اخبار کامپیوتر

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
RHEL ده ساله شد

RHEL ده ساله شد





بی‌شک ردهت موفق‌ترین و ثرمایه‌دارترین شرکت در دنیای منبع‌باز هست که با انتشار Red Hat Enterprise Linux روش نوینی در تجارت محصولات منبع‌باز ارائه کرد. روشی که باعث تبدیل شدن این شرکت به یک مدل تجاری برای مابقی شرکت‌های منبع‌باز شد.

در اواسط ماه مه (May) سال ۲۰۰۲ میلادی بود که یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده توزیع‌های لینوکس یعنی ردهت از یک توزیع منبع باز ولی تجاری رونمائی کرد و صنعت نرم‌افزار رو با تاسیس اولین شرکت نرم‌افزاری منبع‌باز تغییر داد.

Paul Cormier ، ریاست محصولات و تکنولوژی ردهت:
« حالا یک دهه گذشته، و ردهت به یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‎ترین شرکت‌های IT تبدیل شده که با ارائه محصولات و سرویس‎های بی‌نقص خود راه کار و زندگی همه رو تحت تاثیر قرار داده. RHEL نمونه‌ بارز از تولید فن‌آوری در مقابل استانداردهای تجارت هست. »

درآمد میلیون دلاری در دهمین سالگرد انتشار محصولی منبع‌باز نوید سال‌های درخشانی رو برای دنیای منبع‌باز می‌دهد. مطمئنا این مدل درآمدزائی و تجارت از سوی ردهت میتونه راه رو برای بسیاری از شرکت‌های تازه تاسیس باز کنه.

به نقل از Fedorafans.com
 
آخرین ویرایش:

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
خب اینبار خبری متفاوت تر از قبل!

جبیر ؛ توزیع گنو/لینوکس ایرانی مبتنی بر اوبونتو ( و بزودی با ارائه نسخه مبتنی بر دبیان) به نسخه ۲ رسید. نسخه بتا از دومین نسل جبیر که بر مبنای اوبونتو ۱۲.۰۴ شکل گرفته است منتشر شد.

http://jabirproject.ir
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ownCloud نسخه‌ی ۴ منتشر شد

ownCloud نسخه‌ی ۴ منتشر شد


ownCloud نسخه‌ی ۴ منتشر شد و توسعه‌دهندگانش اعلام کردند این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار انعطاف‎پذیرتر، امن‌تر و سریع‌تر هست.
ownCloud 4 شامل ویژگی‌هایی از جمله :
- نسخه‌گذاری بر روی فایل و امکان بازگشت فایل که با این ویژگی تمام فایل‌های فعال، ذخیره شده و به کاربر اجازه‌ی بازگشت به نسخه‌ی قبلی از فایل‌ها رو می‌دهد. ( مانند سیستم‌های کنترل نسخه)
- اضافه شدن API جدید برای تولید و طراحی نرم‌افزارهای بهتر و پایدارتر و همخوان‌تر برای توسعه‌دهنگان نرم‌افزاری.
- مشاهده فایل‎های ODF که فرمت استاندارد و آزاد ویرایش‌گرهای متنی آزاد (لیبره آفیس، اوپن آفیس و …) می‌باشد و به شما امکان مشاهده‌ی این فایل‌ها بدون دانلود آن‌ها رو می‌دهد.
- با رمزگذاری برروی فایل‌ها سیستمی امن رو فراهم می‌کنه تا اطمینان حاصل کنید فایل‌ها فقط توسط شما قابل دسترسی می‌باشد.
- آپلود فایل‌ها تنها با درگ و دراپ (کشیدن و رها کردن) که باعث میشه از نصب نرم‌افزارهای اضافی برای آپلود فایل جلوگیری بشه.
- قابلیت تغییر قالب برای شخصی سازی هرچه بیشتر سیستم مطابق با سلیقه‌ی کاربر
- اشتراک‌گذاری تقویم و وقایع ثبت شده بر روی تقویم با دیگر کاربران
- و …
هم‌چنین ownCloud 4 دارای یک قابلیت آزمایشی نیز هست که به وسیله‌ی این قابلیت امکان ماونت کردن فایل‌سیستم‌های خارجی (مانند دراپباکس، FTP، گوگل‌درایو به عنوان سیستم‎های محبوب دیگر) فراهم می‌کنه و کاربر قابلیت به‌اشتراک‌گداری و همگام‌سازی آنها را در ownCloud به سادگی خواهد داشت.
برای مشاهده‌ی نکات انتشار این نسخه به این‌جا سر بزنید. هم‌چنین می‌تونید این نسخه رو از این‌جا دانلود کنید.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آموزش آی کلود اپل

آموزش آی کلود اپل



Icloud چیست ؟

iCloudموسیقی ، عکس ها ، نرم افزارها ، مدارک ، تقویم و… شما را ذخیره کرده و به صورت بی سیم و خودکار بین دستگاههای شما به اشتراک میگذارد. این آسانترین راه برای مدیریت داده های شماست.



iCloud بسیار بسیار بیشتر و حرفه ای تر از یک هارد دیسک معلق در هوا عمل میکند. این کم زحمت ترین راه برای دسترسی به محتویات تمام دستگاههای شماست . iCloud داشته های شما را ذخیره می کند بنابراین همیشه از طریق iPad ، iPhone ، iPod Touch ، Mac وحتی کامپیوتر شخصیتان با هر عنوان و برندی که باشدبه آنها دسترسی خواهید داشت. این نرم افزار بدون نیاز به Sync کردن و هیچ گونه مدیریتی به شما دسترسی فوق سریع به موسیقی ، نرم افزارها و آخرین عکسهایتان را خواهد داد، iCloud همچنین ایمیل ، تقویم و حتی دفترچه تلفن شما را بدون نیاز به کمک شما به روز نگاه خواهد داشت.



حجمی زیاد اما رایگان :

هنگامی که در iCloud ثبت نام میکنید به صورت خودکار و در بدو ورود ۵ گیگا حجم رایگان دریافت خواهید کرد. با توجه به حجم کمی که Email ، مدارک و فایلها ، چرخش عکسها و اطلاعات شخصی شما اشغال خواهد کرد این حجم برای ذخیره سازی موسیقی ، ویدئو ، نرم افزارها و کتابهای شما خالی از لطف نخواهد بود علاوه بر این که در صورت نیازمی توانید به سادگی و مستقیماً از دستگاه خود حجم اضافه نیز خریداری نماییید.



در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت بر عملکرد iCloud در نرم افزارهای مختلف و مواجهه آن با انواع مختلف فایلها




- iTunes در ابر (iTunes in the Cloud) :

با iCloud موزیک خریداری شما در iTunes در تمامی دستگاههای شما ظاهر می شود ، همچنین میتوانید آخرین خرید خود را از iTunes هر وقت و هر کجا که می خواهید دانلود کنید.



موسیقی مورد علاقه خود را دانلود کنید ، آن موسیقی در iCloud ذخیره می شود و نهایتاً به صورت خودکار همان فایل را در تمام دستگاهای خود خواهید داشت.



- جریان عکسها (Photo Stream) :

با iCloud هنگامی که با هریک از دستگاههای خود عکس بگیرید ، عکس شما به صورت خودکار در تمامی دستگاههای شما ظاهر می شود. بدون Sync کردن و بدون نیاز به ارسال ؛ تمام عکسها ی شما در دسترسند هر کجا که بخواهید.
با یکی از دستگاههای iOS خود عکس بگیرید یا عکسهای خود را از دوربین دیجیتالتان برروی Mac یا PC خود منتقل کنید. تمام عکسهای جدید گرفته شده یا انتقال یافته به صورت خودکار در iCloud ذخیره میشود و این عکسها از هر کدام از دستگاههای شما قابل مشاهده خواهند بود.


– مدارک در ابر (Documents in the Cloud) :
اگر شما از یک نرم افزار مشابه برای دیدن و تغییر دادن فایلهای Word یا PDF و… در دستگاههایتان استفاده میکنید ؛ iCloud تمام مدارک شما را در تمام دستگاههایتان دچار هر تغییری هم که شوند به روز نگاه خواهد داشت و دیگر نیازی نیست شما این کار را انجام دهید.


یک فایل جدید بسازید یا یک فایل قدیمی را تغییر دهید ، نرم افزار مورد استفاده شما آن را در iCloud ذخیره میکند ، سپس iCloud آن فایل را با تمام تغییرات در دستگاههای دیگر شما نیز پیاده خواهد کرد.

- نرم افزار ، کتابها و پشتیبانی (Apps, Books and Backup) :
iCloud از یکسان بودن کتابها و نرم افزارهای دستگاههای شما اطمینان حاصل میکند. این نرم افزار همچنین از اطلاعات شما کپی خواهد گرفت تا اگر روزی اتفاقی برای آنها افتاد به کمک شما بیاید.

شما تعداد زیادی نرم افزار دانلود میکنید ، با کمک iCloud میتوانید تاریخچه تمام نرم افزارهای دانلود شده را ببینید و در صورت نیاز بدون پرداخت دوباره دانلود کنید، علاوه بر این هر نرم افزار جدید خریداری شده به صورت خودکار در تمامی دستگاهها نصب خواهد شد.

- در iBooks نیز iCloud عملکردی مانند نرم افزارها دارد. تاریخچه کتابهای دانلود شده ، دانلود مجدد آنها و قرار گرفتن کتابهای جدید در تمام دستگاههای iOS .
هر کتابی را تا هر کجا که خواندید ، هر کجا متن را که بزرگ کردید یا نشانی گذاشتید iCloud بار بعد در تمام دستگاهایتان کتاب شمارا تا آنجا که خوانده بودید باز خواهد کرد و تمام نشان ها و علائمی که برروی خطی از کتاب گذاشته بودید در همان کتاب بین تمام دستگاهها به اشتراک خواهد گذاشت.

- پشتیبانی و ذخیره سازی(Backup) :
در این مورد iCloud راهی هوشمندانه تر را در ذخیره اطلاعات پیش پای شما خواهد گذاشت به گونه ای که به صورت روزانه و از طریق Wifi اطلاعات شما را ذخیره می نماید اما نه ذخیره روزانه تمام اطلاعات بلکه تغییراتی که شما هرروز در اطلاعات و داشته های خود ایجاد می کنید.

- دفترچه تلفن ، تقویم و ایمیل ((Contacts, Calendar and email :
iCloud ایمیل ، تقویم و دفترچه تلفن شما را ذخیره و بین تمامی دستگاههایتان یکسان میکند و شما قادر خواهید بود که از دستگاهی به پای دستگاه دیگر بنشینید و به کار خود ادامه دهید.



هنگامی که شما در iCloud ثبت نام میکنید یک اکانت ایمیل رایگان me.com دریافت خواهید کرد.
iCloud تمام ایمیلهای جدید شما را با تمام پوشه های زیر مجموعه آن بین تمام دستگاههایتان ارسال خواهد کرد. بنا براین تفاوتی نمیکند که شما با کدام دستگاه خود مشغول کار هستید.

برنامه های روزانه ، ماهانه یا سالیانه خود را در تقویم ثبت کنید و این برنامه ها را در تمامی دستگاههایتان به صورت مشترک داشته باشید حتی می توانید تقویم خود را با دیگر کاربران iCloudبه اشتراک بگذارید بدین ترتیب اعضای خانواده شما و یا بازیکنان یک تیم ورزشی میتوانند از برنامه هاو قرارهای شخصی و برنامه های ورزشی خود و شما مطلع باشند و آنها را فراموش نکنند

با iCloud دفترچه تلفن شما در تمامی دستگاههایتان قابل دسترس است ، هرگاه خواستید میتوانید شماره ای جدید ثبت کنید و بدون نیاز اتصال به کامپیوتر شاهد تغییراتی که ایجاد کردید در Address Book دستگاه مک خود یا Outlook کامپیوتر شخصیتان نیز باشید.

(iCloud.com) جای شما در دنیای اینترنت:
iCloud کاربردی شگفت انگیز با نرم افزارهایی معروف همچون Mail و iCal در مک و Microsoft outlook در کامپیوتر های شخصی متفرقه دارد. شما میتوانید در مواقع دور از خانه و هنگامی که دسترسی به هیچ کدام از دستگاههای iOS تان ندارید ، تقویم خود ، ایمیل شخصیتان و دفترچه تلفن خود را در icloud.com و از هرکامپیوتری بیابید.


به نقل از ایران ویج
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

“ما جامعه‌ی Mageia هستیم، بسیار خرسندیم که اعلام کنیم نسخه‌ی دوم Mageia منتشر شد. ما اوقات بسیار خوشی رو برای تشکیل این جامعه و همچنین ساخت این نسخه صرف کردیم. امیدواریم شما هم به همان اندازه‌ای که ما از ساخت این نسخه لذت بردیم از استفاده‌ی اون لذت ببرید.
تیم Mageia با این متن خبر انتشار نسخه‌ی دوم از توزیع نوپا و بسیار محبوب خود اعلام کردند.
امکاناتی که در این نسخه Mageia وجود دارند عبارتند از :
- میزکار های KDE 4.8.2 ، GNOME 3.4 ، LXDE ، XFCE ، Razor qt ، E17
- مدیریت پنجره‌های Open Box ، WindowMaker ، IceWM ، Fluxbox ، Fvwm2 ، Awesome
- فایرفاکس و تاندربرد ESR ( انتشار با پشتیبانی طولانی) ، Chromium ، Opera ، Ephiphany و…
- ویرایش‌گرهای متن Libre Office ، Calligra و نرم‌افزار های اداری دیگر
و امکانات و نرم‌افزارهای بیشمار دیگر…
این نسخه از Mageia در زبان‌های متفاوت در قالب های سی‌دی زنده، ذی وی دی و سی‌دی نصب از اینترنت از سرورهای FTP ، HTTP و تورنت قابل دانلود هست.
بررسی عالی ایمان عزیز از نسخه‎ی یک این توزیع من رو بی‌صبرانه منتظر گذاشته تا بررسی این نسخه رو هم بخونم

به نقل از Fedorafans.com
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز

“ما جامعه‌ی Mageia هستیم، بسیار خرسندیم که اعلام کنیم نسخه‌ی دوم Mageia منتشر شد. ما اوقات بسیار خوشی رو برای تشکیل این جامعه و همچنین ساخت این نسخه صرف کردیم. امیدواریم شما هم به همان اندازه‌ای که ما از ساخت این نسخه لذت بردیم از استفاده‌ی اون لذت ببرید.
تیم Mageia با این متن خبر انتشار نسخه‌ی دوم از توزیع نوپا و بسیار محبوب خود اعلام کردند.
امکاناتی که در این نسخه Mageia وجود دارند عبارتند از :
- میزکار های KDE 4.8.2 ، GNOME 3.4 ، LXDE ، XFCE ، Razor qt ، E17
- مدیریت پنجره‌های Open Box ، WindowMaker ، IceWM ، Fluxbox ، Fvwm2 ، Awesome
- فایرفاکس و تاندربرد ESR ( انتشار با پشتیبانی طولانی) ، Chromium ، Opera ، Ephiphany و…
- ویرایش‌گرهای متن Libre Office ، Calligra و نرم‌افزار های اداری دیگر
و امکانات و نرم‌افزارهای بیشمار دیگر…
این نسخه از Mageia در زبان‌های متفاوت در قالب های سی‌دی زنده، ذی وی دی و سی‌دی نصب از اینترنت از سرورهای FTP ، HTTP و تورنت قابل دانلود هست.
بررسی عالی ایمان عزیز از نسخه‎ی یک این توزیع من رو بی‌صبرانه منتظر گذاشته تا بررسی این نسخه رو هم بخونم

به نقل از Fedorafans.com

یکی از فرزندان مندریوا که نسبت به فدورا برای کسایی که تازه میخوان لینوکس رو با طعم ردهت شروع کنند!
تقریبا از هر توزیعی یک شمه ای داره و از همه مهم تر رابط کاربری بسیار زیبایی که از مندریوا به ارث برده ;)
 

omidonline2012

عضو جدید
آفرین به اینهمه استعداد و پشتکار
عزیزان پول مهمه ولی چیزی که این دوستمون داشته پشتکار بوده نه پول..
عزیزانی هم که بهانه پولو میارن خودشون سستی میکنن....
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چگونه ویروس shortcut را از کول دیسک و کارت های حافظه پاک کنیم

احتمالا برای شما هم پیش آمده که تمام پوشه های کول دیسک یا مموری موبایل تان تبدیل به shortcut شده باشند و با هیچ برنامه آنتی ویروسی هم نتوانید آنها را اصلاح کنید. زیرا متاسفانه بسیاری از برنامه های آنتی ویروس این پوشه ها و ویروس را شناسایی می کنند، اما علی رغم حذف ویروس، قادر به بازیابی پوشه های آلوده نیستند.یک راه حل برای این مشکل، استفاده از کامپیوتری مجهز به سیستم عامل لینوکس یا مک است. زیرا در این سیستم عامل ها، پوشه ها به درستی مشاهده می گردند و می توان آنها را از روی کول دیسک یا هر حافظه جانبی دیگر، کپی کرد.
حال نسخه ای از پوشه ها و فایل های سالم را به کامپیوتر لینوکسی یا مکی منتقل کرده و کول دیسک آلوده را فرمت کنید. کار تمام است، می توانید فایل ها و پوشه ها را به درون کول دیسک منتقل کرده و بدون مشکل از آن استفاده کنید.
اما با توجه به اینکه بسیاری اوقات دسترسی به یک کامپیوتر با چنین سیستم عامل هایی کمی مشکل است، بگذارید به راه حل ویندوزی ماجرا بپردازیم.۱- ابتدا با استفاده از یک آنتی ویروس آپدیت، کول دیسک را اسکن کنید تا ویروس shortcut را شناسایی و حذف کند.۲- از منوی start، زیر منوی Programs و سپس Accessories را انتخاب کنید.۳- بر روی برنامه Command Prompt راست کلیک کرده و با انتخاب گزینه Rin as Administrator آن را اجرا کنید.۴- حال در خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید.attrib -h -r -s /s /d X:\*.*‎توجه داشته باشید که به جای عبارت X‪:‬ نام درایو مربوط به کول دیسک تان را تایپ کنید. برای مثال اگر کول دیسک شما در My Computer به عنوان درایو F شناخته می شود، دستور را باید به این صورت وارد کنید:attrib -h -r -s /s /d F:\*.*۵- کمی منتظر بمانید تا دستور صادره کار خود را انجام داده و دوباره خط فرمان به نمایش در آید.حال اگر کول دیسک یا کارت حافظه را باز کنید، می بینید که پوشه های آلوده به ویروس به حالت قبلی برگشته و به راحتی قابل استفاده اند.

 

تورج پوربهرام

عضو جدید
کاربر ممتاز
يك شركت فناوري نوپا در حال آماده‌ شدن براي نمايش جديدترين فناوري در
كنترل حركتي است كه درك جهان را از صنعت با فراز و نشيبهاي آن تغيير
مي‌دهد.



17265


اين فناوري موسوم به «جهش» (Leap) از اندازه كوچكي برخوردار بوده اما به
كاربران اجازه خواهد داد تا با حركت يك انگشت بر روي موارد روي نمايشگر
رايانه حركت كرده و حتي يادداشتهاي دست‌نويس ايجاد كرده يا يك مدرك رسمي را
در هوا امضا كنند.


اين فناوري كه توسط شركت آمريكايي «Leap Motion» توليد شده، با فناوري
مشابه با كينكت ايكس‌باكس مايكروسافت كار كرده اما از دقت بسيار بيشتري
برخوردار است.


علاوه بر آن فناوري جهش نياز به استفاده از صفحه كليد و ماوس را از بين مي‌برد.


به گفته سازندگان، اين دستگاه قادر به پيگيري و تقليد از حركات دست با دقت
بالاست كه به ادعاي آنها 200 بار دقيقتر از تمام دستگاههاي موجود است.


همچنين اين محققان بر اين باورند كه جهان را با اين ابداع جديد خود كه به داستانهاي علمي و تخيلي واقعيت بخشيده، تغيير مي‌دهند.


اين دستگاه كه به اندازه يك فلش درايو است به لپ‌تاپ با رايانه روميزي متصل
شده و به نصب نرم‌افزار خود مي‌پردازد. در مرحله بعدي تنها يك حركت موجي
دست براي تنظيم كاربر با برنامه مورد نياز خواهد بود.


فيلم هاي نمايشي نشان داده‌اند كه جهش همچنين با ابزارهايي مانند مداد نيز كار مي‌كند.


براي اولين بار مي‌توان با حركات طبيعي دست و انگشت به كنترل رايانه بصورت
سه‌بعدي پرداخت و جالبتر اينكه به گفته سازندگان اين فناوري تنها به رايانه
محدود نخواهد بود.


نرم‌افزار هسته اين نوآوري به حد كافي براي قرار گرفتن در طيف وسيعي از
دستگاههاي از جمله تلفن همراه هوشمند، تبلت، خودروها و حتي يخچال‌ها
تطبيق‌پذير است.


وظايف محاسبات پايه مانند هدايت يك سيستم عامل يا جست‌وجو در صفحات وب،
طراحي مجازي پايه در شكل دو بعدي و سه بعدي، امضاي يك مدرك ديجيتال با
نوشتن در هوا، هدايت سيستم هاي تجسم داده سه بعدي مقياس بالا، ساخت و كار
بر روي نمونه‌هاي سه‌بعدي مانند خانه و خودرو و انجام بازي هاي رايانه‌‌يي
از ويژگي هاي جهش است.


به گفته سازندگان در وب‌سايت اين شركت، انتظار مي‌رود اين فناوري با قيمت
تقريبي 70 دلار تا اواخر سال جاري يا اوايل 2013 وارد بازار شود.
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مراقب نامه‌های الکترونیکی با عنوان «کنترل پهنای باند اینترنت» باشید.

مراقب نامه‌های الکترونیکی با عنوان «کنترل پهنای باند اینترنت» باشید.

به نامه های الکترونیکی ارسالی با عنوان" کنترل پهنای باند اینترنت" که به ظاهر از سوی سرویس های بزرگ تامین کننده اینترنت کشور، که به معرفی نرم افزاری با کاربردهایی همچون قابليت تست و كنترل سرعت ارتباط اینترنتی، قابلیت مدیریت قرارداد ADSL و ... اشاره کرده و خواستار دانلود آن می گردد؛ توجه نکنید.


پایگاه اطّلاع‌رسانی پلیس فتا: به گزارش مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا، اخیراً ایمیلی در فضای اینترنت ایرانی برای مشترکین شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت پرسرعت ADSL ارسال می‌شود که ضمن معرّفی نرم‌افزاری با عنوان «کنترل پهنای باند اینترنت» برای رفع مشکلات پهنای باند کاربر، از گیرنده‌ی پیام می‌خواهد با کلیک بر روی لینکی نرم‌افزار یادشده را دریافت کند. متاسّفانه نرم‌افزار مذکور حاوی بدافزاری است که اطّلاعات کاربران را به سرقت می‌برد. این نرم‌افزار فشرده شده که از خانواده‌ی keyloggerها محسوب می‌شود، حاوی دو فایل اجرایی به نام‌های network.exe و password.exe است و در مراحل نصب از کاربر می‌خواهد تا برای اتّصال نرم‌افزار فایل اوّل و برای ورود کلمه‌ی عبور فایل دوّم را اجرا کند. در صورت اجرای این دو فایل، نرم‌افزار جاسوسی یادشده بر روی سیستم قربانی نصب شده و در صورتی که قربانی اطّلاعات حسّاسی نظیر اطّلاعات حساب‌های بانکی در هنگام خریدهای اینترنتی (شماره‌ی کارت رمز دوّم، تاریخ انقضای کارت، CVV2) را استفاده کند، آن اطّلاعات به راحتی برای مجرم ارسال می‌شود. همچنین این نرم‌افزار امکان سرک کشیدن به فعّالیّت‌های کاربر را نیز دارد و در فواصل زمانی کوتاه مدّت نیز ضمن عکس‌برداری از صفحه‌ی دسک‌تاپ کاربر، آن تصاویر را نیز برای مجرم ارسال می‌کند.
پلیس فتا، ضمن هشدار در خصوص موضوع یادشده، اکیداً از کاربران می‌خواهد که از اعتماد نمودن به ایمیل‌های جعلی و نصب نرم‌افزارهای ناشناخته، خصوصاً نرم‌افزارهایی که ادّعاهای خارق‌العاده‌ای را مطرح می‌کنند، خودداری نمایند.

منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

در گرمای هزار درجه ی اجاق گاز هات داگ، هفدهمین نسخه فدورا توسط همکاران و توسعه دهندگان از سراسر جهان در کوره ی آزادی پخت شد و هم اکنون قابل سرو شدن می باشد، و آن را باید به عنوان نماد آزادی و پیشرفت و توسعه شناخت.
هم اکنون نسخه نهایی فدورا ۱۷ در دسترس می باشد.فدورا ۱۷ که اسم رمز آن Beefy Miracle است دارای ویژگی ها و امکانات قابل توجهی از جمله استفاده کردن از میزکارهای Gnome 3.4 و KDE 4.8 و استفاده کردن از ویرایشگر عکس GIMP 2.8,استفاده کردن از Kernel 3.3.4 و بروز رسانی برخی بسته های دیگر…
میزکار Gnome 3.4 امکان کار بر روی سیستم هایی که درایور کارت گرافیکی آنها از قابلیت ۳D پشتیبانی نمی کنندرا دارد. همچنین دسکتاپ GNOME 3.4 به معرفی قابلیت های جدید جستجو در بازبینی فعالیت ها، بهبود تم ها، و پیشرفت را به اسناد و برنامه های کاربردی تماس با ما.نرم افزارهای جدید،GNOME-boxes، دسترسی آسان به ماشین های مجازی را فراهم می کند. علاوه بر این ویرایشگر عکس GIMP 2.8 پیشرفت های جدیدی به ارمغان می آورد مانند حالت تک پنجره، گروه های لایه ای، و ویرایشon-canvas است.
ساختار فایل سیستم در فدورا نیز با تغییراتی همراه است.از جمله مسیر پیشفرض برای اتصال(mount) شدن دستگاه های فلش از media/ به run/media/ تغییر پیدا کرده و چند مسیر دیگر نیز پاک شده اند.
فدورا ۱۷ همچنان از فایل سیستم ext4 به صورت پیش فرض استفاده می کند که البته مقدار فضای پشتیبانی برای پارتیش ها با این فایل سیستم افزایش پیدا کرده است.گفتنی است که فایل سیستم BTRFS نیز در این نسخه قابل استفاده می باشد و امید است که در نسخه ی فدورا ۱۸ به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار گیرد.
.برای اطلاعات بیشتر به اینجا و اینجا مراجعه کنید و برای دانلود فدورا ۱۷ با لینک مستقیم و تورنت به اینجا مراجعه کنید.

به نقل از ::::: http://fedorafans.com/1391/03/09/1170/
 

real Crysis

اخراجی موقت
دوستان باید در تکمیل توضیحات این دوستمون بگم که ارتش ایالات متحده سومین ابر رایانه دنیا رو داره که از 1387 دستگاه ps3 که تحت شبکه و زیر مجموعه یک سیستم کار میکنن استفاده میکنه!
در حال حاضر هم ابر رایانه k محصول کشور ژاپن 10.5 پتا فلاپ توان دارد.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چگونه بدانیم که آیا کسی از وای فای ما استفاده می کند یا خیر؟

چگونه بدانیم که آیا کسی از وای فای ما استفاده می کند یا خیر؟



شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه بدانیم که آیا کسی از اینترنت وای فای ما استفاده می کند یا نه؟
به گزارش پایگاه خبری پلیس فتا به نقل از برسام، کاربران اینترنت وای فای روز به روز به تعدادشان افزوده می شود، از استفاده عمومی (خانه) گرفته تا کارهای تجاری، بانک ها و … از این رو اگر شما یک رمز عبور قوی برای خود انتخاب نکنید خطر بیرون همیشه در کمین خواهد بود. خوب ما امروز می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه از این خطرات جلوگیری کنید.
خوشبختانه چندین تکنیک برای شناسایی دزد وجود دارد، راحت ترین و ساده ترین روش نگاه کردن به چراغ Router می باشد، به طور مثال شما کامپیوتر خود را در حالت Hibernate گذاشته اید و هیچ گونه ارتباط اینترنتی ندارید، با یک نگاه به Router می بینید که چراغ Internet دارد چشمک می زند، این یکی از نشانه های دزد می باشد، حالا خیلی از شماها الان در این فکر هستید که این راه زیاد موثر نیست، بله درست فکر می کنید، حالا وقتی خودتان دارید با اینترنت کار می کنید آن وقت چگونه تشخیص داد که کسی از ما دزدی می‌کند یا نه.
روش بهتر این است که به Router خود وصل بشید و از داخل پنل به آدرس زیر بروید:
در اینجا لیستی از DHCP Clientsها را می بینید، که به راحتی می توانید ببینید که آیا کسی به وای فای شما وصل است یا نه، این آدرس در برخی Routerها کمی تفاوت دارد اما پیدا کردن آن زیاد سخت نیست، راستی یادم رفت بگم چگونه وارد Router خود شوید، راهنمایی وارد شدن در زیر هر Router درج شده است اما تقریباً تمامی Routerها برای وارد شدن به تنظیمات از چنین روشی استفاده می کنند:
۱-Browser مثل Firefox باز کنید و آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را وارد کنید.
۲-یوزر و پسورد به طور پیش فرض admin می باشد.
۳-به آدرسی که در بالا بیان شد مراجعه کنید.
اگر بعد از انجام این کارها متوجه شدید که کسی دارد از شما دزدی می کند باید به دنبال راه حلی برای این مشکل باشید، یکی از راه حل‌ها همانطور که در بالا بیان شد گذاشتن پسورد قوی می باشد، توجه داشته باشید که از پسوردهایی مثل: تاریخ تولد، شماره موبایل و شماره شناسنامه و …. اکیداً خوداری کنید، سعی کنید پسورد ترکیبی داشته باشید.
روش دیگر استفاده از برنامه های کاربردی می باشد، بعضی برنامه ها از کاربر قبل از وصل شدن یک سری سوالات پرسیده میشود و در صورت پاسخ صحیح می توانند به وای فای وصل شوند برنامه هایی مانند WiFi Guardian البته در بیشتر موارد یک پسورد قوی کافی است.

 

forough gh

عضو جدید
حتما و سریع به همه خبر بدین a

حتما و سریع به همه خبر بدین a

حتما و سریع به همه خبر بدین
اگرایمیلی با آدرس فرستنده: co.uk
.simon25@hotmail دریافت کردید، به هیچ وجه بازش نکنید و سریع پاکش کنید. این یه هکر فوق حرفه ایه که نه تنها همه هارد دیسک کامپیوتر شما رو به باد خواهد داد بلکه همین بلا رو سر همه دوستانی که تو فهرست تماسهاتون هستن هم میاره و با سرعت زياد در حال منتشر شدنه
 

macintosh

عضو جدید
دسترسی به ا‌یمیل داخلی بدون نیاز به رایانه

دسترسی به ا‌یمیل داخلی بدون نیاز به رایانه

مدیر روابط عمومی ایرانسل از امکان دسترسی مشترکین این اپراتور به خدمات پست الکترونیک داخلی با استفاده از سرویس پستچی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر الزام ارسال صورتحساب‌های مشتریان بانکی به آدرس‌های ای‌میل داخلی، مدیر روابط عمومی ایرانسل از امکان دسترسی مشترکین این اپراتور به خدمات پست الکترونیک داخلی با استفاده از سرویس پستچی خبر داد.

آرش کریم‌بیگی اظهار كرد: این سرویس به کاربران تلفن همراه ایرانسل امکان می‌دهد تا در سریع ترین زمان و با صرف كمترین هزینه، نامه‌های الکترونیکی خود را از طریق تلفن همراه دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه به منظور استفاده از این سرویس مشترکین در صورت عدم اشتراک پست الکترونیک می‌توانند ابتدا یک نشانی پست الکترونیک ایجاد کنند، اظهار كرد: با استفاده از این سرویس، امکان ایجاد یک نشانی پست الکترونیکی رایگان برای تمامی مشترکان ایرانسل فراهم شده است که تحت دامنه Irancell.ir مانند 09351234567@irancell.ir به مشترک اختصاص پیدا می‌کند.

کریم‌‌بیگی با اشاره به میزبانی این سرویس در داخل کشور افزود: ویژگی منحصر به فرد این پست‌های الکترونیکی این است که شناسه نشانی الکترونیکی هر کاربر همان شماره خط ایرانسل او است که می‌تواند از این سرویس، به صورت رایگان به منظور انجام مکاتبات الکترونیکی شخصی و تجاری خود از طریق تلفن همراه و رایانه شخصی استفاده کند.

به گفته مدیرروابط عمومی ایرانسل، تمامی امکانات موجود برای سرویس‌های پست الکترونیکی از قبیل ایجاد، ارسال، دریافت، پاسخ‌دهی، تقسیم با دیگران، پاک کردن و ذخیره کردن از طریق سرویس پستچی ایرانسل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و مشترک می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به رایانه، تنها از طریق پیام کوتاه یا پیام چندرسانه‌ای تمامی این امور را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه این فناوری قابلیت تنظیم برای چندین نشانی پست الکترونیکی به صورت همزمان و تنظیم زمانبندی دلخواه جهت دریافت نامه الکترونیکی را نیز دارد، خاطرنشان کرد: برای استفاده از این سرویس نیاز به نصب نرم‌افزار خاصی نیست و این سرویس قابلیت سازگاری با انواع گوشی و پشتیبانی از تمامی گوشی‌های قدیمی را نیز دارد.

کریم‌بیگی گفت: در سرویس پست الکترونیکی ایرانسل، 50 مگابایت فضای رایگان برای تمامی مشترکان ایرانسل درنظر گرفته شده است که مشترکان می‌توانند با ثبت‌نام در این سرویس از آن بهره‌مند شوند.

وی، از دیگر مزایای این سرویس را دسترسی دو زبانه و امکان استفاده از تقویم شمسی عنوان کرد که مشترکان برای استفاده از این خدمات از طریق رایانه شخصی‌‌شان نیز متحمل هزینه‌ای نمی‌شوند.

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در نامه‌ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود از این پس درهنگام افتتاح حساب، تنها ایمیل داخلی از مشتریان پذیرفته ‌شود و ارسال صورت‌حساب‌های بانکی به ایمیل‌های خارجی ممنوع شود.

تقی‌پور در نامه خود به بهمنی پیشنهاد داده بود تا وسیله‌ای مهیا شود که مشتریان بانک‌‌ها درصورت نداشتن ایمیل‌ داخلی بتوانند در همان بانک، برای خود ایمیل داخلی بسازند.

منبع : konjkav.com
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نسخه جدید اینترنت آغاز به کار کرد!

نسخه جدید اینترنت آغاز به کار کرد!

به نقل از تابناک، از مدت‌ها پیش، برخی هشدار داده بودند که نسخه چهارم پروتکل نشانی اینترنتی (همان IP Address) به پایان راه نزدیک می‌شود و باید هر چه زودتر، نسخه جدیدتری جایگزین آن شود تا نه تنها دنیای مجازی با مشکلی روبه‌رو نشود، بلکه بستر توسعه اینترنت تا سال‌های طولانی فراهم شود؛ بدین ترتیب، پروتکل جدید آماده شد و به گواه گوگل، از امروز آغاز به کار خواهد کرد.


کاربران موتور جستجوی گوگل در روزهای اخیر با جمله جدیدی در صفحه این سایت روبه‌رو شدند؛ «نسخه بعدی اینترنت از امروز آغاز می‌شود.»؛ جمله‌ای که با یک پیوند به توضیحاتی درباره آی پی‌های نسل شش می‌رود.

بدین ترتیب، کافی است تا روی پیوند کلیک کنید تا با توضیحات «وینت سرف»، بنیانگذار اینترنت و مشاور ارشد و پدر معنوی گوگل، دریابید که اینترنت نسل جدید چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

چگونه با اینترنت به دنیای خارج متصل می‌شویم؟

همان گونه که در استفاده از تلفن نیازمند شماره و سیستم ویژه مرتبط با آن هستیم، در دنیای مجازی هم از همین روش بهره می‌بریم؛ به این شکل که هر دستگاه متصل به اینترنت، با یک شماره منحصر به فرد شناخته می‌شود که به آن، «نشانی آی پی» می‌گویند.

شاید تصویر زیر راهنمای خوبی برای درک موضوع باشد:



اگر به جای لوله‌کشی‌های تصویر، کابل‌های زیر ساخت اینترنت (مثل کابل‌های فیبر نوری) که کار انتقال اطلاعات را بر عهده دارند تصور کنیم، به تصویری بسیار ساده از چگونگی ارتباط با سایت‌ها و رایانه‌های گوناگون در سطح جهان خواهیم رسید.

اکنون کافی است در ذهنمان مرور کنیم که رایانه‌ها از یک سیستم بسیار ساده صفر و یک (مثل لامپ خاموش یا روشن) برای کدگذاری بهره می‌برند و به عبارتی بهتر، رایانه‌ها الفبایی متشکل از دو حرف دارند که وقتی در نسخه فعلی پروتکل «نشانی آی پی» به کار گرفته شوند، تنها ۳۲ بیت برای ثبت یک آدرس مجال خواهیم داشت که در ‌‌نهایت می‌توان با آن نزدیک چهار میلیارد آدرس منحصر به فرد ساخت که با توجه به گذار جمعیت کره زمین از مرز هفت میلیارد نفر و همچنین توسعه روز افزون اینترنت، دیگر کفاف نمی‌دهد.

بدین ترتیب، این محدودیت ناخواسته موجب شد تا یک گروه متخصص (Internet Engineering Task Force) کارشان را برای تحقق امکان تعریف آدرس‌های آی پی بیشتر آغاز کنند.

این تیم طراحی دریافتند که بهترین راه رفع محدودیت پدید آمده، از نو ساختن پروتکل نشانی اینترنت است و بدین ترتیب، موفق شدند که در سال ۱۹۹۵ میلادی، نسخه جدید پروتکل نشانی اینترنتی را به پایان برسانند که «آی پی نسخه ۶» نام گرفت. در این پروتکل که به اختصار IPv۶ نامیده می‌شود، اندازه آدرس از ۳۲ بیت به ۱۲۸ بیت تغییر کرد و امکان آدرس‌دهی تا ۲ به توان ۱۲۸ آدرس افزایش یافت.








اکنون زمانی رسیده بود که رشد روزافزون نیاز به آی پی‌های جدید از یک سو می‌رفت تا شبکه جهانی را با مشکل مواجه کند و از سوی دیگر، هنوز برخی رهیاب‌های اینترنتی* پروتکل جدید را پشتیبانی نمی‌کردند؛ هرچند غول‌های بزرگ نرم‌افزاری و اینترنتی به راحتی با این تغییر کنار آمده و پروتکل جدید را پذیرفتند.


مگر می‌شود جلوی رشد اینترنت را گرفت؟!



همین پرسش کافی بود تا همه شک و تردید‌ها مانع از اجرای پروتکل جدید نشود؛ پروتکلی که می‌تواند اینترنت را از بحران کمبود آی پی نجات دهد و البته این پتانسیل را دارد که ۳۴۰ تریلیون تریلیون تریلیون نشانی منحصر به فرد با آن ساخته شده و به نوعی رشد اینترنت را تقریبا نامحدود کند!



اینجاست که بنیانگذار اینترنت به پشتیبانی از نسخه جدید آمده و می‌گوید: ما در گوگل بر این باوریم که IPv۶ برای تداوم سلامت و رشد اینترنت ضروری است.

مشاور ارشد گوگل می‌افزاید: در حالی که پروسه جایگزینی از مدتی پیش آغاز شده، نسخه شش پروتکل از تاریخ ششم ژوئن ۲۰۱۲ (امروز) با هماهنگی وب سایت‌های بزرگ، خدمات دهندگان اینترنت و البته ارائه دهندگان تجهیزات آغاز به کار کرده است.

و در پایان همه را به همکاری با این طرح دعوت کرده و می‌گوید: از همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها درخواست داریم که اجازه دهند این ابتکار با گفت‌وگوی مستقیم به اجرای کامل برسد.



اگر در مراجعه به سایت گوگل با چنین تصویری روبه‌رو شدید نترسید؛ این اقدام عجیب که علتش بر ما پوشیده مانده، به مناسبت آغاز به کار پروتکل جدید است!

 

HOMAESM

عضو جدید
تبلت ایرانی!

تبلت ایرانی!

موبنا- شرکت ارتباطات ایرانیان اروند اولین تبلت ایرانی را به نام DIMO ، در بازار ایران معرفی کرد.

رضا مریداوی مدیر عامل شرکت ارتباطات ایرانیان اروند در مراسم رونمایی از این تبلت های ایرانی در بین خبرنگاران با بیان اینکه این شرکت به تولید گوشی و تبلت های ایرانی DIMO پرداخته وماهانه قصد دارد به تولید 10 هزار تبلت ملی در کشور بپردازد، اظهار داشت: درفاز نخست قرار است 2 مدل تبلت با نام‌های DIMO700 و DIMO900 به بازار عرضه شود.

وی گفت: هر دو محصول از لحاظ سخت افزاری شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، اما از لحاظ نوع و سایز صفحه نمایش و همچنین شکل و ظاهر با هم متفاوت می‌باشند.

DIMO700 یک تبلت 7 اینچی است که سایز مناسب ،امکان نگه داشتن تبلت و کار کردن با یک دست ،قابلیت تشخیص 5 نقطه لمس همزمان از وِیژگی های آن محسوب می شود، همچنین پلاستیک استفاده شده در بدنه این تبلت از جنس مرغوب بوده و حس خوبی را هنگام کار کردن با آن به کاربر منتقل می‌کند. صفحه نمایش باکیفیت و ضد خش این تبلت دارای رزولوشن 480×800 و نسبت تصویر 16:9 می‌باشد که برای نشان دادن جزئیات دقیق و نوشته‌ها مناسب می‌باشد.

از مشخصه‌های ظاهری این تبلت می‌توان به وجود دوربین در بالای صفحه نمایش برای داشتن مکالمه تصویری از طریق اینترنت ، وجود سه کلید لمسی back ، home و menu در سمت راست صفحه نمایش اشاره داشت.

همچنین جای گیری کلید های کاربری آن کاملاً مناسب می‌باشند. کلید های پاور و صدا در بالای آن قرار داده شده‌اند. تمامی پورت‌های اتصالی از جمله خروجی هدفون استریو، میکروفن، خروجی HDMI ، پورت mini USB و اتصال شارژر در سمت راست قرار داشته ، ورودی micro SD در زیر تبلت و بلندگوی آن در پشت آن در قسمت مناسبی قرار دارد.

همچنین تبلت DIMO900 تبلتی با صفحه نمایش 9.7 اینچی است که قدرت تشخیص 10 نقطه لمس همزمان را دارا است جنس بدنه این تبلت از آلومینیوم خشک بوده که حس متفاوتی در هنگام کار کردن با آن به کاربر منتقل می‌شود.
این تبلت دارای صفحه نمایش ضد خش با رزولوشن 768×1024 و نسبت تصویر 4:3 است. در ساخت صفحه نمایش این تبلت از تکنولوژی پیشرفته IPS استفاده شده است که از قابلیت‌های این صفحه نمایش‌ها می‌توان به رنگ‌های طبیعی تولید شده توسط این صفحه نمایش‌ها اشاره کرد که بسیار زنده می‌باشند و همچنین زاویه دید گسترده آن که به شما امکان تماشای صفحه تبلت از زوایای مختلف بدون تاریکی و تغییر رنگ را می‌دهد.

از مشخصات ظاهری این تبلت می‌توان به وجود یک دوربین در جلوی تبلت برای داشتن مکالمه تصویری از طریق اینترنت و همچنین دوربین در پشت تبلت برای انداختن عکس و ثبت لحظات اشاره کرد. در بالای تبلت دکمه های پاور و تنظیم صدا قرار دارند. سایر خروجی و ورودی‌های تبلت شامل ورودی micro SD ، خروجی هدفون استریو، میکروفن، خروجی HDMI ، پورت micro USB ، اتصال شارژر و بلندگوها همگی در سمت راست تبلت قرار دارند .

هر دو تبلت دارای قابلیت اتصال کابل USB OTG می‌باشند که از قابلیت‌های این کابل توانایی اتصال حافظه فلش به صورت مستقیم و همچنین اتصال موس و کیبورد می‌باشد که قابلت های مهمی به شمار می‌روند. این کابل بصورت رایگان در داخل جعبه تبلت قرار داده شده است. کیبوردDIMO به عنوان یکی از لوازم جانبی به صورت جداگانه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

از دیگر مزایای مهم و کمیاب این تبلت‌ها می‌توان به خروجی mini HDMI آن اشاره کرد که به شما توانایی اتصال تبلت به تلویزیون منزل و ویدئو پروجکشن و سایر دستگاه ها که دارای ورودی HDMI هستند را می‌دهد که در مورد استفاده از این مزیت و کاربردهای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.
این تبلت ها از لحاظ سخت افزاری در رده بالایی قرار دارند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم .

هر دو دارای پردازنده قدرتمند Cortex با فرکانس 1 گیگاهرتز و چیپست Allwinner می‌باشند که توان پردازشی بالایی دارند و به راحتی از پس کارهای سنگین بر می‌آیند.

پردازنده گرافیکی استفاده شده در این تبلت ها Mali400 است که می‌توان آن را قدرتمندترین پردازنده گرافیکی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند تا به امروز دانست که قدرت انجام سنگین‌ترین کارهای گرافیکی را داراست. پخش کردن ویدئو های Full HD 1080P با وجود این پردازنده گرافیکی برای این تبلت‌ها بسیار آسان است و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها و، وجود خروجی HDMI یک پخش کننده ویدئویی قدرتمند را در منزل و یا محل کار خود داشته باشید.

حافظه رم استفاده شده در مدل DIMO700 دارای ظرفیت 512 مگابایت و در مدل DIMO900 نیز از نوع DDR3 و دارای ظرفیت 1 گیگابایت می‌باشد که بالاترین ظرفیت استفاده شده در تبلت ها تا به امروز می‌باشد.

ظرفیت حافظه جانبی استفاده شده در مدل DIMO700 ، 4 گیگابایت و در مدل DIMO900 ، 8 گیگابایت می‌باشد که کافی به نظر می‌رسند اما در صورتی که شما نیاز به داشتن ظرفیتی بالاتر از این حد داشته باشید ، هر دو تبلت قابلیت پشتیبانی از حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت را دارا می‌باشند.

برای اتصال به اینترنت هر دو تبلت دارای کارت شبکه Wifi می‌باشند و کاربر می‌تواند با بهره گیری از آن به جستجوی اینترنت بپردازید. همچنین این تبلت ها قابلیت پشتیبانی از مودم‌های 3G را دارا می‌باشند و شما می‌توانید با اتصال سیم کارتی که اینترنت آن فعال است در هر مکانی اینترنت را همراه خود داشته باشید . این مودم‌ها به عنوان لوازم جانبی به صورت جداگانه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

مدیریت و بهره‌وری از این سخت افزار قدرتمند به عهده آخرین ورژن از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید بستنی حصیری (V4.0.3) قرار دارد که انصافاً این نسخه از اندروید به خوبی از پس این کار برآمده است . از قابلیت‌های متعدد این سیستم عامل می‌توان به شکل و شمایل جدید و جلوه های گرافیکی آن که نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار پیشرفت کرده است اشاره کرد که تجربه بسیار خوبی از کار کردن با آن به شما منتقل می‌کند. در این نسخه یک نوار دسترسی سریع وجود دارد تا برنامه های پرکاربرد را آنجا قرار داد و بدین ترتیب هر وقت که بخواهید می‌توانید به سرعت این نرم افزار ها را اجرا کنید. در این نسخه منوی نرم افزار ها به 2 قسمت APPS و WIDGETS تقسیم بندی شده است که ویجت‌ها و نرم افزارهای نصب شده هر کدام در قسمت خود قرار می‌گیرند . شما می‌توانید از قسمت ویجت‌ها هر سایزی از آن‌ها را که تمایل داشتید به صفحه اصلی تبلت انتقال بدهید.

از دیگر قابلیت‌های تبلت های DIMO پشتیبانی کامل آن‌ها از زبان فارسی می‌باشد . شما می‌توانید منوی تبلت را فارسی کرده ، پیامک فارسی ارسال و دریافت کنید ، فیلم‌ها را با زیر نویس فارسی تماشا کنید و خلاصه با تمام نرم افزارهایی که زبان فارسی را پشتیبانی می‌کنند به راحتی کار کنید.

یکی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن تبلت ها وزن سبک آن‌ها می‌باشد و به همین دلیل از قابلیت حمل بالایی برخوردار هستند . وزن تبلت های DIMO نیز از دیگر خصوصیات خوب آن‌ها به شمار می‌رود که در مدل DIMO700 دارای وزن 350 گرم و در مدل DIMO900 دارای وزن 540 گرم می‌باشند.
نکته جالب و مورد نظر این است که این تبلت از پردازنده گرافیکی mali400 استفاده کرده و از پردازنده A8 cortex که فراکانسی بالغ بر 600 تا 1 گیگاهرتز است برای اولین قدم بسیار خوب است این نظر شخصی منه
راستی چیپ ست های allwinner توسط یک شرکت چینی تولید میشود*البته معماری a8 کمی قدیمی است برای تبلت ها ممکن است در هنگام کار بر روی اندروید 4 به مشکل بر بخورند*

 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یاهو مرورگر خود با نام «اکسیس» را منتشر کرد.

یاهو مرورگر خود با نام «اکسیس» را منتشر کرد.



به گزارش ایتنا این مرورگر که نسخه‌های مخصوص کامپیوتر شخصی و موبایل را داراست، رویکردی جدید در مرور اینترنت و جست‌وجو در اینترنت ارائه می‌کند.

محصول جدید یاهو بعد از آن عرضه می‌شود که سال‌هاست یاهو به دلیل تصمیمات نادرست، درگیر مشکلات مدیریتی شده، و روزبروز سهم خود را در بازار از دست می دهد.
در چنین شرایطی، اقدام جدید یاهو گامی قابل توجه به جلو تلقی می‌شود.

اما مرورگر جدید یاهو که بیکباره پا به عرصه رقابت گذاشته، و نیز چگونگی جست‌وجو، چه ویژگی شایان توجهی را داراست؟

مهدی رودکی، کارشناس وب و مدیر سایت ایران سئو، در گفت‌وگو با ایتنا، در خصوص تحولی که این اقدام یاهو در جست‌وجو و نیز سئو ایجاد می‌کند گفت: ارائه این محصول، خبری خوب برای یاهو است با توجه به افول فعلی موقعیت و نیز کاهش سهمش در بازار جست‌وجو، و اتفاقات هفته‌های اخیر مرتبط با مدیر عامل این شرکت.

رودکی افزود: این محصول، روش سنتی چندین ساله جست‌وجو را تغییر می‌دهد؛ اینجا پیش‌نمایش نتایج را می‌بینیم و نه لیستی از لینک‌ها را. به عبارت دیگر، زیبایی گرافیکی نیز در مراجعه کاربر به سایت‌ها نیز مورد توجه و مهم خواهد بود.

به گفته وی،‌ با این روش، تعداد نتایج جست‌وجو هم ارائه نمی‌شود و کاربر می‌تواند از یک نتیجه به نتیجه بعدی برود و اگر جوابی نیافت خیلی راحت عبارت جست‌وجو را تغییر دهد.

رودکی اضافه کرد: با توجه به اینکه نتایج یاهو توسط موتور جست‌وجوی بینگ پشتیبانی می‌شود، از این به بعد مدیران سایت‌ها باید نگران رتبه‌های خود در بینگ نیز باشند.

وی در پایان چنین گفت: اگر با گسترش فعالیت یاهو، کیفیت و دقت نتایج ارائه شده از سوی یاهو مناسب باشد، این رویکرد جدید به جست‌وجو در وب، بی‌تردید سهم گوگل در بازار را به مخاطره خواهد انداخت.

به نقل از ::: ایتنا

برای دانلود به اینجا برید.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
افزایش سرعت اینترنت به این روش

افزایش سرعت اینترنت به این روش

IMAGE634752097702538615.jpg

این کارو حتما بکنید تا سرعت اینترنتتون تا ده برابر افزایش پیدا کنه . این کار باعث میشه هر صفحه ای برای دومین بار یا بعد از اون که میخواد باز شه به سرعت هر چه تمام باز بشه.

توجه: اگر مراحل رو انجام دادید و در ابتدا تغییری احساس نکردید اون رو پاک نکنید چون تو جایی که شما فکرش رو نمیکنید به کمکتون میاد بدون اینکه شما بفهمید.
ابتدا به Start برید و تو Run تایپ کنید Regedit و Enter بزنید.
حال به دنبال این عبارت بگردید:
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet Settings]
سپس در سمت راست پنجره به دنبال این عبارات بگردید:
MaxConnectionsPerServer (1
MaxConnectionPerl_OServer (2
ممکنه این دو عبارت رو مثل من نداشته باشید پس روی صفحه سمت راست ، کلیک راست کنید و از قسمت [New]، روی [DWORD] کلیک کنید.
سپس عبارت شماره 1 را بنویسید . برای عبارت شماره 2 هم همین مراحل را انجام بدید. حالا روی عبارتهای ساخته شده دو بار کلیک کنید و در قسمت [Value data] برای گزینه اول عدد 8 و برای گزینه دوم حرف a را وارد کنید و سیستم را Restart کنید.
توجه: در هنگام نوشتن به حروف بزرگ دقت کنید. یا میتونید از چیزی که من نوشتم کپی و تو رجیستری Paste کنید.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام...
یه سایت برای دریافت انواع فونت...
البته برای لینوکسی ها بهتره چون عادت دارند از چیزهای مجانی و اپن سورس استفاده کنند...
بر خلاف بچه های ویندوزی که عادت دارند برای همه چیز پول بدن..(از بس این بچه ها جنتل من هستند...)
اینم سایتش...
باتشکر...
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تعریف و تفاوت بین جیل‌برک (Jailbreak) و آنلاک (Unlock) چیست؟

تعریف و تفاوت بین جیل‌برک (Jailbreak) و آنلاک (Unlock) چیست؟

[h=2]تعریف و تفاوت بین جیل‌برک (Jailbreak) و آنلاک (Unlock) چیست؟[/h]

◄این مقاله توسط سایت زومیت تهیه شده است►
←zoomit.ir→

کاربران مبتدی ابزارهای اپل مانند آیفون، آیپد و یا آیپاد همواره در مورد مفاهیم جیل‌برک و آنلاک دچار سردرگمی‌ می‌شوند و برخی از کاربران نیز دلیل جیل‌برک و یا آنلاک کردن ابزار خود را نمی‌دانند. iهدف از این مقاله بیان مفاهیم به زبان ساده و توضیح فواید هر کدام از این روش ها است.


هر دو قابلیت جیل‌برک و آنلاک کردن به شما این امکان را می‌دهند تا از قابلیت‌هایی که در حالت عادی از آنها بی‌بهره‌اید استفاده نمایید. آنلاک کردن باعث می‌شود تا آیفون شما از هر سیم‌کارتی و هر سرویس‌دهنده مخابراتی پشتیبانی کند و جیل‌برک کردن نیز به شما امکان نصب نرم‌افزارهای متفرقه و نرم‌افزارهای کرک شده و همچنین دسترسی به فایل‌های سیستمی را می‌دهد.

جیل‌برک (Jailbreak) چیست؟

جیل‌برک در واقع عملیاتی است که طی آن سیستم‌عامل iOS ویرایش شده تا امکان اجرای کد‌های غیررسمی برروی آن میسر شود. به عنوان مثال در حال پیش‌فرض سیستم‌عامل iOS اجازه دسترسی به فایل‌های سیستمی را به کاربر و نرم‌افزارها نمی‌دهد. زمانی که آیفون یا آیپد خود را جیل‌برک می‌کنید یک نرم‌افزار غیررسمی با نام سایدیا (Cydia) نیز برروی ابزار شما نصب می‌شود که امکان دانلود و نصب نرم‌افزارهای متفرقه را نیز فراهم می‌کند، نرم‌افزارهایی که پیش از جیل‌برک کردن امکان نصب آنها برروی تلفن یا تبلت شما وجود نداشته است.

جیل‌برک در دو نوع ‍Tether و unTether منتشر می‌شوند. جیل‌بریک Tether که معمولا زودتر منتشر می‌شود در واقع بصورت موقتی است و اگر آيفون یا آیپد شما خاموش شود از کار می‌افتد و مجبور می‌شوید مراحل جیل‌برک کردن را از ابتدا طی کنید. اما نسخه unTether که ما آن را جیل‌برک دائم نیز می‌نامیم تا زمانی که نسخه جدید سیستم‌عامل iOS را نصب نکنید باقی خواهد ماند.
آیا جیل‌برک کردن غیرقانونی است؟

براساس قوانین امریکا، جیل‌برک یک امر قانونی است. البته اپل این عمل را غیرقانونی و مخالف قوانین کپی رایت می‌داند اما تا به حال هیچ کاربری به خاطر جیل‌برک کردن آیفون خود تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

چرا باید آیفون یا آیپد خود را جیل‌برک کنیم؟

جیل‌برک کردن باعث می‌شود تا امکان نصب نرم‌افزارهای متفرقه برروی دستگاه شما میسر شود. بسیاری از نرم‌افزارهای متفرقه مفید و کاربردی هستند و اکثر آنها به دلیل سیاست‌های اپل در فروشگاه نرم‌افزار این شرکت وجود ندارند. علاوه بر این زمانی که ابزار خود را جیل‌برک می‌کنید امکان دسترسی به قابلیت‌های سیستمی و کنترل بهتر آیفون و یا آیپد خود را خواهید داشت. برخی از مهمترین مزایای جیل‌برک کردن عبارتند از:



  • امکان نصب نرم‌افزارهای غیررسمی
  • امکان تغییر ظاهر سیستم‌عامل و نصب قالب‌های گرافیکی جذاب و متفاوت
  • امکان نصب نرم‌افزارهای کرک شده گران قیمت بصورت مجانی
  • امکان آنلاک کردن (Unlock) آیفون

چرا نباید آیپد یا آیفون خود را جیل‌برک کنیم؟

تنها دلیلی که می‌توان برای جیل‌برک نکردن داشت، از بین رفتن گارانتی دستگاه است. یعنی اگر ابزار شما جیل‌برک شده باشد فاقد گارانتی خواهد بود. البته شما به راحتی می‌توانید جیل‌برک دستگاه خود را با نصب سیستم‌عامل و یا بازگرداندن نسخه پشتیبان iOS و یا اتصال دستگاه به Tunes و باز گرداندن آن به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه بین ببرید و سپس به گارانتی مراجعه کنید. از آن گذشته در ایران اصلا نماینده رسمی برای محصولات اپل وجود ندارد و برخی از گارانتی‌های داخلی نیز مشکلی با جیل‌برک کردن دستگاه ندارند.

آنلاک (Unlock) چیست؟

اپل در بعضی از کشورها، ابزارهای خود را تحت قرارداد با سرویس‌دهنده‌های مخابراتی عرضه می‌کند به عنوان مثال کاربران امریکایی می‌توانند طی یک قرارداد دو ساله آیفون را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند اما طی مدت قرار دهد آیفون بصورت قفل شده است و تنها از سیم‌کارت شبکه مخابراتی سرویس‌دهنده پشتیبانی می‌کند و به عنوان مثال نمی‌توان در تلفن لاک شده از سیم‌کارت همراه اول استفاده نمود. اما بصورت قانونی و پس از اتمام مدت قرار داد می‌توان تلفن را آنلاک کرد و سیم‌کارت سرویس‌دهنده دیگری را در آيفون قرار داد. این کار نیز به سادگی و با اتصال تلفن به کامپیوتر و اجرای نرم‌افزار iTunes صورت می‌پذیرد.

اما اگر مدت قرارداد به پایان نرسیده باشد باز هم امکان آنلاک کردن آيفون وجود دارد ولی به دلیل تنوع سرویس‌دهنده‌های مخابراتی و همچنین نوع اتصال به شبکه‌های مختلف تنوع و پیچیدگی روند آنلاک کردن نیز متفاوت خواهد بود.
همچنین لازم است بدانید که تمام نرم‌افزارهای آنلاک کردن آیفون نیازمند جیل‌برک کردن تلفن هستند. یعنی پیش‌نیاز آنلاک کردن، جیل‌برک کردن است. علاوه بر این آنلاک کردن یک روند غیرقانونی است و باعث از بین رفتن گارانتی دستگاه می‌شود.
از آنجایی که مراحل و نرم‌افزارهای آنلاک کردن آیفون بنا به سرویس دهنده مخابراتی و نسخه‌های مختلف iOS و همچنین آیفون‌های مختلف متفاوت است امکان راهنمایی برای تمام ابزارها وجود ندارد ولی اگر سرویس‌دهنده مخابراتی که آیفون لاک شده خود را از آن گرفته‌اید بدانید با جستجو در اینترنت به راحتی می‌توانید،‌ نرم‌افزار آنلاک آن را پیدا کنید.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فیسبوک با وجود حضور در فضای تبادل اطلاعات فارسی و برغم استانداردها و معیارهای جهانی در این زمینه، از معیارهای فرهنگی اجتماعی و رسانه ای جمهوری اسلامی تبعیت نمی کند.


به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (Jul 01)، کاربران پایگاه اینترنتی غیرمجاز فیسبوک از دیروز با تصویری مواجه شدند که در آن از برخورد و تحت تعقیب قرار گرفتن برخی افراد متخلف توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر می دهد.
به نوشته مشرق، در این صفحات، تصاویر موسوم به کاور و پروفایل برخی کاربران که قبلا در آنها برخی موارد غیرقانونی وجود داشت، به نشان و آرم قوه قضائیه تغییر داده شده و متنی مبنی بر برخورد دادستانی با جرائم این افراد روی آن به چشم می خورد. ذیل تصویر مذکور و در حرکتی معنادار، تعدادی از دوستان این افراد نیز اصطلاحا تگ شده اند.​

فیسبوک با وجود حضور در فضای تبادل اطلاعات فارسی و برغم استانداردها و معیارهای جهانی در این زمینه، از معیارهای فرهنگی اجتماعی و رسانه ای جمهوری اسلامی تبعیت نمی کند. جالب آنکه همین پایگاه اینترنتی بدقت ملاحظات و سیاستهای اتحادیه اروپا ، دولت آمریکا ، رژیم اشغالگر قدس و سایر قدرتهای جهانی مانند ژاپن، چین ، روسیه و امثال آنها را (البته در مراتب بعدی) رعایت کرده و به استانداردهای بین المللی در این زمینه تن داده است و به این لحاظ به محلی برای حضور و فعالیت مجرمان بدل شده است.
پس از حضور موفق سه سال پیش سپاه پاسداران در مهار آلودگیهای فرهنگی و اجتماعی در فضای اینترنت، این بار دادسرای عمومی و انقلاب تهران با همکاری ضابطین قضایی مجددا به فضای برخورد و مهار آلودگیها و انحرافات فرهنگی و اجتماعی سایبری وارد شده و این بار نماد این قوه در پایگاه اینترنتی فیسبوک نصب شده است و خبر از اشرافیت فنی و اطلاعاتی ضابطین قوه قضائیه حتی در محیط پایگاه اینترنتی غیرمجاز فیسبوک می دهد.​

به وضوح می توان نیت دادسرای تهران در درج آرم و نشان قضایی در این پایگاهها را هشدار و تذکری جدی به سایر مجرمین برای توقف فعالیتهای مجرمانه و عبرت گیری از سرنوشت سایر متخلفین دانست که بنظر می رسد می تواند تاثیر بسزایی در مقابله با جرائم و تخلفات، آگاهسازی خانواده ها در مورد ابعاد مختلف فعالیتهای رایانه ای و پایگاههای فعال در اینترنتی خصوصا فیسبوک و ارائه تذکر و هشدار به سایر متخلفین برای اصلاح عملکردها ، توقف فعالیتهای مجرمانه و خلاف عفت و اخلاق عمومی و تبعات قضایی ارتکاب این جرائم خصوصا در محیط رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات داشته باشد.​

به نقل از::: جام نیوز
 

شاخص

عضو جدید
هک کنید، 1میلیون پاداش بگیرید

هک کنید، 1میلیون پاداش بگیرید



حجت‌الاسلام محمدرضا خدایی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه به منظور بهره‌وری بیشتر از فضای سایبر، 2 دسته اقدام را در دستور کار دانشگاه لرستان قرار گرفته است، گفت: اولین اقدام ایجابی تشویق دانشجویان و اساتیدی است که محتواسازی سایبری و کیفی داشته باشند.
وی افزود: اقدام دیگر که سلبی و تقریبا ابتکار اختصاصی دانشگاه لرستان است، تعیین جایزه برای انجمن‌های علمی و حتی دانشجویان است که اگر بتوانند با برنامه‌ریزی به سایت‌های تولید‌کننده محتوای ضدارزشی و ضداخلاقی حمله و آنها را هک کنند، یک میلیون تومان جایزه تعلق خواهد گرفت که این جایزه از هم اکنون قابل پرداخت است.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه لرستان، این دانشگاه علاوه بر جایزه یک میلیون تومانی، هزینه‌های حمله را نیز تقبل می‌کند ولیکن مجموعه‌های حمله کننده بایستی مستنداتی که حکایت از ضدارزشی بودن سایت دارد،ارائه کنند.
خدایی با بیان اینکه هک سایت‌های توهین به ائمه نیز در ذیل این جایزه قرار می‌گیرند، اظهارداشت: اما سایت‌هایی که شبهات علمی وارد می‌کنند و از الفاظ و عبارات توهین‌آمیز و رکیک استفاده نمی‌کنند مشمول این جایزه نخواهند شد.
وی درباره تعمیم این جایزه به کل دانشگاه‌های کشورگفت: در وهله اول این موضوع باید به تصویب شورای فرهنگی دانشگاه برسد ولی اگربتوانیم این طرح را فراگیر کنیم، در فازهای بعدی می‌توان فراخوانی در کل کشور داد که تمام دانشگاه‌ها این طرح عملیاتی شود.
معاون فرهنگی دانشگاه لرستان با بیان اینکه دراین زمینه باید معاونت فرهنگی و معاونت‌های دیگر وزارت علوم که به نوعی در بخش بودجه دخیل و سهیم هستند می‌توانند به ما کمک کنند، تصریح کرد: اگر حتی وزارتین کشور و اطلاعات و همچنین پلیس فتا، به این مساله واردشوند، امیدواریم تا مهرماه این طرح در سطح تمام دانشگاه‌های کشور اجرایی شود.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910424000652
 

hasanmasnavi

عضو جدید
قصدم كم جلوه دادن تلاش اين نوجوان با استعداد نيست ولي دوره ي Network+اونقدر هم كه بعضيا خيال ميكنن عجيب غريب نيست............ بعضي از استعدادهاي برتر در همين سن و سال توي همين ايران بودن و هستن كه در حد يك استاد دانشگاه Programming و نتورك سواد تئوري و عملي دارن و از نظر من و شما ناشناخته هستن


ایول به این حرف حق
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
پرده برداری از Office جدید توسط Microsoft

پرده برداری از Office جدید توسط Microsoft

آفیس جدید با طراحی یک مدل حسی که با لمس، قلم، ماوس یا صفحه کلید بر روی تمامی دستگاه های ویندوز حتی تبلت ها کار میکند و از طریق سرویس Cloud همیشه به روز میباشد، به مشترکین ارائه خواهد شد.کاربران میتوانند انگشتان خود را بر روی صفحه نمایش حرکت دهند و همانگونه که بر روی کیبورد کار میکردند بزرگنمایی را تغییر دهند ، یا با یک قلم جواب ایمیل ها را با خط خود بنویسند و آنها به طور خودکار به متن تبدیل شوند.برنامه های OneNote و Lync که اولین نمونه این متد برای Office روی ویندوز ۸ میباشند، طوری طراحی شده اند که اولین تجربه لمسی بر روی تبلت را ارائه دهند. Office home و Student 2013 RT که شامل نسخه‌های جدید Word ، Excel ، PowerPoint و OneNote میباشند، از این به بعد روی دستگاه‌هایی‌ که ویندوز ۸ دارند به همراه Microsoft surface قرار خواهند گرفت. در حالیکه نحوه کامل ارائه و قیمتگذاری ها در اواخر سال اعلام خواهد شد، مایکروسافت خدمات آبونمانی ۳۶۵ Officeجدید خود را با نامهای Home Premium ، Small Business Premium و .ProPlus معرفی کرده است.در نهایت هر کدام از این آبونمان ها شامل نسخه ۲۰۱۳ جدید Word ، Excel ، PowerPoint ، OneNote ، Outlook ، Publisher و Access میباشند.
مشخص کردن آدرس در داخل متن Outlook

آنالیز کردن مورد پیچیده در Excel

با خط خود بنویسید OneNote
منبع:
http://www.bazarmazar.com/blog/mobile-tablet-software/microsoft-office-365.html
 

♥@SH!M♥

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رو نمایی ماکروسافت از OUTLOOK.COM،نسخه ای سرزنده از hotmailماکروسافت


مثل این که قرار است سال ۲۰۱۲ یکی از نقاط عطف تاریخچه مایکروسافت باشد. زیرا این شرکت تنها به عرضه سرفیس و ویندوز 8 به همراه معرفی آفیس 2013 بسنده نکرده و همچنان در حال رونمایی از محصولات و برنامه های جدیدتر است. دیروز این شرکت محصول جدید ایمیل خود با نام Outlook.com را معرفی کرد که قرار است در کنار کاربران جدید، میزبان صدها میلیون کاربر Hotmail باشد.

این نسخه تازه سرویس ایمیلِ غول نرم افزاری دنیا قرار است بسیاری از امکانات برنامه اوت لوک (همچون ActiveSync و POP3) را تحت وب در اختیار کاربرانش قرار دهد. استقبال از این سرویس به گونه ای بوده که در روز اول و تنها ۶ ساعت پس از معرفی آن، مایکروسافت اعلام کرد یک میلیون کاربر جدید به اوت لوک دات کام پیوسته اند.

کاربران هات میل سرانجام باید روزی به این سرویس جدید نقل مکان کنند و اکانت های hotmail.com را تحت آدرس outlook.com مورد استفاده قرار دهند. اما مایکروسافت فعلا این مهاجرت را اختیاری کرده است و هنوز اجباری برای آن اعمال ننموده.

برای آشنا شدن با شیوه استفاده از اون به این سایت مراجعه کنین!!​
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مایکروسافت ویندوز ۹ موسوم به ویندوز آبی را کلید زد‎

مایکروسافت ویندوز ۹ موسوم به ویندوز آبی را کلید زد‎

شایعه شده است که مایکروسافت حال پس از اتمام ساخت و انتشار ویندوز ۸ در بین شرکای خود، مدتی است که پروژه ویندوز ۹ موسوم به ویندوز آبی را آغاز نمود است.
اگرچه هنوز هیچ تایید رسمی از سوی مایکروسافت که نشان دهنده کار بروی پلت فرم بعدی باشد ارائه نشده است، اما شایعه شده که مایکروسافت مدتی قبل از ارائه نسخه RTM ویندوز ۸ روند توسعه و ساخت ویندوز بعدی را به جریان انداخته است.


برخی از کارکنان مایکروسافت در شبکه اجتماعی عنوان کرده اند که هنوز هیچ اطلاعات خاص و رسمی از سیستم عامل بعدی منتشر نشده است و علاقه مندان به پیگیری این موضوع باید منتظر خبرهایی که بعد از عرضه رسمی ویندوز ۸ منتشر خواهند باشند.
با این حال، اطلاعات به بیرون درز شده حاکی از آن است که ساخت و توسعه پلت فرم موسوم به ویندوز آبی چند ماهیست که کلید خورده است و از سوی دیگر، نسخه مربوط برای تلفن های همراه و تبلت ها نیز در دستور کار قرار دارد.
اگرچه مایکروسافت در جریان به اتمام رساندن ساخت ویندوز ۸ به یکباره تصمیم به نقل مکان از لوگوی سنتی ویندوز را گرفت، اما شواهد نشان می دهد که مایکروسافت از هم اکنون قصد دارد تا لوگو ویندوز ۹ را متفاوت تر، جذابتر و در خور نسل بعدی سیستم عامل خود طراحی و انتخاب نماید و روند تغییر لوگو را همچنان دنبال کند.
ویندوز ۸، برای بسیاری از افراد، همچنان همان پلت فرم ای است که بسیاری مایل به کار با ماوس و صفحه کلید با آن می باشند اما با امیدواری باید بگوییم آنها باید برای آینده، ذهنیت خود را نسبت به نسل بعدی ویندوز تغییر دهند چراکه اتفاقات جالبتری در ویندوز ۹ منتظرشان است.
نکته جالبتر اینجاست که بدلیل بازار گرم و پر رونق تبلت ها و سیستم عامل هایشان، به احتمال زیاد مایکروسافت می بایست عرضه نسخه های جدیدتر سیستم عامل ویندوز خود را حداقل هر ۲ سال یکبار به انجام رساند و در این در حالیست که با عرضه تبلت ساخت این شرکت با نام Surface روند عرضه نسخه های جدیدتر سیستم عامل ویندوز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
پیش بینی می شود
نسخه پیش نمایش ویندوز ۹ در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. باید منتظر نشست و دید که شاهکار بعدی مایکروسافت قرار است چه نویدی را برای همه به ارمفان آورد.
منبع: softpedia
 

Fedoras

عضو جدید
سامسونگ و ارایه لپ‌تاپ سه‌بعدی
سامسونگ لپ تاپ جدیدی از سری 7 خود با نمایشگر سه بعدی ویژه کاربران علاقه مند به بازی راهی بازار می کند.




به گزارش سافت گذر به نقل ازآی تی ایران؛ سامسونگ اعلام کرده که لپ تاپ Series 7 Gamer را با ویژگی های تازه ای به بازار عرضه می کند.


یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه رنگ زردی است که برای آن در نظر گرفته شده است.


این دستگاه دارای صفحه نمایش 17.3 اینچی است که می تواند تصاویر را با کیفیت سه بعدی نمایش دهد.



این لپ تاپ از پرازشگر گرافیکی 7870M بهره می برد.



صفحه نمایش دستگاه هم قادر است تصاویر را با وضوح 1080×1920 پیکسل نمایش دهد و به پردازنده Core i7-3610QM اینتل مجهز شده است.



درایو سخت افزاری این نوت بوک یک ترابایت است و از حافظه 128 گیگابایتی SSD بهره می برد و هشت گیگابایت RAM با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت دارد.



این دستگاه با قیمت دو هزار و 648 دلار در آمریکا و آسیا در طول ماه جاری به فروش می رسد.





 

wolf70

عضو جدید
سلیقه مایکروسافت چه بلایی می‌تواند سر لوگوی سایر شرکت‌ها بیاورد؟

سلیقه مایکروسافت چه بلایی می‌تواند سر لوگوی سایر شرکت‌ها بیاورد؟

لوگوی جدید و البته سومین لوگوی شرکت مایکروسافت روز گذشته رونمایی شد که می‌توان آن را یک خروج جسورانه از سنت در کنار استفاده از یک نماد دیرینه و آشنا از مایکروسافت دانست. می‌شد پیش‌بینی کرد که این فوران رنگ در لوگوی جدید مایکروسافت به طور معمول باعث خلاقیت بصری دیگر طراحان خواهد شد. این انتظار چندان به طول نینجامید و یک طراح با استفاده از استایل لوگو و شاید بهتر بگوئیم سلیقه مینیمالیستی مایکروسافت در طراحی لوگوی جدید، لوگوی سایر شرکت‌ها و برندهای معروف را ریدیزاین و دوبار طراحی کرده است.
لوگوی جدید مایکروسافت را می‌توان لوگوتایپ یا تایپوگرافی زیبایی از نوع sans-serif دانست. گرچه فونت استفاده شده در لوگو جدید مایکروسافت، فونت Segoe است که تقریباً از زمان عرضه ویندوز ویستا مورد استفاده قرار گرفت و نوع Light آن را نیز در ویندوزفون و ویندوز ۸ زیاد دیده‌ایم. لوگوی ویندوز کنار نام این شرکت نیز همان سادگی محیط مترو را القا می‌کند تا نهایتا زیباترین لوگوی تاریخ مایکروسافت را شاهد باشیم. در ادامه لوگوهای ریدیزاین شده با استفاده از خلاقیت استفاده شده در لوگوی جدید مایکروسافت را شاهد خواهید بود.
 

Similar threads

بالا