فاجعه

venoos*m

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هرکسی هر فاجعه ای در هر زمینه ای به نظرش میاد به هر شکلی میخواد بنویسه.



مسلماً نیازی به ذکر اسامی افراد یا اماکن نیست.
 

saman205

عضو جدید
کاربر ممتاز
گرد و غبار هوای خوزستان
گرد و غباری که 5 ساله مهمون ماست و بیماریهای که به مرور میگیریم و خدایی که تنها پناه ماست
شدت آخرین باری که میزبانش بودیم 2 روز قبل از همین عید 51 برابر حد مجاز جهانی بود
همتی مدیرکل محیط زیست استان خوزستان در خصوص خطرات این نوع گرد و غبار گفت: این گرد و غبار که به آن ریزگرد می گویند به صورت مستقیم وارد خون می شود و در خون به صورت گلوله جمع می شود. این حالت باعث ایست قلبی می شود به همین دلیل مردم باید مراقب باشند که به هیچ وجه در هوای آزاد تردد نکنند.
تعداد روز هایی که هوای اینجا خاک بارون میشه اینقدر زیاد بوده که از دستم در رفته ...فقط نمی دونم چه جوری باید زیان های جانی این گرد و غبار رو حساب کنم
فک نکم کسایی که میمیرن حقی داشته باشن به کسی یا جایی..وکسایی هم که بعدن اثرات این پدیده گریبانگیرشون میشه هم.
ارزش جان و سلامتی انسان بیشتر از سرمایه گذاری های انجام شده و ضررهای مالی آینده است





 
آخرین ویرایش:

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرگ زیباترین رودخانه های گیلان... رشت...

مرگ زیباترین رودخانه های گیلان... رشت...

رودخانه زرجوب از داخل شهر رشت می گذرد وبه دریا می پیوندد. رودخانه ای که زمانی در آن انواع ماهیها و آبی زلال در جریان بود متاسفانه سالهاست بعلت انباشت زباله ها واتصال شبکه های فاضلاب صنعتی و شهری به داخل آن باعث مرگ زیست محیطی رودخانه و به خطر افتادن سلامتی و بهداشت شهروندان شده است.





وضعیت نامطلوب رودخانه های رشت بیانگر سهل انگاری مسئولان در گذشته بوده است


یک عضو شوراى اسلامى شهر رشت با اشاره به وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهر رود، گفت: به دلیل برخى سهل انگارى مسئولان در گذشته این دو رودخانه وضعیت نامطلوبى پیدا کرد، به طوریکه اکنون به معضل بزرگ شهرى تبدیل شدند.


محمد محمودیان افزود: شهر اصفهان توانست به خوبى از زاینده رود به عنوان یک محور عمده براى جذب گردشگر بهره ببرد، اما در رشت اگر کسى بخواهد از کنار دو رودخانه زرجوب و گوهر رود عبور کند، از بوى نامطبوع و بد آن حالش دگرگون مى شود.


وی همچنین اظهارداشت: این دو رودخانه را می توان با آزادسازى بخشهای از حریم رودخانه ها و تبدیل به پارک و فضاى سبز و نیز لایروبى کامل و اصولى آن، جلوگیرى از ریزش فاضلابهاى خانگى و ورود پسماندهاى کارخانه ها و کارگاهها به رودخانه هاى زرجوب و گوهر رود، از وضعیت بحرانى خارج و به مکانى براى تفریح و استراحت مبدل کرد.​
عضو شورای شهر رشت ادامه داد: براى احیاء و خارج کردن دو رودخانه مهم " زرجوب " و " گوهررود " رشت از بحران آلودگى، همراهى و همکارى مسئولان امرى ضرورى است.

به هرحال در همه جای دنیا و ایران رودخانه های که از داخل شهر می گذرد از آنها استفاده بهینه و اقتصادی می شود اما رودخانه های رشت جزء بوی تعفن و بیماری چیزی برای استان به ارمغان نمی آورند و ارزش افزوده ای نیز برای مردم حواشی رودخانه ها ندارند.
 
آخرین ویرایش:

zhilamo

عضو جدید
فاجعه یعنی باشگاه مهندسان ایران = یه نگاه به پست ها بندازید می دونید عمق فاجعه چی هستش....
به جرئت میگم اسم این سایت اگر باشگاه عاشقان ایران بود خیلی بهتر و وقی تر می شد....

می شه یه چیزی تو اطرافمون بهم معرفی کنی که از دید دیگران فاجعه نباشه؟!
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
فاجعه یعنی اینکه میری طبیعت و بعد که محیط کثیفش رو میبینی , پشیمون میشی که چرا بعضی جاهای گردشی رو به دیگران معرفی میکنی ....
 

Similar threads

بالا