ده خودرو برتر برای مسافرت خانوادگی

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
بسياري از خودرو‌هاي كنوني جهان احتمالا از نظر من و شما براي هر نوع مسافرتي مناسب هستند.
فرقي هم نمي‌‌كند مسير سفر ما كدام نواحي جغرافيايي را در بر‌مي‌گيرد. فقط شايد برايمان مهم باشد كه سيستم سرمايش و گرمايش آن خوب كار كند، كم مصرف باشد وخوب هم سواري دهد.
اما غير از اين موارد كه در جاي خود مهم هستند، بايد به نكات ديگري هم اشاره كنيم كه در جاي خود رقم زننده استاندارد‌هاي خاصي هستند. استاندارد‌هايي كه سبب شد كارشناسان سايت خبري ام اس ان در سال 2010 به معرفي ده خودرو برتر سفری بپردازند كه بيشتر مد‌نظر خانواده‌ها قرار گرفتند و در كنار زيبايي، هر يك وجوه ديگري هم دارند.
اگر شما براي يك مسافرت خانوادگي برنامه خاصي داريد حتما قبل از هر چيز به ايمني وسيله نقليه خود فكر كنيد كه لذت و راحتي دو چنداني را در اختيار شما و ساير سر‌نشينان قرار دهد. اين مهم‌ترين فاكتور در انتخاب و گزينش اين خودر‌وهاست:

آئودی A6



يك انتخاب خوب و راحت. كابين جا‌دار و صندلي‌هاي خوب و ايده‌آل. اين خودرو داراي سيستم چهار‌چرخ متحرك است. ضمن آن كه اين خودرو از مصرف كم‌بنزين نيز بهره‌برده و همين امتياز، استقبال مردم امريكا و اروپا را در برداشته است.
اين خودرو در گروه خودروهاي سران قرار دارد اما ظاهر آن بي‌شباهت به يك متراك نيست. از مزيت‌هاي اين خودرو مي‌توان به واگن كوچك انتهاي آن اشاره كرد كه به شكلي كاملا هنرمندانه‌ و فني در كابين اين خودرو تعبيه شده است.




هوندا آكورد ای ايكس



يكي از بهترين خودرو‌هاي شهري با اتاقي بسيار راحت كه از سيستم كنترل پيشرفته‌اي هم برخوردار است.
هندلينگ اين خودرو هميشه يكي از عوامل انتخاب آن براي خريد از سوي مشتريان است. اين خودرو در دو مدل چهار و شش سيلندر عرضه شد. اين را هم ياد‌آور مي‌شويم كه هوندا آكورد اي‌ايكس يكي از بهترين سدان‌هاي جهان است كه در تست تصادف نيز امتياز بالايي را از آن خود كرده است.




ب‌ ام و سری 5



درباره ب ام و ديگر نيازي نيست بيش از اين توضيح بدهيم. خودرويي هميشه محبوب كه در اكثر نظر‌سنجي‌ها چه در طراحي و چه در راحتي يكي از بهترين‌هاي اين عرصه به شمار مي‌رود.
از مزيت‌هاي فوق‌العاده اين خودرو صداي بسيار كم موتور است كه اصولاً به داخل كابين نفوذ نمي‌كند. خودرويي ايده‌آل براي مسافرت‌هاي طولاني مدت اين اتومبيل در دو نوع 6 و 8 سيلندر طراحي شده اما بسيار نرم حركت مي‌كند. اين سري از ب‌ام و كما‌كان از محبوبيت خاصي نزد هواداران برخوردار است. فروشندگان ب ام و از اين محصول به عنوان يك كالاي طلايي ياد مي‌كنند.




كاديلاك CTS



كاديلاك سي تي اس از بهترين خودرو‌هاي جهان است كه در بين كارشناسان به متعادل معروف شده. خودرويي كه اسپرت است و مانند آئودي و ب‌ ام و از هندلينگ و اتاق راحتي سود جسته كه در عين اسپرت بودن از نشانه‌هاي يك خودرو خانوادگي هم برخوردار است.
از مزيت‌هاي اين خودرو مي‌توان به جادار بودن قسمت جلو اشاره كرد كه نمي‌گذارد سرنشين اين قسمت خسته شود. اين خودرو از يك موتور 6 سيلندر بهره برده ضمن آن كه اين خودرو از سيستم دنده اتوماتيك هم سود جسته و اين مساله مي‌تواند در مسافرت‌هاي زمان بر به نفع راننده تمام شود.
بسياري از كارشناسان معتقدند طراحي كاديلادك در دور جديد توليد اين خودرو بسيار بهتر از قبل است و اين مساله به فروش جهاني آن نيز كمك كرده است.




هوندا اودیسی EX



براي خانواده‌هايي كه احتياج به فضاي زيادي دارند(به دليل زياد بودن افراد خانواده) اوديسه مي‌تواند يك پيشنهاد خوب باشد. اين خودرو مي‌تواند به راحتي 8 مسافر را درون خود جا دهد بي‌انكه نفرات ابراز ناراحتي كنند.
طراحي نادر صندلي‌هاي اين خودرو امتياز خوبي است براي خريداران. چرا كه اين صندلي‌ها ايمن هستند و استفاده از كمر‌بند ايمني مي‌تواند ممكن باشد اما چندان لازم نيست (در سفر‌هاي درون شهري) صندوق عقب اين خودرو هم بسيار جادار است و شايد يكي از محاسن آن به شمار مي‌رود. اين خودرو در گروه بندي ون‌ها قرار دارد.




اینفینیتی ‌ M



خودرو محبوب كارشناسان ام اس ان اين بار نه بنز است نه ب‌ام و . خودرويي ژاپني كه واقعا هم محبوب است. اتاقي راحت با سيستم نور خوب به طوري كه شبها گويي در لابي يك هتل نشسته‌ايد.
طراحي داخلي اين خودرو بسيار جذاب و چشم‌نواز است. رانندگي با اين خودرو بسيار راحت است و مي‌توانيد از طريق نقشه‌خوان گوگل موقعيت خود را نيز تثبيت كنيد. اين مزيت در بسياري از خودرو‌هاي پيشرفته وجود ندارد اما اينفينيتي از اين مزيت استفاده می كند كه به نوعي تبليغ براي اين محصول نيز به‌ شمار مي‌رود.




لكسوس RX



وقتي پاي خودرو‌هاي گران قيمت به ميان مي‌آيد نمي‌توان از لكسوس آرايكس گذشت. خودرويي با طراحي جادويي كه به نوعي سر آمد بسياري از خودرو‌هاي لوكس جهان است. از لکسوس كه شاهكار كارخانه تويوتا است در بسياري از موارد نام برده مي‌شود اما اين كه چنين خودرو گران قيمتي در گروه‌بندي خودرو‌هاي خانوادگي نيز مد‌نظر باشد مي‌تواند نشان از آينده‌نگري اين گروه خودرو‌ساز داشته باشد.
لكسوس آرايكس به دليل سيستم هوشمند رانندگي يكي از بهترين‌هاي عرصه خودرو براي رانندگي در زمستان است. قيمت اين خودرو در آمريكا نيز نتوانسته از محبوبيت آن بكاهد.




تويوتا آوالون



درباره تويوتا آوالون مي‌گويند، وقتي مواد با كيفيت به دست طراحان بزرگ تويوتا داده شود، محصولش مي‌شود آوالون. اين بار نيز انتخاب آوالون به عنوان يك خوردو خانوادگي تاييدي است براين مدعي.
البته اين را هم ياد‌آور مي‌شويم كه طراحي فوق‌العاده صندلي‌هاي عقب اين خودرو يكي از دلايل انتخاب آن به شمار مي‌رود. اين خودرو 6 سيلندر بزرگ‌ترين محصول تويوتا در رده اتومبيل هاي سران است. ايمني مناسب تويوتا آوالون كه در تست تصادف امتياز زيادي را به خود اختصاص داد از ديگر دلايل انتخاب آن به شمار مي‌رود. اين خودرو به ستاره ممتاز معروف است.




تویوتا هایلندر



طراحان لكسوس وقتي به اين نتيجه رسيدند كه مي‌شود روي پلت فرم اين خودرو محصول ديگري را به بازار عرضه كرد، توليد خودرويي به نام تويوتا‌ هاي‌لندر رقم خورد. اين تويوتا يك خودرو چند منظوره كوچك است كه مي‌توان آن را باقيمانده خلاقيت لكسوس ناميد.
اين خودرو تنها محصول تويوتا است كه صندلي مخصوص كودك دارد كه از اين حيث حتي مي‌تواند در جهان نيز كم نظير باشد. حتي لكسوس نيز از اين مزيت برخوردار نيست و اين مي‌تواند برگ برنده محصول خلاقانه گروه خودرو‌سازي تويوتا باشد.




تويوتا سی ينا XLE



يك ميني ون ايده‌آل كه پيشنهاد كارخانه تويوتا به كساني است كه مي‌خواهند مسافرت كنند آن هم در مسافت‌هاي صعب‌العبور. هشت نفر به طور كامل در آن جا مي‌شوند و شايد اين مساله در تويوتا اوديسه نيز ديده مي‌شود.
قسمت جلوي اين خودرو سه صندلي دارد و از اين حيث در دنيا بي‌همتاست. تست تصادف نيز در بالاترين حد خود اجرا شد و اين خودرو از آن سر‌بلند بيرون آمد. اين اتومبيل چهار‌چرخ متحرك است و از مدل هوندا كه چنين اتومبيلي دارد بسيار بالاتر و ممتاز‌تر است.
 

Similar threads

بالا