اين الرجبيون

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
بسم رب المهدي

بسم رب الرجب

بسم رب العالمين



با سلام خدمت شما دوستان عزيز

اميدوارم خوب و خوش و سلامت باشيد.
:gol:

بار ديگر توفيقي برايمان حاصل شد تا بتوانيم ماه رجب رو درك كنيم تا ان شاءاله هر چه بهتر و زيباتر از اين ماه آسماني استفاده كنيم.

در اين تاپيك سعي خواهيم كرد، براي يك بار تمام مطالب مرتبط با ماه رجب رو قرار بديم و ان شاءاله اگه برنامه اي براي اين ماه پربركت داشتيم ،‌همين جا اعلام ميكنيم تا شايد ثوابي هرچند ناچيز بر پياله هايمان قرار بگيرد.

از دوستان خواهش ميكنم ما را در اين راه ياري كنند و تنها خواسته بنده اينه كه خواهشا مطالب تكراري (كه ممكنه در پستهاي قبل شما قرار گرفته باشه) نگذاريد.

با اميد به لطف پروردگار و اينكه مغفرتشان شامل لطف تك تك شما دوستان قرار بگيرد.
:gol:

موفق و سلامت و شاد باشيد

:gol::gol::gol:
:gol::gol:
:gol:

ياحق

 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
رجبیون کجایند؟



حضرت امام صادق(ع) فرموده است: روز رستاخیز سروشى از درون عرش ندا مى ‏دهد رجبى ‏ها کجایند؟ گروهى برمى‏ خیزند که چهره ‏شان براى مردم محشر مى‏ درخشد، بر سرشان تاج پادشاهى آکنده از مروارید و یاقوت است. همراه هر یک از ایشان هزار فرشته از سوى راست و هزار فرشته از سوى چپ ایستاده ‏اند و به او مى‏ گویند اى بنده خدا! کرامت خداى بر تو گوارا باد! از عرش هم ندا مى ‏آید که اى بندگان من! سوگند به عزت و جلال خودم جایگاه شما را گرامى و عطاى شما را جزیل قرار مى ‏دهم و غرفه‏ هایى از بهشت به شما ارزانى مى ‏دارم که از زیر آن جوى ‏ها جارى است و جاودانه در آن خواهید بود و پاداش عمل کنندگان چه نیکوست، شما براى من در ماهى، روزه‏ ی مستحبى گرفتید که حرمت آن ماه را بزرگ و حق آن را واجب کرده ‏ام. اى فرشتگان من! اى بندگان و کنیزکان مرا به بهشت درآورید.

امام صادق اضافه فرموده که این پاداش کسى است که چیزى از ماه رجب را روزه بگیرد، هر چند یک روز از دهه اول یا دوم یا آخر آن باشد.


(روضة‌الواعظین، ج2، ص402)
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
امام كاظم عليه السلام فرمود:

رجب نهر فى الجنه اشد بياضا من اللبن و احلى من العسل فمن صام يوما من رجب سقاه الله من ذلك النهر.

رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد خداوند از آن نهر به او مى‏ نوشاند.


(من لا يحضره الفقيه، ج 2، ص 56، ح 2 _ وسائل الشيعه، ج 7، ص 350، ح 3)


 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار

ماه مبارک رجب آمده تا دلهای مجذوب را به ميهمانی شعبان ببرد. رجب واقعاً ماه خداست. ماهی که تلنگری به دلت ميخورد که معبودت را چگونه می پرستی و.... خوشا به حال آنانکه رجب را از پيشگاه معبود شروع کردند و به سوی نور شتافتند.

هلال ماه رجب، زندگي و تولـدي دوباره را بـه عاشقان نويد مي دهد. ماه رجـب فصل جديدي در كتاب زندگي مي گشايد كه از عطر دل انگيز نيايش سرشار است. پيامبر رحمت صلي الله عليه و آله با ديدن هلال ماه مبارك رجب، دست به دعا بر مي داشت و پس از حمد و ثناي الهي، سي بار تكبير و لااله الا اللّه مي گفت و مي فرمود: ماه رجب، ماه استغفار براي امت من است. در اين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه خداوند آمرزنده مهربان است.


در ماه رجب فرشته اي تا صبح اينگونه ندا مي دهد: خوشا به حال رجبيّون، خوشا به حال آنان كه والايي ماه رجب را دريافته اند، خوشا به حال آنان كه از بركت ماه رجب نصيبي اندوخته اند.


پوينده طريق بندگی و سالك راه ملكوت و رهسپار وادی معرفت و چشم انتظار بهار طاعت و مشتاق دعا و مناجات و مسئلت كه شير روز و زاهدی در دل ظلمت است و با اقليم توحيد آشنايی دارد و از جام محبت و دلدادگی جرعه هايی جانبخش نوشيده و طالب قرب، كرامت، تعالی و فضيلت می باشد گاه رسيدن پر بركت سال همچون رجب، شعبان و رمضان همچون انسان هايی تشنه و مشتاق در انتظار گمشده آشنای خود در اين مواقع بسر می برد تا از آب گوارا و نوشين حيات و معنويت سيراب شده و روح و روان خود را جانی نوين و طيب و طاهر ببخشد و با نظافت خانه دل و آراستن درون، خود را برای ميهمانی خدا و درك ليله القدر ماه مبارك مهيا كند.

 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
ماه رجب

هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد زیرا در میان ماههای دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماههای دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار می ‏باشد، در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می ‏باشد.
رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده ‏اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد .»

امام هفتم (علیه السّلام) فرموده ‏اند: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است; هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد.

از امام صادق (علیه السّلام) نقل شده که حضرت محمد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است و رجب را «اصب‏» می‏گویند زیرا که رحمت ‏خداوند در این ماه بر امت من بسیار ریخته می‏شود پس بسیار بگوئید استغفر الله و اسئله التوبة.

در حدیث است که حضرت نوح(علیه السّلام) روز اول این ماه سوار بر کشتی شد و نجات یافت و فرمودند: کسانی که با او هستند روزه بدارند و هر که این روز را روزه بدارد آتش عذاب یک سال از او دور می ‏شود و نیز طبق سخن حضرت صادق(علیه السّلام) خواندن زیارت امام حسین(علیه السّلام) در روز اول این ماه مستحب و تأکید شده است.

پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: رجب برای امّت من ماه استغفار است پس در این ماه به محضر پروردگار از گناهان خویش پوزش طلبید که خداوند بخشنده‏ ای مهربان است.


 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
نام‏های رجب

:gol::gol::gol::gol::gol:

ماه رجب، به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی آن، نام‏های دیگری نیز دارد؛ نام‏هایی مثل ماه آمرزش خواهی (شهرُ الاستغفار)؛ ماه تک (رَجَبُ الفَرد) به دلیل تنها واقع شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‏های حرام؛ سرشار (رَجَبُ الاَصَبّ) به دلیل نزول سرشار رحمت الهی؛ ماه امیرمؤمنان (شهرُ امیرِالمؤمنین)، ریسمان الهی و اَصَمْ یعنی برخوردار از فضیلت‏های بسیار.

:gol::gol::gol::gol::gol:
:gol::gol::gol:
:gol::gol:
:gol:
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
حديث قدسى : جَعَلتُ هذَا الشَّهرَ (رَجَبَ) حَبلاً بَيني و بَينَ عِبادي فَمَنِ اعتَصَمَ بِهِ وَصَلَ بِي ؛

حديث قدسى :ماه رجب را ريسمانى ميان خود و بندگانم قرار داده‏ام ؛ هر كس به آن چنگ زند ، به وصال من رسد .

:gol:
:gol:
:gol:

حديث قدسى : الشَّهرُ شَهري و العَبدُ عَبدي و الرَّحمَةُ رَحمَتي فَمَن دَعاني في هذَا الشَّهرِ أجَبتُهُ و مَن سَألَني أعطَيتُهُ ؛
حديث قدسى :ماه (رجب) ، ماه من ، بنده ، بنده من ، و رحمت ، رحمت من است ؛ هر كه در اين ماه مرا بخواند ، اجابتش كنم و هر كه حاجت آورَد ، عطايش كنم .

:gol:
:gol:
:gol:

پيامبر صلى ‏الله‏ عليه ‏و‏آله : رَجَبٌ شَهرُ اللّه‏ِ الأصَبُّ يَصُبُّ اللّه‏ُ فِيهِ الرَّحمَةَ عَلى عِبادِهِ ؛
پيامبر صلى ‏الله ‏عليه‏ و‏آله :رجب ماه بارش رحمت الهى است . خداوند در اين ماه رحمت خود را بربندگانش فرو مى‏ ريزد .
:gol:
:gol:
:gol:
پيامبر صلى ‏الله‏ عليه‏ و‏آله : إنَّ في الجَنَّةِ قَصرا لايَدخُلُهُ إلاّ صُوّامُ رَجَبٍ ؛
پيامبر صلى ‏الله ‏عليه‏ و‏آله :در بهشت قصرى است كه جز روزه داران ماه رجب وارد آن نمى‏ شوند .

:gol:
:gol:
:gol:

امام كاظم عليه ‏السلام : رَجَبٌ شَهرٌ عَظيمٌ يُضاعِفُ اللّه‏ُ فيهِ الحَسَناتَ و يَمحُو فيهِ السَّيِّئاتَ ؛
امام كاظم عليه ‏السلام :رجب ماه بزرگى است كه خداوند [پاداش] نيكى‏ ها را در آن دو چندان و گناهان را پاك مى‏ كند .








 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
مناسبت‏های رجب

:gol::gol::gol:

ماه رجب، از ماه‏های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم، امام علی علیه ‏السلام ، امام محمد باقر علیه ‏السلام و امام جواد علیه ‏السلام را در آن شاهدیم و شروع بزرگ ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی (صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏ آله و سلّم) برای هدایت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است. یاد و نام پیشوایان شهید این ماه، حضرت امام موسی کاظم علیه ‏السلام و امام هادی علیه‏ السلام و نیز پیام‏ آور کربلا، زینب کبری علیه السلام گرما‏ بخش دل‏های مؤمنان است و نیمه رجب هم، پذیرای معتکفان کوی دوست خواهد بود و شاهدِ خلوتِ مشتاقان

:gol::gol::gol:
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
فلسفه ماه‏های حرام


:gol:

:gol::gol:
:gol::gol::gol::gol:
:gol::gol:
:gol:


ماه رجب، یکی از چهار ماه حرام است که در آن از جنگ و خون‏ریزی نهی شده است. تحریم جنگ در این چهار ماه، یکی از راه‏های پایان دادن به جنگ‏های طولانی و وسیله‏ ای برای دعوت به صلح و آرامش بود؛ زیرا هنگامی که جنگ‏جویان چهار ماه از سال اسلحه را بر زمین گذاشته و صدای چکاچک شمشیرها خاموش گردد و مجالی برای تفکر و اندیشه به وجود آید، احتمال پایان یافتن جنگ بسیار زیاد است. اسلام در هر سال برای پیروان خود یک آتش ‏بس چهارماهه اعلام می‏دارد که این خود نشانه روح صلح‏ طلبی اسلام است. البته اگر دشمن بخواهد از این قانون اسلامی سوء استفاده کند و حریم ماه‏های حرام را بشکند، اجازه مقابله به مثل به مسلمانان داده شده است.


:gol:

:gol::gol:
:gol::gol::gol::gol:
:gol::gol:
:gol:


 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
پاداش روزه در ماه رجب
امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند: هر که یک روز از ماه رجب را روزه دارد از اول یا وسط یا آخر ماه خدا بهشت را بر او واجب کند و روز قیامت با ما هم درجه‏اش سازد و هر که دو روز از رجب را روزه دارد به او گویند کردار از سر گیر که خدا آنچه گذشت از برایت آمرزید و هر که سه روز از رجب روزه گیرد باو گویند گذشته و آینده‏ات آمرزیده شد، براى هر که از برادران گنهکارت خواهى شفاعت کن و براى آشنایانت و هر که هفت روز از رجب را روزه دارد هفت در دوزخ بر او بسته گردد و هر که هشت روز از رجب را روزه دارد هشت در بهشت به رویش باز شود تا از هر کدام خواهد در آید. (أمالی الصدوق، ص 6)

:gol::gol::gol::gol::gol::gol:
فاصله دوزخ از روزه‌‌دار رجب
امام کاظم(ع) فرمود: رجب ماه بزرگى است که خداوند در آن ماه پاداش‏ها را دو چندان کند و گناهان را پاک سازد. هر که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، دوزخ به اندازه مسافت صد سال از او دورى گزیند و هر که سه روز از ماه رجب را روزه بدارد بهشت بر او واجب آید. (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 54 )


:gol::gol::gol::gol::gol::gol:

روزه ماه رجب از منظر امام صادق(ع)
شیخ صدوق از سالم روایت کرده که می گفت: در اواخر ماه رجب حضور امام صادق(ع) رسیدم به من فرمود: آیا روزه ماه رجب را گرفته ای؟ گفتم: نه! حضرت فرمود: واللّه ای سالم آن قدر ثواب از تو فوت شده است که اندازه آن را به غیر خدا کسی نمی داند زیرا این ماهی است که خدای متعال بر ماههای دیگر فضیلت و برتری داده و حرمتش را بزرگ شمرده، روزه را در آن گرامی داشته سپس فرمود: ای سالم هر کس یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد در امنیّت و آسایش خواهد بود از شدت سکرات مرگ و وحشت بعد از مرگ و نیز از عذاب قبر و هر کس دو روز آخر این ماه را روزه بدارد از صراط به آسانی می گذرد و از ترس و هراس قیامت و شدت آن نهراسد و از جهنم برائت جوید و سپس حضرت فرمود: هر کس نتواند روزه بگیرد چندبار سبحان اللّه بگوید.


:gol::gol::gol::gol::gol::gol:

رفع عذاب قبر با روزه ماه رجب
از ثوبان غلام پیامبر(ص) نقل شده که گفت: ما جمعی در خدمت پیامبر(ص) بجایی می رفتیم عبورمان به گورستانی افتاد، حضرت اندکی در میان قبرها بایستاد و سپس به راه افتاد. من عرض کردم توقف شما در قبرستان به چه خاطر بود؟ حضرت سخت گریه کرد و ما نیز محزون و گریه کردیم، سپس فرمود: ای ثوبان اینان در قبرهایشان معذّبند آنچنان که من ناله آنها را شنیدم و دلم به حالشان به رحم آمد و از خدا خواستم عذابشان را تخفیف دهد و خداوند اجابت فرمود و اگر اینها در ماه رجب روزه گرفته بودند، در قبرهایشان عذاب نمی شدند. عرض کردم: یا رسول اللّه روزه و عبادت در ماه رجب از عذاب قبر ایمنی می دهد؟ فرمود: آری سوگند به آنکه مرا به حق فرستاد هر مرد و زن مسلمانی که یک روز از رجب را روزه بدارد و یک شب آن را به عبادت برخیزد و جز رضای خدا نظری نداشته باشد عبادت هزار سال در نامه عملش ثبت گردد که روزهایش را روزه و شبهایش را به عبادت گذرانده باشد و...
 

m4material

مدیر تالار مهندسی مواد و متالورژی
مدیر تالار
لیلة الرغائب ( شب آرزوها )
از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب شب جمعه اول این ماه است.معروف به لیلة الرغائب، اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏شود.
رغائب جمع رغیبه است به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است، در حدیث است که رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند و محدثان در کتاب‏های دعا نمازی با کیفیت مخصوصی در این شب ذکر کرده‏ اند که پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: هر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود و به او می‏ گوید: ای دوست من مژده می ‏دهم تو را که از هر شدّت و سختی نجات یافتی، نمازگزار می‏گوید: تو کیستی که من تاکنون چنین صورتی زیبا با چنین جلوه ‏ای ندیدم و سخنی شیرین‏تر از کلام تو نشنیده ‏ام و بویی بهتر از بوی تو نبوئیدم در پاسخ می‏گوید: من همان نماز لیلة الرغائبم که شما انجام دادی. امشب آمده‏ ام نزدت باشم تا حق را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من در عرصه قیامت سایه بر سر تو خواهم افکند پس خوشحال باش که خیر از تو معدوم نخواهد شد.


کیفیت اعمال لیلة الرغائب
روز پنج شنبه اول آن ماه روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به یك سلام ختم می شود و در هر ركعت یك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده ركعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذكر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می رسد
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر به همه... سلام به ماه رجب... سلام به مولایمان علی (ع)

مرسی تاپیک قشنگیه و البته لازم....

رجب یه ماه خیلی خوبیه...

ایشالا هممون بتونیم حداقل انگشتی از عسل از ماه شریف به جانمان بنوشانیم...

التماس دعا...

منتظر پستهای بعدی باشید.....
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماه رجب ماه حرکت است

ماه رجب ماه حرکت است یعنی:
متمایز کردن رفتار و کردار و حتی افکار خویش نسبت به سایر ماه ها.

ماه طریقت است یعنی:
گام نهادن در وادی فضیلت ها و نافله ها. در خبر است حرکت کشتی نوح در روز اول ماه رجب بوده است. یعنی ای انسان بی خبر از بلا و مشغول به دنیا و ای غافل از طوفان سهمگین و ظلمانی جهالت ها حرکت کن و خود را به کشتی طریقت برسان تا به ساحل نجات اندیشه کنی.

رجب ماه خیزش است یعنی:
جوان مردباش و برخیز و اراده کن و قدم بردار تا به "مبعث" برسی. ماه رجب مختص به امت اسلام است.
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
لازمه حرکت:

اول: وجود نظم در امور و رعایت تقوای الهی و ترک مکروهات و ادای مستحبات است. (مستحب از حب است یعنی انجام آنچه که محبوب فطرت است)

دوم: مراقبه است یعنی هر لحظه به یاد خدا بودن. اگر انسان به فکر خود و نفس خود باشد و خدا را فراموش نماید به راه های دیگر خواهد رفت و این لازمه طبیعت آدمی و خاستگاه غرایز بشری است. با یاد خداست که انسان از حیطه ی نفسانیت خارج شده و به آرامش فطری می رسد. فرموده اند برای مراقبه زمزمه (مناجات شاکین) صحیفه سجادیه مفید است.

سوم: مشارطه است یعنی شرایط خود را به خدا عرضه کردن و صادقانه وضعیت فعلی خویش را بیان داشتن مثل کسی که در دنیا جز او کسی را ندارد. بیان حال هر قدر صادقانه باشد مشارطه قرین توفیق بوده و جوابش را خواهد شنید که نشانه آن نیز انقلاب درونی و حال گریه وزاری است.
گفته اند دل شب و وقت سحر، آنگاه که همه در خواب نازند گاه مشارطه است و انجام محاسبه یعنی حساب اعمال خود را به خدا عرضه کنیم. همه خوبی ها و بدی ها را. حضرت امام صادق (ع) فرموده اند: آنگاه بر بستر خواب رفتی نگاه کن که در اندرون چه ریختی و در آن روز چه کسب کردی و بیاد داشته باش که معاد در پیش داری و تو نیز خواهی رفت و نیز فرموده اند: در آخر نیز خویشتن را سرزنش نماید تا از خدا طلب رفع عیوب و نقص هایش را بنماید اگر دید عملی خوب است شکر خدا را کند و طلب افزایش آن و اگر بد است طلب غفران نماید.

چهارم: محاسبه است. کسی که اهل محاسبه نیست چگونه می تواند مراقبه داشته باشد؟ آنکس که حساب اعمال خود را نداشته باشد چطور از رذیلت ها هجرت خواهد کرد؟! شخصی که عملکردش را نقد ننماید، چگونه در مسیر رشد قرار خواهد گرفت؟ لذا فرموده اند: از ما نیست کسی که هر روز به حساب نفس خود نرسد.
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
متن دعای ماه رجب

یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ
اى که براى هر خیرى به او امید دارم

وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ
و از خشمش در هر شرى ایمنى جویم

یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ
اى که مى دهد (عطاى ) بسیار در برابر (طاعت ) اندک

یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ
اى که عطا کنى به هرکه از تو خواهد

یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ
اى که عطا کنى به کسى که از تو نخواهد

وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ
و نه تو را بشناسد

تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً
از روى نعمت بخشى و مهرورزى

اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ
عطا کن به من به خاطر درخواستى که از تو کردم

جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَةِ
همه خوبى دنیا و همه خوبى و خیر آخرت را

وَاصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى
و بگردان از من به خاطر همان درخواستى که از تو کردم

اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَةِ
همه شر دنیا و شر آخرت را

فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ
زیرا آنچه تو دهى چیزى کم ندارد (یا کم نیاید) و

وَزِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ
بیفزا بر من از فضلت اى بزرگوار

یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ
اى صاحب جلالت و بزرگوارى

یا ذَاالنَّعْماَّءِ وَالْجُودِ
اى صاحب نعمت و جود

یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّارِ
اى صاحب بخشش و عطا حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
متن دعای ماه رجب

یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ
اى که براى هر خیرى به او امید دارم

وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ
و از خشمش در هر شرى ایمنى جویم

یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ
اى که مى دهد (عطاى ) بسیار در برابر (طاعت ) اندک

یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ
اى که عطا کنى به هرکه از تو خواهد

یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ
اى که عطا کنى به کسى که از تو نخواهد

وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ
و نه تو را بشناسد

تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً
از روى نعمت بخشى و مهرورزى

اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ
عطا کن به من به خاطر درخواستى که از تو کردم

جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَةِ
همه خوبى دنیا و همه خوبى و خیر آخرت را

وَاصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى
و بگردان از من به خاطر همان درخواستى که از تو کردم

اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَةِ
همه شر دنیا و شر آخرت را

فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ
زیرا آنچه تو دهى چیزى کم ندارد (یا کم نیاید) و

وَزِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ
بیفزا بر من از فضلت اى بزرگوار

یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ
اى صاحب جلالت و بزرگوارى

یا ذَاالنَّعْماَّءِ وَالْجُودِ
اى صاحب نعمت و جود

یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّارِ
اى صاحب بخشش و عطا حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
متن دعای ماه رجب

یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ
اى که براى هر خیرى به او امید دارم

وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ
و از خشمش در هر شرى ایمنى جویم

یا مَنْ یُعْطِى الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ
اى که مى دهد (عطاى ) بسیار در برابر (طاعت ) اندک

یا مَنْ یُعْطى مَنْ سَئَلَهُ
اى که عطا کنى به هرکه از تو خواهد

یا مَنْ یُعْطى مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ
اى که عطا کنى به کسى که از تو نخواهد

وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ
و نه تو را بشناسد

تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً
از روى نعمت بخشى و مهرورزى

اَعْطِنى بِمَسْئَلَتى اِیّاکَ
عطا کن به من به خاطر درخواستى که از تو کردم

جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَةِ
همه خوبى دنیا و همه خوبى و خیر آخرت را

وَاصْرِفْ عَنّى بِمَسْئَلَتى
و بگردان از من به خاطر همان درخواستى که از تو کردم

اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَةِ
همه شر دنیا و شر آخرت را

فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ
زیرا آنچه تو دهى چیزى کم ندارد (یا کم نیاید) و

وَزِدْنى مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ
بیفزا بر من از فضلت اى بزرگوار

یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ
اى صاحب جلالت و بزرگوارى

یا ذَاالنَّعْماَّءِ وَالْجُودِ
اى صاحب نعمت و جود

یا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَیْبَتى عَلَى النّارِ
اى صاحب بخشش و عطا حرام کن محاسنم را بر آتش دوزخ
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار

حدیث قدسى:

ماه (رجب)، ماه من ، بنده، بنده من ، و رحمت ، رحمت من است ؛
هر که در این ماه مرا بخواند ، اجابتش کنم و هر که حاجت آورَد ، عطایش کنم .
حلول ماه مبارک رجب، مبارک باد.


 
بالا