زنگ تفریح ... گپ و گفت های خودمونی!

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
 

khaNuMi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرد باید اعصابش شیرازی باشه،روحیه ش رشتی،قیافه ش ابادانی،روابط اجتماعیش اصفهانی،روابط خانوادگیش کُرد،مغز اقتصادیش تُرک ولهجه ش تهرانی باشه..
:w15::w17:
 

khaNuMi

عضو جدید
کاربر ممتاز
یادمان باشد : وقتی کسی را به خودمان وابسته کردیم !
در برابرش مسئولیم ...
در برابر اشکهایش ؛
شکستن غرورش ،
لحظه های شکستنش در تنهایی و لحظه های بی قراریش ....
... واگر یادمان برود !
در جایی دیگر سرنوشت یادمان خواهد آورد ،
واین بار ما خود فراموش خواهیم شد ...
 

khaNuMi

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]تو هَمیـــشه میگفتـــــی :
مـــــــن ، یه تار مُوی تو را به هیچ کَس نمیــــــدَهم!
اینقَدر تار های مویِ مَن را به این و آن دادی تا کَچَــــل شدم !
حـــــــالا برو دســـــت از سر کچلم بردار[/FONT]
[FONT=&quot][/FONT]
 

khaNuMi

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot] کاش به جای این همه باشگاه زیبایی اندام ، یه باشگاه زیبایی افکار هم داشتیم ؛ مشکل امروز ما اندام ها نیستن ، افکارها هستن ! [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 

**زهره**

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو که رفته بودی دوباره با سپیده ی فردا بازگردی ...

چه شد که نشانی کوچه ی بازگشت

در دقایق بی قراری از ماندن و رفتن

گم شد ؟!...
 

khaNuMi

عضو جدید
کاربر ممتاز
صداقت

صداقت

در این که ما ایرانی ها جوگیر هستیم که جای هیچ شکی نیست و دلیل اصلی شکستهای گروهیمان در طول تاریخ برمیگردد به همین جوگیر بودنمان.
یک روز جوگیر میشویم و زنده باد میگوییم فردایش باز جوگیر میشویم و مرده باد میگوییم !!!
یک روز یکی را می کنیم مراد و پیشوا، فردایش از بردن نامش حالمان بد میشود ولی بعضی وقتها این جوگیر بودنمان موجب انبساط خاطر میشود...
مثلا همین کنسرت اخیر استاد علیزاده و اجرای آثارش توسط ارکستر سمفونی ملی ایران را برایتان تعریف کنم :
از شانس خوبمان برای روز آخر اجرا بلیطی در همان جلوهای سن نمایش نصیبمان شد در سالن برج میلاد.
قسمت اول کنسرت ارکستر سمفونی بود و قسمت دوم هم ابتدا ارکستر نواخت و در اواسط کار استاد علیزاده به با ستارش به روی سن آمد که بسیار مورد تشویق حضار قرار گرفت.
همگان به افتخار استاد از جای برخاستند و شروع به کف زدن کردند. بعد استاد بروی صندلی جای گرفت و شروع به نواختن کرد و ارکستر هم همراهیش میکرد...
در همان یکی دو دقیقه اول استاد چهار پنج باری به نقطه ای در سالن نگاه می انداخت...
ناگهان دست از ساز زدن کشید و به همان نقطه انتهای سالن خیره ماند و بعد از چند ثانیه سری تکان داد و یک کلمه را با کمی اندوه و ناراحتی گفت: " صداقت" !
ناگهان غریو سوت و دست زدن بود که در سالن پیچید و استاد با دست جمعیت را دعوت به سکوت کرد و دوباره این بار بلند تر گفت " صداقت" !!!
باز جمعیت این بار بلندتر و با شور بیشتری شروع به دست زدن کردند و جمعیت با ریتم دست زدنشان به تکرار کلمه صداقت پرداختند و به بغل دستیشان لبخندی میزدند و استاد را با چشم به هم نشان میدادند و میگفتند صداقت و سری تکان می دادند که یعنی " ببین استاد چی گفت ها، صداقت" !!!
یکی از وسطهای جمعیت داد زد:" جانا سخن از زبان ما میگویی" !!!
استاد علیزاده این بار با تعجب باز جمعیت را به سکوت دعوت کرد و به میکروفون جلوی ستارش اشاره کرد و این بار واضح تر کلمه قبلی را گفت که تازه جمعیت و مسئولین سالن فهمیدند استاد چی میگفته.
صدا قطعه!!!!!!!!!
منبع : gilehmards.blogspot.com

 

khaNuMi

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقابله با پشه

مقابله با پشه


روش های مقـابله با
پشـه ها در تابستـان
یكی از بزرگترین و شاید یگانه موردی كه در فصل‌های گرم به ویژه تابستان، افراد مختلف در نقاط گوناگون جهان با آن سر و كار دارند، نیش پشه‌ها و سوزش جای آن است. پشه‌ها نیش می‌زنند و پس از 24 ساعت می‌میرند، اما جای نیش آن‌ها كه سوزش دارد و قرمز شده، برای مدتی می‌ماند و باعث آزار فرد می‌شود.

10 راه طبیعی وجود دارد كه می‌توان از آن‌ها برای مقابله با پشه‌ها و رهایی از نیش این حشرات به ویژه در طول شب استفاده كرد.
اولین روش، خلاص شدن از آب‌های راكد در اطرافتان است. به عنوان مثال، ظروف آب حیوانات خانگی و حوض‌ها محل مناسبی برای تخم‌گذاری این پشه‌ها و گسترش دامنه فعالیت آن‌هاست.

دومین راه، كاشتن و یا نگهداری از گیاهان چون علف گربه،‌ اكلیل كوهی، بالنگ، استوخدوس، دارچین و نعناع است. این گیاهان مانع جذب پشه‌ها می‌شوند یا به عبارتی به گیاهان پشه‌گریز معروف هستند.

سومین روش، این است كه از سیر استفاده كنید. پشه‌ها همانند خون‌آشام‌ها از این گیاه نفرت دارند. اگر از بوی سیر متنفرید، یك تكه پارچه را در آب سیر خیس كنید و پس از خشك شدن، آن را خارج از اتاق و یا محلی كه زندگی می‌كنید، آویزان كنید. اگر هم برایتان فرقی نمی‌كند كه بوی سیر بدهید، یك حبه سیر را چهار قسمت كرده و یكی از این چهار قسمت را له كرده و با پنج لیوان آب مخلوط كنید و به صورت اسپری درآورید و به خود بپاشید. این روش پشه‌ها را از شما دور می‌كند. همچنین می‌توانید یك بوته سیر را از سر در اتاقتان آویزان كنید.

چهارمین راه، این است كه گیاه مریم گلی و اكلیل كوهی را درون زغال كباب بریزید. این روش به راحتی پشه‌ها را دور می‌كند. استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی چون اوكالیپتوس، دارچین و روغن كرچك هم برای دفع نیش پشه‌ها به كار برده می‌شوند. برای استفاده از این روش، 10 تا 25 قطره از این روغن‌ها را درون دو قاشق غذاخوری حلال، مخلوط كرده و به بدن بپاشید.

پنجمین راه دفع پشه‌ها این است كه در زمان‌هایی كه این حشرات بیشترین فعالیت خود را دارند، ‌از بیرون رفتن خودداری كنید. پشه‌ها اكثرا در زمان طلوع و غروب خورشید فعال‌تر می‌شوند. به همین دلیل 30 دقیقه قبل و بعد از غروب و طلوع از خانه خارج نشوید تا از شر نیش این پشه‌های مزاحم در امان بمانید.

پشه‌ها به سمت لباس‌های تیره جذب می‌شوند. به همین دلیل، بهتر است در زمانی كه خارج از خانه هستید از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های تیره خودداری كنید. لباس‌های رنگ روشن و سفید مانع پشه‌ها هستند. عطرها و صابون‌هایی با رایحه‌های گل‌ها هم جاذب پشه‌ها هستند. پس بهتر آن است كه در خرید این محصولات آرایشی دقت كنید تا از نیش پشه‌ها در امان بمانید.

موقعیت نشستن شما هم در جذب پشه‌ها اثر دارد. از مكان‌های نزدیك به كولرها و پنكه‌ها استفاده كنید؛ چرا كه پرواز پشه‌ها در معرض باد این وسایل به سختی صورت می‌گیرد.

استفاده از اسپری سركه سیب و یا سركه سفید هم می‌تواند پشه‌ها را دور كند.

آخرین روش استفاده از خفاش‌هاست، بهتر است یك خفاش استخدام کنید! و قفس آن را از پنجره آویزان كنید تا پشه‌ها را نوش جان كند! :)

 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به تعظیم مردم این دوره زمونه اعتماد نکن........



تعظیم آنان همانند خم شدن دو سر کمان است


که هر چه بهم نزدیک تر شوند


تیرش
کشنده تر است
 
بالا