مرسی از اینکه نظر دادین رو کارم. دقیقا حق با شماست. صفجه دوم خسته شده بودم حوصله نداشتم . صفجه سوم آخه دستم داشت روی کاغذ میسوخت. روی آ2 تمرین میکنم واسه همین دستمو میخواستم زود بر دارم. چون وقتی دوست خیلی زیاد روی کاعذ گشیده میشه میسوزه .خسته نباشید دوست عزیز
عکس اول خوبه و با حوصله کشیدین
عکس دوم یکم حوصله کمتر شد
خطوط عکس سوم اشتباه هستن چون تمام خطوط کمانش کردن و مشخصه که دستتونو روی کاغذ پرتاب کردین. اینجور خطوط سریع رو اگه روزی صد بار هم روشون تمرین کنید نمیتونه کمک خاصی بکنه چون کنترلی رو کشیدنشون نیست و در یک لحظه کشیده میشن
به جای تمرین دایره فک کنم تمرین کمان کنی بهتر باشه. البته این نظر منه شاید هم اشتباه باشه
موفق باشید
یه سوال! اول با مداد کشیدی بعد با روان نویس از روش رفتی! یا نه فقط با روان نویس کشیدی.اینو از رو اون فیگورا که دوستان گذاشتن کشیدم!مشاهده پیوست 89675
یه سوال! اول با مداد کشیدی بعد با روان نویس از روش رفتی! یا نه فقط با روان نویس کشیدی.
در ضمن دستتم به نظرم خیلی خوبه.
بچه ها با مداد تمرین نکنید
فقط و فقط unipin 0.3 or 0.5 و برای راحتی بیشتر سر روان نویسو تهش قرار بدید یکم تعادل ایجاد کنه
هرچند از همه بهتر خودنویسه اما چون قیمتش بالاست و کاراییش نه چندان بالا توصیه نمیشه
یه خودنویس اسکیس خوب از 50-60 تومن شروع میشه تا 200-300 تومن
فراموش کنید تمرینای اسکیس دانشگاهو که باید کوزه و کتری و گل و بلبل میکشیدید
خط قوی بزنید نه سرسی
سرسری بشه اول و آخر خطاتون حالت منحنی میگیره که کاملا تابلواه
اینو از رو اون فیگورا که دوستان گذاشتن کشیدم!مشاهده پیوست 89675
ReD_CoDE گرامی یه سری برنامه گفته بودید که خیلی جالب بودند ====>
1- هر شخص حداقل 10 تا فیگور در حالات مختلف ارائه کنه (حالا چه از سایتی، کتابی، جایی، یا خودش کشیده یا از جایی برداشته، زیاد مهم نیست)
2- هر شخص حداقل 10 درخت با توضیح نوع و کاربرد اقلیمیش و اندازه تنه و چترش و .... بگذاره
3- انواع جزئیات:
4- موضوعات مختلف اسکیس (سعی کنید موضاعتتون تکراری نباشه مثلا اگر کسی اومد طراحی کتابخانه، کیوسک اطلاع رسانی، غرفه تجاری تفریحی، مدرسه، مهدکودک و ... رو گفت دیگه کسی اونارو تکرار نکنه و بگرده دنبال موضوعات جدید، هر موضوعی که به ذهنش میرسه)
بعد از اینکه یا دایره کاملی از موضوعات رو جمع کردیم شروع می کنیم به بحث در مورد هرکدومشون، چه فضاهایی میخوان، چه ضوابطی دارن، چه فرمایی براشون خوبه، چه سازه ای مهمه براشون، و ...
5- انواع شیت بندی A3 و روشهایی که وجود داره، مثلا روش نه قسمتی و نحوه قراردادن ایده و روند طراحی و سایت پلان و پلان و نما و مقطع و پرسپکتیوها و ...
.........
پیشنهاد میکنم حالا که آقای مهندس حسینی نیستند ، هرکدوم از بچه ها نظرشون رو بگن و شما که در زمینه برنامه ریزی نکته بین تر و فعال تر هستید از بین پیشنهادات معقول دوستان و ایده های خودتون یه برنامه تعیین کنید تا با هم جلو بریم، امیدوارم بقیه دوستان هم موافق باشند ......
برنامه ی مبهم خودم اینجوریه =====> پرسپکتیو ها + اقلیم + تمرین ترکیب حجم + روکشی پرسپکتیو ===> دیاگرام های سایت و ... + جمع آوری مطالعات مجموعه موضوعات مشابه +تمرین روکشی پلان و نما====> تا 13 فروردین =====> انواع سازه سقف +تمرینات برش + روکشی از اسکیس های کتاب + هرروز یک اسکیس
این برنامه خام رو فعلا در نظرگرفتم تا به هر مرحله که برسم ، و این چهارچوب اولیه رو پیش بردم با توجه به زمان بندی به تمریناتم شاخ و برگ میدم.........!!!!
موضوعات اسکیس رو در چند گروه دسته بندی کردم ، دسته اول مربوط به حمل و نقل و ماشین هست !
از نویفرت ابعاد ماشین ها ، موتور ، اتوبوس و..... می نویسم ، و هر چی مطلب درباره پارکینگ و مسیر چرخش اتومبیل و ... هست جمع آوری می کنم، موضوعات مشابه ای هم که در زیرمجموعه 1 قرار میدم شامل : پارکینگ ها ، پارکینگ طبقاتی ، پمپ بنزین ، عوارضی ، کارواش ، نمایشگاه اتومبیل ، نمایندگی فروش ، تعمیر و تعویض ایران خودرو
و....
خیلی کوچیک و سریع و فشرده در چند صفحه همه ی اطلاعات رو مینویسم { یک نوع خلاصه نویسی مصور میشه ! } و به خاطر کمبود وقت از آثار معماران و مجله و کتاب هایی که دارم ، هرچی صفحه درباره این موضوعات باشه و ساختمونی با این موضوعات باشه ، شماره صفحات و کتاب ها رو فهرست میکنم ، که در اسکیس هایی که از 13 اردیبهشت شروع میکنم و به همین ترتیب که مطالعات رو جلو میبرم ، خیلی سریع بتونم سراغ آثار مشابه برم و اطلاعات رو مرور کنم و با درنظر گرفت اونا طرح بزنم ......
دوستان عزیز شما هم برنامه هاتون رو بگید تا ببینیم با هم دیگه اینجا چطور میتونیم تا قبولی پیش بریم .............متشکرم
ستی جون اگر گفتم سعی کنید با مداد یا اتود طراحی نکنید دلیلش اینه که اولا اتود زدن و روش خط کشیدن اعتماد به نفس رو پایین میاره و از طرفی سرعت رو میگیرهسلام به دوستان عزیز وdoomann عزیز
ببخشید شرمنده من میخواستم کارمو بزارم پستای جدید و دیدم...و خیلی ممنون از توصیه های کاملتون.
این پرسپکتیو ها رو از مجله نگاه کردم ولی بعضی جاهاشو عوض کردم...یکی رو همش با مداد و اون یکی ام با مداد و روانویس.سایه هاش احتمالا یه جاهایش ایراد داره..هدفمم تمرین پرسپکتیو و یه ذهنیتی از حجمش بود!!
یه سوال :چه ایرادی مگه هم با مداد و هم با رونوانویس باهم کار کرد؟به نظرم بعضی جاها رو میشه اینجوری کشید!
مشاهده پیوست 89961 مشاهده پیوست 89962
من با اکثر صحبتاتون راجع به اعتماد به نفس کاملا موافقم و ازتون ممنونم که این مسئله رو مطرح کردید ، ولی میشه در مورد کپی کردن احجام و حفظ کردن اونها بیشتر توضیح بدید که منظورتون دقیقا چیه ؟ نمیخوام بدون اینکه کاملا حرفتون رو متوجه بشم نظر بدم ، خدای ناکرده هم قصد جسارت ندارم ولی فک نمی کنم که کار درستی باشه ، مثالش میشه تالار تختی ، نمی دونم حجم حفظ شده اونجا چه کمکی می کرد یا مثلا ایستگاه آپادانا که از یه دید خاص خواسته بودن یا مقبره شاعر که بازم از یه زاویه خواسته بودن که پرسپکتیوتون رو امتحان کنن، و اصلا از اون فاصله حجم خیلی مهم نبود ، ! یاد شیت نفر اول اسکیس همون سال میفتم که فضای رو باز کار کرده بود خیلی نمی تونست از این قاعده پیروی کنه ، ممنون میشم اگه بیشتر توضیح بدید ...توصیه دوم : اول دلگرمی و اعتماد به نفس بعد تمرین ...
همه شماهایی که قراره آزمون اسکیس امسال شرکت کنید یه ترس دارید . اونم اینه اگه فلان موضوع رو دادن و شما هیچی برای ارائه کردن نداشتید چکار کنید . این باعث میشه که همیشه با اضطراب و بدون تمرکز تمرین کنید و این اصلا به درد نمی خوره .
راه حل :
برای 10 تا موضوع 10 تا حجم مختلف رو کپی و حفظ کنید . تاکید می کنم کپی و حفظ . یعنی بتونید بدون اینکه اون رو ببینید یا زیر دستتون باشه بتونید ترسیمش کنید . این 10 موضوع رو تا جایی که می تونید به صورت کلیات انتخاب کنید و ترجیحا با تمام جزییات بررسیش کنید .
در هر مرحله ای که هستید . اگه قراره از امروز شروع کنید هم این کار رو بکنید . حداقل ها رو که داشته باشید مطمئن باشید با خیال راحت تر تمرین می کنید . تمرکز می کنید . اونوقت تمریناتتون هدف دار میشه . بی هدفی در تمرینات یعنی وقت هدر دادن . برای اینکه هیچ سوء تفاهمی پیش نیاد می گم که منظورم از اینکار کپی کردن در آزمون نیست . چون یه معمار به راحتی می تونه اصول رو تبدیل به خواسته خودش بکنه . بنابر این احجام و فضاها رو در ذهن داشته باشید . با هر خطی حتی بدترین خط دنیا هم که داری تمرین می کنی این کار رو اول از همه انجام بده . خیالت که راحت شد برگرد سر تمرینات پایه ایی و برای زیبا تر ترسیم کردن کارهات ، اصولی تر شدنش ، تطبیقش با اقلیم و سایت و همجواریها و حیطه بندیها و اصول فنیش تلاش کن . به کارت رنگ ارزش بپاش و معماری کن . اسکیس نمایش هویت معماری شماست نه تابلوی یه نقاش احساساتی و توسط یه تعداد معمار تصحیح می شه و نه معلم نقاشی . بدترین خطها و اسکیسهای لکور بوزیه هم برای ما ارزشمند به حساب میاد . باور کنید اگه اونا رو من یا شما بکشیم ، هیچ کس حتی زحمت نگاه کردنش رو هم به خودش نمیده که هیچ ، سرزنش هم خواهید شد.
پس دومین پیشنهاد به شما اینه که اول اعتماد به نفستون رو با یه سری اندوخته اولیه به دست بیارید و بعد با خیال آروم و بدون استرس تمرینات هدفدارتون رو انجام بدید .
موفق باشید .
سلام به دوستان عزیز وdoomann عزیز
ببخشید شرمنده من میخواستم کارمو بزارم پستای جدید و دیدم...و خیلی ممنون از توصیه های کاملتون.
این پرسپکتیو ها رو از مجله نگاه کردم ولی بعضی جاهاشو عوض کردم...یکی رو همش با مداد و اون یکی ام با مداد و روانویس.سایه هاش احتمالا یه جاهایش ایراد داره..هدفمم تمرین پرسپکتیو و یه ذهنیتی از حجمش بود!!
یه سوال :چه ایرادی مگه هم با مداد و هم با رونوانویس باهم کار کرد؟به نظرم بعضی جاها رو میشه اینجوری کشید!
مشاهده پیوست 89961 مشاهده پیوست 89962
ایشالا دومان جان میاد و خودش جواب رو مینویسهمن راجع به کنکور سراسری نظر میدم با آزاد کاری ندارم ، استفاده از مداد هیچ ایرادی نداره ، و اصلا نوع ارائه خیلی مهم نیست ، اگه بتونید با مداد خوب راندو کنید نه تنها عیب نداره خیلی هم واسه خودتون تو مسئله زمان خوب هم هست ، نفر اول اسکیس 89 کارشو با مداد بسته بود البته مداد کنته با فیکسر ، کار دیتیله و خوبی بود ، چون شما واسه اسکیس حداقل یه زمان رو واسه اتود کردن کار به صورت دیاگرام می خواید پارسال یکی از موارد درخواستی همین دیاگراما بود چه بهتر اگه بتونید مدادیاتون رو خیلی سریع به کار اصلی تبدیل کنید ...
ایشالا دومان جان میاد و خودش جواب رو مینویسه
اما مشکل از یه سوء تفاهم شروع میشه
منظور از حجم حفظی این نیست که مثلا من ایستگاه راهن تهران رو ببینم و دقیقا همون حجم رو حفظ کنم، نه، یعنی اون ایستگاه رو ببینم، حجمشو در بیارم، ببینم چه حجمایی بهش اضافه یا کم کنم یا کدوم حجم رو تغییر بدم تا یه حجم بهتر در بیاد
یا یه روش دیگه، یه سری حجم ترکیبی بسازم و بیام تجزیه تحلیل کنم که این حجم به درد چه کاربریایی میخوره و تو ذهنم اونو برای اون کاربریا مدنظر داشته باشم، سر آزمون بنا به سوال اون حجم رو پخته ترش کنمو و روش کار کنم
حتی حجم چیه میشه از رو پلان هم همین کارها رو کرد
مثلا تو تهران روبروی میلاد نور یه مسجد ساختن به شیوه نو، همه چیش عوض شده، گنبدش گنبد قدیم نیست، منارش عوض شده و ..... به این میگن معماری، یعنی اگر لوکوربوزه هم یه حجمو یه ساختمون طراحی کرد بتونی همونو بهترش کنی، منظور شما تقلیده اما منظور دومان نوآوریه و دوری از تقلیده
کل معماری تو جهان رو میشه التقاطی دونست، چیزایی قبلا هست ما به زبون خودمون باسازی و عرضه اش میکنیم
این حجمو لازم نیست پرسپکتیو پرنده اش یا چیزای دیگه اشو حفظ کرد، کافیه اصول طراحیشو بلد باشیم
مدادم خوبه بله برای رتبه 1 ارشد نه برای ماهایی که میخوایم تو 3-4 ماه کار کنیم اونی که رتبه 1 اه حداقل 2-3 سال کار کرده و انواع و اقسام تکنیک ها رو امتحان کرده
هرکسی با توجه نقاط ضعف و قوت خودش میاد برنامه برای خودش میچینه که تو ارشد میخواد چیکار کنه
شاید باورتون نشه اما من هرروز خودمو میذارم تو اون جو و میگم الان تو این چهار ساعت باید چیکار کنم؟ از کجا شروع کنم؟ به کجا برسم؟ چقدر وقت بذارم برا هر مورد؟ چجوری جلو برم؟ شیت اولم چی باشه؟ و شیتای بعدیم چی؟ و راندو چی؟ ......
من با اکثر صحبتاتون راجع به اعتماد به نفس کاملا موافقم و ازتون ممنونم که این مسئله رو مطرح کردید ، ولی میشه در مورد کپی کردن احجام و حفظ کردن اونها بیشتر توضیح بدید که منظورتون دقیقا چیه ؟ نمیخوام بدون اینکه کاملا حرفتون رو متوجه بشم نظر بدم ، خدای ناکرده هم قصد جسارت ندارم ولی فک نمی کنم که کار درستی باشه ، مثالش میشه تالار تختی ، نمی دونم حجم حفظ شده اونجا چه کمکی می کرد یا مثلا ایستگاه آپادانا که از یه دید خاص خواسته بودن یا مقبره شاعر که بازم از یه زاویه خواسته بودن که پرسپکتیوتون رو امتحان کنن، و اصلا از اون فاصله حجم خیلی مهم نبود ، ! یاد شیت نفر اول اسکیس همون سال میفتم که فضای رو باز کار کرده بود خیلی نمی تونست از این قاعده پیروی کنه ، ممنون میشم اگه بیشتر توضیح بدید ...
از ReD_CoDE عزیز ممنونم به خاطر پاسخهاش و کمک در این بحث .
بذارید یکمی شفاف صحبت کنم . کاری به موضوع نداشته باشید . و اصلا فراموش کنید عنوان طراحی چیه و سایتش چیه . توی 4 ساعت چند تا حجم می تونید بزنید ؟ منظورم اینه که از گنجینه اطلاعات معماری ای که توی 4 سال 5 تا طراحی معماری ، یک طراحی فنی و یک پایان نامه داشتید ، کدومهاش رو می تونید به صورت حجم خام و خشک حداقل با دوتا پرپسپکتیو ناظر و پرنده توی یک شیت ترسیم کنید ؟
نگاهتون رو کلا تغییر بدید نسبت به اسکیس . اسکیس آزمون سنجش طرح و فرم و راندو و پرسپکتیو نیست . اسکیس آزمون شناخت شما از معماریه . و تواناییتون در این زمنیه .
بذارید یه تجربه خوب رو براتون باز گو کنم . البته خاطرم هست توی یه پست دیگه قبلا این موضوع رو گفتم ولی بازم تکرار می کنم چون اهمیتش واقعا بالاست . بذارید یکمی وارد مباحث جانبی بشم تا بتونم نتیجه دلخواه رو از بحث عنوان کنم .
از 150 سال قبل توی معماری معاصر ایران با مدهای معماری خارجی آشنا میشه و اونها رو وارد معماری کوچه و بازار می کنه بدون اینکه بدونه نیت معماران غربی از انجام این نوع کارها چی بوده و بدون حتی یک چرا ، اونها رو به کار می برد . به تدریج سبکهای معماری بدون شناخت و بدون آشنایی با ریشه ها وارد معماری ما شد و ملغمه معماری تو هر کوچه و بازاری دیده می شد و متاسفانه همین حالا هم دیده میشه .
اینها همش یعنی کپی . ولی متاسفانه این کپی در ظواهر همیشه نابود کننده اصل معنا و مفهوم بوده و هست . کما اینکه ما نمونه عملی اون رو توی معماری حال حاضر خودمون شاهدیم . پس لفظ کپی در معماری ، اونم در این تاپیک و همینطور در جامعه معماری ، تقلید و کپی از اصول هست که به هیچ وجه ارتباطی با مسائل ریخت شناسی و زیبایی شناسی فرمی و حجمی نداره ، کما اینکه بعضی اوقات این اصول ، طراح رو به همون سمت سوق خواهد داد .
دوست خوبم ، توی دنیای ما تنها چیزی که وجود داره فضا است . و جالب تر اینکه هر فضایی طراحی نیاز داره و مهم تر از همه این ها اینه که هر طراحی ای هم اصول خودش رو داره . اگه یه روز از شما بخوان یه سوله برای یه کارخونه طراحی کنید ، فک می کنید چقدر درگیر میشید ؟ یه سواله مکعبی شکل ساده . و فک می کنید چطور باید با این قضیه مواجه بشید ؟ عنوان موضوعات شاید ساده به نظر برسن ولی در باطن ، آبستن هزاران موضوع تخصصی و عوامل تاثیر گذارن و اینه که معماری رو می سازه .
اما وقتی صحبت از 10 فرم می شه ، مقصود همه عناصر یه فضاست . علاوه بر ترکیبهای طلایی فرمها با هم ، تناسبات خوب و مشخص ، ارتباطات فضایی ، ریز فضاهای کلیدی ، سناریوهای ماندگاری که برای استرس 4 ساعته می تونه تنها کلید موفقیت باشه و ارتباط حجم با سایت و خیلی گزینه های دیگه .
یه معمار، هیچ وقت نیاز به کپی کردن یه حجم نداره ، چون همه ما خوب می دونیم که حجمهایی که ارزش کپی کردن دارن و از نظر همه زیبا به نظر می رسن اینقدر دیده شدن که به سادگی شناسایی بشن و جدا از نمایش بی سوادی یه معمار، نموداری از یه حرکت زشت و ناپسند باشن .
در مورد ابزار . بارها و بارها این ماجرا بحث شده و سر آخر نتیجه تبیین نشده . دوستان عزیزم با احترام به نظرات همتون باید بگم برای انجام یه کار خوب و شایسته معماری ، ابزار مهم نیست ، توان معمار مهمه . هر قلمی ویزگیهای خاص خودش رو داره و نقاط قوت و ضعف خودش رو . یعنی دستیابی به هدف نهایی و موفقیت در طراحی به نظر شخص من هیچ ارتباطی به نوع قلم نداره . دوستان عزیز 4 ساعت وقت ، برای بستن دو تا طرح توی اسکیس کافیه . اینو با تاکید می گم. سرعت و دقت و توانایی شماست که عقربه های ساعت رو جابجا می کنه . رکوردها فقط بستگی به توانایی و تمرینات شما داره و بدون هیچ شکی هر کس ورزیده تر و آماده تر وارد این میدون بشه ، قطعا نتیجه بهتر و کامل تری رو میگیره.
ابزار رو فراموش کنید . همتون . فقط به فکر اصل کار باشید . این حاشیه ها اینقدر ذهنتون رو مشغول می کنه که از کار اصلیتون جا می مونید . به فکر معماری ، طراحی و اصول و قواعدش باشید . به قول دوست بزرگوار و عزیزم جناب یگانگی ، مهم نیست با چی کار می کنید ، مهم اینه چکار می کنید .
من مثالی رو که شما هی تکرار میکنیدو میزنم، تالار تختی، اول میای به کشتی و ورزش زورخانه ای، اولین حجمی که به ذهنمون میرسه دایره یا کره است که هم شکل کارکردی داره هم شکل وحدت بخش و هم مرکزیت و هم جنبه پویایی و حرکت، بعد میرسمی به شخصیت مرحوم تختی، اینجاست که نگرشا فرق میکنه و حجمای مختلف شکل میگیره، مثلا برای استقامت و پایمردی سریع به ذهنمون مثلث میاد، برای مردونگی و بزرگیش حرکت رو به بالا و فرم قائم و مربع به ذهنمون میاد، من اینا سریع به ذهنم اومد تو وحله اول، ممکنه حجممو امروز با این سه حجم ببندم، پسفردا یهو یه چیزای دیگه ای از تالار تختی به ذهنم بیاد و حجمای دیگه ای با دلایل دیگه ای ببندم، تازه این حجما باید بر اساس همجواری و حیطه بندی و مسائل اقلیمی هم آمیخته بشن، یعنی من اگر فردا بخوام برای تالار تختی حجم و فرم در بیارم تو اقلیم های مختلف حداقل 4 فرم مجزا تعریف باید بکنم، پس میبینیم که حجمامون از یه حجم بیشتر شدمن اگه موضوعی صحبت کردم واسه شفاف شدن بحث بود ، بعد فک کنم صحبتم باعث موضع گرفتن شما شده که من چنین قصدی ندارم ، فقط پیدا شدن راه درست واسه این تاپیکه ، سوالتون درمورد اینکه در اسکیس چندتا حجم میشه زد رو نمی فهمم ،مگه قراره تو یه اسکیس چندتا حجم زده بشه ؟ قبول دارم اطلاعات دوره کارشناسی اصلا ربطی به ازمون اسکیس نداره وکمکی هم نمیکنه ،شما میگید دیگاهمو نسبت به اسکیس تغییر بدم ، من کجا گفتم اسکیس آزمون سنجش طرح و فرم و راندو و پرسپکتیو هست ؟! طراحای سوال هم دیدگاهشون به این سمت رفته که اصلا کسی با قدرت دستش نتونه طراحیشو پنهان کنه ، من احساس میکنم سوال خودم رو دارید به خودم نسبت میدید ...
من عرض کردم نسبت به تحلیل بناها و فرمولوژیشون نه تنها مخالف نیستم بلکه خیلی هم مفید میدونم ولی این معنیش کپی نیست ، اینکه شما بیای چنتا حجم رو واسه یه موضوع حفظ کنی که نمیشه کپی از اصول ، مصحح بچه نیست ، اونم انقدر شناخت داره که کار کپی رو تشخیص بده ، مسلما این روی مصحح تاثیر میزاره واسه درستی حرفم هم میتونم به خیلی از کارای بچه های پارسال اشاره کنم ، من با کپی مخالفم ، تحلیل پلان تحلیل حجم ، تحلیل جزییات در کارای خوب واقعا میتونه کمک کننده باشه ولی کپی نه ، نوع سوال طوریه که شما بتونید تو همون 4 ساعت طراحی کنید ، و واقعا طوری سوال میدن که اگه حفط کرده باشید نتونی پیاده کنی
در مورد فضا هم من چیزی نگفتم وتا حدودی با نظرتون موافقم ولی اگه یادتون باشه شما بحث حجم و فرم رو پیش کشیدید ، منم سوال کردم که واسه فرضا تالار تختی که فضای چند منظوره داره چه طوری حفظ کردن حجم میتونه کمک کنه که مثل اینکه دوباره سوال خودم به خودم برگشت
من واسه این اول سوال کردم که سو تفاهم پیش نیاد که مثل اینکه اومد فک کنم منظور شما از حفظ کردن همون تحلیل معماری های خوب و استفاده از اصولشون تو طراحی باشه، من بحشو تموم میکنم با این جمله که با توجه به تجربه و شناختم از اسکیس سراسری ، کاملا با تحلیل موافق و با کپی و حفظ کردن هر چیزی به جز جزییات کاملا مخالفم.
خیلی از شما ممنونم که وقت گذاشتید واسه نوشته های من و تاپیک
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
تحليل موضوعات اسكيس،آمادگي اسكيس 92 | آزمون اسکیس کارشناسی ارشد معماری | 165 | ||
[مرحله دوم عملی] نمونه اسكيس هاي موضوعی دانشجویان | آزمون اسکیس کارشناسی ارشد معماری | 127 | ||
برنامه ریزی و مشاوره آزمون اسکیس | آزمون اسکیس کارشناسی ارشد معماری | 771 |