لعنت به زلزله که انگار فقط از ما می کشد

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا کشته شدن شهروندان به چشم دولتمردان نمیآید؟


]بر پایه آخرین گزارش های دریافتی، آمار جان باختگان و مجروحان زلزله شمال غرب کشور در کمتر از 24 ساعت از وقوع حادثه، به بیش از 300 کشته و دو هزار مصدوم رسیده است تا بر خلاف تصور مسئولان رسانه ملی و عده ای دیگر، خطر از بیخ گوشمان نگذشته باشد! آماری که سوای خسارات مادی وارد شده بیان می شود؛. اما براستی چه شده که علی رغم ورود این حجم از انرژی مخرب به جامعه، موج همدردی دولتمردان فرا نمیرسد؟!

به گزارش «تابناک»، وقوع لرزههای قدرتمند روز گذشته در آذربایجان شرقی برای بار دیگر به یادمان آورد که با توجه به قرار گرفتن کشورمان در نوار زلزله جهانی، سقف های بالای سرمان تا چه اندازه میتوانند ناامن و خطر آفرین باشند، چرا که اصولا نه آموزشی در زمینه ایمنی سراغ داریم و نه ساز و کاری برای ایمن سازی به کار بسته ایم.

بدین ترتیب زلزله اخیر بیشترین آسیب و تعداد جان باخته را در نقاط روستایی به جا می گذارد تا با پایان آواربرداری و انتقال مجروحان از مناطق زلزلهزده اعلام شود که 337 روستا آسیب دیده و برخی از آنها تا 100 درصد تخریب شده اند؛ جایی که به گواه تصاویر، بسیاری از خانه های روستانشینان از نوع سازه های سنتی و قدیمی بوده و به عبارت ساده تر، کاهگلی بوده اند.



این نکته ای است که در سخنان شعارزده وزیر کشور (که به همراه اعضای شورای عالی مدیریت بحران از صبح امروز در منطقه حضور یافته) هم به چشم می خورد؛ جایی که مصطفی محمدنجار در حاشیه بازدید از مناطق زلزلهزده هریس میگوید: «مکانهای ویران شده به صورت مقاوم و مستحکم بنا میشوند.»

به عبارتی بهتر، فارغ از مشکلاتی که نصیب بخش بزرگی از جمعیت کشورمان شده -و از قضا پوشش اخبار مرتبط با آن هم برای مسئولان رسانه ملی کشورمان به ادله و برهان نیاز داشته است!،- زلزله ورزقان و اهر معیاری است برای نشان دادن بافت های قدیمی و فرسوده در روستاهای کشورمان که چه بسا در قیاس با مناطق محرومی مانند سیستان و بلوچستان، بسیار مدرن تر و بروز تر هستند.

خانه هایی که گاه تا نسل های متمادی شاهد جشن و حزن ساکنان و اقوامشان بوده اند اما جز تغییرات جزئی، ترکیب نا ایمن و فرسوده شان دست نخورده باقی مانده و به روزی رسیده اند که گاه یک زلزله متوسط هم برای تبدیلشان به آوار بس باشد؛ چه برسد به زلزله ای با قدرت 6.2 در مقیاس ریشتر!

اینجاست که نخستین پرسش در ذهنمان شکل خواهد گرفت و آن اینکه، چه کسی مسئول نوسازی این بافت های فرسوده است؛ مردمانی که از طریق کشاورزی، باغبانی و یا دامداری به سختی به امرار معاش می گذرانند یا دولت مردانی که بر مسند بودجه عمرانی کشور نشسته اند؟

اکنون کافی است برای درک بهتر از عمق فاجعه خاموشی که بیخ گوش شهرها و روستاهای اقصی نقاط کشورمان کمین کرده است، سری بزنیم به آمار سرشماری اخیر که در آن به توزیع واحدهای مسکونی مسکونی بر اساس نوع اسکلت و بنا به تفکیک نقاط شهری و روستایی پرداخته شده است؛



به گواه آمار، تنها 44 درصد واحدهای مسکونی موجود در کشورمان از نوع سازه های محاسباتی فلزی و بتن آرمه (دقت کنید که این سازه ها لزوما استاندارد نیستند) هستند و در ساخت بیش از 55 درصد بقیه از مصالحی مانند چوب، آهن، بلوک سیمانی، خشت، گل و غیره بهره برده شده و بسیاری از آنها غیر ایمن هستند.

آیا شباهت این موضوع با مواردی نظیر به کارگیری ناوگان فرسوده هواپیمایی، عرضه خودروهای غیر ایمن و فاقد تجهیزات ضروری ایمنی و ... اتفاقی است؟

حال بیایید از جنبه دیگری به ماجرا بنگریم تا درد نهفته هموطنان زلزله زده مان در آذربایجان شرقی بیش از پیش هویدا شود؛ جایی که با گذشت یک روز از واقعه دلخراش زلزله در شرق تبریز، هنوز پیامی از رئیس جمهور کشورمان مبنی با همدردی با شهروندان آسیب دیده مخابره نشده است؛ هماو که پیامهای پی در پیاش در روزهای گذشته، ظاهرا موفقیت ورزشکاران کشورمان را در رقابتهای مهم المپیک هدف گرفته بود اما این بار که شمال غرب کشور در بهت و اندوه فرو رفته بود، نه تنها پیامی کتابت نکرده، بلکه انتقادی به عملکرد صداوسیما نیز بروز نداده است.

به عبارتی بهتر، باخت مسئولان صدا و سیما در پوشش ندادن اخبار مرتبط با زلزله در حالی رقم خورد که منتقدی چون احمدی نژاد هم به میدان نیامده بود تا شاید فردای روز شائبه هایی چون بردن دوربین به بین مردم قبل از انتخابات و ... برای وی نیز که به سفرهای استانی مشهور است، مطرح شود؛ گویی نه زلزله ای رخ داده و نه مردمان چند استان شب را در فضای باز به صبح پیوند زده اند!

آیا گلایه های بی شمار هموطنانمان در چرایی پوشش اخبار منفی جهانیان و ندیدن درد و رنج هموطنان داخلی، ریشه در واقعیت های تلخ ندارد؟


این تصویر روایتی است از واکنش دولتمردان به زلزلهای که احتمالا تا ماهها بعد ریز و درشت اخبارش را شاهد خواهیم بود؛ پیام تسلیت اعضای هیات دولت (نه "هیات دولت" و نه مجموعه وزیران) که از قضا در سایت ریاست جمهوری و نه در پایگاه هیات دولت منتشر شده است!

اکنون بیایید قطعه بعدی پازل بی مسئولیتی را هم در جای خود قرار دهیم تا بیشتر به درد زلزله زدگان نزدیک شده و تلخی تصمیمات خودخواهانه برایمان آشکار شود؛ جایی که مدير كل روابط عمومي جمعيت هلال احمر ايران با اشاره به اعلام آمادگي برخي كشورها براي ارسال كمك به زلزلهزدگان آذربايجانشرقي می گوید: «هلال احمر نيازي به كمكهاي بينالمللي ندارند.»

نا گفته پیداست که از یک سو پتانسیل امدادرسانی در کشورمان به مدد وقوع وقایع تلخ بسیار و تقویت بنیادهای اورژانسی، در سطح بالایی قرار گرفته و از سوی دیگر ممکن است که برخی از متقاضیان ارسال کمک به کشورمان هم نیت های سوئی در پس پرده اقدام انسان دوستانه شان داشته باشند اما هنوز برایمان جای سوال دارد که در زمانی که برخی از هموطنانمان در رنج و محنت به سر می برند، چه ضرورتی به اظهار لخت و عور «رد کمک بین المللی» احساس شده که یک مدیر موارد اضطرار به مصاحبه با خبرگزاری شتافته و سخنانی بگوید که تابیری جز نمک ریختن بر زخم ندارد؟

آیا این دست اظهار نظر ها نشان از آمادگی بالای مسئولان دارد یا رنگ و بوی سیاسی کاری در آن مشاهده خواهد شد؟

و سر انجام اینکه راه رسیدن به مرز ایمنی در مقابل بلایای طبیعی مانند زلزله و حتی سوانح غیر طبیعی مانند سقوط هواپیما قطعا بسیار پر فراز و نشیب و متاسفانه زمان بر خواهد بود اما آیا چنین توجیهی برای کناره گیری دولتمردان از مصیبت های وارده بر مردم پذیرفتنی خواهد بود؟!
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پيام هم دردي وزير امور خارجه لهستان به مناسبت وقوع زلزله در ايران

رادوسلاو شيكورسكي، وزير امور خارجه لهستان با ارسال پيامي به دكتر علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان مراتب غم و اندوه عميق و هم دردي خود را به مناسبت وقوع زلزله در ايران ابراز داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزير امور خارجه لهستان در اين پيام اظهار کرد: با شنيدن خبر زلزله غم انگيز در شمال غرب ايران كه خسارت و تلفات بسياري به همراه داشت، بسيار متاسف شدم.

او با ابلاغ مراتب تسليت خود به خانواده هاي قربانيان و آرزوي بهبودي سريع براي افراد مصدوم و آسيب ديده در اين حادثه، تاكيد كرد: اطمينان مي دهم كه كشور لهستان آماده كمك رساني به كساني است كه تحت تاثير اين فاجعه وحشتناك قرار گرفته اند.

انتهای پیام
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
باشگاه داماش گیلان مصیبت از دست رفتن عزیزان هموطن در زلزله اخیر را تسلیت گفت
در این پیام خطاب به باشگاه تراکتورسازی با مصیبت دیدگان اظهار همدردی شده است.

متن این پیام که از سوی روابط عمومی باشگاه صادر شده است به شرح ذیل است:
مدیریت محترم روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی تبریز
با سلام
حادثه ای که در بیست ویکم مرداد 91 در خطه پر افتخار آذر بایجان رخ داد برای شما بسیار حزن انگیز و سخت بود و برای ما یادآور خاطره تلخ یک شب ، خاطره تلـخ شـب سـی ویکم خـرداد 69 ، خاطـره ای که در آن با چشم های خویـش چهره های معصومانه ای را از کودکان، زنان و مردان در خاک دیدیم ، آن شب گریستیم و دیشب هم باز گریستیم ... خبر، جانکاه و سخت بود و باورش دشوار...
مدیریت ، کادر فنی ، پرسنل و هواداران تیم فوتبال داماش گیلان ضمن ابراز همدردی با حضرتعالی، مدیریت محترم ، کادر فنی ، بازیکنان و هواداران خونگرم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و مردم شهرها و روستاهای مصیبت دیده، تأسف عمیق خود را از این حادثه دلخراش اعلام می دارند و برای حادثه دیدگان از خداوند بزرگ کاهش آلام و صبروشکیبایی مسئلت می نمائیم.
علی احمدی سراوانی
مدیر روابط عمومی باشگاه داماش گیلان
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
عضو موسسه ژئو فیزیک؛
گسل اهر از 200 سال قبل زلزله ای به این قدرت نداشت
عضو موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران گفت : گسل اهر 200 سال بود لرزه ای به این شدت نداشت.
به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل بایرام نژاد اظهار داشت : در استان آذربایجان شرقی عصر روز شنبه دو زلزله بزرگ داشتیم که در فاصله 10 دقیقه ای از هم رخ داد. نخستین زمین لرزه در نزدیکی اهر و دومین در 10 کیلومتری ورزقان بود.
وی افزود : دو زلزله مستقل از هم بود و زلزله دوم با توجه به فاصله زمانی آن قابل پیش بینی نبود. گسل اهر 200 سال بود همچنین زلزله ای نداشت.
این کارشناس با اشاره به پس لرزه های زیاد این زلزله ها گفت : تا کنون 150 زمین لرزه بالای 2.5 ریشتر در محل به ثبت رسیده که در همین حد زلزله زیر 2.5 ریشتر داشتیم.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
امدادرسانی زلزله دیروز؛ واقع گرایی یا سیاه نمایی ؟!

آناج : تا زندگی آوارگان به حالت عادی برگردد راه زیادی مانده و کارهای بزرگی بر زمین سنگینی می کند باید با تعامل و تدبیر و از خودگذشتگی برای حل مشکلات کمر همت بست. اینجا جز اخلاص نباید با حربه دیگری جولان داد.
آناج : زلزله اتفاق ناگواری است و اگر این حادثه ناگوار برای هموطنان خودت بیفتد تلخ تر از زهر هلاهل کام آدمی را تلخ می کند. از دیروز غم و اندوه را می توان در چهره مردم استان دید. حادثه وحشتناکی که در لحظه ای آنی ، خروار خروار آدمی را به کام مرگ می کشاند و جز ویرانی و حیرانی ره آورد دیگری ندارد. زلزله در سه شهرستان استان خرابیهای بزرگی را ببار آورد و جان افراد زیادی را گرفت و مردمان بیشماری را آواره نمود. نیروهای امدادی از آغازین ساعات وقوع این اتفاق تلخ ، کمر همت بسته و با کمک از نیروهای امدادی استانهای دیگر برای تسکین این آلام تلاش خود را آغاز نمودند.
حضور وزیر کشور و وزیر بهداشت و درمان اتفاق خوشایندی بود که قطعاً در تسریع امداد رسانی نقش غیرقابل انکاری داشتند.انصافاً مسئولین ارشد استان اعم از استاندار و فرمانداران سه شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی و نیروهای پزشکی و امدادی پای کار بودند تا این درد خانمانسوز تسکین یابد.اخبار ناگواری بگوش می رسد از اختلاف نظر برخی مسئولین مبنی بر پایان امداد رسانی و یا ادامه آن. چون نگارنده از نزدیک سطح امداد رسانی را دیده و با مشکلات آسیب دیدگان از نزدیک آشنا شده ام نکاتی را باختصار متذکر می شوم.

- آنچه که مدیر کل ستاد بحران استان ادعا می کند که کار بیرون کشیدن فوت شدگان از زیر آوار و نجات مصدومین پایان یافته ادعای درستی است. روستاهای انگشت شماری یافت می شود که ادعا شود مثلاً یک نفر زیر آوار مانده است. این سرعت عمل بقدری خوب بوده است که حتی اکثر فوت شدگان تدفین شده اند و مصدومان نیز در مراکز درمانی به مداوا مشغولند.

- موضوع اسکان موقت نیز انصافاً پیشرفت خوبی داشته است.اسکان زلزله دیدگان در اولین ساعت شروع امداد رسانی رکورد بالایی است.هرچند اسکان موقت برخی روستاها پایان نیافته و هنوز ادامه دارد.

- آنچه که به نظر می رسد محل نزاع برخیها باشد نوع کمک رسانی است. آنچه که هم اکنون آسیب دیدگان به آن نیازمندند اقلام غذایی از قبیل نان آب و همچنین پتو و البسه می باشد . اگر بناست کمکهای مردمی صورت گیرد باید به این فاز هدایت شود. یعنی باید با مدد از کمکهای مردمی نیازهای غذایی و پوشاک آنها تامین شود. البته صرف تامین کفایت امور نمیکند باید در توزیع نیز نهایت دقت و البته سرعت عمل صورت پذیرد.

- برخی مشکلات هستند که متاسفانه از دید مسئولین امر مغفول مانده است.مشکل اساسی بسیاری از روستاها مشکل برق و نور می باشد بگونه ای که خوف حمله حیوانات وحشی به دام و جان آسیب دیدگان بدجوری بر زندگی نیمه جان آنها سایه افکنده است که باید برای رفع این مشکل اساسی تدبیر شود. نگارنده خود شاهد بودم که در روستایی آسیب دیدگان از زلزله می گفتنتد دیشب و در تاریکی دو راس گاو آنها گرفتار حمله گرگها شده و از دست رفته اند و شما اگر این اتفاق را تعمیم دهید به جان خود آنها ببینید چه اتفاقات ناگواری می افتد.

- بالاخره اینکه نباید در عرصه کمک رسانی سیاه نمایی کرد و نباید تلاش نیروهای خدوم امدادگر از تمامی ارگانها را نادیده گرفت و ادعا کرد هیچ کمک صورت نگرفته است. خیر؛ انصافاً کمک رسانی و امداد رسانی در سطح خوبی بوده است باید بدور از مسائل سیاسی که بعضاً برخی مدیران و نمایندگان به دنبال آن هستند باید با تعامل مشکلات باقی مانده را حل نمود.

تا زندگی آوارگان به حالت عادی برگردد راه زیادی مانده و کارهای بزرگی بر زمین سنگینی می کند باید با تعامل و تدبیر و از خودگذشتگی برای حل مشکلات کمر همت بست. اینجا جز اخلاص نباید با حربه دیگری جولان داد. فاعتبرو یا اولی الابصار
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس لرزه های سیاسی زلزله آذربایجان / پرند به جای تهران پایتخت می شود

استاندار تهران گفت: گزینه احتمالی برای پایتخت اداری، شهر پرند است چون شرایط بهتری نسبت به سایر گزینهها دارد.
به گزارش آناج ،مرتضی تمدن با تایید احتمال انتخاب شهر «پرند» به عنوان پایتخت اداری کشور گفت: این شهر نسبت به سایر گزینههای بررسی شده از شرایط بهتری برخوردار است و پیش از این نیز قرار بود شهری در نزدیکی تهران به عنوان پایتخت اداری کشور برگزیده شود.
وی در پاسخ به این پرسش که براساس ماده(71) شوراها انتخاب شهردار برای شهرری توسط استاندار غیرقانونی است، اظهارداشت: زمانی که مردم شهر ری به نمایندگان شورا رأی دادند به عنوان اعضای شورای شهر تهران رأی دادند، نه اعضای شورای شهر تهران، شمیرانات و شهر ری.
تمدن تاکید کرد: نمایندگان مجلس زمانیکه انتخاب می شوند به عنوان نمایندگان تهران، شمیرانات و شهرری انتخاب شده و در عنوان آنان نیز ذکر می شود بنابراین پس از جدایی ری از تهران شهر ری شورایی ندارد و برگزیدن شهردار توسط استاندار به عنوان قائم مقام شوراها قانونی است. همچنین لیستی برای انتخاب شهردار ری به وزیر کشور ارائه شده و به زودی شهردار این شهر انتخاب می شود.
استاندار تهران با اشاره به اعزام نیروهایی از مدیریت بحران شهر تهران به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، تصريح كرد: این تعداد برای کمک و کسب تجربه به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی در جلسه علنی مجلس بررسی می شود
نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت : وضعيت امداد رساني به مناطق زلزله زده شهرستانهاي اهر، هریس و ورزقان آذربايجان شرقي در جلسه علني روز دوشنبه مجلس بررسی می شود.
به گزارش آناج ،محمدحسین فرهنگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فردا گزارشی درباره خسارات ناشی از زلزله و وضعیت امداد رسانی از سوی نمایندگان و مسوولان اجرایی به جلسه علني مجلس ارايه خواهد شد .
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با جدیت تمام مسایل و اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده را زیر نظر دارد و با حساسیت نحوه امداد رسانی به آسیب دیدگان را دنبال می کند.
عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈ ریشتر ˈ شهرستان های اهر ، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.
این حادثه تا کنون 227 کشته و عده زيادي مصدوم و مجروح بر جاي گذاشته است
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
راستی کسانی عزیزانشان را در زلزله از دست داده اند ، وقتی در تلویزیون کشورشان ، به جای آن که صدای کمک خواهی و تصویر مشکلاتشان را ببینند ، آواز و موسیقی و خنده بازار می بینند ، چه حالی به ایشان دست می دهد؟

عصرایران - در حالی که مردم ایران عزادار زلزله مرگبار شمال غرب کشور هستند و در اکثر شهرها ، مردم در تکاپوی کمک به هموطنان زلزله زده اند و از جمله در سراسر کشور مقابل مراکز انتقال خون صف کشیده اند تا با اهدای خون خود ، جان مجروحان فاجعه را نجات دهند ، صدا و سیما ، در اقدامی عجیب ، همانند روزهای عادی ، اقدام به پخش برنامه طنز "خنده بازار" کرد!
تأخیر در اطلاع رسانی ، خبرهای ناقص و عدم پوشش لحظه به لحظه رویدادهای مربوط به زلزله آذربایجان شرقی ، از روز گذشته انتقادات بسیاری را از سوی مردم و برخی نمایندگان مجلس ، متوجه صدا و سیما کرده بود.
با این حال ، سیما به جای اصلاح رویکرد خود در این قبیل موارد ، بدوت توجه اخلاقی و عرفی به این که مردم شمال غرب کشور داغدار و آواره شده اند و مردم سایر نقاط کشور نیز عزادار و شریک درد هومطنانشان هستند ، اقدام به پخش خنده بازار کرد تا نشان دهد که گویا خبرها ، خیلی دیر به جام جم می رسند و الا مگر می شود ، مرگ دلخراش صدها هموطن و عزای میلیون ها ایرانی را دید و به جای همدردی و کمک ، خود را به بی خیالی زد و خنده بازار پخش کرد؟!

راستی کسانی عزیزانشان را در زلزله از دست داده اند ، وقتی در تلویزیون کشورشان ، به جای آن که صدای کمک خواهی و تصویر مشکلاتشان را ببینند ، آواز و موسیقی و خنده بازار می بینند ، چه حالی به ایشان دست می دهد؟ آیا تلویزیونی که همیشه غم از سر و رویش می بارد ، نمی توانست این دو روز را به احترام زلزله زدگان ، دندان روی جگر بگذارد و بی خیال شاد کردن ملت(!) و نمک پاشیدن بر زخم مصیبت دیدگان شود؟!
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
هواداران تراکتور غیرتشان را نشان دادند(کمک به زلزله زدگان) + عکس

نوشته شده در ۲۲ / مرداد / ۱۳۹۱ در ساعت ۱۰:۳۸ ب.ظ || ۴ دیدگاه || بازدید ها : 130 || پرینت این مطلب : http:///wp-content/plugins/wp-print/images/printer_famfamfam.gif
شاید این شخص نمی خواست عکسش در سایت های هواداری یا سایت های دیگر گذاشته شود ولی با دیدن این عکس موهای تن آدم سیخ می شود و وقتی می بینیم که هوادار تراکتورسازی از تبریز برای کمک به هم استانی خود با خرید آب و سایر مواد غذایی توسط ماشین خود به کمک مردم زلزله زده می رود اشک در چشم پر شده و می توان فقط آفرین گفت به غیرت این انسان.
این فرد که در تمام بازی های تراکتورسازی در استادیوم حضور دارد و چون یک هوادار متعصب و با غیرت تراکتورسازی می باشد عکسش را در سایت درج می کنیم تا غیرت و تعصب هواداران را تمامی مردم جهان ببینند.
http:///wp-content/uploads/2012/08/580107_108008646014483_217504279_n-300x225.jpg
 

هاتـف

عضو جدید
عزیزا ترکی فارسیش نکنید
الان دیگه فومیت بی معنیه
چرا اینقدر دوست دارید قومیت رو وسط بکشید ؟
بدبختی ایران از اینجا شروع میشه که هر قومی میخواد خودشو نشون بده و از خودش بگه

الان فقط باید اینطور فکر کنی که زلزله در ایران اومده و هر ایرانی باید کمک کنه تا بشه یه زخمی رو مرهم گذاشت
اگه اینطوری فک کنی پس یه ایران باید کمک این شهر زلزله زده کنه
ولی اگه میخوای تعصبی رفتار کنی پس خودت و قومت برو کمک کن
همه ی ما ناراحتیم
دلمون سوخته
من توی تصاویرمیدیدم که خیلی از خونه ها سقف تیر و چوب و کاه گلی داشتن خیلی از روستا هاش هم همینطور
اگه مردم پول داشته باشن و بتونن خونه ی خوب بسازن ، اینطوری تلفات نمیدیم
ننگ بر اون نمایندگان و شهر دار و استاندارکه الان توی بهترین و مجلل ترین خونه هستن و چون پول دارن باید خوهه ی ضد زلزله بسازن و بشینن که مشکلی براشون پیش نیاد
ولی جرم این مردم نداریه
کار خدا هم هست ولی ما ادما میتونیم از قضای اللهی به قدر اللهی پناه ببریم
بازم تسلیت میگم
دل سوخته ایم
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
روسیه برای كمك به زلزله زدگان ایران اعلام آمادگی كرد
مسكو - 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه در پیامی به دكتر 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران، آمادگی آن كشور را برای كمك به زلزله زدگان آذربایجان شرقی را اعلام كرد.



به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین روز یكشنبه پیام تلگرام رییس جمهوری روسیه در ارتباط با زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی را منتشر كرد.

در این پیام، پوتین ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران بر آمادگی كشورش برای ارائه كمك های لازم به زلزله زدگان جمهوری اسلامی ایران تاكید كرده است.

بعد از ظهر روز گذشته( شنبه) زلزله ای با قدرت 2/6 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) مناطق از شهرستانهای اهر و ورزقان واقع در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
خارجی های تراکتور نیز به پارک پناه بردند
زلزله دیشب تبریز اکثر شهروندان تراکتور را به بیرون از خانه کشاند تا شب را در پارک ها و کنار جاده ها سپری کنند و در میان پرتغالی های تراکتور نیز به همراه عقیل اعتمادی شب را در بیرون از خانه سپری کردند و عقیل اعتمادی در صفحه اجتماعی خود با درج این تصویر نوشت : " خواب خارج از خانه پس از زلزله امروز ، تجارب جدید در زندگی "​
این تصویر نیز در صفحه احتماعی فلاویو لوپز منتشر شد و عنوان شده است که این ترک ها مربوط به خانه وی بعد از زمین ارزه بوده است !

تراکتور اسپور
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعزام 20 گردان عاشورا و الزهرا(س) به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
تهران- معاون هماهنگی سپاه عاشورا از اعزام 20 گردان عاشورا و الزهرا(س) به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد.



به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه، سرهنگ 'داداش زاده'با اشاره به زلزلههای متعدد در استان آذربایجان شرقی و استانهای مجاور آن كه به كشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان منجر شد، گفت: به منظور كمك رسانی به هموطنان آسیب دیده 20 گردان عاشورا و الزهرا(س) برای آواربرداری، ارایه كمك های مردمی، پخش دارو و مواد غذایی به مجروحین و تدفین قربانیان حادثه دیده به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی همچنین از تشكیل قرارگاه امام علی (ع) برای مدیریت و ساماندهی هرچه بهتر عملیات

امدادرسانی به مردم زلزله زده خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته اكیپ ها و ماشین آلات مهندسی و همچنین تجهیزات زنده یاب با حضور اقشار مختلف بسیج به منطقه اعزام شده است.

دبیر قرارگاه امام علی (ع) همچنین با تقدیر از مردم شهیدپرور استان به ویژه بسیجیان كه از لحظات اولیه حادثه اعلام آمادگی نمودند، خواست تا با ارایه كمك های اضطراری به ویژه چادر، پتو و مواد غذایی به پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان كه آماده دریافت كمك های مردمی هستند قرارگاه را در كمك رسانی به زلزله زدگان یاری نمایند.

وی در پایان از حضور سردار سرتیپ پاسدار 'علی اكبر پورجمشیدیان' فرمانده سپاه عاشورا برای نظارت بر عملیات امدادرسانی سپاه و بسیج خبر داد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا کشته شدن شهروندان به چشم دولتمردان نمیآید؟

زلزله اخیر هم مانند حوادث طبیعی و غیر طبیعی دیگر؛ وقتی سقوط هواپیماهای مسافربری منجر به کشته شدن تعداد زیادی از هموطنانمان می شود، زمانی که هر ساله به اندازه 8 سال جنگ تحمیلی در تصادفات جادهای کشته می دهیم، هنگامی که با ردیف شدن چند مناسبت پشت سر هم، آمار غریق در سواحل شمالی کشور به سقف می رسد و ...، صحبت از جان شهروندانی است که ظاهرا تعداد جان باختگانشان هر چقدر هم که بالا باشد، حتی منجر به اقدامی در آینده نیز نخواهد شد!



بر پایه آخرین گزارش های دریافتی، آمار جان باختگان و مجروحان زلزله شمال غرب کشور در کمتر از 24 ساعت از وقوع حادثه، به بیش از 300 کشته و دو هزار مصدوم رسیده است تا بر خلاف تصور مسئولان رسانه ملی و عده ای دیگر، خطر از بیخ گوشمان نگذشته باشد! آماری که سوای خسارات مادی وارد شده بیان می شود؛. اما براستی چه شده که علی رغم ورود این حجم از انرژی مخرب به جامعه، موج همدردی دولتمردان فرا نمیرسد؟!

به گزارش «تابناک»، وقوع لرزههای قدرتمند روز گذشته در آذربایجان شرقی برای بار دیگر به یادمان آورد که با توجه به قرار گرفتن کشورمان در نوار زلزله جهانی، سقف های بالای سرمان تا چه اندازه میتوانند ناامن و خطر آفرین باشند، چرا که اصولا نه آموزشی در زمینه ایمنی سراغ داریم و نه ساز و کاری برای ایمن سازی به کار بسته ایم.

بدین ترتیب زلزله اخیر بیشترین آسیب و تعداد جان باخته را در نقاط روستایی به جا می گذارد تا با پایان آواربرداری و انتقال مجروحان از مناطق زلزلهزده اعلام شود که 337 روستا آسیب دیده و برخی از آنها تا 100 درصد تخریب شده اند؛ جایی که به گواه تصاویر، بسیاری از خانه های روستانشینان از نوع سازه های سنتی و قدیمی بوده و به عبارت ساده تر، کاهگلی بوده اند.



این نکته ای است که در سخنان شعارزده وزیر کشور (که به همراه اعضای شورای عالی مدیریت بحران از صبح امروز در منطقه حضور یافته) هم به چشم می خورد؛ جایی که مصطفی محمدنجار در حاشیه بازدید از مناطق زلزلهزده هریس میگوید: «مکانهای ویران شده به صورت مقاوم و مستحکم بنا میشوند.»

به عبارتی بهتر، فارغ از مشکلاتی که نصیب بخش بزرگی از جمعیت کشورمان شده -و از قضا پوشش اخبار مرتبط با آن هم برای مسئولان رسانه ملی کشورمان به ادله و برهان نیاز داشته است!،- زلزله ورزقان و اهر معیاری است برای نشان دادن بافت های قدیمی و فرسوده در روستاهای کشورمان که چه بسا در قیاس با مناطق محرومی مانند سیستان و بلوچستان، بسیار مدرن تر و بروز تر هستند.

خانه هایی که گاه تا نسل های متمادی شاهد جشن و حزن ساکنان و اقوامشان بوده اند اما جز تغییرات جزئی، ترکیب نا ایمن و فرسوده شان دست نخورده باقی مانده و به روزی رسیده اند که گاه یک زلزله متوسط هم برای تبدیلشان به آوار بس باشد؛ چه برسد به زلزله ای با قدرت 6.2 در مقیاس ریشتر!

اینجاست که نخستین پرسش در ذهنمان شکل خواهد گرفت و آن اینکه، چه کسی مسئول نوسازی این بافت های فرسوده است؛ مردمانی که از طریق کشاورزی، باغبانی و یا دامداری به سختی به امرار معاش می گذرانند یا دولت مردانی که بر مسند بودجه عمرانی کشور نشسته اند؟

اکنون کافی است برای درک بهتر از عمق فاجعه خاموشی که بیخ گوش شهرها و روستاهای اقصی نقاط کشورمان کمین کرده است، سری بزنیم به آمار سرشماری اخیر که در آن به توزیع واحدهای مسکونی مسکونی بر اساس نوع اسکلت و بنا به تفکیک نقاط شهری و روستایی پرداخته شده است؛



به گواه آمار، تنها 44 درصد واحدهای مسکونی موجود در کشورمان از نوع سازه های محاسباتی فلزی و بتن آرمه (دقت کنید که این سازه ها لزوما استاندارد نیستند) هستند و در ساخت بیش از 55 درصد بقیه از مصالحی مانند چوب، آهن، بلوک سیمانی، خشت، گل و غیره بهره برده شده و بسیاری از آنها غیر ایمن هستند.

آیا شباهت این موضوع با مواردی نظیر به کارگیری ناوگان فرسوده هواپیمایی، عرضه خودروهای غیر ایمن و فاقد تجهیزات ضروری ایمنی و ... اتفاقی است؟

حال بیایید از جنبه دیگری به ماجرا بنگریم تا درد نهفته هموطنان زلزله زده مان در آذربایجان شرقی بیش از پیش هویدا شود؛ جایی که با گذشت یک روز از واقعه دلخراش زلزله در شرق تبریز، هنوز پیامی از رئیس جمهور کشورمان مبنی با همدردی با شهروندان آسیب دیده مخابره نشده است؛ هماو که پیامهای پی در پیاش در روزهای گذشته، ظاهرا موفقیت ورزشکاران کشورمان را در رقابتهای مهم المپیک هدف گرفته بود اما این بار که شمال غرب کشور در بهت و اندوه فرو رفته بود، نه تنها پیامی کتابت نکرده، بلکه انتقادی به عملکرد صداوسیما نیز بروز نداده است.

به عبارتی بهتر، باخت مسئولان صدا و سیما در پوشش ندادن اخبار مرتبط با زلزله در حالی رقم خورد که منتقدی چون احمدی نژاد هم به میدان نیامده بود تا شاید فردای روز شائبه هایی چون بردن دوربین به بین مردم قبل از انتخابات و ... برای وی نیز که به سفرهای استانی مشهور است، مطرح شود؛ گویی نه زلزله ای رخ داده و نه مردمان چند استان شب را در فضای باز به صبح پیوند زده اند!

آیا گلایه های بی شمار هموطنانمان در چرایی پوشش اخبار منفی جهانیان و ندیدن درد و رنج هموطنان داخلی، ریشه در واقعیت های تلخ ندارد؟


این تصویر روایتی است از واکنش دولتمردان به زلزلهای که احتمالا تا ماهها بعد ریز و درشت اخبارش را شاهد خواهیم بود؛ پیام تسلیت اعضای هیات دولت (نه "هیات دولت" و نه مجموعه وزیران) که از قضا در سایت ریاست جمهوری و نه در پایگاه هیات دولت منتشر شده است!

اکنون بیایید قطعه بعدی پازل بی مسئولیتی را هم در جای خود قرار دهیم تا بیشتر به درد زلزله زدگان نزدیک شده و تلخی تصمیمات خودخواهانه برایمان آشکار شود؛ جایی که مدير كل روابط عمومي جمعيت هلال احمر ايران با اشاره به اعلام آمادگي برخي كشورها براي ارسال كمك به زلزلهزدگان آذربايجانشرقي می گوید: «هلال احمر نيازي به كمكهاي بينالمللي ندارند.»

نا گفته پیداست که از یک سو پتانسیل امدادرسانی در کشورمان به مدد وقوع وقایع تلخ بسیار و تقویت بنیادهای اورژانسی، در سطح بالایی قرار گرفته و از سوی دیگر ممکن است که برخی از متقاضیان ارسال کمک به کشورمان هم نیت های سوئی در پس پرده اقدام انسان دوستانه شان داشته باشند اما هنوز برایمان جای سوال دارد که در زمانی که برخی از هموطنانمان در رنج و محنت به سر می برند، چه ضرورتی به اظهار لخت و عور «رد کمک بین المللی» احساس شده که یک مدیر موارد اضطرار به مصاحبه با خبرگزاری شتافته و سخنانی بگوید که تابیری جز نمک ریختن بر زخم ندارد؟

آیا این دست اظهار نظر ها نشان از آمادگی بالای مسئولان دارد یا رنگ و بوی سیاسی کاری در آن مشاهده خواهد شد؟

و سر انجام اینکه راه رسیدن به مرز ایمنی در مقابل بلایای طبیعی مانند زلزله و حتی سوانح غیر طبیعی مانند سقوط هواپیما قطعا بسیار پر فراز و نشیب و متاسفانه زمان بر خواهد بود اما آیا چنین توجیهی برای کناره گیری دولتمردان از مصیبت های وارده بر مردم پذیرفتنی خواهد بود؟!

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تسلیت نامه یک هموطن...

رحیم اعتماد از تبریز برای تابناک نوشت :

بسم الله الرحمن الرحیم

و اذا اصابتکم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون

با سلام

آنگونه که اکثر هموطنان عزیز مستحضر هستند، متاسفانه عصر روز شنبه مورخه 91/05/21 زمین لرزه ای به بزرگی 6.2 در مقیاس ریشتر و در ادامه آن با پس لرزه هایی نسبتا شدید که در شمالغرب کشور روی داد (و تا صبح روز یکشنبه نزدیک به 80 مورد پس لرزه از مراکز رسمی گزارش گردیده است) و متاسفانه در این واقعه نزدیک به 200 تن از هموطنان ترک زبان آذری بخصوص در مناطق اصلی خیزش زلزله (اهر، هریس و ورزقان) واقع در استان آذربایجان شرقی اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ و پیر و جوان در این رویداد جان خویش را از دست داده و 1500 تن دیگر مجروح که خسارات وارده به برخی روستاها نیز تا حدی بود که بطور 100% و در دیگر مناطق نزدیک به آن با 80% تخریب گردید. که این واقعه دردناک را به تمامی هم میهنان عزیز بخصوص خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنیم.

غرض از نوشتن این نامه این "تسلیت نامه" بود که سایت وزین "تابناک" آنگونه که در اطلاع رسانی های خود همواره بعنوان الگویی برای دیگران بوده است، در خصوص این حادثه نیز بار دیگر لیاقت خویش را به نمایش گذاشت و نشان داد که می تواند بهتر از برخی رسانه ها باشد که متاسفانه با نام "ملی" عمل می کنند.

اینجانب از ابتدای آغاز به کار وب سایت خبری و اطلاع رسانی تابناک، اخبار و مطالب آنرا دنبال نموده ام اما همانگونه که مشهود است، شاید تابه امروز کمتر شاهد چنین نظرات انساندوستانه ای بوده باشم که در واقعه ای ارسال نموده اند. خدا شاهد است که تا صبح چشم برروی هم نگذاشته ام و نگران هموطنان مجروح بوده ام.

اما باردیگر ملت شریف ایران معنای واقعی هموطن بودن و انساندوستی به نمایش گذاشتند. انسان در تمامی مراحل همواره تحت آزمایش است و خداوند متعال اجری بس بزرگ برای رفتارهای نیک ما قرار داده است اما در کنار آن پاداش بی توجهی ها نیز به گونه ای دیگر است که امیدوارم همواره باتوجه به دیگر مظلومان مورد عنایت خدامند متعال قرار گیریم چرا که خداوند تاکیدات بسیاری برای توجه به همنوعانمان نموده است. هنوز هموطنان عزیزی بوده و هستند که با ارسال نظراتی مثبت و تسلی بخش خویش و انسان دوستانه به آسیب دیدگان و تسلیت های بی شماری برای درگذشتگان این حادثه و یا آنانی که خویش را در معرض خطر می دیدند دلگرمی می بخشند و از خداوند متعال در این شب عزیز و باتوسل درگاه حضرت احدیت و آقا امام رمان(عج) و بزرگ مرد تاریخ بشریت، امام علی(ع) طلب صبر و بردباری نمایند. حضور دیگر برادران و خواهران هموطن ما نیز به نوعی دیگر و با حضور در مراکز امدادی و اهدای خون نشان از ایمان و انسانیت آنان دارد.

در آخر از ملت شریف و فهیم ایران که به فکر مردم عزیز آذربایجان، بخصوص آندسته که اکنون با برخی محرومیت ها دست به گریبان هستند تشکر و قدردانی می کنم.


باتشکر
رحیم اعتماد از تبریز
 

zumurrud

عضو جدید


هموطن وقتی دلم لرزید، دلت لرزید؟

نمی دانم به گوشت رسیده چه بر سر، سر ایران آمده یا نه؟
نمی دانم تصاویر روستاها و شهرهای زلزله زده را دیدی یا نه؟
نمی دانم باور کرده ای همه چی آروم هست یا نه؟
نمی دانم می دانی حرفهایی را که در دلم مانده و نمی توانم بگویم؟
صدا و سیما که گفت خسارت جزعی ست! ساعت 9 یکشنبه شب من گریستم و کانال سه خنده بازار را نشان داد!
تیر روزنامه ها را خواندی واقعا خیلی درشت نوشته بود چه شده همدردی با هم وطن مهم بود یا ... !
کاش وقتی تلوزیون خنده بازار و یا اون یکی تلوزیون روزگار تلخ را را نشان می داد می زدی کانال سهند!
کاش می شندی سخنان کودکی را که به دنبال مادرش بود!
کاش نگاه مضطرب دختری را می دیدی که زیر آوار به دنبال عروسکش بود!
کاش خلوارها آوار را می دیدی!
کاش می شنیدی که پدری دردمند چه می گفت: او می گفت 100 در صد روستا تخریب شده او می گفت چادر رسیده اما غذایی برای افطار ندارم!
ان طرفتر در قم روحانیی روی منبر است و می گوید عامل این زلزله بد حجابی و بی حجابیست چرا به خانواده مردی که در این شرایط روزه هست تهمت می زنی! اگه عامل اینها بد حجابیست تهران بایدبا خاک یکسان می شد نه کاشانه مردی مومن و غیرتمند!
کاش می شنیدی که نانوایی ها در اهر تعطیل شده و فرماندار می گوید کذب است!
کاش می شنیدی صدای گریه کودکان را کاش می شنیدی شیون مادران را کاش می دیدی بغض پدران را!!!!
کاش عمق فاجعه را می دیدی. آن موقع تو هم از دیپورت کمکهای مردمی ترکیه و آذربایجان یکه می خوردی!!!
هموطن هموطنت اینجا خون گریه می کند.
یازان: سینماز
 
آخرین ویرایش:

لاله69

عضو جدید
سلام بر همه ترک ها ی عزادار
عذاب الهی بود ناراحت نشوید
حقتان بود
مصیبتی که بر سر ژاپنی ها امد دامن شما را هم گرفت خدا عذابش را برسر مردم کافر نازل می کند
در اعمال خود بنگرید ،توبه کنید و به آغوش اسلام برگردید به همین خاطر است که صداوسیمای حکومت اسلامی هیچ اخباری در مورد زلزله پخش نمی کند
از ما گفتن بود- خود دانید
 

Fateme_bay

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان خوب آذری ام...
همدردی ام را پذیرا باشید..شاید مرهمی باشد برزخم های شما....
شاید بسیاری از اون بالا نشینها ککشان هم نگزید...اما ایرانی..هنوز نمرده
بعضی فکر میکنن مرگ برای همسایه است....
این نیز بگذرد

:cry::cry::cry::cry:
 

zumurrud

عضو جدید
ببخشید الان از کجا تشخیص دادین این زلزله عذاب الهی نیست؟

اگه باشه، رسانه ملی چه نشون بده یا نده فرقی نمیکنه، در شب قدر هم بوده و همه اهالی اونجا معتقد بودند تقدیرشون رقم میخورده و این تقدیرشون بوده.
.
.
.
.
زلزله به دليل ظلم و توهين به ائمه و اهل بيت (عليه السلام ) پديدار مى گردد و كم توجهى به آن بزرگواران و روى گردانى از حجت خدا و مبارزه با او، بلكه هر نوع دل آزردگى امام و عدم رعايت حقوق امام معصوم (عليه السلام )، مى تواند باعث زلزله گردد و مى توان گفت زلزله جلوه كوچكى از لرزش قلب گرفته امام معصوم ، و شعله كنترل شده و كوتاهى از تندر خشم امام (عليه السلام ) است .

منبع :

http://www.ghadeer.org/social/zelzeleh/69000004.htm

عسی خان تو این شرایط از شما بعیده شما که در همه فروم ها دایه مهربانتر از مادر همه کاربرانی شما چرا

سلام بر همه ترک ها ی عزادار
عذاب الهی بود ناراحت نشوید
حقتان بود
مصیبتی که بر سر ژاپنی ها امد دامن شما را هم گرفت خدا عذابش را برسر مردم کافر نازل می کند
در اعمال خود بنگرید ،توبه کنید و به آغوش اسلام برگردید به همین خاطر است که صداوسیمای حکومت اسلامی هیچ اخباری در مورد زلزله پخش نمی کند
از ما گفتن بود- خود دانید

برایت متاصفم

برای خودم بیشتر از تو متاصفم

تو مسلمان باش و مسلمانی کن بگذار من هم در کافریم بمانم

خداوند بهتر از هر کس از نیت او با خبر است

اگر عذاب الهی بود مطمعنا یک جا می آمد نه به کررار این لطف خداوند است مردک
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر همه ترک ها ی عزادار
عذاب الهی بود ناراحت نشوید
حقتان بود
مصیبتی که بر سر ژاپنی ها امد دامن شما را هم گرفت خدا عذابش را برسر مردم کافر نازل می کند
در اعمال خود بنگرید ،توبه کنید و به آغوش اسلام برگردید به همین خاطر است که صداوسیمای حکومت اسلامی هیچ اخباری در مورد زلزله پخش نمی کند
از ما گفتن بود- خود دانید


:eek:. همچنان متاسفم برات

ایشالا تو مسلمان واقعی دردی تو زندگیت نمی بینی

این ها همش قضا و قدره

روزی یه مردی امد پیش امام علی و گفت من تو عمرم صدمه ایی و چشم زخمی ندیدم

همان لحظه حضرت فرمودن یاران فوری از اینجا دور شوید که آتش این مرد مارا هم خواهد گرفت !!!!!!!

امیدوارم منظور رو گرفته باشی !
 

thamin

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر همه ترک ها ی عزادار
عذاب الهی بود ناراحت نشوید
حقتان بود
مصیبتی که بر سر ژاپنی ها امد دامن شما را هم گرفت خدا عذابش را برسر مردم کافر نازل می کند
در اعمال خود بنگرید ،توبه کنید و به آغوش اسلام برگردید به همین خاطر است که صداوسیمای حکومت اسلامی هیچ اخباری در مورد زلزله پخش نمی کند
از ما گفتن بود- خود دانید
میبینم که این پستت رو تو تمام تاپیک ها کپی پیست زدی
ببین تو مسلمونی کافیه
معنی مسلمونی رو هم فهمیدیم :razz:
 

sanamsayna

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
سلام به همه ی هم باشگاهی ها و دوستان به همه چه فارس و چه ترک و چه لر و چه کرد و ...این مصیبت رو تسلیت میگم
خواستم بگم که از مسولین که حرکتی ندیدم باید تو کشور عزای عمومی اعلام میشد
ولی حالا تو باشگاه برای تسکین دله همه ی هم باشگاهی های آذری همه همه آواتارشون رو این آواتار بذارن لا اقل شاید با این کار ما هم در غمشون
سهیم باشیم ممنون از همه خواهشا همه به مدت یک هفته این آوتار رو بذارن یا علی

هرکس موافقه با این کار بیاد و یه فاتحه قرائت کنه و بعدش آواتارش رو عوض کنه یاعلی


http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/paperclip.png تصاوير كوچک فايل ضمیمه http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=109660&stc=1&thumb=1&d=1344842235
 
آخرین ویرایش:

landscapedesigne

عضو جدید
سلام به همه ی هم باشگاهی ها و دوستان به همه چه فارس و چه ترک و چه لر و چه کرد و ...این مصیبت رو تسلیئت میگم
خواستم بگم که از مسولین که حرکتی ندیدم باید تو کشور عزای عمومی اعلام میشد
ولی حالا تو باشگاه برای تسکین دله همه ی هم باشگاهی های آذری همه همه آواتارشون رو این آواتار بذارن لا اقل شاید با این کار ما هم سهیم باشیم در غمشون ممنون از همه خواهشا همه به مدت یک هفته این آوتار رو بذارن یا علی

هرکس موافقه با این کار بیاد و یه فاتحه قراعت کنه و بعدش آواتارش رو عوض کنه یاعلی

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/paperclip.png تصاوير كوچک فايل ضمیمه http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=109660&stc=1&thumb=1&d=1344842235

ایده خوبیه ... مرسی
 

*Essi*

اخراجی موقت
عسی خان تو این شرایط از شما بعیده شما که در همه فروم ها دایه مهربانتر از مادر همه کاربرانی شما چرا

دیروز بم داغدار بود، امروز آذربایجان، فردا و فردا ها کجا؟

در واقعیت که همه در حد وسعشون باید کمک کنند، اما نتیجه پس از کمک؟ دوباره همون آش است و همون کاسه !!!

دوباره بلند کردن دست به آسمان که عذاب دور شود و یا شکر که مارو نکشتی جز این عذابت !!!!!!!

تو این لحظاتی که آدم ها و بچه ها راحت از بین میرن، یک کم بیشتر به اعتقاداتتون فکر کنین.

همیشه میگن هفته اول زلزله یک show time هست در کشورهای جهان سوم. (از سوی مسئولین، خارجی ها و مردمش)

یعنی همه شلوغ میکنند و از حمایت سخن میزنن و از برنامه ها و امداد و احساسات و....

دوباره از فرداش میرن در خیمه ها دست به دعا بر میدارند، این مملکت تا کی باید کشته بده تا مردمش به خودشون بیان یک کم پایه زندگیشون رو بسازن تا همه چیو بندازن گردن آسمان ها !!!!!!!!
 
بالا