>>حجاب حق من است!<<

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
احكام حجاب در اسلام مبتني بر پشتوانه قرآني و روايي است


آيات حجاب در قرآن جمعا 14 آيه است كه آياتي خاص و آياتي عام و برخي متشابه و مشترك است كه عمدتا بر پايه ايمان و تقوي استوار مي باشد.
آيا احكام حجاب مختص زنان است؟


مسئله حجاب در روابط اجتماعي و خانوادگي احكام مختص زنان و آياتي مخصوص مردان و احكامي مشترك بين زنان و مردان دارد و اجراي برخي از احكام براي دختران و همسران و زنان مومن يكسان لحاظ شده است لذا حجاب مختص زنان در مفهوم كلي آن نيست بلكه براي مردان نيز هست.


احكام حجاب مخصوص زنان
يا نساءالنبي لتسن كاحد من النساء ان اتقيتن فلاتخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض و قلن قولامعروفا (سوره احزاب، آيه 32)
اي زنان پيامبر شما مانند زنان ديگر نيستيد اگر پرهيزكار (باتقوي) باشيد پس با مردان نامحرم به نرمي سخن نگوييد تا بيماردلان به طمع افتند بلكه با “عفت ورزي در كلام” پسنديده سخن بگوييد.


عفت در كلام:
سخن گفتن زنان با مردان نيازمند عفت ورزي است و رعايت تقوي ضروري مي باشد. خداوند خطاب به زنان مي فرمايد: فلاتخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض: (سوره احزاب، آيه 32) با لحن نرم و تحريك آميز با مردان سخن نگوييد كه در دل هاي بيمار طمع افتد.

كسي كه به نامحرم طمع مي كند مريض است، اين مرض جسمي نيست و آن را نمي شود به طريق آزمايش هاي تجربي شناخت اگر اين مرض را معالجه نكنند فزداهم الله مرضا مرض اشان افزون مي شود. لذا به مردان عفت ورزي در نگاه دستور داده شده است.


احكام مخصوص مردان

اذا سئلتموهن متاعا فاسئلوهن من وراء حجاب ذلكم اطهر لقلوبكم و قلوبهم (سوره احزاب آيه 53) و اگر از همسران پيامبر چيزي خواستيد از پس پرده بخواهيد، اين كار دل شما و آنها را پاكتر مي دارد، اين آيه درباره زنان پيامبر است كه با تسري دادن مناط شامل زنان ديگر هم مي شود. كه احتياط نگاه كردن براي مردان و پوشش بيشتر براي زنان است.

يعني به همان ميزان كه زنان وظيفه دارند خود را از نامحرمان بپوشانند، مردان نيز وظيفه دارند كه حريم بين خود و زنان نامحرم را رعايت كنند و در واقع در روابط اجتماعي به منظور سالم داري محيط جامعه بايد حائلي از عفاف بين زن و مرد باشد.
بعضي ها گمان مي كنند كه زن مطلقا بايد پس پرده حجاب باشد ولي در واقع زن در مواجه با مرد نامحرم بايد در هاله اي از عفاف قرار گيرد.
 

mahdya

عضو جدید
خانومای خارجی مسلمون لباس گشاد می پوشن و روسری سر می کنن و اصلا موهاشون دیده نمیشه.منم به همون شیوه لباس می پوشم و عاشقشم.اینجا که اینهمه از چادر صحبت شده به حجاب خودم شک کردم!

عزیزم چادر یه وسیله ای برای تکمیل حجابه.حجاب از نگاه و رفتار و قلب شروع میشه و روبنده و دستکشو چادرم ابزارتکمیلیشه.
قرار نیست هرکی چادر نمیپوشه بگیم بیحجابه یا هرکی چادر میپوشه و درعین حال آرایش غلیظ داره و موهاش معلومه بگیم با حجابه.این چادرو لباس وسیلس برای نگه داری حیا و عفت و حریم تو جامعه.
هیچ مشکلیم نیست که مث خارجیا لباس رنگش روشن باشه .اینی که میبینی تو ایران میگیم چادر مشکی واسه اینکه رنگش تو جامعه یه جوریه که دیگه واسه همه پذیرفته شدس و جلب توجه نمیکنه وگرنه اگه تو جامعه پذیرفته باشه هیچ مشکلی نیست که چادر رنگی یا لباس روشنم پوشیده شه.
حجاب یه مراحلی داره میتونم مث نمره یک تا بیست تشبیهش کنم.میگیم اگه کسی نمره 10ام بگیره قبوله ولی خو اگه بخوای کارت بهتر باشه میخوای 20 بگیری.هرچی پوششت بیشتر شه و حیا بیشتر شه و قلبتو بیشتر حفاظت کنی نمرت بیشتر میشه.
شمام اگه لباستو دوس داری و حجابت کامله به خودت شک نکن عزیزم.
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
خانومای خارجی مسلمون لباس گشاد می پوشن و روسری سر می کنن و اصلا موهاشون دیده نمیشه.منم به همون شیوه لباس می پوشم و عاشقشم.اینجا که اینهمه از چادر صحبت شده به حجاب خودم شک کردم!

سلام
شک نکردن ب خود وقتی میگید حجابم کامله . دلیلی نداره . تبریک میگم
حجابی ک در این تاپیک اوایل بر سر چادر نبود . هدف این تاپیک حجاب بود . همینطور ک عنوان تاپیک مشخص هست . ممکنه شما سوال بپرسید ک حجاب چرا فقط برای زنان . دلیل این گونه تاپیکها ک در آینده ادامه خواهد داشت و ب لطف بعضی دوستان ک خودشون رو عقل کل میدونن گفته میشه
حجاب برای مردان هم هست . در تاپیکای بعدی در این خصوص گفته میشه
ولی در مورد سوال شما : گفته شما درسته . اینم نوعی حجاب هست ولی شرایط رو در نظر بگیرید . شما گفتید خارج . آری خارج ب گونه ای دیگر هست . ایران الانم ب گونه ای دیگر . چند شرط لازم هست برای این کار . شرایط فرهنگی جامعه ایران چطور هست را با فرهنگی ک در خارج هست مقایسه کنید؟؟
و بسیاری مشکلات دیگر ک خودتون خوب میدونید .

ایران یک کشور هست با یک دین ( مذهب شیعه ) درسته ک دین هایی دیگر وجود داره . ی مثال میتونم بگم . ک در جمعی هستید ک بیشتر افراد حاضر در جمع ب یک چیز اعتقاد دارن ( اعتقادی ک در شناسنامه قرار داده شده ) اگر در بین این افراد یک نفر روشی دیگه باشه چی میشه .مسلما اون ی نفر شرایط رو میبینه و ب اون جمع نمیپیونده ولی خودشو ب روشی ک خودش میدونه تطبیق میده
الان ایران ما این چنین هست . دینهای دیگر وجود دارد ولی خودشون رو با دین اکثریت وقف دادن . ولی همچنان ک میدانید شهرهای از ایران و یا مناطقی از شهر هستند ک افرادی ک دین خاصی دارن هستند و در اونجا دین خودشون هست و حجاب خودشون .
براتون مثال میارم : استان کردستان ک ب عینه دیدم . سنی هستند و در شهر خودشون لباس خودشون و دین خودشون اجرا میشه . ولی وقتی افرادی ک ب دین سنی اعتقاد دارن وارد محیطی دیگر میشن خودشون رو با اون افراد تطبیق میدن از هر لحاظ .

حجاب شما میتونه کامل باشه . حجابی ک مطابق شرایط امروز باشه و باعث تکامل زن باشه ن پسروی زن . فکر کنم بدونید ک چ چیزی منظورم بود

بعضی از دوستان درباره رنگ چادر بحث داشتن . رنگ مشکی چرا . دین اسلام نگفته رنگ مشکی ولی گفته باشه بهتره . اینم دلیل هست ک من دلیلی ک پیامبر فرمودند در اینجا قرار میدم .

( تقرير پيامبر در زماني كه زنان انصار با نزول آيه خمار و آيه جلباب پوشش مشكي را انتخاب كردند دليلي بر تاثير اين رنگ از ديدگاه معصوم عليه السلام مي باشد26 و ويژگي رنگ مشكي كه نه تنها در انسان شور و هيجاني ايجاد نمي كند و باعث جلب توجه نمي شود بلكه حامل پيام دور باشي نسبت به نگاههاي آلوده مي باشد. همين ويژگي خاص يكي از اهداف مهم حجاب و پوششي است كه در وراي آن امنيت حضور زن ، در اجتماع تامين مي شود.)
در این باین نگفتن ک حتما رنگ مشکلی . هر رنگی میشه استفاده کرد .
خوشبختانه موردی هست ک میشه ب اون اشاره کرد .در برنامه خانم نامداری دیدید ک ی حرکتی شروع شد و چادر رو ب رنگی دیگه انتخاب کردن . دلیل دارد . و یک هدفش این بود ک چادر تنها مشکی نیست .

مانتو میتونه حجاب باشه ولی مانتو هم شرایط خاص داره . البته شرایطش چیزی سخته نیست . ولی در حال حاضر تولیدهای ایرانی مانتوهایی ک روانه بازار میکنن از نوع پوشش حجاب کامل نداره .
این گفته منو بسیاری از دوستان تایید میکنن . ک گفتن برای پیدا کردن یک مانتو با شرایط حجاب کامل چ قدر مشکل داشتن .


حجاب فقط ب چادر محدود نیست . حجاب یعنی خود رو محفوظ داشتن . ممکنه بگید خوب مردا خودشون رو درست کنن ن به ما محدودیت بگن . اول باید بگم ک بحث محدودیت در حجاب نیست .
ولی برای پاسخ ب بقیش . در اول این متن گفته شد ک مردان هم وظایفی دارن ک در تاپیک های بعدی مورد بحث قرار گذاشته میشه ولی انشالله ک کسانی وارد بحث بشن ک حس انتقاد پذیری داشته باشن و افکار قرون وسطایی رو کنار بذارن . یا حداقل پس از ورود ب تاپیک افکار رو فراموش کنن برای چند دقیقه و قصد تخریب نداشته باشن
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز

چرا حجاب زن و مرد تفاوت دارد؟؟

چرا حجاب زن و مرد تفاوت دارد و چرا باید مقدار پوشش بدن زنان بیش تر از مردان باشد؟ آیا این تفاوت غیر عادلانه و تبعیض آمیز نیست؟


احکام تشریعی اسلام، متناسب با ویژگی های تکوینی و به منظور تأمین مصالح و دفع مفاسدی است که افراد را تهدید می‎کند. تفاوت زن و مرد در بسیاری از احکام تشریعی، از جمله حجاب نیز

نشأت گرفته از تفاوت‎های تکوینی آنها است.

تحقیقات علمی در فیزیولوژی و روان شناسی، در باب تفاوت‎های جسمی و روحی زن و مرد، ثابت کرده است که مردان نسبت به محرک‎های چشمی حساس‎تر از زنان اند و برعکس، زنان در مقابل محرک‎های لمسی حساسیت بیش تری دارند.

تحقیقات و تجربه‎های علمی نشان می‎دهد که آن اندازه که مرد از نگاه کردن به تن و اندام زن تحریک می‎شود، زن از مشاهده ی مرد تحریک نمی‎شود. در روان شناسی جنسی نیز ثابت شده است

که تمامی سطح بدن زن برای مرد محرک است، اما در مرد چنین نیست.

دین مقدس اسلام نیز متناسب با ویژگی ها و تفاوت‎های تکوینی زن و مرد، احکام و تعالیم نورانی خود را تشریع کرده است؛ مثلاً برای حفاظت مردان از مفاسد ناشی از حساسیت بیش تر آنان

نسبت به محرک‎های چشمی شهوت‎انگیز، آنها را به مراقبت و کنترل بیش تر چشم در مواجهه با نامحرم مأمور کرده است. در حدیثی از امام رضا(ع) نقل شده است:

حُرِّم النظر الی شعور النساء المحجوبات بالازواج و الی غیرهنّ من النساء لما فیه من تهییج الرجال و ما یدعو الیه التهییج من الفساد؛خداوند نگاه کردن به موهای زنان ازدواج کرده ی محجوبه و

غیر آنها را حرام کرده است؛ زیرا نگاه شهوت‎انگیز مردان، باعث تهییج جنسی، و تهییج جنسی باعث فساد است.

در مقابل، به دلیل لطافت و حساسیت بیش تر زنان نسبت به محرک‎های لمسی، برای حفاظت آنان از مفاسد ناشی از این ویژگی، آنها را به حجاب و پوشش بیش تر در مواجهه با مردان نامحرم

دستور داده است؛ به گونه‎ای که طبق فتوای مشهور فقها، زنان باید در مقابل نامحرم همه ی بدن، به استثنای وجه و کفین را بپوشانند؛ ولی این مقدار پوشش برای مردان واجب نیست؛ و این حکم

اسلام، غیر عادلانه و تبعیض آمیز نیست؛ زیرا متناسب با ویژگی های متفاوت زن و مرد است.

نکته ی دیگری که تبیین کننده ی تفاوت‎ حکم حجاب و پوشش زن و مرد از نظر اسلام می‎تواند باشد، تفاوت تکوینی و فطری آنها از نظر مقدار حیا و شرم است. در روایتی تصریح شده است: «الحیاء

عشرهٔ اجزاء فتسعهٔ فی النساء و واحد فی الرجال»؛ حیا و شرم ده قسمت است، که نُه قسمت آن در زنان و یک قسمت آن در مردان است. آثار و شواهد تاریخ گذشته و حال پوشش زن و مرد نیز

حاکی از این است که معمولاً پوشش زنان بیش تر از مردان بوده است؛ بنابراین، یکی از علل دیگر پوشش بیش تر زنان نسبت به مردان، زیادی حجب و حیای آنان نسبت به مردان است که در

روایت به آن تصریح شده و تجربه و واقعیت خارجی نیز مؤید آن است.
 

fk_invisible

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای کاش یکبار کتاب های علامه مجلسی رو دستتون میگرفتین و از اول تا آخر میخوندین.

فقط همینقدر بدون که من کافیه چندتا از مطالب کتاب های ایشون رو بیارم با اعتبار، اونوقت خیلیا ممکنه فحشم بدن تهمت به معصوم بستی و وای بر تو و......

نه عجیب نیست، مرد کور همه چیز را شنیده و گفته.

لطفا کسی دیگه در این تاپیک از من نقل قول نگیره چون جوابی برای گفتن در برابر منطق عزیزان ندارم.

موفق باشید. :gol:

بنده منظورم از "مردی" ، امام علی علیه السلام بود . نه آن مرد نابینا . :smile:
ضمنا من فقط گفتم مطلب از بحار الانوار است . این کتاب هم شامل تمام روایات (چه قوی و چه ضعیف) میشود . یعنی دلیلی بر صحت تمام روایات نقل شده در این کتاب وجود ندارد .
 

mineral water

عضو جدید
خیلی جالبه!! بعضی یه جور حرف میزنن انگار خودشون کتاب های مجلسی رو از اول تا آخر خوندنن؟!!! :eek: بابا نمیدونستم اینجا آدمایی هستن که کل عمر شریفشون رو صرف شناخت اسلام کردن! پسر خوب فقط یکی از کتابای ایشون بحاره که صدو خورده ای جلده.
میبینم که اعتبار حدیث هم میتونن تشخیص بدن؟! اصلا علم رجال به گوشت خورده؟ درایة الحدیث؟ فقه الحدیث؟ :)

بعضیا مثل بعضی روسای جمهور حرف میزنن: بگم ...؟! بگم ...؟! میخوای چندتا حدیث معتبر بیارم که فلانن؟! عزیزم خب بیار یه تاپیک اصلا دربارش بزن. حرف جدیدی دارین بزنین همش شعار شعار شعار ....
 

mineral water

عضو جدید
نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ

زنان شما كشتزار شما هستند پس از هر جا كه خواهيد به كشتزار خود در آييد و آنها را براى خودتان مقدم داريد و از الله پروا كنيد و بدانيد كه او را ديدار خواهيد كرد و مؤمنان را [به اين ديدار] مژده ده

پینوشت :

(من فقط یکی از مفاهیم گوهر بودن زنان رو اشاره کردم، تفسیرش شک نکنید به گوهر و حتی بیشتر بودن از گوهر میرسه وگرنه مطمئنا به جای کشتزار میگفت زنان شما گوهر شمایند)

شما مشکلت اینه که یا از ادبیات هیچی نمیدونی یا اصلا شناختی روی صحبت های حتی عامیانه هم ندارید! وجه شبه؟ تشبیه؟ استعاره؟

اینجا چند جهت هست
استعاره: تشبیه زن به زمین وجه شبه: سرچشمه و معنی کامل مادر. تو ادبیات بگردید به وفور پیدا میکنید از این دست.
کل جمله حرث لکم: با توجه به تقدم نساء : مفید حصره یعنی به مرد میگوید فقط زن برای مؤانست و ارضای جنسی توست. که اتقوالله اخر هم همین رو میرسونه.

انی شئتم: نمیدونم چه مشکلی با این دارید؟! یهود مجامعت رو در یه صورت خاصص فقط صحیح میدونستن که این آیه طبق نطر بعضی مجامعت رو به شکلای مختلف جایز فرموده. (ببخشید بحث داره +18 میشه) الان تو سر بچه هم بزنی بهت میگه فاعل آقایونن و این احکام باید به آقایون گفته بشه.

حالا مثلا جای ذیگه فرموده "هن لباس لکم" بگیم وای وای به زن گفته لباس .... !!!
اینها با یه مفدار دقت و آشنای حتی به ادبیات فارسی اصلا مشکلی برا آدم پیش نمیاره چه بخواد بخوای دنبال جوابش بگردی.
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
من زنم وبه همان اندازه از هوا سهم می برم که ریه های تو!

درد آور است که من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی,

قوس های بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایت می آیند,

تاسف بار است که باید لباسهایم رابه میزان ایمان توتنظیم کنم.

(سمین دانشور)



و متاسفم از خانم سیمین دانشور به خاطر تفکرش در این جمله !!!!!
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
من موندم چرا آقایون هی میان اینجا و گیر میدن که چادر سرتون نکنید چادر سر میکنین به ما توهین میشه انگار ما دزدیم و فلان و ....

بابا ما خانوم ها چرا هر کاری میکنیم باید شما آقایون جبهه بگیرین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

بابا یکی می خواد حد علا خودشو بپوشونه

شما باید به اونم نظر بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حالا چوون بقیه کشورها خانم ها حجاب رعایت نمی کنن ما هم باید رعایت نکنیم؟ و اگه حجاب رو رعایت بکنیم به شماها توهین شده؟؟؟؟

پس اون موقع نظر و میل شخصیمون چی میشه

بابا یکی برای راحتیه خودش این کارو انجام میده و کسی مد نظرش نیست

الان بگیم فصل تابستون آقایون اون ور مرز خیلی هاشون راحت رکابی می پوشن و شلوارک تنشونه و میان بیرون

ما باید بگیم ای مرد ایرانی توی که رکابی نمی پوشی با شلوار میای بیرون به منه زن ایرانی توهین میکنی فکر کردی چیییییییییییی؟؟؟ فکر کردی ما بهت نگاه چپ می کنیم؟؟؟؟؟؟؟

اصلا تابستون که شد تو حق نداری آستین بلند بپوشی و یا اصلا شلوار تنت کنی

این یه نوع توهین به ما محسوب میشه.

شاید بگی ایران آزاد نیست و نمی زارن

خدا وکیلی آزادبود این مدلی می رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بس کنیدبه گیر دادن به خانوم ها

ما به شماها میگیم آقایون همشون باید شلوار جین پوشن و اگه پارچه ایی بپوشن به ما توهین شده

پس شماها چرا برای ظاهر و نوع پوشش یه خانوم این همه تعیین و تکلیف میکنین؟

چرا یه خانومی که با میل خودش حجاب رو انتخاب کرده تعیین وتکلیف میکنی؟

اگه واقعا حقوق زن و مرد رو مساوی می دونین پس چرا به انتخابش احترام نمی زارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما میگیم حجاب رو رعایت میکنیم صرفا به خاطر راحتیه خودمون

ولی شما هی گیر میدین به خاطر ماست و شما فکر کردین ما فلانیم و .........

اون مردی که از نفس خودش مطمئن باشه براش فرقی نمیکنه دورو برش چه مدلی باشه

خانم چادر سرش باشه یا نباششه

اون خودش حد و مرز رو رعایت میکنه .
 

*Essi*

اخراجی موقت
به نظرم دیگه بحث کردن فایده ای نداره کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد:(

و آنانیکه همیشه خوابند کسانی هستند که باورهای شما را قبول ندارند.

درستش همینی بود که گفتی. :gol:

یک توصیه دوستانه هم به همه عزیزان بیدار و همیشه آگاه دارم:

هرگز توی زندگیتون این احتمال رو حتی به اندازه یک اپسیلون ندین که کلاهی به گشادی عمر بشر بر سرتون رفته، وقتی معتقدین همه چیز کامل مشخصه و مخصوصا سر چیزهایی که میگین آفریدگار گفته !!!! با کسی بحث نکنین.

چون هم خودتون رو زجر میدین و باید درد بحث با خواب ها رو بکشین هم عده ای رو از خواب ناز بیدار میکنین.
 
آخرین ویرایش:

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من موندم چرا آقایون هی میان اینجا و گیر میدن که چادر سرتون نکنید چادر سر میکنین به ما توهین میشه انگار ما دزدیم و فلان و ....

بابا ما خانوم ها چرا هر کاری میکنیم باید شما آقایون جبهه بگیرین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

بابا یکی می خواد حد علا خودشو بپوشونه

شما باید به اونم نظر بدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حالا چوون بقیه کشورها خانم ها حجاب رعایت نمی کنن ما هم باید رعایت نکنیم؟ و اگه حجاب رو رعایت بکنیم به شماها توهین شده؟؟؟؟

پس اون موقع نظر و میل شخصیمون چی میشه

بابا یکی برای راحتیه خودش این کارو انجام میده و کسی مد نظرش نیست

الان بگیم فصل تابستون آقایون اون ور مرز خیلی هاشون راحت رکابی می پوشن و شلوارک تنشونه و میان بیرون

ما باید بگیم ای مرد ایرانی توی که رکابی نمی پوشی با شلوار میای بیرون به منه زن ایرانی توهین میکنی فکر کردی چیییییییییییی؟؟؟ فکر کردی ما بهت نگاه چپ می کنیم؟؟؟؟؟؟؟

اصلا تابستون که شد تو حق نداری آستین بلند بپوشی و یا اصلا شلوار تنت کنی

این یه نوع توهین به ما محسوب میشه.

شاید بگی ایران آزاد نیست و نمی زارن

خدا وکیلی آزادبود این مدلی می رفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بس کنیدبه گیر دادن به خانوم ها

ما به شماها میگیم آقایون همشون باید شلوار جین پوشن و اگه پارچه ایی بپوشن به ما توهین شده

پس شماها چرا برای ظاهر و نوع پوشش یه خانوم این همه تعیین و تکلیف میکنین؟

چرا یه خانومی که با میل خودش حجاب رو انتخاب کرده تعیین وتکلیف میکنی؟

اگه واقعا حقوق زن و مرد رو مساوی می دونین پس چرا به انتخابش احترام نمی زارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ما میگیم حجاب رو رعایت میکنیم صرفا به خاطر راحتیه خودمون

ولی شما هی گیر میدین به خاطر ماست و شما فکر کردین ما فلانیم و .........

اون مردی که از نفس خودش مطمئن باشه براش فرقی نمیکنه دورو برش چه مدلی باشه

خانم چادر سرش باشه یا نباششه

اون خودش حد و مرز رو رعایت میکنه .

من فقط یه نکته ای رو بگم!

خیلی قشنگ گفتید و.... تقریبا باهاتون موافقم

شما الان اینو گفتید که می فهمید و... و می خواهید خودتون انتخاب کنید ! چیکار نظر آقایون دارید و... خدا شما رو آزاد آفرید و دوست دارید خودتون ...

این خیلی خوب هست ! اما


شما تو خونتون چی می پوشید؟

چرا با همان پوشش تو خونتون در سطح شهر حاصر نمی شوید؟(خوب حتما به من چه! ولی خداوکیلی چرا پوششتون رو تغییر می دهید و حاصر می شوید؟ چون نظر آقایون روی شما تاثیر می گذارد ! شما خواهی نخواهی باید منطبق نظر من رفتار کنید!!! اگر نه ! مگه مغز .. خورده اید تو گرما عجیب چادر و لباس گرم تن کنید؟ پس به خاطر من خودتان را ملزم به داشتن پوشش بهتر و... تر می کنید!)

همون طور که مثلا یه مغازه دار بیاد بگه من واسه خوشگلی مغازم ! داخلش دوربین مخفی گذاشتم! اصلا دلیلش بالا بردن امنیت مغازم نبوده و....


قبول دارم که شما خودتون مختارید در انتخاب پوششتون! اما این مختاریت شما یه جوری از نظر من منشایت می گیرد ! در واقع شما مجبور هستید وقتی می خواید از منزل خارج بشید نظر من رو هم در نظر بگیرید!
اگر نه چرا خیلی راحت (از نظر گرمای هوا) بیرون نمیاید؟ چه مشکلی دارید که در گرمای تابستان از پوشش کامل استفاده می کنید؟



کسی با این پست مشکلی نداره؟
====
شاید مفهوم این پست با نظری که در ذهن شما هست متفاوت باشه! اما میگن وقتی حرفی می زنید کامل بزنید که بعدا شبه و ... توش پیش نیاد!
 

گلسا2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من فقط یه نکته ای رو بگم!

خیلی قشنگ گفتید و.... تقریبا باهاتون موافقم

شما الان اینو گفتید که می فهمید و... و می خواهید خودتون انتخاب کنید ! چیکار نظر آقایون دارید و... خدا شما رو آزاد آفرید و دوست دارید خودتون ...

این خیلی خوب هست ! اما


شما تو خونتون چی می پوشید؟

چرا با همان پوشش تو خونتون در سطح شهر حاصر نمی شوید؟(خوب حتما به من چه! ولی خداوکیلی چرا پوششتون رو تغییر می دهید و حاصر می شوید؟ چون نظر آقایون روی شما تاثیر می گذارد ! شما خواهی نخواهی باید منطبق نظر من رفتار کنید!!! اگر نه ! مگه مغز .. خورده اید تو گرما عجیب چادر و لباس گرم تن کنید؟ پس به خاطر من خودتان را ملزم به داشتن پوشش بهتر و... تر می کنید!)

همون طور که مثلا یه مغازه دار بیاد بگه من واسه خوشگلی مغازم ! داخلش دوربین مخفی گذاشتم! اصلا دلیلش بالا بردن امنیت مغازم نبوده و....


قبول دارم که شما خودتون مختارید در انتخاب پوششتون! اما این مختاریت شما یه جوری از نظر من منشایت می گیرد ! در واقع شما مجبور هستید وقتی می خواید از منزل خارج بشید نظر من رو هم در نظر بگیرید!
اگر نه چرا خیلی راحت (از نظر گرمای هوا) بیرون نمیاید؟ چه مشکلی دارید که در گرمای تابستان از پوشش کامل استفاده می کنید؟



کسی با این پست مشکلی نداره؟
====
شاید مفهوم این پست با نظری که در ذهن شما هست متفاوت باشه! اما میگن وقتی حرفی می زنید کامل بزنید که بعدا شبه و ... توش پیش نیاد!
مشکل ما اینه زنا دوست دارن بهشون توجه بشه
و خودشون متفاوت بدونن
یکی با ارایش زیاد
یکی با حجاب زیاد من خودم یه زن وقتی خانمی میبنم که فقط دماغش اورده بیرون برام جلب توجه میکنه
بابا ما همه ادمیم چرا خودمون اینقدر درگیر جسممون کردیم
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مشکل ما اینه زنا دوست دارن بهشون توجه بشه
و خودشون متفاوت بدونن
یکی با ارایش زیاد
یکی با حجاب زیاد من خودم یه زن وقتی خانمی میبنم که فقط دماغش اورده بیرون برام جلب توجه میکنه
بابا ما همه ادمیم چرا خودمون اینقدر درگیر جسممون کردیم

همش از نداشتن اعتماد بنفس هست!
خانوما باید سعی کنن هر جور شده خودشون در قوطی مربا و خیار شور و... رو باز کنن! باید یاد بگیرن خودشون آب رادیات ماشینشون رو تنظیم کنن باید خودشون خودشون رو خودکفا کنن
باید خودشون حصور داشته باشن و برن جلو و نترسن

اینا همش شعار بود کیه که ندونه وقتی یه خانوم از باز کردن در یه شیشه مربا عاجز و ناتوان هست ! این طور نیست و می خواد به اون اقایی که کنارش هست بگه که ....

ولی بد نیست خودتون هم بعصی وقتی در شیشه مربا رو باز کنید چون اینقدر زیبا عجز و ناتوانی رو بازی کردید که خودتون هم باورتون شده! (گاهی وقتا این باور انقدر قوی میشه که هرچی زور می زنید زورتون نمی رسه! دوباره امتحان کنید حتما می تونید درش رو باز کنید!)

ممنون از تمام زنان بخاطر زنانگی و زن بودنشان
اینکه می فهمن درک می کنن و می توانن
اما انقدر خانم و زن هستن که خودشان را به نانوانی می زنند تا یه حس خوب رو به یه مرد هدیه کنن

:gol:
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فقط یه نکته ای رو بگم!

خیلی قشنگ گفتید و.... تقریبا باهاتون موافقم

شما الان اینو گفتید که می فهمید و... و می خواهید خودتون انتخاب کنید ! چیکار نظر آقایون دارید و... خدا شما رو آزاد آفرید و دوست دارید خودتون ...

این خیلی خوب هست ! اما


شما تو خونتون چی می پوشید؟

چرا با همان پوشش تو خونتون در سطح شهر حاصر نمی شوید؟(خوب حتما به من چه! ولی خداوکیلی چرا پوششتون رو تغییر می دهید و حاصر می شوید؟ چون نظر آقایون روی شما تاثیر می گذارد ! شما خواهی نخواهی باید منطبق نظر من رفتار کنید!!! اگر نه ! مگه مغز .. خورده اید تو گرما عجیب چادر و لباس گرم تن کنید؟ پس به خاطر من خودتان را ملزم به داشتن پوشش بهتر و... تر می کنید!)

همون طور که مثلا یه مغازه دار بیاد بگه من واسه خوشگلی مغازم ! داخلش دوربین مخفی گذاشتم! اصلا دلیلش بالا بردن امنیت مغازم نبوده و....


قبول دارم که شما خودتون مختارید در انتخاب پوششتون! اما این مختاریت شما یه جوری از نظر من منشایت می گیرد ! در واقع شما مجبور هستید وقتی می خواید از منزل خارج بشید نظر من رو هم در نظر بگیرید!
اگر نه چرا خیلی راحت (از نظر گرمای هوا) بیرون نمیاید؟ چه مشکلی دارید که در گرمای تابستان از پوشش کامل استفاده می کنید؟



کسی با این پست مشکلی نداره؟
====
شاید مفهوم این پست با نظری که در ذهن شما هست متفاوت باشه! اما میگن وقتی حرفی می زنید کامل بزنید که بعدا شبه و ... توش پیش نیاد!




یه سوالم من ازتون دارم آیا شما هم با همون پوششی که تو خونه دارین وارد جامعه میشین؟؟؟؟

یه مثال واضح حتی آقایی که تو خونه رکابی تنش میکنه و خیلی راحت تو خونش می گرده حتی برای چند لحظه که بخواد آشغال تو کوچه بزاره حتما

لباسش رو تغییر میده

چه برسه به یک خانم

پس حتما تغییر پوشش شما هم از تفکر من نشات می گیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پس قبول کنین پوشش بسته به مکان و جا تغییر میکنه .

من خودم به شخصه با چادر راحت نیستم با اینکه 4سال تو دانشگاهمون اجباری بود و سرم کردم و خوشبختانه از اونم سربلند بیرون امدم

ولی من اینو می خوام بگم منی که حجابمو رعایت میکنم به خاطر راحتیمه

شاید شما هم پوششتون خیلی ساده باشه برای بیرون و اگه از شما یکی بپرسه چرا از این تیپ های معمول پسرهایی که الان متاسفانه میبینیم

نمی زنین شما خیلی راحت بگین تو شان من نیست و این نوع پوشش کلا با نظر من مغاییر هستش

همون لحظه من باید جبهه بگیرم که نه دیگه شمایی که آستین بلند می پوشی به خاطر نظر منه والا چه کاریه

شمام بیاین مثل بقیه پسرها تیپ بزنین !


پوشش هم عین رفتار و اخلاق و صمیمیت می مونه هر کس با حریم خودش یه جور برخورد داره با دوستان و آشنایان یه جور و با غریبه و جامعه جوره

دیگه.
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
همش از نداشتن اعتماد بنفس هست!
خانوما باید سعی کنن هر جور شده خودشون در قوطی مربا و خیار شور و... رو باز کنن! باید یاد بگیرن خودشون آب رادیات ماشینشون رو تنظیم کنن باید خودشون خودشون رو خودکفا کنن
باید خودشون حصور داشته باشن و برن جلو و نترسن

اینا همش شعار بود کیه که ندونه وقتی یه خانوم از باز کردن در یه شیشه مربا عاجز و ناتوان هست ! این طور نیست و می خواد به اون اقایی که کنارش هست بگه که ....

ولی بد نیست خودتون هم بعصی وقتی در شیشه مربا رو باز کنید چون اینقدر زیبا عجز و ناتوانی رو بازی کردید که خودتون هم باورتون شده! (گاهی وقتا این باور انقدر قوی میشه که هرچی زور می زنید زورتون نمی رسه! دوباره امتحان کنید حتما می تونید درش رو باز کنید!)

ممنون از تمام زنان بخاطر زنانگی و زن بودنشان
اینکه می فهمن درک می کنن و می توانن
اما انقدر خانم و زن هستن که خودشان را به نانوانی می زنند تا یه حس خوب رو به یه مرد هدیه کنن

:gol:

با این جمله تون مخالفم

شما چرا خانوم ها رو دست کم گرفتین؟؟؟

و فکر میکنین به قول خودتون تو کوچکترین کارها هم باید به شما تکیه کنن؟

خیلی از خانوم ها هم متفاوت هستن و از اونی که شما گفتین زمین تا کهکشان فرق دارن

شما مثال هاتون هم مورد داره

انگار خانومی مثلا به قول شما آب رادیاتور ماشین رو نتونه عوض کنه و به یه آقا تکیه کنه پس کامل نیست

این مثال رو می تونیم برعکس هم بزنیم

آقایی که بلد نیست یه دگمه پیرهن خودشو بدوزه و یا هزار کار دیگه و به خانم محتاج پس مرده کامل نیست

این مثال ها بیشتر اختلاف می ندازه

یه کارهایی هست که آقا بهتر می تونه از عهدش بر بیاد یه کار هایی رو خانم ها بهتر از عهدش بر میاد

و اینا دلیل بر ضعف هیچ کدوم نیست

و اگه احتیاجات نبود هیچ وقت روابط ایجاد نمی شد و هر کس تو پیله تنهایی خودش زندگی می کرد

و اینجاست که میگن زن و مرد مکمل همدیگن !
 

sara-z-a

عضو جدید
و آنانیکه همیشه خوابند کسانی هستند که باورهای شما را قبول ندارند.

درستش همینی بود که گفتی. :gol:

یک توصیه دوستانه هم به همه عزیزان بیدار و همیشه آگاه دارم:

هرگز توی زندگیتون این احتمال رو حتی به اندازه یک اپسیلون ندین که کلاهی به گشادی عمر بشر بر سرتون رفته، وقتی معتقدین همه چیز کامل مشخصه و مخصوصا سر چیزهایی که میگین آفریدگار گفته !!!! با کسی بحث نکنین.

چون هم خودتون رو زجر میدین و باید درد بحث با خواب ها رو بکشین هم عده ای رو از خواب ناز بیدار میکنین.


اگه بحث نکنیم چجوری طرف رو از خواب بیدار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه ماها ساکت بمونیم اونوقت ناآگاهان میان رو کار و چرخه رو جوری میچرخونن که به نفعه خودشون باشه.
همیشه باید بحث بین آگاه و ناآگاه باشه تا اونی که شک داره راه خودشو انتخاب کنه!!!!!!!!!
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یه سوالم من ازتون دارم آیا شما هم با همون پوششی که تو خونه دارین وارد جامعه میشین؟؟؟؟

یه مثال واضح حتی آقایی که تو خونه رکابی تنش میکنه و خیلی راحت تو خونش می گرده حتی برای چند لحظه که بخواد آشغال تو کوچه بزاره حتما

لباسش رو تغییر میده

چه برسه به یک خانم

پس حتما تغییر پوشش شما هم از تفکر من نشات می گیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پس قبول کنین پوشش بسته به مکان و جا تغییر میکنه .

من خودم به شخصه با چادر راحت نیستم با اینکه 4سال تو دانشگاهمون اجباری بود و سرم کردم و خوشبختانه از اونم سربلند بیرون امدم

ولی من اینو می خوام بگم منی که حجابمو رعایت میکنم به خاطر راحتیمه

شاید شما هم پوششتون خیلی ساده باشه برای بیرون و اگه از شما یکی بپرسه چرا از این تیپ های معمول پسرهایی که الان متاسفانه میبینیم

نمی زنین شما خیلی راحت بگین تو شان من نیست و این نوع پوشش کلا با نظر من مغاییر هستش

همون لحظه من باید جبهه بگیرم که نه دیگه شمایی که آستین بلند می پوشی به خاطر نظر منه والا چه کاریه

شمام بیاین مثل بقیه پسرها تیپ بزنین !


پوشش هم عین رفتار و اخلاق و صمیمیت می مونه هر کس با حریم خودش یه جور برخورد داره با دوستان و آشنایان یه جور و با غریبه و جامعه جوره

دیگه.

پوشش من به اون صورت خاص نشات نمی گیره!

فقط عوص میشه که مرتب تر باشه! نه پوشیده تر! آستین کوتاه همون آستین کوتاس فقط مرتب تر و تمیز تر!


و این نکته که همه ی ما روی هم تاثیر می گذاریم! در شهر های جنوبی اکثر اقایان خیلی راحت شلوارک می پوشن ولی باز پوشش خانم ها ثابت هست


می تونم این سوال رو از شما بپرسم که اگر فرص کنیم یک روز در شهر هیچ نامحرمی وجود نداره و فقط خانوم ها حصور دارند شما چی می پوشید؟

حالا اگر آقایون رو هم به این جمع اصافه کنیم آیا تغییری حاصل می شود؟



====
حالا اگر یک روز در شهر زنی نباشد پوشش آقایان چقدر تغییر می کند؟ اگر زنان به شهر بازگردند پوششان چه تغییری می کند؟

===
(تو عروسی فرقی نداره مردانه از زنانه جداباشه یا نباشه! پوشش مردان ثابت است! اما قطعا پوشش خانوم ها تغییر می کند!)
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با این جمله تون مخالفم

شما چرا خانوم ها رو دست کم گرفتین؟؟؟

و فکر میکنین به قول خودتون تو کوچکترین کارها هم باید به شما تکیه کنن؟

خیلی از خانوم ها هم متفاوت هستن و از اونی که شما گفتین زمین تا کهکشان فرق دارن

شما مثال هاتون هم مورد داره

انگار خانومی مثلا به قول شما آب رادیاتور ماشین رو نتونه عوض کنه و به یه آقا تکیه کنه پس کامل نیست

این مثال رو می تونیم برعکس هم بزنیم

آقایی که بلد نیست یه دگمه پیرهن خودشو بدوزه و یا هزار کار دیگه و به خانم محتاج پس مرده کامل نیست

این مثال ها بیشتر اختلاف می ندازه

یه کارهایی هست که آقا بهتر می تونه از عهدش بر بیاد یه کار هایی رو خانم ها بهتر از عهدش بر میاد

و اینا دلیل بر ضعف هیچ کدوم نیست

و اگه احتیاجات نبود هیچ وقت روابط ایجاد نمی شد و هر کس تو پیله تنهایی خودش زندگی می کرد

و اینجاست که میگن زن و مرد مکمل همدیگن !

فکر می کنم هر اقایی حداقل تو خدمت یاد میگیره جوراب و لباسش رو خودش بشوره اتو بزنه غذا بپزه!! گردگیری کنه جارو بزنه و هزار جور کار دیگه (این کارا زنونه نیستن! بلکه مشکل و کسالت آور خسته کننده هستن!)

بعد اومده این کارا رو داده به خانومها و بهش میگه آفرین تو چقدر خوب از پس این کارا بر میای!!! ظرف میشوری جارو میکشی و...

خانوم هم در برابر این کارا میان در شیشه مربا میدن به اقا و ازش تعریف می کنن
:gol:

لطفا رو این پست بحث نکنید
من نظرات تمام دوستان رو در مورد این پست قبول دارم!
 

fk_invisible

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه بحث نکنیم چجوری طرف رو از خواب بیدار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه ماها ساکت بمونیم اونوقت ناآگاهان میان رو کار و چرخه رو جوری میچرخونن که به نفعه خودشون باشه.
همیشه باید بحث بین آگاه و ناآگاه باشه تا اونی که شک داره راه خودشو انتخاب کنه!!!!!!!!!

بله بحث باید وجود داشته باشد . طرفین بحث میتوانند از عقایدشان دفاع کنند . ولی هیچ کدام از دو طرف نباید سعی کنند عقایدشان را به طرف مقابل تحمیل کنند .
یا اعتقاد داشته باشند که یکی از دو طرف کاملا ناآگاه است . این توهین آمیز است .
بحث باید محترمانه باشد .
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
پوشش من به اون صورت خاص نشات نمی گیره!

فقط عوص میشه که مرتب تر باشه! نه پوشیده تر! آستین کوتاه همون آستین کوتاس فقط مرتب تر و تمیز تر!


و این نکته که همه ی ما روی هم تاثیر می گذاریم! در شهر های جنوبی اکثر اقایان خیلی راحت شلوارک می پوشن ولی باز پوشش خانم ها ثابت هست


می تونم این سوال رو از شما بپرسم که اگر فرص کنیم یک روز در شهر هیچ نامحرمی وجود نداره و فقط خانوم ها حصور دارند شما چی می پوشید؟

حالا اگر آقایون رو هم به این جمع اصافه کنیم آیا تغییری حاصل می شود؟



====
حالا اگر یک روز در شهر زنی نباشد پوشش آقایان چقدر تغییر می کند؟ اگر زنان به شهر بازگردند پوششان چه تغییری می کند؟

===
(تو عروسی فرقی نداره مردانه از زنانه جداباشه یا نباشه! پوشش مردان ثابت است! اما قطعا پوشش خانوم ها تغییر می کند!)


خوب همچین اتفاقی اگر افتاد همون موقع تصمیم میگیریم پوششمون چطوری باشه

در ثانی محرم بودن دلیل نمیشه ما هر طور دلمون خواست رفت و آمد کنیم و هر چی دلمون خواست بپوشیم.

الان شما خودتو چون آقایین و مادرتون و خواهرتون براتون محرم هستن هر نوع پوششی رو که دلتون خواست جلوشون تنتون میکنین؟

و میگین این بابا همون مامانیه که از اول تر و خشکمون کرده پس هر جور دلم خواست می تونم باشم

100% البته که اینجوری نیست و هر کسی به طبع خودش دوست داره در عین آراستگی و تر و تمیز و مرتب بودن خودش رو بپوشونه چون اینطوری

راحتره و معذب نیست.

تو عروسی ها هم بازم هر کسی به میل خودش رفتار میکنه

خیلی ها هستن براشون فرقی نمیکنه کی میاد کی میره ولی بعضی ها راحتر هستن پوششون رو عوض کنن

شاید شما فقط می خواین اینوبرسونین که منی که خودمو می پوشونم فقط و فقط به خاطر حظور شماست

و اگه شما نبودین من این کارو نمی کردم

چرا با نگاه جبر به این مسئله نگاه میکنین؟

چرا نمیگین یه خانم دوست نداره غریبه ایی اونو ببینه؟؟ و با میل شخصی خودش این لباس رو انتخاب نمیکنه؟
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در ثانی محرم بودن دلیل نمیشه ما هر طور دلمون خواست رفت و آمد کنیم و هر چی دلمون خواست بپوشیم.

الان شما خودتو چون آقایین و مادرتون و خواهرتون براتون محرم هستن هر نوع پوششی رو که دلتون خواست جلوشون تنتون میکنین؟
صد البته که هر پوششی نمی پوشن اما افرادی که مخالف حجاب هستن در اون حد هیچ وقت نمیگن ! منظورشون پوششی تو مایه های تقریبا نزدیک به پوشش منزلشون هست!
در واقع اینو میگن که محرم و نامحرم زیاد مهم نیست! من نامحرم هم مثل داداششون می مونم در همون حدی که برای داداششون حجاب نگه می دارن برای من نامحرم هم نگه می دارن!



100% البته که اینجوری نیست و هر کسی به طبع خودش دوست داره در عین آراستگی و تر و تمیز و مرتب بودن خودش رو بپوشونه چون اینطوری

راحتره و معذب نیست.
نمی دونم خانوم ها با چه لباسی در باشگاهای ورزشی حاصر میشن ولی با هر چی باشه فکر نکنم معذب بشن! حالا اگر یک اقا هم انجا حصور داشته باشه چطور؟
البته این معذب بودنه زیاد مهم نیست! با تکرار و عادت عادی میشه ! همون طور که در برخی جوامع این معذب شدنه عادی شده و دیگه حس نمیشه!(یه زمانی با شلوارک خجالت می کشیدم برم تو خیابون ولی با تکرار و دیدن بقیه برام عادی شد دیگه با شلوار بخوام برم بیرون بیشتر معذب میشم !البته در یکی از شهرهای بندری)


تو عروسی ها هم بازم هر کسی به میل خودش رفتار میکنه

خیلی ها هستن براشون فرقی نمیکنه کی میاد کی میره ولی بعضی ها راحتر هستن پوششون رو عوض کنن

شاید شما فقط می خواین اینوبرسونین که منی که خودمو می پوشونم فقط و فقط به خاطر حظور شماست

و اگه شما نبودین من این کارو نمی کردم
تا حدودی آره ! شما الان پدر و برادرتون تو خونه هستن و شما پوشش خودتون را دارید اگر من الان به منزل شما بیام (خونه همون خونه تمام شرایط همون شرایط ) شما قطعا پوششتون رو تغییر می دید!
+
شکی در این نیست که افراد غیر مسلمانی که در مناطق سرد سیر زندگی می کنن پوشش انها هم پوشیده است
اما دلیل انها فقط سرمای هوا هست نه محرم یا نامحرم این ها رو از هم جدا کنید


چرا نمیگین یه خانم دوست نداره غریبه ایی اونو ببینه؟؟
آخه این غریبه متفاوت هست ! که محرم باشه یا نا محرم ! البته این محرم و نامحرم خارج از بحث دینیش هست! و شما جلوی مادرتون و زن همسایه فرق داره ! ولی خوب به این هم بستگی داره که زن همسایه خودش تنها اومده باشه خونه ی شما یا با شوهرش اومده باشه خونه ی شما (تو این تعریف کاملا مشخص هست)

در کل من با شما موافق هستم یه خانوم خودش هست و خودش

خیلی خوشحالم که این باور معذب بودن به گونه ای در شما به وجود اومده که کاری به بقیه ندارید و می دونید چی باید بپوشید

من منظور فقط تفسیر این موصوع بود بر طبق صحبتی که اقا اسی کرد و افرادی که این گونه برداشت می کنن
===============
وقتی خانومی حجابشو رعایت می کنه !منظورش دقیقا به شخص شما نیست که چقدر هیز هستی و...
مثل مغازه داری که دوربین مدار بسته و کرکره و قفل میذاره منظورش این نیست که افراد داخل مغازه دزد هستن (ولی قطعا منظورش به دزدها بوده که هی مواظب باش دوربین مدار بسته و.. دارم!)

از طرفی در سطح شهر با اینکه مغازه دارها به هیچکس تهمت دزدی نمی زنن روز به روز شاهد افزایش مغازه هایی هستیم که از دوربین های مدار بسته و کرکره و قفل استفاده می کنن
چون با این کار هم خودشون را در برابر خطر های احتمالی سارقین حفظ می کنن و هم این امر موجب میشه که دزدها کمتر به فکر سرقت از این مغازه ها باشن چون دارای صریب امنیتی بالایی هستن

(صمن اینکه دوربین مدار بسته و... صددرصد مانع از دزدی نمیشه ! اما اگر بی فایده بود تو تمام مغازه ها اونو نمی دیدیم!)

 
آخرین ویرایش:

*Essi*

اخراجی موقت
وقتی خانومی حجابشو رعایت می کنه !منظورش دقیقا به شخص شما نیست که چقدر هیز هستی و...
مثل مغازه داری که دوربین مدار بسته و کرکره و قفل میذاره منظورش این نیست که افراد داخل مغازه دزد هستن (ولی قطعا منظورش به دزدها بوده که هی مواظب باش دوربین مدار بسته و.. دارم!)

از طرفی در سطح شهر با اینکه مغازه دارها به هیچکس تهمت دزدی نمی زنن روز به روز شاهد افزایش مغازه هایی هستیم که از دوربین های مدار بسته و کرکره و قفل استفاده می کنن
چون با این کار هم خودشون را در برابر خطر های احتمالی سارقین حفظ می کنن و هم این امر موجب میشه که دزدها کمتر به فکر سرقت از این مغازه ها باشن چون دارای صریب امنیتی بالایی هستن

دوست نداشتم توی این تاپیک نظر بدم، چون از نحوه تشکر کردن اکثر دوستان معلومه هدفشون فقط تایید شدنه، کسی اونارو به چالش کشید، ترجیح میدن بهش توهین کنند.

اما چون مثال از دوربین مدار بسته زدین و یه جورایی به حجاب ربطش دادین از طرفی هم مخالفین گویا کلا نمیتونن یا دوست ندارن به این چیزا جوابی بدن و موافقین خوششون میاد که چه مثالی، من جواب میدم !!!

اون جامعه ای که توی مغازه هاش دوربین مخفی زیادتر هست بهتره یا جامعه ای که توی مغازه هاش دوربین مخفی کمتره؟

دزد نقابدار مگه از دوربین مخفی هراسی هم دارد؟

اگر مغازه هایی مثل مکه و مدینه، بدون هیچ دوربینی و قفلی و کرکره ای مغازه رو رها کنند و بروند، آیا صاحبان این مغازه کم عقلند؟

عقل میگه دزد هست قفل بزن یا عقل میگه جامعه رو طوری بار بیار که دزد نباشه و نیازی هم به قفل نداشته باشی؟

چطوری میشه یک جامعه ای رو طوری با آورد که دوربین مخفی نباشه، اونوقت این جامعه که زنان بدون پوشش مو بتونن بیرون بیان و کسی نگاهشون نکنه، چه جامعه ای میشه؟
 

FAEZEH_EE

عضو جدید
چطوری میشه یک جامعه ای رو طوری با آورد که دوربین مخفی نباشه، اونوقت این جامعه که زنان بدون پوشش مو بتونن بیرون بیان و کسی نگاهشون نکنه، چه جامعه ای میشه؟

قضیه اینه که نمیشه نگاه نکرد!!

جدی میگم

من که دخترم بار ها اتفاق افتاده خانم زیبا یا خانمی که فوق العاده آرایش داره و رنگ موش و مدل موهاش قشنگه نگاهش میکنم!!همه ی نگاه کردن ها هم به قصد لذت نیستن ,بعضی وقتا آدم از روی کنجکاوی نگاه میکنه.نمیدونم اصلا براتون اتفاق افتاده؟!


خب حالا بگیم همه بدون حجاب بیان ,آقایون نگاه نکنن!برای این قانون چه ضمانت اجرایی داریم؟
 

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قضیه اینه که نمیشه نگاه نکرد!!

جدی میگم

من که دخترم بار ها اتفاق افتاده خانم زیبا یا خانمی که فوق العاده آرایش داره و رنگ موش و مدل موهاش قشنگه نگاهش میکنم!!همه ی نگاه کردن ها هم به قصد لذت نیستن ,بعضی وقتا آدم از روی کنجکاوی نگاه میکنه.نمیدونم اصلا براتون اتفاق افتاده؟!


خب حالا بگیم همه بدون حجاب بیان ,آقایون نگاه نکنن!برای این قانون چه ضمانت اجرایی داریم؟

آقا اسی با نقل گیری از این پست جواب میدم! بهتر موصوع باز میشه

دوست عزیز منظور اقا اسی آرمان شهر بود ! جایی که نیازی به صمانت نیست چون همه آدم هستند کسی اهل دزدی نیست!!!


اسی خیلی خوشحال شدم که عدم دزدی در عربستان را مطرح کردی از روز اول دوست داشتم یکی اینو مطرح کنه تاپیک آدم و انسان تاپیک انتخاب طبیعی و...

اقا اسی شما شیوه ای که عربستان برای جلوگیری از دزدی در نظر گرفته را قبول دارید؟
(عربستان توسط شیوه ی مبشر و نذیرا این کار را انجام داده! درآمد خوب برای مردمش + قطع ید!)
(بنظرت چطور می تونیم به روش سالم و بدون خشونت و زیبا به افراد جامعه یاد بدیم که دزدی نکنن؟ مثلا ماهی 10 میلیون تومن حقوق بیکاری به همه بدیم؟)

بنظرت چرا فقط در تمام دنیا این فقط عربستان هست که تونسته بدون دوربین مداربسته و... با دزدی مقابله کنه ؟ چرا در هلند و سویس و سوید هنوز هم دزد هست؟

اسی امریکن پای رو دیدی؟ بنظرت چرا اون پسرهای جوان با اینکه در فرهنگ عالی غرب رشد کردن و در مدارسشون از اول دختر پسر آزاد بودن و در کنار هم ولی باز اونا مشکل داشتند؟ وقتی به 16 - 17 سالگی و بالا تر رسیدند اینقدر ....؟

(اینو هم گفتم که دوربین و کرکره و قفل 100 درصد جلوگیری نمی کنه مخصوصا وقتی مغازه پر پول مثل طلا فروشی باشه! اما اگر بی فایده بود طلا فروشی سر کوچه ی ما نه دوربین می ذاشت نه کرکره نه قفل چون این ابزار از سرقت مغازش 100 درصد جلوگیری نمی کرد و با جوراب مغازشو می زدن و اینا الکی بود!) اما استفاده می کنه!
 

ReD_CoDE

متخصص REVIT
کاربر ممتاز
آقا اسی با نقل گیری از این پست جواب میدم! بهتر موصوع باز میشه دوست عزیز منظور اقا اسی آرمان شهر بود ! جایی که نیازی به صمانت نیست چون همه آدم هستند کسی اهل دزدی نیست!!! اسی خیلی خوشحال شدم که عدم دزدی در عربستان را مطرح کردی از روز اول دوست داشتم یکی اینو مطرح کنه تاپیک آدم و انسان تاپیک انتخاب طبیعی و... اقا اسی شما شیوه ای که عربستان برای جلوگیری از دزدی در نظر گرفته را قبول دارید؟ (عربستان توسط شیوه ی مبشر و نذیرا این کار را انجام داده! درآمد خوب برای مردمش + قطع ید!) (بنظرت چطور می تونیم به روش سالم و بدون خشونت و زیبا به افراد جامعه یاد بدیم که دزدی نکنن؟ مثلا ماهی 10 میلیون تومن حقوق بیکاری به همه بدیم؟) بنظرت چرا فقط در تمام دنیا این فقط عربستان هست که تونسته بدون دوربین مداربسته و... با دزدی مقابله کنه ؟ چرا در هلند و سویس و سوید هنوز هم دزد هست؟ اسی امریکن پای رو دیدی؟ بنظرت چرا اون پسرهای جوان با اینکه در فرهنگ عالی غرب رشد کردن و در مدارسشون از اول دختر پسر آزاد بودن و در کنار هم ولی باز اونا مشکل داشتند؟ وقتی به 16 - 17 سالگی و بالا تر رسیدند اینقدر ....؟ (اینو هم گفتم که دوربین و کرکره و قفل 100 درصد جلوگیری نمی کنه مخصوصا وقتی مغازه پر پول مثل طلا فروشی باشه! اما اگر بی فایده بود طلا فروشی سر کوچه ی ما نه دوربین می ذاشت نه کرکره نه قفل چون این ابزار از سرقت مغازش 100 درصد جلوگیری نمی کرد و با جوراب مغازشو می زدن و اینا الکی بود!) اما استفاده می کنه!

کلا از اون تاپیکاست که اصلا دوست ندارم توش مطلبی بنویسم اما گفتم جوابی به فرافکنی شما بدم
شما میگید با زور و پول عربستان مردمش رو آدم نگه داشته؟ درسته
شما میگید خارج از کشور مردمش آدم هستن اما باز مشکلاتی دارن؟ درسته
و از همه جالب تر شما آمریکن پای رو مثال زدید، فیلمی که جنبه ای طنز داره، من هم قبول دارم تو آمریکا هم مشکلاتی هست
اما اگر تو کشورهایی که اسمشون اومد 5 درصد مردم آدم نیستن، تو ایران اسلامیمون 90 درصدش آدم نیستن (آدم یعنی همون تعریفای فلسفیی که خودتون هی ابراز میکنیدا)
شما میخواید 5 درصد رو تعمیم بدید و بگید اونا کلا مشکل دارن، اما کشور خودمون که 90 درصد مشکل دارن رو بگید نه خوبه ایران و مملکت گل و بلبلیه

دقیقا اون مثل گردکان و خربزه برای شما هم صدق میکنه دوست خوبم

حجاب حق مسلم کیه؟ حق مسلم هرکیه خب محجبه باشه، اما به زور نمیشه آدما رو همرنگ کرد، این زور یه روزی نتیجه معکوسش رو نشون میده و یه جایی سر باز میکنه مشکلات الانم نتیجه همیناست، اینهمه فساد و فحشا سر حجاب نیست، ما یاد گرفتیم چشمامونو ببندیم به حقایق و خودمون رو احمق فرض کنیم
 
آخرین ویرایش:

sage007

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلا از اون تاپیکاست که اصلا دوست ندارم توش مطلبی بنویسم اما گفتم جوابی به فرافکنی شما بدم شما میگید با زور و پول عربستان مردمش رو آدم نگه داشته؟ درسته شما میگید خارج از کشور مردمش آدم هستن اما باز مشکلاتی دارن؟ درسته و از همه جالب تر شما آمریکن پای رو مثال زدید، فیلمی که جنبه ای طنز داره، من هم قبول دارم تو آمریکا هم مشکلاتی هست اما اگر تو کشورهایی که اسمشون اومد 5 درصد مردم آدم نیستن، تو ایران اسلامیمون 90 درصدش آدم نیستن شما میخواید 5 درصد رو تامیم بدید و بگید اونا کلا مشکل دارن، اما کشور خودمون که 90 درصد مشکل دارن رو بگید نه خوب ایران و مملکت گل و بلبلیه دقیقا اون مثل گردکان و خربزه برای شما هم صدق میکنه دوست خوبم حجاب حق مسلم کیه؟ حق مسلم هرکیه خوب محجبه باشه، اما به زور نمیشه آدما رو همرنگ کرد، این زور یه روزی نتیجه معکوسش رو نشون میده و یه جایی سر باز میکنه مشکلات الانم همون روزاست، اینهمه فساد و فحشا سر حجاب نیست، ما یاد گرفتیم چشمامونو ببندیم به حقایق و خودمون رو احمق فرض کنیم

ممنون از حصورت:gol:

فقط این بحث یه بحث دو نفری بود میان من و آقا اسی !
قطعا خیلی از کلمات اون معنای عامینه و اون چیزی رو که قرار هست انتقال بده مخصوص فردی که توانایی درک چنین گفته ای را داشته باشه طراحی میشه!
(قطعا وقتی کسی پیش نیاز استفاده از قرآن را نداره (قبول داشتن قرآن) نمی تونی قل هو الله احد را درک کنه ! مخاطب معمولا خاص هست در چنین بحث هایی همراه با نقل قول گیری!)


در زندگی اطرافتون هم باید اینو دیدی باشی !
وقتی شما دوستتون رو عزیزم صدا می زنی بر می گرده و لب خند میزنه چون معنای خاص کلامتون رو حس می کنه (و معنی خوبی داره!)

وقتی من همون دوست شما را عزیزم صدا بزنم ! ممکنه بدترین حرفا را بشنوم ازش چون عزیزمی که من خطابش کردم معنای اون عزیزم شما را نداشت در حالی که کلمات یکسان بود!


سعی کنید عزیزم را در مکان صحیحش وقتی که معنای خوبی دارد استفاده کنید نه وقتی معنای بدی دارد

موفق باشی دوست خوبم:gol:
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
بالاخره شما از اين تاپيك خداحافظي كردين يا هستين؟!!
جواب سوال بنده رو هم ندادين!!
دوست نداشتم توی این تاپیک نظر بدم، چون از نحوه تشکر کردن اکثر دوستان معلومه هدفشون فقط تایید شدنه، کسی اونارو به چالش کشید، ترجیح میدن بهش توهین کنند.
هدف شما چيه؟ به چالش كشيدن يا يافتن حقيقت يا...؟
اما چون مثال از دوربین مدار بسته زدین و یه جورایی به حجاب ربطش دادین از طرفی هم مخالفین گویا کلا نمیتونن یا دوست ندارن به این چیزا جوابی بدن و موافقین خوششون میاد که چه مثالی، من جواب میدم !!!
اون جامعه ای که توی مغازه هاش دوربین مخفی زیادتر هست بهتره یا جامعه ای که توی مغازه هاش دوربین مخفی کمتره؟
الان چطوري به حجاب تعميمش دادين؟!!
حجاب كمتر باشه يا تعداد محجبه ها؟!
دزد نقابدار مگه از دوربین مخفی هراسی هم دارد؟
يعني چون هراسي نداره صاحب فروشگاه بيخيال دوربين بشه؟!! خواهشا تا مثل هم مناقشه نكنيد شما منظور رو سيستم امنيتي بگير نه فقط دوربين مخفي!
اگر مغازه هایی مثل مکه و مدینه، بدون هیچ دوربینی و قفلی و کرکره ای مغازه رو رها کنند و بروند، آیا صاحبان این مغازه کم عقلند؟
بازهم مناقشه در مثل!
عقل میگه دزد هست قفل بزن یا عقل میگه جامعه رو طوری بار بیار که دزد نباشه و نیازی هم به قفل نداشته باشی؟
چطوری میشه یک جامعه ای رو طوری با آورد که دوربین مخفی نباشه، اونوقت این جامعه که زنان بدون پوشش مو بتونن بیرون بیان و کسی نگاهشون نکنه، چه جامعه ای میشه؟
شما چرا اينقدر علاقه داري زنان همگي بدون پوشش مو بياند بيرون؟!!
مشكلي براتون ايجاد ميكنه؟جاتون تنگ ميشه؟واقعا هدفت چيه؟
واقعا آدم كف ميكنه از اين همه مغلطه و تشبيه و مناقشه براي دشمني با حجاب!!
ضمنا دين راه كار جامعه مد نظر شما رو قبلا داده ولي هم به زن هم به مرد.البته چون شما راهكارهايي فراتر از خدا دارين و جزئيات مخلوق(من جمله خودتون) رو بهتر از خالق بلدين طبيعيه هيچ كدومش براتون قابل هضم نباشه فقط موندم چرا علاقه به بيحجابي باحجابان هم دارين!!
 

Similar threads

بالا