذ پذيرند که احساساتشان خيلي زود جريحه دار مي شود.

* فرزندان اول خانواده

نقاط مثبت: آنها ذاتاً فرمانده به دنيا آمده اند. احتمالاً رئيس جمهورها، فضانوردان و مديرعاملين همه فرزندان اول خانواده هستند. فکر مي کنند که هميشه حق و اولويت در هر کاري با آنهاست. فرزندان اول به دو دسته تقسيم مي شوند: پرورش دهندگان افراد مطيع يا متحول کنندگاني سلطه جو. هر دو يکسان هستند فقط از متدهاي مختلفي استفاده مي کنند. معمولاً فرزندان اول خانواده، افرادي ايرادگير، مشکل پسند، و دقيق هستند و عاشق توجه به جزئيات مسائلند. افرادي وقت شناس، منظم، و با کفايتند که دوست دارند همه چيز به بهترين نحو انجام شود. از مسائل غافلگير کننده نيز به هيچ وجه خوششان نمي آيد.


نقاط منفي: معمولاً اين افراد کمي بداخلاق، ترشرو بي احساس به نظر مي آيند. گه گاه به خاطر زورگويي و فشاري که بر سايرين مي آورند، تهديد کننده و رعب آور هستند. چون فکر مي کنند که هميشه حق با آنهاست و فقط خودشان همه چيز را مي دانند، به ديگران اطمينان کمي دارند. رياست مآب، ايرادگير و نسبت به اشتباهات حساس و نکته سنج هستند.

*فرزندان وسط خانواده

نقاط مثبت: فرزندان وسطي، افرادي خانواده دوست هستند که ديگران از بودن با آنها لذت مي برند. مهمترين نياز آنها، آرام نگاه داشتن اقيانوس پرتلاطم زندگي است و شعار آنها "آرامش به هر قيمتي" است. اينها افرادي بسيار آرام و بي سر و صدا، شيرين و دوست داشتني هستند و شنوندگان خوبي به شمار مي روند. مهارت زيادي در حل مشکلات دارند چون هميشه هر دو جنبه ي يک مشکل را بررسي مي کنند و دوست دارند همه را خوشحال کنند. همين مسئله باعث مي شود که مشاوران و ميانجيگران خوبي باشند.

نقاط منفي: نسبت به فرزندان اول خانواده، احساس سلطه گري کمتري دارند، اما دوست دارند همه آنها را ستايش کرده و دوست بدارند-يا حداقل با آنها احساس شادي و خوشبختي کنند. از آنجا که سعي در راضي نگاه داشتن همه دارند، ممکن است به افرادي وابسته تبديل شوند. نمي توانند خوب تصميم بگيرند تا جايي که باعث رنجاندن ديگران مي شود. همچنين براي شکست و اشتباهات ديگران، خود را سرزنش مي کنند.

*فرزندان آخر خانواده

نقاط مثبت: افرادي شاد و سرزنده اند که اين شادي و سرخوشي را با خود همه جا مي برند و ديگران را نيز از آن بهره مند مي کنند. مهارت هاي مردمي آنها بسيار قوي است و عاشق اين هستند که ديگران را با حرف ها و کارهايشان سرگرم کنند. هيچ کس براي آنها غريبه نيست و به سرعت با همه صميمي مي شوند. افرادي برونگرا هستند که از وجود ديگران انرژي مي گيرند. از ريسک کردن واهمه اي ندارند.

نقاط منفي: خيلي زود خسته مي شوند. از طرد شدن واهمه داشته و افق توجهاتشان کوتاه است. افرادي خود گرا هستند. معمولاً به خاطر توقعات غير واقعيشان از رابطه، که تصور مي کنند در همه ي رابطه ها بايد هميشه خوشي و خنده برقرار باشد، رابطه هاي زيادي را به فنا مي دهند. اما نمي دانند که عمر چنين رابطه هايي بسيار کوتاه است.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]تحقيقات نشان مي‌دهد مردان چشم قهوه‌اي داراي خصوصياتي در صورتشان هستند که آن‌ها را خشن‌تر از ديگران نشان مي‌دهد.

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد مردان چشم قهوه‌اي داراي خصوصياتي در چهره خودشان هستند که آن‌ها را نسبت به مردان چشم آبي خشن‌تر و سلطه‌گرتر نشان مي‌دهد.
دانشمندان کشور چکوسلاواکي از يک گروه 62 نفره خواستند تا به تصاوير 80 صورت شامل 40 مرد و 40 زن بنگرند و ميزان خشونت آن‌ها را تخمين بزنند. سپس آن‌ها اين صورت‌ها را با کمک فوتوشاپ تغيير داده و صورت چشم‌آبي‌ها را با چشم‌ قهوه‌اي‌ها جابه جا کردند. سپس گروه ديگري اين تصاوير را از لحاظ خشونت رده بندي کردند.
در هر دو مورد نتايج به دست آمده تقريبا يکسان بود. تصاوير چشم‌ قهوه‌اي‌ها در هر دو گروه جدي‌تر و سلطه‌گر‌تر نسبت به چشم‌آبي‌ها رده بندي شد، حتي اگر رنگ چشمان آن‌ها تغيير مي‌کرد.
اين حالت در صورت زنان برقرار نبود و به همين دليل دانشمندان معتقدند شکل صورت مردان چشم قهوه اي به شکلي است که آن‌ها را خشن‌تر نشان مي‌دهد .
کارل کليسنر از دانشگاه چارلز در اين باره گفت: به طور متوسط مردان چشم قهوه اي داراي چانه‌ها و دهان پهن‌تر هستند، بيني بزرگ‌تري دارند و فاصله بين ابروها و چشمان آن‌ها از هم بيش‌تر است.
نکته رمزآلود اين است که چرا رنگ چشمان مي‌تواند باعث بروز اين خصوصيت در صورت يک فرد شود.
روانشناس جونيز بنديکت از دانشگاه آبردين در اسکاتلند در اين باره گفت: اين يافته بسيار شگفت انگيز است. محققان معتقدند بين 6 هزار تا 10 هزار سال پيش افراد چشم آبي وجود نداشتند و در نتيجه يک جهش ژنتيکي انسان‌هاي با چشم آبي رنگ به دنيا آمدند.
در حال حاضر نزديک به 6 ژن وجود دارند که در تعيين رنگ چشم يک فرد تاثير گذار هستند. يکي از حدس‌هاي دانشمندان اين است که شايد همان ژن‌ها که روي رنگ چشم تاثير گذارند مي‌توانند خصوصيات ديگر چهره را هم تعيين کنند.
شايد توضيح ديگر اين باشد که پسران با رنگ چشمان متفاوت رفتارهاي متفاوتي را از جامعه مي‌بينند که اين رفتارها مي‌تواند تاثيرات ماندگاري روي آن‌ها داشته باشد.
شيوه برخورد اجتماعي با يک فرد مي‌تواند تعادل هورموني او را تغيير دهد که اين موضوع نيز به نوبه خود روي شکل ظاهري يک فرد تاثير زيادي دارد.[/h]
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در زندگي روزمره هر كدام از ما با هر شغل و شخصيتي، ميزان كم يا زيادي از اضطراب و استرس را تجربه مي‌كنيم. در زندگي شهري امكان اين‌كه روزانه اضطرابي را تجربه نكنيد بسيار كم و تقريبا غيرممكن است. شلوغي خيابان‌ها، دير رسيدن به محل كار، هماهنگ نگه‌داشتن دخل و خرج منزل، رسيدگي به درس و مشق كودكان‌تان و... همه و همه باعث ايجاد نگراني و اضطراب مي‌شود اما اين‌كه ميزان اين استرس عادي است يا خير را مي‌توانيد با جواب دادن به سوالات زير متوجه شويد. تست كوتاه زير كمك مي‌كند تا تشخيص دهيد آيا مبتلا به اختلالات اضطرابي هستيد يا خير. اتفاقات 2هفته اخير را با خود مرور كنيد و با توجه به اين‌كه اين اتفاقات به چه ميزان بر شما تاثير گذاشته،به سوالات پاسخ دهید.

1. احساس مي‌كنم عصبي، مضطرب و حساس شده‌ام.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

2. نمي‌توانم نگراني‌هايم را كم يا فراموش كنم.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

3. هر مسئله‌اي از هر نوع و شكلي مرا مضطرب مي‌كند.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

4. نمي‌توانم خود را آرام كنم.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

5. آنقدر بي‌قرار مي‌شوم كه حتي نمي‌توانم لحظه‌اي بنشينم.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي از روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

6. به راحتي ناراحت و بد اخلاق مي‌شوم.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب) بعضي از روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

7. به‌شدت مي‌ترسم نكند اتفاق وحشتناكي رخ دهد.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي از روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز


طريقه امتياز دهي

گزينه الف) صفر امتياز
گزينه ب) يك امتياز
گزينه ج) 2 امتياز
گزينه د) 3 امتياز


شما فردي مضطرب نيستيد

اگر مجموع امتيازات شما بين 7-صفرباشد شما فردي مضطرب نيستيد. جاي تبريك دارد. ميزان اضطراب شما در حد عادي است. ممكن است گاهي نشانه‌هاي اضطراب را داشته باشيد ولي اين مسئله اصلا نگران‌كننده نيست زيرا اكثر افراد برخي اوقات نوعي از اختلالات اضطرابي را تجربه مي‌كنند كه عادي و قابل‌قبول است. با اين حال اگر زماني احساس كرديد دفعات اين اضطراب‌ها بيشتر شده و در زندگي روزمره شما اثر منفي گذاشته، حتما به يك متخصص بهداشت روان مراجعه كنيد و براي تشخيص و درمان از او كمك بگيريد.


شما كمي مضطرب هستيد

اگر مجموع امتيازات شما بين 11-8 است، شما كمي مضطرب هستيد. احتمالا به نوعي خفيف از اختلالات اضطرابي مبتلا هستيد. بسياري از مردم زندگي طبيعي دارند با اين حال اضطراب، مشكلات كوچكي را در زندگي روزمره آن‌ها ايجاد مي‌كند. تنها درصورتي كه اين اضطراب باعث پريشاني قابل توجه يا اختلال در عملكرد روزانه شما شود بايد به يك متخصص بهداشت روان براي تشخيص و درمان مراجعه كنيد.


اضطراب شما متوسط است

اگر مجموع امتيازات شما بين 16-12 است، اضطراب شما در حد متوسط است. در برخي شرايط احساس اضطراب مي‌كنيد و مبتلا به اختلالات اضطرابي با شدت متوسط هستيد. افرادي كه مثل شما به سوالات پاسخ داده‌اند معمولا نياز به تشخيص اختلال اضطرابي توسط متخصص بهداشت روان و به‌دنبال آن درمان حرفه‌اي اضطراب‌شان دارند.


شما فردي مضطرب هستيد

اگر مجموع امتيازات شما بين 21 - 17 است، شما فردي شديدا مضطرب هستيد. اضطراب‌تان از حد متوسط بيشتر است و پيشنهاد مي‌شود به يك متخصص بهداشت روان مراجعه كنيد.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اگـر مـايـليد اطلاعات بيشتري درباره شخصيت خودتان و خصوصياتي كه باعث مـي‌شوند ديگران شما را بيشتر دوست داشته باشند، پيدا كنيد به تست زير با كمال صداقت پاسخ دهيد.
1ــ فرض كنيد شما مشخصه صورت كسي هستيد، كدام قسمت از صورت او هستيد؟
الف: چين و چروك
ب: لكه
ج: خال زيبايي
د: كك و مك
هــ : لبخند

2 ــ دوست داريد چه نوع پرنده‌اي باشيد؟
الف: شباهنگ
ب: جغد
ج: عقاب
د: فلامينگو
هــ : پنگوئن
3 ــ كدام يك از آلات موسيقي را دوست داريد؟
الف: پيانو
ب: ويولن
ج: سازدهني
د: گيتار
هــ : دف

4 ــ كدام يك از برنامه‌هاي تلويزيوني براي شما جالب‌تر است؟
الف: اخبار و برنامه‌هاي مستند
ب: فيلم‌هاي درام و زندگينامه
ج: هيجاني و پليسي
د: عشقي و ماجرايي
هــ : كمدي و كارتون

5 ــ كدام يك از بازي‌هاي شهر بازي را بيشتر دوست داريد؟
الف: ترن‌هاي هوايي سريع‌السير
ب: قطار يا قايق
ج: نمايش و اجراي كمدي
د: چرخ و فلك و وسايلي كه سريع مي‌چرخند
هــ : هيچ كدام، من از شهربازي متنفرم

6 ــ آيـا شـمـا بـه اشـتـبـاهـات خـودتـان مي‌خنديد؟
الف: هرگز
ب: بندرت
ج: برخي مواقع
د: معمولا
هــ : هميشه


7 ــ اگـر دوسـت شـمـا سـر بـه سرتان گذاشت،چه عكس‌العملي نشان مي‌دهيد؟
الف: عصباني مي‌شويد
ب: ناراحت مي‌شويد
ج: برايتان جالب است
د: تلافي مي‌كنيد
هــ : چندين برابر تلافي مي‌كنيد

8 ــ اولين چيزي كه صبح موقع بيدار شدن به فكرتان خطور مي‌كند،چيست؟الف: كار يا تحصيل
ب: مشكلات زندگي
ج: صبحانه
د: روزي كه در پيش داريد
هــ : كاري كه تا شب انجام خواهيد داد

9 ــ در زندگيتان چه شعاري داريد؟
الف: وقت طلاست
ب: سحرخيز باش تا كامروا باشي
ج: آنچه براي خود مي‌پسندي، براي ديگران هم بپسند
د: زندگي كن و به ديگران هم اجازه زندگي كردن بده
هــ : بي‌خيال باش، هرچه باداباد

10 ــ آيا به حيوانات علاقه‌منديد؟
الف: اصلا
ب: تعداد كمي از حيوانات
ج: برخي از حيوانات
د: بيشتر حيوانات
هــ : تمام حيوانات

11 ــ شما لبخند مي‌زنيد؟الف: هرگز
ب: بندرت
ج: گاهي اوقات
د: اغلب
هــ : آنقدر زياد كه برخي فكر مي‌كنند ديوانه هستم

12 ــ نظر ديگران راجع به شما اغلب كدام مورد است؟
الف: بي‌رحم
ب: سرد و بي‌احساس
ج: زيبا
د: دوست‌داشتني
هــ : خوشگذران

13 ــ شما احساس عشق و قدرداني خود را نشان مي‌دهيد؟
الف: هرگز
ب: بندرت
ج: گاهي
د: اغلب
هــ : حداكثر تا جايي كه امكان دارد

14 ــ شما اعتقاد داريد كه براي شاداب بودن بايد ساعاتي از روز را منحصرا صرف خودتان كنيد؟
الف: اصلا
ب: احتمالا نه
ج: گاهي
د: بله
هــ : البته، تا جايي كه امكان دارد به خودتان مي‌رسيد

15 ــ آيا زندگي شما با برنامه‌ريزي پيش مي‌رود؟
الـــف: مــن حـتــي در تـعـطـيــلات هــم برنامه‌ريزي مي‌كنم
ب: هميشه برنامه‌ريزي مي‌كنم
ج: بستگي به روز هفته دارد
د: درصورت امكان اجازه مي‌دهم كه خودش پيش آيد
هــ : هميشه بدون برنامه‌ريزي روزها را طي مي‌كنم

حال امتيازات كنار گزينه‌هايي را كه انتخاب كرده‌ايد،جمع كنيد.
گزينه الف1 امتيار،گزينه ب 2 امتياز،گزينه ج 3 امتياز،گزينه د 4 امتياز و گزينه هــ 5 امتياز دارد.سپس امتيازات خودتان از 15 سوال تست را مطابق با متن‌هاي زير مقايسه كنيد.

اگر امتياز شما بين يك تا 20 باشد:بدين معني است كه شما سوسن سفيد هستيد.مردم شما را به خاطر پشتكارتان،ازجــــان و دل مــــايــــه گــــذاشــتــــن‌تــــان و مـوفـقـيـت‌هـايـتـان تقدير مي‌كنند.اهداف مشخصي داريد و فكرتان بر كارتان متمركز است.احتمالا فرزند اول خانواده هستيد.احساستان را بسختي ابراز مي‌كنيد. يكي از مهم‌ترين نگراني‌هاي شما اين است كه چگونه در برابر افراد مختلف ظاهر شويد.انديشه‌هايتان كمي متمايل به بدبيني است.اعتماد به نفس داريد ولي در باطن گاهي به خود اعتماد نداريد.قادرهستيد كه هدفي تعيين كنيد و به آن برسيد.بعضي مواقع دنيا را با ديدي باريك‌بين مي‌نگريد.احساس مي‌كنيد كه وقت كمي براي رسيدن به آرزوهايتان داريد.مواظب باشيد جدي بودنتان شما را از دنياي اطراف دور نكند.خونسرد باشيد و از زندگيتان لذت ببريد.كارهايي انجام دهيد كـه از آنـهـا لـذت مـي‌بريد.با انجام اين دستورات قوه خلاقيت‌تان شكوفا مي‌شود.سعي كنيد كه بيشتر بخنديد و با ديگران در تماس باشيد.

اگر امتياز شما بين 21 تا 54 باشد:
بدين معني است كه شما يك گل رز هستيد.كمي تيغ داريد ولي زيبايي‌هاي بسياري داريد.حس شوخ‌طبعي داريد ولي از شنيدن جوك لذت مي‌بريد.احتمالا فرزند وسط خانواده هستيد.مردم دوست دارند دوروبر شما باشند.خونگرم هستيد.دوستان صميمي بسياري داريد.زندگي را بـا ديـد واقـع‌بـيـنـانـه مي‌نگريد.آگاهيد كه زندگي از خوبي‌ها و بدي‌ها تشكيل شده است.قادريد شانس خودتان را با توجه به سـرمـايـه‌هـايـي كـه داريـد،امـتـحـان كـنيد.سختكوش هستيد و به اهدافتان پايبنديد.دوست داريد خودتان باشيد و اين مساله به شما اعتماد به نفس مي‌دهد. مشكل‌ترين مساله در زندگيتان يكنواخت بودن مسائل است.يكنواختي در هر مساله‌اي شما را آزار مي‌دهد و باعث كسل شدن روحيه شما مي‌شود.به شما پيشنهاد مي‌گردد كه افق ديدتان را وسيع‌تر كنيد.مسائل جديدي را تجربه و كشف كنيد.آن‌گاه متعجب خواهيد شد كه چه نتايج زيبايي به دست آورده‌ايد و مهم‌تر از همه اين‌كه فراموش نكنيد كه در همه چيز دنبال زيبايي بگرديد مخصوصا در خودتان.
اگر امتياز شما بين 55 تا 75 باشد:
بـديـن مـعـنـي اسـت كه شما يك گل آفتابگردان هستيد در بستري از گل‌هاي رز.يك ويژگي بارز در شما وجود دارد كه باعث گرمادهي به ديگران و جلوه‌گري شــمـــا مـــي‌شـــود.مــمــكـــن اســـت شــمــا كوچك‌ترين فرزند خانواده يا تنها فرزند باشيد. در وقت لازم جدي هستيد، ولي دوستانتان شما را به عنوان يك شخص شوخ‌طبع مي‌شناسند.از گفتن جوك لذت مي‌بريد.گاهي شيطنت مي‌كنيد.مايليد كه با افراد جديد و جالبي در زندگيتان آشنا شويد.با افرادي كه هيچ وقت نمي‌خندند،راحت نيستيد.ديد مثبتي به زندگي داريد.در همه چيز به دنبال خوبي‌ها هستيد.بيدي نـيـسـتـيـد كـه بـا هـر بـادي بـلـرزيد.گرم،دوست‌داشتني،باوفا و اجتماعي هستيد و هر كدام از اين صفات مي‌تواند دليلي براي خوب بودن شما باشد.انرژي نامحدودي داريد ولي انگيزه‌تان كم است.براي شما مشكل است كه فقط روي يك كار متمركز شويد. به شما پيشنهاد مي‌گردد كه اجازه دهيد مردم روي جدي شما را هم ببينند.همان‌طور كه چهره شاد شما را مي‌بينند. در اين صورت مي‌خواهند كه هميشه با شما بـاشـنـد.بـه احـسـاسـات ديـگـران احـتـرام بگذاريد.از اين شاخه به آن شاخه نپريد و كاري را كه دوست داريد،انتخاب كنيد و تا پايان آن را انجام دهيد.
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

*moonlight girl*

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی مرسی خواهری...
من رنگ اتاقم یه دیوارم صورتی و یه دیوارم سرمه ایه ولی به آبی تیره و مشکی علاقه دارم رنگ اتاق خواب:D
فرزند اول خانواده ام اما خصوصیاتم درست نبود
بازم مسی تشکر ندارم:redface:
 

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فرزندان اول خانواده

نقاط مثبت: آنها ذاتاً فرمانده به دنيا آمده اند. احتمالاً رئيس جمهورها، فضانوردان و مديرعاملين همه فرزندان اول خانواده هستند. فکر مي کنند که هميشه حق و اولويت در هر کاري با آنهاست. فرزندان اول به دو دسته تقسيم مي شوند: پرورش دهندگان افراد مطيع يا متحول کنندگاني سلطه جو. هر دو يکسان هستند فقط از متدهاي مختلفي استفاده مي کنند. معمولاً فرزندان اول خانواده، افرادي ايرادگير، مشکل پسند، و دقيق هستند و عاشق توجه به جزئيات مسائلند. افرادي وقت شناس، منظم، و با کفايتند که دوست دارند همه چيز به بهترين نحو انجام شود. از مسائل غافلگير کننده نيز به هيچ وجه خوششان نمي آيد.


نقاط منفي: معمولاً اين افراد کمي بداخلاق، ترشرو بي احساس به نظر مي آيند. گه گاه به خاطر زورگويي و فشاري که بر سايرين مي آورند، تهديد کننده و رعب آور هستند. چون فکر مي کنند که هميشه حق با آنهاست و فقط خودشان همه چيز را مي دانند، به ديگران اطمينان کمي دارند. رياست مآب، ايرادگير و نسبت به اشتباهات حساس و نکته سنج هستند.

دممممممممممم گرمممممممممم
;)
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عالی بود. ممنون پارمهر جان
مرسی عسیسم;)
خیلی مرسی خواهری...
من رنگ اتاقم یه دیوارم صورتی و یه دیوارم سرمه ایه ولی به آبی تیره و مشکی علاقه دارم رنگ اتاق خواب:D

فرزند اول خانواده ام اما خصوصیاتم درست نبود
بازم مسی تشکر ندارم:redface:
:surprised:هاااااااااان
من الان کدوم رنگو بگم خوووو:D
یه دوتاتاپیک وردستش میزدی..................باباکی حال داره این همه روبخونه آخه:w09:...............:biggrin:
مرسی زیاد
;)

:biggrin::biggrin::biggrin:
خوب خواستم یه دفعه ای با خوده واقعیت روبرو بشی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ:D
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فرزندان اول خانواده

نقاط مثبت: آنها ذاتاً فرمانده به دنيا آمده اند. احتمالاً رئيس جمهورها، فضانوردان و مديرعاملين همه فرزندان اول خانواده هستند. فکر مي کنند که هميشه حق و اولويت در هر کاري با آنهاست. فرزندان اول به دو دسته تقسيم مي شوند: پرورش دهندگان افراد مطيع يا متحول کنندگاني سلطه جو. هر دو يکسان هستند فقط از متدهاي مختلفي استفاده مي کنند. معمولاً فرزندان اول خانواده، افرادي ايرادگير، مشکل پسند، و دقيق هستند و عاشق توجه به جزئيات مسائلند. افرادي وقت شناس، منظم، و با کفايتند که دوست دارند همه چيز به بهترين نحو انجام شود. از مسائل غافلگير کننده نيز به هيچ وجه خوششان نمي آيد.


نقاط منفي: معمولاً اين افراد کمي بداخلاق، ترشرو بي احساس به نظر مي آيند. گه گاه به خاطر زورگويي و فشاري که بر سايرين مي آورند، تهديد کننده و رعب آور هستند. چون فکر مي کنند که هميشه حق با آنهاست و فقط خودشان همه چيز را مي دانند، به ديگران اطمينان کمي دارند. رياست مآب، ايرادگير و نسبت به اشتباهات حساس و نکته سنج هستند.

دممممممممممم گرمممممممممم
;)
:w23:
:w30:
 

aria_survey87

عضو جدید
کاربر ممتاز
من جزو فرزندان اخری هستم
همچنین متولد ماه دسامبر هم هستم ولی مهندس شدم
ممونم از مطالبت ولی حیف که زیاد بود و نتونستم همش رو بخونم با دقت
 

shila_kt

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر زمانی تصمیم گرفتید رنگ زندگی خود را تغییر دهید، با رنگ اتاق‌ها شروع کنید. تغییر رنگ راه‌حل مناسب و سریعی برای تغییر و دادن ظاهری جدید به خانه است.
توجه داشته باشید رنگی که انتخاب می‌کنید یا رنگ مورد علاقه شما پیامی در وراء ظاهر خود به همراه دارد که از نظر روانشناسان گویای شخصیت شما است. با این توضیح شما کدامیک از این ۱۵ رنگ را می‌پسندید؟
۱- قرمز:
قرن‌هاست که قرمز به معنی شور و اشتیاق و احساسی شناخته شده است. به همین دلیل دادن یک دسته رز قرمز به یک فرد نشانه زیاد دوست داشتن اوست.
از سیب قرمز و رز گرفته تا گوجه فرنگی و ماشین آتش‌نشانی همه را جزو قرمز حساب کنید. افرادی که به طیف‌های قرمز علاقه دارند، عموما خوشبین، برون‌گرا، مرفه و مشتاق به زندگی هستند.
۲- آبی:
آیا شما آبی هستید؟ کسانی که به رنگ آبی تمایل دارند، افراد آرام، دلسوز و به دنبال یک دوره ثبات هستند.
آبی یادآور آب و آسمان بوده و طیف‌های مختلف آن مورد توجه کسانی است که شخصیت آرام، ملایم و مسالمت‌آمیزی دارند.
۳- سبز:
افراد دوستدار رنگ سبز به گل و گیاه هم علاقمندند. این افراد علاقمند به تعادل بوده و متمدن به حساب می‌آیند.
۴- زرد:
در نگاه اول، زرد رنگی روشن و آفتابیست و کسانی که طیف‌های مختلف زرد را برای دکوراسیون انتخاب می‌کنند، عموما افراد شادی هستند. اما در نگاه عمیق‌تر، کسانی که علاقمند به زرد هستند، افراد روشنفکر و ماجراجویی بوده و برای آزادی ارزش زیادی قائلند.
۵- بنفش:
طیف‌های بنفش از اسطوخودوس تا بادمجان یعنی از بنفش مایل به آبی تا بنفش مایل به قرمز، حالت دراماتیک و خاصی به هر دکوراسیون می‌دهند. دوستداران رنگ بنفش خود نیز دراماتیک، احساسی و افراد هنرمند و متفاوتی هستند.
۶- مشکی:
استفاده کم از مشکی در دکوراسیون از نظر کلاس، نشانه قدرت است. آن‌هایی که مشکی را می‌پسندند، بر این تاکید می‌کنند که چیزهای ناگفته زیادی دارند.
۷- سفید:
افرادی که سفید را برای محیط اطراف خود انتخاب می‌کنند، سفید را به تمیزی برف می‌بینند. استفاده از سفید نشانه شخصیتی است که راحتی را در سادگی می‌یابد و دنیا را از دریچه جوانی و معصومیت می‌بینند.
رنگ در دکوراسیون
۸- نارنجی:
فضایی که طیف‌های نارنجی در آن به کار رفته باشد، نشانه شادی و سرزندگی است. افرادی که از نارنجی در تزیین استفاده می‌کنند، حتی با وجود مرکز توجه بودن مایلند برون‌گرا، اجتماعی و راحت باشند.
۹- طلایی:
طلایی رنگ رفاه، وفور، شجاعت و زرق و برق است و جسارت، گرمی و لوکس بودن را می‌رساند. این رنگ قدمتی طولانی و شاهانه دارد و شکوه و عظمت را می‌رساند.
۱۰- خاکستری:
افرادی که رنگ خاکستری را در دکوراسیون انتخاب می‌کنند، به دنبال صلح و آرامش و دارای دید خاصی در طراحی داخلی مدرن هستند.
از آن جا که این رنگ حد فاصل سفید و مشکی است، این افراد تقریبا اهل سازش و مصالحه هستند.
۱۱- صورتی:
صورتی رنگ احساس، شور، عشق و محبت است. آن‌هایی که خانه را با صورتی تزیین می‌کنند، دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند و افراد فرهمندی هستند.
صورتی ملایم، ظاهر زیبایی به اتاق می‌دهد. صورتی همراه با خاکستری و مشکی فضا را مدرن می‌کند.
۱۲- خرمایی:
افراد کامل رنگ خرمایی و کمی روشن‌تر از قرمز را در دکوراسیون می‌پسندند. این افراد بخشنده بوده و می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند. در اتاقی که دیوارها و مبلمان آن خرمایی باشد، هیجانات قابل کنترل خواهد بود.
۱۳- قهوه‌ای:
آیا به رنگ قهوه‌ای علاقمندید؟ شاید آدم سرسختی هستید؟
افرادی که به قهوه‌ای علاقه دارند، ثبات را ترجیح می‌دهند و مایلند به دوستان و اقوام خود اعتماد کنند. این افراد در عین حال خودرای هستند.
رنگ قهوه‌ای استحکام را می‌رساند. برای آن که فضا را از یکنواختی درآورید، به دنبال رنگ‌های مکمل قهوه‌ای باشید.
۱۴- بژ:
اگر کمال و زیبایی مدرن مورد نظر شماست، اما سفید و قهوه‌ای از نظر شما خشک و سردند، بژ رنگی خنثی، گرم و ایده‌آل کسانیست که به دنبال سادگی و در عین حال استحکام و رنگ‌های زمینی هستند.
کسانی که به دنبال بژ هستند، شخصیت‌های آرامی دارند و از این آرامش لذت می‌برند.
۱۵- رنگ ترکیبی سبز و زرد:
اگر به دو رنگ سبز و زرد علاقه دارید، از ترکیب آن‌ها استفاده کنید. این رنگ ترکیبی شور و نشاط رنگ زرد را دارد و در عین حال هماهنگی و تعادل را می‌رساند. این رنگ ترکیب‌کننده چوب‌های تیره و لمینت است.
افرادی که این رنگ را می‌پسندند، احتمالا افراد وابسته و در دوستی لجوج هستند.

بنننننننننننفشششششششش...
 

shila_kt

عضو جدید
کاربر ممتاز
آيا فکر مي کنيد اينکه فرزند چندم خانواده باشيد، مي تواند بر شکل گيري شخصيت شما تاثير گذار باشد؟
* تک فرزندان
نقاط مثبت: اين افراد همان ها هستند که دنيا را متحول مي کنند. افرادي تکليف-گرا، مرتب و منظم، با وجدان و وظيفه شناس، و بسيار قابل اطمينان مي باشند. آنها عاشق واقعيت، افکار و انديشه ها، و جزئيات هستند. و از قبول مسئوليت هاي مختلف واهمه اي ندارند.

نقاط منفي: يکي از خصيصه هاي منفي اين افراد سرسختي و خشونت شديد آنهاست. کمي کينه اي و پرتوقع هستند و معمولاً از قبول اشتباهاتشان سر باز ميزنند. به هيچ وجه انتقادپذير نيستند. در برابر ديگران افرادي بسيار حساس و نفوذ پذيرند که احساساتشان خيلي زود جريحه دار مي شود.

* فرزندان اول خانواده

نقاط مثبت: آنها ذاتاً فرمانده به دنيا آمده اند. احتمالاً رئيس جمهورها، فضانوردان و مديرعاملين همه فرزندان اول خانواده هستند. فکر مي کنند که هميشه حق و اولويت در هر کاري با آنهاست. فرزندان اول به دو دسته تقسيم مي شوند: پرورش دهندگان افراد مطيع يا متحول کنندگاني سلطه جو. هر دو يکسان هستند فقط از متدهاي مختلفي استفاده مي کنند. معمولاً فرزندان اول خانواده، افرادي ايرادگير، مشکل پسند، و دقيق هستند و عاشق توجه به جزئيات مسائلند. افرادي وقت شناس، منظم، و با کفايتند که دوست دارند همه چيز به بهترين نحو انجام شود. از مسائل غافلگير کننده نيز به هيچ وجه خوششان نمي آيد.


نقاط منفي: معمولاً اين افراد کمي بداخلاق، ترشرو بي احساس به نظر مي آيند. گه گاه به خاطر زورگويي و فشاري که بر سايرين مي آورند، تهديد کننده و رعب آور هستند. چون فکر مي کنند که هميشه حق با آنهاست و فقط خودشان همه چيز را مي دانند، به ديگران اطمينان کمي دارند. رياست مآب، ايرادگير و نسبت به اشتباهات حساس و نکته سنج هستند.

*فرزندان وسط خانواده

نقاط مثبت: فرزندان وسطي، افرادي خانواده دوست هستند که ديگران از بودن با آنها لذت مي برند. مهمترين نياز آنها، آرام نگاه داشتن اقيانوس پرتلاطم زندگي است و شعار آنها "آرامش به هر قيمتي" است. اينها افرادي بسيار آرام و بي سر و صدا، شيرين و دوست داشتني هستند و شنوندگان خوبي به شمار مي روند. مهارت زيادي در حل مشکلات دارند چون هميشه هر دو جنبه ي يک مشکل را بررسي مي کنند و دوست دارند همه را خوشحال کنند. همين مسئله باعث مي شود که مشاوران و ميانجيگران خوبي باشند.

نقاط منفي: نسبت به فرزندان اول خانواده، احساس سلطه گري کمتري دارند، اما دوست دارند همه آنها را ستايش کرده و دوست بدارند-يا حداقل با آنها احساس شادي و خوشبختي کنند. از آنجا که سعي در راضي نگاه داشتن همه دارند، ممکن است به افرادي وابسته تبديل شوند. نمي توانند خوب تصميم بگيرند تا جايي که باعث رنجاندن ديگران مي شود. همچنين براي شکست و اشتباهات ديگران، خود را سرزنش مي کنند.

*فرزندان آخر خانواده

نقاط مثبت: افرادي شاد و سرزنده اند که اين شادي و سرخوشي را با خود همه جا مي برند و ديگران را نيز از آن بهره مند مي کنند. مهارت هاي مردمي آنها بسيار قوي است و عاشق اين هستند که ديگران را با حرف ها و کارهايشان سرگرم کنند. هيچ کس براي آنها غريبه نيست و به سرعت با همه صميمي مي شوند. افرادي برونگرا هستند که از وجود ديگران انرژي مي گيرند. از ريسک کردن واهمه اي ندارند.

نقاط منفي: خيلي زود خسته مي شوند. از طرد شدن واهمه داشته و افق توجهاتشان کوتاه است. افرادي خود گرا هستند. معمولاً به خاطر توقعات غير واقعيشان از رابطه، که تصور مي کنند در همه ي رابطه ها بايد هميشه خوشي و خنده برقرار باشد، رابطه هاي زيادي را به فنا مي دهند. اما نمي دانند که عمر چنين رابطه هايي بسيار کوتاه است.

اوووووووووووولم!!!!!!:D
 

shila_kt

عضو جدید
کاربر ممتاز
در زندگي روزمره هر كدام از ما با هر شغل و شخصيتي، ميزان كم يا زيادي از اضطراب و استرس را تجربه مي‌كنيم. در زندگي شهري امكان اين‌كه روزانه اضطرابي را تجربه نكنيد بسيار كم و تقريبا غيرممكن است. شلوغي خيابان‌ها، دير رسيدن به محل كار، هماهنگ نگه‌داشتن دخل و خرج منزل، رسيدگي به درس و مشق كودكان‌تان و... همه و همه باعث ايجاد نگراني و اضطراب مي‌شود اما اين‌كه ميزان اين استرس عادي است يا خير را مي‌توانيد با جواب دادن به سوالات زير متوجه شويد. تست كوتاه زير كمك مي‌كند تا تشخيص دهيد آيا مبتلا به اختلالات اضطرابي هستيد يا خير. اتفاقات 2هفته اخير را با خود مرور كنيد و با توجه به اين‌كه اين اتفاقات به چه ميزان بر شما تاثير گذاشته،به سوالات پاسخ دهید.

1. احساس مي‌كنم عصبي، مضطرب و حساس شده‌ام.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

2. نمي‌توانم نگراني‌هايم را كم يا فراموش كنم.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

3. هر مسئله‌اي از هر نوع و شكلي مرا مضطرب مي‌كند.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

4. نمي‌توانم خود را آرام كنم.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

5. آنقدر بي‌قرار مي‌شوم كه حتي نمي‌توانم لحظه‌اي بنشينم.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي از روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

6. به راحتي ناراحت و بد اخلاق مي‌شوم.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب) بعضي از روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز

7. به‌شدت مي‌ترسم نكند اتفاق وحشتناكي رخ دهد.

الف)هرگز در مورد من صدق نمي‌كند.
ب)بعضي از روزها
ج)نيمي از هر روز
د)تقريبا تمام روز


طريقه امتياز دهي

گزينه الف) صفر امتياز
گزينه ب) يك امتياز
گزينه ج) 2 امتياز
گزينه د) 3 امتياز


شما فردي مضطرب نيستيد

اگر مجموع امتيازات شما بين 7-صفرباشد شما فردي مضطرب نيستيد. جاي تبريك دارد. ميزان اضطراب شما در حد عادي است. ممكن است گاهي نشانه‌هاي اضطراب را داشته باشيد ولي اين مسئله اصلا نگران‌كننده نيست زيرا اكثر افراد برخي اوقات نوعي از اختلالات اضطرابي را تجربه مي‌كنند كه عادي و قابل‌قبول است. با اين حال اگر زماني احساس كرديد دفعات اين اضطراب‌ها بيشتر شده و در زندگي روزمره شما اثر منفي گذاشته، حتما به يك متخصص بهداشت روان مراجعه كنيد و براي تشخيص و درمان از او كمك بگيريد.


شما كمي مضطرب هستيد

اگر مجموع امتيازات شما بين 11-8 است، شما كمي مضطرب هستيد. احتمالا به نوعي خفيف از اختلالات اضطرابي مبتلا هستيد. بسياري از مردم زندگي طبيعي دارند با اين حال اضطراب، مشكلات كوچكي را در زندگي روزمره آن‌ها ايجاد مي‌كند. تنها درصورتي كه اين اضطراب باعث پريشاني قابل توجه يا اختلال در عملكرد روزانه شما شود بايد به يك متخصص بهداشت روان براي تشخيص و درمان مراجعه كنيد.


اضطراب شما متوسط است

اگر مجموع امتيازات شما بين 16-12 است، اضطراب شما در حد متوسط است. در برخي شرايط احساس اضطراب مي‌كنيد و مبتلا به اختلالات اضطرابي با شدت متوسط هستيد. افرادي كه مثل شما به سوالات پاسخ داده‌اند معمولا نياز به تشخيص اختلال اضطرابي توسط متخصص بهداشت روان و به‌دنبال آن درمان حرفه‌اي اضطراب‌شان دارند.


شما فردي مضطرب هستيد

اگر مجموع امتيازات شما بين 21 - 17 است، شما فردي شديدا مضطرب هستيد. اضطراب‌تان از حد متوسط بيشتر است و پيشنهاد مي‌شود به يك متخصص بهداشت روان مراجعه كنيد.

مضطرب نیستم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خودمم باورم نشد!:)
 

Similar threads

بالا